Pienellä 3 kk on jo useamman kerran tullut kakat yli vaipan. Joskus jopa niskaa myöten asti on oltu kakassa. Myös pissat tulee lahkeesta ja potkarit on märkänä. Vaippa laitetaan oikein ja koko suositus on oikea, mikä siis vikana? Merkki on Pampers, vai merkissäkö vika?
Mikä mättää vaipoissa?
12
2898
Vastaukset
- oma kokemus
siinä voi olla yhtenä syynä se, että vaipan sivureunat ovat huonosti, jolloin se päästää tapahtuu vuotoja silloin potkuhousuihin. kakan kulkeutuminen vauvan selkään voi taas johtua siitä, että hän pyöriin tai vääntelee itseään jotenkin silleen, että se pääsee liikkumaan.tämän saa herkästi huomata, jos varsinkin on kyseessä niin sanoen ripuli kakka.
- sama ongelma
Lapset ovat ruumiinrakenteeltaan niin erilaisia, että erilaisia vaippoja kannattaa kokeilla niin löytää sen sopivan merkin. Meille sopii liberot, mutta pampersit ei. Tulee vuotoja niinkun teillä..Toisaalta sisareni lapsille, jotka olivat (ja ovat) pitkiä ja hoikkia sopi dailiesit parhaiten. Vanhemmat tietysti kilvan hurrasivat asian johdosta, kun nehän on kai halvimpia mahdollisia vaippoja..=D
Eli kokeilkaa muita merkkejä! ne kalleimmat ei aina ole parhaita juuri teidän naperolle! - 3:n äiti
Pampreseihin kannattaa tehdä vaipan takareunaan taitos, kun pukee sen vauvan päälle. Tämä hidastaa tavaran valumista kohti niskaa. Eli kun laitat vaipan pöydälle, käännä se takareunan ohut osa vaipan päälle siten, että se jään vaippaa pukiessa sinne vaipan sisälle.
Noista suosituksista sen verran, että tiedän, että esim. 4-9 kiloisten vaippaa on menestyksekkäästi käytetty 10 kiloisella hoikalla lapsella. Eli jos vaippa tuntuu olevan selvästi liian iso, kannattaa kokeilla pienempää kokoa tai toista merkkiä. Meillä oli juuri Pampersien kanssa sellaista ongelmaa, että kun pienempi koko kävi pieneksi, oli seuraava koko vielä liian iso. Liberoissa ei tätä ongelmaa ollut. - minä
Liberoa, se on meillä ainaki ollu paras. Kato kasn, että "avaat" kunnolla ne vuotosuojat.
- .....
Samanmoista täälläkin, ihmeellisiä vaippoja ja kuinka ne on olevinaan testattuja, nukeilla varmaan. Itse olen nyt osteskellut ihan "vaan" edullisia Pirkka vaippoja. Hyvin ovat toimineet. Eikä ihottumaakaan ole tullut. Ja kuivana on pysynyt. Maksavat jotain 6-7 euron paikkeilla.
- ..............
ei vastaa tarpeita eli isompi vaippa niin pysyy kakka vaipassa =) me käytettiin daily vaippoja ikinä ei ole vaippaihottumaa tai ylivuotoja tullut kannattaa kokeilla ovat edullisempiaki!=)
- libero
meillä oli sama ongelma kun silloin kun vauva oli vielä pieni ja ajatteliimme vaihtaa papersit liberoon. Liberoista ei ole kertaakaan 7kk aikana tullut mitään läpi...
- sairauden tähden käyttävä
libero kirjoitti:
meillä oli sama ongelma kun silloin kun vauva oli vielä pieni ja ajatteliimme vaihtaa papersit liberoon. Liberoista ei ole kertaakaan 7kk aikana tullut mitään läpi...
Minä itse pystyn teille sen tähden kertoo käytännön asioista, koska itse joudun pitää päivittäin vaippaa. Sain käyttööni harmoni teippivaipan, joka kyllä pitää kaikki tavarat kiitettävästi sisällään. Näitten yhtenä tukena tietenkin on kuuluva vaippahousu.Näin olleen suorittelen että otatte näitä muutaman ainakin käyttöönne. Kokeilu ei maksa mitään koskaan.
- Äiti-99-01
Meillä käytettiin ainoastaan Pamperseja ja todella hyviä olivat. Ei tullut kakat eikä pissat ulos vaipasta. Aina kun laitoin vaipan vauvalle niin vedin ne vuotosuojat paremmin.
Joskus, kun mainosvaippoja tuli kotiin (Pirkka, Muumi, Daily, Libero) niin oli housut märkinä (vaipat yhtä kauaun jalassa kuin Pampersitkin). Eli meillä ainoastaan positiiviset kokemukset Pampersista.
Nyt lapsemme ovat jo niin isoja, että vaippoja ei ole käytetty pitkään aikaan.
Vanhempi lapsistamme tarvitsi yövaippaa vielä 4-vuotiaana ja sitten joskus säästösyistä ostin halpavaippoja, niin järjestelmällisesti joka aamu oli sänky märkä, kun vaippa oli vuotanut. Mutta, kun oli Pampersit jalassa niin vaippa oli tosi märkä, mutta sänky kuiva.- äiti 19-v.
Pampers-vaipat ovat parhaimmat,hintansa tasoisia!.
- toimii
Meillä pampersit olleet parhaita, liberoissa kävi kuten teillä pamperseissa, eli tavara valui selkää pitkin. Ilmeisesti toinen merkki toisella hyvä ja toinen toisella...
- pörinä
meillä on aina käytetty halvimpia vaippoja ja hyvin on pitäneet kuivana. tällä hetkellä käytetään dailyn vaippoja ja ollaan tyytyväisiä. kokeiltu myös muita vaippa merkejä. vauvoilleni on saanut käyttää mitä vaippoja vaan niin ei ole tullut ongelmia. aluksi uuden merkin kohdalla on aluksi voinut pylly punoittaa mutta kun on jatkanut käyttöä niin sekin on loppunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969