Ihastuin potilaaseeni

Anonyymi-ap

Olen hoitoalalla ja ihastuin potilaseeni. Onko tämä nyt eettisesti oikein? Miten jatkan hoitosuhdetta, kun en osaa piilottaa tunteitani?

55

2157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyydä ihastusta treffeille ❤️

      • Anonyymi

        Eikö se ole kiellettyä treffailla potilasta? Ainakin suhde on kielletty ja eettisesti väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole kiellettyä treffailla potilasta? Ainakin suhde on kielletty ja eettisesti väärin.

        Eiköhän iät ja ajat asiakkaat ja hoitajat ole ihastuneet ja parisuhteita on syntynyt. Ihan turhaa jeesustelua etiikasta.


    • Anonyymi

      Yhdellä osastolla oli hoitsusta ja palomiehestä tullut pari, kun oli tulipalosta hoitsun pelastanut ja käyny sairaalas moikkaas palovammaosatolla toipilasta.

      • Anonyymi

        Ei tuossa mitään väärää ole . Ihastuminen ei katso paikkaa eikä aikaa .


      • Oi mikä rakkaustarina☺️


    • Anonyymi

      Eihän se ole eettisesti oikein. Noiden asioiden kanssa kannattaa olla tosi varovainen. Itse olen toisella puolella tuota yhtälöä. Vaikea tehdä mitään vaikka haluaakin.

    • Anonyymi

      Minä taas hoitajaan. Kovasti koitan unohtaa enkä kyllä tee asialle mitään ettei koe epämiellyttäväksi.

    • Anonyymi

      Jos et hoida potilastasi henkisten ongelmien vuoksi. En näkisi mitään syytä , miksi et voisi ihastua toiseen ihmiseen. Voihan putkimies, bussikuski, parturi ym. Ihastua asiakkaaseensa.

      • Anonyymi

        Ihminen se henkisiä ongelmiakin kokeva on ja voi ihastua hoitajaansa. Ei henkiset ongelmat tarkoita aina sitä että on hauras lasiesine joka ei tiedä mitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen se henkisiä ongelmiakin kokeva on ja voi ihastua hoitajaansa. Ei henkiset ongelmat tarkoita aina sitä että on hauras lasiesine joka ei tiedä mitä haluaa.

        Voi ihastua ja sille on nimikin, transferenssi tms. Fiksu ja asiansa osaava hoitaja ei vastaa potilaan/ asiakkaan tunteisiin vaan osaa käsitellä niitä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen se henkisiä ongelmiakin kokeva on ja voi ihastua hoitajaansa. Ei henkiset ongelmat tarkoita aina sitä että on hauras lasiesine joka ei tiedä mitä haluaa.

        Ei ole kyse siitä mitä potilas tai hoitaja haluaa. Halut siirretään syrjään ja hoidetaan saata,na sitä potilasta asianmukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse siitä mitä potilas tai hoitaja haluaa. Halut siirretään syrjään ja hoidetaan saata,na sitä potilasta asianmukaisesti.

        Voihan hoitaja lopettaa hoitosuhteen. Tietyn ajan kuluttua hoitosuhteen päättymisestä suhde on sallittu. Sillä on väliä mitä hoitaja ja potilas haluaa. Potilaan voi siirtää toiselle henkilölle. Entä jos kysymyksessä on elämän rakkaus. Potilaana en halua että esimerkiksi sinä päätät asioistani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ihastua ja sille on nimikin, transferenssi tms. Fiksu ja asiansa osaava hoitaja ei vastaa potilaan/ asiakkaan tunteisiin vaan osaa käsitellä niitä jne.

        Pelkkä transferenssi ei aina selitä kaikkea. Tässä aloituksessa sitä paitsi hoitaja oli ihastunut potilaaseen.


    • Anonyymi

      Tunteet eivät ole vääriä tai oikeita. Onko hänellä myös tunteita?

    • Anonyymi

      Lopetat hoitosuhteen.. sit alatte oleen 😊😗

    • Anonyymi

      Eettisesti tuota tuskin pidetään oikeana itse en pidä sitä sillai tuomittavana jos ei kyseisessä tapauksessa ole tavoitteena kummankaan hyötyä toisesta jotenkin

    • Niinhän se on, että hoitosuhteen aikana, hoitajan ja potilaan välille ei saisi kehittyä mitään romantiikkaa. Jos ihastumista tapahtuu, niin sen ei saisi antaa näkyä millään tavoin. Tämä on tietääkseni laissa säädetty.
      Hoitosuhteesta voi myös käsittääkseni kieltäytyä henkilökohtaisista ja painavista syistä. Eli pää kylmäksi ja hillitse ne tunteet, jos et pysty siihen niin varmaan hoitosuhteen on katkaistava.

      Tietenkin sitten myöhemmin, kun hän ei ole enää sinun potilas, etkä sinä hänen hoitajansa, niin voitte tehdä mitä haluatte.

    • Anonyymi

      Miksi kysyt kun tiedät jo vastauksen. 💩

    • Anonyymi

      No jos olet joku perus hoitaja niin asiassa ei ole mitään ongelmaa, et ole minkäänlaisessa auktoriteettiasemassa.

      • Anonyymi

        Ceesus, perus hoitaja - opettele yhdyssanat.

        Ja perus-, lähi-, sairaanhoitajat ovat kaikki hoitajia ja hoitosuhteessa.


    • Anonyymi

      Ihastuin naislääkäriini mutta eipä sille juuri mitään voi tehdä.

      • Anonyymi

        Minä myös ja olen nainen. Ei voi mitään tehdä.


      • Anonyymi

        Minä olen mies jäi tunne että tunteet oli molemmin puolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen mies jäi tunne että tunteet oli molemmin puolista.

        Olen huomannut, että potilaat saattaa ihastua ja se on yksipuoleista. Hoidan työni hyvin ja ilman tunteita vaikka sille voi potilaasta valitettavasti näyttää tai tuntua. Et ole ainoa joka on minuun ihastunut, jopa kysynyt ja olen vastannut, että en tunne samoin. Älä kuvittele sen olevan molemmin puolista, näin se vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut, että potilaat saattaa ihastua ja se on yksipuoleista. Hoidan työni hyvin ja ilman tunteita vaikka sille voi potilaasta valitettavasti näyttää tai tuntua. Et ole ainoa joka on minuun ihastunut, jopa kysynyt ja olen vastannut, että en tunne samoin. Älä kuvittele sen olevan molemmin puolista, näin se vain on.

        Älä imartele itseäsi


      • Anonyymi

        Keväistä ihahdustani en saa pois mielestäni . Tämä ihana naislääkäri pyörii mielessäni aina vaan.


    • Anonyymi

      Englannissa muutama viikko sitten naishoitaja ihastui miespotilaaseen. Jäivät kiinni, kun hoitaja antoi työaikana miehelle autonsa takapenkillä poskihoitoa. Mies kuoli housut kintuissa autoon, sydänkohtaus. Muija kiisti ja kiisti, kunnes tunnusti; kyllä, poskihoitoahan sitä, ja useammin kuin kerran. Oikeudet pois ja häkki heilahti.

      • Anonyymi

        Hyi hitto teitä. Onko tylsää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi hitto teitä. Onko tylsää?

        Tositarina. Lue the Sun lehdestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tositarina. Lue the Sun lehdestä.

        The Sun on roskalehti. Sille ei kannata antaa yhtään klikkausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        The Sun on roskalehti. Sille ei kannata antaa yhtään klikkausta.

        Roskalehti mutta ihan tosijuttuja kirjoittelevat. Tästä hoitajasta oli vielä kuvakin. Käsittämättömiä nämä 'rakastuin potilaaseen ja annoin siis tussua'- tarinat, tämänkin aloituksen tehnyt saisi hävetä. T. Englannissa kohta 40 vuotta asunut


    • Anonyymi

      Jeps ihastuin fyssariin ihana Hanna, edelleen mielessä vaikka aikaakin jo viimekäynnistä vierähtänyt. Suukottaisin ja halaisin tuntikausia jos hän sen soisi.

    • Anonyymi

      Ihastuin keväällä lääkäriini. Viimeisin asiointi kerta tuntui itsestäni jo niin kiusalliselle, että jatkossa on pakko siirtyä asioimaan toiselle lääkärille.

    • Anonyymi

      Ihastuin R-mäellä päivystyksessä hoitajaan

    • Anonyymi

      Ui Ui , vähänkö olisi siistiä jos joku hoitaja ihastuisi ja uskaltaisi kertoa siitä. Kuola valuu jo ajatuksesta.

    • Anonyymi

      Milloin tämä erehdys tapahtui?

    • Anonyymi

      Kuvaile yhteistä oloanne

    • Anonyymi

      Junassa tapasitte?

    • Anonyymi

      Sirkuksessa?

    • Anonyymi

      Kadulla

    • Anonyymi

      Veikon koneen ikkunalla

    • Anonyymi

      Lopetat hoitosuhteen ja siirrät potilaan toiselle hoitajalle.

    • Anonyymi

      Mä ihastuin sosiaalityöntekijääni 😊🤫

      • Anonyymi

        Vankilassako? Vai missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vankilassako? Vai missä?

        Täällä missä asun 😊 en vielä vankilaan ole saanut itseäni 😁


    • Anonyymi

      Oon ihastunu yhdesti lääkäriin ja yhdesti hoitajaan. Henkisen puolen ongelmista vielä kyse. Kyllä minullakin järki pelaa sen verran, että ymmärrän itsekin että 1)todennäköisesti yksipuolisia tunteita, onnettomat ihmiset ihastuu helposti 2)noi molemmat tais olla perheellisiä 3)vaikka hoitosuhde olisi ohi ennen kuin ihastus ja jotenkin tunteet olisikin molemminpuolisia ja jonnekin edettäisiin, niin en ole normaali ihminen ja en varmaan sitten kuitenkaan kelpaisi enkä riittäisi ja saisin siipeeni.

      Vaikka kyllähän ihmeitäkin tapahtuu. Sitä lääkäriä en varsinkaan unohda, koska tapahtui jo joitain hiukan erikoisia juttuja... Jäi ikäänkuin mysteeriksi. No mulla on ollu iänkaiken aivan nuoresta asti, että jos johonkuhun ihastun, ei se menekään ohi. Kestää vuosia... Tai osa menee ohi, mutta eihän niitä muista sitten. Ihastus on ihana tunne. Aina se ei mitään suhdetta ennakoi.

      -nainen 40v.

    • ai kamala, kuulostaa pahalta, ehkä kannatta ottaa asia puheeksi, ei ehkä kovin ammattimaista toimintaa, mutta näin neuvoisin toimimaan, sillon asia on tavallaan pois mielestäsi, eikä jää kummittelemaan 😊

    • Anonyymi

      Eettiseltä kannalta hoitosuhde on lopetettava. Sen jälkeen teette mitä lystäätte. Ja jos olisit oikeasti hoitoalalle kunnolla koulutettu, sun tulee tietää tuo jo koulutuksen perusteella, mutta taidatkin olla tyhmä trolliloinen provoines.

      • Anonyymi

        Aaa, eli sen takia hoitajat ja lääkärit vaihtuu jatkuvasti kun ne ihastuu kaikkiin potilaisiinsa. Onpa löysälonkkaista porukkaa.


    • Anonyymi

      ...... <3

    • Anonyymi

      Hoitosuhde kestää aikansa. Sen jälkeen kaikki on mahdollista. Sitten teet aloitteen. Näin yksinkertaista.

      • Anonyymi

        Sitten panemaan...


    • Anonyymi

      Parin kuukauden sairaalareissulla nuori hoitajaopiskelija tuli vaihtamaan mulle vaatteita. Seurauksena ankara kivettymä tiedätte-kyllä-missä.

      Neitokainen oli vähän hämillään, hihitteli ja kyseli "miten toi noin?".
      No sanoin "kai nyt kun hyvännäköinen nainen siinä häärää".

      Kysyi sitten, "mitä mä tolle teen".
      Vastasin: "Kyllä sä tiedät, mitä sille pitää tehdä, hyppää satulaan vain".
      Ankara hihittely ja juuri, kun tämä ihana nuori nainen oli nostamassa mekkoaan, toinen hoitaja pölähti huoneeseen, antoi vehkeelleni "litsarit" ja veti housut ylös ja siitä sitten tutkimuksiin....

      Pari päivää myöhemmin tämä nuori hoitsuopiskelija pyysi mua sairaalan kanttiiniissa käymään ja matkalla "eksyimme" tyhjään vastaanottohuoneeseen.
      En unohda sitä naista ikinä :).
      Olin itse 25v, hoitsu 21.
      Otettiin vielä myöhemmin uusiksi kun olin saanut raajani kuntoon ja päässyt sairaalasta.

      Toinen ihastuminen tapahtui parin kuukauden sairaalajakson aikana kun olin päästä hengestäni verenmyrkytyksen takia - nuori sporttinen hoitajatar vähitellen alkoi viettää aikaa huoneessani yhä enemmän ja enemmän milloin milläkin syyllä, vei tutkimuksiin, vaihtoi lakanoita ja huolehti minusta niin, ettei parempaa olisi voinut toivoa.
      Eräässä yövuorossa hän tuli laittamaan tippaa käsivarteeni kanyyliin, olin lähes unessa - yllättäen tämä ihana hoitsu kiipesi viereeni sänkyyn makaamaan ja suuteli yllättäen pitkään ja hartaasti suoraan suulle :).

      Tuo ei koskaan edennyt sen pidemmälle, mutta ihana hoitsu, kertakaikkiaan. Paranin lopulta ja sain luvan lähteä kotiin, sinä päivänä hän ei ollut työvuorossa.
      Mieli teki ottaa häneen yhteyttä myöhemmin mutta hillitsin itseni - vaikka mieli teki aivan suunnattomasti etsiä hänet ja suudella oikein kunnolla - ihan siksikin että hän piti minusta niin hyvää huolta sairaalassa ollessani.....

      Muistan nuo molemmat naiset yhä, vaikka ensimmäisestä tapauksesta on jo 30 vuotta ja toisestakin kymmenen.

      Eettisesti oikein tai ei, mutta ihania ihmisiä molemmat.

    • Anonyymi

      No onpa seikkailua kerrakseen joillakin. Mutta itseäni valvottaa tällainen tilanne. Vähän tabu aihe kyllä. Kai tämä tästä laantuu kun ei ruoki tunteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1053
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      730
    7. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    8. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      724
    9. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      710
    10. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    Aihe