Miksi lihavuus pitäisi hyväksyä sellaisenaan?

Anonyymi-ap

"Parasta olisi hyväksyä muut sellaisina kuin he ovat, tai sitten voisi miettiä, mikä on pielessä omalla kohdalla, jos on tarve arvostella toisia erinäisissä asioissa."

Lyhyessä narussa edellinen väite on totta, kun tarkastellaan yksilöä. Jokaisen on kunnioitettava yksilöä, mutta kannettava huolta itsensä lisäksi myös omasta perheestä ja lähipiiristä. Varsinkin omista lapsistaan, ja lähipiirin lihavuudesta on voitava puhua.

Pitkässä narussa lihavat ihmiset ovat tilasto ja yhteiskunnan ongelma, sillä lihavuus ei tuo mitään lisäarvoa, vaan juuri päin vastoin. Lihavuus tuo pahoinvointia, psyykkisiä ongelmia sekä sairautta, liikuntakyvyttömyyttä ja työkyvyttömyyttä, joka kaikki maksaa sekä yksilölle itselleen että myös yhteiskunnalle. On yhteiskunnallinen ja erittäin vaativa tehtävä ohjata ihmisiä valitsemaan oikein, ja järjestää tuohon ohjaamiseen keinot. Keinoja ovat kasvatus, koulutus, tiedotus, kulttuuri, liikunta, terveydenhoito, verotus ja sääntely ja viimeisten kahden kautta muun muassa elintarvikkeiden hinnoittelu.

Jos 65 % aikuisesta kansasta on ylipainoista, kaikki ei voi olla kohdallaan. Miksi lihavuuden pitäisi olla uusi normaali, vaikka se luo ympärilleen pelkkiä ongelmia? Ei pitäisi.

66

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kansalla on oikeus valita olla läskinen. Sitä on valinnanvapaus.

      • Anonyymi

        "Verorahoilla me leikkaamme ne!"
        Joo, oikeus syöpötella ja juopotella, kyllä kela maksaa sairaalakulut!
        Eihän ketään voi pakottaa myöskään työhön!
        Sairaslomat lihavuudesta johtuen ovat kansalaisoikeuksia!
        Mahtaa olla elämän arvoista olemassaoloa!


    • Anonyymi

      Hyvin kirjoitettu aloitus, täysin samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt omaa ystäväpiiriäni. Siihen on aina kuulunut vain hoikkia!
      Mistä se omavalintainen ystävien hankinta johtuu?
      Me olemme tutustuneet yhteisissä kiinnostuksen parissa!
      Ei mitään vaikeuksia, jos lihava henkilö istuu koulussa vieressä.
      Ei vaikeuksia työskennellä yhdessä työpaikoilla.
      Mutta ei ole myöskään mitään kanssakäymistä pakollisten kuvioiden ulkopuolella!
      Hikoilkoot omassa ylhäisessä yksinäisyydessään!

      • Anonyymi

        Juuri nyt aloin miettiä omaa ystäväpiiriäni.
        Omavalintainen ystävävalintani perustuu siihen, millainen ihminen, ystävä, on luonteeltaan, käytökseltään, sopiiko samaan piiriin yhteisten kiinnostusten pariin. Ja sekin on otettava huomioon, kenelle itse kelpaan ystäväksi. Ystävyys on molemminpuolista.
        En hyljeksi ketään, etenkään ystäviksi sopivia tyyppejä painon mukaan, tai ylipäänsä ulkonäön, tai -muodon mukaan.

        Ja vielä se, että kanssakäyminenkin onnistuu kyllä tarvittaessa kenen kanssa tahansa, riippumatta painosta tai mistään muustakaan. Ystäväksi ei toki aina voi alkaa kenen kanssa tahansa.
        Myönnän myös suoraan, että edellistä kommentoijaa en huolisi ystäväkseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri nyt aloin miettiä omaa ystäväpiiriäni.
        Omavalintainen ystävävalintani perustuu siihen, millainen ihminen, ystävä, on luonteeltaan, käytökseltään, sopiiko samaan piiriin yhteisten kiinnostusten pariin. Ja sekin on otettava huomioon, kenelle itse kelpaan ystäväksi. Ystävyys on molemminpuolista.
        En hyljeksi ketään, etenkään ystäviksi sopivia tyyppejä painon mukaan, tai ylipäänsä ulkonäön, tai -muodon mukaan.

        Ja vielä se, että kanssakäyminenkin onnistuu kyllä tarvittaessa kenen kanssa tahansa, riippumatta painosta tai mistään muustakaan. Ystäväksi ei toki aina voi alkaa kenen kanssa tahansa.
        Myönnän myös suoraan, että edellistä kommentoijaa en huolisi ystäväkseni.

        Minä valitsen hyvin huolella kenet päästän oman kynnykseni yli.
        Suurin osa jää kiekumaan ulkorappusten päähän.
        Lihavilla ei tunnu olevan samoja harrastuksia kuin itselläni.
        Kateutta hoikista hyvinvoivista, jotka kulkevat kevyin askelin.
        Ihanaa olla hoikkien, myönteisten, älykkäiden ihmisten ympäröimänä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri nyt aloin miettiä omaa ystäväpiiriäni.
        Omavalintainen ystävävalintani perustuu siihen, millainen ihminen, ystävä, on luonteeltaan, käytökseltään, sopiiko samaan piiriin yhteisten kiinnostusten pariin. Ja sekin on otettava huomioon, kenelle itse kelpaan ystäväksi. Ystävyys on molemminpuolista.
        En hyljeksi ketään, etenkään ystäviksi sopivia tyyppejä painon mukaan, tai ylipäänsä ulkonäön, tai -muodon mukaan.

        Ja vielä se, että kanssakäyminenkin onnistuu kyllä tarvittaessa kenen kanssa tahansa, riippumatta painosta tai mistään muustakaan. Ystäväksi ei toki aina voi alkaa kenen kanssa tahansa.
        Myönnän myös suoraan, että edellistä kommentoijaa en huolisi ystäväkseni.

        Sen pituinen sinun suvaitsevaisuutesi ja ihmisystävällisyytesi, josta
        niin omahyväisenä kerskaat:-D
        Älä pelkää, emme tapaa koskaan! En tapaa edes kanssasisariasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen pituinen sinun suvaitsevaisuutesi ja ihmisystävällisyytesi, josta
        niin omahyväisenä kerskaat:-D
        Älä pelkää, emme tapaa koskaan! En tapaa edes kanssasisariasi!

        Uppista. En kai vaan loukannut jotenkin ? Et kai itse ole kateellinen, kun väität minun jotenkin kerskaavan ?
        Minun kaikki ystävät eivät ole hoikkia, mutta siltikin suurin osa on ihan myönteisiä ja älykkäitä, sekä myös hyvätahtoisia.
        Ja jos on erimielisyyksiä joskus, niin silloinkin osataan keskenään käyttäytyä, ei vedetä heti herneitä nenään.
        En pidä itseäni omahyväisenä, koko ikäni olen liikaakin välittänyt toisista enemmän kuin itsestäni, toki vuosien varrella sillekin olen osannut laittaa hieman rajoja, ja ajatella myös omaa hyvinvointia.
        Ai niin, meinasin unohtaa, toivotaan, ettei sinun ystäväpiirissä kukaan koskaan ala lihota, voi käydä niin, että jäisi teidän sisäpiirin ulkopuolelle. Kannattaa jo etukäteen ystäviä varottaa asiasta, ettei tule pettymyksiä myöhemmin.


    • Anonyymi

      Minua huolestuttaa lihavien vanhempien pulskistuvat lapset!
      Moni lapsi saa jopa niitä sähkölautoja, ettei tarvitse käyttää jalkojaan.
      Mitä mahdollisuuksia lapsilla on oppia terveisiin elämäntapoihin silloin?

      • Anonyymi

        Totta. Olkoon aikuinen syystä tai toisesta miten läski tahansa, on synti ja häpeä lihottaa lapsensa samanlaiseksi. Sairaudet sitten ihan erikseen.

        Lapselle pitää aina antaa edes mahdollisuus olla hoikka, vaikka lapsihan sitä aluksi tiedostakaan. Jossakin vaiheessa sitä vain havahtuu, että on hieman myöhäistä.


      • Anonyymi

        Hmm...Perintöäsikin voit kartuttaa monin eritavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...Perintöäsikin voit kartuttaa monin eritavoin.

        Omalla kohdalla siitä ei ole hyötyä, kun ei ole perillisiä.


    • Anonyymi

      Täyttä asiaa! Näin "Päivärinta sensuroimaton" juuri eilen.
      "Suomalaiset ovat Pohjoismaiden lihavin kansa.
      2milj. ylipainoista ja 700 000 lihavaa!"

      Sitten näitä laihdutusleikkauksia - ei saa enää kutsua lihavuusleikkauksiksi!:-D
      Lapiota ei saa kutsua "lapioksi"!

    • Anonyymi

      Sairaus tuo lihavuutta.

      • Anonyymi

        Totta! Harva saa sen koulutuksen, työpaikan, johon kykynsä sopisivat.
        Monia stressataan väärään muottiin, mistä aiheutuu sairauksia.
        Lääkitystä, leikkauksia, vahvoista lääkkeistä lisäsairauksia, masennusta...

        Itse olen leikelty lähes kymmenen kertaa, milloin kasveja, käsiä, jalkoja.
        Vuosi taas mennyt molemmat jalat paketissa leikkauksista ja ylirasituksista.
        Silloin on vaikeaa pitää huolta edes normaaleista arkiaskareista.
        Saati jatkuvan säryn takia mielekästä sosiaalista toimintaa.

        On täysi työ voimistella tuolilla istuen, kun seisomaan ei kykene.
        Mutta nykyisin on painoja ja apuvälineitä, joilla saa harjoitettua koko kehon.
        On myös mielihyvää antavaa käydä itse kaupassa ja valita rauhassa haluamansa.
        Se sitten kostautuu ylirasituksena; johtaa särkylääkkeiden popsimiseen.


      • Anonyymi

        Mutta synnyttää...Hmm... hyviä avioliittoja...


    • Anonyymi

      Pitäkää edes huolta lapsistanne ja lapsenlapsistanne, jos olette epäonnistuneet omalla kohdallanne. Painon osalta. Lapset tarvitsevat sen mahdollisuuden, jota meillä itsellämme ei kenties ollut.

    • Anonyymi

      Aloittaja ja moni muu sekoittaa kaksi eri asiaa, lihavuuden ja ihmisen.
      Lihavakin on ihminen, joka pitää hyväksyä. Et voi toisen lihavuudelle mitään, pidä huoli omasta kunnostasi, sille voit jotain. Saisit sitä paitsi kehittyä toisten ihmisten kohtelussa, siinä sinulla itselläsi on pahoja puutteita.

      Olen aivan varma, että useimmat lihavat ovat ihmisinä paljon mukavampia kuin sinä!

      • Anonyymi

        Kaikki normaalipainoiset syömään itsenne lihaviksi!
        Sitten teistä tulee "mukavia" ihmisiä!


      • Anonyymi

        Sinä olet lihava, sen voi päätellä tekstistä.

        Siitä huolimatta et osannut tulkita avausta, eikä lihavuutesi auttanut siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet lihava, sen voi päätellä tekstistä.

        Siitä huolimatta et osannut tulkita avausta, eikä lihavuutesi auttanut siinä.

        Kylläpä sinuun osui kipeästi! Ei olisi tarvinnut noin pillastua. Onko laihuus tosiaan noin vaikeaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä sinuun osui kipeästi! Ei olisi tarvinnut noin pillastua. Onko laihuus tosiaan noin vaikeaa?

        Kaikkien normaalipainoisten pitäisi syödä itsensä yhtä lihavaksi kuin sinä. Sinustakin on tullut oikein mukava ihminen. Tekikö lihavuutesi sinusta noin mukavan vai onko mukavuutesi geeneissä?


      • Anonyymi

        Kerro lisää tuntemuksistasi.

        Miksi et lukenut avausta, vaan näin peilistä jotakin, mitä et halunnut?


      • Anonyymi

        Haluatko, että sinua kohdellaan ihmisenä vai lihavana ihmisenä? Oletko kaikesta huolimatta yksilö?

        Oletko antanut lapsillesi mahdollisuuden olla mahdollisuuksien mukaan terve, mutta ainakin normaalipainoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien normaalipainoisten pitäisi syödä itsensä yhtä lihavaksi kuin sinä. Sinustakin on tullut oikein mukava ihminen. Tekikö lihavuutesi sinusta noin mukavan vai onko mukavuutesi geeneissä?

        Miten ihminen voi olla noin tyhmä? Ei osaa edes lukea tai haluaa pahasta tahdostaan vääristellä toisen kommenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko, että sinua kohdellaan ihmisenä vai lihavana ihmisenä? Oletko kaikesta huolimatta yksilö?

        Oletko antanut lapsillesi mahdollisuuden olla mahdollisuuksien mukaan terve, mutta ainakin normaalipainoinen?

        Ai sinä siis kohtelet vain hoikkia ihmisenä mutta lihavia eri tavalla lihavana ihmisenä.
        Siinä tapauksessa ansaitset itse tulla kohdelluksi tyhmänä ja ilkeänä ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä siis kohtelet vain hoikkia ihmisenä mutta lihavia eri tavalla lihavana ihmisenä.
        Siinä tapauksessa ansaitset itse tulla kohdelluksi tyhmänä ja ilkeänä ihmisenä.

        Onko lukutaitosi hukassa läskien seassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki normaalipainoiset syömään itsenne lihaviksi!
        Sitten teistä tulee "mukavia" ihmisiä!

        Nälkä voi kyllä aiheuttaa ihmiselle äreyttä, kiukkuisuutta...
        Kun on vatsa täysi, on hyvä olla ja mielikin parempi ja leppoisampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nälkä voi kyllä aiheuttaa ihmiselle äreyttä, kiukkuisuutta...
        Kun on vatsa täysi, on hyvä olla ja mielikin parempi ja leppoisampi.

        Lihavuusleikauksista on opittu, että mahalaukku on venytetty liian suureksi, siksi on tarve syödä aina paljon. Nykyään on monille ruoka elämässä liian tärkeässä roolissa, vähemmälläkin elää, riittää kun on puuroryynejä kaapissa, perunoita , nakkeja ."kesäkeittopussi"ja kaksi erilaista leipää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuusleikauksista on opittu, että mahalaukku on venytetty liian suureksi, siksi on tarve syödä aina paljon. Nykyään on monille ruoka elämässä liian tärkeässä roolissa, vähemmälläkin elää, riittää kun on puuroryynejä kaapissa, perunoita , nakkeja ."kesäkeittopussi"ja kaksi erilaista leipää

        Lihavien mahalaukku on venyhyt niin suureksi, että se haittaa suoliston ja sisäelinten toimintaa.
        Myös hiilihappoiset juomat laajentavat vatsalaukkua ja vahingoittavat suoliston pintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet lihava, sen voi päätellä tekstistä.

        Siitä huolimatta et osannut tulkita avausta, eikä lihavuutesi auttanut siinä.

        Olet harvinaisen huono päätelmissäsi.


    • Anonyymi

      Ja miksei kaikkia voisi kohdella ihmisinä, sillä ihmisiähän me olemme, painosta riippumatta.
      Koko ei tee ihmisestä yhtään tyhmempää, mukavampaa, tai mitään muutakaan.
      Jokainen on sellainen kuin on, eikä sen pitäisi stressata muita.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Mikä on sinun tekosyysi olla lihava?

        60% suomalaisista on lihavia, kaikilla on jokin tekosyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sinun tekosyysi olla lihava?

        60% suomalaisista on lihavia, kaikilla on jokin tekosyy.

        Yleisellä tasolla suurin syy on välinpitämättömyys ja mukavuudenhalu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sinun tekosyysi olla lihava?

        60% suomalaisista on lihavia, kaikilla on jokin tekosyy.

        Täytyykö siihen olla joku tekosyy ?
        Miksi mun pitäisi selitellä, kun on ylipainoa ?
        En näe siihen mitään syytä. Mulla on ihan hyvä olla.
        En voi olla kuin pahoillani, jos jollekin aiheutuu mielipahaa mun painoni takia, onneksi se ei ole mun ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö siihen olla joku tekosyy ?
        Miksi mun pitäisi selitellä, kun on ylipainoa ?
        En näe siihen mitään syytä. Mulla on ihan hyvä olla.
        En voi olla kuin pahoillani, jos jollekin aiheutuu mielipahaa mun painoni takia, onneksi se ei ole mun ongelma.

        Kukaan täällä ei tiedä kuka olet.

        Täällä vain tiedetään että olet lukutaidoton, surullinen ja lihava. Onnea jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan täällä ei tiedä kuka olet.

        Täällä vain tiedetään että olet lukutaidoton, surullinen ja lihava. Onnea jatkossa.

        Kiitos tästä.
        Onko sinulla useinkin tapana tehdä omia arvioita ventovieraista ihmisistä ?
        Melkein tunnen sääliä tai jotain myötähäpeän tyylistä...
        Aika onneton taidat olla, kun olet noin ilkeä. Onnea toki sinullekin yritykseen pyrkiä edes vähän paremmaksi ihmiseksi.
        Turhaa yrittää laittaa omaa pahaa oloaan kiertämään, se kun ei ihan aina onnistu...


      • Anonyymi

        Kun lihava ihminen alkaa huolehtia omasta terveydestään ja laihduttaa,
        kun on saanut lääkäriltä varoittavan sanan ja on jopa pieniä lapsia vastuulla, niin kyllä se laihtumisessa ONNISTUMINEN vaikuttaa, sekä suhteessa partneriin ja läheisiin, että suhteissa työpaikalla.
        Saa erilaista kohtelua asioidessaan ja tutustuessaan uusiin ihmisiin.
        Siitä on monenlaisia kokemuksia, joita on helppo tuoda esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö siihen olla joku tekosyy ?
        Miksi mun pitäisi selitellä, kun on ylipainoa ?
        En näe siihen mitään syytä. Mulla on ihan hyvä olla.
        En voi olla kuin pahoillani, jos jollekin aiheutuu mielipahaa mun painoni takia, onneksi se ei ole mun ongelma.

        Ai on vai? Ja ei vai? Tollasia kannata edes valehdella.


    • Anonyymi

      Onko tässä ketjussa menossa joku ilkeyskilpailu? Siltä nimittäin näyttää. Harvoin tapaa sellaista ilkeyttä kuin tässä ketjussa.

      Itse en ole lihava, mutta kyllä lähipiiriini kuluu kaiken kokoisia ihmisiä. Kukaan heistä ei ole niin ilkeä ja tyhmä kuin eräät tämän ketjun (hoikat?) kommentoijat.

      Jos hoikkuuteen kuuluu tuollainen myrkyllinen ilkeys, niin mieluummin muutun lihavaksi ja valitsen lähipiirinikin lihavista. Toivottavasti, kuten luulen, tämän ketjun ilkeilijät kuitenkin ovat poikkeuksia yleensä mukavien hoikkien joukossa.

      • Anonyymi

        Monet varmaankin ilkeilevät täällä siitä syystä, kun eivät ilkeytensä takia seuraa saa, ei hoikista eikä lihavista.
        Kun harmittaa ja ahdistaa kovasti, niin täytyyhän se johonkin purkaa.
        Itsellä ei voi olla asiat kovin hyvin, jos haluaa olla ilkeä muita kohtaan.
        Näitä juttuja kun lueskelee, ei ole yhtään vaikeaa ymmärtää, miksi esim. kiusaaminen on niin kovin yleistä.
        Jotkut eivät vain millään tahdo hyväksyä toista ihmistä, jos se toinen ei ole aivan samanlainen kuin itse on. Säälittävää.


      • Anonyymi

        Mikä on ongelmasi? Mene pois, jos et kestä lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ongelmasi? Mene pois, jos et kestä lukea.

        Ei mulla ole ongelmaa.
        Kestän kyllä, aika paljonkin.
        Ihan mielenkiinnosta luen ja hämmästelen, miten kukaan voi käyttäytyä tällä tavalla kuin täällä käyttäydytään muita kohtaan.
        Kiinnostavaa siitä syystä, kun on jännää arvailla ihmisten kirjoitustyylistä, että minkäköhän laisia ongelmia taustalta mahtaa löytyä.
        Zykologista ajattelua ja pähkäilyä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole ongelmaa.
        Kestän kyllä, aika paljonkin.
        Ihan mielenkiinnosta luen ja hämmästelen, miten kukaan voi käyttäytyä tällä tavalla kuin täällä käyttäydytään muita kohtaan.
        Kiinnostavaa siitä syystä, kun on jännää arvailla ihmisten kirjoitustyylistä, että minkäköhän laisia ongelmia taustalta mahtaa löytyä.
        Zykologista ajattelua ja pähkäilyä.....

        Peilaat itseäsi siis muiden ja muiden ongelmien kautta. Viittaa zykologiseen ongelmaan. Ihan arvauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peilaat itseäsi siis muiden ja muiden ongelmien kautta. Viittaa zykologiseen ongelmaan. Ihan arvauksena.

        Joskus saattaa arvata täysin väärin, valitettavasti.
        En peilaile yhtään mitään, mutta siinä olet oikeassa, minulla on ollut zykologisia ongelmia, kyllä.
        Ongelmien ratkaisemiseksi olen tehnyt paljon töitä itseni kanssa, josta syystä tietomäärä aiheeseen liittyen on aika lailla kasvanut, koska aiheena kiinnostaa.
        En oikeastaan viitsi aiheesta enempää kirjoitella, kun aina löytyy näitä arvailijoita ja arvelijoita.
        Tuomitaan ihminen tietämättä hänestä yhtään mitään, sekin on jonkinlainen ongelma, jossa ei ole mitään hyvää.
        Ihminen pitää tuntea, ennen kuin pystyy arvaamaan tai päättelemään hänestä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus saattaa arvata täysin väärin, valitettavasti.
        En peilaile yhtään mitään, mutta siinä olet oikeassa, minulla on ollut zykologisia ongelmia, kyllä.
        Ongelmien ratkaisemiseksi olen tehnyt paljon töitä itseni kanssa, josta syystä tietomäärä aiheeseen liittyen on aika lailla kasvanut, koska aiheena kiinnostaa.
        En oikeastaan viitsi aiheesta enempää kirjoitella, kun aina löytyy näitä arvailijoita ja arvelijoita.
        Tuomitaan ihminen tietämättä hänestä yhtään mitään, sekin on jonkinlainen ongelma, jossa ei ole mitään hyvää.
        Ihminen pitää tuntea, ennen kuin pystyy arvaamaan tai päättelemään hänestä mitään.

        Itse kuitenkin paljastit itsestäsi kaiken tarvittavan muutamassa tekstin pätkässä parissa päivässä. Hyvää jatkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kuitenkin paljastit itsestäsi kaiken tarvittavan muutamassa tekstin pätkässä parissa päivässä. Hyvää jatkoa.

        Niin sinäkin! Parempaa jatkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinäkin! Parempaa jatkoa!

        Nykyinen hyvä riittää, ei tarvitse olla parempaa. Kuvittelitko olevasi ilkeä?


    • Anonyymi

      > Kun harmittaa ja ahdistaa kovasti, niin täytyyhän se johonkin purkaa.

      Kyllä, ja sitten on niitä, joilla asiat ovat paremmin kuin hyvin. Nämä henkilöt kyttäävät ja pitävät kirjaa siitä, mitä toiset tekevät ja miten ilkeitä he ovat olleet. Eikä varmuudella jää epäselväksi, etteivätkö nämä kyttääjät tee asiaansa tiettäväksi. Kyttääjät pitävät itseään parempina, koska he de facto tietävät, mikä on oikeasti oikein.

      Näiden kirjanpitäjien on vaikeaa ymmärtää sitä, että toiset ihmiset ovat erilaisia, eikä elämä ole mustaa, valkoista tai harmaata. Kerrostalokyttääjille on jopa oma yhdistyksensä, jossa he pääsevät käymään läpi kokemuksiaan, ja sitä miten vääränlaisia muut ihmiset ovatkaan. He ovat pahan pappeja, omasta mielestään täydellisiä oman ja muiden elämien psykoterapeutteja, jotka istuvat hoitokirja ja mustekynä kädessään samettisessa nojatuolissa, kun potilas makaa sohvassa kertomassa kokemuksiaan. Kyttääjät auttavat.

      Kyttääjät ovat sisäänpääsykoetta vaille valmiita psykiatreja, pappeja ja psykologeja. Ongelma vain on siinä, että äly ei ole riittänyt pääsykoetta pidemmälle, joten kaikki on pitänyt opetella itse hakkaamalla päätä oman elämänsä kiviseinään. Kun kiviseinässä on selkeä monttu ja otsanahka kunnolla parkkiintunut, kelpaa Suomi24-foorumille kyökkipsykologiksi; etsii kirjoitusvirheitä muiden teksteistä ja puolustaa anonyymiä heikompaa. Tulee hyvä mieli, ja onneksi on vartijan lupakortti tai oppisopimuksella saatu lähihoitajan todistus plakkarissa. On helppo leikkiä mukavaa, kun anonyyminä ei tarvitse kertoa ja paljastaa itse itsestään mitään. Juhlapöydässä tyhmäkin käy viisaasta, kun ei tarvitse avata suutaan tai ainakaan sanoa mitään todellista.

      • Anonyymi

        Ei toisista ja heidän sanomisistaan tai tekemisistään niin kannata välittää.
        Hyvä, että tietää omasta itsestä millainen on ja mitä tekee.
        Ilkeitä ja ikäviä ihmisiä on ollut aina, ja valitettavasti tulee aina olemaankin. Annetaan heidän porskuttaa ihan rauhassa omissa oloissaan.


      • Anonyymi

        "Kyttääjillä" voi olla jokin asia hyvin, mutta toisia huonosti.
        Eivät elämäänsä tyytyväiset ihmiset kyttää toisia.
        He nauttivat omasta olemassaolostaan!


    • Anonyymi

      Jos olisin 15 kiloa painavampi, joutuisin todennäköisesti verensokeri ja kolesteroli n tarkkailuun, myös lenkkeilyä pitäisi vähentää, etteivät nilkat kipeydy, sellaista seuraisi 15 lisäkilosta.

      • Anonyymi

        Saatat sinä ilman niitä 15 kg saada syövän, MS-taudin, skitsofrenian ja ties mitä. Saatatpa saada jopa diabeteksen sokerimittauksineen ja insuliinipistoksineen. Ja kuolla kupsahdat aivoverenvuotoon. Tai jäät auton alle ja vietät loppuelämäsi halvaantuneena pyörätuolissa pää tuettuna. Mutta olet varmaan onnellinen, ettei ollut niitä 15 kiloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatat sinä ilman niitä 15 kg saada syövän, MS-taudin, skitsofrenian ja ties mitä. Saatatpa saada jopa diabeteksen sokerimittauksineen ja insuliinipistoksineen. Ja kuolla kupsahdat aivoverenvuotoon. Tai jäät auton alle ja vietät loppuelämäsi halvaantuneena pyörätuolissa pää tuettuna. Mutta olet varmaan onnellinen, ettei ollut niitä 15 kiloa!

        "Minulla on ollut zykologisia ongelmia, kyllä."

        Monella on, mutta osa pyrkii peittelemään niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla on ollut zykologisia ongelmia, kyllä."

        Monella on, mutta osa pyrkii peittelemään niitä.

        Ymmärrän täysin sen, miksi niitä halutaan peitellä.


    • Anonyymi

      "Jokaisen on kunnioitettava yksilöä, mutta kannettava huolta itsensä lisäksi myös omasta perheestä ja lähipiiristä. Varsinkin omista lapsistaan, ja lähipiirin lihavuudesta on voitava puhua."

      Osa lihavista katsoo kansalaisoikeudekseen - vapaudekseen - kasvattaa lapsistaan lihavia. Se on sääli, ettei lapselle anneta mahdollisuutta olla terve.

      "Pitkässä narussa lihavat ihmiset ovat tilasto ja yhteiskunnan ongelma, sillä lihavuus ei tuo mitään lisäarvoa, vaan juuri päin vastoin. Lihavuus tuo pahoinvointia, psyykkisiä ongelmia sekä sairautta, liikuntakyvyttömyyttä ja työkyvyttömyyttä, joka kaikki maksaa sekä yksilölle itselleen että myös yhteiskunnalle. "

      Lihavan on vaikeaa ymmärtää tätä, koska lihava katsoo - teeskentelee - olevansa onnellinen sellaisenaan. Ei voi olla hyväksyttävää, että lihavuus on uusi normaali. Silti yli 60 % suomalaisista on pakosta tai vapaaehtoisesti valinnut olevansa lihava. Lihavuus vetää lihavuutta puoleensa.

      Lihavuus johtuu lähinnä mukavuudenhalusta, laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä. Lihava ei kuitenkaan pidä siitä, että hänen lihavuuteensa puututaan edes anonyymisti, sillä se on henkilön vapauteen puuttumista. Osa näkee asiasta kirjoittamisen ilkeytenä. Ilkeys on siis synonyymi sille, että todetaan että on olemassa toinenkin vaihtoehto: terveet tai terveellisemmät elämäntavat. Lihava näkee (ilkeän) todellisuuden peilistä.

      • Anonyymi

        Hyväksytäänkö mun lihavuus paremmin, kun mulla ei ole lapsia ?
        Ja olen ihan riittävän onnellinen, ei mun tarvitse teeskennellä.
        Enkä myöskään pidä siitä, että puututaan, haukutaan anonyymisti, kivampi olisi, jos sanottaisiin päin naamaa.
        En tosin ole sellaistakaan kokenut, että tultaisiin ihan suoraan mainitsemaan painostani.
        Monet ihmiset ovat onneksi hienovaraisia, ja kohteliaita kanssaihmisiään kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksytäänkö mun lihavuus paremmin, kun mulla ei ole lapsia ?
        Ja olen ihan riittävän onnellinen, ei mun tarvitse teeskennellä.
        Enkä myöskään pidä siitä, että puututaan, haukutaan anonyymisti, kivampi olisi, jos sanottaisiin päin naamaa.
        En tosin ole sellaistakaan kokenut, että tultaisiin ihan suoraan mainitsemaan painostani.
        Monet ihmiset ovat onneksi hienovaraisia, ja kohteliaita kanssaihmisiään kohtaan.

        Kukaan täällä ei tietäisi että olet lihava, koska olet anonyymi, ellet sitä itse kerro. Sinulle ei siis voi sanoa päin naamaa mitään. Ketään täällä ei myöskään haittaa se että olet lihava, koska olet pelkkä anonyymi, nimetön ja tuntematon, sen sijaan kirjoituksesi ja sen sisältö voi haitata. Se varmasti riippuu lukijasta.

        Koska olet riittävän onnellinen, sinulle ei pitäisi olla mitään väliä sillä, hyväksytäänkö lihavuutesi paremmin ilman lapsia vai ei. Täällä on myös lihavien lisäksi paljon tikkulaihoja sairaseläkeläisiä, pilailijoita ja trolleja. Läskin kanssa tällä foorumilla ei tarvitse olla hienovarainen tai häpeissään, koska kenelläkään täällä ei ole nimeä tai kasvoja, vaan pelkkää näppikseltä tarjottua tekstiä.

        Ei siis pidä sotkea oikeaa elämää johonkin foorumikirjoitteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan täällä ei tietäisi että olet lihava, koska olet anonyymi, ellet sitä itse kerro. Sinulle ei siis voi sanoa päin naamaa mitään. Ketään täällä ei myöskään haittaa se että olet lihava, koska olet pelkkä anonyymi, nimetön ja tuntematon, sen sijaan kirjoituksesi ja sen sisältö voi haitata. Se varmasti riippuu lukijasta.

        Koska olet riittävän onnellinen, sinulle ei pitäisi olla mitään väliä sillä, hyväksytäänkö lihavuutesi paremmin ilman lapsia vai ei. Täällä on myös lihavien lisäksi paljon tikkulaihoja sairaseläkeläisiä, pilailijoita ja trolleja. Läskin kanssa tällä foorumilla ei tarvitse olla hienovarainen tai häpeissään, koska kenelläkään täällä ei ole nimeä tai kasvoja, vaan pelkkää näppikseltä tarjottua tekstiä.

        Ei siis pidä sotkea oikeaa elämää johonkin foorumikirjoitteluun.

        Jaa, onko joku sotkenut ?
        Eikä mulle olekaan mitään väliä, hyväksytäänkö mun lihavuus vai ei. Riittää, että itse tiedän oman kokoni ja pärjään sen asian kanssa.
        Jotkut kommentit alkaa vain oikeasti välillä vetää suupieliä hymyntapaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, onko joku sotkenut ?
        Eikä mulle olekaan mitään väliä, hyväksytäänkö mun lihavuus vai ei. Riittää, että itse tiedän oman kokoni ja pärjään sen asian kanssa.
        Jotkut kommentit alkaa vain oikeasti välillä vetää suupieliä hymyntapaiseen.

        Mukavaa että suusi on hymyntapaisessa. Vaikein vaihe on siis jo ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavaa että suusi on hymyntapaisessa. Vaikein vaihe on siis jo ohi.

        Juuri näin.
        Olen itsekin tyytyväinen tilanteeseeni, vaikein vaihe on ollut jo aika pitkään takana päin.
        Vaikeinta oli oikeastaan silloin, kun kuvittelin, että muut ihmiset vaikeuttivat kaiken elämässäni.
        Mutta kun tajusin, että se olin minä itse, joka tein kaikesta niin kovin vaikeaa itselleni, tilanne helpottui aika lailla.
        Joku toinen voi sanoa mitä vaan, vaikka loukatakin aika pahasti, mutta itse sen ottaa vastaan omalla tavallaan, ja jos haluaa, siitä toisen sanomisesta pystyy tekemään itselle ongelman.
        Kun ei toisten sanomisista ota nokkiinsa, välttää ongelmatkin useimmiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.
        Olen itsekin tyytyväinen tilanteeseeni, vaikein vaihe on ollut jo aika pitkään takana päin.
        Vaikeinta oli oikeastaan silloin, kun kuvittelin, että muut ihmiset vaikeuttivat kaiken elämässäni.
        Mutta kun tajusin, että se olin minä itse, joka tein kaikesta niin kovin vaikeaa itselleni, tilanne helpottui aika lailla.
        Joku toinen voi sanoa mitä vaan, vaikka loukatakin aika pahasti, mutta itse sen ottaa vastaan omalla tavallaan, ja jos haluaa, siitä toisen sanomisesta pystyy tekemään itselle ongelman.
        Kun ei toisten sanomisista ota nokkiinsa, välttää ongelmatkin useimmiten.

        Hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.
        Olen itsekin tyytyväinen tilanteeseeni, vaikein vaihe on ollut jo aika pitkään takana päin.
        Vaikeinta oli oikeastaan silloin, kun kuvittelin, että muut ihmiset vaikeuttivat kaiken elämässäni.
        Mutta kun tajusin, että se olin minä itse, joka tein kaikesta niin kovin vaikeaa itselleni, tilanne helpottui aika lailla.
        Joku toinen voi sanoa mitä vaan, vaikka loukatakin aika pahasti, mutta itse sen ottaa vastaan omalla tavallaan, ja jos haluaa, siitä toisen sanomisesta pystyy tekemään itselle ongelman.
        Kun ei toisten sanomisista ota nokkiinsa, välttää ongelmatkin useimmiten.

        Todella hienosti toimittu ja sanottu!
        Tuohon katsomukseen tarvitaan usein jokin kovempi haaste,
        mikä pakottaa ajattelemaan asioita syvällisemmin.

        Meillä on kaikilla oma vastuu ja valinnanvapaus.
        Se on hienoa, kun pystyy toteuttamaan sitä itselleen rehellisesti
        ja harkiten valita parhaaksi näkemänsä eri tilanteissa.
        Tilanteissa, joissa on otettava huomioon toisten eriävät mielipiteet,
        vaaditaan kunnioitusta toisten valinnanoikeuteen.

        Hienotunteisuus ja empatia eivät ole syntymästä saatuja lahjoja,
        vaan niitä täytyy kehittää elämän aikana huomioimalla toisia.
        Vaikeaa kävellä toisen "mockasiineissa", kun ne omatkin kengät
        tahtovat tulla pieniksi ja sopimattomiksi.
        Parempi antaa toisten sanojen "valua kuin veden hanhen selästä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hienosti toimittu ja sanottu!
        Tuohon katsomukseen tarvitaan usein jokin kovempi haaste,
        mikä pakottaa ajattelemaan asioita syvällisemmin.

        Meillä on kaikilla oma vastuu ja valinnanvapaus.
        Se on hienoa, kun pystyy toteuttamaan sitä itselleen rehellisesti
        ja harkiten valita parhaaksi näkemänsä eri tilanteissa.
        Tilanteissa, joissa on otettava huomioon toisten eriävät mielipiteet,
        vaaditaan kunnioitusta toisten valinnanoikeuteen.

        Hienotunteisuus ja empatia eivät ole syntymästä saatuja lahjoja,
        vaan niitä täytyy kehittää elämän aikana huomioimalla toisia.
        Vaikeaa kävellä toisen "mockasiineissa", kun ne omatkin kengät
        tahtovat tulla pieniksi ja sopimattomiksi.
        Parempi antaa toisten sanojen "valua kuin veden hanhen selästä".

        Kiitos näistä sanoista, hienoa tekstiä.
        Voisin sanoa, että katsomus muuttuu jopa ihan tahtomattakin, kun käy riittävän syvällä.
        Kun elämässä on lähtenyt jo nuorena " mopo käsistä ", ihan omasta aloitteesta kyllä, vaikka muita kovasti tuli syyteltyäkin, niin lopputulos oli se, että oli pakko selvittää asiat itseni kanssa.
        Tutustumalla omaan itseen oppii paljon, ja mitä paremmin oppii itseään tuntemaan, sen paremmin pärjää muidenkin kanssa, vaikka ihan kaikki ihmiset eivät miellyttävimmästä päästä olekaan. Mutta heitäkin voi sietää, sellaisiakin tilanteita tulee.
        Olkoon ihminen minkä näköinen tai kokoinen tahansa, hän on kuitenkin ihminen, ja kaikilla ihmisillä on ihmisarvo.
        Oikeastaan tutustuminen omaan itseen kestää koko eliniän, ja se on jopa äärimmäisen mielenkiintoista. Kannattaa kokeilla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe