Miten on nyt tuottoa kun on pilvistä ollut

Anonyymi-ap

Tuleeko sähköö entä illalla ja syksyllä

38

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä juri mitään alle puolet luvatusta ja kohta aurinko laskee katveeseen

      Pettynyt panelisti

    • Anonyymi

      Koko kesän ajalta huonoimpana päivänä mennyt myyntiin 15kwh ja parhaimpana 63kwh,ja omakäyttö ollut jokapäivä käytännössä sama 10kwh paikkeilla. Eli hyvin on riittänyt kattamaan koko päivän kulutuksen. Jos rupeaa tuosta tosin laskemaan takaisin maksu ajan niin näillä hinnoilla se tekee melkein 25vuotta

      • Anonyymi

        1o kwh maksaa 1 e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1o kwh maksaa 1 e

        Kesällä päivällää kulutus on jotain max 15 kwh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1o kwh maksaa 1 e

        Kesällä päivällä kulutus on jotain max 15 kwh
        Kuinka paljon maksoit pameeleista .
        Kalliit kun tuottomnoin paljon ainakin 15ooo e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1o kwh maksaa 1 e

        Kesällä päivällä kulutus on jotain max 15 kwh
        Kuinka paljon maksoit paneeleista .
        Kalliit kun tuotto. noin paljon ainakin 15ooo e

        Sama summa vuodessa tuottaa pankissa 5oo e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1o kwh maksaa 1 e

        Mulla maisaa sähkö 1o c kwh siirtoienn veroineen kanataako aurinko oaneelit nyt ja talvella


      • Anonyymi

        Mulla kesällä kulutus vuorokaudessa noin alle 3o kw h

        Jsksutuu koko vuorokauteen suurin osa yösähkön kollin siirto 1.4 c kwh


    • Anonyymi

      Siis nykyisellä,sähkön hinnalla olet tienanatut päiibäsä 1,5 e 6,3 e max päivällä jos saist saman kun sähkö maksaa mutta sähköyhtiö ei maksa kuin kymenes osan.

      Enän sais kun sijoitaa rahanmpanikiin 3,25 prosenttia korolla.

    • Anonyymi

      Tuottaako paneelit illalla klo 18 jälkeen mitään kun katsotaan tv ja ladataan sähköautoo ja saunitaannjamruokaa tehdään ja olaan netissä ja kotona pestään pyykit ja astiat

      • Anonyymi

        Teho nyt: 850W, päivätuotto tähänmennessä 30,5kWh. Päivä ollut puolipilvinen,sadekuuroja.


      • Anonyymi

        Paneelien tuottoon vaikuttaa vain aurinko, saunominen tai auton lataaminen ei siihen mitenkään vaikuta.


      • Anonyymi

        Meillä on mahdollisuus ladata hybridiä päivällä, kuten myös tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, astioita jne... Lisäksi on kaksi ilppiä viilentämässä / kosteutta poistamassa. Puulämmitteinen kesäsauna pihalla.
        Aurinkoisella kelillä parhaimmillaan 5, puolipilvisellä 2-4, harmaa ja sateinen päivä (kuten nyt) 0,5 kW


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teho nyt: 850W, päivätuotto tähänmennessä 30,5kWh. Päivä ollut puolipilvinen,sadekuuroja.

        3o kw vaatii 75kpl. 4oo w paneelia elikkä boimalan hinta ollut 75 ooo e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3o kw vaatii 75kpl. 4oo w paneelia elikkä boimalan hinta ollut 75 ooo e

        Pientalokokoluokan aurinkosähköjärjestelmän avaimet käteen-toimituksen arvonlisäverollinen hinta vaihtelee voimakaasti ja oli keväällä 2021 noin 1–2 €/Wp. Hintaan vaikuttavat mm. järjestelmän koko, laitteisto, asennuskohde ja sen sijainti sekä toimittaja.

        Siis 3o kwh voimalan hinta olis 1-2. Tuhat e per w elikkä 3o kw sataisiin 3o ooo. -60 ooo e

        Yksi paneeli antaa. 4oow p. Tarvitaa siis 75 paneelii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pientalokokoluokan aurinkosähköjärjestelmän avaimet käteen-toimituksen arvonlisäverollinen hinta vaihtelee voimakaasti ja oli keväällä 2021 noin 1–2 €/Wp. Hintaan vaikuttavat mm. järjestelmän koko, laitteisto, asennuskohde ja sen sijainti sekä toimittaja.

        Siis 3o kwh voimalan hinta olis 1-2. Tuhat e per w elikkä 3o kw sataisiin 3o ooo. -60 ooo e

        Yksi paneeli antaa. 4oow p. Tarvitaa siis 75 paneelii

        -Tai sitten vaan lisää palowiinaa!


    • Anonyymi

      Mulle tulee sähköä yölläkin.

    • Anonyymi

      Aamu 6 aikaa rupeaa tuottamaan ja tuottaa myyntiin asti klo20.00 ja vähän pidempääkin joinakin päivinä. Minulle 10kw invertteri ja 12kw paneli tehoa maksoin n.4te kun itse tein koska itselläni on urakointiluvat. Kyllä suosittelen aurinkovoimalan asennusta jos sen saa kohtuu hintaan,yli 7te ei kannata laitteistosta maksaa,edes isoista. Huhtikuusta lokakuun kieppeille ei sähköstä tarvitse maksaa mitään ja kesän ylituotannolla menee jopa osa joulukuun sähkölaskusta. Kyllä siinä käy lukihäiriöistä kirjotusvammasta ketuttamaan, ja eihän näitä paneeleja köyhät laita niin sillä sinäkin niistä vauhkoat täällä että ei kannata laittaa.

      • Anonyymi

        Kai keskuksesi nimellisvirta on sopiva? Aika harvalla on urakointioikeuksia. Mulla o mutta en silti ole vielä viittinyt. Itselaittamalla olisi tosin kannattava mutta ei kuitenkaa nii paljoa että viittisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai keskuksesi nimellisvirta on sopiva? Aika harvalla on urakointioikeuksia. Mulla o mutta en silti ole vielä viittinyt. Itselaittamalla olisi tosin kannattava mutta ei kuitenkaa nii paljoa että viittisi.

        - Meilläkin käyttämätön verkkosähkö valuu laattioille ja lämmittää niitä keskuksen kaapeleita, silti näkymättä mittarissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Meilläkin käyttämätön verkkosähkö valuu laattioille ja lämmittää niitä keskuksen kaapeleita, silti näkymättä mittarissa!

        Näsäviisas vai aasi? Pelkästään aasina vaikuttaa pätevältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näsäviisas vai aasi? Pelkästään aasina vaikuttaa pätevältä.

        Pätevämpi sua; - tiedän, seiole pal se!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai keskuksesi nimellisvirta on sopiva? Aika harvalla on urakointioikeuksia. Mulla o mutta en silti ole vielä viittinyt. Itselaittamalla olisi tosin kannattava mutta ei kuitenkaa nii paljoa että viittisi.

        10kw inun tuottama maksimi vaihevirta on 15.9A vaihe,liittymä on 25A ja keskus nimellisvirta 63A, ei sinun ole pakko niitä laittaa, ne ketkä haluu laittaa niin laittakoot. Ne piirtää kellä on liituu.


    • Anonyymi

      Jos mulla onkin tahaa niin oaljon että ei tarvitse laitaa eumia paneeleia katolle haittaamaan katon pesua ja huoltoa.
      Esim viime talvena en. saanut marinin sosiaalietuutta sähkölaskuun

    • Anonyymi

      Tiesätkö,paljonko,sähkölaiatos maksaa myymästäsi sähkösya

      • Anonyymi

        Tällähetkellä maksaa melkein samanverran kuin ostettu sähkö sekä voittaa siirtomaksun(4,3c kwh) eli n.10c kwh tulee voittoa. Kuka on sanonut että nämä kultakaivoksia on, se että pääset 8kk ilman sähkölaskuja ja loput 4kk pienemmillä sähkölaskuilla riittää minulle, ei tarvitse vinkua onneksi mitään sähkölaskun maksu apuja. Voisitko panostaa vähän tuohon tuottamaasi tekstiin tai jättää kirjoittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällähetkellä maksaa melkein samanverran kuin ostettu sähkö sekä voittaa siirtomaksun(4,3c kwh) eli n.10c kwh tulee voittoa. Kuka on sanonut että nämä kultakaivoksia on, se että pääset 8kk ilman sähkölaskuja ja loput 4kk pienemmillä sähkölaskuilla riittää minulle, ei tarvitse vinkua onneksi mitään sähkölaskun maksu apuja. Voisitko panostaa vähän tuohon tuottamaasi tekstiin tai jättää kirjoittamatta.

        Tuskin tän kesän tuotolla katetaan ens joulukuun sähköjä, viime kesä tais olla parempi hinta kun nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällähetkellä maksaa melkein samanverran kuin ostettu sähkö sekä voittaa siirtomaksun(4,3c kwh) eli n.10c kwh tulee voittoa. Kuka on sanonut että nämä kultakaivoksia on, se että pääset 8kk ilman sähkölaskuja ja loput 4kk pienemmillä sähkölaskuilla riittää minulle, ei tarvitse vinkua onneksi mitään sähkölaskun maksu apuja. Voisitko panostaa vähän tuohon tuottamaasi tekstiin tai jättää kirjoittamatta.

        Tuskin tän kesän tuotolla katetaan ens joulukuun sähköjä, viime kesä tais olla parempi hinta kun nyt.
        Siirtomaksu kuitenkin tulee kaikesta jota verkosta ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällähetkellä maksaa melkein samanverran kuin ostettu sähkö sekä voittaa siirtomaksun(4,3c kwh) eli n.10c kwh tulee voittoa. Kuka on sanonut että nämä kultakaivoksia on, se että pääset 8kk ilman sähkölaskuja ja loput 4kk pienemmillä sähkölaskuilla riittää minulle, ei tarvitse vinkua onneksi mitään sähkölaskun maksu apuja. Voisitko panostaa vähän tuohon tuottamaasi tekstiin tai jättää kirjoittamatta.

        Kielikolluun
        Liity mukaan keskusteluihin
        Meidän mielestämme keskustelu kuuluu kaikille. Jos haluat apua ongelmaasi, jakaa ajatuksiasi tai kysyä mielipiteitä, aloita keskustelu! Anonyymisti tottakai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällähetkellä maksaa melkein samanverran kuin ostettu sähkö sekä voittaa siirtomaksun(4,3c kwh) eli n.10c kwh tulee voittoa. Kuka on sanonut että nämä kultakaivoksia on, se että pääset 8kk ilman sähkölaskuja ja loput 4kk pienemmillä sähkölaskuilla riittää minulle, ei tarvitse vinkua onneksi mitään sähkölaskun maksu apuja. Voisitko panostaa vähän tuohon tuottamaasi tekstiin tai jättää kirjoittamatta.

        Panista itse itseesi sinä täydellinen keskituloinen kokoomuslainen loinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällähetkellä maksaa melkein samanverran kuin ostettu sähkö sekä voittaa siirtomaksun(4,3c kwh) eli n.10c kwh tulee voittoa. Kuka on sanonut että nämä kultakaivoksia on, se että pääset 8kk ilman sähkölaskuja ja loput 4kk pienemmillä sähkölaskuilla riittää minulle, ei tarvitse vinkua onneksi mitään sähkölaskun maksu apuja. Voisitko panostaa vähän tuohon tuottamaasi tekstiin tai jättää kirjoittamatta.

        "Tällähetkellä maksaa melkein samanverran kuin ostettu sähkö sekä voittaa siirtomaksun(4,3c kwh)"

        missä paikkakunnalla noin pieni siirtomaksu, meillä kaksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tällähetkellä maksaa melkein samanverran kuin ostettu sähkö sekä voittaa siirtomaksun(4,3c kwh)"

        missä paikkakunnalla noin pieni siirtomaksu, meillä kaksinkertainen.

        Sss


    • Anonyymi

      Kukaan ei tiedä palsatalla palkonkohan saa kwh staneuroja tiskiin 15 ooo e sijoitukseen

      Pankissa saa 5oo e v

      • Anonyymi

        HUUTAVA VÄÄRYYS JONSEI PÄIHTYNELLE MYYRÄlle nillinnii...


    • Anonyymi

      Kyllä se hintansa tienaa kun ei siitä osasta kun itse tuottaa tarvitse maksaa siirtomaksuja eikä energiamaksuja.
      Mutta itse pitää ymmärtää, ei sitä vanhuksien "avaimet käteen" sopimuksella kannata ostaa.
      Ite pitää ymmärtää ja pitää olla hyvä paikka , aurinkoinen , ei koskaan varjoa, jne.

      onnellinen sähköautoilija.

    • Anonyymi

      Myydystä sähköstä saa tänään 0 € kwh, kuitenkin myynnin siirrosta joutuu maksamaan 0,7 c/ kwh.
      Möin tänään 30kwh , joten myynnistä tuli tappiota 21c.

      • Anonyymi

        Myynnin siirrosta ei makseta mitään.


      • Anonyymi

        -Söit 30kauhallista psknmakuista kaalisoppaa, maha kuralle, hamepyykkiä, tappiot 21copeekkaa? Ei ihme, että neuvostoliitto haisee vieläkin __skalta!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe