muslimi ja sauna

***

Kaipaisin faktatietoa siitä, mikä on islamin kanta saunomiseen? Käsitykseni mukaan muslimimiehen on peitettävä navan ja polvien välinen alue ollessaan vähissä vaatteissa. Kysymykseni koskeekin, voiko muslimipoika saunoa muiden miesten kanssa jos toiset saunojat ovat alasti?

54

4625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki

      Kokemuksesta tiedän, että bangladeshilaiset miehet kävivät opiskelija-asuntolassa saunassa ja suihkussa alushousut jalassa (kaikilla keltaiset!). Mutta tiedä sitten, mitä he puuhailevat keskenään, kun heidän halveksimansa vääräuskoiset eivät ole paikalla.

      • tutkijatar

        Arabeilla,yleensäkin muslimeilla on pieni mulkku,vain 7-8cm.erektiossa,eihän semmoista piliä kehtaa saunassa esitellä!


      • Kurre_Orava
        tutkijatar kirjoitti:

        Arabeilla,yleensäkin muslimeilla on pieni mulkku,vain 7-8cm.erektiossa,eihän semmoista piliä kehtaa saunassa esitellä!

        No se selittää muslimien tarpeen alistaa naisiaan...


      • hähäälol

        Ainakin mitä kuullut oon, niin ainakin on isompi mitä suomalaisilla.


      • siitävaan

        Mikset pyydä, että saat kokeilla?


    • Musliminainen

      Jos puolisot saunovat yhdessä, he voivat olla alasti.

      Mutta jos esimerkiksi muslimies menee muiden miesten kanssa saunaan, niin silloin hän peittää tosiaan navan ja polvien välisen alueen.. ja jos muut eivät tee samoin, ei hänen tulisi mennä yhtä aikaa heidän kanssaan saunaan.. tai sitten hänen täytyy katsella kattoa, seiniä tai lattiaa koska hänen ei ole sallittua katsoa tätä peitettävää aluetta.

      Jos taas musliminainen menee muiden naisten kanssa saunaan, peittämisvaatimuksesta on eri mielipiteitä. Joidenkin mukaan täytyy peittää kainaloista (eli rinnat piilossa) polviin saakka. Mutta olen myös nähnyt mielipiteen että naisten ollessa keskenään pätisi sama peittämisvaatimus kuin miehillä mutta en tiedä sille perusteita.

      Sen tiedän, että arabimaissa saattavat olla hammaamissa ihan alasti ja siitä syystä en itse sinne mene.

      • ei miehillä saisi mielellään olla uimahousuja, koska arat paikat voivat kuumentua liikaa ja siitä voi olla ikäviä seurauksia.

        Ulkomailla olen nähnyt miesten käyttävän pyyhettä vyötäisillään saunassa (sekä suomalais- että turkkilaistyyppisissä). Tämä on ollut käymissäni saunoissa saunan pitäjien vaatimus, sillä harvoinpa ihmiset ovat ulkomailla tässä suhteessa yhtä ujostelemattomia kuin meillä Suomessa. Naisten saunatavoista en ole tullut kysyneeksi enkä ole tullut käyneeksi saunassa naisten vuorolla.

        Olen joskus käynyt ulkomailla erään moskeijan yhteydessä olevassa saunassa (hammam?) ja siellä tuntui olevan tapana kietoa pyyhe siten, että se meni myös jalkojen välistä. Itse pelkäsin hiukan, että oma viritelmäni tipahtaisi, koska se oli aika monimutkainen. Mutta eipä tippunut. - Oli muuten hauska juoda siellä kahvia divaanilla loikoillen suihkulähteen vieressä. Hierontaa en uskaltanut pyytää, kun se näytti varsin kamalalta, enkä ollut vakuuttunut siitä, että potilaat hengittivät prosessin läpikäytyään.


      • saunoja
        Aabra-ham kirjoitti:

        ei miehillä saisi mielellään olla uimahousuja, koska arat paikat voivat kuumentua liikaa ja siitä voi olla ikäviä seurauksia.

        Ulkomailla olen nähnyt miesten käyttävän pyyhettä vyötäisillään saunassa (sekä suomalais- että turkkilaistyyppisissä). Tämä on ollut käymissäni saunoissa saunan pitäjien vaatimus, sillä harvoinpa ihmiset ovat ulkomailla tässä suhteessa yhtä ujostelemattomia kuin meillä Suomessa. Naisten saunatavoista en ole tullut kysyneeksi enkä ole tullut käyneeksi saunassa naisten vuorolla.

        Olen joskus käynyt ulkomailla erään moskeijan yhteydessä olevassa saunassa (hammam?) ja siellä tuntui olevan tapana kietoa pyyhe siten, että se meni myös jalkojen välistä. Itse pelkäsin hiukan, että oma viritelmäni tipahtaisi, koska se oli aika monimutkainen. Mutta eipä tippunut. - Oli muuten hauska juoda siellä kahvia divaanilla loikoillen suihkulähteen vieressä. Hierontaa en uskaltanut pyytää, kun se näytti varsin kamalalta, enkä ollut vakuuttunut siitä, että potilaat hengittivät prosessin läpikäytyään.

        Niin, ja yleisissä saunoissa, esim uimahalleissa ei saa pitää lauteilla uikkareita laisinkaan. Samoin pesun ajaksi housut täytyy poistaa.


      • tarkoitus
        Aabra-ham kirjoitti:

        ei miehillä saisi mielellään olla uimahousuja, koska arat paikat voivat kuumentua liikaa ja siitä voi olla ikäviä seurauksia.

        Ulkomailla olen nähnyt miesten käyttävän pyyhettä vyötäisillään saunassa (sekä suomalais- että turkkilaistyyppisissä). Tämä on ollut käymissäni saunoissa saunan pitäjien vaatimus, sillä harvoinpa ihmiset ovat ulkomailla tässä suhteessa yhtä ujostelemattomia kuin meillä Suomessa. Naisten saunatavoista en ole tullut kysyneeksi enkä ole tullut käyneeksi saunassa naisten vuorolla.

        Olen joskus käynyt ulkomailla erään moskeijan yhteydessä olevassa saunassa (hammam?) ja siellä tuntui olevan tapana kietoa pyyhe siten, että se meni myös jalkojen välistä. Itse pelkäsin hiukan, että oma viritelmäni tipahtaisi, koska se oli aika monimutkainen. Mutta eipä tippunut. - Oli muuten hauska juoda siellä kahvia divaanilla loikoillen suihkulähteen vieressä. Hierontaa en uskaltanut pyytää, kun se näytti varsin kamalalta, enkä ollut vakuuttunut siitä, että potilaat hengittivät prosessin läpikäytyään.

        Saunassa syntyneenä suomalaisena voin sanoa, että
        saunaan ei täällä pukeuduta. Varmaankin muinaisis-
        ta ajoista asti olosuhteiden sanelemana ovat suo-
        malaiset saunoneet yhdessä. Luulisin että kristin-
        uskon moraalikäsitysten myötä ryhdyttiin häpeämään
        alastomuutta.
        Kuitenkin, jos uskontojen tarkoitus on kasvattaa
        ihmistä, niin silloin sopisi tähän tilanteeseen
        vanha suomalainen anekdootti:
        Hillitse himosi, hallitse halusi, kahlitse kalusi.


      • tzinni
        tarkoitus kirjoitti:

        Saunassa syntyneenä suomalaisena voin sanoa, että
        saunaan ei täällä pukeuduta. Varmaankin muinaisis-
        ta ajoista asti olosuhteiden sanelemana ovat suo-
        malaiset saunoneet yhdessä. Luulisin että kristin-
        uskon moraalikäsitysten myötä ryhdyttiin häpeämään
        alastomuutta.
        Kuitenkin, jos uskontojen tarkoitus on kasvattaa
        ihmistä, niin silloin sopisi tähän tilanteeseen
        vanha suomalainen anekdootti:
        Hillitse himosi, hallitse halusi, kahlitse kalusi.

        Epäsiveellinen keksintö tuo sauna!Miehet ja naiset sekaisin ja alasti!!!!1!


      • tzinni kirjoitti:

        Epäsiveellinen keksintö tuo sauna!Miehet ja naiset sekaisin ja alasti!!!!1!

        Riippuu siitä, miten asian haluaa nähdä ja mitä saunassa katselee.


      • syy
        Aabra-ham kirjoitti:

        ei miehillä saisi mielellään olla uimahousuja, koska arat paikat voivat kuumentua liikaa ja siitä voi olla ikäviä seurauksia.

        Ulkomailla olen nähnyt miesten käyttävän pyyhettä vyötäisillään saunassa (sekä suomalais- että turkkilaistyyppisissä). Tämä on ollut käymissäni saunoissa saunan pitäjien vaatimus, sillä harvoinpa ihmiset ovat ulkomailla tässä suhteessa yhtä ujostelemattomia kuin meillä Suomessa. Naisten saunatavoista en ole tullut kysyneeksi enkä ole tullut käyneeksi saunassa naisten vuorolla.

        Olen joskus käynyt ulkomailla erään moskeijan yhteydessä olevassa saunassa (hammam?) ja siellä tuntui olevan tapana kietoa pyyhe siten, että se meni myös jalkojen välistä. Itse pelkäsin hiukan, että oma viritelmäni tipahtaisi, koska se oli aika monimutkainen. Mutta eipä tippunut. - Oli muuten hauska juoda siellä kahvia divaanilla loikoillen suihkulähteen vieressä. Hierontaa en uskaltanut pyytää, kun se näytti varsin kamalalta, enkä ollut vakuuttunut siitä, että potilaat hengittivät prosessin läpikäytyään.

        >>Joka tapauksessa saunassa
        Kirjoittanut: Aabra-ham 26.5.2005 klo 14.16
        ei miehillä saisi mielellään olla uimahousuja, koska arat paikat voivat kuumentua liikaa ja siitä voi olla ikäviä seurauksia.

        Tämä ei ole syy uimahousukieltoon. Oikea syy on hygienia. Hiki valuu uimahousuihin ja se kulkeutuu hallin veteen. Vettä mittaillaan ja tarkkaillaan. Se halutaan pitää puhtaana. Eräät tummaihoiset istuu housut jalassa saunassa ja myös housut on päällä suihkussa. Suomessa on kovat kiellot tästä asiasta.


      • syy kirjoitti:

        >>Joka tapauksessa saunassa
        Kirjoittanut: Aabra-ham 26.5.2005 klo 14.16
        ei miehillä saisi mielellään olla uimahousuja, koska arat paikat voivat kuumentua liikaa ja siitä voi olla ikäviä seurauksia.

        Tämä ei ole syy uimahousukieltoon. Oikea syy on hygienia. Hiki valuu uimahousuihin ja se kulkeutuu hallin veteen. Vettä mittaillaan ja tarkkaillaan. Se halutaan pitää puhtaana. Eräät tummaihoiset istuu housut jalassa saunassa ja myös housut on päällä suihkussa. Suomessa on kovat kiellot tästä asiasta.

        intiimiä hyvinvointia ja jälkeläisten saamistodennäköisyyttä, jos arvoisa nimim. "syy" ei sitä tajunnut. Ei uimahallien yleistä uimahousukieltoa, joka on asia erikseen.

        Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta. Kaikkialla ei vallitse samanlainen äärimmäinen suvaitsemattomuus kuin tällä palstalla. Mutta itse suosittelisin tuossa tilanteessa aiemmin mainitsemin perustein pyyhettä uimahousujen asemesta.


      • kepponen
        Aabra-ham kirjoitti:

        intiimiä hyvinvointia ja jälkeläisten saamistodennäköisyyttä, jos arvoisa nimim. "syy" ei sitä tajunnut. Ei uimahallien yleistä uimahousukieltoa, joka on asia erikseen.

        Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta. Kaikkialla ei vallitse samanlainen äärimmäinen suvaitsemattomuus kuin tällä palstalla. Mutta itse suosittelisin tuossa tilanteessa aiemmin mainitsemin perustein pyyhettä uimahousujen asemesta.

        kyllä se osaa pyörtää puheensa ja syödä sanansa.
        eikä kukaan toivottavasti huomaa mitään.

        he he he he


      • ???
        kepponen kirjoitti:

        kyllä se osaa pyörtää puheensa ja syödä sanansa.
        eikä kukaan toivottavasti huomaa mitään.

        he he he he

        kohden?


      • Kurre_Orava

        Aha joo, toi selittääkin miksi eräs ähl... eikun muslimi kieltäytyi firman tarjoamasta rantasauna reissusta...

        Mitä enemmän luen muslimesta sitä enemmän huvittaa.
        Käsittämättömän takapajuinen kulttuuri. Kulttuurihan se on enemmän kuin uskonto.


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        Aha joo, toi selittääkin miksi eräs ähl... eikun muslimi kieltäytyi firman tarjoamasta rantasauna reissusta...

        Mitä enemmän luen muslimesta sitä enemmän huvittaa.
        Käsittämättömän takapajuinen kulttuuri. Kulttuurihan se on enemmän kuin uskonto.

        on korkeakulttuuria että kellit paljaina hikoillaan jossain hirsimökissä?!


      • Kurre_Orava
        karvapää kirjoitti:

        on korkeakulttuuria että kellit paljaina hikoillaan jossain hirsimökissä?!

        Itse asiassa se on Suomalaista kulttuuria. Onkos se kulttuuria että perse pystyssä mutistaan käsittämättömiä naama kohti jotain takapajulaa?

        Luepa muuten piruuttas...

        http://blogs.washingtonpost.com/finlanddiary/


      • Kurre_Orava
        Aabra-ham kirjoitti:

        ei miehillä saisi mielellään olla uimahousuja, koska arat paikat voivat kuumentua liikaa ja siitä voi olla ikäviä seurauksia.

        Ulkomailla olen nähnyt miesten käyttävän pyyhettä vyötäisillään saunassa (sekä suomalais- että turkkilaistyyppisissä). Tämä on ollut käymissäni saunoissa saunan pitäjien vaatimus, sillä harvoinpa ihmiset ovat ulkomailla tässä suhteessa yhtä ujostelemattomia kuin meillä Suomessa. Naisten saunatavoista en ole tullut kysyneeksi enkä ole tullut käyneeksi saunassa naisten vuorolla.

        Olen joskus käynyt ulkomailla erään moskeijan yhteydessä olevassa saunassa (hammam?) ja siellä tuntui olevan tapana kietoa pyyhe siten, että se meni myös jalkojen välistä. Itse pelkäsin hiukan, että oma viritelmäni tipahtaisi, koska se oli aika monimutkainen. Mutta eipä tippunut. - Oli muuten hauska juoda siellä kahvia divaanilla loikoillen suihkulähteen vieressä. Hierontaa en uskaltanut pyytää, kun se näytti varsin kamalalta, enkä ollut vakuuttunut siitä, että potilaat hengittivät prosessin läpikäytyään.

        Vaikuttaa siltä, että meillä on käsissämme sellainen kulttuuri ero...

        Sinulla on siis mukavia kokemuksia arabimaista...
        Alan ymmärtää...


      • Kurre_Orava
        Aabra-ham kirjoitti:

        intiimiä hyvinvointia ja jälkeläisten saamistodennäköisyyttä, jos arvoisa nimim. "syy" ei sitä tajunnut. Ei uimahallien yleistä uimahousukieltoa, joka on asia erikseen.

        Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta. Kaikkialla ei vallitse samanlainen äärimmäinen suvaitsemattomuus kuin tällä palstalla. Mutta itse suosittelisin tuossa tilanteessa aiemmin mainitsemin perustein pyyhettä uimahousujen asemesta.

        Minä taas suosittelisin sopeutumista asuinmaansa tapoihin tai muuttamaan pois.


      • ei suvaita
        Aabra-ham kirjoitti:

        intiimiä hyvinvointia ja jälkeläisten saamistodennäköisyyttä, jos arvoisa nimim. "syy" ei sitä tajunnut. Ei uimahallien yleistä uimahousukieltoa, joka on asia erikseen.

        Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta. Kaikkialla ei vallitse samanlainen äärimmäinen suvaitsemattomuus kuin tällä palstalla. Mutta itse suosittelisin tuossa tilanteessa aiemmin mainitsemin perustein pyyhettä uimahousujen asemesta.

        >>Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta.

        Joudut varmaan usein selittelemään uskonnolliset syysi toisille saunassa istujille. Kaikki ovat hyvin tietoisia hygieniasta. Ei ole miellyttävä ajatus, että joku saunoo, ottaa suihkua ja ui likaisissa uimahousuissa ja likaa uimaveden.
        Onhan selvää, ettei alapäätä tule pestyä, jos on housut jalassa suihkussa ja saunassa. Se on törkeää epähygieniaa. Sellaista ei kyllä suvaita missään uimahallissa, jos se havaitaan.


      • ei suvaita kirjoitti:

        >>Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta.

        Joudut varmaan usein selittelemään uskonnolliset syysi toisille saunassa istujille. Kaikki ovat hyvin tietoisia hygieniasta. Ei ole miellyttävä ajatus, että joku saunoo, ottaa suihkua ja ui likaisissa uimahousuissa ja likaa uimaveden.
        Onhan selvää, ettei alapäätä tule pestyä, jos on housut jalassa suihkussa ja saunassa. Se on törkeää epähygieniaa. Sellaista ei kyllä suvaita missään uimahallissa, jos se havaitaan.

        Haluaa muslimien pelit ja vehkeetkin tarkastaa saunassa käydessään.

        Eikö sinulle ole huomautettu, kun olet niin kiinnostunut ihmisten alapäistä saunassakin?

        Mutta yritä kuitenkin pitää huolta _omasta_ intiimihygieniastasi. Muslimeilla sitä tietääkseni edellyttää jo uskontokin.

        Olet lopultakin aika säälittävä fanatismisi kanssa.


      • Kurre_Orava
        Aabra-ham kirjoitti:

        Haluaa muslimien pelit ja vehkeetkin tarkastaa saunassa käydessään.

        Eikö sinulle ole huomautettu, kun olet niin kiinnostunut ihmisten alapäistä saunassakin?

        Mutta yritä kuitenkin pitää huolta _omasta_ intiimihygieniastasi. Muslimeilla sitä tietääkseni edellyttää jo uskontokin.

        Olet lopultakin aika säälittävä fanatismisi kanssa.

        Syytätkö sinä jotakuta toista fanatismista... *heh*

        Jopas jopas....


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        Minä taas suosittelisin sopeutumista asuinmaansa tapoihin tai muuttamaan pois.

        .....


      • huomautus
        Aabra-ham kirjoitti:

        Haluaa muslimien pelit ja vehkeetkin tarkastaa saunassa käydessään.

        Eikö sinulle ole huomautettu, kun olet niin kiinnostunut ihmisten alapäistä saunassakin?

        Mutta yritä kuitenkin pitää huolta _omasta_ intiimihygieniastasi. Muslimeilla sitä tietääkseni edellyttää jo uskontokin.

        Olet lopultakin aika säälittävä fanatismisi kanssa.

        Olen kertonut uimahallin yleisiä, kaikkia koskevia sääntöjä. Nehän on tavallisesti hyväksytty vastaan mukisematta.

        Sinulla on muut säännöt mielessä; "Voi Eskon kaksoisveliparkaa", "muslimien pelit ja vehkeetkin tarkastaa", "Eikö sinulle ole huomautettu".

        Kun toinen puhuu asiaa, sinä haukut sitä henkilöä. Säännönmukaisesti.


      • klklklklklklklkklklklkklklk...
        Aabra-ham kirjoitti:

        intiimiä hyvinvointia ja jälkeläisten saamistodennäköisyyttä, jos arvoisa nimim. "syy" ei sitä tajunnut. Ei uimahallien yleistä uimahousukieltoa, joka on asia erikseen.

        Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta. Kaikkialla ei vallitse samanlainen äärimmäinen suvaitsemattomuus kuin tällä palstalla. Mutta itse suosittelisin tuossa tilanteessa aiemmin mainitsemin perustein pyyhettä uimahousujen asemesta.

        " Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta. "

        Voi allahin patagon ! Taas mennään metsään , niin että rytisee!

        Tuo sotii kaikkea tasa-arvoisuutta vastaan. Joko
        maassa maan tavalla tai maasta pois !


      • Kurre_Orava
        Aabra-ham kirjoitti:

        .....

        Minulla on aika perinteiset Suomalaiset käytösnormit, ehkä maustettuna Yhdysvaltalaisella vastaavalla. Olenhan oleskellut ko. maassa pitkiä aikoja.

        *heh* Taas kesällä kuukaudeksi Valtoihin...


      • huomautus kirjoitti:

        Olen kertonut uimahallin yleisiä, kaikkia koskevia sääntöjä. Nehän on tavallisesti hyväksytty vastaan mukisematta.

        Sinulla on muut säännöt mielessä; "Voi Eskon kaksoisveliparkaa", "muslimien pelit ja vehkeetkin tarkastaa", "Eikö sinulle ole huomautettu".

        Kun toinen puhuu asiaa, sinä haukut sitä henkilöä. Säännönmukaisesti.

        >>Sinulla on muut säännöt mielessä; "Voi Eskon kaksoisveliparkaa", "muslimien pelit ja vehkeetkin tarkastaa", "Eikö sinulle ole huomautettu".>>

        Viittaan kaksoisveljesi muinaisiin kirjoituksiin tällä palstalla saunasta, jossa joku ymmärtämätön pakotti nuoren muslimiparan riisumaan uimahousunsa. Kaksoisveljesi kommentit olivat seuraavanlaisia:

        ” Vaatimukset kovenivat, ja vastahakoisesti mies riisui housunsa. Hänellä seisoi hassusti vinossa kuin Pisan torni.”…” Minun arvaukseni on, että poika piti uimahousujen riisumista seksikkäänä toimenpiteenä.”…” Niin, sillä miehellä oli todella hirveän suuri vehe pystyssä ja kummallisen kallellaan. Oli se kiinnostavaa.”

        Ne näyttäisivät viitanneen sangen suureen kiinnostukseen ao. henkilön intiimiin alueeseen.

        Mutta jos sinulla ei ole vastaavaa kiinnostusta kuin kaksoisveljelläsi, pyydän anteeksi.


      • klklklklklklklkklklklkklklk... kirjoitti:

        " Mitä yleiseen uimahallien saunojen uimahousukieltoon tulee, siihen voi saada poikkeuksen ainakin siinä uimahallissa missä itse käyn, jos uimahousuttomuus uskonnollisista tai muista syistä tuntuu liian kiusalliselta. "

        Voi allahin patagon ! Taas mennään metsään , niin että rytisee!

        Tuo sotii kaikkea tasa-arvoisuutta vastaan. Joko
        maassa maan tavalla tai maasta pois !

        Viimeksi olen nähnyt nimenomaansuomalaisten (ujojen?) nuorten miesten ja poikien näitä uikkareita käyttävän.

        En usko, että laki sallii tällä perusteella heidän karkoittamistaan vieraisiin maihin, joiden saunoissa intiimien paikkojen peittämistä vaaditaan.

        Mutta voithan sinä perustaa puolueen, jossa vaaditaan Suomen perustuslakiin tällaista muutosta.

        Olisiko "Munat esiin!" sopiva tulevan puolueesi nimeksi?


      • klklklklklklklklklklklklklk...
        Aabra-ham kirjoitti:

        Viimeksi olen nähnyt nimenomaansuomalaisten (ujojen?) nuorten miesten ja poikien näitä uikkareita käyttävän.

        En usko, että laki sallii tällä perusteella heidän karkoittamistaan vieraisiin maihin, joiden saunoissa intiimien paikkojen peittämistä vaaditaan.

        Mutta voithan sinä perustaa puolueen, jossa vaaditaan Suomen perustuslakiin tällaista muutosta.

        Olisiko "Munat esiin!" sopiva tulevan puolueesi nimeksi?

        munat esiin , matto alle ja perse pystyyn ?


      • päh!
        Aabra-ham kirjoitti:

        >>Sinulla on muut säännöt mielessä; "Voi Eskon kaksoisveliparkaa", "muslimien pelit ja vehkeetkin tarkastaa", "Eikö sinulle ole huomautettu".>>

        Viittaan kaksoisveljesi muinaisiin kirjoituksiin tällä palstalla saunasta, jossa joku ymmärtämätön pakotti nuoren muslimiparan riisumaan uimahousunsa. Kaksoisveljesi kommentit olivat seuraavanlaisia:

        ” Vaatimukset kovenivat, ja vastahakoisesti mies riisui housunsa. Hänellä seisoi hassusti vinossa kuin Pisan torni.”…” Minun arvaukseni on, että poika piti uimahousujen riisumista seksikkäänä toimenpiteenä.”…” Niin, sillä miehellä oli todella hirveän suuri vehe pystyssä ja kummallisen kallellaan. Oli se kiinnostavaa.”

        Ne näyttäisivät viitanneen sangen suureen kiinnostukseen ao. henkilön intiimiin alueeseen.

        Mutta jos sinulla ei ole vastaavaa kiinnostusta kuin kaksoisveljelläsi, pyydän anteeksi.

        Turhaa höpinää.


      • päh! kirjoitti:

        Turhaa höpinää.

        Toisten miesten intiimien osien esille vaatiminen ja niihin kohdistuva tutkiva journalismi on minunkin mielestäni aivan turhaa höpinää.

        Joten eiköhän ole hyvä, että halukkaat saavat pitää pelinsä ja vehkeensä piilossa edellä kuvatun kaltaisilta tarkastelijoilta.


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        Minulla on aika perinteiset Suomalaiset käytösnormit, ehkä maustettuna Yhdysvaltalaisella vastaavalla. Olenhan oleskellut ko. maassa pitkiä aikoja.

        *heh* Taas kesällä kuukaudeksi Valtoihin...

        Mutta muista olla esiintymättä Aatamin asussa paikallisissa kylpylöissä! Paitsi ehkä joissain länsirannikon _pelkästään miehille_ tarkoitetuissa saunoissa.

        Jos et sitten mene nudistiklubille, missä tilanne on toinen.


      • xxx
        Aabra-ham kirjoitti:

        Toisten miesten intiimien osien esille vaatiminen ja niihin kohdistuva tutkiva journalismi on minunkin mielestäni aivan turhaa höpinää.

        Joten eiköhän ole hyvä, että halukkaat saavat pitää pelinsä ja vehkeensä piilossa edellä kuvatun kaltaisilta tarkastelijoilta.

        Olet tämän palstan sairas häirikkö.


      • Kurre_Orava
        Aabra-ham kirjoitti:

        Mutta muista olla esiintymättä Aatamin asussa paikallisissa kylpylöissä! Paitsi ehkä joissain länsirannikon _pelkästään miehille_ tarkoitetuissa saunoissa.

        Jos et sitten mene nudistiklubille, missä tilanne on toinen.

        Minäpä käyttäydyn siellä heidän sääntöjensä mukaan, enkä mene vaatimaan että heidän pitää käydä saunassa.

        Miksi muslimein pitää Suomessa saada noudattaa omia sääntöjään?

        PS. Kommenttisi paljastaa ettet tiedä Yhdysvalloista ja sikäläisestä kulttuurista hevon vittua mutta arvostella osaat.


      • Kurre_Orava
        Aabra-ham kirjoitti:

        Viimeksi olen nähnyt nimenomaansuomalaisten (ujojen?) nuorten miesten ja poikien näitä uikkareita käyttävän.

        En usko, että laki sallii tällä perusteella heidän karkoittamistaan vieraisiin maihin, joiden saunoissa intiimien paikkojen peittämistä vaaditaan.

        Mutta voithan sinä perustaa puolueen, jossa vaaditaan Suomen perustuslakiin tällaista muutosta.

        Olisiko "Munat esiin!" sopiva tulevan puolueesi nimeksi?

        "
        En usko, että laki sallii tällä perusteella heidän karkoittamistaan vieraisiin maihin, joiden saunoissa intiimien paikkojen peittämistä vaaditaan.
        "
        Oletko tullut ajatelleeksi, että nämä mainitsemasi nuorukaiset ovat syntyneet Suomeen. He eivät ole tulleet tänne nauttimaan hyvinvointivaltion eduista ja samaan aikaan arvostelemaan kulttuuria joka ko. hyvinvoinnin on luonut.

        Jos muslimilla on paha olla Suomessa niin kaikin mokomin, matkusta jonnekin korkeamman sivistyksen maahan, vaikka Iraniin.


      • xxx kirjoitti:

        Olet tämän palstan sairas häirikkö.

        Samalla tapaa sanoivat antisemitistit aikoinaan niistä jotka vastustivat juutalaisten mollaamista.


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        Minäpä käyttäydyn siellä heidän sääntöjensä mukaan, enkä mene vaatimaan että heidän pitää käydä saunassa.

        Miksi muslimein pitää Suomessa saada noudattaa omia sääntöjään?

        PS. Kommenttisi paljastaa ettet tiedä Yhdysvalloista ja sikäläisestä kulttuurista hevon vittua mutta arvostella osaat.

        Yhdysvaltain kulttuuria - tai paremminkin kulttuureja?

        Tuntemaani Suomen kulttuuriin kuuluu myös se, ettei muniaan tarvitse paljastella muiden seurassa, jos ei halua. Se on sitä suomalaista vapautta. Mutta ehkäpä oma osakulttuurisi on erilainen.


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        "
        En usko, että laki sallii tällä perusteella heidän karkoittamistaan vieraisiin maihin, joiden saunoissa intiimien paikkojen peittämistä vaaditaan.
        "
        Oletko tullut ajatelleeksi, että nämä mainitsemasi nuorukaiset ovat syntyneet Suomeen. He eivät ole tulleet tänne nauttimaan hyvinvointivaltion eduista ja samaan aikaan arvostelemaan kulttuuria joka ko. hyvinvoinnin on luonut.

        Jos muslimilla on paha olla Suomessa niin kaikin mokomin, matkusta jonnekin korkeamman sivistyksen maahan, vaikka Iraniin.

        on hieman erilainen kuin omani.

        Meilläpäin annetaan kelle tahansa oikeus olla näyttämättä muniaan muille, jos hän ei sitä halua. Syytäkään ei tarvitse esittää.

        Teilläpäin asiat voivat tietenkin olla toisin, jos nimenomaan ulkomaalaista syntyperää olevilta tai toisia uskontoja edustavilta vaaditaan perhekalleuksien esittelemistä maastakarkoituksen uhalla.


      • jopasjotain
        Aabra-ham kirjoitti:

        Samalla tapaa sanoivat antisemitistit aikoinaan niistä jotka vastustivat juutalaisten mollaamista.

        Minä vuonna?


      • hyvät tavat
        Aabra-ham kirjoitti:

        on hieman erilainen kuin omani.

        Meilläpäin annetaan kelle tahansa oikeus olla näyttämättä muniaan muille, jos hän ei sitä halua. Syytäkään ei tarvitse esittää.

        Teilläpäin asiat voivat tietenkin olla toisin, jos nimenomaan ulkomaalaista syntyperää olevilta tai toisia uskontoja edustavilta vaaditaan perhekalleuksien esittelemistä maastakarkoituksen uhalla.

        >>Meilläpäin annetaan kelle tahansa oikeus olla näyttämättä muniaan muille, jos hän ei sitä halua. Syytäkään ei tarvitse esittää.

        Suomalaisessa saunassa joudut näyttämään 'munasi' kaikille. Niitä ei tarvitse esitellä, eikä se ole toivottavaakaan.


      • Kurre_Orava
        Aabra-ham kirjoitti:

        Yhdysvaltain kulttuuria - tai paremminkin kulttuureja?

        Tuntemaani Suomen kulttuuriin kuuluu myös se, ettei muniaan tarvitse paljastella muiden seurassa, jos ei halua. Se on sitä suomalaista vapautta. Mutta ehkäpä oma osakulttuurisi on erilainen.

        Suomalaisessa yleisessä saunassa lukee seinässä, että ei uimahousuissa saunaan.
        Mikä siinä on vaikea ymmärtää. Jos ei ko. sääntö miellytä niin ei tarvitse mennä ko. laitokseen.

        On varmasti monia muitakin asioita jotka eivät oikein synkronoidu Suomalaisen ja äh.. eikun islamilaisen kultuurin välillä.

        Vai on Valloissa sinusta monia kulttuurja? On toki mutta kaikkia yhdistää Amerikkalaisuus.

        Lue ja opi. Kiinnitä ertyisesti huomiota maahanmuutto ja kansalaisuuden saantiin.

        http://www.eva.fi/files/467_tuttu_mutta_tuntematon.pdf?PHPSESSID=db7ffc8dc2579fcbef26bb028df10938


      • Kurre_Orava
        Aabra-ham kirjoitti:

        on hieman erilainen kuin omani.

        Meilläpäin annetaan kelle tahansa oikeus olla näyttämättä muniaan muille, jos hän ei sitä halua. Syytäkään ei tarvitse esittää.

        Teilläpäin asiat voivat tietenkin olla toisin, jos nimenomaan ulkomaalaista syntyperää olevilta tai toisia uskontoja edustavilta vaaditaan perhekalleuksien esittelemistä maastakarkoituksen uhalla.

        Okei suvaitaan sitten, että muslimi tulee uimahalliin ja saunomaan pyyhkeet päällä.

        Kai minäkin saan sitten saapastella moskeijaan paskasissa Nokialaisissa lantasaappaissa?


      • jopasjotain kirjoitti:

        Minä vuonna?

        ja kolmekymmentäluvuilla. Kun Natsi Saksan perustaa rakennettiin.


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        Okei suvaitaan sitten, että muslimi tulee uimahalliin ja saunomaan pyyhkeet päällä.

        Kai minäkin saan sitten saapastella moskeijaan paskasissa Nokialaisissa lantasaappaissa?

        moskeijaan vaikka kuinka paskaisissa nokialaisissa lantasaappaissa, jos sitä vaaditaan teilläpäin toisten uskonnollisissa kokoontumispaikoissa ja yhdistystiloissa vierailtaessa. Mutta kerro toki etukäteen asia moskeijan järjestysmiehille ja kysy heiltä lupa, jotteivat liikaa yllättyisi.

        PS. Suosittelisin kuitenkin nokialaisten lantasaappaiden ohella edes pyyhkeen pitämistä vyötäisillä.


      • vanhus
        Aabra-ham kirjoitti:

        ja kolmekymmentäluvuilla. Kun Natsi Saksan perustaa rakennettiin.

        Sinä olisit lähemmäs 100 vuotinen, jos nämä muistaisit: "Samalla tapaa sanoivat antisemitistit aikoinaan niistä jotka vastustivat juutalaisten mollaamista."


      • vanhus kirjoitti:

        Sinä olisit lähemmäs 100 vuotinen, jos nämä muistaisit: "Samalla tapaa sanoivat antisemitistit aikoinaan niistä jotka vastustivat juutalaisten mollaamista."

        sen verran, että osaan lukea.


    • XxmursuxX

      Itse luulen että islaminuskoiset lapset pitävät uimahousuja saunassa

    • Prof_Takajeejee

      Riippuu muslimista. Esim. aidot muslimit tuomitsee kaiken sen mihin koraanista ei löydy ohjeistusta.

      • nopeli

        Aikoinaan 1950 -luvun alussa kävin Kemissä yleisessä saunassa, jossa miehet ja naiset olivat samassa löylyhuoneessa. Olin silloin 17 -vuotias. Sitä pidettiin aivan normaalina, eikä mitään pahaa tai pahennusta tapahtunut.


      • tosiasiassa
        nopeli kirjoitti:

        Aikoinaan 1950 -luvun alussa kävin Kemissä yleisessä saunassa, jossa miehet ja naiset olivat samassa löylyhuoneessa. Olin silloin 17 -vuotias. Sitä pidettiin aivan normaalina, eikä mitään pahaa tai pahennusta tapahtunut.

        Tämä osoittaa sen, että suomalainen ei ole enää kanin kaltaisessa tasossa, mitä tulee sukupuolisten alkukantaisten himojen hillitsemiseen.


    • Kokemustaonvähän

      Tiedän, että arabimiehillä on pieni mulkku. Tosin kokemus vähäinen.Heillä myös pään malli erikoinen kuin olisi lapiolla kyöty takaraivoon. Olkavarret ovat poikkeuksellisen lyhyet. Selkä pitkä ja jalat lyhyet.Tuo mulkkuhan ei ole näkösillä kuten muut ruumiinosat, joten en osaa sanoa, onko pienumulkkuisuus uleinen arabimiesten piirre.

    • PerinteitäKunnioitettava

      Kun suomalainen nainen menee muslimimaahan niin hänen täytyy verhota päänsä. Kun muslimimies aikoo mennä suomalaiseen saunaan tulee hänen riisuutua ilkosilleen.

      Nuo säännöt ovat ikiaikaista pyhää kansanperintöä ja niitä tulee kaikkien ihmisten tinkimättömästi ja napisematta noudattaa.

    • UrrhhoKokko

      Somppumusujen pääkallo on puikulan muotoinen. Siihen mahtuu vain pienet aivot, joka selittää pitkälle niiden henkisen alimittaisuuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe