Otin autoni kolarikorjauksen ajaksi sijaisautoksi hybridi corollan. Ei ole aikaisempaa kokemusta tällaisesta ja ihmetyttää se kun autolla kiihdyttäessä ja ajaessa moottori pitää kierroksia koko ajan kovin korkealla. Onko auto kenties rikki? Uskaltaako jatkaa ajamista vai pitäisikö käydä vaihtamassa toiseen. Tässä on 750 omavastuu, en tiedä mitä joutuu korvaamaan jos hajoaa.
Miksi moottori huutaa kovilla kierroksilla
125
3915
Vastaukset
- Anonyymi
Empä tiedä onko corollassa variaattori- automaattivaihteisto. Jos on niin täyskaasukiihdytyksellä kierrokset/ vaihteet tulee kuin kuminauhasta . Kysy autokorjaamosta ennenkuin jatkat.
- Anonyymi
Automaattivaihteinen on. En tiedä mikä automaatti kyseessä, vuoden vanha 1.8
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Automaattivaihteinen on. En tiedä mikä automaatti kyseessä, vuoden vanha 1.8
Toyotan hybrideissä ei ole varsinaisesti vaihteistoa vaan voima kulkee osin sähköjohtoa pitkin. Tuntumaltaan se vastaa aika paljon tuota variaattoria koska kiinteitä välityssuhteita ei ole. Korkeita kierroksia ei tarvitse pelätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybrideissä ei ole varsinaisesti vaihteistoa vaan voima kulkee osin sähköjohtoa pitkin. Tuntumaltaan se vastaa aika paljon tuota variaattoria koska kiinteitä välityssuhteita ei ole. Korkeita kierroksia ei tarvitse pelätä.
Ainahan Tojolootat huutaa kovilla kierroksilla, eikä se johdu auton tekniikasta vaan kuljettajan paikalla istuvasta iäkkäästä eläkeläisestä.
Kyseisellä "kuljettajalla" kun pää ei käänny, kädet ja jalat toimii kankeasti eikä kuulosta ja näkökyvystä ole kuin rippeet jäljellä, niin meno on sitten mitä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan Tojolootat huutaa kovilla kierroksilla, eikä se johdu auton tekniikasta vaan kuljettajan paikalla istuvasta iäkkäästä eläkeläisestä.
Kyseisellä "kuljettajalla" kun pää ei käänny, kädet ja jalat toimii kankeasti eikä kuulosta ja näkökyvystä ole kuin rippeet jäljellä, niin meno on sitten mitä on.Eli kaasu pohjassa tuhatta ja sataa?
- Anonyymi
Toyotan bensakone on niin hengetön kierroskone, että se e liiku jos kierrokset ei ole tapissa.
- Anonyymi
Miksi auton moottori ei saisi ottaa kierroksia. Sinun mielestäsi?
- Anonyymi
Jos tuo on normaalia niin toimii kyllä oudosti. Aikaisemmin ajamillani automaateilla moottorin kierrokset pysyvät maltillisena paitsi jos polkimen painaa lattiaan. Lähinnä täällä kyselen kun pelkäsin, että auto on hajoamassa ja joudun maksamaan jotakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo on normaalia niin toimii kyllä oudosti. Aikaisemmin ajamillani automaateilla moottorin kierrokset pysyvät maltillisena paitsi jos polkimen painaa lattiaan. Lähinnä täällä kyselen kun pelkäsin, että auto on hajoamassa ja joudun maksamaan jotakin.
Bensamoottori nyt vain sattuu käymään paljon suuremmilla kierroksilla kuin turbodiesel. Ei kun hanaa vain!
Minunkin TDI antaa huipputehonsa kierrosluvulla 3500 ja bensamoottori kierrosluvulla 6000. On ihan selvää että niiden ääni kuullostaa erilaiselta. - Anonyymi
Normiajossa pienet kierrokset säästää moottoria ja bensaa. Se kertoo näissä kansa-autosarjassa tehottomuudesta, eli väännön puutteesta joka ei ainakaan edesauta melussa tai kestävyydessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensamoottori nyt vain sattuu käymään paljon suuremmilla kierroksilla kuin turbodiesel. Ei kun hanaa vain!
Minunkin TDI antaa huipputehonsa kierrosluvulla 3500 ja bensamoottori kierrosluvulla 6000. On ihan selvää että niiden ääni kuullostaa erilaiselta.En ole huomannut muissa bensa automaateissa tuollaista ominaisuutta. Kyllä niissä kierrokset laskee nätisti kun kiihdytetty haluttuun nopeuteen. Tuntuu kuin kuin Corolla säätäisi jotenkin moottoria huudattamalla nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole huomannut muissa bensa automaateissa tuollaista ominaisuutta. Kyllä niissä kierrokset laskee nätisti kun kiihdytetty haluttuun nopeuteen. Tuntuu kuin kuin Corolla säätäisi jotenkin moottoria huudattamalla nopeutta.
Eipä tuota tarvitse enempää ihmetellä. Kaverini mukaan Toyota hybridin vaihteiston toimii noin. Ei tarvitse pelätä nyt että joku hajalla. Eiköhän sen oman auton saa takaisin parin viikon päästä. Sen aikaa voi kyllä kuunnella tuota moottorin huutoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normiajossa pienet kierrokset säästää moottoria ja bensaa. Se kertoo näissä kansa-autosarjassa tehottomuudesta, eli väännön puutteesta joka ei ainakaan edesauta melussa tai kestävyydessä.
Samasta syystä minäkin ajan kaikki ylämäet vaihdepyörällä aina isoimmalla vaihteella, se kun säästää jalkoja ja energiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samasta syystä minäkin ajan kaikki ylämäet vaihdepyörällä aina isoimmalla vaihteella, se kun säästää jalkoja ja energiaa.
Näin se menee kun on betonireisien täydeltä vääntöä! Ketjuja tuo fillari vaan syö kuin leipää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo on normaalia niin toimii kyllä oudosti. Aikaisemmin ajamillani automaateilla moottorin kierrokset pysyvät maltillisena paitsi jos polkimen painaa lattiaan. Lähinnä täällä kyselen kun pelkäsin, että auto on hajoamassa ja joudun maksamaan jotakin.
Oliko vauhti sata taajamassa
Kyllö se hiljaa nötistikkinmlöhtee kun ajaa normaalisti.
Kun kiihdyttää rajusti tarvitaan sähkö lisää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normiajossa pienet kierrokset säästää moottoria ja bensaa. Se kertoo näissä kansa-autosarjassa tehottomuudesta, eli väännön puutteesta joka ei ainakaan edesauta melussa tai kestävyydessä.
Mulla kun rav 4 ssämkone ottaa kierroksia niin kaikki neljä pyörää sutii.
222 hv - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuota tarvitse enempää ihmetellä. Kaverini mukaan Toyota hybridin vaihteiston toimii noin. Ei tarvitse pelätä nyt että joku hajalla. Eiköhän sen oman auton saa takaisin parin viikon päästä. Sen aikaa voi kyllä kuunnella tuota moottorin huutoa.
Mikö on korjaamolla makaava oma autosi .
- Anonyymi
Onhan tuo aika noloa, että moottorin käyntiäänet kuuluvat ajaessa auton sisälle.
- Anonyymi
Se johtuu Toyon p@skasta hybridi tekniikasta. Hondan hybridi ei huuda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta pääsee kuuntelemaan hybridin huutoa:
https://www.youtube.com/watch?v=VTf66x8toPUKarmeaa hybridi huutoa. Surkea toteutus:
https://m.youtube.com/watch?v=97Rj8fXn2uI&pp=ygUNY29yb2xsYSAwLTEwMA== - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karmeaa hybridi huutoa. Surkea toteutus:
https://m.youtube.com/watch?v=97Rj8fXn2uI&pp=ygUNY29yb2xsYSAwLTEwMA==Ekassa täydellisen upea ääni ja jälkimmäisessä täydellisen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekassa täydellisen upea ääni ja jälkimmäisessä täydellisen...
Kuulkaas, se on nyt niin että jos ei ymmärrä planeettalaatikon portaatonta toimintaa, niin ei sitä tänne kannata tulla itseään nolaamaan. Vaihteet ovat mennyttä aikaa paremmissa autoissa niinkuin jäykkä taka-akeselikin. Portaaton välitys ei nyki eikä pätki eikä tarvi mitään millisekunteja siihen. Se vaan lähtee kun jarrusta hellittää ja nopeus kasvaa kun nilkkaa oikaisee....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta pääsee kuuntelemaan hybridin huutoa:
https://www.youtube.com/watch?v=VTf66x8toPUKiekkamittaria kun kattoo, niin erittäin pieniä kierroksiahan tuo käyttää, siis erittäin pieniä lukuunottamatta tuota autobaana-ajelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karmeaa hybridi huutoa. Surkea toteutus:
https://m.youtube.com/watch?v=97Rj8fXn2uI&pp=ygUNY29yb2xsYSAwLTEwMA==100 taulussa todellinen nopeus vasta 90 km/h!? Ilmankos Tojotat hynnää tien tukkona! Ei noin isoa mittarivirhettä saa olla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karmeaa hybridi huutoa. Surkea toteutus:
https://m.youtube.com/watch?v=97Rj8fXn2uI&pp=ygUNY29yb2xsYSAwLTEwMA==Hienosti toimii lexus! Hyvä auto johon ei ole monellakaan varaa. Esikuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienosti toimii lexus! Hyvä auto johon ei ole monellakaan varaa. Esikuva.
Olet kyllä oikeassa. Katsoin tuon Lexus-videon tietokoneelta, äänen kuuluessa kunnon kaijuttimista - kuulosti niin hienolta että piti kelata videota useampaan kertaan. Jotenkin auton laadukkuus välittyi videoltakin katsojalle .
- Anonyymi
Tojon jojo-vaihteistoja väännötömien vapareiden yhteydessä on aina kritisoitu siitä että jo osakaasulla kiihdytyksellä moottoria kierrätetään niin että se kuulostaa luonnottomalta ja silti mitään ei tapahdu.
Se nyt vaan on tojon hybridin ominaisuus johon tottuu ajan myötä. Kokemattomalle tuntuu siltä että kaikki tapahtuu isolla metelillä ja pitkällä viiveellä. Vähän niinkuin alitehoisella skootterilla ajaisi. - Anonyymi
Olen jo 4 vuotta ajellut 1,8 l koneella varustetulla hybridi-Tyotalla (Auris), joten minulla on aika hyvä käsitys hybridi-Toyotan toiminnasta. Jos moottori tuntuu ottavan turhan herkästi kierroksia, niin kannattaa ensin tarkistaa, missä asennossa ajomoodikytkin on.
Jos kytkin on Power-asennossa, niin silloin moottori ottaa turhan herkästi kierroksia, koska tässä asennossa pyritään parhaaseen suorityskykyyn. Itse pidän moodikytkintä aina ECO-asennossa, koska silloin polttomoottoria pyöritetään maltillisemin, ja samalla kulutuskin on pienempi.
Tavallisessa kaupunkiajossakin ECO-asento on kaikkein mukavin, sillä käsivaihteiset autot tahtovat aina tupeksia liikkeellelähdössä liikennevaloissa. Varsinkin start-stop-automatiikalla varustetut autot ovat varsin hitaita lähdössä.- Anonyymi
Tiivistys Toytan ajo-modeista:
Sport= Paina kaasua tänään niin kierrokset ja melutaso nousevat heti tappiin ja tojo kiihtyy huomenna
ECO= Paina kaasua tänään niin kierrokset/melu nousevat huomenna ja tojo kiihtyy pikkuhiljaa ylihuomenna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiivistys Toytan ajo-modeista:
Sport= Paina kaasua tänään niin kierrokset ja melutaso nousevat heti tappiin ja tojo kiihtyy huomenna
ECO= Paina kaasua tänään niin kierrokset/melu nousevat huomenna ja tojo kiihtyy pikkuhiljaa ylihuomenna.Rav 4 hybriid 8 sek. 222hv. Kaupunki alle 5 l 1ookm
- Anonyymi
IS 300h:
ECO: En tykkää. Kaasua saa painaa syvemmälle ja syvemmälle eikä auto oikein kiihdy. Sitten polkimen loppumatkalla teho lisääntyy nopeasti. Sopii jonossa mateluun.
NORMAALI: Erinomainen kaasunvaste kaikkeen käyttöön.
SPORT: Erinomainen kaasunvaste mutta tuntuu ehkä jossain paikassa liiankin pyrkivältä. Polttomoottori käy melkein koko ajan mikä tietysti lisää kulutusta hidasajossa.
- Anonyymi
Isolohko täyshybridi on aivan omaa luokkaansa verrattuna nytkyttäviin dsg- ja muitten merkkien kaksoisnytkyvaihteistoihin.
- Anonyymi
Hihii, varsinainen tuhnu kuminauha tökötin Toyota.
- Anonyymi
Et ole siis lukenut muutamaan vuoteen testejä autoista joissa on tuo DSG vaihteisto? Toimintaa ollaan kovasti kehuttu ja ongelmat jääneet jo 2010 luvulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole siis lukenut muutamaan vuoteen testejä autoista joissa on tuo DSG vaihteisto? Toimintaa ollaan kovasti kehuttu ja ongelmat jääneet jo 2010 luvulle.
Toyotan hybridit ovatkin muistumia viime vuosituhannelta, viidesti lämmitettyinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridit ovatkin muistumia viime vuosituhannelta, viidesti lämmitettyinä.
Muut valmistajat ovat menneet hybridi tekniikassa ohi. Ei ole vaihdelaatikkoa eikä ne huuda kiihdytyksessä. Toyo miehet on sokeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut valmistajat ovat menneet hybridi tekniikassa ohi. Ei ole vaihdelaatikkoa eikä ne huuda kiihdytyksessä. Toyo miehet on sokeita.
Toyota ja Mitsu on ainoat hybridit missä ei ole pykälittäista vaihteistoa.
Kaikilla muilla ja varsinkin germaaneilla on vanha pykälittäinen laatikko hybrideissä. Se lisää monimutkaisuuttaa ja on vanhemmiten selvä riski.
Minu Toyota hybridi ei ole kuukauteen polttomoottoria edes käynnistänyt joten eipä ole huutanutkaan kovilla kierroksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ja Mitsu on ainoat hybridit missä ei ole pykälittäista vaihteistoa.
Kaikilla muilla ja varsinkin germaaneilla on vanha pykälittäinen laatikko hybrideissä. Se lisää monimutkaisuuttaa ja on vanhemmiten selvä riski.
Minu Toyota hybridi ei ole kuukauteen polttomoottoria edes käynnistänyt joten eipä ole huutanutkaan kovilla kierroksilla.Oot sitten vetänyt kuukauden rännin. Kivat sulle ja varsinkin perheelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ja Mitsu on ainoat hybridit missä ei ole pykälittäista vaihteistoa.
Kaikilla muilla ja varsinkin germaaneilla on vanha pykälittäinen laatikko hybrideissä. Se lisää monimutkaisuuttaa ja on vanhemmiten selvä riski.
Minu Toyota hybridi ei ole kuukauteen polttomoottoria edes käynnistänyt joten eipä ole huutanutkaan kovilla kierroksilla.Honda vetää sähkömoottorilla. Tämän hetken paras hybridi. Miten voit olla noin pihalla!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole siis lukenut muutamaan vuoteen testejä autoista joissa on tuo DSG vaihteisto? Toimintaa ollaan kovasti kehuttu ja ongelmat jääneet jo 2010 luvulle.
" Et ole siis lukenut muutamaan vuoteen testejä autoista joissa on tuo DSG vaihteisto? Toimintaa ollaan kovasti kehuttu ja ongelmat jääneet jo 2010 luvulle. "
Saattaahan olla niin, että DSG-vaihteistojen pahimmat ongelmat ovat jääneet 2010-luvulle, mutta kovasti niitä menee rikki vielä nykyäänkin, ja remontti maksaa suunnilleen 5000 €. Vaikka DSG-vaihteisto toimisi kuinka hyvin tahansa, niin se ei pääse lähellekään Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjan nykäyksetöntä toimintaa ja kestävyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Et ole siis lukenut muutamaan vuoteen testejä autoista joissa on tuo DSG vaihteisto? Toimintaa ollaan kovasti kehuttu ja ongelmat jääneet jo 2010 luvulle. "
Saattaahan olla niin, että DSG-vaihteistojen pahimmat ongelmat ovat jääneet 2010-luvulle, mutta kovasti niitä menee rikki vielä nykyäänkin, ja remontti maksaa suunnilleen 5000 €. Vaikka DSG-vaihteisto toimisi kuinka hyvin tahansa, niin se ei pääse lähellekään Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjan nykäyksetöntä toimintaa ja kestävyyttä.Kovin hieno vaihteisto kun aloittaja luuli sen olevan rikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin hieno vaihteisto kun aloittaja luuli sen olevan rikki.
" Kovin hieno vaihteisto kun aloittaja luuli sen olevan rikki. "
Aloittaja saa ihan rauhassa luulla mitä tahansa, mutta kaikki autotekniikkaa tuntevat ammattimiehet ovat yksimielisiä siitä, että Toyotan kehittämä HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on ehdottomasti paras ja kestävin voimalinja, mitä mihinkään autoon on milloinkaan tehty. Siksi Amerikassa kaikkien suurkaupunkien taksiautot ovat hybridi-Toyotia, koska mitkään muut autot eivät siellä kestä taksikäyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda vetää sähkömoottorilla. Tämän hetken paras hybridi. Miten voit olla noin pihalla!!!
Hondia ei käytännössä SUomessa myydä. Mistun outlanderia myyty paljon enemmän kuin Hondan malleja yhteensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondia ei käytännössä SUomessa myydä. Mistun outlanderia myyty paljon enemmän kuin Hondan malleja yhteensä.
Mitsu on samanlainen huutaja kuin toyotakin. Joka testin viimeinen aina, mihin osallistuu. Vanhanaikainen ja tylsä. Lue testit niin näet.
- Anonyymi
Koska sä olet käynnistänyt sen.
- Anonyymi
Suuri yleisö ei ole koskaan tykännyt noista portaattomista jojoista. Sen verran olen sellaisella ajanut että en koskaan laittaisi penniäkään omaa rahaa sellaiseen.
Varsinkaan jos "voima" tulisi hengettömästä vaparista.
Sähkömoottorin avustamana toimii jotenkuten kävelyvauhdissa mutta heti kun mennään kaupunkinopeuksia nopeammin niin vääntö/puhti loppuu täysin kesken ja vaparia joutuu huudattamaan kuin viimeistä päivää.
Ei noita kukaan aja kuin pakosta.- Anonyymi
Huomaa, että et ole tietoinen mitä on tarjolla. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla eikä se huuda tai jojoile kuten Toyota.
- Anonyymi
Miksi Toyotan portaaton vaihtesito aiheuttaa näin paljon kateutta?
- Anonyymi
Varsinkin kaupunkiajossa itselataava hybridi-Toyota on täysin lyömätön. Se kulkee täysin nykäyksettömästi, ja vaikka pyörisit koko päivän kaupunkiruuhkassa, niin kulutus on silloinkin vain 4 -4,5 /100 km. Kaikkein paras valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin kaupunkiajossa itselataava hybridi-Toyota on täysin lyömätön. Se kulkee täysin nykäyksettömästi, ja vaikka pyörisit koko päivän kaupunkiruuhkassa, niin kulutus on silloinkin vain 4 -4,5 /100 km. Kaikkein paras valinta.
Mulla on nyt autossa viimeisen 1500 km keskikulutus 4l. Bensa auto muttei Toyota
Sekalaista ajoa ajettu maantie, moottoritie, kaupunki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin kaupunkiajossa itselataava hybridi-Toyota on täysin lyömätön. Se kulkee täysin nykäyksettömästi, ja vaikka pyörisit koko päivän kaupunkiruuhkassa, niin kulutus on silloinkin vain 4 -4,5 /100 km. Kaikkein paras valinta.
Toyota oli tapansa mukaan TM:n pienten SUVien testissä viimeinen. Hävisi polttoaineen kulutuksessa jopa persaukiselle Nirolle. Corolla taas häviää Civicille joka osa-alueella. Suorituskyvyssä, polttoaineenkulutuksessa, hybriditekniikan toimivuudessa, sisätilojen laadukkuudessa, ajettavuudessa jne. Ei ole vielä testiä löytynyt, jossa joku auto olisi uuden Civicin voittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota oli tapansa mukaan TM:n pienten SUVien testissä viimeinen. Hävisi polttoaineen kulutuksessa jopa persaukiselle Nirolle. Corolla taas häviää Civicille joka osa-alueella. Suorituskyvyssä, polttoaineenkulutuksessa, hybriditekniikan toimivuudessa, sisätilojen laadukkuudessa, ajettavuudessa jne. Ei ole vielä testiä löytynyt, jossa joku auto olisi uuden Civicin voittanut.
Miks niitä ei sitten osteta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks niitä ei sitten osteta?
Miksi ostaa Toyota, jos muilla merkeillä on parempaa tarjolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks niitä ei sitten osteta?
Koska suomalaiset pelkää kaikkea uutta ja vierasta. Toiijota se olla pitää koska isoisäkin sanoi että Toiijota kestää! Jos muun merkkisen erehtyy ostamaan niin koko suku pöyristyy ja vaari potkaisee tyhjää silkasta järkytyksestä.
- Anonyymi
Semmosia ne tojotat on.
- Anonyymi
Parhaita.
- Anonyymi
Parhaita.
- Anonyymi
Semmosia että tavalliseen autoon tottunutta alkaa mietityttämään että onkohan tämä rikki.
- Anonyymi
Oli Tojotatollo käynyt kopioimassa tämän aloituksen Skoda palstalle muuttaen Tojotan merkin Skodaksi. Sellaisia ne Tojotatollot on, kaikkein typerimpiä.
- Anonyymi
Kuukausi on vaihtumassa. Pelokkat VAG-miehet ovat taas aloittaneet herjauskampansa, koska VAG-autojen myynti sakkaa, ja sähköautotehtaitakin suljetaan Saksassa.
- Anonyymi
Tojo on se se jonka myynti sakkaa pahiten maailman suurimmilla markkinoilla eli Kiinassa. Toyotan markkinaosuus on pudonnut vuodessa yli 25% koska sillä ei ole kunnollisia sähköautoja. Sama on tapahtunut kaikkialla kehittyneissä maissa. Tojota on luisumassa kehitysmaiden halpisauto-merkiksi.
Suomessa VW -konsernin keulapaikka vain vahvistuu. Tähän mennessä VW johtaa 11.600 vs 8.200 ja suomalaiset ovat ostaneet heinäkuussakin eniten vwkonsernin tekemiä autoja. Tojo on syöksyssä.
https://thedriven.io/2023/07/25/toyota-recalls-12205-evs-as-japan-auto-maker-sales-slump-in-worlds-biggest-ev-market/
- Anonyymi
Jos sinulla on jatkuvasti auto korjattavana kolarin takia (kun kerran olet saman aloituksen laittanut parinkin automerkin palstalle) niin suosittelen että ajat sen auton varovasti takaisin korjaamolle ja myyt sen joka siellä on korjattavana. Ja työnnät ajokorttisi silppuriin.
- Anonyymi
Tojotatollohan tuon tekstin kopio Skoda palstalle. Aloittaja asiallisesti kyseli täältä apuja ongelmaan. Aloittaja ei tosin tiennyt, että tojitatollot ovat omistaneet elämänsä fanaattiselle automerkin fanittamiselle ja kaikki kriittinen tieto tai fakta joka vähänkin on huonoa mainetta Tojotalle on tuomittava vääräuskoisen toimintana ja tuomittava heti. Tai haukuttava kritisoija typeräksi. Vastaavaa ihmisten toimia on saanut viimeaikoina seurata naapurimaan johdon toimesta.
Tojotatollon kannattaisi luopua autoilusta kokonaan, niin paljon hänen hermojaan kiristää kaikki asiallinen kritiikki tai ongelmat tuon pyhän lehmän suhteen.
- Anonyymi
Täytyy kommentoida koska satun ajamaan sekä DSG:llä (2,0 TDI 200 hp 7 v. neliveto vm. 2022) että hybridillä (2,5 l bensa 223 hp, takaveto vm. 2015).
Ensinnäkin, kumpikin on toiminut täysin luotettavasti (DSG 17647 km ja hybridi 153657 km)
DSG toimii hyvin. Ainut kauneusvirhe oikeastaan on pitkä miettimisaika kun ensin on hidastanut risteykseen ja sitten painaa kaasua. Ensin ei meinaa tapahtua mitään ja kuski ehtii painaa liikaa kaasua jolloin sitten hetken päästä tapahtuu yhtäkkiä liikaakin. Ohituksissa viive haittaa vähemmän. Toinen erikoinen juttu on, jos lähtee paikaltaan kiihdyttämään kaasu pohjassa niin auto nyykähtää ykkösen ja kakkosen välissä. Jos muuta vikaa pitää hakemalla hakea niin manuaalipuolen vaihteet saisivat vaihtua toisin päin eli isommalle taaksepäin vetämällä.
Hybridi toimii vielä paremmin. Toiminta on jopa yltiömukavaa mikä voi jostakin tuntua epäurheilulliselta koska minkäänlaisia nykäyksiä ei esiinny vaikka kaasua käyttäisi mitenkä. Jos huonoja puolia pitää etsiä, niin tuo DSG lähtee paikaltaan rivakammin vaikka hybridi kiihtyykin ohituksissa paremmin. Kulutuksessa hybridi päihittää minun ajoilla TDI:n. (TDI on farkku ja hybridi sedan.) Siltä varalta että joku oudoksuu hybridin portaatonta voimansiirtoa, autoon on ohjelmoitu kaijuttimista kuuluva äänimaailma jossa on vaihteistossa portaat ja konepellin alla V8, jonka voi myös halutessaan laittaa pois päältä.- Anonyymi
Niin, ja jos joku kyselee isoista kierroksista, niin sekä 7v. TDI että tuo hybridi menee 110 lasissa tasamaalla 1500 r/min.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja jos joku kyselee isoista kierroksista, niin sekä 7v. TDI että tuo hybridi menee 110 lasissa tasamaalla 1500 r/min.
Mitäs tekemistä tällä on huutavan corollan moottorin kanssa?
- Anonyymi
"jos lähtee paikaltaan kiihdyttämään kaasu pohjassa niin auto nyykähtää ykkösen ja kakkosen välissä."
Varmaan sulle aivan tavallista elämää mutta omalle kohdalle ei ole vielä sattunut tilannetta jossa pitäisi painaa talla pohjaan paikaltaan lähdettäessä.
Meitä on moneen junaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jos lähtee paikaltaan kiihdyttämään kaasu pohjassa niin auto nyykähtää ykkösen ja kakkosen välissä."
Varmaan sulle aivan tavallista elämää mutta omalle kohdalle ei ole vielä sattunut tilannetta jossa pitäisi painaa talla pohjaan paikaltaan lähdettäessä.
Meitä on moneen junaan."omalle kohdalle ei ole vielä sattunut tilannetta jossa pitäisi painaa talla pohjaan paikaltaan lähdettäessä."
Alitehoisella ja väännöttömällä vaparilla joutuu hyvin usein painamaan tallan pohjaan että pysyisi liikenteen rytmissä mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"omalle kohdalle ei ole vielä sattunut tilannetta jossa pitäisi painaa talla pohjaan paikaltaan lähdettäessä."
Alitehoisella ja väännöttömällä vaparilla joutuu hyvin usein painamaan tallan pohjaan että pysyisi liikenteen rytmissä mukana.Tuossahan oli kyse 200 heppaisen TDI:n liikkeellelähdöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs tekemistä tällä on huutavan corollan moottorin kanssa?
Corollan täyshybridi kiertää jopa 1100 rpm/m ja lisäksi vielä puolet sähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corollan täyshybridi kiertää jopa 1100 rpm/m ja lisäksi vielä puolet sähköllä.
Tuo puolet sähköllä on höpöhöpöä. Miksi sitten bensaa palaa ~5l/100km?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo puolet sähköllä on höpöhöpöä. Miksi sitten bensaa palaa ~5l/100km?
3,8 l/100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo puolet sähköllä on höpöhöpöä. Miksi sitten bensaa palaa ~5l/100km?
Latauskelvoton kulke 100% bensalla, ei metriäkään lataussähköllä, Latauskelvoton lataa akkujaan polttamalla bensaa sähkön tekemiseen. Siksi se kuluttaa bensaa huimasti enemmän kuin oikea hybridi. Just ja just alle kuusi litraa 5.000km testissä. Mersun oikea hybridi kulki kolmella litralla.
Moottori:"Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?
Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."
Ja vielä muitutukseksi niille teknisesti tomppeleille jotka vauhkauavat yksittäisistä mittauksista:"Arki on kuitenkin kaukana yksittäisistä mittauksista, sillä kylmäkäynnistykset ja lyhyet ajomatkat kohottavat keskikulutuksen korkeaksi. "
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latauskelvoton kulke 100% bensalla, ei metriäkään lataussähköllä, Latauskelvoton lataa akkujaan polttamalla bensaa sähkön tekemiseen. Siksi se kuluttaa bensaa huimasti enemmän kuin oikea hybridi. Just ja just alle kuusi litraa 5.000km testissä. Mersun oikea hybridi kulki kolmella litralla.
Moottori:"Voisiko latausrumban välttämällä päästä lähelle jopa Mercedeksemme kulutuslukemia?
Valitettavasti ei. Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. Se on 2,4 l/100 km enemmän kuin ladattavalla mersulla."
Ja vielä muitutukseksi niille teknisesti tomppeleille jotka vauhkauavat yksittäisistä mittauksista:"Arki on kuitenkin kaukana yksittäisistä mittauksista, sillä kylmäkäynnistykset ja lyhyet ajomatkat kohottavat keskikulutuksen korkeaksi. "
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/Voihan noita hybridi-Toyotoja ladata ihan siinä missä mitä tahansa autoa. Ei muuta kuin akkulaturi kiinni akkuun ja töpseli seinään. Ei yhtään latauskelvottomampi kuin muutkaan bensa- tai dieselautot.
Ps. Satuitko huomaamaan että tuon Mersun käyttötesti sijoittui kesään ja Toyotan talveen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan noita hybridi-Toyotoja ladata ihan siinä missä mitä tahansa autoa. Ei muuta kuin akkulaturi kiinni akkuun ja töpseli seinään. Ei yhtään latauskelvottomampi kuin muutkaan bensa- tai dieselautot.
Ps. Satuitko huomaamaan että tuon Mersun käyttötesti sijoittui kesään ja Toyotan talveen.Ei vaikuta kuin max puoli litraa. Ja jos aletaan pilkkuja nussimaan niin tuo Mersun lukema on valheellisen korkea koska iso osa mittauksista ajettiin päin persettä olevilla asetuksilla. Oikeilla asetuksilla Mersu kulki selvästi pienemmällä määrää bensaa.
Totuuden nimissä Corollan 5,9 litraa talvellakin on vain keskinkertainen suoritus bensa-autolle. Ei mitään hyötyä noista ylimääräisistä ja kalliista sähköhärpäkkeistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaikuta kuin max puoli litraa. Ja jos aletaan pilkkuja nussimaan niin tuo Mersun lukema on valheellisen korkea koska iso osa mittauksista ajettiin päin persettä olevilla asetuksilla. Oikeilla asetuksilla Mersu kulki selvästi pienemmällä määrää bensaa.
Totuuden nimissä Corollan 5,9 litraa talvellakin on vain keskinkertainen suoritus bensa-autolle. Ei mitään hyötyä noista ylimääräisistä ja kalliista sähköhärpäkkeistä.Mikä niissä on ylimääräistä ja kallista? Yhtä hyvin voisi sanoa, että vaihdelaatikko, kytkin, laturi, starttimoottori, turbo, välijäähdytin, kaksoismassavauhtipyörä ja -hihnapyörät sekä hihnat ovat ovat ylimääräisiä ja kalliita. Kaikki nuo puuttuvat Toyotan hybrideistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä niissä on ylimääräistä ja kallista? Yhtä hyvin voisi sanoa, että vaihdelaatikko, kytkin, laturi, starttimoottori, turbo, välijäähdytin, kaksoismassavauhtipyörä ja -hihnapyörät sekä hihnat ovat ovat ylimääräisiä ja kalliita. Kaikki nuo puuttuvat Toyotan hybrideistä.
Kaikki nuo sähköiseen voimalinjaan liittyvät komponentit ovat ylimääräistä teknistä monimutkaisuutta ja ylimääräistä hintaa.
Tuo planeettapyörähässäkkä ei ole yhtään sen yksinkertaisempi kuin perinteinen vaihteisto. päinvastoin paljon kalliimpi korjata kuin perinteinen manuaaliaski. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki nuo sähköiseen voimalinjaan liittyvät komponentit ovat ylimääräistä teknistä monimutkaisuutta ja ylimääräistä hintaa.
Tuo planeettapyörähässäkkä ei ole yhtään sen yksinkertaisempi kuin perinteinen vaihteisto. päinvastoin paljon kalliimpi korjata kuin perinteinen manuaaliaski.Tekninen monimutkaisuusko tekee järjestelmästä kaikkein kestävimmän?
https://tekniikanmaailma.fi/usan-kuluttajaraamattu-arvioi-toyota-corolla-on-luotettavin-auto-hybridiautot-jyrasivat-sahkoautoissa-paljon-ongelmia/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekninen monimutkaisuusko tekee järjestelmästä kaikkein kestävimmän?
https://tekniikanmaailma.fi/usan-kuluttajaraamattu-arvioi-toyota-corolla-on-luotettavin-auto-hybridiautot-jyrasivat-sahkoautoissa-paljon-ongelmia/Ylimääräistä hintaa ne tuovat varmasti ja perustojotat ovat kestävämpiä tekniikaltaan kuin nuo hybridihärpäkkeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylimääräistä hintaa ne tuovat varmasti ja perustojotat ovat kestävämpiä tekniikaltaan kuin nuo hybridihärpäkkeet.
Miksi sitten perus-Corolla sijoittuu yllä olevalla listalla huonommin kuin hybridi ja miksi tämä lista näyttää tältä?
https://www.is.fi/autot/art-2000001207389.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten perus-Corolla sijoittuu yllä olevalla listalla huonommin kuin hybridi ja miksi tämä lista näyttää tältä?
https://www.is.fi/autot/art-2000001207389.htmlValehtelet listasta tollo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet listasta tollo.
Toyotan maine perustuu nimenomaan perusmalleihin. Hybridit ovat pilaamassa sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki nuo sähköiseen voimalinjaan liittyvät komponentit ovat ylimääräistä teknistä monimutkaisuutta ja ylimääräistä hintaa.
Tuo planeettapyörähässäkkä ei ole yhtään sen yksinkertaisempi kuin perinteinen vaihteisto. päinvastoin paljon kalliimpi korjata kuin perinteinen manuaaliaski.Mersun plugarissa on vaihdelaatikko. Ei sellaista tarvitse hybridissä. Lisäksi mersun tekniikka on persaukista liimattua tekniikkaa rinnan, polttomoottori-vaihdelaatikko-sähkömoottori. Huonoa osaamista. Kun hybridissä vetää sähkömoottori, niin liikkuminen on kuin sähköautolla. Ei nyi eikä nytkytä ja sähkömoottorin maksimivääntö on käytössä joka tilanteessa. Tätä tekniikkaa ei tosin ole Toyotalla, vaan Hondalla. Eikä ole CVT:n ränkymis ominaisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet listasta tollo.
1. Toyota Corolla Hybrid
...
7. Toyota Corolla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"jos lähtee paikaltaan kiihdyttämään kaasu pohjassa niin auto nyykähtää ykkösen ja kakkosen välissä."
Varmaan sulle aivan tavallista elämää mutta omalle kohdalle ei ole vielä sattunut tilannetta jossa pitäisi painaa talla pohjaan paikaltaan lähdettäessä.
Meitä on moneen junaan.Palasinpa kommentoimaan. Yhden kerran olen tehnyt tuon kaasu pohjassa paikaltaan kiihdytyksen eli sen suuruinen ongelma on kyseessä. Väärin päin manuaalipuolella toimiva vaihdekeppi kuuluu samaan sarjaan sillä manuaalipuolta tulee käytettyä äärimmäisen harvoin. Viiveeseen pienemmällevaihdossakin tottuisi ellei ajelisi yli puolta kaikista kilometreistä hybridillä joka reagoi heti kuin painaa kaasua eli siis sähkön nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaikuta kuin max puoli litraa. Ja jos aletaan pilkkuja nussimaan niin tuo Mersun lukema on valheellisen korkea koska iso osa mittauksista ajettiin päin persettä olevilla asetuksilla. Oikeilla asetuksilla Mersu kulki selvästi pienemmällä määrää bensaa.
Totuuden nimissä Corollan 5,9 litraa talvellakin on vain keskinkertainen suoritus bensa-autolle. Ei mitään hyötyä noista ylimääräisistä ja kalliista sähköhärpäkkeistä.Korkea kulutus tu 5.9 talvellakin hybridille. Ihan perus bensaturbo menee vähemmällä.
- Anonyymi
Ehkä ajotyylisi on hiukan liian rauhaton lopulta. Auto on sinua viisaampi. Usko. 1.8 ei ole erikoisen vahvavääntöinen esim tdin jälkeen vaan pitää hiukan omaksua moottorin tuon vapaastihengittävän voimantuoton sielunelämää. Se on hyvä kone ja kulkee vähällä bensalla ja kestää myös kierroksia ellet osaa ajaa ja et osaa aikatauluttaa elämää. 1.8 atkinson on nerokas kone ja uudemmat on jo kehittyneet oikein mukaviksi käyttää. Käyppä luseri ajamassa 2.0 hybridillä,se on kiva. Ellet ehdi korviesi välissä on mössöä joka ei ymmärrä maailmaa missä elämme nyt ja kuumenevassa maapallossa joka jäähtyy myös ajan kuluessa. Aloittajalla on paha ongelma jota ei itse ymmärrä,vielä.
- Anonyymi
" Se on hyvä kone ja kulkee vähällä bensalla"
Se on täysin hengetön ala- ja keskikierroksilla. Korkeillakin kierroksilla suorituskyky on hyvin vaatimaton. Bensansäästö normibensikseen on noin puolen litran luokkaa sataselle.
En kyllä ostaisi hengetöntä vaparia tuon puolen litran säästön takia kun kääntöpuolella sen mukana tulee epämukava kierroskone jota joutuu huudattamaan kuin alitehoista mopoa. Enkä puhu nyt täyskaasu-kiihdytyksistä vaan aivan tavallisen liikenteen mukana kulkemisesta. Lisäksi sen huolto-uhjelma on törkeän kallis.
Kunnolla koko kierrosalueella vääntävä kone on elämän mukavuutta. - Anonyymi
Paha ongelma tosiaan Corollassa, jos ehjä auto huutaa niin, että luullaan vialliseksi. Itse en viitsisi tuollaisella ajella kun kyydissä olijoille pitäisi selitellä, että tämä huutaminen on hienoa tekniikkaa, ei tämä ole vika. Onneksi on vapaus valita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Se on hyvä kone ja kulkee vähällä bensalla"
Se on täysin hengetön ala- ja keskikierroksilla. Korkeillakin kierroksilla suorituskyky on hyvin vaatimaton. Bensansäästö normibensikseen on noin puolen litran luokkaa sataselle.
En kyllä ostaisi hengetöntä vaparia tuon puolen litran säästön takia kun kääntöpuolella sen mukana tulee epämukava kierroskone jota joutuu huudattamaan kuin alitehoista mopoa. Enkä puhu nyt täyskaasu-kiihdytyksistä vaan aivan tavallisen liikenteen mukana kulkemisesta. Lisäksi sen huolto-uhjelma on törkeän kallis.
Kunnolla koko kierrosalueella vääntävä kone on elämän mukavuutta." Kunnolla koko kierrosalueella vääntävä kone on elämän mukavuutta. "
Hybridi-Toyotan Atkinson-moottorissa hyvään vääntöön ei ole edes pyritty, vaan tärkein tavoite on moottorin hyvä hyötysuhde. Jos ajossa tarvitaan enemmän vääntöä, niin silloin sähkömoottori tulee avuksi.
Tietysti hybridi-Toyota käyttäytyy ajossa ihan eri tavalla kuin tavallisella käsivaihteistolla varustettu auto, mutta eipä siitä mitään haittaa ole. Hyvin nopeasti tottuu siihen, että kiihdytysvaiheessa polttomoottori kiertää iloisesti, mutta kiihdytyksen jälkeen palataan nopeasti maltillisille kierroksille. Kaikkein parasta hybridi-Toyotassa on täysin nykäyksetön kulku reippaassa kaupunkiajossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kunnolla koko kierrosalueella vääntävä kone on elämän mukavuutta. "
Hybridi-Toyotan Atkinson-moottorissa hyvään vääntöön ei ole edes pyritty, vaan tärkein tavoite on moottorin hyvä hyötysuhde. Jos ajossa tarvitaan enemmän vääntöä, niin silloin sähkömoottori tulee avuksi.
Tietysti hybridi-Toyota käyttäytyy ajossa ihan eri tavalla kuin tavallisella käsivaihteistolla varustettu auto, mutta eipä siitä mitään haittaa ole. Hyvin nopeasti tottuu siihen, että kiihdytysvaiheessa polttomoottori kiertää iloisesti, mutta kiihdytyksen jälkeen palataan nopeasti maltillisille kierroksille. Kaikkein parasta hybridi-Toyotassa on täysin nykäyksetön kulku reippaassa kaupunkiajossa.Muut on menny tekniikassa ohi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kunnolla koko kierrosalueella vääntävä kone on elämän mukavuutta. "
Hybridi-Toyotan Atkinson-moottorissa hyvään vääntöön ei ole edes pyritty, vaan tärkein tavoite on moottorin hyvä hyötysuhde. Jos ajossa tarvitaan enemmän vääntöä, niin silloin sähkömoottori tulee avuksi.
Tietysti hybridi-Toyota käyttäytyy ajossa ihan eri tavalla kuin tavallisella käsivaihteistolla varustettu auto, mutta eipä siitä mitään haittaa ole. Hyvin nopeasti tottuu siihen, että kiihdytysvaiheessa polttomoottori kiertää iloisesti, mutta kiihdytyksen jälkeen palataan nopeasti maltillisille kierroksille. Kaikkein parasta hybridi-Toyotassa on täysin nykäyksetön kulku reippaassa kaupunkiajossa."Jos ajossa tarvitaan enemmän vääntöä, niin silloin sähkömoottori tulee avuksi."
Tuo toimii vain hyvin alhaisissa nopeuksissa, tiellä teho loppuu auttamattomasti kesken. TM mittasi hybridi C-HR:lle kiihtyvyydeksi 0-100km ajan 11,8 sekuntia. Tuollaisia arvoja on viimeksi mitattu autoille joiden valmistusmaa oli Neuvostoliitto.
Ei todellakaan tätä päivää.
- Anonyymi
Miksi Toyotan täyshybridit herättävät näin paljon kateutta?
- Anonyymi
Enemmän kuin hybridin pehmeästi nousevat ja laskevat kierrokset minua pelottaa jo ajatellakin DSG:n sekunnin murto-osissa tapahtuvat moottorin kierosluvun muutokset. Melkoinen rymäytys moottorille ja apulaitteille tuhannet ja tuhannet kerrat kun moottorin kierrosluku muuttuu tuhannella sekunnin murto-osassa vaihteen vaihtuessa.
- Anonyymi
Et näkäjään ymmärrä tekniikasta yhtään mitään. Vaihde kyllä vaihtuu millisekunneissa mutta moottorin kierrosluku muuttuu vasta kun kytkin "ottaa kiinni" ja se kiinniottaminen on ohjelmoitu niin että mikään komponentti ei rasitu liikaa. .
Selitän asian toiseen kertaan eri tavalla jos se auttaisi tolloa ymmärtämään paremmin. Ei vaihdetta vaihdeta niin että kytkin on kiinni koko ajan. Aivan niinkuin manuaalissa: Kytkin auki, vaihto, kytkin kiinni. Tarvitsetko vielä lisää rautalankaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näkäjään ymmärrä tekniikasta yhtään mitään. Vaihde kyllä vaihtuu millisekunneissa mutta moottorin kierrosluku muuttuu vasta kun kytkin "ottaa kiinni" ja se kiinniottaminen on ohjelmoitu niin että mikään komponentti ei rasitu liikaa. .
Selitän asian toiseen kertaan eri tavalla jos se auttaisi tolloa ymmärtämään paremmin. Ei vaihdetta vaihdeta niin että kytkin on kiinni koko ajan. Aivan niinkuin manuaalissa: Kytkin auki, vaihto, kytkin kiinni. Tarvitsetko vielä lisää rautalankaa?Sen verran voin lisätä rautalankaa, että kiekkamittari vaihtaa kierrosluvun vaihteen vaihtuessa silmänräpäyksessä. Tuskinpa silloin moottorikaan käyttää siihen sen enempää aikaa. Totta, kyllä osat mitoitetaan kestämään riittävän kauan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran voin lisätä rautalankaa, että kiekkamittari vaihtaa kierrosluvun vaihteen vaihtuessa silmänräpäyksessä. Tuskinpa silloin moottorikaan käyttää siihen sen enempää aikaa. Totta, kyllä osat mitoitetaan kestämään riittävän kauan.
"Sen verran voin lisätä rautalankaa, että kiekkamittari vaihtaa kierrosluvun vaihteen vaihtuessa silmänräpäyksessä."
Tekniikan tietoisku: Se kiekkamittari ei ole mekaanisesti yhteydessä moottoriin ja se näyttää sen mitä koodari on laittanut sen näyttämään.
Ja edelleen. Kierrokset muuttuvat sinä aikana kun kytkin ensin aukeaa ja ottaa taas 100% kiinni. Se on aivan eri asia kuin se aika mikä menee vaihteen vaihtumiseen. Aivan kun manuaalissa.
Kai ymmärrät tämän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sen verran voin lisätä rautalankaa, että kiekkamittari vaihtaa kierrosluvun vaihteen vaihtuessa silmänräpäyksessä."
Tekniikan tietoisku: Se kiekkamittari ei ole mekaanisesti yhteydessä moottoriin ja se näyttää sen mitä koodari on laittanut sen näyttämään.
Ja edelleen. Kierrokset muuttuvat sinä aikana kun kytkin ensin aukeaa ja ottaa taas 100% kiinni. Se on aivan eri asia kuin se aika mikä menee vaihteen vaihtumiseen. Aivan kun manuaalissa.
Kai ymmärrät tämän?Eli kiekkamittari on huijausta niin kuin lämpömittarikin, joka näyttää 90 oli moottori sitten 70 tai 100 asteinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kiekkamittari on huijausta niin kuin lämpömittarikin, joka näyttää 90 oli moottori sitten 70 tai 100 asteinen.
No ei. Olet varmaan vähän yksinkertainen kun yrität tuollaisia typeriä juttuja.
Sanoin vain että kiekkamittari ei ole mekaanisesti kytketty moottoriin vaan se näyttää mitä tietokone-ohjelma kertoo kiekkamittarin näyttävän. Sama koskee nopeusmittaria, kulutusmittaria ja kaikkea muutakin autossa. Vain typerys ajattelee että autotehtaat eivät jättäisi käyttämättä tätä mahdollisuutta.
En olisi lainkaan hämmästynyt jos VW:n markkinointi-osasto olisi käskyttänyt koodareita Ohjelmoimaan kiekkamittarin näytön niin että se tukee mainosmiesten tarinaa salamannopeasta vaihdosta. Esim niin että viisari "jäädytetään" vaihdon alkaessa siihen kierroslukuun joka koneessa silloin on ja päivitetään seuraavan kerran kun kytkin on taas kiinni.
Tämä on vähän samaa meininkiä kun joissakin autoissa poppikone tuottaa vähän urheilullisempaa ääntä kuin auton moottori pystyy tuottamaan.
Älkää olko naiveja. Tämän päivän maailma yrittää kusettaa teitä koko ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei. Olet varmaan vähän yksinkertainen kun yrität tuollaisia typeriä juttuja.
Sanoin vain että kiekkamittari ei ole mekaanisesti kytketty moottoriin vaan se näyttää mitä tietokone-ohjelma kertoo kiekkamittarin näyttävän. Sama koskee nopeusmittaria, kulutusmittaria ja kaikkea muutakin autossa. Vain typerys ajattelee että autotehtaat eivät jättäisi käyttämättä tätä mahdollisuutta.
En olisi lainkaan hämmästynyt jos VW:n markkinointi-osasto olisi käskyttänyt koodareita Ohjelmoimaan kiekkamittarin näytön niin että se tukee mainosmiesten tarinaa salamannopeasta vaihdosta. Esim niin että viisari "jäädytetään" vaihdon alkaessa siihen kierroslukuun joka koneessa silloin on ja päivitetään seuraavan kerran kun kytkin on taas kiinni.
Tämä on vähän samaa meininkiä kun joissakin autoissa poppikone tuottaa vähän urheilullisempaa ääntä kuin auton moottori pystyy tuottamaan.
Älkää olko naiveja. Tämän päivän maailma yrittää kusettaa teitä koko ajan.Juu tuollainen suositus todennäköisesti annettu markkinointiosastolta. Heidän ydinosaamistahan on juuri tuollainen tekninen piperrys.
Aikuisten oikeesti joku viitsii tuollaista kirjoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu tuollainen suositus todennäköisesti annettu markkinointiosastolta. Heidän ydinosaamistahan on juuri tuollainen tekninen piperrys.
Aikuisten oikeesti joku viitsii tuollaista kirjoittaa.Ei yhtään sen kummempi juttu kuin kuin auton generoima "urheilullinen" äänimaailma tai pikkaisen "viilattu" kulutuslukema ajotietokoneessa. Polttiksissa on feikki pakoputkia ja ilmanotto-aukkoja.
En sano että DSG-autojen kierroslukumittaria on peukaloitu mutta totuus on että kaikki autossa ei ole sitä miltä se näyttää tai miltä kuulostaa.
Markkinointiosaston pellet tunkevat sormensa moneen asiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään sen kummempi juttu kuin kuin auton generoima "urheilullinen" äänimaailma tai pikkaisen "viilattu" kulutuslukema ajotietokoneessa. Polttiksissa on feikki pakoputkia ja ilmanotto-aukkoja.
En sano että DSG-autojen kierroslukumittaria on peukaloitu mutta totuus on että kaikki autossa ei ole sitä miltä se näyttää tai miltä kuulostaa.
Markkinointiosaston pellet tunkevat sormensa moneen asiaan.Muovi joka on maalattu näyttämään hiilikuidulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muovi joka on maalattu näyttämään hiilikuidulta.
Ja jotta ei totuus siitä tärkeimmästä unohtuisi. Niin kannattaa vilkaista taas kerran viimekuista Trafin ensirekisteröintilistaa. Ei siellä Toyota armoa anna.
Kaikenlaisia "testejä ja vertailuja" voidaan tehdä ja maksaa vaikka joka viikko mutta kansaa ei voi lahjoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään sen kummempi juttu kuin kuin auton generoima "urheilullinen" äänimaailma tai pikkaisen "viilattu" kulutuslukema ajotietokoneessa. Polttiksissa on feikki pakoputkia ja ilmanotto-aukkoja.
En sano että DSG-autojen kierroslukumittaria on peukaloitu mutta totuus on että kaikki autossa ei ole sitä miltä se näyttää tai miltä kuulostaa.
Markkinointiosaston pellet tunkevat sormensa moneen asiaan.Noinhan toimii kaikki valmistajat, autoja koristellaan ja muokataan äänimaailmaa jne...
Toisaalta tietyt asia on VW:llä kunnossa, eli vääntävät ja tehokkaat moottorit, äänimaailma ja hiljaisuus ja ajo-ominaisuudet. Aasialaisilla on vain niitä koristeluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jotta ei totuus siitä tärkeimmästä unohtuisi. Niin kannattaa vilkaista taas kerran viimekuista Trafin ensirekisteröintilistaa. Ei siellä Toyota armoa anna.
Kaikenlaisia "testejä ja vertailuja" voidaan tehdä ja maksaa vaikka joka viikko mutta kansaa ei voi lahjoa.Kyllä kansa tietää!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jotta ei totuus siitä tärkeimmästä unohtuisi. Niin kannattaa vilkaista taas kerran viimekuista Trafin ensirekisteröintilistaa. Ei siellä Toyota armoa anna.
Kaikenlaisia "testejä ja vertailuja" voidaan tehdä ja maksaa vaikka joka viikko mutta kansaa ei voi lahjoa.Trafin tilastot ei kerro hyvyydestä mitään. Mitä hyvää Toyotassa oikein on. niin vastaukseksi saa Suomen myyntitilastot. Kertoo kuitenkin sen, mitä asioista ymmärretään kun autoa ollaan ostamassa. Toyota miehet on kuitenkin valmiita maksamaan kalliista huolloista ja huonommasta tekniikasta. Vikojakin näyttää olevan ihan muille jakaa ja kiistoja mitä korjataan ja mitä ei. Jossainhan kuitenkin on onnistuttu, jos asiakas ei edes halua perehtyä mitä maailmalla on tarjolla, vaan laput silmillä suuntaa Toyota liikkeeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trafin tilastot ei kerro hyvyydestä mitään. Mitä hyvää Toyotassa oikein on. niin vastaukseksi saa Suomen myyntitilastot. Kertoo kuitenkin sen, mitä asioista ymmärretään kun autoa ollaan ostamassa. Toyota miehet on kuitenkin valmiita maksamaan kalliista huolloista ja huonommasta tekniikasta. Vikojakin näyttää olevan ihan muille jakaa ja kiistoja mitä korjataan ja mitä ei. Jossainhan kuitenkin on onnistuttu, jos asiakas ei edes halua perehtyä mitä maailmalla on tarjolla, vaan laput silmillä suuntaa Toyota liikkeeseen.
EU myyntilastot tammi-heinäkuu 2023. Eipä tällä listalla pajon Tojotia ole. Suomi on pikkuriikinen markkina, jolla ei ole mitään merkitystä isossa mittakaavassa.
Tesla Model Y (126 565 kappaletta)
Dacia Sandero (123 408)
Volkswagen T-Roc (111 692)
Peugeot 208 (105 699)
Opel Corsa (105 637)
Renault Clio (100 298)
Toyota Yaris Cross (96214)
Fiat 500 (90 464)
Volkswagen Golf (88 425)
Dacia Duster (86 872) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan toimii kaikki valmistajat, autoja koristellaan ja muokataan äänimaailmaa jne...
Toisaalta tietyt asia on VW:llä kunnossa, eli vääntävät ja tehokkaat moottorit, äänimaailma ja hiljaisuus ja ajo-ominaisuudet. Aasialaisilla on vain niitä koristeluja."Noinhan toimii kaikki valmistajat, autoja koristellaan ja muokataan äänimaailmaa jne..."
Sitähän minä juuri sanoin. Kannattaa ajatella parikin kertaa ennenkuin uskoo mitään ajamastaan autosta.
Tyhmiä viedään kuin kuoriämpäriä.
Kaikki ymmärtävät nopeusmittarin näyttämän nopeuden olevan yläkanttiin ja se mittarivirhe on hyväksytty ominaisuus. Autonvalmistajat pystyisivät tekemään tarkan mittarin jos haluaisivat. Vaikkapa GPS-pohjaisen.
Mutta eivät tee. Pitäkää se mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU myyntilastot tammi-heinäkuu 2023. Eipä tällä listalla pajon Tojotia ole. Suomi on pikkuriikinen markkina, jolla ei ole mitään merkitystä isossa mittakaavassa.
Tesla Model Y (126 565 kappaletta)
Dacia Sandero (123 408)
Volkswagen T-Roc (111 692)
Peugeot 208 (105 699)
Opel Corsa (105 637)
Renault Clio (100 298)
Toyota Yaris Cross (96214)
Fiat 500 (90 464)
Volkswagen Golf (88 425)
Dacia Duster (86 872)Dacia on tuossa melko ylivoimainen ei sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia on tuossa melko ylivoimainen ei sähköauto.
Dacia on parempi kuin Toyota. Myyntitilasto ei VALEHTELE!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia on parempi kuin Toyota. Myyntitilasto ei VALEHTELE!
Näin se on täällä Tojota palstallakin todettu monta kertaa. Mikä myy paremmin on parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia on parempi kuin Toyota. Myyntitilasto ei VALEHTELE!
Dacian moottori ei ainkaan huuda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacian moottori ei ainkaan huuda.
Ei niin, sama kuin toisessa itäautossa, skoodassa, ei huuda kun ei lähde käyntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, sama kuin toisessa itäautossa, skoodassa, ei huuda kun ei lähde käyntiin.
Just, niin kuin Toyotassa jossa on pikkuakku tyhjä ja releet kuurassa... Toyota hybridi laatua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just, niin kuin Toyotassa jossa on pikkuakku tyhjä ja releet kuurassa... Toyota hybridi laatua.
Tiesithän että Toyota kestää eniten kovaa käyttöä:
https://www.ts.fi/teemat/4884970 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesithän että Toyota kestää eniten kovaa käyttöä:
https://www.ts.fi/teemat/4884970Hybridin lämmönvaihdin lasahtaa pikkukilometreillä ja valmistaja ei korvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridin lämmönvaihdin lasahtaa pikkukilometreillä ja valmistaja ei korvaa.
asiantuntija samaa mieltä
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/autotekniikan-asiantuntija-toyotan-lammonvaihtimesta-ei-ole-kysymys-pakoputkiston-toiminnasta/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jotta ei totuus siitä tärkeimmästä unohtuisi. Niin kannattaa vilkaista taas kerran viimekuista Trafin ensirekisteröintilistaa. Ei siellä Toyota armoa anna.
Kaikenlaisia "testejä ja vertailuja" voidaan tehdä ja maksaa vaikka joka viikko mutta kansaa ei voi lahjoa.Vilkaisepa EU tilastoja. Dacia aivan omassa luokassa ja Tojota pitkällä perässä. Selkeästi Dacia on paras ei sähköauto.
- Anonyymi
Ei tana mikä kusetusfirma. Tämä on hyvä tietää, en taatusti koskaan hanki tuollaisen firman autoa joka tulkitsee selvät asiat noin väärin ja omaksi edukseen.
Eikö tuo Relax ollut Toyotan omapojan mukaan 10 vuoden mittainen täystakuu?- Anonyymi
Toyota miehet ei ymmärrä mikä on takuu. Takuu kattaa takuuaikana kaikki viat. Relax on turva josta karsittu isolla kädellä pois kaikki pahat viat joissa valmistaja joutuu maksumieheksi. Relax on keino saada huolto ja korjaustuloja merkkiliikkeille, ei se mitään asiakkaan etua ole tarkoituskaan ajaa. Vastaavia viritelmiä on muillakin merkeillä tai korjaamoketjuilla. Ainostaan valmistajan lupaama pitkä takuu on varma valinta.
- Anonyymi
Tuo huutaminen johtuu vaan huonosta äänieristyksestä. Hyvässä autossa ei huomaisi.
- Anonyymi
Vastamelukuulokkeita suosittelen kaikille.
- Anonyymi
Toyotan bensakoneet on hengettömiä kierroskoneita joiden välitykset ei sovi meikäläiseen vauhtiin ja siksi kone huutaa isoilla kierroksilla.
- Anonyymi
Ne tarkoitettu vain pikkusille matkoille kaupungissa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2572018- 961869
- 911403
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!701100Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si131019Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46951Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38948- 47948
- 46912
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39885