Viherpiiperöt, miettikääpäs tätä ennenkuin seuraavan kerran vouhkaatte sähköautoista maailman pelastajina:
-Sähköautojen kriittinen piste on akuissa.
-Seuraavan vuosikymmenen aikana akkukennoja tarvitaan autoihin kymmen ( sata, tuhat ) kertainen määrä tämän päivän tarpeeseen verrattuna.
-Akkujen tärkein raaka-aine on Litiumin jonka hankinta aiheuttaa jo nyt suuria ympäristöongelmia.
-Tuhatta litiumkiloa kohden tarvitaan kaksi miljoonaa litraa vettä.
-Litiumin saanti alkaa vesialtaista. 60 prosenttia maailman litiumvarannoista sijaitsee Argentiinassa Jujuyan alueella.
-Pelkästään Chilessä pumpataan tällä hetkellä noin 21 miljoonaa litraa pohjavettä vuorokaudessa, joka sitten haihdutetaan taivaan tuuliin.
-Aavikoiden kallisarvoista pohjavettä ei sekoittumisen jälkeen pysty käyttämään ihmis- tai eläinravinnoksi.
-Yhtä Tesla S -mallin akkua varten vettä pitää siis haihduttaa 80 000 litraa.
- Kiinassa hiilivoimalla valmistettu akkutuotanto laskee ilmaan 150–200 kiloa CO2-päästöjä jokaista akun kilowattituntia kohden.
-Audi e-tronin 95 kilowattitunnin akku on päästänyt ilmaan jo noin 16 000 kiloa hiilidioksidia ennen kuin itse autolla on ajettu metriäkään, siis pelkkä akunvalmistus.
-Vain 10 prosenttia Euroopan akuista kierrätetään tällä hetkellä.
-Sähköautojen akkumateriaaleja kierrättäviä laitoksia on yksi Hollannissa, eikä muita vastaavia ole olemassa.
Tällä hetkellä suunnitellaan massiivista sähköautojen valmistuskapasiteetin lisäämistä, joka nykyteknologialla aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin. joten aika nurinkurista. Ei ehkä pidä ryhtyä sellaiseen minkä toteuttamiseen teknologiaa ei ole vielä kehitetty.
sähköauto !
78
1361
Vastaukset
- Anonyymi
aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin.!!
- Anonyymi
Onko sieltä koskaan tullut mitään hyvää?
- Anonyymi
-Akkujen tärkein raaka-aine on Litiumin jonka hankinta aiheuttaa jo nyt suuria ympäristöongelmia.
- Anonyymi
Akkujen valmistus lopetettava..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkujen valmistus lopetettava..
-Audi e-tronin 95 kilowattitunnin akku on päästänyt ilmaan jo noin 16 000 kiloa hiilidioksidia ennen kuin itse autolla on ajettu metriäkään, siis pelkkä akunvalmistus.
-Vain 10 prosenttia Euroopan akuista kierrätetään tällä hetkellä.
- Anonyymi
joka nykyteknologialla aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin!!!
- Anonyymi
Tämä on ehkä väärä palsta saarnata patteriautoilusta. Laita viestiä Brysseliin EU,n viherpiipertäjille. Hehän ovat suurimpia syyllisiä tähän akkuvouhotukseen.
Ilmaston lämpenemiseen on vaikuttanut eniten suihkumoottorien tulo lentokoneisiin.
1960 luvun puolivälissä lämpötilakäyrä alkoi nousta jyrkästi kun lentoyhtiöt vaihtoivat potkurikoneet suihkukoneisiin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmaston_lämpeneminen#/media/Tiedosto:Global_Temperature_Anomaly.svg - Anonyymi
Turha tällä palsta ottaa kantaa , maan, EU-politiikkaan ja maailmanpolitiikkaan. Ei asioista päättävät tätä palstaa lue. Paitsi jos itse haluat purkaa ajatuksia, että tulee parempi olo.
- Anonyymi
aina kannattaa kommentoida !
- Anonyymi
juuri näin !
- Anonyymi
Mitä hyötyä tällä Heinola palstalla, ihan sama kuin kommentoisit Aku Ankka lehdessä.
- Anonyymi
Heinolassa on autopalottamo. Sinne ajan kaikki polttomoottoriautot. Patteriautojen akkuni kanssa menee sormi suuhun kun ongelmaa ei ole ratkaista. Se ratkaistaan veronmaksajien kustannuksella.
- Anonyymi
Tällä hetkellä suunnitellaan massiivista sähköautojen valmistuskapasiteetin lisäämistä, joka nykyteknologialla aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin. joten aika nurinkurista. Ei ehkä pidä ryhtyä sellaiseen minkä toteuttamiseen teknologiaa ei ole vielä kehitetty.
- Anonyymi
Koko vihreä siirtymä (aurinkosähkö, tuulimyllyt, sähköautot) tuntuu vuosisadan huijaukselta.
- Anonyymi
Ihan höpö höpöä koko aloitus! Kaikki maailman teollinen tuotanto aiheuttaa päästöjä. Mieti sitä, kun otat minkä tahansa esineen käteen. Sähköautolla ajaminen on kuitenkin ilmaston kokonaiskuormituksen kannalta polttomoottoria ehdottomasti parempi vaihtoehto. Polttomoottoriautojen valmistuksessa on enemmän komponentteja, joten niiden valmistaminen aiheuttaa enemmän päästöjä. Jeesustelua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan höpö höpöä koko aloitus! Kaikki maailman teollinen tuotanto aiheuttaa päästöjä. Mieti sitä, kun otat minkä tahansa esineen käteen. Sähköautolla ajaminen on kuitenkin ilmaston kokonaiskuormituksen kannalta polttomoottoria ehdottomasti parempi vaihtoehto. Polttomoottoriautojen valmistuksessa on enemmän komponentteja, joten niiden valmistaminen aiheuttaa enemmän päästöjä. Jeesustelua!
on vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan höpö höpöä koko aloitus! Kaikki maailman teollinen tuotanto aiheuttaa päästöjä. Mieti sitä, kun otat minkä tahansa esineen käteen. Sähköautolla ajaminen on kuitenkin ilmaston kokonaiskuormituksen kannalta polttomoottoria ehdottomasti parempi vaihtoehto. Polttomoottoriautojen valmistuksessa on enemmän komponentteja, joten niiden valmistaminen aiheuttaa enemmän päästöjä. Jeesustelua!
Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi.
Talouselämän mukaan, vaikka sähköautolla ajamisen ilmastopäästöt ovat polttomoottoria alemmat, on auton valmistamisen päästöt huomattavasti korkeammat kuin vastaavan polttomoottoriauton.
Volvo on julistanut laskelmansa, jonka mukaan XC40-katumaasturisarjan sähköauton tuotannon hiilijalanjälki on 70 prosenttia vastaavaa polttomoottoriauton tuotantoa suurempi. Sähköauton elinkaaren päästöt alittavat polttomoottoriauton päästöt vasta 110[nbsp]000 ajetun kilometrin jälkeen kyseisellä autolla.
Autojen valmistuksen päästöt johtuvat ajoneuvojen tarvitsemien metallien ja erikoismateriaalien tuotannosta.
Autonvalmistuksen päästöjen suuruusluokan pystyy kuvittelemaan seuraavasta vertailusta: polttomoottoriauton valmistamisen energiankulutus vastaa 150[nbsp]000 ajokilometriä ja sähköauton valmistus 260[nbsp]000 ajokilometriä.
Sähköauton ajamisen ilmastopäästötkin ovat matalammat kuin polttomoottoriautolla ajamisen vain, jos tarvittava sähkö tuotetaan vähäpäästöisesti joko uusiutuvilla lähteillä tai ydinvoimalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi.
Talouselämän mukaan, vaikka sähköautolla ajamisen ilmastopäästöt ovat polttomoottoria alemmat, on auton valmistamisen päästöt huomattavasti korkeammat kuin vastaavan polttomoottoriauton.
Volvo on julistanut laskelmansa, jonka mukaan XC40-katumaasturisarjan sähköauton tuotannon hiilijalanjälki on 70 prosenttia vastaavaa polttomoottoriauton tuotantoa suurempi. Sähköauton elinkaaren päästöt alittavat polttomoottoriauton päästöt vasta 110[nbsp]000 ajetun kilometrin jälkeen kyseisellä autolla.
Autojen valmistuksen päästöt johtuvat ajoneuvojen tarvitsemien metallien ja erikoismateriaalien tuotannosta.
Autonvalmistuksen päästöjen suuruusluokan pystyy kuvittelemaan seuraavasta vertailusta: polttomoottoriauton valmistamisen energiankulutus vastaa 150[nbsp]000 ajokilometriä ja sähköauton valmistus 260[nbsp]000 ajokilometriä.
Sähköauton ajamisen ilmastopäästötkin ovat matalammat kuin polttomoottoriautolla ajamisen vain, jos tarvittava sähkö tuotetaan vähäpäästöisesti joko uusiutuvilla lähteillä tai ydinvoimalla.Unohdat että polttomoottoriautojen polttoaineen pumppaamiseen, siirtämiseen ja jalostukseen käytetään, yllätys, yllätys, sähköä. Kun lopetamme polttomoottoriautojen käytön vapautuu runsaasti sähköenergiaa suoraan sähköautojen käyttöön ja tämä ei vaadi ollenkaan sähköntuotannon lisärakentamista. Toki nykyisen sähköntuotannon saastuttavat osat tulee korvata päästöttömällä tuotannolla. Joten laskeppa uudestaan. Tiedätkö että esim Neste yrittää viherpestä polttoaineiden valmistusta hankkimalla tuuli ja vesivoimalla tuotettua sähköä. Mutta tämä on vain näpertelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdat että polttomoottoriautojen polttoaineen pumppaamiseen, siirtämiseen ja jalostukseen käytetään, yllätys, yllätys, sähköä. Kun lopetamme polttomoottoriautojen käytön vapautuu runsaasti sähköenergiaa suoraan sähköautojen käyttöön ja tämä ei vaadi ollenkaan sähköntuotannon lisärakentamista. Toki nykyisen sähköntuotannon saastuttavat osat tulee korvata päästöttömällä tuotannolla. Joten laskeppa uudestaan. Tiedätkö että esim Neste yrittää viherpestä polttoaineiden valmistusta hankkimalla tuuli ja vesivoimalla tuotettua sähköä. Mutta tämä on vain näpertelyä.
Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi. onko volvo väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi. onko volvo väärässä.
Volvon tulevaisuus. https://www.apu.fi/artikkelit/volvo-taysin-sahkoiseksi-jo-vuoteen-2030-mennessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi. onko volvo väärässä.
kuka laskee mitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan höpö höpöä koko aloitus! Kaikki maailman teollinen tuotanto aiheuttaa päästöjä. Mieti sitä, kun otat minkä tahansa esineen käteen. Sähköautolla ajaminen on kuitenkin ilmaston kokonaiskuormituksen kannalta polttomoottoria ehdottomasti parempi vaihtoehto. Polttomoottoriautojen valmistuksessa on enemmän komponentteja, joten niiden valmistaminen aiheuttaa enemmän päästöjä. Jeesustelua!
Polttomoottoriautolla voit ajaa vaikka 20v, mutta sähköautolla et. Siitä voi sanoa, että on kertakäyttökamaa.
Eihän tuossa tarvitse miettiä kuin akun kokoa. Itsellä oli diisseli, jossa alkuperäinen akku ja aina vaan pelasi, tosin ajoin paljon. Sillä se lähti vielä muualle ajoon, tosin kerroin, että akku on jo 15 v vanha, että ehkä täytyy uusia pian, ei taida sähkärin akku kestää noita vuosia ja kilsoja..Riittääkö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi.
Talouselämän mukaan, vaikka sähköautolla ajamisen ilmastopäästöt ovat polttomoottoria alemmat, on auton valmistamisen päästöt huomattavasti korkeammat kuin vastaavan polttomoottoriauton.
Volvo on julistanut laskelmansa, jonka mukaan XC40-katumaasturisarjan sähköauton tuotannon hiilijalanjälki on 70 prosenttia vastaavaa polttomoottoriauton tuotantoa suurempi. Sähköauton elinkaaren päästöt alittavat polttomoottoriauton päästöt vasta 110[nbsp]000 ajetun kilometrin jälkeen kyseisellä autolla.
Autojen valmistuksen päästöt johtuvat ajoneuvojen tarvitsemien metallien ja erikoismateriaalien tuotannosta.
Autonvalmistuksen päästöjen suuruusluokan pystyy kuvittelemaan seuraavasta vertailusta: polttomoottoriauton valmistamisen energiankulutus vastaa 150[nbsp]000 ajokilometriä ja sähköauton valmistus 260[nbsp]000 ajokilometriä.
Sähköauton ajamisen ilmastopäästötkin ovat matalammat kuin polttomoottoriautolla ajamisen vain, jos tarvittava sähkö tuotetaan vähäpäästöisesti joko uusiutuvilla lähteillä tai ydinvoimalla.Volvo, bemari, tojo jne..
Luuletko, että sähkäriautojen valmistajat omiaan haukkuisi?
- Anonyymi
onko näin.
- Anonyymi
Näinkö on?
- Anonyymi
katastrooffi
- Anonyymi
oli miten oli sähköautot ovat lisääntyneet vauhdilla
- Anonyymi
Ihminen haluaa olla edistyksellinen.
- Anonyymi
jep kiina tuottaa uusia malleja lisää !
- Anonyymi
Totuus on se, että enenkuin Kiina, Intia ym ovat siirtyneet päästöttömään energiantuotantoon, niin siihen menee 100-200 vuotta !
Tätä ennen sähköautot eivät ole ympäristöystävällisiä !! - Anonyymi
Sähköpaskat hajoaa ennen aikojaan ja korjaukset jopa yli 10 000 e, hyvä niin.
Pöljät maksaa.- Anonyymi
Onko kokemuksia sähköautoista vai luettu jostain. Vähän ristiriitaista tietoa on noista sähköautoista, mediassa.
- Anonyymi
Mitä väliä.
- Anonyymi
Ei nykyiset citypiiperöt kykene ajattelemaan mitään muuta kuin että miten ihmisiä saadaan asumaan mahdollisimman paljon pienelle asfaltoidulle alueelle. Hesan päättävät piiperöt eivät ole koskaan metsässä tai navetassa käyneetkään. Ovat erittäin kapeakatseisia minä itse tyyppejä.
- Anonyymi
Eipä päättäjät suomi 24/ Heinolaa lue ihan turhaa täällä mitään kommentoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä päättäjät suomi 24/ Heinolaa lue ihan turhaa täällä mitään kommentoida.
Joo heinolan asioita, täällä puidaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä päättäjät suomi 24/ Heinolaa lue ihan turhaa täällä mitään kommentoida.
Heinolan asiat myös arkidianmäen asioita. Siinä vaiheessa kun aletaan puhumaan että Heinola luokitellaan kriisikunnaksi, alkaa kiinnostamaan. Se voi olla aika piankin edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heinolan asiat myös arkidianmäen asioita. Siinä vaiheessa kun aletaan puhumaan että Heinola luokitellaan kriisikunnaksi, alkaa kiinnostamaan. Se voi olla aika piankin edessä.
Älä huolehdi suotta, messias auttaa sinua.
- Anonyymi
Vihreästi ajattelevan ajatus ei kanna noin kauas , heille oman nenän ulottuvuus on ajatusten peruste . Heille huominen on käsittämätön yhtälö .
- Anonyymi
Jeesus turvaa sinunkin huomisen.
- Anonyymi
Alkaa olla epätoivoa ilmassa näissä aloituksissa ja kommenteissa. Putinkin on alkanut puhua rauhasta, samasta asiasta lienee kysymys, oma agenda ei toimi.
- Anonyymi
Tässähän tuli monta hyvää syytä ostaa sähköauto. Jeesuksen aikakausi on ohi. Lopettakaa polttomoottorien valmistus. Ei jaksa sitä pörinää ja käryä.
- Anonyymi
Hänen aikakausi ei mene koskaan ohi, monen muun kylläkin.
- Anonyymi
This is a Tesla battery.
To manufacture it you need:
12 tonnes of rock for Lithium
5 tons of Cobalt minerals
3 tons of mineral for nickel
12 tons of copper ore
Move 250 tons of soil to obtain:
12 kg of Lithium
30 pounds of nickels
22 kg of manganese
15 pounds of Cobalt
100 Kg of rams
200 kg of aluminum, steel or and plastic
The Caterpillar 994A used for earthmoving consumes 250 gallons of diesel in 12 hours.
Finally you get a “zero emissions” car.- Anonyymi
aika paljon tarvitaan tavaraa valmistukseen.
- Anonyymi
Piiperöt eivät juurikaan mieti. Puuttuu siihen tarvittava elin.
- Anonyymi
Pyydätkö viherpiiperöitä mietyimään? Eihän niillä ole aivokapasiteettia, millä miettiä. Pienet raukkaparat kun ovat syntyneet vajaina.
- Anonyymi
Mersut, Audit ja Volvot on paperia. BMW on auto.
- Anonyymi
BMW on huono ajettava. Tämä auto on uraherkkä, eikä kulje suoraan. Niitä päätyy kolareihin ja ulosajoihin aivan liian usein. Nuorison suosima, tehokas takaveto ja halpa romu.
Mercedes-Benz on automaailman edelläkävijä nyt ja aina. Se on myös laadun synonyymi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW on huono ajettava. Tämä auto on uraherkkä, eikä kulje suoraan. Niitä päätyy kolareihin ja ulosajoihin aivan liian usein. Nuorison suosima, tehokas takaveto ja halpa romu.
Mercedes-Benz on automaailman edelläkävijä nyt ja aina. Se on myös laadun synonyymi.Merkittävä osuus moottorivioista ilmeni Audeissa. Kyseisen merkin tapauksessa hinauksista 40 prosenttia johtui moottoriviasta. Toiseksi yleisin syy auton hinaukselle on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia oli vertailussa eniten Hyundailla, Reunaultilla Nissanilla. Kaikkien merkkien tapauksessa käynnistymättömyys oli syynä 13 prosenttiin kaikista hinausoperaatioista.
- Anonyymi
Euroopan autokaupasta tuli ”kuoleman laakso” – Sähköautojen tilausmäärät romahtaneet
- Anonyymi
Polkupyörät idässä käy kaupaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polkupyörät idässä käy kaupaksi.
ja osa myydään huutokaupalla sitten suomessa.
- Anonyymi
Asiantuntijat ovat huolissaan Tesla Cybertruckin turvallisuudesta – "Törmäyksessä tappava"
Teslan uusi lava-auto Cybertruck on kuohuttanut muun muassa poikkeavalla ulkonäöllään. Lisäksi ajoneuvon turvallisuus huolettaa asiantuntijoita.- Anonyymi
Teslalta hurja tarjous Suomessa: Model Y yli 6 000 euron alennuksella
Maailman ykkösautoa pusketaan kuluttajille jälleen alennuksen kera. Tällä kertaa leasing-versiona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslalta hurja tarjous Suomessa: Model Y yli 6 000 euron alennuksella
Maailman ykkösautoa pusketaan kuluttajille jälleen alennuksen kera. Tällä kertaa leasing-versiona.RENAULT ZOE 100% ELECTRIC – SÄHKÖLLÄ JOKA PÄIVÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RENAULT ZOE 100% ELECTRIC – SÄHKÖLLÄ JOKA PÄIVÄ
Mercedes-Benzin sähköautoilu
Kolme sähköistä voimalinjavaihtoehtoa.
Täysin sähköinen.
Täyssähköinen liikkuminen, varsinkin käytettäessä uusiutuvaa energiaa tarkoittaa, että ajon aikana ei synny hiilidioksidipäästöjä. Ajaminen on lähes äänetöntä ja sähkömoottori reagoi välittömästi voimapolkimen painallukseen. Koe täysin uusi ajokokemus ja autoilun tulevaisuus Mercedes-Benzin täyssähköautolla.
- Anonyymi
Bemarii..
- Anonyymi
Jatke
- Anonyymi
Sähkö tulee töpselistä, tietää citypiiperö. Eikä kykene myöntämään valtavia ympäristöhaittoja joita akkujen raaka-aineiden tuotanto aiheuttaa.
- Anonyymi
This is a Tesla battery.
To manufacture it you need:
12 tonnes of rock for Lithium
5 tons of Cobalt minerals
3 tons of mineral for nickel
12 tons of copper ore
Move 250 tons of soil to obtain:
12 kg of Lithium
30 pounds of nickels
22 kg of manganese
15 pounds of Cobalt
100 Kg of rams
200 kg of aluminum, steel or and plastic
The Caterpillar 994A used for earthmoving consumes 250 gallons of diesel in 12 hours.
Finally you get a “zero emissions” car.!- Anonyymi
BMW:ee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW:ee
Jatke
- Anonyymi
Mercedes-Benzin sähköautoilu
Kolme sähköistä voimalinjavaihtoehtoa.- Anonyymi
Täysin sähköinen.
Täyssähköinen liikkuminen, varsinkin käytettäessä uusiutuvaa energiaa tarkoittaa, että ajon aikana ei synny hiilidioksidipäästöjä. Ajaminen on lähes äänetöntä ja sähkömoottori reagoi välittömästi voimapolkimen painallukseen. Koe täysin uusi ajokokemus ja autoilun tulevaisuus Mercedes-Benzin täyssähköautolla. tällä mennään.
- Anonyymi
Audimies on viisas mies.
Jyri Häkämies törttöili työsuhde-Audilla liikenteessä – mojovat sakot
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010048838.html- Anonyymi
Täyssähköinen liikkuminen, varsinkin käytettäessä uusiutuvaa energiaa
- Anonyymi
PELIITAT 1
- Anonyymi
akut ja paristot ovat kehittymässä,
ja pitää mustaa, että nykyiset akut ja paristot ovat palo- ja räjähdys vaarallisia.
https://youtu.be/_J_Qt8RQpao?si=4AIAu8ZMgXtri2eN
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911475
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk1561159En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1041040Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."
Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll15907- 82850
- 65773
Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?40757Vedalainen metafysiikka
Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli289733Ai jaa sinä oletkin ahnas
Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.107728En oikeastaan usko että sinä tai kukaan
Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt44702