Kaipaan vertaistukea jalkojen valtimotaudista heiltä, joilla se ABI-mittauksella ihan todettu.
Mitä oireita sinulla oli, josta päättelit, että kaikki ei ole kunnossa?
Minkä ikäisenä sairastuit valtimotautiin?
Miten elämä sujuu valtimotaudin kanssa?
Itse vasta 37v pienen lapsen äiti. Tupakoinut koko elämän ja huonot elämäntavat ikävä kyllä.
Nilkoissa koko kesä turvotusta, myös jalkapöydässä ja varpaissa. Turvotuskohtiin koskee kovasti. Turvotus lisääntyy päivän mittaan.
Varpaisiin koskee, samoin kehräsluun ympärille ja säären etuosaan.
Myös sormiin ja ranteeseen on koskenut ja polveen ja toki lonkkaankin koskee.
Olen suunnottoman huolissani.
ABI-Mittaukseen aika 5vk päähän 8.9 vasta.
Valtimotauti jaloissa? Vertaistukea?
2
419
Vastaukset 2
- Anonyymi
Minulla ei ole varsinaista diagnosoitua valtimotautia, mutta ateroskleroosi on ollut jo vuosikymmeniä. Mitään oireilua ei ollut (vain nilkkojen turvotusta), mutta diabeettisen jalkaterän haavan vuoksi tehtiin alavartalon magneettikuvaus ja todettiin useampi valtimotukkeuma ja ABI mittaus oli tuloksiltaan huono. Valtimoihin tehtiin pallolaajennukset, mutta säären etummainen valtimo tukkeutui uudelleen. Vakavasti tulehtunut haava aiheutti osittaisen amputaation jalkaan ja haavahoitoja jouduttiin jatkamaan vielä pitkään. ABI mittauksia toistaen seurattiin että arvot olivat riittävät paranemiseen. Ikää minulla on runsaasti (70+), enkä ole koskaan tupakoinut joka lienee ollut avuksi, mutta diabetes aiheutti loppujen lopuksi vaurioita jalkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092240- 103896
- 66853
- 48825
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21796Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha528737- 67661
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23590- 57561