Naurettava Kastelli-myyjä

Liikaa asiakkaitako?

Ensiksi yks juttu, mikä täällä puhuttaa. Eli avaimetkäteen ratkaisut. En oikeen ymmärrä, miksi jotkut sitä niin parjaa, että halvemmaksi tulee itse tehdä...varmasti jos vaan osaa ja on aikaa, mutta esim. rivitalotkin ostetaan avaimetkäteen. Miksi siis olisi syntiä ostaa ammattilaisen tekemä ok-talo ja vielä paljon nopeammin, kuin itse tehtynä? Niin ja lähes kaikki "perustalot", joita tehdään avaimetkäteen tulevat halvemmiksi vielä, kuin jos ostat vanhan talon...no tottakai tohon on vaikuttajia tontin sijainnilla yms, mutta kuitenkin.
No sitten ton otsikon aiheeseen. Eli kyselimme Kastellilta avaimetkäteen ratkaisua. Myyjä oli innokas heti laskemaan, käytiin kaikki läpi, ja tehtiin asuntoon muutoksia yms...aikaa kului helvetin kauan..No Kastelli lähetti sen paikalliselle urakoitsijalle laskettavaksi, paljonko tuon työnosuus tekee. Kehui, kuinka nopeasti voivat meille tiedot kotiin lähettää, mutta kuinkas ollakkaan..kului luvattu viikko, meni toinen ja nyt jo 3kk. eikä mitään kuulu. Ostaja-kandidattinahan minä en perään rupea soittelemaan..jos ei asiakkaat kiinnosta, niin ei kiinnosta. Kummaa touhua kuitenkin, kun vielä ainakin myyjä esitti erittäin kiinnostuneelta projektistamme. Käytiin jopa aikataulutkin lävitse. No meillä ei onneksi ole kiirettä, ja noita rakentajiahan kyllä tässä maassa riitää, mutta ihmetteln kuitenkin. Onko kenellekkään muulle käynyt samoin, ettei riihikuiva kelpaa? Taitaa olla hullutajat taas käsillä, kun asiakkaitakin slumpataan...

13

5879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakentaja2000

Tervetuloa rakennusalalle! Silloin kun kauppa käy hyvin, palvellaan niitä jotka tilaa perusmallin ilman isoja muutoksia. Isommat muutostarjoukset saa vain sitkeästi perään soittelemalla.

Mulla itsellä on muuten syksyllä 1999 lähettämistäni 8:ta tarjouspyynnöstä vielä neljästä tarjous tulematta. No, muuttopäivästäkin on jo yli neljä vuotta.

• ei ainakaan Kastellia

varmaan samalta paikkakunnnalta, eihän kahta tuollaista myyjää voi olla...

• pentti5

Mulle ei kans kastellilta soitellu myyjä vaikka lupas. Soittelin ite jonku kerran, mutta sitte huomasin, että ei kiinnosta.

No, talon sai väsätä toinen, eikä ollut mitään valittamista palvelussa, eikä toimituksessa...

• kieroliero
        pentti5 kirjoitti:

Mulle ei kans kastellilta soitellu myyjä vaikka lupas. Soittelin ite jonku kerran, mutta sitte huomasin, että ei kiinnosta.

No, talon sai väsätä toinen, eikä ollut mitään valittamista palvelussa, eikä toimituksessa...

Minä hieroin Oulussa Kastelli myyjän kanssa kauppaa ja minusta myyjä oli ihan asiallinen. Tuttava kertoi kyllä toisenlaisia tarinoita samasta myyjästä, mutta minulla ei ainakaan ole pahaa sanottavaa.

En kylläkään loppupelissä kastellia ostanut kun toinen pre-cut-talo samoilla piirustuksilla oli melkein 10000e halvempi.

• Talomyyjä
        kieroliero kirjoitti:

Minä hieroin Oulussa Kastelli myyjän kanssa kauppaa ja minusta myyjä oli ihan asiallinen. Tuttava kertoi kyllä toisenlaisia tarinoita samasta myyjästä, mutta minulla ei ainakaan ole pahaa sanottavaa.

En kylläkään loppupelissä kastellia ostanut kun toinen pre-cut-talo samoilla piirustuksilla oli melkein 10000e halvempi.

Mikä on mahtanut olla sisältö jos 10 000 € oli kilpailijalla halvempi. Jotain sieltä sitten tulee puuttumaan. Toivottavasti ette ostaneet sikaa säkissä.

• kieroliero
        Talomyyjä kirjoitti:

Mikä on mahtanut olla sisältö jos 10 000 € oli kilpailijalla halvempi. Jotain sieltä sitten tulee puuttumaan. Toivottavasti ette ostaneet sikaa säkissä.

Ensinnäkin talo ei ollut kastellin mallistosta ja talo on aika iso n.220m2(KA). Kastellin toimitussiäsltö oli suppeampi kuin kilpailijan. Hintaeroa suoraan oli 5000e. Toimitussisältöerosta syntyvää hinnan eroa oli lisäksi n.3000-4000e(eli puuttuvien tarvikkeiden karkeat hinnat) Siitä syntyi tuo _melkein_ 10000e

Hinnan eroon vaikutti varmaankin myös se että talotoimittajat joutuivat ehkä laittamaan tarjoukset hieman suuremmalla marginaalilla kun kyseessä ei ollut tyyppitalo. Tyyppitalon kustannukset ja materiaalimenekit on myyjällä tarkaan tiedossa joten pystynevät antamaan "paremman" tarjouksen. Tässä tapauksessa talosta ei ollut vielä edes minkäänlaisia rakennesuunnitelmia.

(Tarkkaan tätä sikaa joutui funtsimaan..)

• huukoo

Tuo on vasta alkusoittoa sille jos alat itse johtaa projektia ja tehdä taloa itse.

Kirvesmiehet, sähkö, putki, laatta, jne miehet tulevat kuin heitä sattuu huvittamaan. Työtä tehdään kerralla tunti pari ja taas mennään toiselle työmaalle. Kilometreistä laskutetaan ja homma ei etene. Maksaa maksaa maksaa. Kaiken kukkuraksi työnlaatu on ala-arvoista. Siihen kun sitten vielä sotket itse tekemäsi työt niin soppa on valmis. Talon voikin myydä heti kun se on valmis, vaikka on ns. "Itselle tehty" :)

Kun ostat avaimet händyyn version tiedät kustanukset etukäteen ja talo valmistuu ajallaan.

• Väiski

Talopaketeista sain kaikki kaksi tarjousta, joita pyysin, mutta sähkö- ja putkiurakoista vain ehkä 1/3 vastasi. Osa ei tee ollenkaan pientaloja ja osa hinnoittelee niin että hirvittää. Projektin johtamisesta sen verran, että kun on kokonaisurakka, ei km-korvauksia erikseen laskuteta, mutta jos on tuntihinnat niin näin voi käydä. Monesti tilanne onkin, ettei kerralla voi tehdä kuin vähän aikaa. Urakoitsijan valinnassa kannattaa kuunnella timpurin ja vastaavan mestarin mielipidettä, näin ainakin pienemmillä paikkakunnilla. Pääkaupunkiseudulla tämä on hankalampaa. Kuitenkaan pelkään hintaa ei kannattaisi tuijottaa.

• kastellimyyjä

katsoo ja kuulostelee ostajaa. Jos yhtään epäilee, että voi tulla hankaluuksia (maksujen kanssa tai muuten vaan riidankylväjän tai nipottajan oloinen ostaja) tekee tosi hinnakkaan tarjouksen, jotta ostaja ymmärtäisi mennä toiseen firmaan.

sillä nyt on talomyyjällä kulta-aika!

• Ei kuulu

Meillä myös samaan suuntaan... avainkodilta pyysin kahdesta mallista tarjoukset (huom tontti lötyy) ei ole kuulunu kolmeen kuukauteen mitään vaikka kyse on valmistalosta jonka tarjouksen laskeminen ei luulisi olevan kovinkaan hankalaa, kun esimerkiksi vaajataloilla oli valmis hinnasto valmistalo malleista. Herrala taloilta pyydettiin talopaketti tarjousta jota myöskään ei ole kuulunut...myyjä oli kyllä asiallinen. Kaiken kukkuraksi yhdeltä talopaketin toimittajalta tuli tarjous/toimitus sisältö mutta talon pohjapiirrustuksia ei tarjouksessa ollut eikä mitään luonnoksia... pohjat piti piirtää meidän toiveitten mukaan.

Mitenkään mainostamatta, kannustaloilta tuli parissa viikossa meidän toiveidenmukainen pohjakuva tarjouksineen ja luonnoksineen... ehkäpä sitten otetaan tuo kannuksen paketti? eihän tosi asiassa talomyyjä vaikuta talon laatuun oli kyseessä mikä valmistaja tahansa, mutta kyllä hieman luottamusta herättää kun asiat tapahtuu ajallaan.

Sen vielä tähän loppuun sanon, että niin hyvässä kuin pahassakin, niin kyllä myyjissä kirjavuutta löytyy:)

• toisen toimittajan valinnut

Pyysimme yli vuosi sitten Kastellilta tarjousta, annoimme luonnokset joiden mukaan piti laskea ja toimia. Oli jotkut talopäivät juu ja odottelimme vuoroamme pitkään jotta pääsimme asiamme esittämään. Ei ole tosiaan riihikuivan puutetta täälläkään suunnalla kun ei tarjousta ole tullut. Toisen firman valitsimme lopulta.

• mää vaan

Miksi kastellin myyjät panostaisi täysillä asiakkaan luonnoksiin kun talokirjan malleja menee niin paljon kaupaksi ettei asentajat ehdi asentamaan.

• Vaikka oli ilmoitettu

että otamme itse yhteyttä, ei soittoja. Vain yksi myyjä noudatti toivettamme, hän myös myi meille talomme. Kyllä talon hankinta on niin iso hankinta että jos ei asiakas saa itse otettua haluamaansa myyjään yhteyttä, ostakoot sitten joltain perään soittelevalta helppo-Heikiltä kotinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe