Onko minulla ALS?

Olen 18-vuotias poika ja olen aivan paniikissa, että minulla on ALS.

Mulla alkoi lihasnykäykset molemmista pakaroista joskus viime vuonna ja en pitänyt sitä silloin mitenkään ihmeellisinä. Niitä oli silloin tällöin.

Nyt kuitenkin muutama viikko sitten niitä on ilmaantunut molempiin jalkoihin, joskus käsissä, mahan alueella ja selässä.

Mielestäni mitään muita oireita ei ole. Normaalisti pystyn liikkumaan.

6

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet vielä kasvuiässä. Kysynkin oletko kasvanut vielä pituutta. Pojat voivat vielä kasvaa 18 vuotiaana toisin kuin tytöt joilla pituuskasvu loppuu aikasemmin. Jos olet kasvanut pituutta niin veikkaan kasvukipuja jotka aiheuttaa särkyjä kehossa.

      • No olen 185 cm ja en tietääkseni kasva enää.


      • Anonyymi
        josse66 kirjoitti:

        No olen 185 cm ja en tietääkseni kasva enää.

        no käy lääkärissä jos sun pituuskasvu on jo päättynyt.


    • Anonyymi

      Mene lääkäriin näiden asioiden kanssa , en usko että sinulla on ALS , mutta voi olla jotain muuta joka aiheuttaa kivut, kuten edellinen sanoi kasvamisesta ,vaikka olet kai kasvanut jo valmiiksi . Käytkö salilla treenaamassa ? Joskus jos treenaa väärillä liikkeillä saattaa saada lihaskipuja. Joillakin on vääränlaiset kengät jotka voivat aiheuttaa että selkä jotenkin reagoi. On niin monta syytä tälläisiin asioihin, siksi paras kun käyt lääkärissä ja kerrot siellä miten voit ja myös että pelkäät ALS sairautta, niin ottavat tarpeelliset kokeet . Parempi käydä yhden kerran liikaa, se kun yhden kerran liian vähän .Tsemppiä

      • Käyn salilla. Eikös nämä lihasnykäykset aiheudu stressistä ja huonosta unesta esimerkiksi? Nimittäin mulla on unirytmi, että 5.00 aamulla nukkumaa ja herään 16.00 joten se voi vaikuttaa uneen. Plus mulla alkaa kirjoitukset kohta joten sekin voi lisätä ahdistusta ja stressiä.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe