Uusi kotkotus - kaulan ympäryksen mitta

Anonyymi-ap

Kaulanympärys korreloi vyötärönympäryksen kanssa. Se saattaa olla jopa vyötärönmittaa luotettavampi testi,
Syksyllä alkaa uusi tutkimus, jossa naisille (ymmärsin koko tekstistä että nuoremmille kuin me) lähetetään kirjekuoressa paperinen mittanauha, jolla he mittaavat kaulansa itse.
Kun kaulaan tulee yksi sentti lisää, se vastasi vyötäröllä noin 4,5 senttiä.
Jos naisen kaulan ympärysmitta on yli 36 senttimetriä (miehillä 43), riski aineenvaihdunnalliselle sairausriskille, kuten sydän- ja verisuonisairauksille ja diabetekselle on kohonnut. Kohonnutta riskiä tutkitaan yhdestä maksan rasvoittumisesta kertomasta arvosta vyötärön ympärysmitan lisäksi.
Kiiruhdin mittaamaan, kaulani paksuus on 33 cm.
Tuskin voi osallistua tähän testiin kuntosalin "kaapit". Ehkä luotettavampi vain tavaallisesti liikkuvilla kuin tosi kuntoilijoilla, joilla kaula paksunee lihasten kasvaessa. Vaikka mitenhän on, yleensä painonnostajat, kivenkantajat ja autonkiskojat ovat myös vartaloltaan aika vantteria.

18

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Palstan sossusuvakkien kaulat kilpailevat lihotuspossujen seurassa , ennen joulunajan teurastuksia.

• Anonyymi

Olen plus 70v.nainen.kyllä vaatteet kertoo olenko lihonut ,ilman kaulan tai vyötärön mittaamista.Sama ei tarvitse omistaa vaakaa.kukin tietysti tekee ihan mitä haluaa.

• Anonyymi

Lihomisessa on eroa kun mitataan rasvaa, joka on kertynyt sisäelinten ystäville. Sen kertoo kaulan ja vyötärönympärysmitta. Jos lihoo reisitä ja takapuolesta, se ei ole vaarallista, vain vatsan kohdalta on.
        Tosin en usko että kaula pysyisi hoikkana lihoisimpa mistä kohdasta hyvänsä mutta jos tutkijat ovat asian tutkineet niin olkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lihomisessa on eroa kun mitataan rasvaa, joka on kertynyt sisäelinten ystäville. Sen kertoo kaulan ja vyötärönympärysmitta. Jos lihoo reisitä ja takapuolesta, se ei ole vaarallista, vain vatsan kohdalta on.
        Tosin en usko että kaula pysyisi hoikkana lihoisimpa mistä kohdasta hyvänsä mutta jos tutkijat ovat asian tutkineet niin olkoon.

No vähän sanat sekoo. Huomenta kaikille!

• Anonyymi

Voisiko ympärysmitta korreloida uniapnean mahdollisuuden kanssa?

• Anonyymi

Ylipaino ja uniapnea.....

https://www.duodecimlehti.fi/duo98035

• Anonyymi

Kaula ja vyötärö ovat minulla ohuet, muutenkin laiha olen vain 52 kg ja pituutta 166 cm
      Suvussamme oikeastaan kaikki laihoja.

• Anonyymi

Minulla lääkärityttö mittasi sen paksuuden ja totesi että jos se on 14 cm tai enemmän niin se on hyvä ja hyvän merkki.

• Anonyymi

Kaulan ja vyötärön mitan kyllä näkee peilistä katsomalla. Jos näyttää turpealta, niin jättää pullat syömättä.

• Anonyymi

Olut ja viini päivittäin lihottaa enempi kuin nisupala kaffeella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olut ja viini päivittäin lihottaa enempi kuin nisupala kaffeella.

Tutkipa tarkemmin. Molemmissa juomissa on ravintoaineita jonkin verran, pullassa ei yhtään ja se on vain turhaa suolen - ja suonen - tuketta.

• Anonyymi

Omalla kohdalla mittaus ei pidä yhtään paikkansa. En usko koko juttuun.

• Anonyymi

Kaula on hyvä olla, jos lihoo, se näkyy joka paikassa.

• Anonyymi

Ihan painoni nousun tai laskun kertoo omat vaatteni. Mikään mitari painoon ei ole vaaka ainakaan.Johan järki sanoo nainen 162cm toinen nainen 170 cm.Painavat kumatkin 60 kg.Kumpi näytää hoikemalta?

• Vyötärö lihavuus ollut vanhempana kiusa, se mikä talvella kertyi vyötäröön lähti kesällä mökillä hyötyliikunnalla, on keuhkojen huonon kunnon takia ei pysty tehokkaaseen liikuntaan. Ruuan vähentäminen ei järkevää, se mitä syö enemmän tärkeää.
      Kaula on samanlainen kuin nuorena.

• Anonyymi

Onkos tuo myöhästynyt aprillipila, vai koska sen "mittanauhan" pitäisi tulla?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1748
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1164
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1026
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      916
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe