Aamumasennus

Anonyymi-ap

Olen jo eläkkeellä oleva mies. Minulla esiintyy aamuisin ennen ylösnousua masennusta, haluttomuutta, pientä tuskaisuutta kohdata tukeva päivä. Ei muka huvittaisi alkaa taas suorittaa! Ihmetyttää kun en ole enää päivätöissä eikä harrastuksiaan ole liian kanssa. Toki on sopivasti. Olo on haluton, pientä pelkoa esiintyy eikä oikein huvittaisi alkaa tehdä niitä harrastuksia, mitä on suunnitellut. Välillä olen ajatellut, että suoritanko harrastuksiani? Tämä masennus ja haluttomuus kuitenkin helpottaa olennaisesti aamupalaa syödessä eikä enää niinkään vaivaa päiväsaikaan.

5

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen skitsofrenian takia sairaseläkkeellä ja itsellä esiintyy tähän tuskaisuutta kohdata tuleva päivä. Johtuu siitä etten kykene kohtaamaan ihmisiä ja ettei minulla ole mitään elämää. Olen vasta 30v.

      • Anonyymi

        Maailma nykyään on kovin haasteellista ja kuluttavaa. Ikävä, että olet noin nuorena joutunut eläkkeelle. Onhan sinulla lääkitys sairauteesi? Itse syön Ketipinoria unettomuuteen vaikka minulla ei ole skitsofreniaa. Sillä saan jotenkin nukuttua. Ilman en nuku minuuttiakaan.


    • Anonyymi

      Jokainen on yksilö.En ole masentunut,en Mt-potilas. En kärsi univaikeuksista.Ne jotka ovat eläkellä. Voivat mennä Senjori keskus.Sieltä löytyy infopisteestä aina 1kk ohjelma. Mihin voi osallistua .Ihania ihmisä siellä on .Tarkoitettu ohjelmat juuri Senjori keskuksen ulkopuolella asuville.Jokaiselle löytyy jotain ja keties saa usia ystäviä.Opetaa myös arki rytmin.On paikka mihin mennä.Kun viellä kävelet sinne,saat likuntaa.Jos ei lähellä.Jää julkisesta likenten kulkuvälinestä 1 pysäkki aikaisemmin pois.Sama Asukas talot on toimintaa,kuin voit käydä juomassa kahvit siellä.Katsella ihmisiä ja puhua.Tervettä vuorovaikutusta

    • Anonyymi

      Minulla samanlaista kuin aloittajalla. Se hetki kun herää, siis ilman herätyskelloa ja minnekään lähtöä, ja ennen kuin on saanut kahvia kroppaan, niin se on paha. Tunne, että taasko, taas tyhjä päivä tuli, masennus vailla inspiraatiota. Itse ajattelen, että minulla elämässä vain ei ole tarpeeksi mittään. Olen niin kamalan estynyt erilaisia tarjolla olevia mahdollisuuksia edes kokeilemaan. No, siinäpä olen sitten ja suunnilleen kuolemaa oottelen.

    • Anonyymi

      Masennus n usein juuri aamulla ja aamupäivällä voimakkaamillaan , iltaan mennessä saattaa olla poissa
      . Monet laittavat kellon soimaan vähän ennen sitä aikaa kun tavallisesti heräävät ja sanovat että silloin on parempi eikä aamu masennus iske niin kovana , mutta nämäkin ovat ainoastaan potilaiden havaintoja, en tiedä onko sitä kukaan tutkinut miksi kellon herätys vaikuttaisi asiaan. Muta jos jollekkin auttaa niin ihan hyvä asia, mutta silloin on noustava vaan heti ylös eikä jäädä sänkyyn makaamaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe