Huolella suuhunpantavaa ja ajateltavaa

Jo pitkään yhteiskuntaamme on ravistanut ja vavistanut kysymys köyhäin ruoasta.
Hampurilainen maksaa monesti 0.99€ ja hod dog maksaa n 1.09 - 1.29€ ketaleelta.
Jo pelkästään se asettaa kysymyksiä ilmaan, miksi hod dog on yhteiskunnan taholta arvostettu kalliimmaksi tuotteeksi? Samoin voidaan kysyä, kun saavutaan valmisruokalaareille, miksi hot dog tuotteiden hyllyt ovat useasti tyhjiä? Sivujuonteena samaan asiaan voidaan todeta, että lähes aina kuitenkin on valmispitsoja.
Jotta voimme laajentaa kysymyksen käsittelemään tämän päivän teemaa, jätämme em. tuotteiden lisukkeista pois kaiken muun, kuten sipulit, majoneesit, sinapit, suola ja maustekurkut, chilit, juustot, maustejuustot, paprikat sekä höttöiset osat, kuten salaatit ja kasviksista niin erinomaisen tuorekurkun.
Ja keskitymme tänään pelkästään BBQ -kastikkeista käytettävissä olevaan tietoon.
Erään kotimaassa ison valmistajan BBQ -kastike ei ole kovin hyvää edes smoked maustettuna, vaan sitä on tuunattu selkeästi ketsuppimaiseen makumaailmaan. Joka voi kaupallisesti toimia ihmisten keskuudessa, jotka ovat ehdollistettuja ketsupin makuun.
Kun taas sen sijaan erään edullisen kaupan kaupan BBQ - kastike maksaa vain n 1/3 osan tai 1/2 osan kalliimmasta tuotteesta. Ja sen makumaailma on napakka suutuntumaltaan ja sopivan suolaisen savuisen katkera.
Mitä mieltä muut palstan lukijat ja kirjoittajat ovat BBQ-kastilkkeista ja niistä tehdyistä havainnoista?

6

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain kioskiköyhät syövät hampurilaisia ja hod dogeja. Todellinen köyhä syö itse tehtyä ruokaa, jonka tarveainekset hän on hankkinut edullisesti tarjouksesta kaupasta, sekä mahdollisesti itse kalastanut tai poiminut metsästä, ehkä kasvattanutkin jotain ruokaa vielä itse.
      Toimeentulotuessa on määritelty 9€/päivä ravintoon, se riittää todella hyvin, vaikka sitten söisi eineksiä tai kävisi kioskilla. Tuolla 9€/päivä köyhä ruokkii koko perheensä, eikä tee edes kovin tiukkaa.

    • Anonyymi

      Napakka suutuntuma alelaarista pläää plääää pläää.

      Niinkuin nyt joku valmiskastikekeskustelu olisi järkevää?????

    • Anonyymi

      Aloituksesta, sen sisällöstä ja ajatuksista, selviää hyvin, että aloittaja ei ole saanut / syönyt kunnollista ravintoa ehkä koskaan. Eilen taisin lukea netin ihmemaasta, että roskaruoka tyhmentää. Aivot tarvitsevat hyviä ravintoaineita, mätössä niitä ei ole.

      • Anonyymi

        Sanotaan näin, että kun syntyy tähän maailmaan varustettuna imbesillin älykkyysosamäärällä yhtä tyhmille vanhemmille, niin eihän siinä mitään huimaa menestymisuraa ole lapselle odotettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan näin, että kun syntyy tähän maailmaan varustettuna imbesillin älykkyysosamäärällä yhtä tyhmille vanhemmille, niin eihän siinä mitään huimaa menestymisuraa ole lapselle odotettavissa.

        Kommentistasi päätellen sulle on käynyt noin kuin kerrot.


    • Anonyymi

      Mutta jos panostaa ihan vaan peruselintarvikkeisiin kuten puuro, leipä
      perunat, porkkanat ja marjat sekä vihannekset + kananmunat niin pärjää.
      Hyvin noilla jaksaa tehdä ruumiillista työtäkin kun lisää vielä lihaa.
      Kaupoissa vaan on hyllyt notkuen turhia lisukkeita sinne ruoan sekaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe