sähköauto !

Anonyymi-ap

Viherpiiperöt, miettikääpäs tätä ennenkuin seuraavan kerran vouhkaatte sähköautoista maailman pelastajina:
-Sähköautojen kriittinen piste on akuissa.
-Seuraavan vuosikymmenen aikana akkukennoja tarvitaan autoihin kymmen ( sata, tuhat ) kertainen määrä tämän päivän tarpeeseen verrattuna.
-Akkujen tärkein raaka-aine on Litiumin jonka hankinta aiheuttaa jo nyt suuria ympäristöongelmia.
-Tuhatta litiumkiloa kohden tarvitaan kaksi miljoonaa litraa vettä.
-Litiumin saanti alkaa vesialtaista. 60 prosenttia maailman litiumvarannoista sijaitsee Argentiinassa Jujuyan alueella.
-Pelkästään Chilessä pumpataan tällä hetkellä noin 21 miljoonaa litraa pohjavettä vuorokaudessa, joka sitten haihdutetaan taivaan tuuliin.
-Aavikoiden kallisarvoista pohjavettä ei sekoittumisen jälkeen pysty käyttämään ihmis- tai eläinravinnoksi.
-Yhtä Tesla S -mallin akkua varten vettä pitää siis haihduttaa 80 000 litraa.
- Kiinassa hiilivoimalla valmistettu akkutuotanto laskee ilmaan 150–200 kiloa CO2-päästöjä jokaista akun kilowattituntia kohden.
-Audi e-tronin 95 kilowattitunnin akku on päästänyt ilmaan jo noin 16 000 kiloa hiilidioksidia ennen kuin itse autolla on ajettu metriäkään, siis pelkkä akunvalmistus.
-Vain 10 prosenttia Euroopan akuista kierrätetään tällä hetkellä.
-Sähköautojen akkumateriaaleja kierrättäviä laitoksia on yksi Hollannissa, eikä muita vastaavia ole olemassa.
Tällä hetkellä suunnitellaan massiivista sähköautojen valmistuskapasiteetin lisäämistä, joka nykyteknologialla aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin. joten aika nurinkurista. Ei ehkä pidä ryhtyä sellaiseen minkä toteuttamiseen teknologiaa ei ole vielä kehitetty.

83

1628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin.!!

    • Anonyymi

      Onko sieltä koskaan tullut mitään hyvää?

    • Anonyymi

      -Akkujen tärkein raaka-aine on Litiumin jonka hankinta aiheuttaa jo nyt suuria ympäristöongelmia.

      • Anonyymi

        Akkujen valmistus lopetettava..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkujen valmistus lopetettava..

        -Audi e-tronin 95 kilowattitunnin akku on päästänyt ilmaan jo noin 16 000 kiloa hiilidioksidia ennen kuin itse autolla on ajettu metriäkään, siis pelkkä akunvalmistus.
        -Vain 10 prosenttia Euroopan akuista kierrätetään tällä hetkellä.


    • Anonyymi

      joka nykyteknologialla aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin!!!

    • Anonyymi

      Tämä on ehkä väärä palsta saarnata patteriautoilusta. Laita viestiä Brysseliin EU,n viherpiipertäjille. Hehän ovat suurimpia syyllisiä tähän akkuvouhotukseen.

      Ilmaston lämpenemiseen on vaikuttanut eniten suihkumoottorien tulo lentokoneisiin.
      1960 luvun puolivälissä lämpötilakäyrä alkoi nousta jyrkästi kun lentoyhtiöt vaihtoivat potkurikoneet suihkukoneisiin.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmaston_lämpeneminen#/media/Tiedosto:Global_Temperature_Anomaly.svg

    • Anonyymi

      Turha tällä palsta ottaa kantaa , maan, EU-politiikkaan ja maailmanpolitiikkaan. Ei asioista päättävät tätä palstaa lue. Paitsi jos itse haluat purkaa ajatuksia, että tulee parempi olo.

    • Anonyymi

      aina kannattaa kommentoida !

      • Anonyymi

        juuri näin !


      • Anonyymi

        Mitä hyötyä tällä Heinola palstalla, ihan sama kuin kommentoisit Aku Ankka lehdessä.


      • Anonyymi

        Heinolassa on autopalottamo. Sinne ajan kaikki polttomoottoriautot. Patteriautojen akkuni kanssa menee sormi suuhun kun ongelmaa ei ole ratkaista. Se ratkaistaan veronmaksajien kustannuksella.


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä suunnitellaan massiivista sähköautojen valmistuskapasiteetin lisäämistä, joka nykyteknologialla aiheuttaa väistämättä ekokatastrofin. joten aika nurinkurista. Ei ehkä pidä ryhtyä sellaiseen minkä toteuttamiseen teknologiaa ei ole vielä kehitetty.

    • Anonyymi

      Koko vihreä siirtymä (aurinkosähkö, tuulimyllyt, sähköautot) tuntuu vuosisadan huijaukselta.

      • Anonyymi

        on vai?


      • Anonyymi

        Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi.
        Talouselämän mukaan, vaikka sähköautolla ajamisen ilmastopäästöt ovat polttomoottoria alemmat, on auton valmistamisen päästöt huomattavasti korkeammat kuin vastaavan polttomoottoriauton.

        Volvo on julistanut laskelmansa, jonka mukaan XC40-katumaasturisarjan sähköauton tuotannon hiilijalanjälki on 70 prosenttia vastaavaa polttomoottoriauton tuotantoa suurempi. Sähköauton elinkaaren päästöt alittavat polttomoottoriauton päästöt vasta 110[nbsp]000 ajetun kilometrin jälkeen kyseisellä autolla.

        Autojen valmistuksen päästöt johtuvat ajoneuvojen tarvitsemien metallien ja erikoismateriaalien tuotannosta.

        Autonvalmistuksen päästöjen suuruusluokan pystyy kuvittelemaan seuraavasta vertailusta: polttomoottoriauton valmistamisen energiankulutus vastaa 150[nbsp]000 ajokilometriä ja sähköauton valmistus 260[nbsp]000 ajokilometriä.

        Sähköauton ajamisen ilmastopäästötkin ovat matalammat kuin polttomoottoriautolla ajamisen vain, jos tarvittava sähkö tuotetaan vähäpäästöisesti joko uusiutuvilla lähteillä tai ydinvoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi.
        Talouselämän mukaan, vaikka sähköautolla ajamisen ilmastopäästöt ovat polttomoottoria alemmat, on auton valmistamisen päästöt huomattavasti korkeammat kuin vastaavan polttomoottoriauton.

        Volvo on julistanut laskelmansa, jonka mukaan XC40-katumaasturisarjan sähköauton tuotannon hiilijalanjälki on 70 prosenttia vastaavaa polttomoottoriauton tuotantoa suurempi. Sähköauton elinkaaren päästöt alittavat polttomoottoriauton päästöt vasta 110[nbsp]000 ajetun kilometrin jälkeen kyseisellä autolla.

        Autojen valmistuksen päästöt johtuvat ajoneuvojen tarvitsemien metallien ja erikoismateriaalien tuotannosta.

        Autonvalmistuksen päästöjen suuruusluokan pystyy kuvittelemaan seuraavasta vertailusta: polttomoottoriauton valmistamisen energiankulutus vastaa 150[nbsp]000 ajokilometriä ja sähköauton valmistus 260[nbsp]000 ajokilometriä.

        Sähköauton ajamisen ilmastopäästötkin ovat matalammat kuin polttomoottoriautolla ajamisen vain, jos tarvittava sähkö tuotetaan vähäpäästöisesti joko uusiutuvilla lähteillä tai ydinvoimalla.

        Unohdat että polttomoottoriautojen polttoaineen pumppaamiseen, siirtämiseen ja jalostukseen käytetään, yllätys, yllätys, sähköä. Kun lopetamme polttomoottoriautojen käytön vapautuu runsaasti sähköenergiaa suoraan sähköautojen käyttöön ja tämä ei vaadi ollenkaan sähköntuotannon lisärakentamista. Toki nykyisen sähköntuotannon saastuttavat osat tulee korvata päästöttömällä tuotannolla. Joten laskeppa uudestaan. Tiedätkö että esim Neste yrittää viherpestä polttoaineiden valmistusta hankkimalla tuuli ja vesivoimalla tuotettua sähköä. Mutta tämä on vain näpertelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdat että polttomoottoriautojen polttoaineen pumppaamiseen, siirtämiseen ja jalostukseen käytetään, yllätys, yllätys, sähköä. Kun lopetamme polttomoottoriautojen käytön vapautuu runsaasti sähköenergiaa suoraan sähköautojen käyttöön ja tämä ei vaadi ollenkaan sähköntuotannon lisärakentamista. Toki nykyisen sähköntuotannon saastuttavat osat tulee korvata päästöttömällä tuotannolla. Joten laskeppa uudestaan. Tiedätkö että esim Neste yrittää viherpestä polttoaineiden valmistusta hankkimalla tuuli ja vesivoimalla tuotettua sähköä. Mutta tämä on vain näpertelyä.

        Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi. onko volvo väärässä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi. onko volvo väärässä.

        kuka laskee mitenkin.


      • Anonyymi

        Polttomoottoriautolla voit ajaa vaikka 20v, mutta sähköautolla et. Siitä voi sanoa, että on kertakäyttökamaa.
        Eihän tuossa tarvitse miettiä kuin akun kokoa. Itsellä oli diisseli, jossa alkuperäinen akku ja aina vaan pelasi, tosin ajoin paljon. Sillä se lähti vielä muualle ajoon, tosin kerroin, että akku on jo 15 v vanha, että ehkä täytyy uusia pian, ei taida sähkärin akku kestää noita vuosia ja kilsoja..Riittääkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo on laskenut, että sen sähköautomallin tuotannon hiilijalanjälki on polttomoottorimallia 70 prosenttia suurempi.
        Talouselämän mukaan, vaikka sähköautolla ajamisen ilmastopäästöt ovat polttomoottoria alemmat, on auton valmistamisen päästöt huomattavasti korkeammat kuin vastaavan polttomoottoriauton.

        Volvo on julistanut laskelmansa, jonka mukaan XC40-katumaasturisarjan sähköauton tuotannon hiilijalanjälki on 70 prosenttia vastaavaa polttomoottoriauton tuotantoa suurempi. Sähköauton elinkaaren päästöt alittavat polttomoottoriauton päästöt vasta 110[nbsp]000 ajetun kilometrin jälkeen kyseisellä autolla.

        Autojen valmistuksen päästöt johtuvat ajoneuvojen tarvitsemien metallien ja erikoismateriaalien tuotannosta.

        Autonvalmistuksen päästöjen suuruusluokan pystyy kuvittelemaan seuraavasta vertailusta: polttomoottoriauton valmistamisen energiankulutus vastaa 150[nbsp]000 ajokilometriä ja sähköauton valmistus 260[nbsp]000 ajokilometriä.

        Sähköauton ajamisen ilmastopäästötkin ovat matalammat kuin polttomoottoriautolla ajamisen vain, jos tarvittava sähkö tuotetaan vähäpäästöisesti joko uusiutuvilla lähteillä tai ydinvoimalla.

        Volvo, bemari, tojo jne..
        Luuletko, että sähkäriautojen valmistajat omiaan haukkuisi?


    • Anonyymi

      onko näin.

      • Anonyymi

        Näinkö on?


    • Anonyymi

      katastrooffi

    • Anonyymi

      oli miten oli sähköautot ovat lisääntyneet vauhdilla

      • Anonyymi

        Ihminen haluaa olla edistyksellinen.


    • Anonyymi

      jep kiina tuottaa uusia malleja lisää !

    • Anonyymi

      Totuus on se, että enenkuin Kiina, Intia ym ovat siirtyneet päästöttömään energiantuotantoon, niin siihen menee 100-200 vuotta !

      Tätä ennen sähköautot eivät ole ympäristöystävällisiä !!

    • Anonyymi

      Sähköpaskat hajoaa ennen aikojaan ja korjaukset jopa yli 10 000 e, hyvä niin.
      Pöljät maksaa.

      • Anonyymi

        Onko kokemuksia sähköautoista vai luettu jostain. Vähän ristiriitaista tietoa on noista sähköautoista, mediassa.


    • Anonyymi

      Mitä väliä.

    • Anonyymi

      Ei nykyiset citypiiperöt kykene ajattelemaan mitään muuta kuin että miten ihmisiä saadaan asumaan mahdollisimman paljon pienelle asfaltoidulle alueelle. Hesan päättävät piiperöt eivät ole koskaan metsässä tai navetassa käyneetkään. Ovat erittäin kapeakatseisia minä itse tyyppejä.

      • Anonyymi

        Eipä päättäjät suomi 24/ Heinolaa lue ihan turhaa täällä mitään kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä päättäjät suomi 24/ Heinolaa lue ihan turhaa täällä mitään kommentoida.

        Joo heinolan asioita, täällä puidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä päättäjät suomi 24/ Heinolaa lue ihan turhaa täällä mitään kommentoida.

        Heinolan asiat myös arkidianmäen asioita. Siinä vaiheessa kun aletaan puhumaan että Heinola luokitellaan kriisikunnaksi, alkaa kiinnostamaan. Se voi olla aika piankin edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinolan asiat myös arkidianmäen asioita. Siinä vaiheessa kun aletaan puhumaan että Heinola luokitellaan kriisikunnaksi, alkaa kiinnostamaan. Se voi olla aika piankin edessä.

        Älä huolehdi suotta, messias auttaa sinua.


    • Anonyymi

      Vihreästi ajattelevan ajatus ei kanna noin kauas , heille oman nenän ulottuvuus on ajatusten peruste . Heille huominen on käsittämätön yhtälö .

      • Anonyymi

        Jeesus turvaa sinunkin huomisen.


    • Anonyymi

      Alkaa olla epätoivoa ilmassa näissä aloituksissa ja kommenteissa. Putinkin on alkanut puhua rauhasta, samasta asiasta lienee kysymys, oma agenda ei toimi.

    • Anonyymi

      Tässähän tuli monta hyvää syytä ostaa sähköauto. Jeesuksen aikakausi on ohi. Lopettakaa polttomoottorien valmistus. Ei jaksa sitä pörinää ja käryä.

      • Anonyymi

        Hänen aikakausi ei mene koskaan ohi, monen muun kylläkin.


    • Anonyymi

      This is a Tesla battery.
      To manufacture it you need:
      12 tonnes of rock for Lithium
      5 tons of Cobalt minerals
      3 tons of mineral for nickel
      12 tons of copper ore
      Move 250 tons of soil to obtain:
      12 kg of Lithium
      30 pounds of nickels
      22 kg of manganese
      15 pounds of Cobalt
      100 Kg of rams
      200 kg of aluminum, steel or and plastic
      The Caterpillar 994A used for earthmoving consumes 250 gallons of diesel in 12 hours.
      Finally you get a “zero emissions” car.

      • Anonyymi

        aika paljon tarvitaan tavaraa valmistukseen.


    • Anonyymi

      Piiperöt eivät juurikaan mieti. Puuttuu siihen tarvittava elin.

    • Anonyymi

      Pyydätkö viherpiiperöitä mietyimään? Eihän niillä ole aivokapasiteettia, millä miettiä. Pienet raukkaparat kun ovat syntyneet vajaina.

    • Anonyymi

      Mersut, Audit ja Volvot on paperia. BMW on auto.

      • Anonyymi

        BMW on huono ajettava. Tämä auto on uraherkkä, eikä kulje suoraan. Niitä päätyy kolareihin ja ulosajoihin aivan liian usein. Nuorison suosima, tehokas takaveto ja halpa romu.

        Mercedes-Benz on automaailman edelläkävijä nyt ja aina. Se on myös laadun synonyymi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW on huono ajettava. Tämä auto on uraherkkä, eikä kulje suoraan. Niitä päätyy kolareihin ja ulosajoihin aivan liian usein. Nuorison suosima, tehokas takaveto ja halpa romu.

        Mercedes-Benz on automaailman edelläkävijä nyt ja aina. Se on myös laadun synonyymi.

        Merkittävä osuus moottorivioista ilmeni Audeissa. Kyseisen merkin tapauksessa hinauksista 40 prosenttia johtui moottoriviasta. Toiseksi yleisin syy auton hinaukselle on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia oli vertailussa eniten Hyundailla, Reunaultilla Nissanilla. Kaikkien merkkien tapauksessa käynnistymättömyys oli syynä 13 prosenttiin kaikista hinausoperaatioista.


    • Anonyymi

      Euroopan autokaupasta tuli ”kuoleman laakso” – Sähköautojen tilausmäärät romahtaneet

      • Anonyymi

        Polkupyörät idässä käy kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyörät idässä käy kaupaksi.

        ja osa myydään huutokaupalla sitten suomessa.


    • Anonyymi

      Asiantuntijat ovat huolissaan Tesla Cybertruckin turvallisuudesta – "Törmäyksessä tappava"
      Teslan uusi lava-auto Cybertruck on kuohuttanut muun muassa poikkeavalla ulkonäöllään. Lisäksi ajoneuvon turvallisuus huolettaa asiantuntijoita.

      • Anonyymi

        Teslalta hurja tarjous Suomessa: Model Y yli 6 000 euron alennuksella
        Maailman ykkösautoa pusketaan kuluttajille jälleen alennuksen kera. Tällä kertaa leasing-versiona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslalta hurja tarjous Suomessa: Model Y yli 6 000 euron alennuksella
        Maailman ykkösautoa pusketaan kuluttajille jälleen alennuksen kera. Tällä kertaa leasing-versiona.

        RENAULT ZOE 100% ELECTRIC – SÄHKÖLLÄ JOKA PÄIVÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RENAULT ZOE 100% ELECTRIC – SÄHKÖLLÄ JOKA PÄIVÄ

        Mercedes-Benzin sähköautoilu
        Kolme sähköistä voimalinjavaihtoehtoa.

        Täysin sähköinen.
        Täyssähköinen liikkuminen, varsinkin käytettäessä uusiutuvaa energiaa tarkoittaa, että ajon aikana ei synny hiilidioksidipäästöjä. Ajaminen on lähes äänetöntä ja sähkömoottori reagoi välittömästi voimapolkimen painallukseen. Koe täysin uusi ajokokemus ja autoilun tulevaisuus Mercedes-Benzin täyssähköautolla.


      • Anonyymi

        Miten ylipäätään mahdollista tuollaisen peltikanisterin salliminen liikenteeseen?
        Eikö enää välitetä muiden turvallisuudesta paitsi kuskin!!??
        Aikaisemmin piti keulat olla joustavia ei kulmikkaita, nyt tuoTruck aivan järjetön muotoilu.


    • Anonyymi

      Bemarii..

      • Anonyymi

        Jatke


    • Anonyymi

      Sähkö tulee töpselistä, tietää citypiiperö. Eikä kykene myöntämään valtavia ympäristöhaittoja joita akkujen raaka-aineiden tuotanto aiheuttaa.

    • Anonyymi

      This is a Tesla battery.
      To manufacture it you need:
      12 tonnes of rock for Lithium
      5 tons of Cobalt minerals
      3 tons of mineral for nickel
      12 tons of copper ore
      Move 250 tons of soil to obtain:
      12 kg of Lithium
      30 pounds of nickels
      22 kg of manganese
      15 pounds of Cobalt
      100 Kg of rams
      200 kg of aluminum, steel or and plastic
      The Caterpillar 994A used for earthmoving consumes 250 gallons of diesel in 12 hours.
      Finally you get a “zero emissions” car.!

      • Anonyymi

        BMW:ee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW:ee

        Jatke


    • Anonyymi

      Mercedes-Benzin sähköautoilu
      Kolme sähköistä voimalinjavaihtoehtoa.

      • Anonyymi

        Täysin sähköinen.
        Täyssähköinen liikkuminen, varsinkin käytettäessä uusiutuvaa energiaa tarkoittaa, että ajon aikana ei synny hiilidioksidipäästöjä. Ajaminen on lähes äänetöntä ja sähkömoottori reagoi välittömästi voimapolkimen painallukseen. Koe täysin uusi ajokokemus ja autoilun tulevaisuus Mercedes-Benzin täyssähköautolla. tällä mennään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Täyssähköinen liikkuminen, varsinkin käytettäessä uusiutuvaa energiaa


    • Anonyymi

      PELIITAT 1

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sähkö autot on yksi suurimpia kusetuksia mitä ikinä on työnnetty markkinoille.
      Ensinnäkin Sähköauto tuotanto saastuttaa huomattavasti enemmän kuin mikään bensa tai diiseli kärry.
      Pohjoismaissa kaikenlisäksi se on täysin typerä idea, koska akkujen varaustaso talvella tipuu puoleen.
      Kaikki tietää,.. tai pitäisi tietää että sähköautojen akkujen varaustaso, eli lataus kapasiteetti, tippuu
      joka vuosi 10 / 15% eli 10 vuoden päästä akusto ei enää ota latausta vastaan juuri ollenkaan.
      Jolloin koko akusto pitää vaihtaa uuteen, joka taas maksaa kymmeniä tuhansia euroja, !
      Suurinpiirtein saman verran kuin uusi sähköauto,!!!

      • Anonyymi

        Juuri näin ! Valtaosa sähköauto intoilijoista ei ymmärrä, että akusto täytyy vaihtaa ennemmin tai myöhemmin ja se maksaa paljon !!??

        Akuston vaihdon hinta ei vielä näy sähköautojen hyvitys hinnassa, mutta tulee näkymään eli käytettyjä sähköautoja saa kohta halvalla, mutta kannattaako ostaa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin ! Valtaosa sähköauto intoilijoista ei ymmärrä, että akusto täytyy vaihtaa ennemmin tai myöhemmin ja se maksaa paljon !!??

        Akuston vaihdon hinta ei vielä näy sähköautojen hyvitys hinnassa, mutta tulee näkymään eli käytettyjä sähköautoja saa kohta halvalla, mutta kannattaako ostaa ???

        Tesla Model S saa käytettynä jo alle 20 t€, akku maksaa 30 t€ ei Takuun alaisille?
        Näillä 2014... vanhoilla Teslan ropposilla pääsee niukin naukin 300 km, kallista leikkimistä ja hidasta etenemistä. Akkuja on vaihdettu Takuuseen myös uudemmissa sähköautoissa!
        Akkuhan ei ole ainoa kuluerä, koko alusta kuluu korjauskuntoon puolet nopeammin kuin perinteisissä kevyemmissä polttomoottoriajoneuvoissa, kokemusta löytyy ja maksettu on hunajaisesti. Varaosia saa jos saa pitkän odottelun jäkeen!


    • Anonyymi

      Sinähän siitä meuhkaat.

    • Anonyymi

      Turha täällä on sähköautoista keskustella. Väärä foorumi.

      • Anonyymi

        Rolaattori keskustelu sopisi paremmin:


    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3619
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1419
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1249
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1144
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1038
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe