Kumman valitsette? Hintaeroa hurjat 12 tonnia Opelin eduksi ja siinä on eurooppalainen ajettavuus ja euroihmisen koolle tehdyt penkit.
RAV4 GR Sport PHEV vai Opel Grandland GSE PHEV?
82
997
Vastaukset
- Anonyymi
No ei kai tarvitse edes miettiä, ei siis kumpaakaan! Ravistin on hutero helistin ja Opel on Saksan Mosse ja nyt vielä paskaa Pösön ranskalaistekniikkaa. Tuossa hintaluokassa jo uusi C-Mersu 200 4matic.
- Anonyymi
Tuo Mersu ei ole ladattava joten jo 15tkm vuosittaisella ajolla se tulee 10ke kalliimmaksi 4-5v käyttöaikana.
- Anonyymi
Tuo Mersu ei ole ladattava joten käyttökulut on paljon kalliimmat. RAV4 tavallisessa ajossa käytännössä sähköauto ja ajokulut sen mukaiset.
Lisäksi tuo C-mersu vaikka erittäin pätevä peli onkin, ei ole cittari ja tässä aloittaja nimenomaan kysyi kahdesta cittarista ja nelivetoisista sellaisista.
Mikähän mahtaisi olla 4 matic cittari mersun hinta samoilla varusteilla...
C-mersuun ratin lämmitin maksaa luokkaa 5000e ja sen on vakiona kaikissa Opeleissa, myös Corsassa. - Anonyymi
Mersu käyttää autoissaan paljon ranskalaista tekniikkaa nykyään. Moottoritkin on jossain malleissa ihan samoja kuin Daciassa ja Renaultissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Mersu ei ole ladattava joten käyttökulut on paljon kalliimmat. RAV4 tavallisessa ajossa käytännössä sähköauto ja ajokulut sen mukaiset.
Lisäksi tuo C-mersu vaikka erittäin pätevä peli onkin, ei ole cittari ja tässä aloittaja nimenomaan kysyi kahdesta cittarista ja nelivetoisista sellaisista.
Mikähän mahtaisi olla 4 matic cittari mersun hinta samoilla varusteilla...
C-mersuun ratin lämmitin maksaa luokkaa 5000e ja sen on vakiona kaikissa Opeleissa, myös Corsassa.älä tojopoju puputa puppua, ratinlämmitin ei meseen maksa viittä tonnia.
- Anonyymi
Katso miten Pösö/Opel pitää hintansa noissa plugareissa versus miten RAV4 plugari pitää hintansa.
Hintaero käytetyissä 2020 mallisissa saman verran ajetuissa 3008/grandland nelivetoplugareissa Tojoon verrattuna on 10ke. Tojo siis kalliimpi. Jostain syystä ihmiset on valmiit maksamaan siitä Ravista käytettynä.
Mutta tutki itse vähän taustoja ja kokeile molempia kunnolla.
Joissain koeajovideoissa mainittiin että tuo Pösö/Opel on sähköllä vain takavetoinen vaikka siinä on sähkömoottori molemmissa päissä. RAV4 on sähkölläkin nelivetoinen. Tämä voi olla yksi syy ja toinen tietysti se että ehkä ostajat luottaa Tojoon enemmän varsinkin noissa plugareissa ja missä on kallis iso akku.
TOki Opel/Pösön akkutakuukin taisi olla 8v/160tkm eli sama kuin Tojolla mutta silti..- Anonyymi
Jos käytettyä hakee, niin ilman muuta Opel/Pösö. Siinä on hinta ja laatu kohdallaan. Ravissa maksaa merkistä millä ei ole käytännössä katetta.
- Anonyymi
Ooppelissa on ylikireä turbomoottori joka ei tule pitkään kestämään. Hybridissä kuuma turbo leipoo nopeasti moottorin sammuillessa mm. tultaessa motaripätkältä liikennevaloihin tai nykivään ruuhka-ajoon. Muutenkin 1.6 litran kone on hätää kärsimässä painavassa citymaasturissa ja kulutus karkaa järjettömyyksiin painavalla kuormalla. Toyotassa tekniikkapuoli on toteutettu järkevästi isolla matalavireisellä vapaasti hengittävällä moottorilla. Kone kestää pitkään ja käytännön kulutus on maltillinen isosta iskutilavuudesta huolimatta.
- Anonyymi
"ylikireä turbomoottori joka ei tule kestämään", ehkä tyhmin ja tietämättömin kommentti aikoihin?
- Anonyymi
Hybridin turbo antaa varmasti etua maantieajossa. Kulutus varmasti paljon pienempi kuin Tojotan hybridissä.
- Anonyymi
Toyotassa on vastaavasti matalaviritteinen moottori, joka on mitoitettu sen mukaan. Lohko ja laakeroinnit ovat mahdollisimman keveitä, eihän niitä juuri rasiteta. Dieseleissä mentiin jopa niin keveisiin lohkoihin, etteivät kannen pultitkaan kestäneet, vaan kannen tiivisteen vaihto edellytti koko puolimoottorin vaihtoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ylikireä turbomoottori joka ei tule kestämään", ehkä tyhmin ja tietämättömin kommentti aikoihin?
Miten perustelet argumenttisi? Olisiko sinulla konkreettista näyttöä >300 tkm ajetuista pikkuturboista?
- Anonyymi
Pösö/ooppeli puretek moottori opn kuuluisa ku hajoaa jo pienill ä kilomnetreilä,
- Anonyymi
opettele kirjoittamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
opettele kirjoittamaan
Ei kai sitä tarvi edes harkita jos hyvän ja huolettoman haluaa. Opel ranskalaisilla mausteilla, ei taatusti ainakaan meidän talliin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sitä tarvi edes harkita jos hyvän ja huolettoman haluaa. Opel ranskalaisilla mausteilla, ei taatusti ainakaan meidän talliin!
Joopajoo aina samaa länkytystä....ranskalaiset ovat 2000-luvulla kestävimpiä autoja...isälläni C5 2,0 bensa vm 2007 ja kestää ja kestää....265 tkm mittarissa....eivät ruostu....japanian pelit ovat heikkoja pelleiltään ja ei laatu ole enää sama kuin 70 luvun alussa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopajoo aina samaa länkytystä....ranskalaiset ovat 2000-luvulla kestävimpiä autoja...isälläni C5 2,0 bensa vm 2007 ja kestää ja kestää....265 tkm mittarissa....eivät ruostu....japanian pelit ovat heikkoja pelleiltään ja ei laatu ole enää sama kuin 70 luvun alussa...
Oikeassa olet vm. 2000-2009 suhteen. PSA:n 1.8 ja 2.0-litraset vaparit ovat vielä kestävää tekniikkaa, niillä pääsee helposti sen 300 tkm. 2010-2020-lukujen THP- ja Puretech-roskat sitten asia erikseen. Jatkuvasti kallista remonttia, mm. venyvää jakoketjua, murenevaa jakohihnaa, imusarjan karstaantumista, kovaa öljynkulutusta ja turbojen kilahtelua. Viimeksi mainitut on suunniteltu hajoamaan ennen 150 tkm, jotta uusien "autojen" myynti vetäisi paremmin. Tämän takia vaihdoin PSA-konsernista Toyotaan. Camryn 2.5 hybridi käy ja kukkuu vailla huolen häivää. Alusta on vähän pintakova patonkien jälkeen, mutta muuten ajomukavuus ja ergonomia loistavalla tasolla.
- Anonyymi
Ostat liki 70.000 euron Toyotan? Hui. Kun ajat sen uutena kilvissä ulos autokaupasta, arvo tippuu heti 10.000 eur ja toinen mokoma lisää 1 vuoden aikana. Ja 2-vuotiaana 30.000 eur tippunut hyvityshinta. Hintakehitys vakaantuu vasta liki 10-vuotiaana jolloin arvo liikkuu siinä 10-15 tonnin välissä. Täysin järjetön ostos, etenkin tuollainen aivan turhake GR sport-taso jota kukaan ei tarvitse eikä moni edes halua.
- Anonyymi
Köyhän ujellusta on mukava kuunnella.
- Anonyymi
RAV4 GR-sport varustepaketilla on todella arvostettu auto. Isot erikoisvanteet ja kaikki. Pitää hyvin arvonsa ja näyttää upealta vielä vuosikymmenien jälkeenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAV4 GR-sport varustepaketilla on todella arvostettu auto. Isot erikoisvanteet ja kaikki. Pitää hyvin arvonsa ja näyttää upealta vielä vuosikymmenien jälkeenkin.
Johan sillä hinnalla saa sähköautonkin. Hullua maksaa tavallisesta bensa-autosta tuollaista summaa.
- Anonyymi
Tuo vertailu kertoo karusti totuuden siitä kuinka ylihintaisia Toyota on Suomessa. Panttimaksu pitää tyhmät koukussa, vaikka itse auto on surkea ruostuja vikoineen kaikkineen.
- Anonyymi
Kyllä noiden kahden merkin myyntimäärät kertoo jo autoista mitään tietämättömillekin, kumpi houkuttaa ja koukuttaa. "Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli", ei suinkaan ole mikään tuulesta temmattu , kyllä se on kokemuksen tuomaa viisautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noiden kahden merkin myyntimäärät kertoo jo autoista mitään tietämättömillekin, kumpi houkuttaa ja koukuttaa. "Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli", ei suinkaan ole mikään tuulesta temmattu , kyllä se on kokemuksen tuomaa viisautta.
EU myyntitilastoissa Dacia ylivoimainen verrattuna Tojotaan. Niin ne myyntimäärät kertoo laadusta. Tojotaa ei juuri EU alueella arvosteta.
- Anonyymi
Ravissa on ylihintaa 20.000 eur ja maahantuoja hykertelee käsiään. Myyjäkin voi antaa "panttimaksun" entisestä Tojosta uuteen ja hölmö laskutaidoton tojotakuski ei tajua kusetusta. Toisaalta Tojosta poispääsy on hankalaa kun muut merkit eivät hyvitä siitä kaksisesti, kysyntää ei ole ja muiden merkkien myyjät tietää miten surkeita vehkeitä Tojot ovat.
- Anonyymi
Rapea ranskalainen ooppelli ranskalaisten sähkövioilla!!!!!
- Anonyymi
Kyllähän nuo EU myyntilastot kertoo vahvasti kumpi on parempaa tekniikkaa. Ranskalainen tekniikka ihan ylivoimaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän nuo EU myyntilastot kertoo vahvasti kumpi on parempaa tekniikkaa. Ranskalainen tekniikka ihan ylivoimaista.
Opelin vikojen lisäksi vielä ranskanrapeittenkin surullisenkuuluisa vikamaailma! Kuka haluaa? Toyota, koko maailman ylivoimaisena ykkösenä menee omia polkujaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opelin vikojen lisäksi vielä ranskanrapeittenkin surullisenkuuluisa vikamaailma! Kuka haluaa? Toyota, koko maailman ylivoimaisena ykkösenä menee omia polkujaan...
EU tilastoissa ei Toyota juhli. Tämän näkee Euroopassa matkustaessa. Joku mummo tai pappa sielläkin vaan Toyotalla ajelee. Toi EU myyntilasto on faktaa laadusta. Dacia ylivoimaa ei sähköautoissa. Ei siinä paljon paperipeltiset autot pärjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU tilastoissa ei Toyota juhli. Tämän näkee Euroopassa matkustaessa. Joku mummo tai pappa sielläkin vaan Toyotalla ajelee. Toi EU myyntilasto on faktaa laadusta. Dacia ylivoimaa ei sähköautoissa. Ei siinä paljon paperipeltiset autot pärjää.
Täällä mongolien sukuisessa junttiperäkylässä on ankea tyhmä kansa. Se tykkää myös ankeista autonkuvatuksista. Sivistynyt Eurooppa, upeine pittoreskeineen katukahvilakulttuureineen, vanhoine säilytettyine taloineen, ja suurine historioineen, osaa valita myös kunnon autot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä mongolien sukuisessa junttiperäkylässä on ankea tyhmä kansa. Se tykkää myös ankeista autonkuvatuksista. Sivistynyt Eurooppa, upeine pittoreskeineen katukahvilakulttuureineen, vanhoine säilytettyine taloineen, ja suurine historioineen, osaa valita myös kunnon autot.
Kuten daatsia.
Onhan se näitä seuraavia huomattavasti parempi ja luotettavampi:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten daatsia.
Onhan se näitä seuraavia huomattavasti parempi ja luotettavampi:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520bMeillä naapuri, kaljamahainen juntti, osti oranssin Dacian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä naapuri, kaljamahainen juntti, osti oranssin Dacian.
Fiksu naapuri, tietää miten saa parhaan vastineen rahoille.
- Anonyymi
Ei kumpkaan vaan uudenkarhea VW Tiquan R!
https://www.nettiauto.com/volkswagen/tiguan/13591362
Peittoaa nuo romut 6-0 ja aito kunnolla toimiva neliveto. Suorituskykyä (320 hv) joka ei lopu ajoakun tyhjenemiseen vaan saa voimansa bensasta ja sitä saa huoltoasemilta. Huippuhyvä ajaa ja hyvin rakennettu, säilyttää parhaiten arvonsa cittareista.- Anonyymi
dsg-nykynyky, öljynkulutusongelmat, käyttäjänvirheet, sinkkikukkaset ja ruoste kuuluvat tikuaanin vakiovarusteisiin.
- Anonyymi
Pitää olla mieleltään hiukkasen horjahtanut jos tuollaisen lapsen paskanvärisen volkkarin ottaa ristikseen.
PS. Ei ne kyllä kelpaakaan kelleen. - Anonyymi
Saattaa päästä alle 15 litraa per 100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla mieleltään hiukkasen horjahtanut jos tuollaisen lapsen paskanvärisen volkkarin ottaa ristikseen.
PS. Ei ne kyllä kelpaakaan kelleen.tuohan on valkoinen väri, ei mikään lapsenkakan väri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa päästä alle 15 litraa per 100 km.
kuten todettu bensaa saa aina huoltsikalta, ei se lopu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla mieleltään hiukkasen horjahtanut jos tuollaisen lapsen paskanvärisen volkkarin ottaa ristikseen.
PS. Ei ne kyllä kelpaakaan kelleen.Kaikki Tiquanit revitään käsistä nelivetoisina, paras auto luokassaan. Noita R malleja on ollut myynnissä vaan kaikki menee nopeasti.
- Anonyymi
Käytetty volkkari 61 000 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetty volkkari 61 000 euroa.
Uusi Honda CR-V PHEV maksaa Ruotsissa 51 000 eur. Suomen hintoja ei ole, mutta varmaan menee jonnekin lähelle 60 kEur? Toki se on selvästi isompi kuin Tiguan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetty volkkari 61 000 euroa.
Niin, laatuvehkeet tuppaavat maksamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, laatuvehkeet tuppaavat maksamaan.
Ja nyt ei puhuta mistään tikuaaneista.
Ne ovat harmillisia vehkeitä varsinkin vaihteiston ja moottorin osalta, korissakaan ei ole kehumista, veltto ja ruostuu äkkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt ei puhuta mistään tikuaaneista.
Ne ovat harmillisia vehkeitä varsinkin vaihteiston ja moottorin osalta, korissakaan ei ole kehumista, veltto ja ruostuu äkkiä.hihhii, näin toteaa toyotan omapoika!
- Anonyymi
Opel nyt on myötähäpeää aiheuttava lavetti. Kuskina yleensä vähäpoika. Eiköhän salama-auton paikka ole autopaalaamossa.
- Anonyymi
Opeli on erinomainen. Ergonomiset istuimet jotakin mitä ei saa Toyotaan edes rahalla. Ajamisen nautintoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opeli on erinomainen. Ergonomiset istuimet jotakin mitä ei saa Toyotaan edes rahalla. Ajamisen nautintoa.
Toyotan penkit ovat kuin rakkaan pilvenpehmoinen syleily.
Opelin vastaavat ovat saksalaiselle nahkapolvihousuiselle masokistille tehdyt epämukavan puritaaniset hevoskärryn jakkarat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opeli on erinomainen. Ergonomiset istuimet jotakin mitä ei saa Toyotaan edes rahalla. Ajamisen nautintoa.
Kyllä ja Grandland PHEV:lle mitattiin useissan euroopalaisissa autolehdissä kiihtyvyydeksi 5,5 sek kun tehdas lupaa 6 sek. Hepat ovat tallessa toisin kuin japanian ponit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja Grandland PHEV:lle mitattiin useissan euroopalaisissa autolehdissä kiihtyvyydeksi 5,5 sek kun tehdas lupaa 6 sek. Hepat ovat tallessa toisin kuin japanian ponit.
Mitähän merkitystä tuollakin on? Yksinkertaisille se voi olla suurikin pointti, mene ja tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän merkitystä tuollakin on? Yksinkertaisille se voi olla suurikin pointti, mene ja tiedä?
Se merkitys, että viivalta -esim liikennevaloista- lähdettäessä Opel hakkaa Ravin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan penkit ovat kuin rakkaan pilvenpehmoinen syleily.
Opelin vastaavat ovat saksalaiselle nahkapolvihousuiselle masokistille tehdyt epämukavan puritaaniset hevoskärryn jakkarat.Toyotassa ei ole ikinä ollut hyviä penkkejä. Jos pituutta on yli 180 cm ei tartte pitkää matkaa Tojotalla ajella. Kärsimystä on ollut kaikki pidemmät ajot(yli 50 km)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se merkitys, että viivalta -esim liikennevaloista- lähdettäessä Opel hakkaa Ravin.
Vain unelmissa.
- Anonyymi
Opel on profiloitunut köyhemmän kansanosan kulkineeksi. Täällä pääkaupunkiseudulla opelilla liikkuu juopot, työttömät ja maahanmuuttajataustaiset.
- Anonyymi
tojotalla taas hajustelöyhkäävät pizzakuskit, wolttikuskit, mummot ja siivoojanaiset
- Anonyymi
Uusi Tiquan III uusissa valokuvissa, luokan nro 1.
https://cochespias.net/GENERAL/topic/2024-volkswagen-tiguan-iii/page/6/#post-346585- Anonyymi
Onneton on tuo vw tikuaani. Ruma ja löyhä.
- Anonyymi
Voi hyvää päivää. Saisivat Volkkarilla antaa muotoilijoille vähän enemmän liikkumavaraa. Nyt tuo näyttää ihan joltakin ryhmätyönä tehdyltä kapistukselta tai tuningosilla parannellulta. Mutta hyvä sentään, että uudistuu. Se nykyinen onkin jo aina iäkkään oloinen.
- Anonyymi
Tässä yksi vaihtoehto, erona vain että reilusti halvempi. Silti huippulaadukas, upea, mukava maantiemenijä, voima ei lopu eikä kohtuu vuosiajomäärillä vie bensankaan osalta konkurssiin:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/13665900
Käykääs Ravia tai vastaavaa kopperoa harkitsevat tuollainen koeajamassa, takaan että ette enää vilkaisekaan sen jälkeen muita merkkejä. Siis hei, uuden Corolla Crossin hinnalla 400- coupeÄssä!- Anonyymi
Vanha, uitettu, mittariruuvattu mahdolli en kolariauto, heh heh!
Pitäiskö saksanturkkilaisten välittämä romujen myynti lailla kieltää?
Kyllä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha, uitettu, mittariruuvattu mahdolli en kolariauto, heh heh!
Pitäiskö saksanturkkilaisten välittämä romujen myynti lailla kieltää?
Kyllä!Mistäs tiedät kolariautoksi? Ja mittariruuvatuksi? Tuollaisilla rakennusmiehetkin ajavat kovaa ja nauttivat luukuttaa kajareista kunnon musiikkia. Muuta toista kuin ajaa kärsien ankeilla tojotilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs tiedät kolariautoksi? Ja mittariruuvatuksi? Tuollaisilla rakennusmiehetkin ajavat kovaa ja nauttivat luukuttaa kajareista kunnon musiikkia. Muuta toista kuin ajaa kärsien ankeilla tojotilla.
Muaki ottaa päähän tojon etumatka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muaki ottaa päähän tojon etumatka.
Mikä etumatka? Missä asiassa?
- Anonyymi
Itsellä 350 cdi CLS ja vaikka yli 260 tkm ajettu ei huomaa mistään. Hiljainen, vakaa, kulkee mutta ei kuluta liikoja. Ja kääntää mustana kansan päät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä 350 cdi CLS ja vaikka yli 260 tkm ajettu ei huomaa mistään. Hiljainen, vakaa, kulkee mutta ei kuluta liikoja. Ja kääntää mustana kansan päät.
Säälittävä tuommoinen vanha loppuunajettu linttamersu!
Nyrkkipajojen onni. - Anonyymi
Onko sinulla mitään käsitystä miten paljon tuollaien huollot, vakuutus, polttoaine ja korjaaminen maksaa?
Lisäksi tuo on varsin epäkäytännöllinen kaupungissa.
Se että auto on hieno ei tarkoita että sen valitseminen on fiksu teko. Auto voi olla hieno mutta pahuksen epäkäytännöllinen ja kokonaiskustannuksiltaan todella kallis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla mitään käsitystä miten paljon tuollaien huollot, vakuutus, polttoaine ja korjaaminen maksaa?
Lisäksi tuo on varsin epäkäytännöllinen kaupungissa.
Se että auto on hieno ei tarkoita että sen valitseminen on fiksu teko. Auto voi olla hieno mutta pahuksen epäkäytännöllinen ja kokonaiskustannuksiltaan todella kallis.Hulppeat tilat on CLS:ssä, ajomukavuus mahtava. Ei suuri osa katumaasturin kuskeista tarvitse kaikkea tilaa ja sitä varten voi satunnaisia tarpeita varten vuokrata pakun tai tuotattaa jakelufirmalla tavarat perille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hulppeat tilat on CLS:ssä, ajomukavuus mahtava. Ei suuri osa katumaasturin kuskeista tarvitse kaikkea tilaa ja sitä varten voi satunnaisia tarpeita varten vuokrata pakun tai tuotattaa jakelufirmalla tavarat perille.
Valitettavasti Suomen verotus jostain käsittämättömästä syystä sorsii dieseleitä. Dieselin hinta on sama kuin bensiinillä, vero on 600-700€/vuosi ja keskikulutus isolla dieselillä päälle 8 litraa. CLS on siis kallis auto ylläpitää, jos nyt varsin mukava auto kuitenkin.
- Anonyymi
Cls on oikeastaan harrastusauto, pinkka pitää olla kunnossa kun vikoja tulee kovasti.
- Anonyymi
...kertoo kateellinen Yariskuski jonka itsetunto romuttui hankittuaan Toyotan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...kertoo kateellinen Yariskuski jonka itsetunto romuttui hankittuaan Toyotan.
Luulen että joku joka on omistanut uitetun saksan romun ja kokenut sen kanssa konkurssin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että joku joka on omistanut uitetun saksan romun ja kokenut sen kanssa konkurssin.
Miten on mahdollista, että naapuritalossa (ison kiinteistöfirman omistama) vuokratalossa asuvat mannet ja virolaiset ajavat niillä vanhemmilla saksanpremiumeilla eivätkä koskaan ole pajalla? Niillä siis rumpataan joka päivä ja ilta, melkein 24/7 ajossa. Mistä helvetistä heillä raha riittää polttoaineeseen, en tiedä, mutta poijat ajavat paljon. Niin että kyllä mersu ja bemari kestävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on mahdollista, että naapuritalossa (ison kiinteistöfirman omistama) vuokratalossa asuvat mannet ja virolaiset ajavat niillä vanhemmilla saksanpremiumeilla eivätkä koskaan ole pajalla? Niillä siis rumpataan joka päivä ja ilta, melkein 24/7 ajossa. Mistä helvetistä heillä raha riittää polttoaineeseen, en tiedä, mutta poijat ajavat paljon. Niin että kyllä mersu ja bemari kestävät.
Ei ne kestä, veronkiertonyrkkipajat niitä laittavat hä,ärähommina aina hetkeksi kuntoon että pääsee korttelinvälin.
Kaikkihan sen tietää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne kestä, veronkiertonyrkkipajat niitä laittavat hä,ärähommina aina hetkeksi kuntoon että pääsee korttelinvälin.
Kaikkihan sen tietää.Mutta kun ne naapuritalon käytetyt saksalaiset ovat ajossa joka päivä, ei niitä makuuteta korjaamoilla. Miten selität sen tojopoju?
- Anonyymi
Tuota ei tarvi miettiä. Valinta on tietusti Toyota. RAV4 on paras katumaasturi. Opel sisältää Ranskalaista tekniikkaa, joten se on alvariinsa rikki.
- Anonyymi
Tuo on aivan totta.
- Anonyymi
Et tainutkaan tietää, että Tojotaa valmistetaan paljon ranskassa, niihin laitetaan ranskassa valmistettua tekniikkaa. Tämänkö vuoksi Tojota on niin surkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tainutkaan tietää, että Tojotaa valmistetaan paljon ranskassa, niihin laitetaan ranskassa valmistettua tekniikkaa. Tämänkö vuoksi Tojota on niin surkea.
Ja Britti-Corollassa sähkövermeet on made in Lucas.😁 Siis karmeimmat sähkölaitteet mitä löytyy, jo 70 luvulla isä kiroili Ford Cortinan sähköjä.
- Anonyymi
Tässä edulliset vaihtoehdot uudelle Rav4-hökötykselle, ja saa ajamisen iloa ja laatua pikkurahalla:
https://www.is.fi/autot/art-2000009787662.html- Anonyymi
Suomeen ei saisi tuoda tuollaisia ongelmajätteitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeen ei saisi tuoda tuollaisia ongelmajätteitä.
Mikäs noissa on ongelmana? Liian halpa käyttökö? Saat muutamalla tonnilla luksusta ja hiljaista ajoa, toisin kuin kuulosuojaimet vaativissa Toyotissa.
- Anonyymi
GR sport niin kova kysyntä että liikkeisiin saavat vasta talvella sellaisia, kertoo jotain. Kateelliset täällä aukoo päätään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802