Väännän tässä rautalangasta esimerkin: Kuvitellaan planeetta jolla elää neljä miestä ja neljä naista eli miehet a, b, c ja d ja myöskin naiset a, b, c ja d. Mies a ei saa ikinä mitään huomiota keneltäkään neljältä naiselta. Mutta miehet b, c ja d saavat jokainen huomiota kaikilta neljältä naiselta eli naisilta a, b, c ja d. Niin eikö tuollainen ole erittäin julmaa syrjintää? Itse koen eläväni miehen a roolissa. Esimerkiksi monet naiset tykkäävät usein kaikkien muiden miespuolisten kavereideni Facebook-päivityksistä mutta eivät ikinä minun vaikka päivityksemme ovat täysin samantyyppisiä.
Omaa kokemustani
46
584
Vastaukset
Sinun pitää nostaa jollain tavalla tasoasi, että naiset kiinnostuu. Ketään ei voi pakottaa kiinnostumaan itsestä. Mutta itseään voi aina kehittää, jotta joku kiinnostuisi.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17961467a
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Luonnossa tuo on toki ihan normaalia mutta luulen että ihmisuros on ainoa olento joka joutuu ihan omakohtaisesti tuntemaan luonnonvalinnan koko karmeuden. Se on kamala tunne ja onneksi muut lajit tuskin tuntevat sitä ihan samalla tavalla, näin ainakin toivon.
- Anonyymi
Jos sinua ei huomioida siellä planeetalla, eikä netissä, niin jokin kompastuskohta sinussa sitten on? Planeetalla liveyhteys, eikä lähestymistä. Netissä ei tykkäyksiä... tästä tulkittuna päätyisin ulkonäköön. Esiintyykö sinussa kierosilmäisyyttä, kyttyräselkäisyyttä, kompurajalkaisuutta, lättäjalkaisuutta, kolmijalkaisuutta, elefanttitautisuutta, räpyläkätisyyttä, isonenäisyyttä tai kenties jotakin muuta edellämainitsematonta mutta ulkoisesti välittömästi havaittavissa olevaa piirrettä/ominaisuutta?
- Anonyymi
Naiset jakavat mieluummin top-10 miehen ja ovat tämän haaremissa, kuin ottavat rumemman miehen. Se on biologiaa ja siitä voi syyttää korkeintaan jumalaa.
Niiden miesten joita kohti naiset eivät edes sylkäise on parempi pitää resurssinsa itsellään ja elää vain itselleen. Kun oppii elämään yksinäisenä sutena säilyttää sentään oman itsekunnioituksensa ja mielenterveytensä. Nykyaikana peli on myös puolueellista miestä vastaan, joten parisuhdepelin voi voittaa vain kun ei ole siinä mukana. Vaikka mies onnistuisikin saamaan pelimiehen haaremista pudonneen naisen, nainen edelleen haaveilisi pelimiehestä, pettäisi, nalkuttaisi ja lopuksi varastaisi miehen rahat ja lapset. Jos ei haaveile avioerosta, ei parisuhdetta kannata edes aloittaa.- Anonyymi
Se pudonnut nainen toimii sitten hyvin, kun ei murehdi sitä, mistä se haaveilee, ei tee lapsia ja pitää huolta kukkarostaan.
- Anonyymi
Elät karmaasi. Olet ollut ennen tuollainen adsb .kunkku. kyllästyit siihen ja nyt tahdoit kokea mitä on jäädä ulkopuoliseksi. Sinä tahdoit. Saa avata silmät. Ja nousta höttöilyn yläpuolelle. Ehkä juuri sitä tahdoit. Voittaa itsesi ,olla enemmän. Noh. Onnistuikto tavoitteessasi. Saa ajatella💩
Luin erään kuluttajatutkimuksen, jossa vertailtiin asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Vertailussa oli tilanteet, joissa tuotetta oli yli kahdeltakymmeneltä (muistaakseni) valmistajalta tai vain kolmelta (olikohan kyseessä tomaattisose tms.). Todettiin, että kun valinnanvaraa on valtavasti, niin asiakas ei kykene valikoimaan mitä haluaa ostaa, eikä siksi useimmiten osta lainkaan, mutta muutaman vaihtoehdon tilanteessa ostaminen onnistuu.
Tuo tutkimus liittyy myös nykyiseen pariutumislogiikkaan, sillä nyt valittavaa on maailman nettiytymisen seurauksena miljoonia ja syntyvyyden romahdus kuvaa hyvin sitä miten tomaattisosetilanne näkyy myös parisuhteissa.
Ja aloittajan planeettaesimerkki on turhan optimistinen, sillä jossain tilastossa oli, että naispopulaatio on lähinnä kiinnostunut miespopulaation 1/10 osasta (muistaakseni). Ja tuossakin on sosiaalisen aseman rajoituksia.Dunbarin luku 150 kuvaa suunnilleen sen populaation kokoa, johon ihminen yhä biologisesti on sopeutunut elämään. Sellaisesta joukosta on varsin helppoa löytää paras mahdollinen ja sopiva kumppani. Kaupungistuminen on jo muuttanut tilannetta, mutta live-kohtaamisia pystyi yhä järjestymään kohtuullisen rajatun joukon kanssa ja tämäkin tapahtui jollain tavalla näkyvästi. Netti muutti tilannetta oleellisesti ja netin päälle kehittyneet välineet ovat luoneet illuusion rajattomasta määrästä vaihtoehtoja.
Kiva ystäväni kun löysi sinut, sain nyt avun pyynnön tekoälyltä
https://twitter.com/valtakunta1/status/1687905127796019201?s=20valtakunta kirjoitti:
https://twitter.com/valtakunta1/status/1687905127796019201?s=20Olisi parempi, ettet olisi noiden ohjelmistojen kanssa tekemisissä, sillä ne vain kopioivat kaikkea sitä mitä niihin on nettiä selaamalla syötetty.
Vähän sama kuin tavallinen googlen hakukone, mutta siten että se tekee valmiiden mallien mukaisia loogisia lauseita.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
https://twitter.com/valtakunta1/status/1687905127796019201?s=20Ei hyvää päivää! Juttusi ovat niin todellisuuden ulkopuolella, että.. että en tiedä, mitä sanoa. Toivon, että olet trolli.
buddy-love kirjoitti:
Olisi parempi, ettet olisi noiden ohjelmistojen kanssa tekemisissä, sillä ne vain kopioivat kaikkea sitä mitä niihin on nettiä selaamalla syötetty.
Vähän sama kuin tavallinen googlen hakukone, mutta siten että se tekee valmiiden mallien mukaisia loogisia lauseita.Niih, ymmärrän mutta olisitko privana yhteydessä, että voin näyttää toisen viestin?
Anonyymi kirjoitti:
Ei hyvää päivää! Juttusi ovat niin todellisuuden ulkopuolella, että.. että en tiedä, mitä sanoa. Toivon, että olet trolli.
Itse asiassa en ole vieläkään enkä koskaan ollut.
Se on vain elämää. Julmuus ja syrjintä ovat elämän väistämättömiä piirteitä eikä niitä vastaan voi taistella.
- Anonyymi
Se on KARMAA!💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on KARMAA!💩
Sitä niität seuraavassa elämässäsi mitä tässä kylvät. Älkää valittako vaan kantakaa vastuu teoistanne. Olkaa kiitollisia että voitte hyvittää. 💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä niität seuraavassa elämässäsi mitä tässä kylvät. Älkää valittako vaan kantakaa vastuu teoistanne. Olkaa kiitollisia että voitte hyvittää. 💩
Oppikaa. Älkää jääkö jumittamaan. Älää tehkö itsestänne uhreja. Lopettakaa ruikutus. Etsikää korkeampia tavoitteita kun parisuhde tai muille kelpaaminen. Älkää olko säälittäviä jopa omissa silmissänne💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö-höpö! Ei ole mitään seuraavaa elämää. Karmakin toteutuu vain joskus.
AP:lle: Julmaa se ehkä on, muttei missään nimessä syrjintää. Jokainen saa tykätä kenestä haluaa.
Pöh.
Just oli jossain otsikko, että yksinasuvat miehet ovat lisääntyneet...
Ei siis huolta.
Suomen tulevaisuus on turvattu. 😁- Anonyymi
Miettikääs nyt. Miksi joku syntyy rumaksi ja toinen kauniiksi. Joku rikkaaksi ja toinen köyhäksi? Joku sairaaksi ja toinen terveeksi? Sattumaako? Ehei. Mikään maailmankaikkeudessa ei ole sattumaa. On syitä ja seurauksia. Meidän on vastuu,tästä maaplaneetasta ja sen tulevaisuudesta,kuten myös itsestämme ja omasta tulevaisuusestamme. Maaplaneetta on se,jossa luodaan karmaa ja jossa sitä hyvitetään. Tämä on lottovoitto oppia ja ymmärtää enemmän kuin mitä virtuaali aistit näyttää. Älkää sössikö tätä🙏💩
- Anonyymi
Saan niin vähän huomiota, että tuskin tämäkään tänne julkaistaan. Yritin kuitenkin sanoa jotain :)
Olet vain ystävällinen, kohtelias ja annat huomiota itse niille naisille ja osoitat heille kiinnostuksesi mukavalla ystävällisellä tavalla niin jossain vaiheessa aivan varmasti joku heistä tulee myös osoittamaan huomiota sinulle takaisin. Ja jos joku nyt ei sitä tee niin et ota siitä itseesi etkä loukkaannu tai jää asiaan kiinni roikkumaan vaan jatkat eteenpäin ja osoitat taas huomiotasi jollekin toiselle kiinnostavalle naiselle. Jos sä vain jäät odottamaan tekemättä yhtään mitään ja katkeroitumaan ja rypemään itsesäälissä että miksi kukaan nainen ei mulle ikinä osoita huomiota niin et varmasti sitä ikinä tule saamaankaan.🙂.
Näinpä. Ei meille naispuolisillekkaan mitenkään jokaiselle huomiota osoiteta eikä ympärillä pyöritä. Ihmettelen mistä moinen harhaluulo on saanut edes alkunsa ja jalansijaa, että naiset saa sormia napsauttaen kaiken huomion ja hyvän.
Ei saa. Hyvin harvat on niin "etuoikeutettuja", että asiat baan tapahtuu ja rullaa ilman omaa yrittämistä ja panostamista.
Yhtälailla joutuu itse leipänsä tienaamaan, koulunsa käymään ja huomionsa omilla keinoillaan hakemaan asia kun asia.
En ymmärrä miten kukaan mies voi olla niin sokea, ettei ymmärrä yhtään minkä määrän naisia tekee eläissään työtä oman onnensa eteen. Eikä mikää tipu vain nokan eteen, naps. Mikään.
Voi tulla koittaa mun elämää ja miettiä sitten miten "helppoa" on ollut mennä eteenpäin ja ikinä onnistua. Voipi mennä naama umpeen monelta sen kokemuksen jälkeen.- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Näinpä. Ei meille naispuolisillekkaan mitenkään jokaiselle huomiota osoiteta eikä ympärillä pyöritä. Ihmettelen mistä moinen harhaluulo on saanut edes alkunsa ja jalansijaa, että naiset saa sormia napsauttaen kaiken huomion ja hyvän.
Ei saa. Hyvin harvat on niin "etuoikeutettuja", että asiat baan tapahtuu ja rullaa ilman omaa yrittämistä ja panostamista.
Yhtälailla joutuu itse leipänsä tienaamaan, koulunsa käymään ja huomionsa omilla keinoillaan hakemaan asia kun asia.
En ymmärrä miten kukaan mies voi olla niin sokea, ettei ymmärrä yhtään minkä määrän naisia tekee eläissään työtä oman onnensa eteen. Eikä mikää tipu vain nokan eteen, naps. Mikään.
Voi tulla koittaa mun elämää ja miettiä sitten miten "helppoa" on ollut mennä eteenpäin ja ikinä onnistua. Voipi mennä naama umpeen monelta sen kokemuksen jälkeen."Voi tulla koittaa mun elämää ja miettiä sitten miten "helppoa" on ollut mennä eteenpäin ja ikinä onnistua. "
Tunnet siis olevasi onnistunut, hyvä noin sillä sehän on vain tunne aivolohkossa, johon ei tarvita välttämättä muuta kuin riisikuppi ja mietintähetkiä.
Suomessa ihmiset tuntevat olevansa onnistuneita jos omistavat jotain, se on se yleisin harha ja illuusio, onneksi noin on.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voi tulla koittaa mun elämää ja miettiä sitten miten "helppoa" on ollut mennä eteenpäin ja ikinä onnistua. "
Tunnet siis olevasi onnistunut, hyvä noin sillä sehän on vain tunne aivolohkossa, johon ei tarvita välttämättä muuta kuin riisikuppi ja mietintähetkiä.
Suomessa ihmiset tuntevat olevansa onnistuneita jos omistavat jotain, se on se yleisin harha ja illuusio, onneksi noin on.
AVIhminen on onnistunut elämässään ihmisenä jos ei ole tuottanut pahaa toisille ihmisille tekojen tai sanojen muodossa. Todella hyvin onnistunut ihminen olisi tukenut toisia ihmisiä onnistumaan samassa tavoitteessa.
Kaikkien ihmisten seuratessa tuota neuvoa maailmassa ei olisi edes sotia, se olisi paratiisi.
AV Anonyymi kirjoitti:
"Voi tulla koittaa mun elämää ja miettiä sitten miten "helppoa" on ollut mennä eteenpäin ja ikinä onnistua. "
AVNo ainakin itelle henkilökohtasesti se materia, raha ja omistaminen on suht merkityksetöntä muuten kuin toimeentulemisen kannalta ja se mikä on tärkeätä ja merkityksellistä ja onnistumista on onnellisuus. Jos voin tehdä läheiseni ja muutkin ihmiset iloisiksi ja onnellisiksi ja olla itsekin onnellinen niin silloin olen onnistunut Ei raha ja materia tee onnelliseksi se on vain harhaa ajatella niin. Ne korkeintaan parhaimmillaan helpottavat asioita elämässä mutta voivat tuoda myös mukanaan ikäviä asioita. Se on kai sitten pitkälti siitä kiinni miten asioihin, materiaan ja elämään suhtautuu ja ne haluaa nähdä.🙂.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Voi tulla koittaa mun elämää ja miettiä sitten miten "helppoa" on ollut mennä eteenpäin ja ikinä onnistua. Voipi mennä naama umpeen monelta sen kokemuksen jälkeen.Meillä on todistaja että miehenä on vaikeampaa
https://www.youtube.com/watch?v=2uz3JJ50erc
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12183781/Trans-man-weeps-explaining-easier-make-friends-women.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on todistaja että miehenä on vaikeampaa
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12183781/Trans-man-weeps-explaining-easier-make-friends-women.htmlTosin hänellä on edelleen naisen aivot ja suhtautuu kuten nainen. Minulla oli viimeksi ystäviä lapsina, enkä sitä itse. Minä olen yksin maailmassa joka vihaa minua, ja olkoon sitten niin. Selkä kyyryssä kohti uusia pettymyksiä.
Anonyymi kirjoitti:
AVMinä en perusta omistamiseen mitään. Minulle edes raha ei merkkaa kuten useimmille.
Tarkoitan opiskelujen läpi viemistä, itseni ja elämäni eteenpäin viemistä. Voi kokeilla niillä vastuksilla mitä mullakin on ollut mm. terveyden puolesta miten hyvin sujuu, jos nilkan murtumaa jo itkee tai muuta vastavaa ohimenevää kipua.
Terveenä voi viisastella. Sairaana ihmiset ymmärtää mistä puhun.Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on onnistunut elämässään ihmisenä jos ei ole tuottanut pahaa toisille ihmisille tekojen tai sanojen muodossa. Todella hyvin onnistunut ihminen olisi tukenut toisia ihmisiä onnistumaan samassa tavoitteessa.
Kaikkien ihmisten seuratessa tuota neuvoa maailmassa ei olisi edes sotia, se olisi paratiisi.
AVOlen tainnut onnistua tuossakin paremmin kun moni muu.
Anonyymi kirjoitti:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12183781/Trans-man-weeps-explaining-easier-make-friends-women.htmlHöpöhöpö.
Miehet ei tiedä vittuakaan niistä ongelmista mitä naisilla on ihan jo fysiikkansa takia.Anonyymi kirjoitti:
Tosin hänellä on edelleen naisen aivot ja suhtautuu kuten nainen. Minulla oli viimeksi ystäviä lapsina, enkä sitä itse. Minä olen yksin maailmassa joka vihaa minua, ja olkoon sitten niin. Selkä kyyryssä kohti uusia pettymyksiä.
Hän on yksin, koska on trans. Miehuus ei ole mikään syy olla yksin. Muut syyt vaikuttaa.
- Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Voi tulla koittaa mun elämää ja miettiä sitten miten "helppoa" on ollut mennä eteenpäin ja ikinä onnistua. Voipi mennä naama umpeen monelta sen kokemuksen jälkeen."En ymmärrä miten kukaan mies voi olla niin sokea, ettei ymmärrä yhtään minkä määrän naisia tekee eläissään työtä oman onnensa eteen. Eikä mikää tipu vain nokan eteen, naps. Mikään."
Eipä ottanut AP kantaa ollenkaan siihen, miten miesten huomio naisiin jakautuu.
Mutta lienet oikeassa siinä, että sama ongelma se on naisillakin. Siellä se ykköshenkilö kun saa kaiken napsauttamalla, niin se vain nähdään. - Anonyymi
Huitale kirjoitti:
Hän on yksin, koska on trans. Miehuus ei ole mikään syy olla yksin. Muut syyt vaikuttaa.
Näin ajattelin sen olevan.
Anonyymi kirjoitti:
"En ymmärrä miten kukaan mies voi olla niin sokea, ettei ymmärrä yhtään minkä määrän naisia tekee eläissään työtä oman onnensa eteen. Eikä mikää tipu vain nokan eteen, naps. Mikään."
Eipä ottanut AP kantaa ollenkaan siihen, miten miesten huomio naisiin jakautuu.
Mutta lienet oikeassa siinä, että sama ongelma se on naisillakin. Siellä se ykköshenkilö kun saa kaiken napsauttamalla, niin se vain nähdään.No en AP:sta puhunutkaan, vaan ihan yleisesti miehistä, jotka noin olettaa. Hölmöjä ovat ne oletukset.
Anonyymi kirjoitti:
Näin ajattelin sen olevan.
Juu. Kyllä tuo, että on trans enemminkin ennakkoluuloja ihmisissä herättää, kun mies. Ja moni trans voi itse olla yliherkkäkin tavallaan juuri poikkeavuutensa takia tulkitsemaan asiouta putkinäköisesti.
Anonyymi kirjoitti:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12183781/Trans-man-weeps-explaining-easier-make-friends-women.htmlYhden ihmisen subjektiivinen kokemus ei kyllä mitään todista suuntaan tai toiseen.🙂.
Se on vain biologiaa ja yhteiskunnallinen konstruktio. Ei sen kummempaa. Olen tuon A miehen tyyppinen myös. Sitten jossain vaiheessa hokasin, että olen vain sen verran erilainen. Erakkomainen, omanlaiseni outo heppuli. Nautin asioista jotka saattavat olla kyseenalaisia tavalliselle tallaajalle.
Esim: Jos tykkään jostain asiasta. Niin sillä ei ole väliä onko se suunniteltu tai pidetäänkö sitä yhteiskunnallisesti hyväksyttävänä vain lapsille, naisille, koirille tai kissoille. If I like it, I do it.
Nykyään mulla ei ole naamakirjaa, eikä muita vastaavia. Olen tyytyväinen siihen ratkaisuun. Siellä vain kerrotaan: "Tänään olen enimmäkseen syönyt tillilihaa." Sekä esitellään omaa elämää tyyliin "Look what I can do."
Tsemppiä ja voimia asian kanssa! 🤗- Anonyymi
Lakkaa nurkumasta sellaisten ihmisten hyväksyntää jotka ei sitä sulle halua antaa. Jotenkin et nyt vaan ole heidän mieleen.
Suomalaiset kyllä pelaa tuolka pienen ihmisen vallalla, älä anna sitä valtaa heihin vaan keskity vaan itseesi ja niihin ihmisiin jotka ovat positiivisia sinua kohtaan.
Pyyhi ne v..ttuun syötettäsi pilaamasta ja keskity somessa asioihin jotka tuo sulle hyvää mieltä, esim asiasisältöihin ja huumoriin. - Anonyymi
Niin ja niistä miehistä kaikki neljä kuolaan yhden ainoan niistä naisista perään.
- Anonyymi
Tämäpä juuri. Kun mies kuitenkin hinkuu jonkun muun perään ja huolii vain, kun ei muuta saa, niin miksi huolia sellainen pjaska huonommassa kuoressa?
- Anonyymi
Itselläni ehkä sillä tavoin, olen itse ehkä pilannut moniakin hyviä parisuhteitani pelkästäänkin omalla itsekkyydelläni, mutta parisuhteet voivat olla monimutkaisiakin.
Se on ihan tavanomaista luonnonvalintaa, syrjimisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä paitsi sinun korviesi välissä eli tulkintasi tilanteesta on subjektiivinen, ei objektiivinen. Objektiivinen tulkinta kertoisi sinulle muun muassa, että mainitsemasi FB-esimerkin kohdalla sinun kannattaa opetella millaisia päivityksiä miehet a-c tekevät kun saavat huomiota jota sinä et saa. Samantyyppinen päivitys ei ole riittävä määritelmä, koska jokin ero niissä on. Ja juuri siinä näkyy subjektiivinen otteesi, mielestäsi ne ovat samantyyppisiä, mutta todellisuus on ihan toinen.
- Anonyymi
En pidä siitä, että syrjinnän kohteeksi valikoitunut henkilö on merkitty mieheksi.
Sellainen valinta syrjii kaikkia naisia ja kieltää kokonaan naisten pariutumisongelmat.
Minä en kyllä ole ikinä kokenut oloani syrjityksi siitä syystä, etten jossain vaiheessa elämääni saanut oikeanlaista huomiota. Tiesin aina, millaista huomiota ja rakkautta toivoin, ja nyt kun minulla on sitä, näen asiat selvemmin. Minulle on tärkeää, että olen maailman tärkein ihminen sille, joka on minulle tärkein. Tällainen asetelma ei olisi uskottava, ellen olisi jo ensitapaamisella onnistunut jäämään miehen mieleen pysyvästi ja aiheuttanut välitöntä wow-efektiä.
Suosittelen siis teleportautumaan viereiselle planeetalle, jos oman planeetan vastakkainen sukupuoli ei osoita tarpeeksi paljon ja tarpeeksi uskottavaa huomiota.
🦄
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1151877Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541342Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551297- 491022
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126972Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75926- 52844
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36837Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62812- 56791