Keskuksen muutos pörssisähkölle

Anonyymi-ap

Millaisia muutoksia pitää tehdä 30 vuotta vanhalle ok-talon keskukselle, jotta lämminvesivaraajaa voisi käyttää esim ajastettuna edulliselle sähkönhinnalle. Ja mitä muutos mahtaa kustantaa.

15

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin vanhassa lie yö/päiväsähköohjaukset rakennettuna valmiiksi?

      Eli lämminvesivaraajalle löytyy II/0/I -tyylinen käyttökytkin (jatkuva lämmitys/pois/yösähkö)? Tai voi olla pelkkä yösähkö/off ja sen lisäksi painonappi, mistä saa yhdeksi päiväksi päivälämmityksen päälle.

      jos näitä ohjauskytkentöjä on, niin siellä keskuksessa on jo valmiina varaajaa ohjaava kontaktori. Sitä on vaan ohjattu alun perin verkkokäskyllä (kaikkein vanhimmissa systeemeissä kellokytkimellä). Sähköasentajan pitää vain purkaa alkup. ohjauskytkentä ja laittaa tilalle kellokytkin, joka potkii "yösähkölämmityksen" päälle haluttuun aikaan, esim. klo 01-06. Kaikenlaista älypääsysteemiäkin on, mutta valmiiksi paketoidut tuotteet tuppaavat olemaan sikahintaisia. Fiksun tapahan olisi hakea netistä hintatiedot ja muuttaa ajastukset automaattisesti....

      Kellokytkin tuskin montaa kymppiä maksaa, mutta matkat, keskukse muutokset niin muutama tuntihan siinä auttamatta menee -> hinta on satasia. Kannattaa koitaa miettiä, olisiko jotain muutakin nakkia samalla keikalla hoidettavaksi. Matkat + mahd. palikoiden noutamiset tukusta iso kuluerä näissä "varttitunnin työ" muutoksissa.

      Jos keskuksessa ei alkujaan ole yö/päiväsähköohjausta (huonoimmassa tapauksessa ei käyttökytkintä lainkaan, on vain pelkät sulakkeet), niin silloin sinne pitää leipoa enemmän vekottimia, joille ei paskalla tuurilla ole tilaa -> nysvätään ulkoista koteloa ja tässä kohtaa hintakin kasvaa mukavasti.

      • Anonyymi

        Korjaus: epämukavasti.


      • Anonyymi

        Löytyy II/O/I katkaisija ja lämminvesivaraajan päiväkäyttönappi ja kotona poissa ajastin (kello) ja kaksi lämmityksen katkasijaa. Keskuksessa on yö/päiväohjaus, jonka kautta on sähkö tullut tähän asti.

        Jostain lehdestä olen lukenut jokin aika sitten jostain edullisesta laitteesta, jolla sitä lämmitystä voisi säättää.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­N­y­­m­­­f­o­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17970888W

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Asenna sinne järjestelmä, joka koko ajan lukee sähkön hintatietoja. Suoraan en osaa sanoa mikä järjestelmä tarkalleen olisi, mutta tälläisiä on nykyään. Laitteessa on pieni tietokone ja se on koko ajan yhteydessä nettiin. Laite kytkee sähkön päälle sitten varaajaan, kun hinta on yön alimmalla tasolla.

      • Anonyymi

        Saman asian voi hoitaa itse niin että katsoo seuraavan vuorokauden tuntihinnat netistä, ne saa päivittäin kello 14 jälkeen, ja säätää tavallisen kytkinkellon sen mukaan. Veden lämmitystä ei yleensä tarvitse tehdä joka päivä joten ei tarvitse aina puuhailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman asian voi hoitaa itse niin että katsoo seuraavan vuorokauden tuntihinnat netistä, ne saa päivittäin kello 14 jälkeen, ja säätää tavallisen kytkinkellon sen mukaan. Veden lämmitystä ei yleensä tarvitse tehdä joka päivä joten ei tarvitse aina puuhailla.

        Voi toki. Onhan siinä tuskaisesti hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi toki. Onhan siinä tuskaisesti hommaa.

        Muutaman minuutin homma muutamana päivänä viikossa. Minulla on pörssisähkö ja katson seuraavan päivän tuntihinnat iltapäivällä, en ihan joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman minuutin homma muutamana päivänä viikossa. Minulla on pörssisähkö ja katson seuraavan päivän tuntihinnat iltapäivällä, en ihan joka päivä.

        Joka viikko sitä kuikuilee sitten. Eihän se mitään maksa kun automaatio maksaa jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka viikko sitä kuikuilee sitten. Eihän se mitään maksa kun automaatio maksaa jotain.

        Minä luen lehtiäkin joka viikko, olen saapaisaa sorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luen lehtiäkin joka viikko, olen saapaisaa sorttia.

        Ilmeisesti on paljon ylimääräistä aikaa, kun joka ikisen asian kaitsemiseen riittää tunteja. Itse käytän oman aikani jotenkin hyödyllisesti, vaikkapa niitä sanomalehtiä lukien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti on paljon ylimääräistä aikaa, kun joka ikisen asian kaitsemiseen riittää tunteja. Itse käytän oman aikani jotenkin hyödyllisesti, vaikkapa niitä sanomalehtiä lukien.

        Tässä tapauksessa muutama minuutti.


      • Anonyymi

        En minäkään tiedä ja siksi kysyin.


    • Shellyn älyreleellä saa ohjauksen pörssisähkön hinnan mukaan kunhan talossa on wifi. Maksavat 40€ alkaen.

      Jos ei ole kontaktoria valmiina, niin ne on muutamasta kympistä alkaen, mutta vanhoissa keskuksissa ei ole välttämättä tilaa laajennuksille.

      Asunnuksen luulisi saavan alueesta vähän riippuen 100€ alkaen.

    • Anonyymi

      Me ei tehty mitään muutoksia ja pörssisähköllä sähkölasku putosi ihan kivasti. Ollut koko tämän vuoden todella kohtuullinen.

      Suihkussa käydään iltaisin eli lämminvesivaraaja käyttää sähköä illan ja alkuyön ajan. Muuten lämmitys (ilp) ja ilmanvaihtokone vie sähköä aika tasaisesti läpi vuorokauden, toki syksyllä ja keväällä päivällä vähemmän.

      Noita releitä jos väsää ja käy sähkäri asentamassa (ja korjailemassa) niin eipä taida maksaa itseään takaisin. Pörssisähkö on ainakin tämän vuoden ollut niin halpaa, että ei siitä enää oikein voi pihistää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      54
      895
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      754
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe