Oliko pääkopassa huono sytytys? Vai onko vaan jäänyt tutustumatta auton namiskukkeleihin?
Tänään aamupäivällä olin liikkellä ja vettä satoi. Tieliikennelain mukaan vesisateella on pidettävä AJOVALOJA, ne pelkät päivänvalotuikut eivät riitä, varsinkin kun monissa autoissa TAKAVALOT EIVÄT PALA päivänvaloasennossa. Täytyy valokatkaisijasta vääntää oikein valot päälle. Tämä oli useimmilta jäänyt tekemättä, siinä mennä pöristeltiin harmailla koppakuoriaisilla ilman valoja.
Ja ennenkuin kukaan tulee tölväilemään huonosta näkökyvystäni tms. niin ilmoitan heti, että siitä ei ole kysymys. On vaan niin, että meillä on sääntöjä ja lakeja ja niitä pitäisi noudattaa.
Oliko aivot jääneet narikkaan?
20
591
Vastaukset
- Anonyymi
49 §
Valojen käyttö ajettaessa
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729#L3P49
Tuolta voi jokainen käydä katsomassa ja toteamassa, mitä laissa sanotaan asiaan liittyen sateesta.- Anonyymi
. . . näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut. . .
- Anonyymi
. . . näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut. . .
Jos näkyvyys on huonontunut esimerkiksi sumun tai vesisateen takia, on ajo- ja takavaloja käytettävä myös päivällä. Liikenneturva muistuttaa, että on kuljettajan vastuulla varmistaa auton valojen kunto ja oikea käyttö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
. . . näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut. . .
Jos näkyvyys on huonontunut esimerkiksi sumun tai vesisateen takia, on ajo- ja takavaloja käytettävä myös päivällä. Liikenneturva muistuttaa, että on kuljettajan vastuulla varmistaa auton valojen kunto ja oikea käyttö.Se on kuski itse, joka arvioi, onko keli niin paljon huonontunut. Sitä ei kukaan muu voi hänen puolesta tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kuski itse, joka arvioi, onko keli niin paljon huonontunut. Sitä ei kukaan muu voi hänen puolesta tehdä.
Tähän on ihan selvä sääntö. Jos sinun tarvitsee käyttää tuulilasinpyyhkijöitä, sinun on käytettävä ajovalojakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän on ihan selvä sääntö. Jos sinun tarvitsee käyttää tuulilasinpyyhkijöitä, sinun on käytettävä ajovalojakin.
Ei tuollaista sääntöä ole olemassa.
Tieliikennelaki
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729
Tuossa on tieliikennelaki. Sieltä löytyvät kaikki liikennettä koskevat velvollisuudet. Ei löydy tuollaista "sääntöä" mistään pykälästä. Hyvä toimintamalli ja ohje tuo toki on, mutta ei mikään sääntö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuollaista sääntöä ole olemassa.
Tieliikennelaki
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729
Tuossa on tieliikennelaki. Sieltä löytyvät kaikki liikennettä koskevat velvollisuudet. Ei löydy tuollaista "sääntöä" mistään pykälästä. Hyvä toimintamalli ja ohje tuo toki on, mutta ei mikään sääntö.Änkyrä, voit ottaa sen säännön ihan vapaasti käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Änkyrä, voit ottaa sen säännön ihan vapaasti käyttöön.
Lait ovat ne jotka määräävät tässä maassa, eikä kenenkään mielipiteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lait ovat ne jotka määräävät tässä maassa, eikä kenenkään mielipiteet.
Mitäs jos lopettaisit tuon veulomisen ja keskittyisit turvallisuuden parantamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jos lopettaisit tuon veulomisen ja keskittyisit turvallisuuden parantamiseen.
Turha todellisista faktoista on vetää herneen nenäänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha todellisista faktoista on vetää herneen nenäänsä.
Kiemurtelu ei nyt auta. Koska olet esittänyt paikkaansa pitämättömän väitteen, sinun velvollisuutesi on se myös perustella. Ei pitäisi olla liian paljoa pyydetty?
Autoa ostaessa täytyy ottaa selvää sen eri toiminnoista. Omassakin on päiväajovalot, sateen sattuessa käännän ajovalot päälle, niin syttyy ne takavalotkin.
- Anonyymi
Mielestäni typerin ominaisuus ikinä se, että takavalot jäävät sammuksiin.
- Anonyymi
Opettele ajaan,
älä kännykkään tuijottele,
harjoita reflexejäsi,
trelaiset on niiiiiin hitaita ,
jos oot eri mieltä, ole hyvä ja katso liikennevaloista lähtijöitä,
unessa ja vain muutama pääsee vihreillä,
ota puusilmä käteen ja katso faktoja,
lisäksi kokonaiskentän hahmottaminen on täysin hukassa liikenteessäkin,
puhumattakaan muusta sujuvuudesta. - Anonyymi
Sehän on nykylikan jatke entiselle poitsulle.
- Anonyymi
Joo, kumman ottaisit vai vihreän?
- Anonyymi
Ne syttyy itsekseen ja sammuu myös .
- Anonyymi
Ei kaikissa malleissa. Useassa nykymallissa takavalot jäävät syttymättä, ellei niitä erikseen laiteta päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikissa malleissa. Useassa nykymallissa takavalot jäävät syttymättä, ellei niitä erikseen laiteta päälle.
Minin autooni koodattiin takavalot palamaan AINA kun autolla ajetaan. Toisiin merkkeihin, erityisesti joihinkin japanialaisiin, ei edes sellainen ole mahdollista, ja siksi nuo tumpelot ajavat ilman takavaloja. Sateella ja hämärässä.
- Anonyymi
Ole hyvä ja aja Satakunnankatua, kun on remonttia, huomaat miten unessa lähtijöitä on valoista, koko katu tukossa koko ajan. siinä esimerkki kun ollaan ihan muissa maailmoissa, eikä siinä valot tai valottomuus auta , kun ei ole pelisilmää ja varsinkaan /taitoa niin sit se on tuollaista matelemista ,unessa ajamista kännykkä naamassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971150
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116978- 125906
- 91729
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483