RAV4 GR Sport PHEV vai Opel Grandland GSE PHEV?

Anonyymi-ap

Kumman valitsette? Hintaeroa hurjat 12 tonnia Opelin eduksi ja siinä on eurooppalainen ajettavuus ja euroihmisen koolle tehdyt penkit.

82

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ei kai tarvitse edes miettiä, ei siis kumpaakaan! Ravistin on hutero helistin ja Opel on Saksan Mosse ja nyt vielä paskaa Pösön ranskalaistekniikkaa. Tuossa hintaluokassa jo uusi C-Mersu 200 4matic.

      • Anonyymi

        Tuo Mersu ei ole ladattava joten jo 15tkm vuosittaisella ajolla se tulee 10ke kalliimmaksi 4-5v käyttöaikana.


      • Anonyymi

        Tuo Mersu ei ole ladattava joten käyttökulut on paljon kalliimmat. RAV4 tavallisessa ajossa käytännössä sähköauto ja ajokulut sen mukaiset.

        Lisäksi tuo C-mersu vaikka erittäin pätevä peli onkin, ei ole cittari ja tässä aloittaja nimenomaan kysyi kahdesta cittarista ja nelivetoisista sellaisista.

        Mikähän mahtaisi olla 4 matic cittari mersun hinta samoilla varusteilla...

        C-mersuun ratin lämmitin maksaa luokkaa 5000e ja sen on vakiona kaikissa Opeleissa, myös Corsassa.


      • Anonyymi

        Mersu käyttää autoissaan paljon ranskalaista tekniikkaa nykyään. Moottoritkin on jossain malleissa ihan samoja kuin Daciassa ja Renaultissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Mersu ei ole ladattava joten käyttökulut on paljon kalliimmat. RAV4 tavallisessa ajossa käytännössä sähköauto ja ajokulut sen mukaiset.

        Lisäksi tuo C-mersu vaikka erittäin pätevä peli onkin, ei ole cittari ja tässä aloittaja nimenomaan kysyi kahdesta cittarista ja nelivetoisista sellaisista.

        Mikähän mahtaisi olla 4 matic cittari mersun hinta samoilla varusteilla...

        C-mersuun ratin lämmitin maksaa luokkaa 5000e ja sen on vakiona kaikissa Opeleissa, myös Corsassa.

        älä tojopoju puputa puppua, ratinlämmitin ei meseen maksa viittä tonnia.


    • Anonyymi

      Katso miten Pösö/Opel pitää hintansa noissa plugareissa versus miten RAV4 plugari pitää hintansa.

      Hintaero käytetyissä 2020 mallisissa saman verran ajetuissa 3008/grandland nelivetoplugareissa Tojoon verrattuna on 10ke. Tojo siis kalliimpi. Jostain syystä ihmiset on valmiit maksamaan siitä Ravista käytettynä.

      Mutta tutki itse vähän taustoja ja kokeile molempia kunnolla.

      Joissain koeajovideoissa mainittiin että tuo Pösö/Opel on sähköllä vain takavetoinen vaikka siinä on sähkömoottori molemmissa päissä. RAV4 on sähkölläkin nelivetoinen. Tämä voi olla yksi syy ja toinen tietysti se että ehkä ostajat luottaa Tojoon enemmän varsinkin noissa plugareissa ja missä on kallis iso akku.
      TOki Opel/Pösön akkutakuukin taisi olla 8v/160tkm eli sama kuin Tojolla mutta silti..

      • Anonyymi

        Jos käytettyä hakee, niin ilman muuta Opel/Pösö. Siinä on hinta ja laatu kohdallaan. Ravissa maksaa merkistä millä ei ole käytännössä katetta.


    • Anonyymi

      Ooppelissa on ylikireä turbomoottori joka ei tule pitkään kestämään. Hybridissä kuuma turbo leipoo nopeasti moottorin sammuillessa mm. tultaessa motaripätkältä liikennevaloihin tai nykivään ruuhka-ajoon. Muutenkin 1.6 litran kone on hätää kärsimässä painavassa citymaasturissa ja kulutus karkaa järjettömyyksiin painavalla kuormalla. Toyotassa tekniikkapuoli on toteutettu järkevästi isolla matalavireisellä vapaasti hengittävällä moottorilla. Kone kestää pitkään ja käytännön kulutus on maltillinen isosta iskutilavuudesta huolimatta.

      • Anonyymi

        "ylikireä turbomoottori joka ei tule kestämään", ehkä tyhmin ja tietämättömin kommentti aikoihin?


      • Anonyymi

        Hybridin turbo antaa varmasti etua maantieajossa. Kulutus varmasti paljon pienempi kuin Tojotan hybridissä.


      • Anonyymi

        Toyotassa on vastaavasti matalaviritteinen moottori, joka on mitoitettu sen mukaan. Lohko ja laakeroinnit ovat mahdollisimman keveitä, eihän niitä juuri rasiteta. Dieseleissä mentiin jopa niin keveisiin lohkoihin, etteivät kannen pultitkaan kestäneet, vaan kannen tiivisteen vaihto edellytti koko puolimoottorin vaihtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ylikireä turbomoottori joka ei tule kestämään", ehkä tyhmin ja tietämättömin kommentti aikoihin?

        Miten perustelet argumenttisi? Olisiko sinulla konkreettista näyttöä >300 tkm ajetuista pikkuturboista?


    • Anonyymi

      Pösö/ooppeli puretek moottori opn kuuluisa ku hajoaa jo pienill ä kilomnetreilä,

      • Anonyymi

        opettele kirjoittamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        opettele kirjoittamaan

        Ei kai sitä tarvi edes harkita jos hyvän ja huolettoman haluaa. Opel ranskalaisilla mausteilla, ei taatusti ainakaan meidän talliin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sitä tarvi edes harkita jos hyvän ja huolettoman haluaa. Opel ranskalaisilla mausteilla, ei taatusti ainakaan meidän talliin!

        Joopajoo aina samaa länkytystä....ranskalaiset ovat 2000-luvulla kestävimpiä autoja...isälläni C5 2,0 bensa vm 2007 ja kestää ja kestää....265 tkm mittarissa....eivät ruostu....japanian pelit ovat heikkoja pelleiltään ja ei laatu ole enää sama kuin 70 luvun alussa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopajoo aina samaa länkytystä....ranskalaiset ovat 2000-luvulla kestävimpiä autoja...isälläni C5 2,0 bensa vm 2007 ja kestää ja kestää....265 tkm mittarissa....eivät ruostu....japanian pelit ovat heikkoja pelleiltään ja ei laatu ole enää sama kuin 70 luvun alussa...

        Oikeassa olet vm. 2000-2009 suhteen. PSA:n 1.8 ja 2.0-litraset vaparit ovat vielä kestävää tekniikkaa, niillä pääsee helposti sen 300 tkm. 2010-2020-lukujen THP- ja Puretech-roskat sitten asia erikseen. Jatkuvasti kallista remonttia, mm. venyvää jakoketjua, murenevaa jakohihnaa, imusarjan karstaantumista, kovaa öljynkulutusta ja turbojen kilahtelua. Viimeksi mainitut on suunniteltu hajoamaan ennen 150 tkm, jotta uusien "autojen" myynti vetäisi paremmin. Tämän takia vaihdoin PSA-konsernista Toyotaan. Camryn 2.5 hybridi käy ja kukkuu vailla huolen häivää. Alusta on vähän pintakova patonkien jälkeen, mutta muuten ajomukavuus ja ergonomia loistavalla tasolla.


    • Anonyymi

      Ostat liki 70.000 euron Toyotan? Hui. Kun ajat sen uutena kilvissä ulos autokaupasta, arvo tippuu heti 10.000 eur ja toinen mokoma lisää 1 vuoden aikana. Ja 2-vuotiaana 30.000 eur tippunut hyvityshinta. Hintakehitys vakaantuu vasta liki 10-vuotiaana jolloin arvo liikkuu siinä 10-15 tonnin välissä. Täysin järjetön ostos, etenkin tuollainen aivan turhake GR sport-taso jota kukaan ei tarvitse eikä moni edes halua.

      • Anonyymi

        Köyhän ujellusta on mukava kuunnella.


      • Anonyymi

        RAV4 GR-sport varustepaketilla on todella arvostettu auto. Isot erikoisvanteet ja kaikki. Pitää hyvin arvonsa ja näyttää upealta vielä vuosikymmenien jälkeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 GR-sport varustepaketilla on todella arvostettu auto. Isot erikoisvanteet ja kaikki. Pitää hyvin arvonsa ja näyttää upealta vielä vuosikymmenien jälkeenkin.

        Johan sillä hinnalla saa sähköautonkin. Hullua maksaa tavallisesta bensa-autosta tuollaista summaa.


    • Anonyymi

      Tuo vertailu kertoo karusti totuuden siitä kuinka ylihintaisia Toyota on Suomessa. Panttimaksu pitää tyhmät koukussa, vaikka itse auto on surkea ruostuja vikoineen kaikkineen.

      • Anonyymi

        Kyllä noiden kahden merkin myyntimäärät kertoo jo autoista mitään tietämättömillekin, kumpi houkuttaa ja koukuttaa. "Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli", ei suinkaan ole mikään tuulesta temmattu , kyllä se on kokemuksen tuomaa viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noiden kahden merkin myyntimäärät kertoo jo autoista mitään tietämättömillekin, kumpi houkuttaa ja koukuttaa. "Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli", ei suinkaan ole mikään tuulesta temmattu , kyllä se on kokemuksen tuomaa viisautta.

        EU myyntitilastoissa Dacia ylivoimainen verrattuna Tojotaan. Niin ne myyntimäärät kertoo laadusta. Tojotaa ei juuri EU alueella arvosteta.


      • Anonyymi

        Ravissa on ylihintaa 20.000 eur ja maahantuoja hykertelee käsiään. Myyjäkin voi antaa "panttimaksun" entisestä Tojosta uuteen ja hölmö laskutaidoton tojotakuski ei tajua kusetusta. Toisaalta Tojosta poispääsy on hankalaa kun muut merkit eivät hyvitä siitä kaksisesti, kysyntää ei ole ja muiden merkkien myyjät tietää miten surkeita vehkeitä Tojot ovat.


    • Anonyymi

      Rapea ranskalainen ooppelli ranskalaisten sähkövioilla!!!!!

      • Anonyymi

        Kyllähän nuo EU myyntilastot kertoo vahvasti kumpi on parempaa tekniikkaa. Ranskalainen tekniikka ihan ylivoimaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nuo EU myyntilastot kertoo vahvasti kumpi on parempaa tekniikkaa. Ranskalainen tekniikka ihan ylivoimaista.

        Opelin vikojen lisäksi vielä ranskanrapeittenkin surullisenkuuluisa vikamaailma! Kuka haluaa? Toyota, koko maailman ylivoimaisena ykkösenä menee omia polkujaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opelin vikojen lisäksi vielä ranskanrapeittenkin surullisenkuuluisa vikamaailma! Kuka haluaa? Toyota, koko maailman ylivoimaisena ykkösenä menee omia polkujaan...

        EU tilastoissa ei Toyota juhli. Tämän näkee Euroopassa matkustaessa. Joku mummo tai pappa sielläkin vaan Toyotalla ajelee. Toi EU myyntilasto on faktaa laadusta. Dacia ylivoimaa ei sähköautoissa. Ei siinä paljon paperipeltiset autot pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU tilastoissa ei Toyota juhli. Tämän näkee Euroopassa matkustaessa. Joku mummo tai pappa sielläkin vaan Toyotalla ajelee. Toi EU myyntilasto on faktaa laadusta. Dacia ylivoimaa ei sähköautoissa. Ei siinä paljon paperipeltiset autot pärjää.

        Täällä mongolien sukuisessa junttiperäkylässä on ankea tyhmä kansa. Se tykkää myös ankeista autonkuvatuksista. Sivistynyt Eurooppa, upeine pittoreskeineen katukahvilakulttuureineen, vanhoine säilytettyine taloineen, ja suurine historioineen, osaa valita myös kunnon autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä mongolien sukuisessa junttiperäkylässä on ankea tyhmä kansa. Se tykkää myös ankeista autonkuvatuksista. Sivistynyt Eurooppa, upeine pittoreskeineen katukahvilakulttuureineen, vanhoine säilytettyine taloineen, ja suurine historioineen, osaa valita myös kunnon autot.

        Kuten daatsia.
        Onhan se näitä seuraavia huomattavasti parempi ja luotettavampi:
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä naapuri, kaljamahainen juntti, osti oranssin Dacian.

        Fiksu naapuri, tietää miten saa parhaan vastineen rahoille.


    • Anonyymi

      Ei kumpkaan vaan uudenkarhea VW Tiquan R!

      https://www.nettiauto.com/volkswagen/tiguan/13591362

      Peittoaa nuo romut 6-0 ja aito kunnolla toimiva neliveto. Suorituskykyä (320 hv) joka ei lopu ajoakun tyhjenemiseen vaan saa voimansa bensasta ja sitä saa huoltoasemilta. Huippuhyvä ajaa ja hyvin rakennettu, säilyttää parhaiten arvonsa cittareista.

      • Anonyymi

        dsg-nykynyky, öljynkulutusongelmat, käyttäjänvirheet, sinkkikukkaset ja ruoste kuuluvat tikuaanin vakiovarusteisiin.


      • Anonyymi

        Pitää olla mieleltään hiukkasen horjahtanut jos tuollaisen lapsen paskanvärisen volkkarin ottaa ristikseen.

        PS. Ei ne kyllä kelpaakaan kelleen.


      • Anonyymi

        Saattaa päästä alle 15 litraa per 100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla mieleltään hiukkasen horjahtanut jos tuollaisen lapsen paskanvärisen volkkarin ottaa ristikseen.

        PS. Ei ne kyllä kelpaakaan kelleen.

        tuohan on valkoinen väri, ei mikään lapsenkakan väri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa päästä alle 15 litraa per 100 km.

        kuten todettu bensaa saa aina huoltsikalta, ei se lopu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla mieleltään hiukkasen horjahtanut jos tuollaisen lapsen paskanvärisen volkkarin ottaa ristikseen.

        PS. Ei ne kyllä kelpaakaan kelleen.

        Kaikki Tiquanit revitään käsistä nelivetoisina, paras auto luokassaan. Noita R malleja on ollut myynnissä vaan kaikki menee nopeasti.


      • Anonyymi

        Käytetty volkkari 61 000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetty volkkari 61 000 euroa.

        Uusi Honda CR-V PHEV maksaa Ruotsissa 51 000 eur. Suomen hintoja ei ole, mutta varmaan menee jonnekin lähelle 60 kEur? Toki se on selvästi isompi kuin Tiguan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetty volkkari 61 000 euroa.

        Niin, laatuvehkeet tuppaavat maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, laatuvehkeet tuppaavat maksamaan.

        Ja nyt ei puhuta mistään tikuaaneista.
        Ne ovat harmillisia vehkeitä varsinkin vaihteiston ja moottorin osalta, korissakaan ei ole kehumista, veltto ja ruostuu äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt ei puhuta mistään tikuaaneista.
        Ne ovat harmillisia vehkeitä varsinkin vaihteiston ja moottorin osalta, korissakaan ei ole kehumista, veltto ja ruostuu äkkiä.

        hihhii, näin toteaa toyotan omapoika!


    • Anonyymi

      Opel nyt on myötähäpeää aiheuttava lavetti. Kuskina yleensä vähäpoika. Eiköhän salama-auton paikka ole autopaalaamossa.

      • Anonyymi

        Opeli on erinomainen. Ergonomiset istuimet jotakin mitä ei saa Toyotaan edes rahalla. Ajamisen nautintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opeli on erinomainen. Ergonomiset istuimet jotakin mitä ei saa Toyotaan edes rahalla. Ajamisen nautintoa.

        Toyotan penkit ovat kuin rakkaan pilvenpehmoinen syleily.
        Opelin vastaavat ovat saksalaiselle nahkapolvihousuiselle masokistille tehdyt epämukavan puritaaniset hevoskärryn jakkarat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opeli on erinomainen. Ergonomiset istuimet jotakin mitä ei saa Toyotaan edes rahalla. Ajamisen nautintoa.

        Kyllä ja Grandland PHEV:lle mitattiin useissan euroopalaisissa autolehdissä kiihtyvyydeksi 5,5 sek kun tehdas lupaa 6 sek. Hepat ovat tallessa toisin kuin japanian ponit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja Grandland PHEV:lle mitattiin useissan euroopalaisissa autolehdissä kiihtyvyydeksi 5,5 sek kun tehdas lupaa 6 sek. Hepat ovat tallessa toisin kuin japanian ponit.

        Mitähän merkitystä tuollakin on? Yksinkertaisille se voi olla suurikin pointti, mene ja tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän merkitystä tuollakin on? Yksinkertaisille se voi olla suurikin pointti, mene ja tiedä?

        Se merkitys, että viivalta -esim liikennevaloista- lähdettäessä Opel hakkaa Ravin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan penkit ovat kuin rakkaan pilvenpehmoinen syleily.
        Opelin vastaavat ovat saksalaiselle nahkapolvihousuiselle masokistille tehdyt epämukavan puritaaniset hevoskärryn jakkarat.

        Toyotassa ei ole ikinä ollut hyviä penkkejä. Jos pituutta on yli 180 cm ei tartte pitkää matkaa Tojotalla ajella. Kärsimystä on ollut kaikki pidemmät ajot(yli 50 km)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se merkitys, että viivalta -esim liikennevaloista- lähdettäessä Opel hakkaa Ravin.

        Vain unelmissa.


    • Anonyymi

      Opel on profiloitunut köyhemmän kansanosan kulkineeksi. Täällä pääkaupunkiseudulla opelilla liikkuu juopot, työttömät ja maahanmuuttajataustaiset.

      • Anonyymi

        tojotalla taas hajustelöyhkäävät pizzakuskit, wolttikuskit, mummot ja siivoojanaiset


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onneton on tuo vw tikuaani. Ruma ja löyhä.


      • Anonyymi

        Voi hyvää päivää. Saisivat Volkkarilla antaa muotoilijoille vähän enemmän liikkumavaraa. Nyt tuo näyttää ihan joltakin ryhmätyönä tehdyltä kapistukselta tai tuningosilla parannellulta. Mutta hyvä sentään, että uudistuu. Se nykyinen onkin jo aina iäkkään oloinen.


    • Anonyymi

      Tässä yksi vaihtoehto, erona vain että reilusti halvempi. Silti huippulaadukas, upea, mukava maantiemenijä, voima ei lopu eikä kohtuu vuosiajomäärillä vie bensankaan osalta konkurssiin:

      https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/13665900

      Käykääs Ravia tai vastaavaa kopperoa harkitsevat tuollainen koeajamassa, takaan että ette enää vilkaisekaan sen jälkeen muita merkkejä. Siis hei, uuden Corolla Crossin hinnalla 400- coupeÄssä!

      • Anonyymi

        Vanha, uitettu, mittariruuvattu mahdolli en kolariauto, heh heh!
        Pitäiskö saksanturkkilaisten välittämä romujen myynti lailla kieltää?

        Kyllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha, uitettu, mittariruuvattu mahdolli en kolariauto, heh heh!
        Pitäiskö saksanturkkilaisten välittämä romujen myynti lailla kieltää?

        Kyllä!

        Mistäs tiedät kolariautoksi? Ja mittariruuvatuksi? Tuollaisilla rakennusmiehetkin ajavat kovaa ja nauttivat luukuttaa kajareista kunnon musiikkia. Muuta toista kuin ajaa kärsien ankeilla tojotilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiedät kolariautoksi? Ja mittariruuvatuksi? Tuollaisilla rakennusmiehetkin ajavat kovaa ja nauttivat luukuttaa kajareista kunnon musiikkia. Muuta toista kuin ajaa kärsien ankeilla tojotilla.

        Muaki ottaa päähän tojon etumatka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muaki ottaa päähän tojon etumatka.

        Mikä etumatka? Missä asiassa?


      • Anonyymi

        Itsellä 350 cdi CLS ja vaikka yli 260 tkm ajettu ei huomaa mistään. Hiljainen, vakaa, kulkee mutta ei kuluta liikoja. Ja kääntää mustana kansan päät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä 350 cdi CLS ja vaikka yli 260 tkm ajettu ei huomaa mistään. Hiljainen, vakaa, kulkee mutta ei kuluta liikoja. Ja kääntää mustana kansan päät.

        Säälittävä tuommoinen vanha loppuunajettu linttamersu!
        Nyrkkipajojen onni.


      • Anonyymi

        Onko sinulla mitään käsitystä miten paljon tuollaien huollot, vakuutus, polttoaine ja korjaaminen maksaa?
        Lisäksi tuo on varsin epäkäytännöllinen kaupungissa.

        Se että auto on hieno ei tarkoita että sen valitseminen on fiksu teko. Auto voi olla hieno mutta pahuksen epäkäytännöllinen ja kokonaiskustannuksiltaan todella kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla mitään käsitystä miten paljon tuollaien huollot, vakuutus, polttoaine ja korjaaminen maksaa?
        Lisäksi tuo on varsin epäkäytännöllinen kaupungissa.

        Se että auto on hieno ei tarkoita että sen valitseminen on fiksu teko. Auto voi olla hieno mutta pahuksen epäkäytännöllinen ja kokonaiskustannuksiltaan todella kallis.

        Hulppeat tilat on CLS:ssä, ajomukavuus mahtava. Ei suuri osa katumaasturin kuskeista tarvitse kaikkea tilaa ja sitä varten voi satunnaisia tarpeita varten vuokrata pakun tai tuotattaa jakelufirmalla tavarat perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulppeat tilat on CLS:ssä, ajomukavuus mahtava. Ei suuri osa katumaasturin kuskeista tarvitse kaikkea tilaa ja sitä varten voi satunnaisia tarpeita varten vuokrata pakun tai tuotattaa jakelufirmalla tavarat perille.

        Valitettavasti Suomen verotus jostain käsittämättömästä syystä sorsii dieseleitä. Dieselin hinta on sama kuin bensiinillä, vero on 600-700€/vuosi ja keskikulutus isolla dieselillä päälle 8 litraa. CLS on siis kallis auto ylläpitää, jos nyt varsin mukava auto kuitenkin.


    • Anonyymi

      Cls on oikeastaan harrastusauto, pinkka pitää olla kunnossa kun vikoja tulee kovasti.

      • Anonyymi

        ...kertoo kateellinen Yariskuski jonka itsetunto romuttui hankittuaan Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...kertoo kateellinen Yariskuski jonka itsetunto romuttui hankittuaan Toyotan.

        Luulen että joku joka on omistanut uitetun saksan romun ja kokenut sen kanssa konkurssin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että joku joka on omistanut uitetun saksan romun ja kokenut sen kanssa konkurssin.

        Miten on mahdollista, että naapuritalossa (ison kiinteistöfirman omistama) vuokratalossa asuvat mannet ja virolaiset ajavat niillä vanhemmilla saksanpremiumeilla eivätkä koskaan ole pajalla? Niillä siis rumpataan joka päivä ja ilta, melkein 24/7 ajossa. Mistä helvetistä heillä raha riittää polttoaineeseen, en tiedä, mutta poijat ajavat paljon. Niin että kyllä mersu ja bemari kestävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on mahdollista, että naapuritalossa (ison kiinteistöfirman omistama) vuokratalossa asuvat mannet ja virolaiset ajavat niillä vanhemmilla saksanpremiumeilla eivätkä koskaan ole pajalla? Niillä siis rumpataan joka päivä ja ilta, melkein 24/7 ajossa. Mistä helvetistä heillä raha riittää polttoaineeseen, en tiedä, mutta poijat ajavat paljon. Niin että kyllä mersu ja bemari kestävät.

        Ei ne kestä, veronkiertonyrkkipajat niitä laittavat hä,ärähommina aina hetkeksi kuntoon että pääsee korttelinvälin.
        Kaikkihan sen tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kestä, veronkiertonyrkkipajat niitä laittavat hä,ärähommina aina hetkeksi kuntoon että pääsee korttelinvälin.
        Kaikkihan sen tietää.

        Mutta kun ne naapuritalon käytetyt saksalaiset ovat ajossa joka päivä, ei niitä makuuteta korjaamoilla. Miten selität sen tojopoju?


    • Anonyymi

      Tuota ei tarvi miettiä. Valinta on tietusti Toyota. RAV4 on paras katumaasturi. Opel sisältää Ranskalaista tekniikkaa, joten se on alvariinsa rikki.

      • Anonyymi

        Tuo on aivan totta.


      • Anonyymi

        Et tainutkaan tietää, että Tojotaa valmistetaan paljon ranskassa, niihin laitetaan ranskassa valmistettua tekniikkaa. Tämänkö vuoksi Tojota on niin surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainutkaan tietää, että Tojotaa valmistetaan paljon ranskassa, niihin laitetaan ranskassa valmistettua tekniikkaa. Tämänkö vuoksi Tojota on niin surkea.

        Ja Britti-Corollassa sähkövermeet on made in Lucas.😁 Siis karmeimmat sähkölaitteet mitä löytyy, jo 70 luvulla isä kiroili Ford Cortinan sähköjä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Suomeen ei saisi tuoda tuollaisia ongelmajätteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeen ei saisi tuoda tuollaisia ongelmajätteitä.

        Mikäs noissa on ongelmana? Liian halpa käyttökö? Saat muutamalla tonnilla luksusta ja hiljaista ajoa, toisin kuin kuulosuojaimet vaativissa Toyotissa.


    • Anonyymi

      GR sport niin kova kysyntä että liikkeisiin saavat vasta talvella sellaisia, kertoo jotain. Kateelliset täällä aukoo päätään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe