Makaronipula osoitti kotimaisen ruokaketjun haavoittuvuuden
Huoltovarmuudesta on kyllä ollut puhetta mutta ei tunnu menevän kaaliin.
Viljelijät on ajettu niin ahtaalle että tässä on sitten lopputulos.
Syödä pitää joka päivä.
Tee itse makaroonisi. Vettä ja vehnäjauhoa, durum jauhoista parasta pastaa.
Netistä löytyy, kuinka se tehdään, ihan itte.
MPP neuvoo miten porataan reikä makarooniin.
tai
Ja on koulutettava ne reiän tekijät.
Ei muuten saada aitoa spakettia.
Luulisin, että Italiasta saadaan ammatti porarit👨🚒
Huoltovarmuus on koetuksella, Makarooni ja Perveke pottu
7
185
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi jotkut ylipäätään syövät makaroonia?
Vehnä paska höttöä?
Hyvä vaan jos makaroonit loppuu kaupoista. - Anonyymi
:Me tarvitsemme lisää
Makaroonisiemeniä ja makaaroonin viljelijöitä Pula oli makaronista. Ei oikeasta pastasta. En koskaan osta suomalaista "pastaa".
Pitäisi nyt tämmöinen tietää kun vielä Everstiluutnantti on.Ei spagetissa reikää ole.
- Anonyymi
Ette kai kuvitelleet jotta huoltovarmuuskeskuksella olisi valmista ruokaa varastossa?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009918281.html
" HVK:n verkostoyhteistyöyksikön johtaja Heli Tammivuori korostaa, että toiminnan kriittisissä yrityksissä on jatkuttava myös erilaisissa häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa.
”Missään ei ole hernekeittopurkkeja valmiina odottamassa, vaan hernekeitto valmistetaan myös siinä tilanteessa, jos tulee jokin häiriö”, Tammivuori sanoo.
Tammivuori viittaa siihen, että HVK:n varastossa ei ole valmista ruokaa poikkeusoloja varten. Siellä on viljaa, jota tarvitaan myllyille ja leipomoille, ja siementä, jotta voidaan kasvattaa uutta viljaa.
Tärkeintä Tammivuoren mukaan on, että häiriötilanteissakaan tuotteiden valmistus ja palveluiden tarjoaminen ei katkea."
Erityisesti tämä kohta tulee valtaosalle kansalaisista yllärinä:
" HVK:n varastossa ei ole valmista ruokaa poikkeusoloja varten. Siellä on viljaa, jota tarvitaan myllyille ja leipomoille, ja siementä, jotta voidaan kasvattaa uutta viljaa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427