Olen jo eläkkeellä oleva mies. Minulla esiintyy aamuisin ennen ylösnousua masennusta, haluttomuutta, pientä tuskaisuutta kohdata tukeva päivä. Ei muka huvittaisi alkaa taas suorittaa! Ihmetyttää kun en ole enää päivätöissä eikä harrastuksiaan ole liian kanssa. Toki on sopivasti. Olo on haluton, pientä pelkoa esiintyy eikä oikein huvittaisi alkaa tehdä niitä harrastuksia, mitä on suunnitellut. Välillä olen ajatellut, että suoritanko harrastuksiani? Tämä masennus ja haluttomuus kuitenkin helpottaa olennaisesti aamupalaa syödessä eikä enää niinkään vaivaa päiväsaikaan.
Aamumasennus
5
437
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen skitsofrenian takia sairaseläkkeellä ja itsellä esiintyy tähän tuskaisuutta kohdata tuleva päivä. Johtuu siitä etten kykene kohtaamaan ihmisiä ja ettei minulla ole mitään elämää. Olen vasta 30v.
- Anonyymi
Maailma nykyään on kovin haasteellista ja kuluttavaa. Ikävä, että olet noin nuorena joutunut eläkkeelle. Onhan sinulla lääkitys sairauteesi? Itse syön Ketipinoria unettomuuteen vaikka minulla ei ole skitsofreniaa. Sillä saan jotenkin nukuttua. Ilman en nuku minuuttiakaan.
- Anonyymi
Jokainen on yksilö.En ole masentunut,en Mt-potilas. En kärsi univaikeuksista.Ne jotka ovat eläkellä. Voivat mennä Senjori keskus.Sieltä löytyy infopisteestä aina 1kk ohjelma. Mihin voi osallistua .Ihania ihmisä siellä on .Tarkoitettu ohjelmat juuri Senjori keskuksen ulkopuolella asuville.Jokaiselle löytyy jotain ja keties saa usia ystäviä.Opetaa myös arki rytmin.On paikka mihin mennä.Kun viellä kävelet sinne,saat likuntaa.Jos ei lähellä.Jää julkisesta likenten kulkuvälinestä 1 pysäkki aikaisemmin pois.Sama Asukas talot on toimintaa,kuin voit käydä juomassa kahvit siellä.Katsella ihmisiä ja puhua.Tervettä vuorovaikutusta
- Anonyymi
Minulla samanlaista kuin aloittajalla. Se hetki kun herää, siis ilman herätyskelloa ja minnekään lähtöä, ja ennen kuin on saanut kahvia kroppaan, niin se on paha. Tunne, että taasko, taas tyhjä päivä tuli, masennus vailla inspiraatiota. Itse ajattelen, että minulla elämässä vain ei ole tarpeeksi mittään. Olen niin kamalan estynyt erilaisia tarjolla olevia mahdollisuuksia edes kokeilemaan. No, siinäpä olen sitten ja suunnilleen kuolemaa oottelen.
- Anonyymi
Masennus n usein juuri aamulla ja aamupäivällä voimakkaamillaan , iltaan mennessä saattaa olla poissa
. Monet laittavat kellon soimaan vähän ennen sitä aikaa kun tavallisesti heräävät ja sanovat että silloin on parempi eikä aamu masennus iske niin kovana , mutta nämäkin ovat ainoastaan potilaiden havaintoja, en tiedä onko sitä kukaan tutkinut miksi kellon herätys vaikuttaisi asiaan. Muta jos jollekkin auttaa niin ihan hyvä asia, mutta silloin on noustava vaan heti ylös eikä jäädä sänkyyn makaamaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472