Olen nelikymppinen nainen, jolla diagnosoitu nuorena SVT. Kohtauksia on ollut paljon nuorempana ja ablaatiotakin koitettu, mutta ei saatu korjattua. Nyt kohtaukset olleet lähestulkoon pois noin 5 vuotta. Jotain paniikkioireiluakin ollut nuorempana, mutta hyvin usein sekoittunut sitten SVT:n kanssa, että en ole aina erottanut kummasta kyse. Nyt sellaistakaan ei ole ollut ja psyykkinen vointini ollut erinomainen. Tänään kävin rauhallisella noin tunnin kävelyllä, kun loppuvaihessa alkoi yhtäkkiä vähän huimata ja tuntui, että alkaa taju lähteä. Samalla syke nousi pilviin ja alkoi ahdistaa jollain tapaa ja hengästytti, hengitystiheys oli korkea. Erityisesti uusi tuntemus oli tosi vahva ahditus ja se, että hengitin tosi tiheästi. Aiemmin SVT yhteydessä on kyllä hengästyttänyt, mutta ei noin voimakkaasti. Hengitys ei vinkunut tms. Ja pulssini ei ollut valmiiksi kävelystä ollenkaan koholla, sillä olin juuri tätä ennen noin 5 min valokuvailemassa luontoa ja pulssi ehkä noin 80 korvilla. Olin jo soittamassa ambulanssia, mutta soitin sitten miehelleni, joka olikin lähettyvillä omalla lenkillään ja pian tapasin hänet. Melko pian sitten kohtaus meni ohi ja sen jälkeen vointi ollut normaali. Olisikoha ollut se SVT, mutta nyt vähän voimakkaammalla hyperventilaatio/hengenahdistusoireella? Paniikkikohtaukseen en usko, sillä mitään siihen provosoivaa ei tapahtunut ja viimeisimmästäkin mahdollisesta paniikkikohtauksesta on noin 25 vuotta. Ei kai mitään vakavaa voisi olla kyseessä?
Mikähän kohtaus tänään oli?
Anonyymi-ap
1
224
Vastaukset
- Anonyymi
Olisit soittanut sen ambulanssin niin asia olisi selvinnyt..sydänfilmissä olisi näkynyt..tai käynyt sen miehesi kanssa päivystyksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428