Octavia Elegance-varustelulla ja väh. 2 litrasella koneella melkein 30000€ ( ylimääräinen sälä).
Superb Comfort-varustelu (Octavian Elegancea vastaava), 1,8l turbo 33270€ ( sälä).
Hinnassa eroa siis 3-4 tuhatta, odotusajassa n. 4kk! Kannattaako tuo odotus? Onko Octaviassa paljon pienempi tinkivara, jos autoja kerran menee enemmän kuin ehditään toimittaa? Miksi toinen näistä olisi toista parempi käytännössä?
Niin, tiloja kyllä pystyy helposti vertailemaan. Henkilöautolla en tarvitse sitä jääkaapin kuljetuskykyä, silloin lainaan pakua. Jos vaan normaali kolmehenkinen perhe mahtuu mukavasti matkatavaroineen...
Octavia vs Superb
17
10072
Vastaukset
- sedanin takaluukku
Niin, eikös Superbissa ole perinteinen sedanin takaluukku? Epäilemättä Superb olisikin muuten hyvä valinta, mutta varmaan tulisi Ocun jälkeen aluksi ikävä tuota kunnon kitaa!
- sub-perp
Tullut euroopassa istuskeltua pariinkin otteeseen pidempi reissu taxi-Superbin takapenkillä (edessäkin istui kaveri) ja täytyy sanoa että jos toivelistalla on edustusauton takatilat perinteisessä sedanissa, ei Superbille löydy kilpailijaa kuin S-sarjan mersuista ja 700-sarjan bemareista jotka saattavat maksaa himpun verran enemmän ;)
Tietty yhtä ruhtinaalliset takatilat saa halvemmalla ostamalla esim. Grand Scenicin ja nakkaamalla sen kolmannen penkkirivin mäkeen ja säätämällä takapenkit taka-asentoonsa mutta "auton näköisissä" sedaneissa ei Superbille yksinkertaisesti ole kilpailijaa edes hintaluokkansa lähimailla.
Ocu II:n tavarankuljetuskyky on tietty parempi mutta sisätilat niin etu- kuin takapenkilläkin ovat Superbiin verrattuna pikkuautoluokkaa.
- DrDiesel
Jos tavarankuljetuskyky ei ole ratkaisevaa, niin kyllä minä valitsisin Superbin. Se on kuitenkin pykälää isompi ja mukavampi auto kuin Octavia, joka tosin on omassa luokassaan erinomainen.
- Octavisti
Todennäköisesti Superbissa olisi vielä enemmän rahalle vastinetta, kuin Ocu 2:ssa, jos et tarvitse käytännöllistä ja tilavaa takapaksia.
Veikkaan, että Superbin arvo alenee nopeammin kuin Ocu2:n jo pelkästään korkeamman lähtöhinnan takia, mutta toisaalta siksi, että se on aika harvinainen malli Suomessa ja kysyntä lienee aika vähäistä myös käytettynä, johtuen keskimääräistä epäkäytännöllisimmistä tiloista.
Pieni kauneusvirhe Superbin tiloissa on takapenkkiläisten ahtaat pääntilat! Jo 180 senttisellä alkaa katto aiheuttaa harmaita hiuksia. Miksei takapenkki voisi olla 5cm edempänä: näinollen takakontti olisi useita litroja suurempi, pääntilaa olisi enemmän, ja jalkatilaa olisi siltikin vielä enemmän kuin Avensis-kokoluokan kieseissä. - onko??
Noiden kahden väliltä ehdottomasti isompi Superb. Eihän siinä muuta vaihtoehtoa voikkaan olla, jos et tarvitse henkilöautoa tavarankuljetukseen, kuten Octavistit. Superbista luulisi saavan hintaakin tingittyä kunnolla.
Heitämpä valikoitavaksi vielä uuden 2.0 Passatin (alk. 33.870.- sälä) - jälleenmyyntiarvo (jos sitä joku laskee) on eri planeetalta Skodaan verrattuna.- ***
Tulikohan onko?lta taas vähän liian paksua tekstiä? En nyt ihan noin voimakkaita ilmaisuja käyttäsi tässä yhteydessä, ei tämä sentään mikään fiiatti-palsta ole.
- debattia
Tämä jälleenmyyntiarvo on ikuisen mielenkiinnon kohteena. Vanhoilla OCU I:llä hinnan pudotus kolmessa vuodessa n. 27%. Passateilla n. 23% (taas kerran ne Ajovalon taulukot).
Kuvitellaanpa, että Superbin hinta putoaa samalla tavalla kuin Octavian.
Aiemmin esitetyillä hinnoilla silloin Superbin arvonalennus on 8983 ja Passatin 7790 euroa. Siis Skodan arvo putoaisi 1193 euroa enemmän. Tämäkö on eri planeetalta?
Toki jokin mättää, ja se on se, että Skodan suhteellinen jälleenmyyntiarvo Passatiin nähden taatusti Ocu II:n myötä paranee (arvonalentuminen prosentteina lähenee toisiaan), ja Superb säilyttää arvonsa Ocu I:stä paremmin. - Aloittaja
Ja vastaavilla varusteilla (ainakin ne, mitä itse tarvitsen, kuten vakkari) Passat Comfortline 2.0 melkein 36000€... Passatkin uusi malli, ei liene niin suurta tinkivaraa... Kuitenkin tuo 30000€ on sellainen, ettei loppuhinta kovin paljon voi yli mennä. Ja tietyt varusteet on "pakollisia".
- 2.0 TDI
Aloittaja kirjoitti:
Ja vastaavilla varusteilla (ainakin ne, mitä itse tarvitsen, kuten vakkari) Passat Comfortline 2.0 melkein 36000€... Passatkin uusi malli, ei liene niin suurta tinkivaraa... Kuitenkin tuo 30000€ on sellainen, ettei loppuhinta kovin paljon voi yli mennä. Ja tietyt varusteet on "pakollisia".
Verratkaa Skoda 2.0 TDI Elegance varustuksella 31290€, vastaavaan passattiin 2.0 TDI PowerDiesel Trendline 38170€, niin näkyy todellinen hinta ero.Verratkaa myös vakiovarusteita.
http://www.skoda.fi/files/prices_new_octavia.pdf
http://www.skoda.fi/files/uusi_octavia_varusteet.pdf
http://www.skoda.fi/files/uusi_octavia_lisavarusteet.pdf
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.nsf/0/70DACAB52E57786FC2256F0000424E75?OpenDocument
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.nsf/0/3C0D9DABD78FE9DEC2256FDB003DC180?OpenDocument - Antti
2.0 TDI kirjoitti:
Verratkaa Skoda 2.0 TDI Elegance varustuksella 31290€, vastaavaan passattiin 2.0 TDI PowerDiesel Trendline 38170€, niin näkyy todellinen hinta ero.Verratkaa myös vakiovarusteita.
http://www.skoda.fi/files/prices_new_octavia.pdf
http://www.skoda.fi/files/uusi_octavia_varusteet.pdf
http://www.skoda.fi/files/uusi_octavia_lisavarusteet.pdf
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.nsf/0/70DACAB52E57786FC2256F0000424E75?OpenDocument
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.nsf/0/3C0D9DABD78FE9DEC2256FDB003DC180?OpenDocumentTäällä harrastetaan kummallisia vertailuja. Superb ja Passat ovat pykälää tai jopa kahta isompia autoja kuin Octavia. Aivan sama kuin vertaisi Passatia ja Audi A8:aa ja toteaisi, että Passat on selvästi edullisempi samoin varustein.
- skodapalstahan
*** kirjoitti:
Tulikohan onko?lta taas vähän liian paksua tekstiä? En nyt ihan noin voimakkaita ilmaisuja käyttäsi tässä yhteydessä, ei tämä sentään mikään fiiatti-palsta ole.
tämä. onko?:n kommentti ei sisältänyt sen kummempia arvolatauksia vaan täyttä faktaa. mitä fiateihin tulee (ei, en ole fiat-kuski) ajaisin paljon mieluummin sellaisella kuin saksalais-tsekkiläisellä pönäkällä perheautolla, joka ei pidä arvoaan eikä tarjoa miellyttäviä ajo-ominausuuksia. No tässähän tuli arvolatausta kerrakseen.
- muute
tuota jälleenmyyntiarvo asiaa en muute allekirjoita! Kummankaan merkkistä autoa en omista mutta molemmat autot kokeilleena voin sanoa että ennemmin ottaisin Superbin kuin uuden passatin. Autona passat oli meluisampi, ja jostain takaa kuului jotain kitinöitä muuten ajolleen molemmat autot erinomaisia.
- hääräät
skodapalstahan kirjoitti:
tämä. onko?:n kommentti ei sisältänyt sen kummempia arvolatauksia vaan täyttä faktaa. mitä fiateihin tulee (ei, en ole fiat-kuski) ajaisin paljon mieluummin sellaisella kuin saksalais-tsekkiläisellä pönäkällä perheautolla, joka ei pidä arvoaan eikä tarjoa miellyttäviä ajo-ominausuuksia. No tässähän tuli arvolatausta kerrakseen.
täällä?
- vääntö
Tuolla rahalla ottaisin Ocun 2.0 TDI:llä. Siinä on bensaa vastaava teho, mutta ihan eri luokan vääntö. Hintaero 2.0 FSI:hin on 2000. FSI on mopo TDI:n jälkeen. Lisäksi, jos automaatti kiinnostaa, niin noihin muihin tulee wanhanaikainen lootaa, mutta TDI:hin DSG.
Jos kilsat jää alle kymppitonniin vuodessa, niin sitten dieselveroa ei saa säästettyä polttoaineensäästöllä.- riippuu
Paras vaihtoehto olisi bensaturbo, enemmän tehoa kuin edellisissä ja mahtava vääntö dieseliä paljon laajemmalla kierrosalueella.
- saapas
riippuu kirjoitti:
Paras vaihtoehto olisi bensaturbo, enemmän tehoa kuin edellisissä ja mahtava vääntö dieseliä paljon laajemmalla kierrosalueella.
Saappaissa, erityisesti 9-5 2.3:ssa löytyy vääntöä. Muuten tuolla bensaturbo puolella yli 300Nm väännöt ovat aika hinnakkaita.
- mahtavaa
riippuu kirjoitti:
Paras vaihtoehto olisi bensaturbo, enemmän tehoa kuin edellisissä ja mahtava vääntö dieseliä paljon laajemmalla kierrosalueella.
Itse vaihdoin autoa ja moottori vaihtui VAG:n 1.8T:stä saman firman 2.0TDI:n. Nyt vasta tiedän mitä mahtava vääntö on. Paperilla voisi kuvitella, että 150hv bensaturbo olisi hyvinkin tasaväkinen 140hv TDI:n kanssa mutta käytännössä TDI jättää bensaturbon ominaisuuksiltaan mennen tullen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726293- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32879Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759