Olen ostamassa kaksi uutta 200Ah LiFePO4 akkua. Yllätyin kun huomasin että Suomessa näitä myydään melkein kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla kuin Saksassa.
Onko joku muu tilannut näitä Saksasta?
LiFePo4 akku Saksasta
84
5688
Vastaukset
- Anonyymi
Laitappa linkki myös muiden iloksi, jos on noin edullisia, kiitos.
Ainoa mikä herää kysymykseksi, niin mahtavatko rahti firmat ottaa näitä kuljetettavaksi?
Rahti Saksasta Suomeen on yleensä varsin edullinen ja tuovat kotin saakka, olen tilannut vaikka ja mitä edullisemmin Saksasta ja aina on prosessi ollut moitteetonta. - Anonyymi
No Googlaa vaikka amazon.de 200 Ah LiFePo4.
Ei se nyt näin vaikeaa ole....- Anonyymi
Amazonista saat jonkun kiinanihmeen käytetyillä kennoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amazonista saat jonkun kiinanihmeen käytetyillä kennoilla.
Kaikki Suomessa myynnissä olevat edulliset akut ovat Kiinalaisia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Suomessa myynnissä olevat edulliset akut ovat Kiinalaisia...
Kennot voi olla kiinalaisia ja silti hyviä. Kasaus ja laadunvalvonta ratkaisee.
- Anonyymi
Kyllä mä tuon osaan, mutta luulin herran löytäneen jonkun tunnetun merkin puolet halvemmalla... Ei peltoa-ei paskan tarvetta
- Anonyymi
Kaikki halvat akut ovat kiinalaisia.
Halvalla saat romun, joka toimii ehkä vuoden-pari tai sitten ei.
Ja kennojännite on uutenakin vajaa.
Vuoden päästä useita kennoja on pimentynyt.
Sloveniassa tehdään EU-alueella litiumakkuja, joilla on takuu joka jopa toimii.
Kotimaiset "akkuliikkeet" myyvät kiinalaista paskaa eri merkeillä.
Victronin tai Mastervoltin ostamalla saat valmistajan takuut sille, että akku on valmistettu tiukkojen standardien mukaisesti ja sillä on oikeasti takuu.
Hinta 200Ah akulle on sitten päälle parin tonnin luokkaa, mutta akku toimiikin sitten oikeasti jopa 10 vuotta.
Ikuisia merkkiakutkaan eivät ole.- Anonyymi
Jos 200 Ah maksaa parin tonnin luokkaa ja toimii vain 10 vuotta, niin lienee vielä syytä pysytellä lyijyssä. Tuo 200 Ah vastaa noin 400 Ah lyijyakkua. Saa noin 500 eurolla, eli neljänneksellä litiumin hinnasta, ja toimii sen saman 10 vuotta.
- Anonyymi
"Sloveniassa tehdään EU-alueella litiumakkuja, joilla on takuu joka jopa toimii."
Mikä Sloveniassa tehty akku olisi hyvä, mutta suhteellisen edullinen? - Anonyymi
TAB merkkinen akkuvalmistaja itä euroopassa, myynnissä myös Suomessa
https://www.tab.si/
Huippu akkuja ja valikoimassa myös lifepo4- Anonyymi
Yritin löytää tätä akkua muista euro maista hintavertailun takia, mutta kaikki jälleenmyyjät jotka löysin olivat Suomalaisia?
- Anonyymi
TAB:in voi ostaa suoraan valmistajan sivuilta tai EBaysta Visalla tai PayPalilla.
Tulee DHL:n kyydissä 2 päivässä kotivelle takuupapereineen siististi pakattuna.
Eikä ole kiinalainen.- Anonyymi
En löytänyt linkkiä tab:in sivulta mistä pääsisi ostamaan akkua.
Voitko laittaa tänne sen linkin?
- Anonyymi
Onko ostot edenneet?
Mitä pitää muuttaa, jos heittää tuollaisen lifepo akun tai useamman veneeseen?- Anonyymi
Riippuu täysin lähtötilanteesta mitä pitää muuttaa. Omassa tapauksessa riitti akkukenkien vaihto koska en halunnut käyttää sovittimia. Mielenrauhan takia lisäsin myös transienttisuojan, ja shuntin sähkönkulutuksen seurantaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu täysin lähtötilanteesta mitä pitää muuttaa. Omassa tapauksessa riitti akkukenkien vaihto koska en halunnut käyttää sovittimia. Mielenrauhan takia lisäsin myös transienttisuojan, ja shuntin sähkönkulutuksen seurantaan.
Miten koneen laturi tykkää lifepoista, kun tyhjänä ottaa vissiin virtaa nöyrösti sisään sen mitä saa, niin huolena laturin lämpeneminen liikaa.
Riippuu tietysti kapasiteetista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten koneen laturi tykkää lifepoista, kun tyhjänä ottaa vissiin virtaa nöyrösti sisään sen mitä saa, niin huolena laturin lämpeneminen liikaa.
Riippuu tietysti kapasiteetista.Riippuu laturista. Ottaa hyvä, riittävän suuri ja riittävästi purettu lyijyakkukin kaiken minkä laturi antaa, joten ei tuo litium sinänsä mitään muuta. Mulla on 225 Ah lyijyakusto, joka ottaa varsin helposti koko 60 A laturin tehon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten koneen laturi tykkää lifepoista, kun tyhjänä ottaa vissiin virtaa nöyrösti sisään sen mitä saa, niin huolena laturin lämpeneminen liikaa.
Riippuu tietysti kapasiteetista.Hiukan tuo asia kieltämättä lähtökohtaisesti jännitti. Omassa tapauksessa perämoottorin 35A magneetosta otetaan kaikki irti mitä lähtee ja ainoa akku on 100Ah. Jänniteregulaattori/tasasuuntaaja on vesijäähdytetty, puolassa/vauhtipyörässä on suhteellisen paljon pinta-alaa sekä massaa ja ilma kiertää tehokkaasti. Ei kuumimmillakaan kesähelteillä ole toistaiseksi ollut merkkiäkään ongelmista, mutta takana on vasta yksi kokonainen kausi. Sellaista tilannetta ei vielä ole tullut, että yhtä soittoa ajettaisiin täysin tyhjästä täyteen asti, mutta kolmisen tuntia yhtä soittoa on kyllä ajettu. Kyseinen lifepo on starttiakuksi rakennettu ja regulaattori tarjoilee jännitettä joka on lifepon suositushaarukan keskivaiheilla. Transienttisuoja on kuitenkin sen varalta, ettei regulaattori (tai jotain muuta) kärähdä omaan jännitepiikkiinsä jos BMS jostain syystä kytkee akun irti. Aika näyttää kuinka pitkäikäinen setti tuo on, suurimpana riskinä pidän ylilatausta joka aikaa myöten tuhoaa kennot, mutta vaikka kestäisikin vain kymmenen kautta niin on se sen arvoista.
- Anonyymi
Tilasin "black Friday" tarjouksesta 200Ah, Power Queen akun alle viiteen sataan. Hieman pisti miettimään, kun ostohetkellä "lisää ostoskoriin" nappi tarjosi rulettia, joka arpoo alennuksen tilaukselle. Yllättäen ruletti ei pysähtynyt koskaan siihen -80% kohdalle. No akku tuli parissa viikossa kotiovelle ja aloin sitä testailemaan. Minulla on menossa veneesen Victronin invertterilaturi 1600W, jolla kokeilin sitten akkua eri laitteilla. Tuntui ottavan hyvin virtaa vastaan ja antavan, kunnes varmaan kolmannella testikerralla, akku herkisi antamatta mitään virtaa. Ei ota sisään, ei ulos. Kontaktoin kauppiasta saksaan josta sain kehotteen palauttaa akku takaisin heille OMALLA KUSTANNUKSELLA. No siitä tulikin ongelma. Posti eikä muukaan ei suostu ottamaan litiumakkua kuljetukseen, vaan se on VAK rahti, joka maksaa saman verran kuin se itse akku. Olen yrittänyt tapella asian kanssa tässä jo viikkoja ja lopputulos tuntuu olean, että minulla on 200Ah akku autotallissa ja viiden sadan oppirahat maksettuna.
- Anonyymi
Ei herännyt jos annoit sille hetkellisesti suoraan sähköä vaikka lyijyakusta kutakuinkin nimellisjännitettä? Jos sen daamin BMS otti nokkiinsa ja meni lakkoon ei älylaturi sitä välttämättä herätä ellei siinä ole "power supply" toimintoa erikseen.
- Anonyymi
Oman lähetykseni sisällöksi oli lähettäjä merkinnyt kalastustarvikkeita... mistään akusta ei ollut mainintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei herännyt jos annoit sille hetkellisesti suoraan sähköä vaikka lyijyakusta kutakuinkin nimellisjännitettä? Jos sen daamin BMS otti nokkiinsa ja meni lakkoon ei älylaturi sitä välttämättä herätä ellei siinä ole "power supply" toimintoa erikseen.
Olemme kokeilleet ladata tuon Victronin invertterilaturin laturilla ja antaneet virtaa akusta. Virtaa tulee niin kauan kun on starttikaapelit kiinni akussa, mutta muuten on mykkä koko paska. Surkea kapine koko akku. Naapuriveneessä osti kolme vuotta sitten Sunwindin akut ja on toimineet todella hyvin. Ajattelin, että säästän tuossa, mutta näköjään menee tappion puolelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme kokeilleet ladata tuon Victronin invertterilaturin laturilla ja antaneet virtaa akusta. Virtaa tulee niin kauan kun on starttikaapelit kiinni akussa, mutta muuten on mykkä koko paska. Surkea kapine koko akku. Naapuriveneessä osti kolme vuotta sitten Sunwindin akut ja on toimineet todella hyvin. Ajattelin, että säästän tuossa, mutta näköjään menee tappion puolelle
No ellei palauttamisesta tule mitään ja harrastaminen kiinnostaa, niin purat sen akkupaketin ja riippuen siitä, mitä löydät, kasaat sen pienemmällä kapasiteetilla, tinkaat toimittajalta uuden BMS:n, tai kiroat suohon koko pskan.
- Anonyymi
Itse olen akkuja ostamassa nyt keväällä.
Veneessä on kolme akku pankkia koneen laturissa + victron phoneix laturissa, nöitä ohjaa blue sean arc.
Nyt hupiakut 4*6V 220ah AGM akut kytketty 12V jörjestelmäksi on tullut vaihtoikään.
Helpointa olisi vaihtaa samat tai vastaavan merkkiset, omilla taidoillani.
Lifepo akut kiinostaisiva ja olisivat hinnaltaan myös samansuuntaiset, mutta.
En ymmärrä sähköistä juuri mitään ja luin ESCO venetarvike liikkeen pari juttua ja vaikuttaa hankalalta tuo lifepoiden oikein asentaminen.
Joillain vastii muutoksia joillain ei tai ovat vain heittäneet järjestelmään.
Vit... , että on vaikiaa tyhmälle! 😄- Anonyymi
Mitä enemmän on hilavitkuttimia, sitä enemmän menee vanhaa vaihtoon, ellei niistä hilavitkuttimista löydy lifepo4 tukea tai vapaasti määriteltäviä parametreja. Ihan yksinkertaiseen järjestelmään lifepo4 menee pudottamalla, mutta siitä tuskin saa täyttä hyötyä ja elinikää. Itse näkisin pienehkössä liukuvarunkoisessa sen vaivan, että laittaisin lifepo4 hupiakun, mutta uppiksessa ei niin väliä jos tilaa riittää halutulle kapasiteetille muutenkin.
- Anonyymi
Ole lukenut myös ne artikkelit. Hyvää ja maalaisjärjellä kirjoitettua kamaa. Escollahan on ollut noita Litium sähköiltoja moneen otteeseen koulutusta ja artikkeleita useampikin aiheesta. Kannattaisiko kysäistä heiltä, miten asennus kannattaisi tehdä?
- Anonyymi
No, lopussa kiitos seisoo ja keväällä tein muutostyöt ja 2*280ah lifepo4 akkua korvasivat nuo lyijjyakut.
Oli hieno kausi, kun akuissa riitti virtaa enemmän, kuin tarpeeksi ja parasta on nopea latautuminen.
Kyllä kannatti, on päällimäinen ajatus kaiken € ja työn jälkeen ja veneily sai lisää nautittavuuta.
Tilasin akut, dc-dc laturin ja Ac-laturin saksasta, kaapelit puuilosta, miettimiseen meni eniten aikaa, toteutus pari päivää amatööriltä.
Parhaimmilaan saan ladattua 115A tunnissa ja kone ajossa 50A tällä systeemillä jossa dc-dc laturi 50A, AC laturi 40A + vanhasta laturista puolet lataustehosta 25A, toiset 25A menee kahteen lyijy akku pankkiin. Lisäksi aurinkopaneeleita 235W joilla ei pöivän kulutusta korvaa kokonaan, mutta hyvänä päivänä saa noin 70% kukutuksesta.
Tarvittaessa voisi kasvattaa latausta lisäämällä toisen 50A dc-dc laturin, mutta tää riittää mulle..
- Anonyymi
Olin tuolla sähkö koulutuksessa ja pääsin tutkimaan avattuja akkuja siellä ja sain todella paljon hyvää tietoa lisää Litiumakuissa ja tekniikasta.
Litium akku ei ole samanlailla akku kuin vain tavallinen lyijyakku jossa on happoa lyijyä ja laatikko. Sdn ominaisuudet on aika vakioituneeg vaikka toki laatu heittoja on.
Litiunakkukennoja on todella monenlaisia halvoista pussikennoista koviin ja siitä ihan sauvamallisiin. Kennon tyyppi ja laatu määrittää hyvin paljon sen "akun" hintaa. Sen jälkeen tulee BMS laatu ja tehonkesto ja tietenkin ohjelmisto. Se on monimutkainen kokonaisuus jonka toimintaa ja laatua määrittelee laaja ominaisuuksien kirjo. Jos tingitään ihan kaikesta, saadaan halpa akku. Huonolaatuiset kennot, heikkotehoinen BMS jne, ei akku kaa voi olla kummoinen. Tähän vielä lisätään se että tingitään hieman kapasiteetista.
En kyllä ihan noihin halvimpiin lähtisi ja on noiden "merkkiakkujenkin" hinnat jo tippuneet. - Anonyymi
Saksassa myyty akku on varmasti monta kertaluokkaa huonompi kuin sama akku suomalaiselta jälleenmyyjältä ostettuna! Vai mitä ihmettä tarkoitat kysymykselläsi?
Mitä merkitystä akun ostopaikalla on? Oleellisempia lienevät akun ominaisuudet. Paskoja ja hyviä akkuja myydään kaikkialla maailmassa. Paskasta ei tule parempaa sillä, että ostat suomalaisesta kivijalkaliikkeestä, eikä hyvästä tule huonoa ostamalla jostain muualta. Jos ihan face to face palvelua tarvitset, niin valinta on tietysti se kivijalkaliike. Jos tiedät mitä tarvitset, niin ostat sieltä mistä halvimmalla haluamasi saat.- Anonyymi
Oletko tyhmä vai sokea? Ostopaikalla on suurikin merkitys jos syystä tai toisesta päädytään tuotepalautukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tyhmä vai sokea? Ostopaikalla on suurikin merkitys jos syystä tai toisesta päädytään tuotepalautukseen.
Samalla tavalla tuotteet kulkevat asiakkaalta myyjälle kuin myyjältä asiakkaalle. Toki helpompaa, jos sattuisi myyjä olemaan naapurissa, mutta suurelle osalle suomalaisista se suomalainenkin myyjä on etäällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla tavalla tuotteet kulkevat asiakkaalta myyjälle kuin myyjältä asiakkaalle. Toki helpompaa, jos sattuisi myyjä olemaan naapurissa, mutta suurelle osalle suomalaisista se suomalainenkin myyjä on etäällä.
Juuri yllä joku kirjoitti kun palautus Saksaan oli mahdotonta tia jumalattoman kallista ja akku oli paska.
Kannattiko?
Ei ainakaan minusta. Arvokkaamman kaman tilaaminen ebayasta tai kiinan kaupasta on verrattavissa paljaalla käymiseen tuntemattomissa halvoissa huorissa. Monesti menee ihan jees mutta välillä osuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri yllä joku kirjoitti kun palautus Saksaan oli mahdotonta tia jumalattoman kallista ja akku oli paska.
Kannattiko?
Ei ainakaan minusta. Arvokkaamman kaman tilaaminen ebayasta tai kiinan kaupasta on verrattavissa paljaalla käymiseen tuntemattomissa halvoissa huorissa. Monesti menee ihan jees mutta välillä osuuJoo ei tietenkään kannata ostaa miltään epämääräiseltä myyjältä, mutta ihan se ja sama onko myyjä Suomessa vai Saksassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei tietenkään kannata ostaa miltään epämääräiseltä myyjältä, mutta ihan se ja sama onko myyjä Suomessa vai Saksassa.
No jos sattuu olemaan säännöllisesti asiaa saksalaisen myyjän palvelupisteen ohi, niin voihan sen risan akun käydä sinne heittämässä vaikka matkalla töihin, sukulaisiin tai ruokakauppaan, mutta miten otat sen 200Ah litiumakun lentokoneeseen ilmaiseksi? Käsimatkatavaranako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri yllä joku kirjoitti kun palautus Saksaan oli mahdotonta tia jumalattoman kallista ja akku oli paska.
Kannattiko?
Ei ainakaan minusta. Arvokkaamman kaman tilaaminen ebayasta tai kiinan kaupasta on verrattavissa paljaalla käymiseen tuntemattomissa halvoissa huorissa. Monesti menee ihan jees mutta välillä osuuHmm... enpä tiedä miten tämä menee yksiin vertauskuvasi kanssa:
Tilasin UK:sta ennen Brexitiä yli tuhannen euron arvoisen valvontakamerapaketin paaaljon edullisemmin kuin kotimaisesta verkkokaupasta olisin saman setin saanut. No se kuitenkin hajosi takuuaikana juuri brexitin alussa. Myyjä troubleshoottasi sitä etänä ja päätyi hetimiten ennen tullirajan sulkeutumista lähettämään uudet vermeet kun ei varmuudella saatu selville onko vika kamerassa vai tallentimessa. Myöhemmin ilmeni, että vikaa oli molemmissa. Myyjä lupasi hyvittää postikulut kun lähetän vialliset vermeet takaisin, mutta kun lähetin pyydetyt ennakkotiedot toimituskuluista brexit-hässäköineen, niin esittivät kysymyksen voisinko ystävällisesti heittää romut SER-häkkiin heidän puolestaan... Suostuin, ja romut jäi odottamaan seuraavaa visiittiä lajitteluasemalle jossa on SER-keräys. Ihan mielenkiinnosta otin lopulta ruuvimeisselin kauniiseen käteen, pari tuntia ruuvausta ja testausta niin sain kameran toimimaan ja tallenninkin toimii PoE-virransyöttöä lukuun ottamatta.
Että mitä jää halvoissa huorissa käymisestä käteen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei tietenkään kannata ostaa miltään epämääräiseltä myyjältä, mutta ihan se ja sama onko myyjä Suomessa vai Saksassa.
Juu. Saksasta tunnetusta SVB kaupasta saisi 100Ah liontron akun kahdeksaan sataan.
https://www.svb.de/de/liontron-lithium-bootsbatterie-smart-bms-lifepo4-lx.html
Suomesta saa Exideä halvemmalla. Jännä juttu että nuo Litiumakut maksaa merkkiliikkeissä myös Saksassa suunnilleen saman mitä kivijalassa Suomessa. Nobrand schaibaa saa sitten halvemmalla ebaystä.
Suomalaiset on niin saatanan tyhmiä. Ne halvinta paskaa jos se vaan brändätään saksalaiseksi. Jo - 80 luvulta saakka on suomalaisille työnnetty saksalaista "einhell" kuraa. Ja kansa ostaa. Mikäs siinä.
Kiinalaiset alkaa olemaan todella taitavia tuossa krääsäkaupassa. Tehdään saksalaisen näköisiä kauppoja ja kama lähtee jostain logistiikasta itåblokin maista. Kun alkaa tukee ongelmaa, vetäistään töpseli irti.
En uskaltaisi tilata jotain tuntematonta akkua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Saksasta tunnetusta SVB kaupasta saisi 100Ah liontron akun kahdeksaan sataan.
https://www.svb.de/de/liontron-lithium-bootsbatterie-smart-bms-lifepo4-lx.html
Suomesta saa Exideä halvemmalla. Jännä juttu että nuo Litiumakut maksaa merkkiliikkeissä myös Saksassa suunnilleen saman mitä kivijalassa Suomessa. Nobrand schaibaa saa sitten halvemmalla ebaystä.
Suomalaiset on niin saatanan tyhmiä. Ne halvinta paskaa jos se vaan brändätään saksalaiseksi. Jo - 80 luvulta saakka on suomalaisille työnnetty saksalaista "einhell" kuraa. Ja kansa ostaa. Mikäs siinä.
Kiinalaiset alkaa olemaan todella taitavia tuossa krääsäkaupassa. Tehdään saksalaisen näköisiä kauppoja ja kama lähtee jostain logistiikasta itåblokin maista. Kun alkaa tukee ongelmaa, vetäistään töpseli irti.
En uskaltaisi tilata jotain tuntematonta akkuaOlihan Liontronikin aiemmin tuntemattomien joukossa... onneksi joku uskalsi tilata niin uskallat sinäkin. Liontron, Bulltron, Relion, Rebelcell, Ultimatron, Jarocells, TAB - kyllähän näitä tunnettuja riittää. Exide on litiumeissa aika tuntematon, kenenköhän tuote on saanut Exiden tarrat kun perinteikäs lyijyakkuvalmistaja vihdoin ja viimein on ymmärtänyt yskän ja ottanut lusikan kauniiseen käteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm... enpä tiedä miten tämä menee yksiin vertauskuvasi kanssa:
Tilasin UK:sta ennen Brexitiä yli tuhannen euron arvoisen valvontakamerapaketin paaaljon edullisemmin kuin kotimaisesta verkkokaupasta olisin saman setin saanut. No se kuitenkin hajosi takuuaikana juuri brexitin alussa. Myyjä troubleshoottasi sitä etänä ja päätyi hetimiten ennen tullirajan sulkeutumista lähettämään uudet vermeet kun ei varmuudella saatu selville onko vika kamerassa vai tallentimessa. Myöhemmin ilmeni, että vikaa oli molemmissa. Myyjä lupasi hyvittää postikulut kun lähetän vialliset vermeet takaisin, mutta kun lähetin pyydetyt ennakkotiedot toimituskuluista brexit-hässäköineen, niin esittivät kysymyksen voisinko ystävällisesti heittää romut SER-häkkiin heidän puolestaan... Suostuin, ja romut jäi odottamaan seuraavaa visiittiä lajitteluasemalle jossa on SER-keräys. Ihan mielenkiinnosta otin lopulta ruuvimeisselin kauniiseen käteen, pari tuntia ruuvausta ja testausta niin sain kameran toimimaan ja tallenninkin toimii PoE-virransyöttöä lukuun ottamatta.
Että mitä jää halvoissa huorissa käymisestä käteen?Pikkuisen eri asia joku kenkälaatikkoon menevä kamerasarja kuin akku.
Oma Power Queen saaga ei varsinaisesti toistaiseksi ole edennyt. Akku on mykkä ja pitäisi alkaa keksimään tapa jolla lähettää se Saksaan kustannustehokkaasti. Litiumia posti eikä mikään rahditsija tunnu ottavan kyytiin. Lienee ainoa vaihtoehto lähettää se vaan pakettina, joka sekin maissa liki satasen. Näennäinen säästö kapenee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuisen eri asia joku kenkälaatikkoon menevä kamerasarja kuin akku.
Oma Power Queen saaga ei varsinaisesti toistaiseksi ole edennyt. Akku on mykkä ja pitäisi alkaa keksimään tapa jolla lähettää se Saksaan kustannustehokkaasti. Litiumia posti eikä mikään rahditsija tunnu ottavan kyytiin. Lienee ainoa vaihtoehto lähettää se vaan pakettina, joka sekin maissa liki satasen. Näennäinen säästö kapeneeEi yhtään eri asia, kun kyse oli tästä: "Arvokkaamman kaman tilaaminen ebayasta tai kiinan kaupasta on verrattavissa paljaalla käymiseen tuntemattomissa halvoissa huorissa. Monesti menee ihan jees mutta välillä osuu"
Viallinen kamerasettikään ei järkevään hintaan liikahtanut.
Aina ennen ulkomailta tilaamista kannattaa selvittää miten ja kenen kustannuksella mahdolliset takuupalautukset tapahtuu.
- Anonyymi
Vaimo laittoi minulle linkin suomenkieliseen verkkokauppaan. Siellä oli näppärän näköinen halkomarauta, sellainen mihin laitetaan puu ja terä on alhaalla. Ja kehikkoa vasten hakataan puu halki. Sanoi, että katso, että olisi näppärä ja ei ole kallis, vain 79€ ja ne maksaa muualla pari sataa.
Katsoin nopeasti läpi. Sivu oli ihan on oloinen ja maksukin näppärästi Klarnalla.
Tuote tuli postissa ja niin tuli laskukin. Se oli kyllä about kuvien mukainen, mutta kokoluokka oli alle puolet siitä mitä kuvat ja video oletti. Aivan onneton paska rimpula.
Siinä hetkessä tajusin että minua on kusetettu huolella. Se paska ei ollut kympin käännä arvoinen.
Reklamoin heti klarnalle asiaa joka vastasi, että olet saanut tuotteet heidän mukaansa ja tuote on kuvauksen mukainen, että maksappa lasku.
Palautus tapahtui näppärästi kätevästi jonnekin Hollantiin, omalla kustannuksella, joka olisi maksanut enemmän kuin itse tuote tai siitä koettu tappio.
Klarna peri omiaan ja ilmoitti ykskantaan että olet saanut sitä mitä olet tilannut ja lasku menee perintään ja toimittaja vastasi että tuote on mittojen mukainen (kuvassa oli klapien ja kirveen koko huijattu)
Lopputulos että sain jotain sinne päin ja peruutus ja palautus oli sula mahdottomuus. Klarna toimii tämä laillistetun ryöstön mahdollistajana ja antaa "kuvan luotettavasta kaupasta"
Niin että tilaisinko halvalla saksasta akun.
Tähän kokemukseen perustuen - en
Voit saada jotain, mutta ei todellakaan ole varmaa. Huijaukset on todella taitavia nykyään- Anonyymi
Klarna on muutenkin ihan perseestä. Tyytymättömänä niiden toimintaan maksoin erään osamaksulaskun kokonaisuudessaan ja vaadin niitä GDPR:ään vedoten unohtamaan minut, eli poistamaan kaikki asiakastietoni. Asiakaspalvelu siihen vielä varoitteli, etten sitten pyynnöstäkään saa heiltä mitään maksusuoritushistoriaani tai muutakaan, koska kaikki merkinnät poistetaan. Hyväksyin sen erittäin tyytyväisenä ettei kyseinen putka minua enää häiritsisi ja asiakaspalvelu kuittasi sähköpostiini, että kaikki asiakastietoni on nyt poistettu.
Monta vuotta myöhemmin annoin Klarnalle toisen mahdollisuuden kun tarjosivat korotonta ja kulutonta maksuaikaa (sattumoisin LiFePO4 akun hankintaan). Syötin tietysti kaikki asiakastietoni lähiosoitetta myöten uudelleen. Tuote saapui monen mutkan kautta reippaasti myöhäsäsä kotimaisesta verkkokaupasta jolla on myös kivijalkamyymälöitä useammassa kaupungissa, mutta Klarnan laskua ei vaan näkynyt eikä kuulunut. Lopulta sain eräpäivän jo mentyä laskukopion sähköpostiini ja korkohan siinä oli ruvennut juoksemaan. Laskukopiosta ilmeni, että alkuperäinen lasku oli lähetetty vanhaan lähiosoitteeseeni josta olin muuttanut pois noin kuusi vuotta aikaisemmin. Kysymys kuuluu, mistä saivat vanhan osoitteeni kun minä en sitä antanut ja kaikki asiakastietoni oli pyynnöstäni poistettu, enkä koskaan aikaisemmin ollut asioinut kyseisessä kaupassakaan.
- Anonyymi
100Ah lifepo 151 € +15 toimitus Ebaysta. Toimii hyvin.
- Anonyymi
Itsekkin tilasin saksasta kinuskin maahantuojalta ja tuli nopeasti, ehjänä, kapasiteetti enemmän, kuin luvattiin, enimmäinen kausi toiminnut, kuin pitääkin, ei mitään nurisemista.
- Anonyymi
Miten totesit kapasiteetin luvattua suuremmaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten totesit kapasiteetin luvattua suuremmaksi?
Li Time on paras. Mittasin yli 100Ah.
Suomessa 500€.
https://www.youtube.com/watch?v=PgwulWNOOJ0
Lyijyt on kalliimpia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Li Time on paras. Mittasin yli 100Ah.
Suomessa 500€.
https://www.youtube.com/watch?v=PgwulWNOOJ0
Lyijyt on kalliimpia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Li Time on paras. Mittasin yli 100Ah.
Suomessa 500€.
https://www.youtube.com/watch?v=PgwulWNOOJ0
Lyijyt on kalliimpia.Miten mittasit tuon kapasiteetin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten mittasit tuon kapasiteetin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sloveniassa kasattu kiinalaisista kennoista.
https://www.tab.si/li-ion-batteries/#
Sloveniassa tämä akku maksaa 125€ alv 0%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vedit kommenttisi hatusta. Olet siis pelkkä sissimyyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vedit kommenttisi hatusta. Olet siis pelkkä sissimyyjä.
https://www.youtube.com/watch?v=pZm4fa_GjCM
Akuista ei kannata maksaa liikaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vedit kommenttisi hatusta. Olet siis pelkkä sissimyyjä.
HAIDI valmistaa kennot TAB akkuihin. HAIDIN kennoja käyttää moni muu halpa-akku!
https://sloveniatimes.com/36861/tab-launching-li-ion-battery-production - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sloveniassa kasattu kiinalaisista kennoista.
https://www.tab.si/li-ion-batteries/#
Sloveniassa tämä akku maksaa 125€ alv 0%.Siihen ALV 25,5% ja rahti. Lisäksi tuotevastuu ja tuki täydellisellä takuulla. Myyntiketjun ylläpito.
- Anonyymi
Kannattaa ostaa testattuja akkuja.
https://www.youtube.com/watch?v=u7tt7ngfCAY- Anonyymi
LiTime on suuri yhtiö. Laatu on huippuluokkaa!
https://www.youtube.com/watch?v=Ne2QIKsNeiI
On kallis! Yli 200 euroa!
Laadusta kannattaa maksaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LiTime on suuri yhtiö. Laatu on huippuluokkaa!
https://www.youtube.com/watch?v=Ne2QIKsNeiI
On kallis! Yli 200 euroa!
Laadusta kannattaa maksaa!Ei kannata maksaa kovaa hintaa!
400 on liikaa!
https://nordsolar.fi/tuotteet/caravan-aurinkosahkoa/litium-akut-caravan/litime-caravan/?srsltid=AfmBOoqUblREJAccnYsXp6utPgTJ-6z7g6H7qBX5vg7a3f7o0QpvV7b0
- Anonyymi
Jos tekee 48 voltin akkusähkövaraston.
https://www.youtube.com/watch?v=7AvZ_JNM8aA - Anonyymi
https://www.facebook.com/groups/420198028326274/posts/2228095634203162/
LiTime tekee paljon akkuja. On todistetusti hyviä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=9QO_8gvMCow
Moni on ollut tyytyväinen.TAB käyttää samoja kennoja.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/chinas-gotion-partner-inobat-build-slovakia-ev-battery-plant-2024-06-20/
https://www.ebusco.com/ebusco-to-partner-with-gotion/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TAB käyttää samoja kennoja.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/chinas-gotion-partner-inobat-build-slovakia-ev-battery-plant-2024-06-20/
https://www.ebusco.com/ebusco-to-partner-with-gotion/ - Anonyymi
Itsellä eco worthy 280Ah akkuja
250A BSM ja piiki 10s 850A tekevät itse kennot ja kasauksen. Ovat olleet kelpo akkuja, mulla 4 kpl 12V järjestelmässä kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä eco worthy 280Ah akkuja
250A BSM ja piiki 10s 850A tekevät itse kennot ja kasauksen. Ovat olleet kelpo akkuja, mulla 4 kpl 12V järjestelmässä kiinni.Se on massiivinen paketti.
https://www.amazon.de/-/en/ECO-WORTHY-280Ah-6000-15000-Motorhome-Complete-4-pack-12v/dp/B0CZD27XL1?th=1
2300€ ja 4kpl 280Ah LiFePO4 akkuja. Paljonkohan tuollainen paketti maksaisi Suomessa...
Varmasti enemmän! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on massiivinen paketti.
https://www.amazon.de/-/en/ECO-WORTHY-280Ah-6000-15000-Motorhome-Complete-4-pack-12v/dp/B0CZD27XL1?th=1
2300€ ja 4kpl 280Ah LiFePO4 akkuja. Paljonkohan tuollainen paketti maksaisi Suomessa...
Varmasti enemmän!https://www.youtube.com/watch?v=65HW5i0BiT4
TAB käyttää samanlaisia kiinalaisia kennoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on massiivinen paketti.
https://www.amazon.de/-/en/ECO-WORTHY-280Ah-6000-15000-Motorhome-Complete-4-pack-12v/dp/B0CZD27XL1?th=1
2300€ ja 4kpl 280Ah LiFePO4 akkuja. Paljonkohan tuollainen paketti maksaisi Suomessa...
Varmasti enemmän!Muistaakseni ei mitään tai muutaman kympin. En ostanut amatzonilta vaan suoraan eco worthy saksan toimipisteeltä.
1680€ + alv 19% 4*280A
https://de.eco-worthy.com/products/12v-280ah-lifepo4-lithium-batterie?variant=43651004465360 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni ei mitään tai muutaman kympin. En ostanut amatzonilta vaan suoraan eco worthy saksan toimipisteeltä.
1680€ alv 19% 4*280A
https://de.eco-worthy.com/products/12v-280ah-lifepo4-lithium-batterie?variant=43651004465360Jep, tarkastin laskusta
Rahti 0€
Ja 4*280a lifepo4 akkua veroineen silloin 2180€ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, tarkastin laskusta
Rahti 0€
Ja 4*280a lifepo4 akkua veroineen silloin 2180€Euroopasta kannattaa tilata. Suomessa noiden LiFePO4 akkujen myynti on varsin vähäistä. Eivät pidä Suomessa myyntivarastossa, koska kaikki tilaa Euroopasta.
https://www.akku-assa.fi/brand/188/eve
GOTION ja EVE kennot on laatuakuissa.
https://bbs.io-tech.fi/threads/tehdaan-itse-lfp-akku.472984/
- Anonyymi
Starttiakkuna lyijy . Muut akut litiumia.
- Anonyymi
Ainoana akkuna litium, niin pääsee eroon moniakkujärjestelmän kytkennöistä ja kapasiteettia riittää niin starttiin kuin muuhunkin käyttöön. Kestää minkä kestää, on jo kestänyt pidempään kuin aikaisemmat lyijyakut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoana akkuna litium, niin pääsee eroon moniakkujärjestelmän kytkennöistä ja kapasiteettia riittää niin starttiin kuin muuhunkin käyttöön. Kestää minkä kestää, on jo kestänyt pidempään kuin aikaisemmat lyijyakut.
Sulla on ilmeisesti melko pieni moottori, jos pystyt pyöräyttämään lifepolla tulille, ettei BSM estä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti melko pieni moottori, jos pystyt pyöräyttämään lifepolla tulille, ettei BSM estä.
BSM sallii 800A 8 sekunnin ajan, 1000A peak, riittää aika pitkälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BSM sallii 800A 8 sekunnin ajan, 1000A peak, riittää aika pitkälle.
Itsellä spekseissä piikki on 10s sykli 850A yhdelle akulle ja ymmärtääkseni toinen akku tuplaa A mutta ei aikaa. Jatkuva vain 250A.
No saa sulakkeetkin ja johdot olla massiiviset, että kestävät starttauksen ja muun. Herää vaan ajatus miten turvallinen sun järjestelmä on hupi puolelle, olet ilmeisesti varmistanut sen eri sulakkeilla, ettei johdot sula mahdollisessa oikkarissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä spekseissä piikki on 10s sykli 850A yhdelle akulle ja ymmärtääkseni toinen akku tuplaa A mutta ei aikaa. Jatkuva vain 250A.
No saa sulakkeetkin ja johdot olla massiiviset, että kestävät starttauksen ja muun. Herää vaan ajatus miten turvallinen sun järjestelmä on hupi puolelle, olet ilmeisesti varmistanut sen eri sulakkeilla, ettei johdot sula mahdollisessa oikkarissa?Tottakai aina sulakkeet eri piireille ja laitteille oli akkuja sitten 1 tai 10. Lyijyakut antaa vielä enemmän virtaa, että ei se BMS:llä varustettu LiFePo sen palksumpia kaapeleita startille tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai aina sulakkeet eri piireille ja laitteille oli akkuja sitten 1 tai 10. Lyijyakut antaa vielä enemmän virtaa, että ei se BMS:llä varustettu LiFePo sen palksumpia kaapeleita startille tarvitse.
Niin, tapaus kohtaisesti, riippuen akkujen sijainnista.
Itse ajattelin omaa venettä, jossa kolme erillistä akustoa startille, käyttöakut ja keulan pankki vitturille ja potkurille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tapaus kohtaisesti, riippuen akkujen sijainnista.
Itse ajattelin omaa venettä, jossa kolme erillistä akustoa startille, käyttöakut ja keulan pankki vitturille ja potkurille.Niin, ja paksuilla kaapeleilla mutta ilman sulaketta on BMS:llä varustettu LiFePo4 turvallisempi kuin lyijyakku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BSM sallii 800A 8 sekunnin ajan, 1000A peak, riittää aika pitkälle.
Mikä on BSM?
BMS löytyy kyllä netistä mutta tuo ei, onko sama? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on BSM?
BMS löytyy kyllä netistä mutta tuo ei, onko sama?Siinäpä sinulle mysteeri ratkottavaksi.
- Anonyymi
Invertterikin menee nyt vaihtoon veneessä.
https://www.youtube.com/watch?v=I5rBVGSszBY
FCHAO on seuraava invertteri.- Anonyymi
3kW siniaaltoinvertteri 200 euroon on edullinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3kW siniaaltoinvertteri 200 euroon on edullinen!
https://www.banggood.com/EU-Direct-FCHAO-DC-12V-or-24V-To-AC-230V-Pure-Sine-Wave-Inverter-3000W(Peak-Power-6000-Watt)-Solar-Power-Inverter-Car-Inverter-With-2-AC-Socket-LCD-Display-EU-Socket,KSC-3000W-p-2004467.html?cur_warehouse=CZ&ID=6330390&rmmds=search
Tsekeistä toimitus tullivapaasti alveineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.banggood.com/EU-Direct-FCHAO-DC-12V-or-24V-To-AC-230V-Pure-Sine-Wave-Inverter-3000W(Peak-Power-6000-Watt)-Solar-Power-Inverter-Car-Inverter-With-2-AC-Socket-LCD-Display-EU-Socket,KSC-3000W-p-2004467.html?cur_warehouse=CZ&ID=6330390&rmmds=search
Tsekeistä toimitus tullivapaasti alveineen.Kiinalainen, skipataan.
- Anonyymi
Sähkövehkeet Saksasta. Suomessa kynitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356891JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t235579Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1012995Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5542922V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!512342Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342186- 332054
- 481984
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321803Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71401