Aamumasennus

Anonyymi-ap

Olen jo eläkkeellä oleva mies. Minulla esiintyy aamuisin ennen ylösnousua masennusta, haluttomuutta, pientä tuskaisuutta kohdata tukeva päivä. Ei muka huvittaisi alkaa taas suorittaa! Ihmetyttää kun en ole enää päivätöissä eikä harrastuksiaan ole liian kanssa. Toki on sopivasti. Olo on haluton, pientä pelkoa esiintyy eikä oikein huvittaisi alkaa tehdä niitä harrastuksia, mitä on suunnitellut. Välillä olen ajatellut, että suoritanko harrastuksiani? Tämä masennus ja haluttomuus kuitenkin helpottaa olennaisesti aamupalaa syödessä eikä enää niinkään vaivaa päiväsaikaan.

5

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse olen skitsofrenian takia sairaseläkkeellä ja itsellä esiintyy tähän tuskaisuutta kohdata tuleva päivä. Johtuu siitä etten kykene kohtaamaan ihmisiä ja ettei minulla ole mitään elämää. Olen vasta 30v.

• Anonyymi

Maailma nykyään on kovin haasteellista ja kuluttavaa. Ikävä, että olet noin nuorena joutunut eläkkeelle. Onhan sinulla lääkitys sairauteesi? Itse syön Ketipinoria unettomuuteen vaikka minulla ei ole skitsofreniaa. Sillä saan jotenkin nukuttua. Ilman en nuku minuuttiakaan.

• Anonyymi

Jokainen on yksilö.En ole masentunut,en Mt-potilas. En kärsi univaikeuksista.Ne jotka ovat eläkellä. Voivat mennä Senjori keskus.Sieltä löytyy infopisteestä aina 1kk ohjelma. Mihin voi osallistua .Ihania ihmisä siellä on .Tarkoitettu ohjelmat juuri Senjori keskuksen ulkopuolella asuville.Jokaiselle löytyy jotain ja keties saa usia ystäviä.Opetaa myös arki rytmin.On paikka mihin mennä.Kun viellä kävelet sinne,saat likuntaa.Jos ei lähellä.Jää julkisesta likenten kulkuvälinestä 1 pysäkki aikaisemmin pois.Sama Asukas talot on toimintaa,kuin voit käydä juomassa kahvit siellä.Katsella ihmisiä ja puhua.Tervettä vuorovaikutusta

• Anonyymi

Minulla samanlaista kuin aloittajalla. Se hetki kun herää, siis ilman herätyskelloa ja minnekään lähtöä, ja ennen kuin on saanut kahvia kroppaan, niin se on paha. Tunne, että taasko, taas tyhjä päivä tuli, masennus vailla inspiraatiota. Itse ajattelen, että minulla elämässä vain ei ole tarpeeksi mittään. Olen niin kamalan estynyt erilaisia tarjolla olevia mahdollisuuksia edes kokeilemaan. No, siinäpä olen sitten ja suunnilleen kuolemaa oottelen.

• Anonyymi

Masennus n usein juuri aamulla ja aamupäivällä voimakkaamillaan , iltaan mennessä saattaa olla poissa
      . Monet laittavat kellon soimaan vähän ennen sitä aikaa kun tavallisesti heräävät ja sanovat että silloin on parempi eikä aamu masennus iske niin kovana , mutta nämäkin ovat ainoastaan potilaiden havaintoja, en tiedä onko sitä kukaan tutkinut miksi kellon herätys vaikuttaisi asiaan. Muta jos jollekkin auttaa niin ihan hyvä asia, mutta silloin on noustava vaan heti ylös eikä jäädä sänkyyn makaamaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4692
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2013
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1722
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      151
      1295
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1211
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      902
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      272
      876
    Aihe