Mua ärsyttää, kun pikkulapset "tykkäävät" Rammsteinista Amerika ja Keine lust videon takia. Keine lust videossa on "läskejä ukkoja" ja Amerika videossa ollaan "iloisia ihmisiä", hampurilaisia ja niin edelleen. Onko nuo perusteet sille että vaikka "minä 12v" tykkään Rammsteinista. Suunnilleen tuon ikäiset ei ymmärrä Rammsteinin sanoituksista yhtään mitään. Ja Rammstein on kunnon heviä/metallia/industrialmetallia/hard rockkia eikä mitään poppia tai negativen tapaista rockkia.
Rammstein, ei mikään lasten bändi
77
14278
Vastaukset
- Kruspe-Bernstein
Negativen kaltaista paskaa.
Anna ipanoiden kuunnella. Itse tykkäsin nuorempana Rammsteinista Du Hast-videon takia. Nyt on kaikki cd:t sun muut härpäkkeet.
- tykätä
enemmän Anneli Mattilan kappaleesta "Tanssin päivät, tanssin yöt" ?
- ,lfg,mw
jooh tota 12 vuotiaana osasin kyllä saksaa ihan tarpeeksi hyvin että tajusin sanoitukset ja ym. olin kaveriporukan ainoa rammstein fanittaja ja kielitietoinen :/
- Jore
Kai sitä ihmiset sentään tässä maailmassa saa tykätä tai olla tykkäämättä ihan mistä tahansa.
- light.moon
Jaa, kyllähän se on niin että kuka tahansa saa kuunnella mitä haluaa mutta ei Rammstein kylläkään minunkaan mielestä ole pikkulasten bändi!! !
- dsgs
Tyypillinen naispuolinen Rammstein-fani:
- yliopisto-opiskelija tai humanistiselta alalta valmistunut
- ei pidä hevimusiikista, "Se on ihan kamalaa!"
- hissukka/nörtti tai vastakohtaisesti "minä tiedän kaiken, olenhan akateeminen"-tyyppi
- pitää itseään massaa sivistyneempänä
- yrittää olla "kultturelli" käymällä taidenäyttelyissä
- viettää viininmaisteluiltoja samanlaisten kavereidensa kanssa ja kuvittelee olevansa asiantuntija
- irroittelee ottamalla pari lasia viiniä
- näyttää irroitellessaan muka villin ja rajun puolensa kuuntelemalla Rammsteinia.
Loppukaneetti: Rammstein on musiikkia ja siitä saa pitää kuka haluaa mistä syystä tahansa. Minun mielestäni se on paskaa musiikkia.- mielestä
taas hip-hop on sitä lasten musiikkia. Vaipat
rulez! mielestä kirjoitti:
taas hip-hop on sitä lasten musiikkia. Vaipat
rulez!Suomalaiset räppärit on sieltä löysimmästä päästä. Sitä kuuntelee kaikki 10v lökäpöksysankarit.
- palekastro
lammas-jr kirjoitti:
Suomalaiset räppärit on sieltä löysimmästä päästä. Sitä kuuntelee kaikki 10v lökäpöksysankarit.
hyvää viihdettä tälläset topiikit.
- intellektualli
palekastro kirjoitti:
hyvää viihdettä tälläset topiikit.
ihan samaa mieltä oon sun kanssas. nauran itteni monta kertaa tärviölle lukiessani näitä. jos vituttaa tai masentaa, suunta näille keskustelupalstoille!
- Attention
No huh mikä keskustelun aihe. Antaa jokaisen kuunnella ihan mitä itse lystää. Mutta jos lapset ovat tykästyneet johonkin Amerikaan, niin kuuntelisivat ja tutustuisivat bändiin hiukan paremmin.
Tuossa Dsgs:n viestissä oli selvää ironiaa havaittavissa ;D Onneksi mut on huumorintajulla varustettu...X-D Mä en oo sellainen tyypillinen naispuolinen Rammstein-fani koska mikään noista "tunnusmerkeistä" ei koske mua...:D - dsgs
Attention kirjoitti:
No huh mikä keskustelun aihe. Antaa jokaisen kuunnella ihan mitä itse lystää. Mutta jos lapset ovat tykästyneet johonkin Amerikaan, niin kuuntelisivat ja tutustuisivat bändiin hiukan paremmin.
Tuossa Dsgs:n viestissä oli selvää ironiaa havaittavissa ;D Onneksi mut on huumorintajulla varustettu...X-D Mä en oo sellainen tyypillinen naispuolinen Rammstein-fani koska mikään noista "tunnusmerkeistä" ei koske mua...:DViime syksynä Rammsteinin keikalla nähdyistä naisista tuli heti em. fiilis. Muutenkin jengi oli huomattavan erilaista kuin hevikeikoilla. Krakaporukkaa ja jakkupukuihin ym. sonnustautuneita naisia pilvinpimein. Kyllä siellä tuli sellainen fiilis, että kyseessä on ikäänkuin rahvasta paremmalle väelle "sallittua" raskaampaa musiikkia.
Hevihän katsotaan rahvaan musiikiksi. Tiedän itsekin pari naista, jotka kuuntelevat mielellään Rammsteinia, mutta hevi on heidän mielestään raakalaismaista, rahvaanomaista ja lapsellista. Minusta se on outoa, sillä ei Rammstein poikkea lopulta normaalihevistä niin merkittävästi. Siitä on vain jostain syystä tullut kultti-ilmiö tietyissä piireissä, ilmeisesti juuri akateemisten keskuudessa.
Itse en perusta Rammsteinista. Ei musa ole paskaa, mutta tylsää. Lavashow oli todella hieno! - edustavat Rammstein-fanit
ovat jotain muka-faneja? Taas tätä helvetin kyykyttämistä, että jos olet nainen, sinun pitää olla sitä tai tätä tai et saa olla sitä tai tätä jne. Tunnen monia naisia, jotka pitävät Rammsteinista, eikä kukaan mistään sellaisesta syystä että "näyttää irroitellessaan muka villin ja rajun puolensa kuuntelemalla Rammsteinia".
Mitä ihmeen vikaa naisissa, tai vaikka yliopistossa opiskelevissa on? Eikö ihminen saa kuunnella sitä musiikkia josta pitää riippumatta esim. siitä missä opiskelee? Mikä Jeesus sinä olet, joka saa päättää, kuka on 'oikea Rammstein-fani' ja kuka ei? - dsgs
edustavat Rammstein-fanit kirjoitti:
ovat jotain muka-faneja? Taas tätä helvetin kyykyttämistä, että jos olet nainen, sinun pitää olla sitä tai tätä tai et saa olla sitä tai tätä jne. Tunnen monia naisia, jotka pitävät Rammsteinista, eikä kukaan mistään sellaisesta syystä että "näyttää irroitellessaan muka villin ja rajun puolensa kuuntelemalla Rammsteinia".
Mitä ihmeen vikaa naisissa, tai vaikka yliopistossa opiskelevissa on? Eikö ihminen saa kuunnella sitä musiikkia josta pitää riippumatta esim. siitä missä opiskelee? Mikä Jeesus sinä olet, joka saa päättää, kuka on 'oikea Rammstein-fani' ja kuka ei?Jos vetäisit sen kävyn perseestäsi, voisi elämäsi olla hiukan helpompaa.
- dsgs
Mitä ihmeen vikaa naisissa, tai vaikka yliopistossa opiskelevissa on? Eikö ihminen saa kuunnella sitä musiikkia josta pitää riippumatta esim. siitä missä opiskelee? Mikä Jeesus sinä olet, joka saa päättää, kuka on 'oikea Rammstein-fani' ja kuka ei?Sitäpaitsi kyllä DI aina humanistit tuntee. Näkeehän se jo päälle päin.
- tuntekoon vain
dsgs kirjoitti:
Sitäpaitsi kyllä DI aina humanistit tuntee. Näkeehän se jo päälle päin.
mutta siitähän tässä ei ollut kyse, vaan siitä, millaisia Rammsteinin kuulijoiden muka pitäisi olla. Joten, "DI", palaahan vain takaisin sinne amispenkkiisi muiden teinien joukkoon - ja kuuntele Rammsteinia, kuten me muutkin, ihmisiä taustan perusteella karsinoimatta. Turussa nähdään!
- dsgs
tuntekoon vain kirjoitti:
mutta siitähän tässä ei ollut kyse, vaan siitä, millaisia Rammsteinin kuulijoiden muka pitäisi olla. Joten, "DI", palaahan vain takaisin sinne amispenkkiisi muiden teinien joukkoon - ja kuuntele Rammsteinia, kuten me muutkin, ihmisiä taustan perusteella karsinoimatta. Turussa nähdään!
Valitettavasti en halua liittyä seuraasi amispenkkiin, koska seurana on niin tyhmiä ja huumorintajuttomia ihmisiä, etteivät he ymmärrä päivänselvää huumoria ja sarkasmia.
Minä en ole karsinoinut mitään tai ketään. Jos niin asian ymmärsit, on ajattelukykysi sangen heikko. Ilmeisesti et kykene tunnistamaan muunlaista huumoria kuin pissa-/kakkahuumoria.
Nimimerkki Attention kyllä ymmärsi yskän. Fiksu ihminen. Sinulle sama näyttää olevan mahdotonta. En toki yhtään ihmettele. Muista jatkossa käyttää hengityssuojaimia, kun pelaat liimojen ja maalien kanssa. - itsetunnolla varustettu
tuntekoon vain kirjoitti:
jos käsityksesi huumorista tarkoittaa toisten ihmisten mollaamista, vaikka kuinkakin - muka - pilke silmäkulmassa. No, kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia... Joten minun osaltani tämä täysin hyödytön eipäs-juupas -keskustelu loppuu tähän. Mukavaa loppuelämää itsesi kanssa.
- Rammina
Attention kirjoitti:
Tuossa Dsgs:n viestissä oli selvää ironiaa havaittavissa ;D Onneksi mut on huumorintajulla varustettu...X-D Mä en oo sellainen tyypillinen naispuolinen Rammstein-fani koska mikään noista "tunnusmerkeistä" ei koske mua...:DTyypillinen naispuolinen fani..? Mitähän tuokin sitten tarkoittaa..? Kuka muuten viitsii katsella ja kuunnella vihaisia, äkäisiä ja öriseviä, sellaisia "pahalle hielle haisevia" miehenköriläitä, jotka ovat kasvattaneet liikaa karvaa aivan vääriin paikkoihin... ja joiden laulusta vain koira ottaa selkoa (tiedän tositarinan tällaisesta koirasta). Rammstein on ovelan nerokas sekoitus nokkelia ideoita, omaperäisyyttä, miehistä hikeä, mustaa huumoria, inspiroivaa kipinää, sexiä... Ja karva kasvaa siellä rinnassa, missä kuuluukin... Ja laulavat kielellään - istuu tähän juttuun täydellisesti. Siis kokonaisvaltainen paketti, jossa naisyleisöäkään ei ole unohdettu!
- JKK
Rammina kirjoitti:
Tyypillinen naispuolinen fani..? Mitähän tuokin sitten tarkoittaa..? Kuka muuten viitsii katsella ja kuunnella vihaisia, äkäisiä ja öriseviä, sellaisia "pahalle hielle haisevia" miehenköriläitä, jotka ovat kasvattaneet liikaa karvaa aivan vääriin paikkoihin... ja joiden laulusta vain koira ottaa selkoa (tiedän tositarinan tällaisesta koirasta). Rammstein on ovelan nerokas sekoitus nokkelia ideoita, omaperäisyyttä, miehistä hikeä, mustaa huumoria, inspiroivaa kipinää, sexiä... Ja karva kasvaa siellä rinnassa, missä kuuluukin... Ja laulavat kielellään - istuu tähän juttuun täydellisesti. Siis kokonaisvaltainen paketti, jossa naisyleisöäkään ei ole unohdettu!
Näin siinä käy kun oheiset asiat kuten imago yms ajaa itse musiikin ohi. Itseäni on jo vuosia ihmetyttänyt se kun popmusiikissa pitää aina olla kauheat tanssit taustalla jne.. ja sitten yksi päivä se iski minulle "muutenhan tuo olisi tavattoman tylsää livenä seurattavaa (on se muutenkin)"
Älä käsitä väärin minulla ei ole mitään hienoa lavashowta vastaan mutta kun siihen laittaa mukaan vielä tälläiset imago seikat jotka tuntuvat olevan yhtä tärkeitä kuin se itse musiikki tai jopa kompensoivan musiikin puutteita niin ollaan hyvää vauhtia väärällä polulla. Kuten jo hienosti laitoit, kyse on jo paketista.
Kuuntelen Rammsteinia silloin tällöin ja minua voisi sanoa jonkin asteiseksi faniksi mutta minulla on varmaan se ero moniin (ei KAIKKIIN!) faneihin että jos rammsteinin tyypit yht'äkkiä lakkaisivatkin imagon miettimisen ja olisivat ihan perus bändi ilman mitään ihmeellisimpiä kikkailuja, t-paita ja farkut.
Niin voisin hyvinkin vielä kuunnella heitä.. vaikka "paketin" osa-alueet olisivatkin kärsineet, ne vaan sattuvat olemaan minulla ei olennaisia osa-alueita, sellaisia jotka taasen tuntuvat olevan etenkin pop-puolella tärkeitä kuten iso lavashow, paljon tanssijoita, vaihtuva imago. Että musiikki kiinnostaisi keskiverto kaduntallaajaa tehokkaammin siihen joudutaan laittaan kylkiäisiksi niin monenlaista asiaa että ne ajaa pelottavan nopeasti itse asian ohi. Enkä minä nyt sano että Rammsteinia kuunnellaan sen imagon takia mutta se imago puoli on bändillä niin hyvin hoidossa että ei se ainakaan levymyyntiä voi haitata..
Mutta mikäs siinä kun bändin musiikki toimii.. ja saavat pidettyä tuon myyvän pakettinsa kaikkine kylkiäisineen kasassa. - Rammina
JKK kirjoitti:
Näin siinä käy kun oheiset asiat kuten imago yms ajaa itse musiikin ohi. Itseäni on jo vuosia ihmetyttänyt se kun popmusiikissa pitää aina olla kauheat tanssit taustalla jne.. ja sitten yksi päivä se iski minulle "muutenhan tuo olisi tavattoman tylsää livenä seurattavaa (on se muutenkin)"
Älä käsitä väärin minulla ei ole mitään hienoa lavashowta vastaan mutta kun siihen laittaa mukaan vielä tälläiset imago seikat jotka tuntuvat olevan yhtä tärkeitä kuin se itse musiikki tai jopa kompensoivan musiikin puutteita niin ollaan hyvää vauhtia väärällä polulla. Kuten jo hienosti laitoit, kyse on jo paketista.
Kuuntelen Rammsteinia silloin tällöin ja minua voisi sanoa jonkin asteiseksi faniksi mutta minulla on varmaan se ero moniin (ei KAIKKIIN!) faneihin että jos rammsteinin tyypit yht'äkkiä lakkaisivatkin imagon miettimisen ja olisivat ihan perus bändi ilman mitään ihmeellisimpiä kikkailuja, t-paita ja farkut.
Niin voisin hyvinkin vielä kuunnella heitä.. vaikka "paketin" osa-alueet olisivatkin kärsineet, ne vaan sattuvat olemaan minulla ei olennaisia osa-alueita, sellaisia jotka taasen tuntuvat olevan etenkin pop-puolella tärkeitä kuten iso lavashow, paljon tanssijoita, vaihtuva imago. Että musiikki kiinnostaisi keskiverto kaduntallaajaa tehokkaammin siihen joudutaan laittaan kylkiäisiksi niin monenlaista asiaa että ne ajaa pelottavan nopeasti itse asian ohi. Enkä minä nyt sano että Rammsteinia kuunnellaan sen imagon takia mutta se imago puoli on bändillä niin hyvin hoidossa että ei se ainakaan levymyyntiä voi haitata..
Mutta mikäs siinä kun bändin musiikki toimii.. ja saavat pidettyä tuon myyvän pakettinsa kaikkine kylkiäisineen kasassa.Kyllä itse asiassa kuuntelisin ja katselisin Tilliä vaikka ilman sitä kaupallista T-paitaa... he, he... vitsi, vitsi... ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat... Mutta minusta on hienoa, että Rammstein on todella nähnyt vaivaa asiansa eteen - yleisö saa rahoillensa vastinetta! Heillä on ideoita ja he toteuttavat niitä meidän kaikkien iloksi. Minä ainakin kaipaan sirkushuveja joskus stressaavan työni vastapainoksi. Ken Rammsteinin vakavissaan ottaa... ;)
- JKK
Rammina kirjoitti:
Kyllä itse asiassa kuuntelisin ja katselisin Tilliä vaikka ilman sitä kaupallista T-paitaa... he, he... vitsi, vitsi... ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat... Mutta minusta on hienoa, että Rammstein on todella nähnyt vaivaa asiansa eteen - yleisö saa rahoillensa vastinetta! Heillä on ideoita ja he toteuttavat niitä meidän kaikkien iloksi. Minä ainakin kaipaan sirkushuveja joskus stressaavan työni vastapainoksi. Ken Rammsteinin vakavissaan ottaa... ;)
Huomasin vasta nyt että tuli pikku virhe tota kirjoittaessa.. mutta eiköhän jokainen tajua että meinasin että t-paita ja farkut on se ns.perus. En nyt halunnut vihjata että siitä kaikki ylöspäin olisi sitten "liikaa" tai "ylivedetty lavashow".
Onhan se mukavaa kun on kunnon show jota odottaa.. varsinkin jos siihen liittää vielä hyvän bändin. - dsgs
itsetunnolla varustettu kirjoitti:
jos käsityksesi huumorista tarkoittaa toisten ihmisten mollaamista, vaikka kuinkakin - muka - pilke silmäkulmassa. No, kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia... Joten minun osaltani tämä täysin hyödytön eipäs-juupas -keskustelu loppuu tähän. Mukavaa loppuelämää itsesi kanssa.
Mollaamista? Mitä helvetin mollaamista? Vääristelet asiaa, koska älykkyytesi ei riittänyt ymmärtämään sitä. Ylpeytesi sai kolauksen, etkä kykene myöntämään olevasi väärässä. Tai yksinkertaisesti olet niin vainoharhainen, että näet olemattomia ja pidät niitä totuutena. Kannattaisi hakeutua hoitoon ennen kuin vainoharhasi pahenevat. Huhhuh!
- Der Sieger
Muhun ei ainakaan päde ykskään noista sun listasi asioista.
- pjlöghjklfåg
lammas-jr kirjoitti:
Suomalaiset räppärit on sieltä löysimmästä päästä. Sitä kuuntelee kaikki 10v lökäpöksysankarit.
Ensinnäkin se ketä on täällä nyt on tuon
musiikin isokin fani ja osaa joka ainoan biisin sanat ulkoa ja tietää mitä kaikki pienimmätkin
sanat tarkottaa niin on täyttä paskaa.
Täällä on niin paljon sellasia ihmisiä että jos sä pukeudut hevariksi sun on kuunneltava sitä ja tätä.
ja jos sä et osaa noita sanoja ja oot mua kaks vuotta nuorempi (eli ihan pieni kakara) niin
et voi kuunnella tollasta musiikkia.
Mä ite en tykkää yhtään tosta bändistä,
mutta sanoinpahan vaan sanottavani.
miettikää muitakin ku omaa naåpaanne. paskat - pilkunviilaaja
kirjoitathan irrotella - ei 'irroitella'niin menee oikein ;-)
- NAIS Rammari
Just joo mitä tekstiä sitä tuleekin. Minä olen rammia kuunnellut vuosikaudet (varmaan 5 vuotta?) ja en todellakaan ole tuommonen.. tosiaankin loukkaannuin tuosta tekstistä!
- Gulturelli
Tunnustan että olen melkein tyypillinen Rammstein-fani, opiskelen vieläpä myöhäisellä iällä jopa kulttuurin tutkijaksi. Mutta olenhan kuunnellut Rammsteinia melkein koko aikuisikäni ensimmäisen levyn ilmestymisestä saakka joten jos en siitä tässä vaiheessa mitään tajua niin asiani ovat todella huonosti. Makuasia.
kai tää ny oli vähän kieli poskessa kirjotettu,
mut pakko tähän on vastata
mää en ole jakkupuku-humanisti-nörtti-akateeminen-yliopisto-viininmaistelija-snobi
"irroitellessani" saatan kuunnella vaikka iskelmää...
Rammsteinin musiikkiin ihastuin vuonna 2002
se biisi oli Mein Hertz Brennt (kirjotinkohan oikein)
mut makunsa ja mielipiteensä kullakin :)
murPikku-Murri kirjoitti:
kai tää ny oli vähän kieli poskessa kirjotettu,
mut pakko tähän on vastata
mää en ole jakkupuku-humanisti-nörtti-akateeminen-yliopisto-viininmaistelija-snobi
"irroitellessani" saatan kuunnella vaikka iskelmää...
Rammsteinin musiikkiin ihastuin vuonna 2002
se biisi oli Mein Hertz Brennt (kirjotinkohan oikein)
mut makunsa ja mielipiteensä kullakin :)
muryks t liikaa...
NAIS Rammari kirjoitti:
Just joo mitä tekstiä sitä tuleekin. Minä olen rammia kuunnellut vuosikaudet (varmaan 5 vuotta?) ja en todellakaan ole tuommonen.. tosiaankin loukkaannuin tuosta tekstistä!
NIINPÄ "NAIS Rammari" :D
Mitä ihmeen vikaa naisissa, tai vaikka yliopistossa opiskelevissa on? Eikö ihminen saa kuunnella sitä musiikkia josta pitää riippumatta esim. siitä missä opiskelee? Mikä Jeesus sinä olet, joka saa päättää, kuka on 'oikea Rammstein-fani' ja kuka ei?:D JES!! En oo sit ainoo joka on tota mieltä "edustavat Rammstein-fanit"
:D- näinmeillmitesteill
Ehhei, mitä yleistämistä, voi herranpieksut..
Kyllä minä naispuolinen-fani tykkään hevistäkin.. ja eipä oo tullu paljoa yliopistossa opiskeltua, ihan paskanlappaaja olen :D
No.. mitä tulee hissukka-nörtti teoriiasi, ei pidä paikkaansa minun kohdalla.
Hehe, minäkö sivistynyt :D
Seuraan lähinnä omaa taidettani, joka taitaa ollakkin jotain satunnaisia tikku-ukkoja. En käy taidenäyttelyissä..
Jos ny kerran jonkinmoista viiniä juon niin taitaapi olla Hardys'in kuivaa valkkaria..
Minun villin ja rajun puoleni näkee vain harvat ja valitut, enkä harrasta sitä Rammsteinia kuunnellessani, pakko kyllä myöntää että on tullut keikoilla bailattua, ja mielestäsi ei saa :Dwhatever..
Mutta omapahan on elämäni ja sinä dsgs et sitä sanele..
- Pulsee
Aluksi kylläkin jotain smurffia, mutta nykyään me nuoret kehitymme hieman nopeampaa kuin "aikaisemmin"...
Ja tuota Rammstein on mielestäni muuttanut hieman tyyliään uuden levyn myötä, joten en ala kommentoimaan niin nuita videoita kun niiden musiikki on niin huonoa verrattuna "edelliseen" rammsteiniin.
Kuitenkin kukanenkin tykkää mistä tykkää, toinen yölinnusta, toinen rammsteinistä, ja joku kummastakin.
Antaa lasten kuunnella mitä mieli tekee. - JKK
Mitään vikaa. Kuuntelen paljon metallimusiikkia ja vaikka metallimakuni rajoittuukin aikalailla siihen perinteisempään päähän, en ole koskaan ymmärtänyt melodeathia, bm/dm metallia, örinäfolkkia tai nuta mutta kaikki vähänkin perinteisempi kestää niin kovaa kulutusta että itsekin välistä ihmettelen kun samat levyt soi vuodesta toiseen yhä uudelleen ja uudelleen.
Ja miten tämä liittyy Rammsteiniin.. no mielestäni rammsteinissa ei ole yhtään mitään vikaa, metallimusiikissa bändit voivat olla tunnettuja syystä vaikka se ei näille true-underground-hevareille menekään millään päähän.:D Oon aivan samaa mieltä JKK! Olen aina tahtonut et EES joku sanois noin nimittäin ei siinä oo mitää vikaa! Se on VAIN MUSIIKKIA eikä mikään maailman sota..
- Jeese
Ihmiset saavat kuunnella mitä ne lystäävät. Onhan Rammsteinin sanotukset sellaisia etteivät ne oikeen sovi ihan nuoremmille, mut kuka nyt saksaa 10-vuotiaana osaa. Rammstein ei oikeen sovi aivan nuoremmille sanoituksien takia ja live-esityksien takia varsinkin Buck dichin takia. Se kuka on nähnyt sen livenä niin tietää mitä tarkoitan.
- tero_2.0
"mut kuka nyt saksaa 10-vuotiaana osaa."
Eiköhän jokainen saksalainen, itävaltalainen, iso osa sveitsiläisistä ja paljon muutakin porukkaa. Oma tyttäreni mukaan lukien.
Mitä pahaa Bück dich-esitys lapselle tekee? Ei taatusti mitään verrattuna tv-väkivaltaan. - Jeese
tero_2.0 kirjoitti:
Eiköhän jokainen saksalainen, itävaltalainen, iso osa sveitsiläisistä ja paljon muutakin porukkaa. Oma tyttäreni mukaan lukien.
Mitä pahaa Bück dich-esitys lapselle tekee? Ei taatusti mitään verrattuna tv-väkivaltaan.mä katsos tarkotin suomalaisia. kyll mä tiedän et saksalaiset osaa saksaa, mutta mä tarkotin ihan vaan suomalaisia.
Nii ja buck dich. monilla on omat mielipiteensä asiasta. - Jeese
tero_2.0 kirjoitti:
Mitä pahaa Bück dich-esitys lapselle tekee? Ei taatusti mitään verrattuna tv-väkivaltaan.etkö muka tiedä minkälainen buck dich-live on??
no sanotaan ny että se viittaa paljonkin alapäähän. no kuitenkin joku muu saa selittää sen tarkemmin. - tero_2.0
Jeese kirjoitti:
etkö muka tiedä minkälainen buck dich-live on??
no sanotaan ny että se viittaa paljonkin alapäähän. no kuitenkin joku muu saa selittää sen tarkemmin.Tiedän kyllä lavashown. Kysyinkin miten se vahingoittaa lasta.
- Jeese
tero_2.0 kirjoitti:
Tiedän kyllä lavashown. Kysyinkin miten se vahingoittaa lasta.
yksinkertaisesti sovellu lapselle. Se on minun mielipiteeni. Sä voit olla asiasta toista mieltä.
- joumääni
Skenekingi kertoo kenen pitäisi kuunnella mitäkin musiikkia, ja miksi.
Jos lapset dikkailevat Rammsteinista läskien hikisten ukkojen johdosta, niin pitäkööt.
Yläasteella tuli tutustuttua kaltaiseesi ihmistyyppiin, ja jo silloin koin kaltaisesi ihmiset äärimmäisen turhauttaviksi.
... mutta kukapa 16-vuotias nulikka ei luulisi omaavansa kaikkia vastauksia maailmassa ... - humppa jyrää
humppaa rammstein on.
- Chi
...ei ole olemassakaan. Mistä lie joku pelle keksiny sen...
- Tiedän kyllä
... jos osaa saksaa. Vastaavasti kolmekymppinenkään saksaa osaamaton ei niistä mitään tajua.
- herra-who
Jokaisella on oikeus pitää mistä haluaa ilman sen suurempia perusteluja.
Itse pidän kovasti black metallista, mutta en ole kiinnostunut sanojen pirullisesta merkityksestä ja vielä vähemmän rituaaleista joihin kyseinen musiikki yleensä liitetään.
Mutta mahtipontinen musiikki ja visuaalinen teatraalisuus viehättää.
Mitä ilmeisemmin kovin väheksymäsi 12-vuotiaat ovat myös huomanneet, että Rammsteinin musiikki on hyvää ja he panostavat ulkomuotoon paljon.
Sitä paitsi kyseisen bändin sanojen pohjimmainen tarkoitus lienee päivän selvä vain sanoittajan korvienvälissä jos sielläkään.
Jos kuitenkin teidät pahasti aliarvioin ja olette hyvinkin selvillä näiden biisin tekijöiden korvienvälisestä maailmasta tai olette kovin hyvä lukemaan kaiken rivien välistä, niin kannattaisi alkaa julkaisemaan näitä päätelmiä.
Itseäni kiinostaisi kovasti muutamien A.W Yrjänän kirjoittamien runojen "syvin merkitys"
"Ne jotka tietävät eivät puhu ja ne jotka puhuvat eivät tiedä" Päätä itse mihin kuulut. - Olly
Rammstein ei ole lasten bändi, eikä myöskään Negativen kaltaista paskaa. Paskaa kyllä, mutta genreltään täysin erilaista.
- Alexi
Tietty ihmiset saavat itse valita musiikin mitä kuuntelevat.Jos kuitenkin ymmärrät Rammsteinin sanotuksia,ne ovat aika raakoja.Niissä morkataan amerikkaa ja venäjää.Sanotukset ovat lievästi sairaita.Joten voisi sanoa,että musiikkia ei ole tarkoitettu kaikkein pienimmille.
- Kruspe-Bernstein
...minä juuri tarkoitin viestissäni. yksinkertaisesti rammsteinin sanoitukset eivät sovi aivan pienemmille ihmisille.
- Keine Lust
Kruspe-Bernstein kirjoitti:
...minä juuri tarkoitin viestissäni. yksinkertaisesti rammsteinin sanoitukset eivät sovi aivan pienemmille ihmisille.
Tuskin video Mein Tail on sopiva lasten silmille... Vai, mitä mieltä ootte? Minustakin tuntui siltä, että nyt Rammstein on mennyt liian pitkälle. Videon "ansioina" voi siis pitää sitä, että siinä on pystytty luomaan kohtalaisen sairaan oloista kuvallista ilmaisua... Oikeasti kuitenkin pidän videon lopusta, josta tulee mieleen Manaaja (kohta, jossa äiti nousee maanalaisesta).
Enkä tiedä, mitä ajattelisin tuosta Keine Lust -videosta... hassuja ovat lihavina, mutta pilkataanko siinä ylipainoisia ja vammaisia..? Onpas hauskaa... Jotenkin tuo ns. huumoripuoli tuossa ei täysin toimi - mulle ainakaan. Ei, ei läheskään yhtä nerokkaasti, kuin Sonnessa tai Amerikassa.
- mii.
ei tullu mieleen, että Rammsteinsta voi tykätä ihan muusikinkin takia?? itse olen 13v, ja löysin kyseisen bändin nimenomaan Amerika videon kautta, MUTTA, en pidä siitä biisistä edes enää. sanoituksia ei edes välttämättä tarvitse ymmärtää, jos pitää itse musiikista.. kai nyt jokaisella saa olla oma musiikkimakunsa!!
- Attention
Olen samaa mieltä että jokaisella saa olla oma musamakunsa ja hyvä niin. Minäkin tykkään Rammsteinista ihan vaan sen takia että se kuulostaa hyvältä. Mulle ei sanoituksilla oo niin suurta merkitystä.
Ehkäpä ne sanoitukset on tehty juuri sen takia sellaisiksi kun ne ovat että mediassa saataisiin aikaa eli ilmaista mainosta ja se on loistava mainoskikka. Joku jossain hehkuttaa kun joku setä söi toisen sedän kanssa sen sedän pippelin...
Voi kiesus sentään että pitää tehdä iso numero tästä aiheesta... - fani nro 101010102102
No ei ole ainakaan sanoitusten perusteella "lastenbändi", meinaan sanoituksen sattuvat välillä olemaan hieman "erikoisia" aiheiltaan mm. kannibalismi ja insesti. Loistava bändi jokatapauksessa ja tokihan Rammsteinin musiikista voi pitää, vaikka ei saksaa sanaakaan ymmärtäisi, mutta bändi muuttuu paljon paljon paremmaksi, jos saksa on hallussa, esim. Du hast kappaleen sanaleikki.
- Der Meister
Eli tosiaan kannattaa tutustua sanotuksiin :) ainakin minä suosittelen... tiedän muutamia sellasia, lähinnä naispuolisia jotka ei jostain syystä tykkääkkään enää Rammsteinista kun saivat sanotuksia vähän selville... Onhan se hyvä tietää mitä kuuntelee, vähän sama ku että on hyvä tietää mitä suustaan möläyttelee! ;)
*Bestrafe Mich*no itsekkin olen 13 - vuotias, ja pidän Rammsteinista ihan musiikin takia. Ymmärrän lähes jokaisen kappaleen sanoitukset, eivätkö ne minua haittaa milläänlailla? Samalla tavalla kuuntelen nytkin, kun tiedän sanojen tarkoitukset, kuin silloin kun en tiennyt. Jokaisella oma makunsa.
- Engel (.)(.)
rammmeri kirjoitti:
no itsekkin olen 13 - vuotias, ja pidän Rammsteinista ihan musiikin takia. Ymmärrän lähes jokaisen kappaleen sanoitukset, eivätkö ne minua haittaa milläänlailla? Samalla tavalla kuuntelen nytkin, kun tiedän sanojen tarkoitukset, kuin silloin kun en tiennyt. Jokaisella oma makunsa.
Ei jeesus mulla tulee kuset housuun kun mä luen näitä...
- Sir Kruspe.
Engel (.)(.) kirjoitti:
Ei jeesus mulla tulee kuset housuun kun mä luen näitä...
Periaatteessahan musiikilla ei pitäisi olla ikärajoja. Syitä tähän ovat lähinnä se ikuinen makukysymys (harvoja asioita on joista vain jonkun ikäluokan henkilöt pitävät) sekä terve järki, musiikkihan on vain musiikkia. Itseäni ei henkilökohtaisesti haittaa jos suomalaiskersat kuuntelevat Rammsteinia, kaikesta päätellen he kuuntelevat yhtyettä vain musiikin takia. Hirveästi en sekä saksan- että suomenkielisiä pentuja tunne.
Musiikkivideot ovat taas aivan oma asia, esimerkiksi tuosta mainitusta Mein Teilista jotkut pikkulapset voivat saada painajaisia. Joo, tämä kuulostaa nyt joltain kukkahattutätien valitukselta, mutta ihan tottahan se on, kunnon vanhemmat eivät halua näyttää pienille lapsilleen videoita, jotka voidaan luokitella jopa sairaiksi. Pussyn video sensijaan on silkkaa pornografiaa, ja se kun sattuu olemaan alaikäisiltä kiellettyä (eiväthän ne kumminkaan ymmärrä mitä tapahtuu videossa ;P).
Loppujenlopuksi musiikki on musiikkia, olivat sanoitukset mitä hyvänsä. Jos joku lapsi löytää Spiel Mit Mirin yms. suomenkieliset sanoitukset tai ymmärtävät saksaa, niin yksi hailee vain, sanoitusten taka-ajatusta eivät kumminkaan ymmärrä, ja sitten kun nämä asiat ymmärtää, minusta kappaleen kuuntelemisessa ei pitäisi olla mitään moitittavaa. Videot ovat kyllä oma juttu, mutta kuten sanoituksissa, niistäkään ei aina saa selville mitä haetaan takaa (siis jos on liian nuori ymmärtämään).
Long live Rammstein.
- Emily10101010
Mä oon 10.v lahdesta (tyttö) ymmärrän rammsteinnista ja mun äiti hyväksyy sen koska sekin on rammstein fani!!! oon saanu jopa katoo niiden videoita (en tarkota musavideoita) JA OON RICHARD KRUSPE FANI! YMMÄRRÄN ETTÄ SE ON KUNNON METALLIII! ja sitä piitsi paras kappale on spieluhr! ihailen richardin tytärtä khira li lindemannia!!!!!!!!!!
- Eveliina10101010
Niin että,Rammsteinistä sika hyvä ja oon 10v.Rammstein on mun lempi bändi ja Paul Landers on parasja ymmärrän sen kaikki sanoitukset esim.ich will-minä haluan joka on mun lemppari kappale:D ei tuo Rammstein ole edes "raakaa"vaikka. Jotkut väittääkin ja onko Rammsteinissä mitään pahaa????antakaa nyt hyvänen aika soittaa......laitetaan pussiin ne Valko-Venäjän viranomaiset!Ja antakaa ihmisten olla rauhassa!!(olen tyttö10v.)
- miko11v
np: Rammstein - Pussy
tullaaks mut hakee laitoksee
t. miko 11v
YOU GOT A PUSSYY
I HAVE A DICKK
fuck dich.- Keine Lust.
@ Eveliina: Jos ymmärrät mitä lempikappaleesi nimi tarkoittaa suomeksi, ei tarkoita, että ymmärtäisit sanoituksia. Kasvaisitte nyt isoiksi.
Keine Lust. kirjoitti:
@ Eveliina: Jos ymmärrät mitä lempikappaleesi nimi tarkoittaa suomeksi, ei tarkoita, että ymmärtäisit sanoituksia. Kasvaisitte nyt isoiksi.
Kuule ny Keine lust! mä tunnen ton tyypin varsinaisen hyvin ja SÄ et ihan oikeesti tiiä mitä kaikkee se tietää se tietää varmaa KOKO rammstein wikipedian ulkoo ja jos siltä kysyy esim, KAIKKIA RAMMSTEIN BIISEJÄ NII SE OSAA SUOMENTAA NE ILMAN ONGELMIA! Ja jos sä haluat tietää jotain rammsteinnistä nii Toi Eveliina osaa sanoo Ihan mitä vaan SE ALKOIN "OPISKELEE" RAMMSTEINNIÄ KUIN OLI 6.V! Ja on kasvanu jo isoksi toisin kuin sinä......
Sanon ihan suoraan että JUS JOO! Mistä sä voit tietää "Kruspe-Bernstein" että milloin ja miksi jotkut kuuntelevat Rammsteinniä niillä on ihan oma asia miksi he ovat alkaneet kuuntelemaan sitä
Ja olethan säkin "pikkulapsi" ja silti pidät rammsteinnista! SO... niin et sillä ei oo välii nimittäin toi saattaa loukata IHAN OIKEESTI jotain TODELLISTA fania!!- 5plus11on16?
Hehe.. joku rammstein 1994 taitaa olla turhan fanaattinen fani :D melkein joka aiheesee jotai kirjottanu..
Kyllä musiikkia saa kuunnella kuka vaan ja minkälaista vaan!
Se että tiedät lempikappaleesi nimen suomeksi, ei tarkoita sitä että tietäisin lyriikat.
Ja se että tiedät lyriikat, ei tarkoita sitä että osaisit tulkita kappaletta ja sen sanomaa. - Keine Lust.
@ rammstein1994: Olet oikeassa, en todellakaan tiedä kuinka paljon ihmiset tietävät täällä asioista, mutta kirjoittajan kirjoitusasu ei ainakaan antanut kovinkaan positiivista kuvaa. Myöskin esimerkki "Ïch will = minä haluan" ei kerro vielä mitään saksankielen taidoista, koska nuo nyt oppii sivistynyt ihminen alaluokilla. EN halua ryhtyä tappelemaan tällaisesta asiasta ja jätän nyt teidät omaan arvoonne. Ja jos haluat, niin täsmentäisitkö vielä, millä perusteella päättelet minunkin olevan pikkulapsi? On huvittavaa lukea, kun ihmiset toteavat netissä sellaisten olevan lapsia, joiden tekstistä ei pidä (itse kommentoin ikänsä kertoneen henkilön viestiä).
Nyt jos olet kypsempi osapuoli niin osaat olla riehumatta ja kommentoit kohteliiasti. - Es ist mein teil
Heh heh itte oon kuunnellu Rammsteinia jo 5-vuotiaast asti ja kuuntelen nykyäänki ja koulu menee ihan hyvin että ei se niidden musiikki ole minuun mitenkään vaikuttanu.
Muutaku vaan siihen että aion opetella saksaa. ETTÄ REVI SIITÄ!!!!!- Es ist mein teil
sori yks juttu jäi sanomatta, se että ymmärän te quiro putan sanotukset kokonaan ulkoa (likka 13v)
- Rammmsteiiin
Sanoituksista
http://fi.affenknecht.com/sanoitukset/ - Jfi
16-20v runkkarit huutelee. Luulette olevanne Jeesuksia.
- Anonyymi
Mitä sitten jos lapset kuuntelee Rammsteinin? Onhan pahempaakin netissä.
- Anonyymi
onhan leffoillekkin ikärajat. tarkoituksella...
- Anonyymi
Meillä oli tytöt 10 v ja 15 v "katsomassa" keikkaa illalla sup-laudoilla. Upeita kuvia vesiltä. Ei niistä sanoista taideta ymmärtää mitään, kun en itsekään ymmärrä.
- Anonyymi
Oon 13v poika ja osaan saksaa sekä olen lukenut biisien sanat enkuks jos en ole niitä ymmärtäny ja sen voin sanoa että ei nyt RAMMSTEININ sanat oo mitenkää hirveitä yleensä rakkauslauluja tai no kyllä mä sen voin myöntää et siel on iha väkivaltaan ki liittyviä ja murhiin liittyviä ja kritisointi biisejä mut jos ei ymmärrä nii sit ei ymmärrä ne sopii raskaaseen musiikkii ja voin kuvitella et jos mult kiellettäis metalli nii must tulis iha paska ihminen kuuntelisin ehk jotai rokkii mut seki on kevyttä en varmaa kuuntelis mitää ainii btw mun vanhemmat ymmärtää hyvinki hyvä musiikin päälle ne kuuntelee itekki rammsteinii ja oon menos rammstein keikalle iskän kaa
- Anonyymi
Oon 13 ja koko ikäni ollut fani. Olen asiantuntija ja ymmärrän kaikki sanat. Mikä oikeus väitellä tommosta sontaa ku ei ikinä tiiä jos onki joku KYMMENEN VEE joka tietää kaikki? Mä tiesin jo jätkien nimet, albumit, kappaleet, historian KUUS VUOTIAANA!!!! ja en hauku täs ketää mut tiiän et on niitä mun ikäsii jotka OIKEESTI TIETÄÄ! EHKÄ JOKU JOPA MUAKI PAREMMI! MIKÄÄN EI OO YHTÄ VARMAA KU EPÄVARMA! JA 12 EI OO ENÄÄ PIKKULAPSI KU 13 VEE KÄY SEISKAA! MÄKI!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559