Cradle=synkkää?

trüü...

Enpä tiedä, miksi Cradle of filthin musiikin sanotaan olevan tunnelmaltaan sunkkää. Jos synkkää musiikkia kaipaatte, niin suosittelisin kyllä kuunneltavaksi ennemminkin soundeiltaan raaempia norjalaisia ja sen tyyppisiä soittoporukoita, ns. "true-black metallia" (itseäni tuo termi ei kyllä viehätä alkuunkaan). Nimittäin kiistämätön tosiasia on, että äänimaailman hiomisen myötä tämän kaltainen musiikki menettää korvaamattoman suuren osan primitiivisen mustasta tunnelmastaan. Cradle of filthin musiikki ei tule koskaan saavuttamaan samaa pimeää tunnelmaa kuten esim. Beherit "The oath of the black blood":lla tai Darkthrone "Transilvanian hunger":lla. Darkthronen kappale "Slottet i det fjerne" toimikoon näyttönä.

http://darkthrone.christcrusher.com/DarkthroneHolyDarkthrone_Track7.mp3

23

3929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pasi

      Jos haluaa kuunnella tekosynkkää tarkoituksellisen paskoilla saundeilla tehtyä pelleilyä, kannattaa ehdottomasti kuunnella juuri norjalaista truu iivl vuohentappoblackkia.

      Miksi helvetissä näiden levyjen soundit on kuin kasettimankalla autotallissa äänitettyjä? Kuka tahansa urpo saa selvemmät soundit normaali läppärillä ja muovisella bullshit mikillä. Tarkoituksellista tekorankkaa pelleilyä, suunnattu vain erikoisuutta tavoitteleville teineille, joille musiikki on keino päteä oman päänsä sisällä. Yleensähän näitä truu bläkkis bändejä kuuntelee koulukiusatut larppaavat kynäniskat, jotka omassa kotonaan fantasiatikari kädessä fantasioivat jotain puoli-jumala unelmiaan, kun eivät kestä todellisuutta.

      Ihan sama mitä mieltä cradle of filthin synkkyydestä on, mutta ainakin ko. bändi koostuu muusikoista eikä mistään vuohen verta juovista mielenvikaisista idiooteista.

      Ja synkempää musaa löytyy kyllä dark waven yms. puolelta. Metallissa on mukana aina kuitenkin tietynlainen raivo-aspekti, todellista toivottomuutta tihkuva musiikki tulee ihan muualta.

      • Perkele

        Ootko vitun ääliö kuunnellu ikinä esim. Burzumii? Nauhotettu jossai ties missä kellarissa vuonna 90 ja jotain. Yhyy, norjalaista vuohentappoblakkiä?? Haista vittu ja kuuntele ja tutki enneku rupeet tommosta paskaa vääntää. Oot varmaa kristitty vieläkin, voisin kuvitella...


      • Pasi
        Perkele kirjoitti:

        Ootko vitun ääliö kuunnellu ikinä esim. Burzumii? Nauhotettu jossai ties missä kellarissa vuonna 90 ja jotain. Yhyy, norjalaista vuohentappoblakkiä?? Haista vittu ja kuuntele ja tutki enneku rupeet tommosta paskaa vääntää. Oot varmaa kristitty vieläkin, voisin kuvitella...

        Burzumii? Aaahahahaha! Christian "Varg" Vikernes on oikein koulukirjaesimerkki! "Bändin" nimikin on otettu LOTRIsta, oikein mordoria... hui kauhea kuinka synkkä mies. Juuri tyypillinen koulukiusattu kynäniska, joka meni liian pitkälle omissa fantasioissaan, ja tappoi viattoman muusikon. Nyt näyttää kaverin psyyke pettäneen lopullisesti, ja nyt se elää juuri näissä edellä mainitsemissani fantasioissa. Tyypillinen nörtti, joka ei kestä todellista elämää, ja jonka katkeruus siitä että ainoa nainen jonka se on nähnyt alasti on se äiti on ajanut sen noin äärimmäiseen harhaisuuteen.

        Ja Christian-poikahan nauhoittelee tätänykyä vankilan suojista, mikä on normaalien ihmisten onni. Ja Burzumin "musiikki" nyt ei ainakaan ole synkkää, itse ainakin nauroin ääneen filosofemia (tms.) kuunnellessa. Mutta kyllä normaalilla älyllä varustettu ihminen saisi silti noihin paremmat saundit. Tietysti jos "lahjat" ei riitä muuhun ku c-kasetti-nauhurin käyttämiseen, niin onhan toi ymmärrettävää.

        Btw, en ole kristitty, enkä antikristitty. En myöskään usko ihmisuhreihin ja muinaisiin jumaliin jotka hakkaavat vasaralla vuoria matalaksi.

        Ja haista ite vittu kakara, mä oon kuunnellu ja tutkinut musiikin eri alalajeja enemmän ku sä voisit koskaan edes kuvitella.


      • Demon of Power
        Pasi kirjoitti:

        Burzumii? Aaahahahaha! Christian "Varg" Vikernes on oikein koulukirjaesimerkki! "Bändin" nimikin on otettu LOTRIsta, oikein mordoria... hui kauhea kuinka synkkä mies. Juuri tyypillinen koulukiusattu kynäniska, joka meni liian pitkälle omissa fantasioissaan, ja tappoi viattoman muusikon. Nyt näyttää kaverin psyyke pettäneen lopullisesti, ja nyt se elää juuri näissä edellä mainitsemissani fantasioissa. Tyypillinen nörtti, joka ei kestä todellista elämää, ja jonka katkeruus siitä että ainoa nainen jonka se on nähnyt alasti on se äiti on ajanut sen noin äärimmäiseen harhaisuuteen.

        Ja Christian-poikahan nauhoittelee tätänykyä vankilan suojista, mikä on normaalien ihmisten onni. Ja Burzumin "musiikki" nyt ei ainakaan ole synkkää, itse ainakin nauroin ääneen filosofemia (tms.) kuunnellessa. Mutta kyllä normaalilla älyllä varustettu ihminen saisi silti noihin paremmat saundit. Tietysti jos "lahjat" ei riitä muuhun ku c-kasetti-nauhurin käyttämiseen, niin onhan toi ymmärrettävää.

        Btw, en ole kristitty, enkä antikristitty. En myöskään usko ihmisuhreihin ja muinaisiin jumaliin jotka hakkaavat vasaralla vuoria matalaksi.

        Ja haista ite vittu kakara, mä oon kuunnellu ja tutkinut musiikin eri alalajeja enemmän ku sä voisit koskaan edes kuvitella.

        ..olet kerran tutkinut eri musiikin lajeja, niin silloinhan sinun pitäisi tietää että tollaisen "paskoilla soundeilla" nauhoitetun bläkkiksen tarkoitus on tunnelmointi ja se saatanallinen sanoma. Ei musiikki!!!

        Ja kysymys: "Minkä takia se on nauhoitettu paskoilla soundeilla? kyllä kuka tahansa saisi paremmatkin soundit!" No yksi syy on, ettei se olisi suuressa yleisön suosiossa! Sillä alunperin tätä genreä ei ole edes tarkoitettu jokaiselle kaduntallaajalle.

        Ja jokainen saa tykätä ihan mistä haluaa! Toisten mielestä tollainen musiikki on Filttiä sen takia parempaa, koska joittenkin mielestä Filtti on oksettavan trendikästä ja rikkonut bläkin sääntöjä!


      • Miss Dark
        Pasi kirjoitti:

        Burzumii? Aaahahahaha! Christian "Varg" Vikernes on oikein koulukirjaesimerkki! "Bändin" nimikin on otettu LOTRIsta, oikein mordoria... hui kauhea kuinka synkkä mies. Juuri tyypillinen koulukiusattu kynäniska, joka meni liian pitkälle omissa fantasioissaan, ja tappoi viattoman muusikon. Nyt näyttää kaverin psyyke pettäneen lopullisesti, ja nyt se elää juuri näissä edellä mainitsemissani fantasioissa. Tyypillinen nörtti, joka ei kestä todellista elämää, ja jonka katkeruus siitä että ainoa nainen jonka se on nähnyt alasti on se äiti on ajanut sen noin äärimmäiseen harhaisuuteen.

        Ja Christian-poikahan nauhoittelee tätänykyä vankilan suojista, mikä on normaalien ihmisten onni. Ja Burzumin "musiikki" nyt ei ainakaan ole synkkää, itse ainakin nauroin ääneen filosofemia (tms.) kuunnellessa. Mutta kyllä normaalilla älyllä varustettu ihminen saisi silti noihin paremmat saundit. Tietysti jos "lahjat" ei riitä muuhun ku c-kasetti-nauhurin käyttämiseen, niin onhan toi ymmärrettävää.

        Btw, en ole kristitty, enkä antikristitty. En myöskään usko ihmisuhreihin ja muinaisiin jumaliin jotka hakkaavat vasaralla vuoria matalaksi.

        Ja haista ite vittu kakara, mä oon kuunnellu ja tutkinut musiikin eri alalajeja enemmän ku sä voisit koskaan edes kuvitella.

        ehkä sinun olisi myös syytä tutkia vähän enemmän näitä ihmisiä jotka sitä "truu eeevil bläk metallia" kuuntelevat..Voisin ainakin näin omasta kokemuksesta sanoa että suurin osa heistä on tämmöisiä vähän iäkkäämpiä ja vielä kaikenlisäksi kuuntelevat myös ihan klassista jne musaa..kuten joskus aikaisemmin olen sanonut että se että kuuntelee/tekee tuommoista musaa ei sano sitä että he eivät kykenisi tekemään/soittamaan melodisempaa ja "kauniimpaa" musaa, he vain sattuvat pitämään siitä ja sen takia tekevät sitä..Helppo noita julkkiksia on haukkua kun on lukenut vain juttuja niistä muttei ikään henkilökohtaisesti tuntenut...


      • sadjonymous

        ...hyvästä kommentista!
        Vaikkakaan en itse aivan samoilla linjoila
        kanssasi ole noista black metallin kuuntelijoista
        (itse ehdoton bm-kuuntelija, vaikkakin COF on
        numero 1). Kuitenkin osuit kommentillasi tavallaan
        melko lähelle totuutta, vaikkakin liikaa yleistäen.
        Totta on että hyvin paljon BM-piireistä löytyy
        näitä uskomattomia typeryksiä ja idiootteja jotka
        kuvittelevat että kuuntelemalla pari levyllistä
        Darkthronea he ovat valmiita suuria filosofeja.

        Vaikkakin COF-faneista vasta saa ammentaa näitä
        naurettavia teiniangsteja yms. halvekisttavaa
        massa. Kuten täälläkin on huomattavissa ei tuo
        älyn arkku ole kovin täynnä saatikka
        kykyä täyttää sitä...


        Ja musiikin synkkydestä. Minä koen brutaalin
        black metallin enemmänkin alkukantaisen raakana
        ja rujon repivänä - minulle kauniina, musiikkina.
        Synkkyys on mielestäni hieman eri asia. Vaikkakin
        synkkää BM omalla tavallaan toki on.

        Kuitenkin on mielestäni aivan turhaa sotkea COF
        ja BM. Niillä kun ei ole mitään tekemistä
        keskenään. Ja niiden nk. synkkyys on aivan eri
        luokaa toisiinsa nähden, joten miksi yrittää
        näitä edes vertailla keskenään?


      • hjkhjkjhl
        Demon of Power kirjoitti:

        ..olet kerran tutkinut eri musiikin lajeja, niin silloinhan sinun pitäisi tietää että tollaisen "paskoilla soundeilla" nauhoitetun bläkkiksen tarkoitus on tunnelmointi ja se saatanallinen sanoma. Ei musiikki!!!

        Ja kysymys: "Minkä takia se on nauhoitettu paskoilla soundeilla? kyllä kuka tahansa saisi paremmatkin soundit!" No yksi syy on, ettei se olisi suuressa yleisön suosiossa! Sillä alunperin tätä genreä ei ole edes tarkoitettu jokaiselle kaduntallaajalle.

        Ja jokainen saa tykätä ihan mistä haluaa! Toisten mielestä tollainen musiikki on Filttiä sen takia parempaa, koska joittenkin mielestä Filtti on oksettavan trendikästä ja rikkonut bläkin sääntöjä!

        ei tuo paska soundi hyvää tunnelmaa tuo. mä oon kuullu paljo hyvin tuotettuja bändejä, joissa on paljon enemmän tunnelmaa kuin noissa
        huonosoundisissa biiseissä. tuo darkthronen biisi esim. oli aivan tylsä.

        "epäselvää kohinaa, tuo taitaa olla rummut, mikäs outo ääni tuo on? ahaa, se on varmaankin laulu!" menikö perille?

        tuo underground-asenne ja "bläkin säännöt" on naurettavia. dani filth sano hyvin yhdessä haastattelussa että "bläkkärit on kuin lammaslauma, joille on vain tärkeää, että heidän musiikkinsa on bläkkiä."
        he pelkäävät muiden mielipiteitä, eivätkä uskalla muuttaa mitään ja haluavat esittää olevansa mahdollisimman pahoja.


      • Demon of Power
        hjkhjkjhl kirjoitti:

        ei tuo paska soundi hyvää tunnelmaa tuo. mä oon kuullu paljo hyvin tuotettuja bändejä, joissa on paljon enemmän tunnelmaa kuin noissa
        huonosoundisissa biiseissä. tuo darkthronen biisi esim. oli aivan tylsä.

        "epäselvää kohinaa, tuo taitaa olla rummut, mikäs outo ääni tuo on? ahaa, se on varmaankin laulu!" menikö perille?

        tuo underground-asenne ja "bläkin säännöt" on naurettavia. dani filth sano hyvin yhdessä haastattelussa että "bläkkärit on kuin lammaslauma, joille on vain tärkeää, että heidän musiikkinsa on bläkkiä."
        he pelkäävät muiden mielipiteitä, eivätkä uskalla muuttaa mitään ja haluavat esittää olevansa mahdollisimman pahoja.

        Tuon tapasen musiikin tunnelmista on ollut useitakin eri mielipiteitä. Ihan samalla tavalla kuin monista kauhuelokuvistakin! Toisten mielestä se ja se elokuva oli hirmu pelottava ja toisten mielestä taas ei yhtään...

        Tiesitkös että on olemassa joitain sellaisiakin tyyppejä, jotka hevinkuuntelua aloittaessaan kuuntelivat just Filthiä, Dimmua ja Bodomiakin (saattaneet olla jopa isojakin faneja)? ja sitten myöhemmin siirtyneet juuri tähän kyseiseen ns. truu black-metalliin. Eräs tyyppi jolla hevinkuuntelu oli mennyt just tuohon malliin. Hän kertoi syyn olevan se, että tollanen huippu meloodinen syntikkahevi alkaa taas kuulostamaan myöhemmin liian siirappisen keinotekoiselta, niin ettei sitä millään enään kestä!

        Niin, että kai tiesit että monillahan tietty alkanut hevinkuuntelu just Dimmusta, Cradlesta tai sitten vaikka Bodomeista? Ja sitten myöhemmin mennyt jokaisella ihan omia suuntia.


      • *Filthy*
        Demon of Power kirjoitti:

        ..olet kerran tutkinut eri musiikin lajeja, niin silloinhan sinun pitäisi tietää että tollaisen "paskoilla soundeilla" nauhoitetun bläkkiksen tarkoitus on tunnelmointi ja se saatanallinen sanoma. Ei musiikki!!!

        Ja kysymys: "Minkä takia se on nauhoitettu paskoilla soundeilla? kyllä kuka tahansa saisi paremmatkin soundit!" No yksi syy on, ettei se olisi suuressa yleisön suosiossa! Sillä alunperin tätä genreä ei ole edes tarkoitettu jokaiselle kaduntallaajalle.

        Ja jokainen saa tykätä ihan mistä haluaa! Toisten mielestä tollainen musiikki on Filttiä sen takia parempaa, koska joittenkin mielestä Filtti on oksettavan trendikästä ja rikkonut bläkin sääntöjä!

        ilmeisesi täällä ei tunnuta tietävän sellaista seikkaa että Cradle Of Filth ei ole soittanut moneen vuoteen blackia.. puhun siis noin kummenestä vuodesta.. joten sinäänsä tämä keskustelu on aivan turhaa.. nykyisinhän filthit omien sanojensa mukaan soittavat vampiric (gothic) metallia..
        saisko tiedustella mitä pidätte Goatwhoresta??? loistava bändi mielestäni. (Filth myöskin).
        prkl jollain muulla on sama nimimerkki kun mulla..
        Filthy


      • Ward
        *Filthy* kirjoitti:

        ilmeisesi täällä ei tunnuta tietävän sellaista seikkaa että Cradle Of Filth ei ole soittanut moneen vuoteen blackia.. puhun siis noin kummenestä vuodesta.. joten sinäänsä tämä keskustelu on aivan turhaa.. nykyisinhän filthit omien sanojensa mukaan soittavat vampiric (gothic) metallia..
        saisko tiedustella mitä pidätte Goatwhoresta??? loistava bändi mielestäni. (Filth myöskin).
        prkl jollain muulla on sama nimimerkki kun mulla..
        Filthy

        Se että onko joku bändi bläkkiä vai ei tuntuu joillekki olevan nykyään niin helvetin elämää suurempi kysymys. Joillaki on sellanen käsitys että jos kuuntelee truu black metallia on niin vitun kova jätkä. Kumpikohan on kovempi 120 kilonen lihaskimppu joka nostaa penkistä yli 100, mutta kuuntelee purkkapoppia vai kalpea, hintelä nörtti, joka kuuntelee sitä oikeaa blackmetallia.


      • Neolight
        Ward kirjoitti:

        Se että onko joku bändi bläkkiä vai ei tuntuu joillekki olevan nykyään niin helvetin elämää suurempi kysymys. Joillaki on sellanen käsitys että jos kuuntelee truu black metallia on niin vitun kova jätkä. Kumpikohan on kovempi 120 kilonen lihaskimppu joka nostaa penkistä yli 100, mutta kuuntelee purkkapoppia vai kalpea, hintelä nörtti, joka kuuntelee sitä oikeaa blackmetallia.

        Itse kuulun sellaiseen ryhmään joka, kuuntelee tuota "oikeaa black metallia", mutta sen lisäksi myös klassista, jazzia, preogea ja muuta. Kuinkahan moni blackin kuuntelijoista kuuntelee lähes yksin omaan vain blackmetallia?


      • Starwalker2
        sadjonymous kirjoitti:

        ...hyvästä kommentista!
        Vaikkakaan en itse aivan samoilla linjoila
        kanssasi ole noista black metallin kuuntelijoista
        (itse ehdoton bm-kuuntelija, vaikkakin COF on
        numero 1). Kuitenkin osuit kommentillasi tavallaan
        melko lähelle totuutta, vaikkakin liikaa yleistäen.
        Totta on että hyvin paljon BM-piireistä löytyy
        näitä uskomattomia typeryksiä ja idiootteja jotka
        kuvittelevat että kuuntelemalla pari levyllistä
        Darkthronea he ovat valmiita suuria filosofeja.

        Vaikkakin COF-faneista vasta saa ammentaa näitä
        naurettavia teiniangsteja yms. halvekisttavaa
        massa. Kuten täälläkin on huomattavissa ei tuo
        älyn arkku ole kovin täynnä saatikka
        kykyä täyttää sitä...


        Ja musiikin synkkydestä. Minä koen brutaalin
        black metallin enemmänkin alkukantaisen raakana
        ja rujon repivänä - minulle kauniina, musiikkina.
        Synkkyys on mielestäni hieman eri asia. Vaikkakin
        synkkää BM omalla tavallaan toki on.

        Kuitenkin on mielestäni aivan turhaa sotkea COF
        ja BM. Niillä kun ei ole mitään tekemistä
        keskenään. Ja niiden nk. synkkyys on aivan eri
        luokaa toisiinsa nähden, joten miksi yrittää
        näitä edes vertailla keskenään?

        Yhdyn mielipiteeseen, filthin ja black metallin "synkkyydet" ovat erilaisia. Ja suhinasoundit kuuluu bm-levyihin. Jos esim. Darktrhonen levyillä olisi kirkkaat soundit hypnoottinen tunnelma olisi tyystin poissa.


      • ArchHereticAngelo
        Demon of Power kirjoitti:

        Tuon tapasen musiikin tunnelmista on ollut useitakin eri mielipiteitä. Ihan samalla tavalla kuin monista kauhuelokuvistakin! Toisten mielestä se ja se elokuva oli hirmu pelottava ja toisten mielestä taas ei yhtään...

        Tiesitkös että on olemassa joitain sellaisiakin tyyppejä, jotka hevinkuuntelua aloittaessaan kuuntelivat just Filthiä, Dimmua ja Bodomiakin (saattaneet olla jopa isojakin faneja)? ja sitten myöhemmin siirtyneet juuri tähän kyseiseen ns. truu black-metalliin. Eräs tyyppi jolla hevinkuuntelu oli mennyt just tuohon malliin. Hän kertoi syyn olevan se, että tollanen huippu meloodinen syntikkahevi alkaa taas kuulostamaan myöhemmin liian siirappisen keinotekoiselta, niin ettei sitä millään enään kestä!

        Niin, että kai tiesit että monillahan tietty alkanut hevinkuuntelu just Dimmusta, Cradlesta tai sitten vaikka Bodomeista? Ja sitten myöhemmin mennyt jokaisella ihan omia suuntia.

        Näinhän se juuri on. Itselläni tuli juuri tuon kaltainen "oksetusilmiö" vastaan kun olin ehtinyt jo vuositolkulla kuluttamaan tuollaista ylimelodista musiikkia tyyliin IF, Dimmut, CoF (vaikka eipä se ikinä kamalsti iskenytkään), CoB ja muut maan mönkijät. Kyllä sitä nykyäänkin tulee kuunneltua vaikka mitä melodista metallia, mutta näiden bändien kohdalla on alkanut risoa juuri tietynlainen "mukaraju" asenne. Ja tietenkin sellainen jatkuva goottiestetiikan viljely jota näkee aina kun päätä viitsii kääntää.
        Vanhan koulukunnan norskibläkistä en viitsi mitään oikeastaan sanoa, koska täällä ilmeisemminkin ihmiset ovat jo päättäneet että vihaavat moista musiikkia eivätkä pysty pääsemään siitä yli tavalla tai toisella. Omapahan on heidän päätöksensä, minä menen kuuntelemaan Darkthronen Plaguewiederiä ja tappamaan parit vuohet.


      • pekka
        Demon of Power kirjoitti:

        ..olet kerran tutkinut eri musiikin lajeja, niin silloinhan sinun pitäisi tietää että tollaisen "paskoilla soundeilla" nauhoitetun bläkkiksen tarkoitus on tunnelmointi ja se saatanallinen sanoma. Ei musiikki!!!

        Ja kysymys: "Minkä takia se on nauhoitettu paskoilla soundeilla? kyllä kuka tahansa saisi paremmatkin soundit!" No yksi syy on, ettei se olisi suuressa yleisön suosiossa! Sillä alunperin tätä genreä ei ole edes tarkoitettu jokaiselle kaduntallaajalle.

        Ja jokainen saa tykätä ihan mistä haluaa! Toisten mielestä tollainen musiikki on Filttiä sen takia parempaa, koska joittenkin mielestä Filtti on oksettavan trendikästä ja rikkonut bläkin sääntöjä!

        Demon of Power kirjoitti:
        "...tollaisen "paskoilla soundeilla" nauhoitetun bläkkiksen tarkoitus on tunnelmointi ja se saatanallinen sanoma. Ei musiikki!!!"

        Väitätkö nyt ihan tosissasi näin? Eikös musiikkia yleensä kuunnella nimenomaan sen itse musiikin vuoksi..? Itse en pysty(isi) kuuntelemaan huonoa musiikkia, vaikka siinä kerrottaisiinkin itselleni tärkeistä aiheista.
        Saatanallinen sanoma...grow up, kyllä se black metallikin on vaan musiikkia josta(kuten kaikista genreistä) löytyy ne hyvät ja huonot ääripäät. Huomaat sen vielä joku päivä. Siihen asti: koita pärjäillä.

        -Pekka


      • Demon of Power
        pekka kirjoitti:

        Demon of Power kirjoitti:
        "...tollaisen "paskoilla soundeilla" nauhoitetun bläkkiksen tarkoitus on tunnelmointi ja se saatanallinen sanoma. Ei musiikki!!!"

        Väitätkö nyt ihan tosissasi näin? Eikös musiikkia yleensä kuunnella nimenomaan sen itse musiikin vuoksi..? Itse en pysty(isi) kuuntelemaan huonoa musiikkia, vaikka siinä kerrottaisiinkin itselleni tärkeistä aiheista.
        Saatanallinen sanoma...grow up, kyllä se black metallikin on vaan musiikkia josta(kuten kaikista genreistä) löytyy ne hyvät ja huonot ääripäät. Huomaat sen vielä joku päivä. Siihen asti: koita pärjäillä.

        -Pekka

        Luin joskus Inferno lehden yhden bändin haastattelussa (bändi nimeltä Behexen) että alunperin blackissa oli ennen vaan tarkoitus nimenomaan se sanoma ja tunnelmointi. Alunperin pitänyt olla tavallaan paskaa musiikkia, semmosta mikä ei moneenkaan oikein iskisi! eli alunperin se on ollut vain pienten piirien juttu. Ajankuluessa kyseinen genre on sitten muuttunut. Mutta kyllä tässäkin oikeastaan voi panostaa musiikkiin, ellei halua olla tosi truu!

        Ota vielä sekin asia huomioon, että monissa musagenreissä on oma erikoisuutensa ja kulttuuri. Esim. kyllähän räpissäkin nää hopparitkin kuulemma kuuntelee lähinnä enemmän niitä sanoituksia.

        Tässäpä on vielä lisää tietoa aiheesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Black_metal


    • Joni

      Eipä tuo Darkthronen "synkistely" ainakaan minua vakuuttanu. Kylläkin nauratti ( ei ilmeisesti pitänyt olla tarkoitus naurattaa?? ) vitusti.

      "Cradle of filthin musiikki ei tule koskaan saavuttamaan samaa pimeää tunnelmaa kuten esim. Beherit "The oath of the black blood":lla tai Darkthrone "Transilvanian hunger":lla."

      Toivotaan tosiaan ettei näin käy.

    • Demon of Power

      No olihan Filtti alkulevyillä aika synkkää! Mun mielestä ainakin ihan tarpeeksi. Semmoinen juttu vaan että turha sun on mitään Darkthronea ruveta täällä hehkuttaa, kun ei täällä kaikki välttämättä ymmärrä sun musiikkia. Ja osahan täällä varmaan tykkää tuonkin tyylisestä, niin kuin minä. Biisi oli muuten ihan menevä, mutta vokaaliosuudet olivat aivan liian vaisut. Olihan se muutenkin kyllä ihan mukavan synkkä mun mielestä, vaikka tykkään vitusti Filthistäkin.

      Ja sullekkin voisin sanoa, ettei kaikkiin voi iskeytyä samanlainen musiikki. Ja vielä ton tyylisestä blackistä voisin sanoa, että genreä ymmärtämättömillehän tuo on ihan täyttä paskaa!!!

      • Iiivil

        Noi antikristuksen tulosta jauhavat paskiaiset ovat todellakin todellisuudesta irtautuneita paskakasoja. Asuvat äitinsä luona ja jauhavat siitä kuinka ne uhraa naapurin mummon jollekkin vitun vuohelle.

        Vittu mitä pelleilyä.

        Sitten sitä ollaan niin pahoja ja niin satanisteja... Useimmat näistä surkimuksista eivät edes tiedä satanistin ja saatananpalvojan eroa, silti tituleeraavat itseään vaikka millä nimikkeillä...

        Juu ja niille Jeesuksen vihaajille: en ole kristitty, vaan en käytännössä ole varma muusta kuin olemassaolostani... Toivottavasti nämä vuohenverta juovat ja mummonpaskaa syövät tyypit eivät ole niitä samoja peeloja, jotka luulevat olevansa koviakin kun kaatavat hautakiviä. Kokeilkaa onneanne päivällä, kun iso paha Jeesus kattoo pilvennurkalta..


      • Demon of Power
        Iiivil kirjoitti:

        Noi antikristuksen tulosta jauhavat paskiaiset ovat todellakin todellisuudesta irtautuneita paskakasoja. Asuvat äitinsä luona ja jauhavat siitä kuinka ne uhraa naapurin mummon jollekkin vitun vuohelle.

        Vittu mitä pelleilyä.

        Sitten sitä ollaan niin pahoja ja niin satanisteja... Useimmat näistä surkimuksista eivät edes tiedä satanistin ja saatananpalvojan eroa, silti tituleeraavat itseään vaikka millä nimikkeillä...

        Juu ja niille Jeesuksen vihaajille: en ole kristitty, vaan en käytännössä ole varma muusta kuin olemassaolostani... Toivottavasti nämä vuohenverta juovat ja mummonpaskaa syövät tyypit eivät ole niitä samoja peeloja, jotka luulevat olevansa koviakin kun kaatavat hautakiviä. Kokeilkaa onneanne päivällä, kun iso paha Jeesus kattoo pilvennurkalta..

        Ja meinaatko että olen sitten itse joku hautakivien kaataja vai kui? Vai tuliko tämä viesti kenties väärälle henkilölle? Eivät kaikki Darkthronen/Mayhemin ym. kuuntelijat ole sellaisia tyyppejä! Tosin, noiden edellä mainittujen bändien runsas kuunteluhan voi johtaa kyllä helposti saatananpalvontaan, jos ei ole päässä tarpeeksi järkeä. Itse tykkään Filthin lisäksi kuunnella myös Beheritiä, eikä minusta mitään saatananpalvojaa ole tullut.


      • Iivil
        Demon of Power kirjoitti:

        Ja meinaatko että olen sitten itse joku hautakivien kaataja vai kui? Vai tuliko tämä viesti kenties väärälle henkilölle? Eivät kaikki Darkthronen/Mayhemin ym. kuuntelijat ole sellaisia tyyppejä! Tosin, noiden edellä mainittujen bändien runsas kuunteluhan voi johtaa kyllä helposti saatananpalvontaan, jos ei ole päässä tarpeeksi järkeä. Itse tykkään Filthin lisäksi kuunnella myös Beheritiä, eikä minusta mitään saatananpalvojaa ole tullut.

        Sori Demon tuli väärälle henkilölle.. Kirjoitin ihan yleispätevästi.


    • Nergal

      "Olen trüümpi ku sä, sä kuuntelet COF:ia ja mä DarkThronea!" Perusvamma pätemisyritys, ei tueta.

    • teppo

      minun musiikkini onkin synkempää kun sinun.. olen varmasti paljon pahempi ja synkempi, kun te kaikki yhteensä. :)

      jep jep.. eiköhän se nyt ole niin, että jokainen voi ja saa kuunnella ihan mitä itse haluaa. itse kuuntelen COFia, Darkthronea, Cadaveria, Tshaikowskia, Beethovenia ja vaikka mitä. ja kaikista eri musiikkityyleistä löytyy synkkää ja iloisempaa musiikkia. niitä on ihan turha verrata keskenään.

      ja se darkthronen 'true norwegian blackmetal'-teksti jokaisessa levyssä on ihan puhdasta itseironiaa.. vaikka ovatkin 'pahoja' poikia, niin on niillä kumminkin huumoria mukana musiikin tekemisessä- mutta sitä kaikki ei tunnu ymmärtävän.


      ja tuosta linkistä taitaa löytyä muuten Gorgorothin tekemä coveri tuosta biisistä.. ;) sillä ei ole mitään tekemistä darkthronen synkkyyden kanssa. :P

      ei tätä keskustelua voi ihan tosissaan ottaa..

      taidanpa pistää verhot kiinni ja kuunnella kynttilöiden valossa vähän synkkää musiikkia. vaikka darkthronen snowfall biisiä. :)

    • juujuu

      Noi muut sun blackmetalit on vissii vähän huonompia. Cradle of filth on samalla synkkää mut samal siin on hyvä rytmi ;D. COF jyrää \,,/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe