Miten vanhaksi olette syöneet estrogeenia?

Ajattelin ottaa loppuelämän ajan, mutta nyt lääkäri sitä mieltä, että pitäisi lopettaa, ettei vaan tule sitä ja tätä tulppaa.
8858
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Tiedän yhden joka söi lopun elämänsä ja eli yli 90 vuotiaaksi, eikä silloinkaan kuollut niiden tablettien vuoksi . Aina hyvin nuorekas ja pirteä oli , sen sanoi johtuvan juuri siitä että syö tabletteja .

Äänestä

Pari tuttuani sai syövän enkä uskaltanut enää jatkaa hormonien syömistä.Jouduin ottamaan Sitalopramin tilalle.Muistelen että en käyttänyt vuottakaan hormooneja

Äänestä
  • Minä yritin aikanani korvaushoitoa mutta aloin voimaan entistä huonommin ja kovia päänsärky kohtauksia . Kun lopetin niin päänsärkyä ei tullut enää mutta hikoilu jatkui muutaman vuoden ja sekään ei olleet mitään pikku hikoilua vaan ihan liiallista . Sitten loppui himoilutkin aikanaan ja elämä tuli jotakuinkin siedettäväksi

    Äänestä

En ole syönyt estrogeenia lainkaan. Käytössä on Vagifem emättimeen. Ikä 74 vuotta.

Äänestä
  • Olet niitä harvoja onnellisia joille ei tule haittaavia menopaussioireita. Jos on selvinnyt menopaussista vähäisillä hikoiluilla, ei kaipaa estrogeenihoitoja. Joskus hyvin kauan sitten pistettiin naisia hullujenhuoneeseen kun tuli valtavan vaikeita menopaussioireita eikä ollut hoitokeinoja.

    Äänestä

mulla alkaa nyt 4 vuosi ja olen 56. Yritin olla ilman, mutta unettomuus (eli tunnin välein heräily klo 2. eteenpäin palasti jälleen ja yöllä kuumat aallot) joten aloitin uudelleen. Työpäivä kun kestää noin 10h niin ei oikein tuollaisilla unilla pärjää. Unilääkettäkin kokeilin mutta tokkura kamala. Estrogeeni hoitaa täysin yöunet kuntoon mun kohdalla. En vain voi elää arkea ilman hormonihoitoa.

Äänestä
  • Eikös se just ole paha tukosriskin vuoksi, jos lopettaa ja taas aloittaa uudelleen, pitäisi olla säännöllisesti käytössä. Näin olen kuullut ja lääkärinikin mainitsi tästä.

    Äänestä

  • Anonyymi00007 kirjoitti:

    Eikös se just ole paha tukosriskin vuoksi, jos lopettaa ja taas aloittaa uudelleen, pitäisi olla säännöllisesti käytössä. Näin olen kuullut ja lääkärinikin mainitsi tästä.

    saattaa olla, mutta pakko oli aloittaa. muuten en nuku enkä jaksa. Riskillä sitten mennään.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi-ap kirjoitti:

Ajattelin ottaa loppuelämän ajan, mutta nyt lääkäri sitä mieltä, että pitäisi lopettaa, ettei vaan tule sitä ja tätä tulppaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu