Älä vie lapsuuttani pois

Anonyymi-ap

Jokaisen päättäjän soisi kuuntelevan Klamydian Pyyntö kappaleen ennen kuin tekee lapsia ja nuoria koskevia päätöksiä.

Ei istuteta lapsia tunteja koulukuljetuksessa, koska samalla viedään heiltä pois myös paljon yhteistä aikaa vanhempiensa ja kavereidensa kanssa.
Ei oteta heiltä pois turvallisia ja mielekkäitä vapaa-ajan paikkoja ja erityisesti huolehditaan, että ympärillä on riittävästi turvallisia aikuisia huolehtimassa ja vaikeinakin hekinä tukemassa.
Näiden lisäksi sydämestäni toivon, että jokainen lapsi huomioidaan kaupungissamme tasavertaisesti, riippumatta hänen asuinpaikastaan, eikä keltään vietäisi lapsuutta pois epäoikeudenmukaisilla päätöksillä.

67

1377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki se hyvä mitä lapsille annetaan saadaan aivan varmasti myöhemmin moninkertaisena takaisin tavalla tai toisella.

      • Anonyymi

        Totta. Vastaavasti kaikki mitä heiltä pois otetaan tulee jollain tavalla aina jossain vaiheessa aiheuttamaan ylimääräisiä kuluja.


    • Anonyymi

      Tärkeimmät päättäjät lasten tulevaisuuden kannalta on omat vanhemmat. Jos heillä ei ole elämä hallinnassa, ei sitä viranomaiset tai muut "päättäjät" voi korvata.

      • Anonyymi

        Ajatteletko oikeasti niin että jos vanhemmilla ei terveydellisten tai taloudellisten seikkojen takia ole mahdollisuutta täysipainoisesti huolehtia lapsistaan, niin antaa sitten vaan olla. Eikö kaupungin KAIKKEIN TÄRKEIMPIIN perustehtäviin kuulu juuri heistä huolehtiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko oikeasti niin että jos vanhemmilla ei terveydellisten tai taloudellisten seikkojen takia ole mahdollisuutta täysipainoisesti huolehtia lapsistaan, niin antaa sitten vaan olla. Eikö kaupungin KAIKKEIN TÄRKEIMPIIN perustehtäviin kuulu juuri heistä huolehtiminen.

        Kouvolassa jokaisesta lapsesta pidetään huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko oikeasti niin että jos vanhemmilla ei terveydellisten tai taloudellisten seikkojen takia ole mahdollisuutta täysipainoisesti huolehtia lapsistaan, niin antaa sitten vaan olla. Eikö kaupungin KAIKKEIN TÄRKEIMPIIN perustehtäviin kuulu juuri heistä huolehtiminen.

        Kirjoitinko minä noin?
        Edelleen olen sitä mieltä, että mikään viranomainen ei voi toimillaan korvata vanhempien merkitystä. Oli se tarkoitus miten hyvä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitinko minä noin?
        Edelleen olen sitä mieltä, että mikään viranomainen ei voi toimillaan korvata vanhempien merkitystä. Oli se tarkoitus miten hyvä tahansa.

        Ei voi korvata mutta kaupungin tehtävä on huolehtia että lapsella on riittävän lähellä ympärillään harrastuspaikkoja ja turvallisia aikuisia sekä myös aikaa harrastuksilleen ja näin pitää siis huolta että lapsella on HYVÄ OLLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi korvata mutta kaupungin tehtävä on huolehtia että lapsella on riittävän lähellä ympärillään harrastuspaikkoja ja turvallisia aikuisia sekä myös aikaa harrastuksilleen ja näin pitää siis huolta että lapsella on HYVÄ OLLA.

        Jokainen vanhempi huolehtii siitä,että lapsi pääsee harrastamaan. Ei kaupunki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen vanhempi huolehtii siitä,että lapsi pääsee harrastamaan. Ei kaupunki

        Jos sinä olet hyväosainen vanhempi ja olet pystynyt tämän toteuttamaan niin hyvä niin. Suosittelisin kuitenkin katsomaan ympärillesi hieman kauemmas ja asettumaan vähän pienituloisempien ja työn uuvuttamien vanhempien asemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä olet hyväosainen vanhempi ja olet pystynyt tämän toteuttamaan niin hyvä niin. Suosittelisin kuitenkin katsomaan ympärillesi hieman kauemmas ja asettumaan vähän pienituloisempien ja työn uuvuttamien vanhempien asemaan.

        Apua voit hakea jos et jaksa,mutta yleisesti ottaen ei lasten hyvinvointia voi ulkoistaa. Yritä jaksaa pitää huolta lapsistasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apua voit hakea jos et jaksa,mutta yleisesti ottaen ei lasten hyvinvointia voi ulkoistaa. Yritä jaksaa pitää huolta lapsistasi

        Eipä vähäänaikaan olekaan noin välinpitämättömästi lapsista välittävää vastaan tullutkaan. Omat lapsenikin olen yrittänyt kasvattaa parhaani mukaan, mutta olisivathan he parempaakin ansainneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä vähäänaikaan olekaan noin välinpitämättömästi lapsista välittävää vastaan tullutkaan. Omat lapsenikin olen yrittänyt kasvattaa parhaani mukaan, mutta olisivathan he parempaakin ansainneet.

        Ymmärrän sinua. Itsellä jo 4 täysi-ikäistä ja itse niistä huolehdittiin yhdessä puolison kanssa. En todellakaan vähättele lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sinua. Itsellä jo 4 täysi-ikäistä ja itse niistä huolehdittiin yhdessä puolison kanssa. En todellakaan vähättele lapsia.

        Onhan se vähättelyä jos koko ajan jankkaaat samaa...Jos vanhempien elämä ei ole hallinnassa ei viranomaisrt voi sitä korvata...Jokainen vanhempi huolehtii siitä että lapsi pääsee harrastamaan...lasten hyvinvointia ei vou ulkoistaa...Sanoit tuossa sen tärkeän eron...puolison kanssa. Minä tiedän erityisen hyvin millaista on kasvattaa lapset yksin. Usein toivoin että olisi edes se jääkiekkokaukalo, mihin lspsrt olisi voinut päästää turvallisin mielin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se vähättelyä jos koko ajan jankkaaat samaa...Jos vanhempien elämä ei ole hallinnassa ei viranomaisrt voi sitä korvata...Jokainen vanhempi huolehtii siitä että lapsi pääsee harrastamaan...lasten hyvinvointia ei vou ulkoistaa...Sanoit tuossa sen tärkeän eron...puolison kanssa. Minä tiedän erityisen hyvin millaista on kasvattaa lapset yksin. Usein toivoin että olisi edes se jääkiekkokaukalo, mihin lspsrt olisi voinut päästää turvallisin mielin.

        Sulla taitaa olla ongelmia myös itsesi kanssa,tsemppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa olla ongelmia myös itsesi kanssa,tsemppiä.

        Mulla menee nyt oikein hyvin mutta olen velvollinen pitämään tätä asiaa päättäjien tietoisuudessa (vaikka jankkaamala) että muut ei tarvisi kokea samaa kuin meidän perhe. Mietin vaan miksi sinä käytät niin paljon energiaasi tähän. Aloin jopa epäilemään että onko pienessä piirissä jo päätetty esim ensi talven ulkojäiden hoidosta ja olisi perin kiusallista jos ennakkoon tehdyt päätökset menisi pieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla menee nyt oikein hyvin mutta olen velvollinen pitämään tätä asiaa päättäjien tietoisuudessa (vaikka jankkaamala) että muut ei tarvisi kokea samaa kuin meidän perhe. Mietin vaan miksi sinä käytät niin paljon energiaasi tähän. Aloin jopa epäilemään että onko pienessä piirissä jo päätetty esim ensi talven ulkojäiden hoidosta ja olisi perin kiusallista jos ennakkoon tehdyt päätökset menisi pieleen.

        En ole mukana päättämässä asioista. Jos haluat vaikuttaa niin tee se siellä missä voit vaikuttaa. Näiden kirjoitusten perusteella ei päätöksiä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mukana päättämässä asioista. Jos haluat vaikuttaa niin tee se siellä missä voit vaikuttaa. Näiden kirjoitusten perusteella ei päätöksiä tehdä.

        Minä olen nyt tullut siihen lopputulokseen että tämä on paras paikka tuoda ajatuksia esille. Jos kommenttini ovat kiudallisia ei kannata niitä tänne tulla lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mukana päättämässä asioista. Jos haluat vaikuttaa niin tee se siellä missä voit vaikuttaa. Näiden kirjoitusten perusteella ei päätöksiä tehdä.

        kyllä näitä kirjoituksia täällä valtuutetut käy lukemassa ja heidän enemmistö tekee lopulliset ratkaisut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä näitä kirjoituksia täällä valtuutetut käy lukemassa ja heidän enemmistö tekee lopulliset ratkaisut.

        Heh,no vaikuta sitten täällä😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh,no vaikuta sitten täällä😂

        ootkos ottanu ilolientä kun noin naurattaa. Railakasta päivänjatkoo sitten vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla menee nyt oikein hyvin mutta olen velvollinen pitämään tätä asiaa päättäjien tietoisuudessa (vaikka jankkaamala) että muut ei tarvisi kokea samaa kuin meidän perhe. Mietin vaan miksi sinä käytät niin paljon energiaasi tähän. Aloin jopa epäilemään että onko pienessä piirissä jo päätetty esim ensi talven ulkojäiden hoidosta ja olisi perin kiusallista jos ennakkoon tehdyt päätökset menisi pieleen.

        Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että sinun kirjoituksiisi kommentoi aina sama "hyväosainen" vanhempi?
        Ei kannattaisi heti käydä ruotimaan ihmisiä heidän mielipiteidensä vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että sinun kirjoituksiisi kommentoi aina sama "hyväosainen" vanhempi?
        Ei kannattaisi heti käydä ruotimaan ihmisiä heidän mielipiteidensä vuoksi.

        Pientä tarkkuutta... kirjoitin että jos olet hyväosainen vanhempi kun laitoit että Jokainen vanhempi huolehtii siitä,että lapsi pääsee harrastamaan. Eli minusta olet pikkaisen hyväosaisempi moneen muuhun verrattuna jos olet pystynyt tämän totenuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pientä tarkkuutta... kirjoitin että jos olet hyväosainen vanhempi kun laitoit että Jokainen vanhempi huolehtii siitä,että lapsi pääsee harrastamaan. Eli minusta olet pikkaisen hyväosaisempi moneen muuhun verrattuna jos olet pystynyt tämän totenuttamaan.

        Tarkkuutta nyt: kommentoit jonkun muun kirjoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla menee nyt oikein hyvin mutta olen velvollinen pitämään tätä asiaa päättäjien tietoisuudessa (vaikka jankkaamala) että muut ei tarvisi kokea samaa kuin meidän perhe. Mietin vaan miksi sinä käytät niin paljon energiaasi tähän. Aloin jopa epäilemään että onko pienessä piirissä jo päätetty esim ensi talven ulkojäiden hoidosta ja olisi perin kiusallista jos ennakkoon tehdyt päätökset menisi pieleen.

        Käsittämätöntä että jaksat jankuttaa jääkiekkokaukaloista, ei monikaan harrastus ole niin kallis vanhemmille kuin lätkä.
        Oletko huomannut että on myös henkisiä harrastuksia, eivätkä ne useinkaan vaadi suuria investointeja asianomaiselta, vanhemmiltaan tai kunnalta. Sen sijaan ne vaativat älliä ja sitkeyttä paljon enemmän kuin maila kädessä syljeskely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkkuutta nyt: kommentoit jonkun muun kirjoitukseen.

        Ota nyt ihan rauhassa. Jokainen saa tehdä ja kommentoida niinkuin sydämmessään oikein kokee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittämätöntä että jaksat jankuttaa jääkiekkokaukaloista, ei monikaan harrastus ole niin kallis vanhemmille kuin lätkä.
        Oletko huomannut että on myös henkisiä harrastuksia, eivätkä ne useinkaan vaadi suuria investointeja asianomaiselta, vanhemmiltaan tai kunnalta. Sen sijaan ne vaativat älliä ja sitkeyttä paljon enemmän kuin maila kädessä syljeskely.

        Kirpparilta saatiin kahdellakympillä maila ja luistimet ja kaveri lahjotti kypärän niillä poika kävi aina iltasin ulkojäällä pelaamassa silloin kun jää sattui olemaan hoidettuna. Onko sinulla ollut poikalapsia, jotka ovat pärjänneet ihan vaan henkisillä harrastuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirpparilta saatiin kahdellakympillä maila ja luistimet ja kaveri lahjotti kypärän niillä poika kävi aina iltasin ulkojäällä pelaamassa silloin kun jää sattui olemaan hoidettuna. Onko sinulla ollut poikalapsia, jotka ovat pärjänneet ihan vaan henkisillä harrastuksilla.

        Me pelattiin lapsena kaiket illat lätkämailoilla ja tennispalloilla tennarit jalassa ”lätkää” kun jäätä ei ollut. Ei tullut henkistä vaurioita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me pelattiin lapsena kaiket illat lätkämailoilla ja tennispalloilla tennarit jalassa ”lätkää” kun jäätä ei ollut. Ei tullut henkistä vaurioita

        Kun nyt koko päivä ollaan tässä keskusteltu niin voisitko sinäkin kertoa mikä on sinun motiivi tälle koko päivän kestäneelle jänkkäämiselle jos et kwrran ole päättävässä asemassa?Kouvolassa ollaan tekemässä kymmenien miljoonien investointisuunnitelmia niin muutama kaukalo tai jalkapallokenttä on kärpäsen paska niissä rahoissa. Sinulla varmaan on joku syy miksi lasten hyvinvointia ei tässä kohtaa voida edistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt koko päivä ollaan tässä keskusteltu niin voisitko sinäkin kertoa mikä on sinun motiivi tälle koko päivän kestäneelle jänkkäämiselle jos et kwrran ole päättävässä asemassa?Kouvolassa ollaan tekemässä kymmenien miljoonien investointisuunnitelmia niin muutama kaukalo tai jalkapallokenttä on kärpäsen paska niissä rahoissa. Sinulla varmaan on joku syy miksi lasten hyvinvointia ei tässä kohtaa voida edistää.

        Edellinen viesti oli minulta ensimmäinen tähän ketjuun,tämä siis toinen. Mieti sinä sitä jankkaamista. Ongelmasi ei poistu vaikka saisit kaukalon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen viesti oli minulta ensimmäinen tähän ketjuun,tämä siis toinen. Mieti sinä sitä jankkaamista. Ongelmasi ei poistu vaikka saisit kaukalon.

        Että tällanen vastaus.... Kiitos ja keskustelemisiin seuraavaan kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla menee nyt oikein hyvin mutta olen velvollinen pitämään tätä asiaa päättäjien tietoisuudessa (vaikka jankkaamala) että muut ei tarvisi kokea samaa kuin meidän perhe. Mietin vaan miksi sinä käytät niin paljon energiaasi tähän. Aloin jopa epäilemään että onko pienessä piirissä jo päätetty esim ensi talven ulkojäiden hoidosta ja olisi perin kiusallista jos ennakkoon tehdyt päätökset menisi pieleen.

        Ja sulla on rahaa käydä ryyppäämässä ja Klamydian keikalla, mutta ei rahaa lasten harrastuksiin, vai miten on asianlaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen viesti oli minulta ensimmäinen tähän ketjuun,tämä siis toinen. Mieti sinä sitä jankkaamista. Ongelmasi ei poistu vaikka saisit kaukalon.

        Ota pullo pois kädestäsi, niin helpottaa. Käytä se alkoholiin menevä raha lapsiisi, äläkä vingu sossua tukemaan lapsiesi harrastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota pullo pois kädestäsi, niin helpottaa. Käytä se alkoholiin menevä raha lapsiisi, äläkä vingu sossua tukemaan lapsiesi harrastusta.

        Juon tosi harvoin ja aikuiset lapseni tienaavat niin hyvin,että maksavat itse omat harrastuksensa. Sossua ei meidän perhe ole koskaan tarvinnut. Taisi mennä vähän ohi toi kommenttisi


    • Anonyymi

      Tiedoksi että kunnan yksi kuntalain mukaisista perustehtävistä on edistää asukkaidensa hyvinvointia. Sama pitäisi päteä Kouvolaan.

      • Anonyymi

        Soittiko se klamydia koria rollissa tän piisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soittiko se klamydia koria rollissa tän piisin

        Onkohan edes Klamydian biisi ?


      • Anonyymi

        Eipä nuo pitkät ajat koulukuljetuksessa tosiaan edistä hyvinvointia millään lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nuo pitkät ajat koulukuljetuksessa tosiaan edistä hyvinvointia millään lailla.

        Veronmaksajien maksama kyyti ja siitäkin valitetaan. Tai siis aikuiset valittaa. Lapset ovat tyytyväisiä. Kuljeta itse tai muuta lähemmäs koulua jos ei kelpaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veronmaksajien maksama kyyti ja siitäkin valitetaan. Tai siis aikuiset valittaa. Lapset ovat tyytyväisiä. Kuljeta itse tai muuta lähemmäs koulua jos ei kelpaa

        Sinulla ilmeisesti on lasten tyytyväisyydestä jotain tarkempaakin tietoa


    • Anonyymi

      Joo voi se ollakin. Jannikaan sekoitin

    • Anonyymi

      Eikä opetettaisi vihaamaan erilaisuutta.

      • Anonyymi

        Lapset on enemmän suurta massaa suurkouluissa , jossa ei niin nopeasti huomata kiusaamista joka liittyy usein juuri tuohon erilaisuuden ymmärtämättömyyteen. Nämä "erilaiset" lapset kokevat enemmän turvattomuutta näissä kouluissa. Jos kiusaaminen pääsee pitkälle opettajien silmiltä piilossa on siihen paljon hankalampi puuttua. Olen kuullut liian monesta tapauksesta jossa lapsi ei ole kertonut kiusaamisesta kotonakaan. EI SIIS SUURKOULUJA MEILLE KIITOS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset on enemmän suurta massaa suurkouluissa , jossa ei niin nopeasti huomata kiusaamista joka liittyy usein juuri tuohon erilaisuuden ymmärtämättömyyteen. Nämä "erilaiset" lapset kokevat enemmän turvattomuutta näissä kouluissa. Jos kiusaaminen pääsee pitkälle opettajien silmiltä piilossa on siihen paljon hankalampi puuttua. Olen kuullut liian monesta tapauksesta jossa lapsi ei ole kertonut kiusaamisesta kotonakaan. EI SIIS SUURKOULUJA MEILLE KIITOS.

        Eikö suurkouluissa ole paljon erilaisia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö suurkouluissa ole paljon erilaisia ?

        Vähän niinkuin meidän aikuisten kanssa. Voit joutua silmätikuksi jos tuot esille mielipiteitä tai käyttäydyt tavalla jotka eivät "valtaa pitävää" joukkoa miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän niinkuin meidän aikuisten kanssa. Voit joutua silmätikuksi jos tuot esille mielipiteitä tai käyttäydyt tavalla jotka eivät "valtaa pitävää" joukkoa miellytä.

        Myös ”valtaapitävät” voivat joutua silmätikuiksi etenkin näin some-aikana.


    • Anonyymi

      Totta keskusteluja seuranneena olen joskus miettinyt johtuuko siitä että nämä eivät halua yhtään joustaa omasta kannastaan ja ajavat itselleen tärkeitä asioita eteenpäin kuin katujyrä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä aloittajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä aloittajasta.

        Aloittajalla ei taida kuitenkaan olla oma napa lähinnä vaan hän pitää niiden puolia jotka siihen eivät vielä itse pysty eli lapsien puolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla ei taida kuitenkaan olla oma napa lähinnä vaan hän pitää niiden puolia jotka siihen eivät vielä itse pysty eli lapsien puolia.

        Omien lasten puolta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omien lasten puolta

        Tätä me ei tiedetä mutta oli ne sitten omia tai vieraita niin ovathan lapset kaikkein arvokkainta mitä kaupungistamme löytyy 💗🙏


    • Anonyymi

      Ei olisi uskonut että näin härskisti kaupungissa lopulta toimitaan... Anjalasta purettu jääkiekkokaukalo ja uutta ei tilalle laiteta. Nyt sitten odotetaan mihin seuraavaan hankkeeseen nämä meidän lapsien rahat laitetaan.

    • Anonyymi

      Käykää muutkin kyläläiset tarkistamassa kaukalonne kun vielä voitte. Löytyykö niistäkin yllättäen mätävikaa niinkuin hometta kouluista

      • Anonyymi

        Virkamies saa näillä päätöksillä väen tekemisen puutteessa mielummin kuluttamassa aikaa hatuumaalla. Ja turha taas suraavaks puolustella että ulkojää jää. Ei siellä voi meidän pojat lätkää pelata. Paljonkohan se lätkäkaukalo olis maksanu verrattuna niihin taulujen varastointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virkamies saa näillä päätöksillä väen tekemisen puutteessa mielummin kuluttamassa aikaa hatuumaalla. Ja turha taas suraavaks puolustella että ulkojää jää. Ei siellä voi meidän pojat lätkää pelata. Paljonkohan se lätkäkaukalo olis maksanu verrattuna niihin taulujen varastointiin.

        Onhan Kouvolassa vaikka kuinka monta kaukaloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Kouvolassa vaikka kuinka monta kaukaloa

        Mitä ne anjalan lapsia auttaa. Eikä auta keskustan jäähalli eikä haanojan uusi halli eikä uimahalli eikä monitoimiareena eikä teatteri eikä ne taulut siellä varastossakaan. Nyt taas paremmin ymmärtää vänkääjän kaukalovastustuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Kouvolassa vaikka kuinka monta kaukaloa

        laitatko pisteinä kartalle missä ne on kiitos?


    • Anonyymi

      Pieni piiri siirtynyt toiminnan asteelle???

    • Anonyymi

      Klamydia aiheuttaa lapsettomuutta.

    • Anonyymi

      Toiseen kertaan jo eskolanmäen halli otetaan lautakunnan ksittelyyn. Jos edellinen halli vajonnut samalla paikalla niin pitäskö väliaikasesti laittaa kuplahalli lapsille ja odottaa parempia aikoja.

      • Anonyymi

        Kun se kuplahalli täytetään vedyllä niin ei vajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se kuplahalli täytetään vedyllä niin ei vajoa.

        Jos ei nyt ihan vedyllä täytettäis kuitenkaan. Jospa niitä tehtäis useampi ja täytettäis lapsilla.


    • Anonyymi

      Missä NAINEN ? AP

    • Anonyymi

      Ei onnistunu vielä virkamiesten läpilyönti korian pesiskentällä. Kattokaa vaan kun koulu saadaan korialle alkaa jumalaton vaatimus uudesta monitoimihallista jos ei jopa oikein areenasta josta käteväsi hyötyisi keskustalaisetkin. Olisi ollu mielenkiintoista nähdä se viimehetkellä julkaistu pieninvestointilista jota ei hyväksytty. Melkeinpä voi arvata minne pääasiassa olis investoitu ja minne alueille ei juuri mitään.

      • Anonyymi

        Kitos kosarin kun sen julkasikin. en yhtään enää ihmettele miksi se annettiin lautakunnalle viime hetkellä. Kuviteltiin ehkä vielä että lautakunta sen tosta vaan hyväksyy.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe