Olen nelikymppinen nainen, jolla diagnosoitu nuorena SVT. Kohtauksia on ollut paljon nuorempana ja ablaatiotakin koitettu, mutta ei saatu korjattua. Nyt kohtaukset olleet lähestulkoon pois noin 5 vuotta. Jotain paniikkioireiluakin ollut nuorempana, mutta hyvin usein sekoittunut sitten SVT:n kanssa, että en ole aina erottanut kummasta kyse. Nyt sellaistakaan ei ole ollut ja psyykkinen vointini ollut erinomainen. Tänään kävin rauhallisella noin tunnin kävelyllä, kun loppuvaihessa alkoi yhtäkkiä vähän huimata ja tuntui, että alkaa taju lähteä. Samalla syke nousi pilviin ja alkoi ahdistaa jollain tapaa ja hengästytti, hengitystiheys oli korkea. Erityisesti uusi tuntemus oli tosi vahva ahditus ja se, että hengitin tosi tiheästi. Aiemmin SVT yhteydessä on kyllä hengästyttänyt, mutta ei noin voimakkaasti. Hengitys ei vinkunut tms. Ja pulssini ei ollut valmiiksi kävelystä ollenkaan koholla, sillä olin juuri tätä ennen noin 5 min valokuvailemassa luontoa ja pulssi ehkä noin 80 korvilla. Olin jo soittamassa ambulanssia, mutta soitin sitten miehelleni, joka olikin lähettyvillä omalla lenkillään ja pian tapasin hänet. Melko pian sitten kohtaus meni ohi ja sen jälkeen vointi ollut normaali. Olisikoha ollut se SVT, mutta nyt vähän voimakkaammalla hyperventilaatio/hengenahdistusoireella? Paniikkikohtaukseen en usko, sillä mitään siihen provosoivaa ei tapahtunut ja viimeisimmästäkin mahdollisesta paniikkikohtauksesta on noin 25 vuotta. Ei kai mitään vakavaa voisi olla kyseessä?
Mikähän kohtaus tänään oli?
Anonyymi-ap
1
244
Vastaukset
- Anonyymi
Olisit soittanut sen ambulanssin niin asia olisi selvinnyt..sydänfilmissä olisi näkynyt..tai käynyt sen miehesi kanssa päivystyksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486068Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki643809Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162927- 1902835
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132379- 362379
- 232373
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192240- 1491438
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2991413