Nuuka vai tuhlari?

Kumpaan kuulut?

Luin tuossa, kuinka pankit juhlii samalla, kun kansa kärvistelee lainojensa kanssa.
Tuli niistä kommenteista tuo kysymys mieleen...

Kyllä omasta mielestäni on parhain se kultainen keskitie. Säästää pitää, mutta halutessaan voi sitten törsäilläkkin :)

29

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samahan se on päivittäistavarakaupoilla, Kesko ylvästelee kaikkien aikojen parhaalla tuloksella. Tulos ei ole yhtään muuttunut alaspäin vaikka Lidl tuli ja on levennyt koko maahan. Rajuimmat hinnannousut ovat siellä näkyneet, kaikki ovat nousseet, jäätelöjen hinta kaksinkertaistunut, juustot nousseet ainakin 30%, vihannekset ennen edullisia, nyt kallimpia kuin muissa kaupoissa.

      • No tuo on niin totta!

        Joka vähänkin seuraa hintoja, niin on huomannut, että hinnat nousee jatkuvasti.

        Selkeästi näkyy, että kaupat ovat käyneet ahneiksi. Muutaman viikon välein pistävät hintaa lisää tuotteisiin. Tulee kyllä ajatelleeksi, että kuinka kauan meinaavat jatkaa? Milloin se iskee ihmisilläkin raja vastaan?


    • Anonyymi

      Juomiseen menee kaikki rahat, katto vuotaa ja kaikkea surkeaa tekosyytä seuraavalle juomaputjelle.

      • Tuli tuostaa mieleen yks vanha juttu, kun eräs tuttu selitteli, että mä otin vähäsen, ku alkoi niin v********n :))


    • Anonyymi

      Vai kansa kärvistelee lainojensa kanssa? Kukahan ne lainat on ottanut ja ehdot hyväksynyt? Olisikohan se tämä kansa? Oletkos Tinttu ajatellut että pitkässä juoksussa tyhmempien rahat yleensä siirtyvät viisaampien taskuun?

      • No monienkin lainat otettu aikaan, kun korot olivat matalalla.

        Jos ihmiset haluavat vaikkapa asuntoja ostaa, niin lainaa heidän on otettava. Se vuokrarahakin kun on hukkaan heitettyä rahaa.


    • No minä olen tuhlari, tykkään shoppailla. Nyt olen ostellut askartelutarvikkeita, syystakkia mietin, mutta ostan sen varmaan myöhemmin, kun ei pienellä eläkkeellä ole varaa..

      Mutta, olen huono säästämään..

      • Enpä olis uskonut, että Kittie on tuhlari :))
        Vaikkakin, kyllähän on ostettava silloin, jos tarvitsee..

        Minä olen aika tarkka rahasta. Musta on mukavaa se, että saa säästöön mahdollisimman paljon. Sitten ku tarvii jotain välttämätöntä, niin voi helposti ostaa.


      • Enpä olis uskonut, että Kittie on tuhlari :))
        Vaikkakin, kyllähän on ostettava silloin, jos tarvitsee..

        Minä olen aika tarkka rahasta. Musta on mukavaa se, että saa säästöön mahdollisimman paljon. Sitten ku tarvii jotain välttämätöntä, niin voi helposti ostaa.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Enpä olis uskonut, että Kittie on tuhlari :))
        Vaikkakin, kyllähän on ostettava silloin, jos tarvitsee..

        Minä olen aika tarkka rahasta. Musta on mukavaa se, että saa säästöön mahdollisimman paljon. Sitten ku tarvii jotain välttämätöntä, niin voi helposti ostaa.

        Takkuili sivu, niin tuli kaksi kertaa :{


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Enpä olis uskonut, että Kittie on tuhlari :))
        Vaikkakin, kyllähän on ostettava silloin, jos tarvitsee..

        Minä olen aika tarkka rahasta. Musta on mukavaa se, että saa säästöön mahdollisimman paljon. Sitten ku tarvii jotain välttämätöntä, niin voi helposti ostaa.

        Takkuili sivu, niin tuli kaksi kertaa :{


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Enpä olis uskonut, että Kittie on tuhlari :))
        Vaikkakin, kyllähän on ostettava silloin, jos tarvitsee..

        Minä olen aika tarkka rahasta. Musta on mukavaa se, että saa säästöön mahdollisimman paljon. Sitten ku tarvii jotain välttämätöntä, niin voi helposti ostaa.

        Parempi olet kuin minä. En osaa kuin välillä kerätä pikkukolikoita kukkaroon ja talletan ne tilille välillä..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Parempi olet kuin minä. En osaa kuin välillä kerätä pikkukolikoita kukkaroon ja talletan ne tilille välillä..

        No tuohan on yksi hyvä säästökeino :)

        Mulla on purkki missä on ollu kolikoita jo ainaki 100v..
        Ei tuu isommin enää kolikoita, ku käyttää korttia maksamiseen.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No tuohan on yksi hyvä säästökeino :)

        Mulla on purkki missä on ollu kolikoita jo ainaki 100v..
        Ei tuu isommin enää kolikoita, ku käyttää korttia maksamiseen.

        No juu, mutta voisin enemmänkin kolikoita laittaa säästöön.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No juu, mutta voisin enemmänkin kolikoita laittaa säästöön.

        Käytätkö korttia maksamiseen vai käteistä?

        On tullu tuon kortin kaa vaa oltua, nii taho enää ees muistaa miltä oikea raha näyttää.


    • Anonyymi

      Ha ha hah kun tyhmää, lukekaa Tosirealistin viisaita ajatuksia eikä tällaista, tuliko tämä selväksi? Tulihan se

    • Outo tää sivusto nyt, kun taas ilmoittaa, että jokin meni pieleen, yritä hetken päästä uudelleen...
      Siltikin on sit viesti tullu esiin.

      • Anonyymi

        Koska kukaan ei halua sinun juttujasi lukea sen takia se s24 ilmoitus tulee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska kukaan ei halua sinun juttujasi lukea sen takia se s24 ilmoitus tulee

        Eikö kukaan?
        Sinäkin luit...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska kukaan ei halua sinun juttujasi lukea sen takia se s24 ilmoitus tulee

        Vai niin, kuitenkin sinua kiinnostaa kun tänne piipahdit..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska kukaan ei halua sinun juttujasi lukea sen takia se s24 ilmoitus tulee

        Vai niin, kuitenkin sinua kiinnostaa kun tänne piipahdit..


    • Anonyymi

      Lukekaa Tosirealistin viisaita juttuja, tuliko tämä selväksi? Tulihan se

    • Anonyymi

      Voi ei taas tinttu-liina taas s24 päästäny tämän tintun kirjoittaan tänne juttujaan voi taivas meitä varjele tuolta aaagh

      • Tietysti päästi. Enemmänkin voi ihmetellä, että sinä pääsit.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tietysti päästi. Enemmänkin voi ihmetellä, että sinä pääsit.

        Nyt suutun kohta, sanoin, lukekaa viisaan Tosirealistin juttuja, Tuliko tämä selväksi? Tulihan se


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt suutun kohta, sanoin, lukekaa viisaan Tosirealistin juttuja, Tuliko tämä selväksi? Tulihan se

        Luin v. 2016.

        Ei tarvetta uuteen lukemiseen, kun samat jutut..


    • Pakko kyllä kirjoittaa tästä, että kyllä tuolla Mikko Koivulla on ahne ex-vaimo...

      Miljoonan saa, mutta ei näytä sekään riittävän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe