Kohta se taas alkaa. Puilla lämmittäminen. Miten saisin kaminaan lisää vetoa. Savupellit pidän koko kesän auki, että ilma pääsee kiertämään ja piipun nokassa on piipun hattu. Nuohooja käy kerran vuodessa.
Kannattaako polttaa kynttilää pesässä vaikka muutaman tunnin ennen lämmityskauden aloittamista ja jos niin millaista kynttilää?
Toki poltan sanomalehteä röörissä ennenkuin aloitan lämmityskauden. ( Rööri =nuohousluukku)
Ja aloitan ekan lämmityksenkun on tuulinen pouta sää
Ihan pelottaa se eka lämmitys
Vinkkejä pliis
Lämmitys puilla
6
350
Vastaukset
Itse poltan kanssa sanomalehtiä nuohousluukussa. Piippu on kesän jäljiltä jäähtynyt, niin veto alkaa vasta kun tulee enemmän lämpötilaeroa. Jos itse vetoa haluat parantaa, niin siihen ainoa ratkaisu on korottaa piippua. Toisissa vanhoissa matalissa taloissa näkyy silloin tällöin piipunkorotuksia. Vaatiikohan vähintään toimenpideluvan? Eos.
Joskus kaveri sanoi puhaltavansa nuohousluukkuun kuumailmapihaltimella hetken, mutta sen voisi ajatella levittävän nokea myös kämppään. Kaverisi idea kuulostaa hyvältä. Laittaa lämpötuikut nouhousluukkuihin palamaan. Luulisi sen jälkeen vetävän hyvin. Täytyy itsekkin kokeilla tuota.- Anonyymi
Pitäisi varmaan laittattaa rosteriputki jatkoksi. Mulla kasvaa isoja puita talon ympärillä. Voi olla että nekin huonontaa vetoa ☹️
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi varmaan laittattaa rosteriputki jatkoksi. Mulla kasvaa isoja puita talon ympärillä. Voi olla että nekin huonontaa vetoa ☹️
Jos se vetää ihan OK ekan lämmityksen jälkeen, niin ei sitten tarvi mitään. Korkeakin piippu vetää syksyn ekalla kertaa huonommin. Mutta jos yleensä tarvii lisää vetoa, niin se piipun korotus paras tapa toteuttaa se. Savukaasuimurit jne on yksi kallis uusi huoltokohde lisää. Mutta kyllähän tuossa piipun korotuksessa vaikuttaa myös nykyisen piipun korkeus katon yläpuolelta. Täytyy olla kuitenkin nuohottavissa ilman telineitä, niin voi tulla korotuksen rajat äkkiä vastaan.
Pauke84 kirjoitti:
Jos se vetää ihan OK ekan lämmityksen jälkeen, niin ei sitten tarvi mitään. Korkeakin piippu vetää syksyn ekalla kertaa huonommin. Mutta jos yleensä tarvii lisää vetoa, niin se piipun korotus paras tapa toteuttaa se. Savukaasuimurit jne on yksi kallis uusi huoltokohde lisää. Mutta kyllähän tuossa piipun korotuksessa vaikuttaa myös nykyisen piipun korkeus katon yläpuolelta. Täytyy olla kuitenkin nuohottavissa ilman telineitä, niin voi tulla korotuksen rajat äkkiä vastaan.
Jatkan sen verran vielä, että mahtaakojan olla irrotettavia korotuspaloja? Sillo nuohouskin onnistuu.
- Anonyymi
Itse ajattelin laittaa ulkotulet palamaan ja pesän arinalle.
Tuntuu nuo tuikut vähän mitättömiltä. - Anonyymi
Pauke84 kirjoitti:
Aina ollut vähän huonovetoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233133Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3753Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68750Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3690Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha35597Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32591Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es19530- 38523
- 40521
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3519