Olen 18-vuotias poika ja olen aivan paniikissa, että minulla on ALS.
Mulla alkoi lihasnykäykset molemmista pakaroista joskus viime vuonna ja en pitänyt sitä silloin mitenkään ihmeellisinä. Niitä oli silloin tällöin.
Nyt kuitenkin muutama viikko sitten niitä on ilmaantunut molempiin jalkoihin, joskus käsissä, mahan alueella ja selässä.
Mielestäni mitään muita oireita ei ole. Normaalisti pystyn liikkumaan.
Onko minulla ALS?
6
534
Vastaukset
- Anonyymi
Olet vielä kasvuiässä. Kysynkin oletko kasvanut vielä pituutta. Pojat voivat vielä kasvaa 18 vuotiaana toisin kuin tytöt joilla pituuskasvu loppuu aikasemmin. Jos olet kasvanut pituutta niin veikkaan kasvukipuja jotka aiheuttaa särkyjä kehossa.
- Anonyymi
josse66 kirjoitti:
No olen 185 cm ja en tietääkseni kasva enää.
no käy lääkärissä jos sun pituuskasvu on jo päättynyt.
- Anonyymi
Mene lääkäriin näiden asioiden kanssa , en usko että sinulla on ALS , mutta voi olla jotain muuta joka aiheuttaa kivut, kuten edellinen sanoi kasvamisesta ,vaikka olet kai kasvanut jo valmiiksi . Käytkö salilla treenaamassa ? Joskus jos treenaa väärillä liikkeillä saattaa saada lihaskipuja. Joillakin on vääränlaiset kengät jotka voivat aiheuttaa että selkä jotenkin reagoi. On niin monta syytä tälläisiin asioihin, siksi paras kun käyt lääkärissä ja kerrot siellä miten voit ja myös että pelkäät ALS sairautta, niin ottavat tarpeelliset kokeet . Parempi käydä yhden kerran liikaa, se kun yhden kerran liian vähän .Tsemppiä
Käyn salilla. Eikös nämä lihasnykäykset aiheudu stressistä ja huonosta unesta esimerkiksi? Nimittäin mulla on unirytmi, että 5.00 aamulla nukkumaa ja herään 16.00 joten se voi vaikuttaa uneen. Plus mulla alkaa kirjoitukset kohta joten sekin voi lisätä ahdistusta ja stressiä.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812326- 1831944
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1711784Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1141603Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311545- 1131345
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771093Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1601078Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591035