Olet nainen herkkänahkainen

Anonyymi-ap

Et erityisherkkä

Herkkänahkaisuutta ei pidä sekoittaa erityisherkkyyteen, josta on puhuttu paljon viime aikoina. Erityisherkkyys on synnynnäinen hermostollinen ominaisuus ja tarkoittaa liiallista herkkyyttä aistihavainnoille.

Herkkänahkainen puolestaan on ihminen, joka ei kestä eriävää mielipidettä vaan loukkaantuu tai suuttuu.

Erityisherkkyydestä kärsii erityisherkkä itse;

herkkänahkaisuudesta kärsivät ennen kaikkea muut.

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/herkkanahkaisen-lahipiirissa-raskasta-naista-merkeista-tunnistat-herkasti-loukkaantuvan

En minä ole sellainen!

”Mutta enhän minä ole herkkänahkainen!” on tyypillinen lause herkkänahkaisen suusta. Entä jos oletkin? Mistä sen tietää?

– Kannattaa verrata itseä muihin. Paras keino on tarkkailla ihmissuhteitaan kontekstista riippumatta, sanoo Kaski.

Herkkänahkaisuus näkyy yleensä kaikkialla elämässä.

– Jos on aina se, joka on pyhää raivoa täynnä tai suunnattoman ahdistunut, on todennäköisesti herkkänahkaisempi kuin muut.

31

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

”Herkkänahkainen on työpaikan piina

Pahimmillaan loukkaantuja jakaa ympärillään olevat ihmiset kahteen leiriin: niihin, jotka ovat hänen puolellaan ja niihin, jotka ovat vastaan. ”

Parisuhteessa herkästi loukkaantuva tulkitsee loukkauksiksi asiat, joita ei ole sellaisiksi tarkoitettu. Kun hän on kattanut pöydän ja kumppani huomaa, että salaatti puuttuu, herkkänahkainen ottaa sen hyökkäyksenä itseään vastaan. ”Ai, enkö osannut tätäkään tehdä oikein?” Todellisuudessa kumppani saattoi vain todeta asian ääneen ja olisi jatkanut: ”Minäpä teen vielä sen salaatin”.

• Anonyymi

”Muut vähän väliä helisemässä

Miten pitkälle ympäristön pitää sietää loukkaantujaa? Avainsanoja ovat Kasken mukaan aika ja energia. Jos niitä kuluu toistuvasti liikaa siihen, että herkkänahkaisen reaktioita varotaan tai riitoja selvitellään, sietoraja on ylittynyt.”

• Anonyymi

Tämmöinen herkkänahkainen loukaantuja löytyy lähipiiristä, hän loukaantuu asioista tai jostain mistä itselläni mitään hajuakaan. Sen jälkeen saa itse olla ihan hämillään mitä on taas tehnyt. Tämän loukaantujan seurassa saa aina olla hyvin varuillaan, mikä on henkisesti helvetin rasitaavaa. Itse hän voi olla ilkeä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämmöinen herkkänahkainen loukaantuja löytyy lähipiiristä, hän loukaantuu asioista tai jostain mistä itselläni mitään hajuakaan. Sen jälkeen saa itse olla ihan hämillään mitä on taas tehnyt. Tämän loukaantujan seurassa saa aina olla hyvin varuillaan, mikä on henkisesti helvetin rasitaavaa. Itse hän voi olla ilkeä

Oletko tullut ajatelleeksi että teidän älykkyydessä voi olla isoja eroja?

• Anonyymi

Mikä tässä nyt on pointtina? Ilmeisesti et ainakaan ole tukea hänelle tarjoamassa?

• Anonyymi

Ai naiselle joka kynsii kasvoni, kun itse käsittäny väärin???

Minusta naisen pitäs mennä vihanhallintakurssille ja pyytää anteeksi ensin, ennen ei tukee tipu. Miehet ei saa olla väkivaltaisia, mutta ei naisetkaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai naiselle joka kynsii kasvoni, kun itse käsittäny väärin???

Minusta naisen pitäs mennä vihanhallintakurssille ja pyytää anteeksi ensin, ennen ei tukee tipu. Miehet ei saa olla väkivaltaisia, mutta ei naisetkaan!

Kenelle sä nyt vaahtoat?

• Anonyymi

Oletko varma? Ehkä et tiedä hänen diagnooseistaan kuitenkaan.

• Anonyymi

No voi se joku tunne-elämältään epävakaa persoonallisuushäiriöinennin olla.

Kaiken väärin tulkitseva loukkaantuja joka kynsii naaman ihon rikki, kun itse on vääntäny asian aivan väärin. Syyttömän siis pahoinpitelee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaiken väärin tulkitseva loukkaantuja joka kynsii naaman ihon rikki, kun itse on vääntäny asian aivan väärin. Syyttömän siis pahoinpitelee

Palstan perusteella ei kannata mitään diagnooseja tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstan perusteella ei kannata mitään diagnooseja tehdä.

Kyllä sillon jotain vikaa päässä on jos lukee ketjuja joissa ihan tavallisesti keskustellaan ja ihmiset kirjoittaa omista kokemuksistaan ilman että kukaan mitenkään provosoi tai trollaa, niin sivusta tulee joku raivotar tappeleen ja jatkaa sitä showtaan 5 tunnin ajan yhtään rauhoittumatta. On loukkaantunu jostain jonkun käyttämästä sanasta. Kuten vaikka pokerinaama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näissä keskusteluissa kannatta muistaa miten asiat tulkitaan.

Todellisuudessa ap taitaa olla herkkänahkaisempi ko. Nainen.

• Anonyymi

Minulle asioilla on väliä. Monelle ei ole.

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa Erityisherkkä ihminen?
      Erityisherkkä tarkoittaa piirrettä, joka tekee ihmisestä herkemmän muiden ihmisten tunnetiloille, ympäristön ärsykkeille, äänille ja tunnelmille. Erityisherkkä kuormittuu herkästi, jos hän joutuu elämään stressaavassa tilanteessa eikä saa riittävästi lepoa, yksinoloa ja hiljaisuutta.

• Anonyymi

Erityisherkkä ei ole sama kuin erityisen herkästi loukaantuva, suuttuva ja tappeleva.

• Anonyymi

Näin eilen yhden miehen joka oli komea kuin mikä. Kunnon veistos edessä ja ne kädet. Mietin vain miltä tuntuisi kun hän koskettaisi minua isoilla vahvoilla käsillään.

• Anonyymi

Sen takia mulla mies kaitsija joka sanoo oo kunnolla. 😂

• Anonyymi

Mieskaitsija on yhdyssana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mieskaitsija on yhdyssana.

Niin mutta mies kaitsijana ei ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta mies kaitsijana ei ole

Musul man?

• Anonyymi

Täällä todella on ainakin yksi herkkänahkainen, joka luulee, että vähintään puolet kirjoittelusta koskee häntä itseään. Olis kiva, kun voisi kirjoittaa kaivatulleen ihan mitä haluaa, mutta kun pitää miettiä mitä sanoo, ettei se yksi tai sen kloonit tule riehumaan aloitukseen ja sotkemaan tunnelmaa.

• Anonyymi

Erityisherkkyyttä ei tarvitse korjata tai hoitaa: "Kysymys on normaalista piirteestä"
      Noin viidesosalla ihmisistä on tavanomaista herkempi hermojärjestelmä. Se ilmenee esimerkiksi tunne- ja aistiherkkyytenä. He ovat synnynnäisesti erityisherkkiä.

• Anonyymi

Lauhkea kuin lammas, sitä toista puolta ei kukaan ole nähnyt vuosiin ja paljon täytyykin tapahtua että näkeekään. Tapaus-ja ihmiskohtaista mutta vain pskamaisia ihmisiä kohtaan

• Anonyymi

Et sinäkään haukkumista kestä.

Mene toisen asemaan empatia kyvytön.

• Anonyymi

Mielenipahoittaja? Voi olla. Riippuu tilanteesta.

• Anonyymi

Joo. Joskus. Mutta alistamisen tarvetta tästä maailmasta löytyy ja toisen rajoja ei kunnioiteta.

Kuka toisesta tietää, minkälaisen taakan alla on milloinkin. Kannattaa vaan aina olla ystävällinen, omat rajat kunnossa kuitenkin ja jos joku rajat asettaa niin kunnioitetaan niitä. Se on varmaan hyvä rajanveto että jos ei tule varpaillaan olemisen fiilistä niin silloin on ollut tervettä rajojen asettamista toiselta.

• Anonyymi

Enempi oon herkkä eli erittäin hyvä tunnistamaan tunnetilat ympäristössä ja reagoimaan siihen. En pidä herkkyyttä enää huonona asiana vaan näen hyviäkin juttuja. Mielestäni herkkänahkaisuutta ei ole se, jos ei siedä eikä hyväksy esim. yksipuolista käytöstä ihmisiltä ts. itselle sallitaan jotain mikä toisilla onkin ihan eri juttu.

• Anonyymi

Siinä kunnon demokraatti tekee sijaa kunnon muslimille.

• Anonyymi

Sä voit inhotta mua jos haluat oon kirjoittanut ilkeästi ja loukkaantunut turhista jutuista. Mä oon ollu peloissani traumatisoitunut niin kauan. Erään irl tapahtuman jälkeen että kuvitellut välillä että jokainen tahtoo vai loukata. Mulla jotenkin sellainen olo että mun kimppuun saa käydä eikä kukaan kuitenkaan auta. Eli mun suojeltava itse itseäni. Kun mä luen omia tekstejä täältä sen jälkeen mä en tunnista itseäni.

• Anonyymi

En usko hänen ajattelevan noin. Ei hän raivostuta minua eikä ahdistusta.

• Anonyymi

En jaksa lukea noita jauhamisia otsikkoa pidemmälle. Keskustelupalstalla pitäisi pystyä tiiviimpään keskusteluun. Noin pitkät on jo blogitekstejä.

Eikä hän tiedä olenko vai en.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      82
      4525
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4391
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3749
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3453
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2967
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2744
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      15
      2673
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2053
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1738
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      98
      1280
    Aihe