Onko niin ettei päiväkodeissa tai kai lähinnä ala- ja yläkouluissa ole ollenkaan liikennekasvatusta? Saati että sitä kotona (oppi on tietysti ensisijaisesti vanhemman vastuulla) opetettaisiin? Ja jos valistusta kotona onkin niin onko se väärää opetusta? Hirvittää katsoa miten pienet, yksin liikenteessä olevat lapset (pyörillään/potkulaudoillaan) ajavat kovaa vauhtia kohti suojatietä ja eikun käytännössä sokkona yli. Se nuorikin pyöräilijä on siinä kohtaa väistämisvelvollinen, onko tämä täysin unohtunut tai sisäistämätön asia vanhemmilla? Yksikään autoilija ei uskoakseni halua tahallaan yhdenkään pyöräilevän (eikä jalankulkijan) lapsen eikä aikuisen kanssa törmätä suojatiellä, mutta tilanteet varsinkin lasten kanssa tulee pienilläkin nopeuksilla nopeasti eteen. Oikeat ja ajantasaiset liikennesäännöt olisi hyvä sisällyttää perusopetukseen, jos eivät jo siihen sisälly.
Liikennekasvatus/liikenneopetus
5
353
Vastaukset
- Anonyymi
Periaatteessa pitäisi olla. Mutta opettajat ja rehtorit ovat varovaisia tuon suhteen. Lähinnä näytetään syksyllä että heijastin olisi hyvä ja pyörässä pitäisi olla valot. Isompi ongelma ovat vanhemmat, jotka saavat itkuporkuraivarin ja tekevät valituksen presidentille (sedän koulukaveri siis) jos koulu uskaltaa vaatia jotain. Vaikka edes heijastinta tai pyöräkypärää. Joka luokassa on yksi äityli, jonka mielestä rokotukset, kypärä ja liikennesäännöt yleensä ovat joku v*tun deepstate-salaliiton osa.
- Anonyymi
Se on varmaa että omalta osaltaan varhaiskasvatus ja koulu opettaa liikennekasvatusta jo nyt mutta kotona vain osa vanhemmista.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bbd392ac-81e8-4bec-a21f-76a2358123ca
On aivan turhaa sysätä koululaitoksen syyksi jos nuoret, lapset tai kesken kasvuiset törttöilevät liikenteessä. Tänä päivänä on menty siihen että koulut tekevät lapsesta suhteettoman nuoren ja aikuisen jotta kotiväki saisi huilia työpäivän jälkeen vaikka sitten kaljatölkin tai viinilasin ääressä - Anonyymi
pienille lapsille pitäisi opettaa varomaan humalaisia ja huumeissa ajavista persuista ja lapsia ampuvista ministereistä myös poliisitaustaiset kansanedustajat ovat hyvin vaarallisia.
- Anonyymi
Sähköpotkulaudat ovat niin uusi ilmiö ja ne mielestäni pitää kieltää alle 15 vuotiailta, lapsi ei tajua liikennesääntöjä vielä mitää - silti mennään kovaa vauhtia.....
Pariisi esimekiksi kielsi kaikki sähköpotkulaudat kaupungin keskustassa.- Anonyymi
Jos pariisissa on kielletty niin kyllä salonkin pitää seurata esimerkkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289