Miksi Fiskars osake kipuaa ylöspäin?

Anonyymi-ap

Ihmetystä aiheuttaa, miksi Fiskarsin osakeella pyyhkii kohtalaisen hyvin ja se vain on noussut puolivuosikatsauksen jälkeen, vaikka yritys on ilmoittanut liikevoiton ja tuloksenkin heikkenemisestä.

POIMINTA FISKARSIN PUOLIVUOSIKATSAUKSESTA
"Fiskars Groupin toimitusjohtaja Nathalie Ahlström:

Odotustemme mukaisesti haasteelliset markkinaolosuhteet ja heikko kysyntä vaikuttivat edelleen liiketoimintaamme toisella vuosineljänneksellä ja johtivat volyymien merkittävään laskuun. Tämän seurauksena vertailukelpoinen liikevaihtomme laski 13 % ja vertailukelpoinen EBIT laski 23 miljoonaan euroon. Vaikka emme voi olla tyytyväisiä tähän kehitykseen, näimme selvää parannusta bruttokatemarginaalissamme, ja se tulee olemaan positiivinen ajuri volyymien palautuessa. Toinen kohokohta oli Crea-liiketoimintayksikön kaikkien aikojen paras toisen vuosineljänneksen tulos, mikä on osoitus laaja-alaisen portfolion merkityksestä ja voimasta. Lisäksi vapaa rahavirtamme parani merkittävästi tuotantomäärien sopeuttamiseksi tehtyjen toimien ansiosta.

Emme tällä hetkellä näe selkeitä merkkejä markkinaolosuhteiden paranemisesta toisella vuopuoliskolla. Kuluttajien alhainen luottamus päämarkkinoillamme sekä jälleenmyyjien keskittyminen varastojen hallintaan vaikuttavat kysyntään ja liikevaihtoon negatiivisemmin kuin aiemmin odotimme. Tämän vuoksi laskimme koko vuoden 2023 tulosohjeistustamme heinäkuun alussa. Odotamme nyt vertailukelpoisen EBITin olevan 120-130 miljoonaa euroa vuonna 2023. Aiemmin ilmoitettujen organisaatiomuutosten tuomien säästöjen odotetaan tukevan EBITiä toisella vuosipuoliskolla, ja keskitymme edelleen myös kustannusten tarkkaan hallintaan."

26

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fiskars on niin pienen vaihdon omaava osake, että sen kurssi heilahtaa helpostikin.

      Eikä kurssissa mitään dramaattista ole tapahtunut, kuukauden muutos +1 % ja kolmen kuukauden muutos +3 %. Vuoden muutos -14 % on ihan linjassa muun pörssin kanssa.

      Pitää myös muistaa että kurssimuutokset ei ole suoraan sidottu tulokseen tai mihinkään muuhunkaan. Kurssi tulee siitä, mitä joku on valmis osakkeesta maksamaan ja jos joku sillä hinnalla myy, siinä on päivän hinta.

    • Anonyymi

      Fiskars antoi tulosvaroituksen jo 6.7. eli tämä oli jo tiedossa (ja muutos aiempiin ennusteisiin oli aika pieni). Yhtiö on viime vuosina mennyt hyvään suuntaan ja tämän hetken vaikeudet johtuvat enemmän heikosta markkinasta kuin yhtiöstä itsestään.

      • Anonyymi

        jos firma tekee tuotteita joille ei ole markkinaa, niin eikö se ole yhtiöstä johtuva ongelma, tuotekehittelyssä pitäisi herätä ja mukautua tilanteeseen

        kun vaihdettiin putkitelkkarit litteiksi niin salora meni konkkaan, kun vaihdettiin perinteiset kännykät älykännyköihin, putosi nokia pelistä

        fiskars on samalla tiellä, tekee "todella hyviä tuotteita" aivan kuten nokia ja salorakin aikanaan, mutta niille ei ole kysyntää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos firma tekee tuotteita joille ei ole markkinaa, niin eikö se ole yhtiöstä johtuva ongelma, tuotekehittelyssä pitäisi herätä ja mukautua tilanteeseen

        kun vaihdettiin putkitelkkarit litteiksi niin salora meni konkkaan, kun vaihdettiin perinteiset kännykät älykännyköihin, putosi nokia pelistä

        fiskars on samalla tiellä, tekee "todella hyviä tuotteita" aivan kuten nokia ja salorakin aikanaan, mutta niille ei ole kysyntää

        Fiskars muun muassa heikensi omaa brändiarvoaan toimintavalla. Muumi muki, jonka piti olla myynnissä rajoitetun ajan vain Japanissa 2019 tulikin myyntiin 2022 Suomessakin.

        Aiheesta lisää
        https://www.is.fi/asuminen/art-2000009177093.html

        Tuollainen toiminta on omiaan heikentämään Fiskarssin tuotteiden brändiä ja uskottavuutta. Osta limited edition tuote kalliillakin, jota saa vain jostain. No odotappas hetki niin totuus onkin. Tuotetta tulee saataville muuallakin ja lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiskars muun muassa heikensi omaa brändiarvoaan toimintavalla. Muumi muki, jonka piti olla myynnissä rajoitetun ajan vain Japanissa 2019 tulikin myyntiin 2022 Suomessakin.

        Aiheesta lisää
        https://www.is.fi/asuminen/art-2000009177093.html

        Tuollainen toiminta on omiaan heikentämään Fiskarssin tuotteiden brändiä ja uskottavuutta. Osta limited edition tuote kalliillakin, jota saa vain jostain. No odotappas hetki niin totuus onkin. Tuotetta tulee saataville muuallakin ja lisää.

        Jos tuotteet on sitä että onnistutaan myymään 3 euron mukeja 10-20 kertaisella hinnalla, valtavan hypetyksen kera, on firman menestys ihan siitä kiinni, mistäpäin sattuu tuuli puhaltamaan.

        Ei ihme että tuotteet ei mene kaupaksi, kun ajat tiukkenee, ihmisilläkin tulee enemmän järkeä päähän. "Hetkinen, prismasta saan kolmella eurolla melkein samannäköisen valkoisen mukin."

        Itse en tuollaiseen kuplakauppaan tule rahojani laittamaan koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos firma tekee tuotteita joille ei ole markkinaa, niin eikö se ole yhtiöstä johtuva ongelma, tuotekehittelyssä pitäisi herätä ja mukautua tilanteeseen

        kun vaihdettiin putkitelkkarit litteiksi niin salora meni konkkaan, kun vaihdettiin perinteiset kännykät älykännyköihin, putosi nokia pelistä

        fiskars on samalla tiellä, tekee "todella hyviä tuotteita" aivan kuten nokia ja salorakin aikanaan, mutta niille ei ole kysyntää

        Onhan niillä markkina, viime vuonna yhtiö teki liikevaihtoa 1,2 mrd josta 150 miljoonaa liiketulosta. Tälle vuodelle ohjeistetaan vain 120-130 miljoonan tulosta, mutta se johtuu lähinnä yleisen kuluttujakysynnän heikkenemisestä. Suurin osa kuluttajatuoteyhtiöistä tulee tänä vuonna tekemään pienemmän tuloksen kuin viime vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuotteet on sitä että onnistutaan myymään 3 euron mukeja 10-20 kertaisella hinnalla, valtavan hypetyksen kera, on firman menestys ihan siitä kiinni, mistäpäin sattuu tuuli puhaltamaan.

        Ei ihme että tuotteet ei mene kaupaksi, kun ajat tiukkenee, ihmisilläkin tulee enemmän järkeä päähän. "Hetkinen, prismasta saan kolmella eurolla melkein samannäköisen valkoisen mukin."

        Itse en tuollaiseen kuplakauppaan tule rahojani laittamaan koskaan.

        Fiskarsilla on ns. perusvalikoima ja sitten on näitä vain tietyn ajan myynnissä olevia.
        En rinnastaisi tuota mainitsemaani "limited edition / tietyssä maassa myynnissä tietynajan" tuotteisiin. Puhuin siitä, että Fiskars heikentää tuon kategorian brändimainettaan ja se toki voi lopulta alkaa näkyä laajemminkin tuloksessa. Enää ei voi myydäkään "limited edition" muumimukia 30 eurolla, kun ihmiset alkavat oppia sen tulevan laajempaankin myyntiin tai ainakin alkavat odottamaan.

        Esimerkkinä Ferrarin autot on hyvä oppi kaikille. Muutamia vuosia sitten Ferrarin brändiarvo alkoi laskea, koska liian monella alkoi olla Ferrari. Mitä yhtiä teki? Korotti autojen hintaa ja Ferrarin autobrändi ja arvostus palasivat, ennen kuin ehti romahtaa isosti.

        Kyllä Limited Edition pitäisi olla aina Limited Edition. Tämä on busineksen yksinkertaisimpia oppitunteja, joissa Fiskars mokannut alokasmaisesti. Kunhan ei tee jatkossa samoja virheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiskarsilla on ns. perusvalikoima ja sitten on näitä vain tietyn ajan myynnissä olevia.
        En rinnastaisi tuota mainitsemaani "limited edition / tietyssä maassa myynnissä tietynajan" tuotteisiin. Puhuin siitä, että Fiskars heikentää tuon kategorian brändimainettaan ja se toki voi lopulta alkaa näkyä laajemminkin tuloksessa. Enää ei voi myydäkään "limited edition" muumimukia 30 eurolla, kun ihmiset alkavat oppia sen tulevan laajempaankin myyntiin tai ainakin alkavat odottamaan.

        Esimerkkinä Ferrarin autot on hyvä oppi kaikille. Muutamia vuosia sitten Ferrarin brändiarvo alkoi laskea, koska liian monella alkoi olla Ferrari. Mitä yhtiä teki? Korotti autojen hintaa ja Ferrarin autobrändi ja arvostus palasivat, ennen kuin ehti romahtaa isosti.

        Kyllä Limited Edition pitäisi olla aina Limited Edition. Tämä on busineksen yksinkertaisimpia oppitunteja, joissa Fiskars mokannut alokasmaisesti. Kunhan ei tee jatkossa samoja virheitä.

        Ferrari on menetämässä asemaansa senkin vuoksi, että puolta halvempi corvette on käytännössä sama auto, ellei vähän parempi.

        Joillekin brändi toki merkkaa, mutta... väitän että tekemällä miljoona corvettea, saa paremman katteen kuin myymällä tuhat ferraria tuplahintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ferrari on menetämässä asemaansa senkin vuoksi, että puolta halvempi corvette on käytännössä sama auto, ellei vähän parempi.

        Joillekin brändi toki merkkaa, mutta... väitän että tekemällä miljoona corvettea, saa paremman katteen kuin myymällä tuhat ferraria tuplahintaan.

        Ymmärsit varmaan kuitenkin pointtini.

        Vähän autoista
        Ennen koronaa ja Venäjän hyökkäystä ja komponenttien kallistumista, joidenkin arvioiden mukaan Corvette C8 tekeminen kustantaisi n.53 000 $. Keskimäärin Ferrarin valmistus kustannukset ovat jossain 70 000- 80 000 $ (tämäkin arvio ennen koronaa sulkuja...)

        Ferrarin brändiin kuuluu myös aika paljon muutakin kuin vain pelkät autot.

        Suomessa tämän hetken pyyntihinnat tiettävästi uusille ja kallein myynnissä oleva
        C8 Convertible 2LT Z51-Performance - EU-malli 3-vuoden tehdastakuulla tilattavissa.
        199 900 euroa (2023 malli)

        FERRARI 812
        812 GTS 6.5 V12 DCT - Tehdastakuu 11/25 ja ilmaiset huollot 11/29 asti
        1 049 200 euroa

        Mistähän se taas kertoo, että Ferrareista ollaan valmiita maksamaan jopa yli miljoonan hinta, mutta Corvetta näyttäisi olevan kalleimmillaankiin myynnissä uutena alle 200 000 euron.

        En ota kantaa tässä lainkaan pidänkö järkevänä miljoonan euron autoja ja ovatko ne 900 000 euroa halvempiin verrokkeihin nähden hintansa arvoisia. Otan vain pelkästään kantaa brändin rakentamiseen ja Fiat Ferrarillaan on valinnut linjaksi. Kallis hinta ja monia malleja ei edes valmisteta isoja massamääriä ja siitä pidetään myös kiinni. Ei kuten aikaisempi Fiskars esimerkkini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit varmaan kuitenkin pointtini.

        Vähän autoista
        Ennen koronaa ja Venäjän hyökkäystä ja komponenttien kallistumista, joidenkin arvioiden mukaan Corvette C8 tekeminen kustantaisi n.53 000 $. Keskimäärin Ferrarin valmistus kustannukset ovat jossain 70 000- 80 000 $ (tämäkin arvio ennen koronaa sulkuja...)

        Ferrarin brändiin kuuluu myös aika paljon muutakin kuin vain pelkät autot.

        Suomessa tämän hetken pyyntihinnat tiettävästi uusille ja kallein myynnissä oleva
        C8 Convertible 2LT Z51-Performance - EU-malli 3-vuoden tehdastakuulla tilattavissa.
        199 900 euroa (2023 malli)

        FERRARI 812
        812 GTS 6.5 V12 DCT - Tehdastakuu 11/25 ja ilmaiset huollot 11/29 asti
        1 049 200 euroa

        Mistähän se taas kertoo, että Ferrareista ollaan valmiita maksamaan jopa yli miljoonan hinta, mutta Corvetta näyttäisi olevan kalleimmillaankiin myynnissä uutena alle 200 000 euron.

        En ota kantaa tässä lainkaan pidänkö järkevänä miljoonan euron autoja ja ovatko ne 900 000 euroa halvempiin verrokkeihin nähden hintansa arvoisia. Otan vain pelkästään kantaa brändin rakentamiseen ja Fiat Ferrarillaan on valinnut linjaksi. Kallis hinta ja monia malleja ei edes valmisteta isoja massamääriä ja siitä pidetään myös kiinni. Ei kuten aikaisempi Fiskars esimerkkini.

        Jos voittaisin eurojackpotin päävoiton, ostaisinko Corvetten. En todennäköisesti. Voisinko ostaa Lamborghinin, Ferrarin tai Maseratin. Ehkä jos koen jonkin heidän malleistaan tarpeelliseksi. Korkeintaan näkisin järkeä 1957 Chevrolet Corvette tyylisessä autossa. Vanhaa en ostaisi, koska itselleni auto on ajamista varten. Korkeintaan jo asuisi alueella missä ns. ympärivuotinen kesä. Vanhallakin ehtisi ajella. Lambolta, Ferrarilta ja Maselta löytyy myös hyvin ympärivuotiseen talviolosuhteissakin toimiviin autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit varmaan kuitenkin pointtini.

        Vähän autoista
        Ennen koronaa ja Venäjän hyökkäystä ja komponenttien kallistumista, joidenkin arvioiden mukaan Corvette C8 tekeminen kustantaisi n.53 000 $. Keskimäärin Ferrarin valmistus kustannukset ovat jossain 70 000- 80 000 $ (tämäkin arvio ennen koronaa sulkuja...)

        Ferrarin brändiin kuuluu myös aika paljon muutakin kuin vain pelkät autot.

        Suomessa tämän hetken pyyntihinnat tiettävästi uusille ja kallein myynnissä oleva
        C8 Convertible 2LT Z51-Performance - EU-malli 3-vuoden tehdastakuulla tilattavissa.
        199 900 euroa (2023 malli)

        FERRARI 812
        812 GTS 6.5 V12 DCT - Tehdastakuu 11/25 ja ilmaiset huollot 11/29 asti
        1 049 200 euroa

        Mistähän se taas kertoo, että Ferrareista ollaan valmiita maksamaan jopa yli miljoonan hinta, mutta Corvetta näyttäisi olevan kalleimmillaankiin myynnissä uutena alle 200 000 euron.

        En ota kantaa tässä lainkaan pidänkö järkevänä miljoonan euron autoja ja ovatko ne 900 000 euroa halvempiin verrokkeihin nähden hintansa arvoisia. Otan vain pelkästään kantaa brändin rakentamiseen ja Fiat Ferrarillaan on valinnut linjaksi. Kallis hinta ja monia malleja ei edes valmisteta isoja massamääriä ja siitä pidetään myös kiinni. Ei kuten aikaisempi Fiskars esimerkkini.

        Kyllä kyllä.

        Ihmiset, anteeksi, varakkaat ihmiset on valmiita maksamaan ns. "statuksesta". Mutta meidän tavisten pitää miettiä asiat rahan kautta. Niin sen kotiäidinkin kannattaisi miettiä sitä muumimukia ostaessaan että onko järkeä maksaa 50 - 60 euroa mukista. Eihän siinä ole järkeä, mutta ilmeisesti tuolla haetaan sitä tunnetta, että on ostanut jotain statusta.

        Sama pätee noihin autoihin. Uusi C8 corvette on siirtänyt moottorin samaan paikkaan kuin se on ferrarissa, siinä on yhteiset alustan osat ferrarin kanssa (kyllä, he tekevät yhteistyötä asiassa), ja tehomalliin GM on rakentanut moottorin joka on rakennettu ferrarin moottoriin perustuen.

        Tuloksena auto joka kulkee paremmin kuin ferrari, omaa samat ominaisuudet, mutta siitä puuttuu status koska se on massatuotantoa ja maksaa vain murto-osan.

        Silti ferraria halutaan enemmän. Ihmismieli on erikoinen juttu, ei kaikkea voi järjellä selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kyllä.

        Ihmiset, anteeksi, varakkaat ihmiset on valmiita maksamaan ns. "statuksesta". Mutta meidän tavisten pitää miettiä asiat rahan kautta. Niin sen kotiäidinkin kannattaisi miettiä sitä muumimukia ostaessaan että onko järkeä maksaa 50 - 60 euroa mukista. Eihän siinä ole järkeä, mutta ilmeisesti tuolla haetaan sitä tunnetta, että on ostanut jotain statusta.

        Sama pätee noihin autoihin. Uusi C8 corvette on siirtänyt moottorin samaan paikkaan kuin se on ferrarissa, siinä on yhteiset alustan osat ferrarin kanssa (kyllä, he tekevät yhteistyötä asiassa), ja tehomalliin GM on rakentanut moottorin joka on rakennettu ferrarin moottoriin perustuen.

        Tuloksena auto joka kulkee paremmin kuin ferrari, omaa samat ominaisuudet, mutta siitä puuttuu status koska se on massatuotantoa ja maksaa vain murto-osan.

        Silti ferraria halutaan enemmän. Ihmismieli on erikoinen juttu, ei kaikkea voi järjellä selittää.

        Harvinaisissa muumimukeissa kun on ollut tapana. Hinta moninkertaistuu, mutta jos Fiskars alkaa laajamittaisemmin toimia kuten toimi "Japani" mukin kanssa. Ei voi enää periäkkään jatkossa normi massa muumimukeja korkeampia hintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kyllä.

        Ihmiset, anteeksi, varakkaat ihmiset on valmiita maksamaan ns. "statuksesta". Mutta meidän tavisten pitää miettiä asiat rahan kautta. Niin sen kotiäidinkin kannattaisi miettiä sitä muumimukia ostaessaan että onko järkeä maksaa 50 - 60 euroa mukista. Eihän siinä ole järkeä, mutta ilmeisesti tuolla haetaan sitä tunnetta, että on ostanut jotain statusta.

        Sama pätee noihin autoihin. Uusi C8 corvette on siirtänyt moottorin samaan paikkaan kuin se on ferrarissa, siinä on yhteiset alustan osat ferrarin kanssa (kyllä, he tekevät yhteistyötä asiassa), ja tehomalliin GM on rakentanut moottorin joka on rakennettu ferrarin moottoriin perustuen.

        Tuloksena auto joka kulkee paremmin kuin ferrari, omaa samat ominaisuudet, mutta siitä puuttuu status koska se on massatuotantoa ja maksaa vain murto-osan.

        Silti ferraria halutaan enemmän. Ihmismieli on erikoinen juttu, ei kaikkea voi järjellä selittää.

        "Eihän siinä ole järkeä, mutta ilmeisesti tuolla haetaan sitä tunnetta, että on ostanut jotain statusta." Nimen omaan kun sitä statusta ja harvinaisuuttaa myydään niin sitä pitäisi myös saada. Voipi sitten myydä 35 euron mukinsa 1000 eurolla. Aika rajuja hintoja on muumimukeista yksittäisistä kappaleista maksettu. Toki ne useimmiten ovat niitä vanhemman tuotannon harvinaisia mukeja.


        "Tuloksena auto joka kulkee paremmin kuin ferrari, omaa samat ominaisuudet, mutta siitä puuttuu status koska se on massatuotantoa ja maksaa vain murto-osan."

        Oletko testannut molempia kuin sanot noin?

        Yhden mielestä Toyotalla on maailman parhaimman ja mukavimman ajettavuuden omaavat autot, toisen mielestä BMW vie voiton ja kolmas valitsee Volkswagenin.

        Sitten on toki ihan rehellisiä faktoja millä verrata ja ovat tieteellisesti todistettavissa ja mitattavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eihän siinä ole järkeä, mutta ilmeisesti tuolla haetaan sitä tunnetta, että on ostanut jotain statusta." Nimen omaan kun sitä statusta ja harvinaisuuttaa myydään niin sitä pitäisi myös saada. Voipi sitten myydä 35 euron mukinsa 1000 eurolla. Aika rajuja hintoja on muumimukeista yksittäisistä kappaleista maksettu. Toki ne useimmiten ovat niitä vanhemman tuotannon harvinaisia mukeja.


        "Tuloksena auto joka kulkee paremmin kuin ferrari, omaa samat ominaisuudet, mutta siitä puuttuu status koska se on massatuotantoa ja maksaa vain murto-osan."

        Oletko testannut molempia kuin sanot noin?

        Yhden mielestä Toyotalla on maailman parhaimman ja mukavimman ajettavuuden omaavat autot, toisen mielestä BMW vie voiton ja kolmas valitsee Volkswagenin.

        Sitten on toki ihan rehellisiä faktoja millä verrata ja ovat tieteellisesti todistettavissa ja mitattavissa.

        "Oletko testannut molempia kuin sanot noin?"

        En ole testannut, mutta youtubessa on ihan riittävän monta testaajaa jotka on kaikki aivan samaa mieltä.

        Katsele sieltä jos asia kiinnostaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=8-ma5plcF1E

        Tuossa vain yksi videoa, niitä on siellä kymmeniä lisää.

        Ja miten noissa voisi isoa eroa olla, alustat on samat, moottorin sijoittelu on sama ja teholukemat on samaa suuruusluokkaa. Vain hinta on toisessa viisin- kuusinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaisissa muumimukeissa kun on ollut tapana. Hinta moninkertaistuu, mutta jos Fiskars alkaa laajamittaisemmin toimia kuten toimi "Japani" mukin kanssa. Ei voi enää periäkkään jatkossa normi massa muumimukeja korkeampia hintoja.

        Hinta moninkertaistuu.... Juu, mutta miten kauan.

        Kyseessä on kupla jota markkinoidaan keräilytavarana. Hinta romahtanee ja eikös niin ole jo tapahtunutkin.


    • Anonyymi

      Ostin maaliskuussa Fiskarsin valmistaman paistinpannun noin 46 eurolla. Hämmästyksekseni siinä ei pala mikään liha tai kala pohjaan, vaikka mitään rasvaa tai öljyä en käytä.

      Aikasemmin luin keskustelupalstoilta kehuja Swiss Diamond -pannusta, mutta siihen kyllä tarttuu sekä liha että kala, kun se hieman ikääntyy. Lisäksi Swiss Diamond maksaa yli kaksi kertaa enemmän kuin Fiskars.

      Joten ainakin minä nostan hattua Fiskarsille!

      • Anonyymi

        Kannattaa huomioida että onko paistinpannusi samaa teknologiaa.

        Teflon pannut on historiaa, ja teflon yhdisteet aiheuttaa syöpää ja mutaatioita. Jos fiskars jota kehut on teflonia ja Swiss keraamista niin ne eivät ole samalla lähtöviivalla.


      • Anonyymi

        Eihän Fiskarssin tuotteiden laadussa useinkaan ole mitään moittimista oli sitten Fiskarssia, Arabiaa, Iittala tai jottain muuta heidän merkeistään. Siinä toimintatavassa vain on jos yleistyy, ettei ole enää speciaali limited edition tuotteita tai mitään millä voisit erottuakkaan massasta, tekee se Fiskarssin toiminaan haastavammaksi, koska silloin pitää liikaa laskea katteita normituotteilta, jotta pysyy kilpailussa muihin nähden.

        Aateltuna näin et osakkeen pitäs tuottaa HILLOA myös yksityisille sijoittajille.


    • Anonyymi

      Ei Fiskars ole siojitusmielessä hyvä osake. Tuotteetkaan eivät ole samaa laatua kuin oli ennen esim. Arabia, Sorsakoski yms. Näitä vanhoja astioita ja kattiloita on tullut perintönä, eikä uutta ole tarvita ostaa. Fiskarsin valikoima on kyllä laaja ja esim. Pohjois-Amerikassa myynti ihan ok. Siis puutarhatuotteet ja vastaavat. Kanadassa menee kirveitä kivasti. Näistä vaan ei osakkeenomistaja juuri hyödy, koska kyse on markkinosuuden valtaamisesta, ja silloin ei tulosta juuri tehdä. Japani on oma markkinansa, mutta muumeissakin katteet on lopulta aika pienet. Täytyy muistaa, että rojaltit vie osansa.

      • Anonyymi

        Aika kallis on kyllä osake tällähetkellä.

        Muumeissa katteet pienet, koska Fiskars mokailee urakalla. Limited Edition tai vain yhdessä maassa myynnissä tulee muuallekkin myyntiin. Tämä syö.

        En tiedä mitä muut tässä näkevät. Olkoonkin osinko irtoaa, mutta tällähetkellä ei ole kannattava ostos yli 17 euron hintaan. Ainakin jos on tavoite tienata sijoittamisella ei vain päästä joihinki indekseihin keskivertomediaaneihin. Fiskrar kertoo tuloksen heikkenemisestä, mutta iso-osa sijoittajista ei välitä.

        Menetät osinkon 40 centtiä jos et nyt osta, mutta odottamalla voipi kaiketi vielä tän vuoden puolella saada osaketta alle 15 euro hintaan, jossa jo käynytkin lähempänä 13 euroa.
        Silloinku laskee ertotuksen mitä tulee perosake vs näillä hinnoilla saatu osinko. Tekee paremmat kaupat halvemmalla. 40 centtiä osinkoa yli 17 eurolla vai 3-4 euroa halvemmalla sama määrä osakkeita mitä ostaisit 17 eurolla.


      • Anonyymi

        Sehän se onkin, kun pitäisi olla niitä erikoiserätuotteita useammin, mutta vähemmän myynnissä. Tuotteetkun on niin hyviä ettei normikäytöllä ole syytä uusia. 90-luvun muumimukikaan ei menny miksikkään käytössä, kun joissain taas rapistuu pinnoitteet ja näkyy se kulutus tummumisena ja kaikkina laikkuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se onkin, kun pitäisi olla niitä erikoiserätuotteita useammin, mutta vähemmän myynnissä. Tuotteetkun on niin hyviä ettei normikäytöllä ole syytä uusia. 90-luvun muumimukikaan ei menny miksikkään käytössä, kun joissain taas rapistuu pinnoitteet ja näkyy se kulutus tummumisena ja kaikkina laikkuina.

        Olen samaa mieltä ja nimen omaan että ne on erikoiserä tuotteita, joita ei tule lisää kun erät myyty loppuun. Kun sulla on kaapit ja autotallit täynnä fiskarssin brändien laatutuotteita et enää tarvii lisää. Kestää ja kestää ja kestää.... Siksi pitäisi myydä useammin erikoiseriä tai tehdä jokin vielä kalliimpi sarja, mitä himoitaan koska kaikki eivät osta sitä, koska kallis hinta ja näin päivittyy ihmisten kaaapit kun pannaan vaihtoon niitä mitä kaikilla on ja ostetaan uniikimpaa kallista.

        Tää on vähän sama kuin Marimekolla. Varaa olisi myydä joitain mallistoja vieläkin kalliimmalla, koska vahva brändi ja ihmiset haluaa sellaista mitä ei tule jokapaikassa vastaan.


    • Anonyymi

      Ostakaa vain ylihintaan jos siltä tuntuu. Eiköhän se taas tuossa kyykkäile. Treidaajat toki tekee ihan kelpotulosta tälläkin et nousee nopeasti jopa euron korkeammalle ja kaupaksi käy, koska moni kuvittelee Fiskarssin olevan halpaa vielä +15 hinnallakin.

    • Anonyymi

      No se pyrkii leikkaan noustessaaki nääs.

    • Anonyymi

      Toiset ostaa edelleen Fiskarssia ihan poskettoman korkeilla hinnoilla. Eihän se tosin kiellettyä ole.

    • Anonyymi

      Koska toiset ovat valmiita ostamaan Fiskarssia ylihintaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe