Mitä pahaa lestoissa?

Amigo

En ole lestadiolainen enkä edes kirkkouskovainen. Olen luterilainen tapakristitty. Käyn kirkossa 1-2 kertaa vuodessa erilaisten, yleensä perhetilaisuuksien yhteydessä. En pidä lestadiolaisten rahan ahneudesta. Heillähän pitää olla mahdottomasti mammonaa - kas "kun taivaan isä siunaa niin omaisuutta kertyy". Niinhän ne sanoo ja omaisuus on heille yhtä rakasta kuin uskonto. En kuitenkaan tuomitse heitä, se ei ole minun tehtävä. Taivaan Isä tekee sen. Sittenpähän näkevät taivaassa kenelle iso ovi aukeaa. Epäilen ettei heille, mammonan kerääjille, ovi taida edes raottua.
Oulussa on paljon lestojen kauppoja. Kärkkäinen kai on suurin ja eniten omistajaansa rikastuttava. Rykyllä (Rauhanyhdistys) on sovittu että kun sieltä ostaa, niin edesauttaa uskonveljeä, joka tehnee sitten lahjoituksia rykylle. Niinhän se systeemi pelaa.
Todellisuudessa Kärkkäinen on monipuolinen ja edullinen tavaratalo. Puitteet ovat huonot, kas kun vuokrakin on siten edullinen - "taivaan isä siunaa siten enemmän voittoja".
En tiedä, miten henkilökunta Kärkkäiselle valitaan. Veikkaan että asiasta päätetään Rykyllä, niin kuin monista muistakin P-Pohjanmaan asioista. Ainakin useita lest. tuttaviani on työssä Kärkkäisellä.
Meidän pitää hyväksyä lestat. He eivät kuitenkaan hyväksy meitä. Jo lest. lapset sanovat tarhan kentällä kavereilleen, että te joudutte helvetin tuleen ettekä pääse taivaaseen. Lapsukaisia tietenkin itkettää. Mutta ollaan me suvaitsevaisia, ostetaan Kärkkäiseltä ja toivotaan, että pääsemme isosta ovesta sisään. Toivotaan samaa veljillemme lestadiolaisille. Mehän olemme kristittyjä.

137

22321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "lestan vaimo"

Sanot ette tuomitse lestadiolaisia, ja silti sitä juuri teet. Olet näköjään oikein ajatellut asioita. Miksi oikein yleistät?? Ei lestadiolaisetkaan kaikki ole samanlaisia. Emmehän mekään "normaalit" ole kaikki samanlaisia. On kiihkoilevia lestadiolaisia ja vähemmän kiihkoja. On suvaitsevaisia ja vähemmän suvaitsevaisia. ONKO IKINÄ KÄYNYT MIELESSÄ, ETTÄ PELKO ON SE JOKA OHJAA. Jos on ennakkoasenteita puolin ja toisin, ei yhteiselosta voi tulla mitään. Itse nain lestadiolaiseen sukuun, eikä ikinä ole ollut ongelmia. Ihanaa ja ahkeraa väkeä, jotka auttavat toisia hädän hetkellä. Tietysti poikkeuksia on, mutta EI SILTI SAISI YLEISTÄÄ.
      Sanoit, että jo pienet lestadiolaiset lapset huutelevat muille helvetin tulesta yms. Noh, mieheni pikkusisko tuli itkien luokseni ulkoa ja kysyi: mikä on lesta?? Tytöt ulkona huuteli mulle, että lesta. Mitä se tarkoittaa? ETTÄ JULMUUTTA ON PUOLIN JOS TOISIN.

• HENKINEN-VÄKIVALTA

Sarnnaja Manipuloi Isäntä Kylvää Siemen Emännän * * * ** Siemepeltoon

Martyyri järjestö : Naisen Alistus

Suvesta Suveen Naisen Asema Martuyyrijöärjestö

https://www.youtube.com/watch?v=JuuddkaurdQ

Romanssi Terveelle Elämälle

Martyyrijöärjestö Irti reformeistä Jotka estävät elämää

Aivo manipulaattio L-Virus 1 1 = 11 Ramada sivu 2

Lisäntykää Täytäkää Maa

Suvesta Suveen Hallinto Paikat Vallatu

Ali Palkka alle 7 e Ei Saa Liittyä Liitoihin

Lapset Ei Saa Leikkiä Pakanoiden Kanssa

• Anonyymi

Minun naapurini on todellinen tekopyhä LESTI.

• näin on

Minä en tiedä lestojen kaupoista joten en osaa vastata.
      Mutta sen tiedän perheen lapset leikkivät naapurin lasten kanssa jotka ovat lestadiolaisia,perheen isä oli laittanut radion auki ja sieltä oli tullut iskelmämusiikkia,niin lestadiolaisten lapsi oli sanonut toiselle perheen lapselle kun te kuuntelette tuollaista musiikkia niin joutuu tulimereen,perheen lapsi oli säikähtänyt ja ruvennut itkemään ja mennyt kysymään vanhemmiltaan peloissaan,mikä on tulimeri?Sen jälkeen perheen lapset eivät leikkineet enää lestadiolaisperheen lasten kanssa.
      On se vaan kumma että ei-lestadiolaisia pelotellaan ja itse lestadiolaiset saa tehdä mitä vaan.Kauheaa lasten pelottelua.

• "lestan vaimo"

Mihin perustat tuon väitteen, että lestadiolaiset lapset saavat tehdä mitä vaan??Oletko jotenkin tutustunut tämän kyseisen perheen lasten kasvatukseen vai??

• Anonyymi

Vanhoillislestadiolaiset ei kerro toimittajille joutuuko muut helvettiin vaikka ilmeisesti niin opettavat kotona ja seuroissa. Ei kuulemma Raamatussa kerrota mitään sellaisesta paikasta jossa ihmisen sielua kidutetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaiset ei kerro toimittajille joutuuko muut helvettiin vaikka ilmeisesti niin opettavat kotona ja seuroissa. Ei kuulemma Raamatussa kerrota mitään sellaisesta paikasta jossa ihmisen sielua kidutetaan.

Älkää kukaan tästedes pelätkö helvettiin joutumista !!!

• Anonyymi
        "lestan vaimo" kirjoitti:

Mihin perustat tuon väitteen, että lestadiolaiset lapset saavat tehdä mitä vaan??Oletko jotenkin tutustunut tämän kyseisen perheen lasten kasvatukseen vai??

Miksi lahkossa valehdellaan jopa omille lapsille.?

• lestat pois

kyllä on taivahan tosi että lestat on perseestä!!!!!!!! luulevat että ovat ykkös sakkii ja silleen.semmosia sitten vielä päättäviin elimiin niin hyvä tulee. kuulin muuten et yks oulun sosiaali tantta on lesta ja toimii vakaumuksen antamin opein!!!!!siis ei oo oikein että tuomitsee vanhempia omaan uskontoon vedoten!!!!!

• vaalikarjaa

Lestat on väyrysläisten vaalikarjaa.
      Kun kepulla ei muuten ole mahdollisuutta saada valtuustoihin enemmmistöä, niin se tehdään lestojen avulla lisääntymällä.
      Määrä on tärkeintä, ei laatu.

Et saa katsoa televisioa, tai kuunnella syntistä radioa, ettet saa vääriä vaikutteita ja vaihda puoluetta, tai uskontoa.

.... vallasta ja rahasta on kyse....ei sieluista.

• uspenski

Lestojen pahin sakki, se joka ajaa suurimmilla ja kalleimmilla autoilla ja pröystäilee rahoillaan ja asunnoillaan on kokoomukselaisia. Kepulais-lestat ovat sitä ns. torppariporukkaa. Lestojen mielestä on merkki siitä että on hurskas ja taivaan isän suosikki, kun on omaisuutta. Katsos kun taivaan isä palkitsee hurskaan! Voi voi, kyllä ois Lutterin Masalla töitä taas! Millä oikeudella lestat sanovat itseään uskovaisiksi? Minä olen paljon uskovaisempi kuin he, vaikka en ole lesta.

• Anonyymi

Nyt ne saa ilmeisesti katsoa netistä tv uutiset ja ledta lapsetkin saa olla tiktokissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ne saa ilmeisesti katsoa netistä tv uutiset ja ledta lapsetkin saa olla tiktokissa.

Olli Rehn keskusta hyväksyy kolmannen sukupuolen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olli Rehn keskusta hyväksyy kolmannen sukupuolen.

MIKÄ PÖLÖHÖ, EIKÖ SE TIEDÄ, ETTÄ SUKUPUOLIA ON VAIN KAKSI.
        --
        KAIKKI KESKUSTALAISET ALALUOKALLE OPISKELEMAAN.
        I + 1 = 2............JA 2 -1 = 1
        NAISTEN MATEMATIIKKA 1 - 1 = 2........... 1 - 2 = 3 JOS ON TULLU TYTTÖJÄ, NIIN SUKUPUOLIA ON 3 NAARASTA JNE.

• Ei kuria?

Olen ihmetellyt miten erään tuntemani lestadiolais perheen lapset todellakin saavat tehdä melkeinpä mitä vaan. Haluaisin tietää miten uskovaisessa perheessä voidaan lapsia kasvattaa niin. Esim. pienimmät saavat kiusata ja huudella muille eikä siihen puututa. Isommat sitten tekevätkin jo ihan muuta.

• totta on

Lestat ovat pahimpia rasisteja ja koulukiusaajia.

• Lesta

Eräs lestadiolainen ystäväni kiusasi koulussa muita. Itse en ole koskaan kiusannut ketään. Hänen laistensa takia maineemme on mitä on. Meissäkin on paljon erilaisia ihmisiä.

• Anonyymi

Rasisteja? Lestadiolaisethan tulee tosi hyvin toimeen mamujen kanssa. Tiedän ihan kokemuksesta. Esimerkiksi. muslimit pystyvät hyvin samaistua lestadiolaisiin ja toisin päin, siksi monet lestadiolaiset ystävystyvät mamujen kanssa kouluissa, työpaikoilla yms.

• grace

tosi asiahan on että oulu on suomen kaupungeista yli 100000 asukasta kaikkein junttein ja maalaisin. täällä ei vielä edes tiedetä miten eri uskonto kuntien kanssa eletään vaikka täällä on ollut lestejä aina. ei hindu katso muslimia kieroon ei kristitty budhaa jos ei joku ole luonu ennakkoluuloja. oma mielipiteeni asiaan on että vasemmisto ja kommunistit on suomesta häviämässä niin heidän tappio koitetaan vetää politiikasta uskontoon. ne on kaksi eri asiaa kuitenkin.

• hui hui

Kyllähän lestadiolaiset monesti ovat hiukan tekopyhiä. Moni tuntemani lestadiolainen kännäsi jo nuorempana ja televisiota tultiin kavereiden luokse katsomaan. Sitten muina aikoina arvosteltiin toisten ihmisten elintapoja. No ihmisiähän lestadiolaisetkin ovat, joten annetaan pienet erehdykset heillekkin anteeksi. Tosin ei pitäisi tuomita toisia, jos itsekkään ei elä aina kaikkien sääntöjen ja oppien mukaan.

• ...

Onpa taas vaihteeksi noussu lestojen & uskovaisten jengillä kusi päähän. Ne saatanat jotka "jumalaan" uskoo on kyllä täysiä kusipäitä... erosin kirkosta ihan vaan tälläisen paskan takia ja teinki oikein. Erotkaa teki jotka ootte samaa mieltä, kuolema on kuolema, taivasta ei ole, ei helvettiäkään, hautaan päädytään joka tapauksessa.

Ja kirkkokin on pelkkää rahastusta, teidän rahoilla kirkonväki elää leveästi. Teen parhaani aiheuttaaksini niille harmia.

Ja lestat todellakin on tekopyhiä ja ylimielisiä paskoja jotka ansaitsee tulla halveksutuiksi, kusipäille kun ei yleensä myötätuntoa heru. Tekivät valintansa, ja siitä kärsikööt. Saatana.

Ja lestoille: hahahaha... saan makeat naurut teidänlaisista idiooteista, ikävä kyllä yhteiskunta tulee aina sisältämään osan idiootteja... USKOVAISIA idiootteja...

Mutta antaa raamatun palaa...

-K

• enternal_dick
        ... kirjoitti:

Onpa taas vaihteeksi noussu lestojen & uskovaisten jengillä kusi päähän. Ne saatanat jotka "jumalaan" uskoo on kyllä täysiä kusipäitä... erosin kirkosta ihan vaan tälläisen paskan takia ja teinki oikein. Erotkaa teki jotka ootte samaa mieltä, kuolema on kuolema, taivasta ei ole, ei helvettiäkään, hautaan päädytään joka tapauksessa.

Ja kirkkokin on pelkkää rahastusta, teidän rahoilla kirkonväki elää leveästi. Teen parhaani aiheuttaaksini niille harmia.

Ja lestat todellakin on tekopyhiä ja ylimielisiä paskoja jotka ansaitsee tulla halveksutuiksi, kusipäille kun ei yleensä myötätuntoa heru. Tekivät valintansa, ja siitä kärsikööt. Saatana.

Ja lestoille: hahahaha... saan makeat naurut teidänlaisista idiooteista, ikävä kyllä yhteiskunta tulee aina sisältämään osan idiootteja... USKOVAISIA idiootteja...

-K

asia puhetta olavi !! Arvi perkele sinä uskoit minua!!!

• henki
        ... kirjoitti:

-K

kunnioita toista ihmistä,miten puhut toisesta pahoja asioita ,kuvataan aivot jos sieltä löytyisi syy,omatunto kaikille annettu mutta jos kadotat sen ei valoa ole näkyvissä.piina ja viha miten ei pysty ymmrtämään aioita ihminen siis pahan puhuja.minä ymmärrän sinua,vaikea tilanne.suosittelen saippua vettä,kurlaa suusi ei se taida auttaa ,kysele aivo kuvaajaa jos sittenkin se auttaisi.jalkapuuta tarjotaan, olisi näky kun paha henki olisi saatu kiinni,kaikki näkisi sitten mikä tämä pahan ajattelija on.

• lolllole

Ei tuo yksinään ole samaa mieltä, kysy naapurin penalta nii on täysin samaa mieltä

• USkon vwli

Totta puhut hyvä ihminen uskon veli.... tais osua arkaan paikkaa :D lestaaaa

• kyllästynyt L-positiivisiin
        ... kirjoitti:

-K

Täysin samaa mieltä siitä että kieroja ja ylimielisiä luulevat olevansa parempia kuin normaalit ihmiset. Nythän on semmonen lestamafia
        menossa torpataan muut normi ihmiset.Että voi kuvitella mitä on asua lestojen naapurissa, pentu armeija huutaa aamusta iltaan ja räkyttää. terrorisoivat koko asuin aluetta.Pitäs karkotaa kaikki lestat siperiaan. ON NE VAAN PASKAA PORUKKAA.

• Anonyymi
        henki kirjoitti:

kunnioita toista ihmistä,miten puhut toisesta pahoja asioita ,kuvataan aivot jos sieltä löytyisi syy,omatunto kaikille annettu mutta jos kadotat sen ei valoa ole näkyvissä.piina ja viha miten ei pysty ymmrtämään aioita ihminen siis pahan puhuja.minä ymmärrän sinua,vaikea tilanne.suosittelen saippua vettä,kurlaa suusi ei se taida auttaa ,kysele aivo kuvaajaa jos sittenkin se auttaisi.jalkapuuta tarjotaan, olisi näky kun paha henki olisi saatu kiinni,kaikki näkisi sitten mikä tämä pahan ajattelija on.

Missä kirjassa lestaadiolaisille annetaan valta tuomita ei lestaadiolaiset ihmiset
        Ei raamatusta peräisin ainakaan
        Tällainen itsensä ylentäminen joka ry:llä vallalla

• mMinä

Huhhuh!
      Sanonpa vaan että usko se on joka meitä kantaa! Ei me rahan perässä juosta! Miten voit sanoa meitä raha-ahneiksi? Meillä kuten muillakin lestadiolais perheillä tuloilla maksetaan ruoat ja vaatteet ja mitä tarvii! Me ei himoita hieno autoja eikä taloja! Kyllä kannattaa ensin tutustua ja sitten tuomita!

Sanonpa vaan että Suomi24 sivuilla on Homo chatti. Kaikki lestadiolaisten vihaajat on homoja! Oulussa jäi kiinni pedofiili joka ei ollut uskovainen, epäuskovaiset ovat pedofiilejä! Tämä on tuota teidä rakastamaa stereotypiaa!

• elli aaa

lestat on säälittäviä märisijöitä mutta ihmisiä kuitenkin, MUTTA EI TODELLAKAAN NORMAALEJA...

• tyttönenn 7 7 7
        elli aaa kirjoitti:

lestat on säälittäviä märisijöitä mutta ihmisiä kuitenkin, MUTTA EI TODELLAKAAN NORMAALEJA...

Hei vaan kaikki!

Itse en ole uskovainen mutta asun paikkakunnalla pohjoisessa jossa heitä on aika paljon.
        Sen olen huomannut että uskovaisesta perheessä kasvaneet pojat on komeita ja ihania ja parhaimman näkösiä. ja osaavat tarvittaessa käyttäytyä hienosti.ja ne jotka kulkevat baareissa vievät sieltä mennessään parhaat ja kauneimmat naiset..niin minutkin.ja sekös kylän koviksia vituttaa.
        huolehditaan kukin omista asioista ja ei olla kateellisia jos joillakin asiat ja ulkonäkö ym paremmalla mallilla...

• _L+_
        tyttönenn 7 7 7 kirjoitti:

Hei vaan kaikki!

Itse en ole uskovainen mutta asun paikkakunnalla pohjoisessa jossa heitä on aika paljon.
        Sen olen huomannut että uskovaisesta perheessä kasvaneet pojat on komeita ja ihania ja parhaimman näkösiä. ja osaavat tarvittaessa käyttäytyä hienosti.ja ne jotka kulkevat baareissa vievät sieltä mennessään parhaat ja kauneimmat naiset..niin minutkin.ja sekös kylän koviksia vituttaa.
        huolehditaan kukin omista asioista ja ei olla kateellisia jos joillakin asiat ja ulkonäkö ym paremmalla mallilla...

Oon ruma lesta lesta pohjoisesta mulla on ad/hd puhevika ja vinneijä naama täynnä otan tuo rutto pottuiluna. Varoppa rutto raato etten tuu ja kopahuta!

• Härmänhäjy

Perkeleen lestanulikat painukaa helvettiin vielä hyvän sään aikana.

• Anonyymi
        elli aaa kirjoitti:

AAaaaHhhhhh

• Peevelii

Minä luulen että jokaisella on jonkinlaista kosketusta lestoihin ja mm. työkavereista saattaa yllättäen löytyä erittäinkin läheisiä ihmisiä jotka jossain vaiheessa huomaa lestaksi. Mutta onhan niitäkin ihmisiä et niin kauan on tosi hyvä ystävä kunnes huomaa toisen olevan lesta ja välit poikki niin kuin seinään. Eli olisko asenteissa jotain mätää eräillä ihmisillä jotka tuntuvat tietävän lestoista vaikka mitä mutta lieneekö heillä yhtään lestaa kaveria. Mulla on useita lestaatiolaisia kavereita osalla menee hyvin ja osalla ei niin hyvin kun muillakaan ihmisillä yleensä. Lestat ovat kyllä monesti yritteliäitä ja ahkeria että tuliskohan se menestys sieltä joillekkin.

• ja ovat muka parempia

Kyllä minua ainakin ihmetyttää,että meidän työ paikalla lestat ovat kovimpia ryyppäämään ja olemaan poissa töistä.Näitä henkilöitä on useita, ja todellakin haisevat vanhalle viinalle ja ovat sitte kunnon rapulassa...liekkö sitten ehtoollis viini mennyt pitkäksi ! Toinen asia mikä minua ihmetyttää on se että, miksi te pyritte olemaan muka parempia ihmisiä kuin me muut, vaikka ette sitä ole.Moni teistä on niin täynnä tuota paremmuuttaan että edes pidä muita minään ja sitten vielä odotatte että teitä pitäs arvostaa joka paikassa enemmän koska olettehan olevinaan "kunnon ihmisä" Tällä tavallanne te myös halveksitta toisten ihmisten elämäntapoja ja elämänarvoja ja vielä puhutteletta meitä epäuskoisina !

• uskovaaset

Lesta on yhtäkuin polkupyörän istuin.Voi helekatti teitä. varokaa ny vaan jotetta jouru kaikki roviohon tai teistä teherähän lesoja polokupyörihin.

• Lesta
        ja ovat muka parempia kirjoitti:

Kyllä minua ainakin ihmetyttää,että meidän työ paikalla lestat ovat kovimpia ryyppäämään ja olemaan poissa töistä.Näitä henkilöitä on useita, ja todellakin haisevat vanhalle viinalle ja ovat sitte kunnon rapulassa...liekkö sitten ehtoollis viini mennyt pitkäksi ! Toinen asia mikä minua ihmetyttää on se että, miksi te pyritte olemaan muka parempia ihmisiä kuin me muut, vaikka ette sitä ole.Moni teistä on niin täynnä tuota paremmuuttaan että edes pidä muita minään ja sitten vielä odotatte että teitä pitäs arvostaa joka paikassa enemmän koska olettehan olevinaan "kunnon ihmisä" Tällä tavallanne te myös halveksitta toisten ihmisten elämäntapoja ja elämänarvoja ja vielä puhutteletta meitä epäuskoisina !

iteppähä puhutte meistä uskovaisina. tai lestoina.

• voih..

Olin tuossa reilu vuosi sitten kärkkäisellä urheilupuolella myyjänä,kyllähän sitä pestiä kesti 6kk kunnes prkl kiihkouskovaiset päättivät että ottavat 3 serkkutyttöä töihin ja tietenkin minä joudun kilometritehtaalle ihan vaan sen takia että uskonnolliset asiat eivät kosketa minua paljoakaan.Työnantaja tuli vaan eräs päivä sanomaan että sopimuksesi on purettu "ilmapiirin pilaamisen vuoksi"...seuraavan päivänä siellä tosiaan oli 3 uutta tyttöä tiskillä,mitään aikaansaamattomana..pitäkööt tunkkinsa perkele.

ps.tosin ei enää haittaa yhtään,nykyinen työpaikka on paljon parempi,eikä tarvitse piitata painostavasta ilmapiiristä :)

• Sivustak.

Tässä luin tämän viestiketjun enkä voinu olla repeilemättä näile jutuille, varsinkaan tälle :D Lukiessani huomasin että suurin osa "normaaleista" antaa sellaisen kuvan että on vitun kateellinen ja katkera, esim kohdassa "ps.tosin ei enää haittaa yhtään,nykyinen työpaikka on paljon parempi,eikä tarvitse piitata painostavasta ilmapiiristä :)" :D. vaikuttaa hieman katkeralta puheelta...

• Anonyymi
        Sivustak. kirjoitti:

Tässä luin tämän viestiketjun enkä voinu olla repeilemättä näile jutuille, varsinkaan tälle :D Lukiessani huomasin että suurin osa "normaaleista" antaa sellaisen kuvan että on vitun kateellinen ja katkera, esim kohdassa "ps.tosin ei enää haittaa yhtään,nykyinen työpaikka on paljon parempi,eikä tarvitse piitata painostavasta ilmapiiristä :)" :D. vaikuttaa hieman katkeralta puheelta...

Kärkkäiseltä potkut saanut henkilö ei ole katkera, vaan ainoastaan helpottunut, koska on saanut työpaikan, jossa ei vallitse lestatyötovereiden aikaansaamaa ahdistavaa ilmapiiiriä. Sellainen ilmapiiri ahdistaa ja voi sairastuttaa ihmisen.

Työpaikalla ei pitäisi saada vaikuttaa tuon ahdasmielisen lahkon aikaansaamaa ahdistus!

• makkeonmies!!!!!!!!!!!!!!!!!

kävin muuten eilen äidin luona syömässä..

• Rakastuttakaa-elämä

• Killroy

Suvatsevaisuus kunniaan! Lestadiolaisuuudessa ei ole mitään muuta pahaa kuin sisäänpäinsuuntainuus ja muiden suvaitsetsemuuden kieltämys. Uudesta sukupolvesta moni yrittää olla ajattalutavaltaan "normaali" mutta aina tilaisuuden tullen vääräuskoiset tuomitaan ja selän takana puukotetaan. On myös erittäin hyviä tyyppejä, mutta suku voi puukottaa. Katala uskonhaara. Radikaalimpi kuin esimerkiksi muslimit, jotka kuitenkin hyväksyvät toisella lailla uskovat. Onneksi lestoja on vain alle 5% suomalaisista. Erittäin vahvaan kokemukseeni pohjaten väitän että tunnen hyvin l tavan toimia. Naurattaa ja tunnen häpeää kaveri- ja kollega-lestojen puolesta. Tekopyhyyttäkö? Itse olen 100% uskovainen luterilainen mies. Luterilainen ei tuomitse muita. Kuunnelkaa Riekkistä Kuopiosta ja miettikää asioita.

• kuulaa kalloon!!

on kai niitä 50% täällä oulunseudullakin!!??

• Anonyymi

Ei muuta pahaa " no pahaa ollut ainakin hoitokokoukset ja pedofilia . Valtavat kärsimykset uhreilla, lapsilla joita syyllistetään. Muka lapsissa ollut saatana on syyllinen kun isä tai veli hyväsikäyttää lasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muuta pahaa " no pahaa ollut ainakin hoitokokoukset ja pedofilia . Valtavat kärsimykset uhreilla, lapsilla joita syyllistetään. Muka lapsissa ollut saatana on syyllinen kun isä tai veli hyväsikäyttää lasta.

Ei tietenkään ole ollut lapsen, naisen vika. Tuossa katsomuksessa uhri syyllistetään ja hulluksi leimataan ja sama peli pahimmillaan jatkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään ole ollut lapsen, naisen vika. Tuossa katsomuksessa uhri syyllistetään ja hulluksi leimataan ja sama peli pahimmillaan jatkuu.

Lapset hakataan henkihieveriin joten kiusaavat muita koulussa.

• ,,,,

Mikä on lesta ? >.

• apina

Lueppa koko viestiketju niin se varmaan seleviää.

• lezta
        apina kirjoitti:

Lueppa koko viestiketju niin se varmaan seleviää.

Mjoo, mua voi sanoa ronskisti lestaksi ja aivan parasta settiä täällä!! :D nauran hyvinki mielissään, miten kaikki reppanat on täällä niin katkerina "voi ku ne luulee itseään meitä paremmiksi ja waah waahhhh!!" uskon että oon parempi tyyppi ku kaikki jotka on kirjottanu tähän ketjuun, mutta muut ihmiset on kyllä samalla tasolla, ei siinä. sen verran lapsellista tekstiä kyllä tässä ketjussa

mitä teitä kiinnostaa jos joku lestapässi luulee että on parempi kun te? ei voi käsittää.. mulle ainaki ihan sama ja nauran vaan tälle ketjulle. tiiän ite ihan täysin mitä mieltä oon mun uskonnosta ja mulle on yks ja sama mitä mieltä te ootte. en piä itteäni parempana ihmisenä ku ketään muutakaan, oon uskomassa ja sillä siisti. ei oo myöskään mun asia sanoa kuka tulee taivaaseen ja kuka ei, mutta uskonpa nyt ainaki omalta kohalta että ite oon sinne menossa. muut tulkoon perässä jos haluavat/voivat, se ei oo mun päätettävissä.

ne lestat jotka ryyppää ja veättää kaupungilla ja toimii "maallisesti" ni eivät kyllä varmaan oikeesti oo enää uskossa.. ne on ihan "normisakkia" jotka eivät kehtaa sanoa äitille että ei oo enää uskomassa. :P

ja totta tuo on että lestadiolaiset on aika sisäänpäin kääntyneitää.. ajatellaan samalla tavalla nii tullaa paremmin toimeen keskenää :) "epäuskosten" piireissä tahtoo olla vähän erillaine meno joka sitte ehkä tuo esille paljolti semmosia elämäntapoja mitä me ei pietä kovin hyvänä.. vaikea sanoa näistä, oikeesti paljon monimutkasempia asioita mitä monikaan "epäuskonen" tajuaa ku ei ne tuu varmaan hirveesti ajatelleeks :P

noh, vihatkaa meitä rauhassa, mua ei ainakaan kiinnosta ihan yhtään :D:DD

• hheko heko

ei vois uskoa että tällasta sakkia ovat muka fiksut suomalaiset, itte en arvostele kyllä ketään uskonnon rerusteella, olkoon kuka mitäkin on ei se mulle kuulu eikä varmaan muillekaan. lapset leikkivät sulassa sovussa kaikkien kanssa eikä oo kiusaamisia ollut puolin eikä toisin. vaikuttaa varmaan vanhempien asenne. näin meillä...

• lestojen uhri
        hheko heko kirjoitti:

ei vois uskoa että tällasta sakkia ovat muka fiksut suomalaiset, itte en arvostele kyllä ketään uskonnon rerusteella, olkoon kuka mitäkin on ei se mulle kuulu eikä varmaan muillekaan. lapset leikkivät sulassa sovussa kaikkien kanssa eikä oo kiusaamisia ollut puolin eikä toisin. vaikuttaa varmaan vanhempien asenne. näin meillä...

Tuuppa ouluun, tupokselle, kempeleseen, oulunsaloon, ylikiiminkiin, haukiputaalle, kiiminkiin , niin ehkä näet ja tajuat mitä ne hullut lestat touhuavat selkäsi takana. Maksattavat talonsa ja pentulaumansa yhteiskunnalla! Tai siis aika harvahan sen kartellin tajuaa, kun luulee elävänsä ihanassa suomenmaassa jossa kaikki hyvin kun keskitytään vain ulkomaiden ongelmiin. Vaan sepä se on, kun keskittyy toisten ongelmiin niin omat unohtuvat jopa näin maailmanlaajuistestikin.

Niin ja jos joku arvostelee ja kusettaa uskonnon perusteella, niin lestathan ne tekee sitä meille normi-ihmisille! On tässä aikakin jo älähtää ja herätä todellisuuteen! Hyvä kun asiasta kirjoitetaan! Saisi joku vielä toimiakkin asian korjaamiseksi, siis päättäjät hoi, tässä olisi vaalikampanjaan pontta, kun laitaisi sloganiksi "lestavapaa tasa-arvoinen suomi!"

• lezta
        lezta kirjoitti:

Mjoo, mua voi sanoa ronskisti lestaksi ja aivan parasta settiä täällä!! :D nauran hyvinki mielissään, miten kaikki reppanat on täällä niin katkerina "voi ku ne luulee itseään meitä paremmiksi ja waah waahhhh!!" uskon että oon parempi tyyppi ku kaikki jotka on kirjottanu tähän ketjuun, mutta muut ihmiset on kyllä samalla tasolla, ei siinä. sen verran lapsellista tekstiä kyllä tässä ketjussa

mitä teitä kiinnostaa jos joku lestapässi luulee että on parempi kun te? ei voi käsittää.. mulle ainaki ihan sama ja nauran vaan tälle ketjulle. tiiän ite ihan täysin mitä mieltä oon mun uskonnosta ja mulle on yks ja sama mitä mieltä te ootte. en piä itteäni parempana ihmisenä ku ketään muutakaan, oon uskomassa ja sillä siisti. ei oo myöskään mun asia sanoa kuka tulee taivaaseen ja kuka ei, mutta uskonpa nyt ainaki omalta kohalta että ite oon sinne menossa. muut tulkoon perässä jos haluavat/voivat, se ei oo mun päätettävissä.

ne lestat jotka ryyppää ja veättää kaupungilla ja toimii "maallisesti" ni eivät kyllä varmaan oikeesti oo enää uskossa.. ne on ihan "normisakkia" jotka eivät kehtaa sanoa äitille että ei oo enää uskomassa. :P

ja totta tuo on että lestadiolaiset on aika sisäänpäin kääntyneitää.. ajatellaan samalla tavalla nii tullaa paremmin toimeen keskenää :) "epäuskosten" piireissä tahtoo olla vähän erillaine meno joka sitte ehkä tuo esille paljolti semmosia elämäntapoja mitä me ei pietä kovin hyvänä.. vaikea sanoa näistä, oikeesti paljon monimutkasempia asioita mitä monikaan "epäuskonen" tajuaa ku ei ne tuu varmaan hirveesti ajatelleeks :P

on kyllä kertakaikkiaan kitkerän katkeraa settiä :DD kiitti ku toit mulle mukavat iltanaurut, naurettava ihminen. tolla meuhkaamisella et kyllä mitään arvostusta nostata kenessäkää, veikkaisin... et ainakaa minussa.

mutta joo, oot jo ihan selvästi päättäny mitä mieltä oot meistä ja en jaksa ruveta käännytteleen sua sen enempää, ni vihaa rauhassa, mua ei oikeesti kiinnosta. aaaaivan täysin sama, että mitä sä siinä sönkötät, ku ei se maailmaa pahemmin muuta.

tai mitkään muista näistä sekapäisistä, itseään täynnä olevista "lestat saunan taakse, suomi lesta-vapaaksi" vikinöistä. ei teillä tosiaan oo parempaa tekemistä, keskittykää omiin elämiinne vaikka tai jotain. tarkotan siis toki vaan ihmisiä jotka selittää tollasta lööperiä

• aito uskomaton
        lezta kirjoitti:

on kyllä kertakaikkiaan kitkerän katkeraa settiä :DD kiitti ku toit mulle mukavat iltanaurut, naurettava ihminen. tolla meuhkaamisella et kyllä mitään arvostusta nostata kenessäkää, veikkaisin... et ainakaa minussa.

mutta joo, oot jo ihan selvästi päättäny mitä mieltä oot meistä ja en jaksa ruveta käännytteleen sua sen enempää, ni vihaa rauhassa, mua ei oikeesti kiinnosta. aaaaivan täysin sama, että mitä sä siinä sönkötät, ku ei se maailmaa pahemmin muuta.

tai mitkään muista näistä sekapäisistä, itseään täynnä olevista "lestat saunan taakse, suomi lesta-vapaaksi" vikinöistä. ei teillä tosiaan oo parempaa tekemistä, keskittykää omiin elämiinne vaikka tai jotain. tarkotan siis toki vaan ihmisiä jotka selittää tollasta lööperiä

Kiva jos sua oikiasti naurattaa. Onhan sua ressukkaa tulimerellä peloteltukin lapsena, että on niitä valvottuja öitä takana, kun on vähän reppanaa aivopesty uskonnonuhriksi.

• hukassa taas
        lezta kirjoitti:

Kyllä minuakin naurattais jos olisin täällä aina aamuyöllä kirjoittelemassa, naurattais niin perkeleesti kaikki...

• saman havainnut
        hukassa taas kirjoitti:

Kyllä minuakin naurattais jos olisin täällä aina aamuyöllä kirjoittelemassa, naurattais niin perkeleesti kaikki...

Ei ilmeisesti pentulauma anna hetken rauhaa ennen kuin aamuyöllä kun pääsee tänne nettiin shaibaa kirjoitteleen ja sairasta lahkoa aivopestynä puolustelemaan:) heh:)!!

• lesta
        saman havainnut kirjoitti:

Ei ilmeisesti pentulauma anna hetken rauhaa ennen kuin aamuyöllä kun pääsee tänne nettiin shaibaa kirjoitteleen ja sairasta lahkoa aivopestynä puolustelemaan:) heh:)!!

ja uskallan näyttää sen. hyvää kesää kaikille.

• huh huh huh
        lesta kirjoitti:

kaippa sitä tollanen hävytön aivopesty lesta-tyyppi voi olla ylpeekin kun kusettaa toisia ihmisiä joka asiassa ja sitten pyytelee seuroissa jumalalta syntejä anteeksi muiden kaheleiden kans. Sairas sinä oot!

• ymmyrkypänen
        huh huh huh kirjoitti:

kaippa sitä tollanen hävytön aivopesty lesta-tyyppi voi olla ylpeekin kun kusettaa toisia ihmisiä joka asiassa ja sitten pyytelee seuroissa jumalalta syntejä anteeksi muiden kaheleiden kans. Sairas sinä oot!

eestään löytää mitä taakseen jättää

• ylpeästi lestojen
        lesta kirjoitti:

oikeuden naida minijöjä, vaikka raiskaamalla.
        Surkeaa nähtävää sellaisen raiskauksen jälkeen oma tyttö täysin psykoosissa?

• Anonyymi
        lezta kirjoitti:

Hei, aito lestakaveri. Miten pääsit peruskoulusta läpi, kun et osaa edes kirjoittaa. Aloitat lauseet pienellä kirjaimella ja pilkkusäännöt ovat kokonaan hukassa.
        Yhtä putkea kirjoitat....åidinkieli ei ole sinulla ollenkaan hanskassa!

• Anonyymi
        lezta kirjoitti:

Lääkärin diagnoosi lestadiolaiselle: valehtelija narsisti pedofiilihuijari syndrooma..

• joopa,lp,å

olen ikäni elänyt paikassa missä lestat on enemmistöväestöä...kai sitä on sitten jo tottunut että ei ole ongelmia niiden kanssa tai sitten sattunut ne valio yksilöt tielle :) On totta että lestoistakin löytyy niitä mätejä tapauksia mutta kyllä suuren osan kanssa tulee toimeen siinä missä meidän "normi" tallaajienki kanssa. Tietenkin lestojenkin olisi hyvä opettaa lapsillensa että toisilla on eri näkemykset asioista ja he ovat kuitenkin saman arvoisia. KOska aikuinen ymmärtää tämän asian mutta lapsi ei. Itse olen kuitenkin huomattavan villistä nuoruudestasni huolimatta huomannut että esimerkiksi facebookissa tulee kaveripyyntöjä yläaste aikaisilta lesta-koulukavereilta,ehkä juuri sen takia että en halveksinut heidän uskoaan ja pidin itseäni ihmisenä siinä missä heitäkin.eli reiluna kaikkia kohtaan.Niinhän se metsä vastaa kun sinne huudetaan.

• alkon täti

ilmeisen kovia ovat puhujat avaamaan ääntään kun suviseurat saapuu paikkakunnalle niin on se melkoista vientiä näillä 2dl "taskumateilla" aina tahtovat loppua vaikka koitetaankin varautua :-)

• viemärit tukossa!
        alkon täti kirjoitti:

ilmeisen kovia ovat puhujat avaamaan ääntään kun suviseurat saapuu paikkakunnalle niin on se melkoista vientiä näillä 2dl "taskumateilla" aina tahtovat loppua vaikka koitetaankin varautua :-)

kun ne elää kuin elukat pellossa ja kieroilevat joka asiassa, eli ovat kaksinaamoja. Nakellaan lasten paskavaipat wc-pyttyyn ja kiskotaan alas ja aatellaan "halleluujaa, kyllä se jumala huolehtii jos pääviemäritkin tukkeutuvat". Yleensä lesta-alueilla haiseekin paska, koska viemärit ovat tukossa vaipoista ja tunkeehan ne paskaakin kauheita määriä verrattuna normaaliin perheeseen. Tulee se liemikeittoruoka ilmeisesti aika tanakkana tavarana kun näkkileivän kanssa aina nautitaan sitä soppaa.

• uroot kukkisivat

vain vaimojaan, tyttäriään ja miniöitään ja jättäsivät toiset rauhaan.

• saisivat jättää
        uroot kukkisivat kirjoitti:

vain vaimojaan, tyttäriään ja miniöitään ja jättäsivät toiset rauhaan.

rauhaan.
        Surkia näky, raiskauksen jälkeen psykoosissa kolme vuorokautta.

• l-essu
        saisivat jättää kirjoitti:

rauhaan.
        Surkia näky, raiskauksen jälkeen psykoosissa kolme vuorokautta.

monella menee koko elämä vituiks ku lessuporukat raiskaa..Säälin lessunaisia

• kaikkea mikä

liikkuu, jotta saisivat maan täytetyksi.
      Vaikka maapallolla on syöjiä enempi mitä ruoka edellyttäs.

• Suomessa työntejöitä

liian vähän.

• jälkeen kortongit

loppuu k.o paikkakunnan ja kaikkien lähipitäjien kaupoista.

• svsvd

"Oulussa on paljon lestojen kauppoja. Kärkkäinen kai on suurin ja eniten omistajaansa rikastuttava."

No se ainakaan ei ole Lestadiolainen kauppa.

• lesu10

Kyllähän se on niin, että ilman lessukoita suomi ois parempi maa elää.

• PL
        lesu10 kirjoitti:

Kyllähän se on niin, että ilman lessukoita suomi ois parempi maa elää.

Tyhmyys.

• Soppapieru
        PL kirjoitti:

Tyhmyys.

Lestat on sisäsiittosia paskoja. Serkkuje nussioita :DDD kaikki ihan samannäkösiä apinoita.

• vene5

Oon käyny lestojen pikkujoulussa ja saanu piparia. Kyl siel viihdyttää osataan.

• sairas lahko!!

ne ovat umpikieroja ja tekopyhiä selkäänpuukottajia jotka naivat ja käyvät kauppaa pikkulapsilla.

• Antilestasotilaslol

Huhhuh...

Lestojahan on erilaisia, ainakin koulumaailmassa. Lukiossa lestat ovat hyvin ahkeria opiskelemaan, rumasti sanottuna perseennuolijoita. Vaikka sanoinki rumasti, niin en missään nimessä ole kateellinen heidän ahkeruudelleen. Jos vaan tykkäävät opiskella, niin siitä vaan. Kirjoitin keväällä kokeet läpi, ihan hyvin paperein (tyydyn vähempäänki, koska elämä on muutakin kuin perseenreikiä :) ), mutta sitten kun olin viikon töissä yläasteella (en tiedä miksi, työn perässä. Olen ahne ja enkä kadu pahuuttani sen suhteen) ja ekat vittuilijat olivat lestoja. Yksin rauhassa kävelin käytävällä, olin koulun jälkeen hakemassa takkia, niin olivat 8 hengen jengissä siinä perseessä kiinni huudellen kaiken maailman loukkauksia. "Me hakataan sut kolmistaanki, et sinä niin kova ole", "oletko tyttö, kun sinulla on nuin pitkä tukka" ja yksi jannuki siinä töni vähäsen sitten selän takaa. Enhän minä siinä voinut mitään oikein tehdä, työsopimuksen vuoksi en voinut mitenkään uhkailla tai vittuilla takasi ja niin edelleen.

Kysymys, mikä heräsi oli se, että miksi tällainen käytös? Asun junttikaupungissa, jossa erilaisuutta on vaikeaa sulatella. Onko uskonnolla mitään tekemistä tuollaiseen käytökseen. Kaikilla onkin ennakkoluuloja muista aivan varmasti ja yleensä pidän mölyt mahassa, mutta tämä käytös on törkeää... Onko oikein tuumata stereotypiaksi lestoista tämän perusteella, että vaikka he ovatkin ahkeraa ja tunnollista sakkia jossakin määrin, mutta samassa suhteessa ovat tehopyhiä, aggressiivisia, konservatiivisia, suvaitsemattomia ja muuten kaikin puolin ____paskaa____ sakkia?

Tässä ois yksi näkömys. Noteerauksen arvoinen tahi ei, sen päätätte te.

• haistakaa nyt

Lestat nuolee perseitä, mutta ei ne töitä tee. Akat makaa perse levillään ottamassa munaa ja synnyttämässä rumia vinkuvia penikoita ja ukot syö Chialista ja runkkaa pussipysäkeillä.

• lolololololololololo

Lestat ovat olemassa, koska muuten meillä olisi ankeat oltavat. Mainioita naurunkohteita!

• Oulu_ilman_Lessuja

olisi varmaan valtaväestön ja heidän lapsien hyvinvoinnin kannalta Jos Kaikki Lessut muuttaisi pois oulusta ja ympäryskunnista!!!!!!!

• vammaakerrakseen

veetuttaa lessuvanhempien asenne kun heidän mukulat ei saa leikkiä epäuskovaisten kanssa eikä puhua epäuskovaiselle naapurin vaarille
      eivät osaa lessuvanhemmat ees tervehtiä iäkästä naapuria onpa outo asenne ja sitte vielä ilikiävät tuomita meitä epäuskovaisia ja ylentää ittesä ja väittävät että meillä epäihmisillä on asennevamma heitä kohtaan

• HENKINEN-VÄKIVALTA

Martuyyrijöärjestö

• HENKINEN-VÄKIVALTA

• Hanne_le

Töissä lestat on työkavereiden selkäänpuukottajia ja pomojen perseennuolijoita. Se on pomolillekin usein selvää ja kiusallista mutta se kuuluu lestojen kulttuuriin. Siellä on ihan hirveä paine "olla jotain" ja saada maallista omaisuutta haalittua. Lestaa muijaa ei kukaan ota töihin. Kukapa synnytyskonetta haluaa eikä meillekään oteta enää nykyään lestoja töihin ollenkaan.

• Lestat-on-kieroja

Ei kait lestat ole töissä pakanoiden työpaikoissa? Jos teillä on lestoja töissä, on siellä pomotkin lestoja.

• Jullikkson

Kyllä niitä on. Valitettavasti. Aina ei työhaastattelussa huomaa tätä kieroutumaa ja vahinko pääsee tapahtumaan :(

• AnniiinnA

Suuressa perheessä kasvaneet ovat oppineet pitämään puolensa. Tämän toteuttaminen ihan härskisti muista piittaamatta monesti ihan ihmetyttää että miten kehtaavatkin. "Minä ensin", "Minun lapseni tarvitsee tätä eniten", "Meidän perheen pitää saada tämä". Ahneus menee usein röyhkeyteen saakka. Myös työelämässä näkyy ikävästi.

• Kokemuksiani

No jaa. Henkilökohtaisesti tunsin lapsena paljon lestoja ystäviä. Rippikoulun jälkeen yhteyttä ei pidetty kuin "pakollisissa" (koulu/työ) asioissa.

Tämä juuri, kun jaetaan ihmiset meihin ja heihin harmittaa. Myös Sipilä on pilannut mainetta ihan kiitettävästi.

Harmi sinänsä, loppupeleissä ovat tavallisia ihmisiä.

• Sais-lähettää-Siperiaan

Ennen lestat pysyi jotenkin ruodussa, nykyään niitä talepaaneja on niin paljon ja Ouluun ja lähikuntiin keskittyneenä, joten ne on iso ongelma. Hulluja koko sakki.

• Anonyymi

Hyvin monet jättäneet lahkon ja kai ainakin lahkon jättäneissä tai jättävissä on fiksuja ihmisiä. Moni ehkä harkitsee jättämistä.

• Muoleva

Lestojen oikeus- ja moraalitaju on kieroitunut. Yleensä syynä ovat rankat kotiolot ja epänormaalit asetelmat perheessä. Vanhempien jaksaminen, synnillä pelottelu ja huomion sekä rakkauden vähäinen saanti niinä tärkeinä vuosina.

• Mua-vituttaa-lestat

Älä unohda sisäsiittoa! Se vaikuttaa niiden älykkyyteen ja tyhmyyteen. Monesti puhuttu kuinka yksinkertaisia talepaanit eli lestat on. Oikeesti vittumaisen tyhmiä äljäkkeitä.

• Riku..Aalto

Minä sain perseeseen, kun Rinteen Antti pani niin että harmooni soi.

• itsepääp

Ei juuri muuta pahaa kuin Sipilä.

• ParastaAluokkaa

ovat sisäsiittoisia vammaisia sekasikiöitä
      kateellisia pahansuopia valehtelevaisia härskejä
      kiusaavat pettävät ovat koppavia itsekkäitä
      rahan ahneita ja ainoita oikeita ihmisiä jotka pääsevät taivaaseen

• PASKALLE

SE ON PAHAA ETTÄ NE HAISEVAT

• Lestalaisuuteen-perehtyn

Ne muuten haisevat, niillä kotona masentunut äiti ei jaksa pestä pyykkiä ja vaatteet eltaantuu pyykkikoriin. Olen huomannut kuitenkin sellaisen asian, että lestanuoret ovat alkaneet käyttää hajusteita. Onko tämä seurausta siitä kun lapsuudessa haisevat? Vai onko tämä seurausta siitä kun nykyään on lestojen matkatoimistoja ( mm. kempeleessä autolle.comin vieressä) ja käyvät lomallakin, jolloin ehkä ostavat hajusteita? Parempi näin toki. Olen vain huomannutvettä rappukäytävässä tuoksuu hajuste lestan mentyä, mutta niin tuoksuu minunkin mentyäni. Onko lestalahko kuihtumassa kovista vastusteluista ja pirttiviljelystä huolimatta pois? Se olisi todella hyvä asia👍 Vielä kun lestanuoret lopettaisivat sisäsiiton eli sen, että vain suviseuroissa saa pariutua ja heti seuraavana kesänä naimisiin ja maha pystyyn. Lestat voisivat mennä ihan baariin ja ottaa sieltä kuka sattuu miellyttämään.

• amen
        Lestalaisuuteen-perehtyn kirjoitti:

Ne muuten haisevat, niillä kotona masentunut äiti ei jaksa pestä pyykkiä ja vaatteet eltaantuu pyykkikoriin. Olen huomannut kuitenkin sellaisen asian, että lestanuoret ovat alkaneet käyttää hajusteita. Onko tämä seurausta siitä kun lapsuudessa haisevat? Vai onko tämä seurausta siitä kun nykyään on lestojen matkatoimistoja ( mm. kempeleessä autolle.comin vieressä) ja käyvät lomallakin, jolloin ehkä ostavat hajusteita? Parempi näin toki. Olen vain huomannutvettä rappukäytävässä tuoksuu hajuste lestan mentyä, mutta niin tuoksuu minunkin mentyäni. Onko lestalahko kuihtumassa kovista vastusteluista ja pirttiviljelystä huolimatta pois? Se olisi todella hyvä asia👍 Vielä kun lestanuoret lopettaisivat sisäsiiton eli sen, että vain suviseuroissa saa pariutua ja heti seuraavana kesänä naimisiin ja maha pystyyn. Lestat voisivat mennä ihan baariin ja ottaa sieltä kuka sattuu miellyttämään.

Hajusteet ovat tarpeetomia niin lestoilla kuin muillakin, ne allergisoivat käyttäjänsä. Lestadiolaiset avioituvat vain samanuskoisten kanssa. Baareihin meneminen ei tule kysymykseenkään, ei edes siinä tapauksessa että juomana olisi limsaa.

Muutama rohkea toki kapinoi vastaan. He valitsevat itse puolisonsa ja harrastuksena. Rangaistuksena omasta ajattelusta heidät katsotaan liikkeestä lähteneiksi, joten taivaspaikka meni sitten sen siliän tien.

• Ko.ske.lo

Karma is the pitch. Talo paloi

• HENKINEN-VÄKIVALTA

Martyyrijöärjestö Irti reformeistä Jotka estävät elämää

Lisäntykää Täytäkää Maa

Suvesta Suveen Hallinto Paikat Vallatu

Ali Palkka alle 7 e Ei Saa Liittyä Liitoihin

Lapset Ei Saa Leikkiä Pakanoiden Kanssa

• Parasetamol

Lestadiolainen unelmaperhe:
      Isä hyvätuloinen firman johtaja. Kulissit kunnossa ja varakkuus näkyy.

Kuoren alla lapset narkomaaneja, isällä salasuhde venäläisen huoran kanssa. Isä katkaisee välit narkomaanilapsiin ja jättää vaimonsa. Menee uusiin naimisiin ja ryhtyy tekemään eksän elämästä perkeleellistä.

Narsisteja niissä perheissä kasvaa. Ja narkomaaneja. Ja muita häiriintyneitä.

• Anonyymi

Tekevät myös paljon lapsia. Vanhemmista lapsista tulee pikku-aikuisia, koska joutuvat hoitamaan pienempiä sisaruksiaan

• LestojaSeuranneena

Eikös lessut ole yleensä käyneet Ranualla sen kyseenalaisen yrittäjäkurssin ja samalla avioliittokurssin. Yrittäjäkurssilla opetetaan kusettamaan vääräuskoisia ja omiakin. Ja sitten pyöritetään sitä firmaa kierosti ja alistetaan eukkoa pitämällä aina tiineenä? Voi sitten itse tumputella metsäteiden varsilla ja pedofiileillä.

• EtenkinPennut

Rikkovat toisten autoja.

• Pekkopoika

Meillä on ollut jo pitkään sellainen politiikka ettei lestaa oteta töihin. Ihan vain siksi että ei haluta hankaluuksia itselle eikä työkavereille. On huonoja kokemuksia jo entuudestaankin. Uskontohommat on helppo selvittää työnhakutilanteessa parilla pienellä sallitulla kysymyksellä ja vastauksista riippuen enempää ei tarvitse sitten kysyäkään. Menköön omilleen töihin.

• Pitäkää-tuosta-kiinni

Tuo on oikea meininki👍Itse tunnistan sisäsiittoisen lestan ihan naamasta ja viimeistään kun suunsa aukaisee. Olisiko minulle töitä firmassanne rekrytoijana?

• Anonyymi

Etsi Moktar.Gubta googlella

Siinä kiteytyy koko lestadiolaisuuden pahuus

• Anonyymi

Dump

• Anonyymi

Lestoissa myös hyvännäköisiä naisia. Jättäisivät tuon lahkon niin voisi saada heistä hyvän vaimon.

• Anonyymi

Näin on korvapuustit.

• Anonyymi

Saattaa löytyä aikuisia neitsyitäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa löytyä aikuisia neitsyitäkin.

Lääkärin diagnoosi lestadiolaiselle: valehtelija narsisti pedofiilihuijari syndrooma

• Anonyymi

On todella hyvännäköisiä ja mukava kun yhä useampi on jättänyt tuon lahkon. Uskookohan noista nuorista lestoista oikeasti kukaan että kaikki muut joutuu Helvettiin. Eiköhän ne vanhempien mieliksi käy seuroissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On todella hyvännäköisiä ja mukava kun yhä useampi on jättänyt tuon lahkon. Uskookohan noista nuorista lestoista oikeasti kukaan että kaikki muut joutuu Helvettiin. Eiköhän ne vanhempien mieliksi käy seuroissa.

Noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti rytinällä lähtevät nettiaikana lapsuuden vietääneet lahkosta kun viimeiset ennen nettiaikaa lapsuuden viettäneet ovat astuneet Tuonelaan.

• Anonyymi

Lestat on valehtilijoita, narsisteja ja ihmillisyys puuttuu. Ensinnäkin käyvät seuroissa joissa Jumalan sana ja totuudet ovat muunneltuna. Leikkivät jotaki hemmetin parempi osaisia ja hyvä veli verkosto pyörii. Katotaanpa kuinka kauan räpiköi ku otetaan valehtelu ja verkosto pois tulemasta yksilöä. Eihän nuo osaa edes tervehtiä muita ja sen näkee kun lestojen lapset menee kaupassa tai kadulla. Ihme älä mölöä ja outoa käytöstä.

• Anonyymi

Toimivat seläntakana ja kieroilevat

• Anonyymi

En usko että Helvetti on olemassa muualla kuin täällä maanpäällä. Tai ei tämä elämä kokoajan helvettiä ole kai kellään.

• Anonyymi

Homopersestuppi

• Anonyymi

Taipumus lasten vakavaan hyväksikäyttöön. Eilen luin Oulun seurakunnan Tom Pajulankaasta, joka oli lasten kanssa toimiessaan kosketellut heitä luvatta. Lestadiolaiset luulevat että se on okei. Minut on raiskattu lestodiolaidten toimesta, ja tiedän sen olevan aika yleistä.

• Anonyymi

Mieti sitä tiktokissa levinnyttä tarinaa. Sitä jossa Toni hurmetta, Oulun seurakunnan diakonityöntekijää syytetään lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Mitä pahaa, vai mitä?

• Anonyymi

Oma etu rahallisesti. Näin laskee lessu rauhanyhdistyksen , 4,5÷ 2= 8,35 .Kun on maan kahmisesta kysymys. Ahne Ahkera.

• Anonyymi

Pahinta kun hoitokokouksissa syyttömiä nöyryytetty. Ja kun saarnaajat kävi pelottelemassa kotiseuroissa seurojen jälkeen lapsia helvetillä jos et usko. Sitten vihaisena jätti lapsen yksin huoneeseen. Tämäkin Kopperoinen oli täysin piru ja paholainen .

• Anonyymi

Lasten hyväksikäyttö!

• Anonyymi

Tapa-kristillisyys ei ole mitenkään parempaa kuin tapa kristillisyys.

• Anonyymi

EI MITÄÄN PAHAA LESTASSA, LESTAT VAAN KAIKKI OVAT PÖLÖHÖJÄ.
      SIKIÄVÄTKIN, KUIN SOPULIT.

• Anonyymi

Itse laitan lestat damaan katekoriaan vapaamuurareiden kaa. Lestadius oli ranskan kunnialegioonan ritari ja sitä kautta muurari. SRK perustettiin vetämään lestoja talous ja bisneskulttuuriin, sekä halveksimaan liikkeeseen kuulumattomia.

• Anonyymi

Eli baalin palvojia. Kristusta ei tunneta.

• Anonyymi

Nehän ei ole saanut muuta kuin vahinkoa aikaseksi yhteiskunnan keskuudessa. Siis Suomeksi sanottuna täysin turhaa väkeä. Jotka pitävät itseään muita ylevempänä

• Anonyymi

Omasta kokemuksesta pahimpia koulukiusaajia, työpaikkakiusaajia ja naapureita mitä voi olla. Jos saavat tietää että et kuulu samaan kerhoon (mm. sukunimi), aika moni alkaa tekemään elämästäsi vaikeampaa huvin vuoksi. Ei KAIKKI, mutta kaikki inhottavimmat ihmiset joita olen tavannut ovat olleet lestoja.
      Entisellä työpaikka pisteelle kuului kahvihuoneen puheet ja aika sairasta puheenaiheita lestat keskutselivat keskenään. Toivottiin pomon tulevan lapsen kuolevan kohtuun, naurettiin auton alle jääneelle lapselle ja tulipaloon omakotitalon menettäneelle perheelle, työpaikan naistyöntekijät toivottiin kaatuvan portaissa, rutto raato ryökäle rukoiltiin työntekijät helvettiin mitä pienistäkin syistä. Kaikki tuntuivat puhuvan pahaa toistensa selän takana.
      Ehkä omalla kohdalle osuivat pahimmat mädät omenat, mutta 30 vuoden aikana näitä mätäpaiseita on tullut liikaa että en halua olla mitään tekemisessä heidän kanssa. Muutin pois ja elämänlaatu parani huomattavasti, sekä uskoni ihmisen hyvyyteen tuli takaisin.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2354
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      2080
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      2033
    4. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      74
      1722
    5. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1710
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      197
      1560
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1281
    8. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      81
      1203
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1164
    10. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1113
    Aihe