Huoltovarmuus on koetuksella, Makarooni ja Perveke pottu

Anonyymi-ap

Makaronipula osoitti kotimaisen ruokaketjun haavoittuvuuden
Huoltovarmuudesta on kyllä ollut puhetta mutta ei tunnu menevän kaaliin.
Viljelijät on ajettu niin ahtaalle että tässä on sitten lopputulos.
Syödä pitää joka päivä.

Tee itse makaroonisi. Vettä ja vehnäjauhoa, durum jauhoista parasta pastaa.
Netistä löytyy, kuinka se tehdään, ihan itte.
MPP neuvoo miten porataan reikä makarooniin.

tai
Ja on koulutettava ne reiän tekijät.
Ei muuten saada aitoa spakettia.
Luulisin, että Italiasta saadaan ammatti porarit👨‍🚒

7

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi jotkut ylipäätään syövät makaroonia?

      Vehnä paska höttöä?

      Hyvä vaan jos makaroonit loppuu kaupoista.

      • Olet ilmeisesti aina keittänyt Myllyn Parhaasi ylikypsiksi.


    • Anonyymi

      :Me tarvitsemme lisää
      Makaroonisiemeniä ja makaaroonin viljelijöitä

    • Pula oli makaronista. Ei oikeasta pastasta. En koskaan osta suomalaista "pastaa".
      Pitäisi nyt tämmöinen tietää kun vielä Everstiluutnantti on.

    • Ei spagetissa reikää ole.

    • Anonyymi

      Ette kai kuvitelleet jotta huoltovarmuuskeskuksella olisi valmista ruokaa varastossa?

      https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009918281.html

      " HVK:n verkostoyhteistyöyksikön johtaja Heli Tammivuori korostaa, että toiminnan kriittisissä yrityksissä on jatkuttava myös erilaisissa häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa.
      ”Missään ei ole hernekeittopurkkeja valmiina odottamassa, vaan hernekeitto valmistetaan myös siinä tilanteessa, jos tulee jokin häiriö”, Tammivuori sanoo.

      Tammivuori viittaa siihen, että HVK:n varastossa ei ole valmista ruokaa poikkeusoloja varten. Siellä on viljaa, jota tarvitaan myllyille ja leipomoille, ja siementä, jotta voidaan kasvattaa uutta viljaa.

      Tärkeintä Tammivuoren mukaan on, että häiriötilanteissakaan tuotteiden valmistus ja palveluiden tarjoaminen ei katkea."

      Erityisesti tämä kohta tulee valtaosalle kansalaisista yllärinä:

      " HVK:n varastossa ei ole valmista ruokaa poikkeusoloja varten. Siellä on viljaa, jota tarvitaan myllyille ja leipomoille, ja siementä, jotta voidaan kasvattaa uutta viljaa."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe