Kaipaan vertaistukea jalkojen valtimotaudista heiltä, joilla se ABI-mittauksella ihan todettu.
Mitä oireita sinulla oli, josta päättelit, että kaikki ei ole kunnossa?
Minkä ikäisenä sairastuit valtimotautiin?
Miten elämä sujuu valtimotaudin kanssa?
Itse vasta 37v pienen lapsen äiti. Tupakoinut koko elämän ja huonot elämäntavat ikävä kyllä.
Nilkoissa koko kesä turvotusta, myös jalkapöydässä ja varpaissa. Turvotuskohtiin koskee kovasti. Turvotus lisääntyy päivän mittaan.
Varpaisiin koskee, samoin kehräsluun ympärille ja säären etuosaan.
Myös sormiin ja ranteeseen on koskenut ja polveen ja toki lonkkaankin koskee.
Olen suunnottoman huolissani.
ABI-Mittaukseen aika 5vk päähän 8.9 vasta.
Valtimotauti jaloissa? Vertaistukea?
2
348
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla ei ole varsinaista diagnosoitua valtimotautia, mutta ateroskleroosi on ollut jo vuosikymmeniä. Mitään oireilua ei ollut (vain nilkkojen turvotusta), mutta diabeettisen jalkaterän haavan vuoksi tehtiin alavartalon magneettikuvaus ja todettiin useampi valtimotukkeuma ja ABI mittaus oli tuloksiltaan huono. Valtimoihin tehtiin pallolaajennukset, mutta säären etummainen valtimo tukkeutui uudelleen. Vakavasti tulehtunut haava aiheutti osittaisen amputaation jalkaan ja haavahoitoja jouduttiin jatkamaan vielä pitkään. ABI mittauksia toistaen seurattiin että arvot olivat riittävät paranemiseen. Ikää minulla on runsaasti (70+), enkä ole koskaan tupakoinut joka lienee ollut avuksi, mutta diabetes aiheutti loppujen lopuksi vaurioita jalkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1244867Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1904540Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.1191980- 4031731
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a341501Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann81292Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3781235- 811171
- 741065
- 921008