Se on se hetki kun tajuat ettei se ihminen ole se jollaisena näit, enkä puhu nyt millään hyvä/huono akselilla vaan siitä että ne erot teidän välillänne jotka olet nähnyt, mutta olet kieltänyt näyttäytyvät kuten ne ovatkin: Kuiluilta joita ei voi ylittää.
Tämä "vaaleanpunaisten lasien läpi" näkeminen on mielestäni virheellinen termi koska siinä mukamas nähdään toinen "täydellisenä" tai jotenkin täysin ihanana. Ei se pidä paikkaansa.
Toinen voidaan nähdä ihan inhimillisenä kokonaisuutena kaikkine "virheineen" ja vikoineen sekä epätäydellisyyksineen sekä tunteita silti on, mutta ikävöinnin pohjana on kuvitelma yhteydestä, samankaltaisuudesta" ja että ne eroavaisuudet mitä löytyy voidaan jotenkin sovittaa.
Kun tajuaa ettei se toinen ihminen ajattele sinua, ei olllut eikä ole valmis tekemään asioita tai muuttamaan itseään/elämäänsä jotta te voisitte olla yhdessä (kuten sinä olisit/olet) sekä eroavaisuuksien taustalla on täysin erilainen maailmankuva ja asenne niin mitään toivetta ei enää ole. Monelle tuo "toive" jostain on se viimeinen asia jossa roikutaan. Kun se on mennyttä...
Se on ikävän loppu.
Tiedättekö sen hetken kun ikävöinti loppuu?
96
1474
Vastaukset
- Anonyymi
Enpä ole kokenut tuollaista, mutta voisin kuvitella kaivattuni kirjoittavan näin. Hänelle toivottaisin hyvää jatkoa ja rakkaudentäyteistä elämää jonkun muun kanssa.
- Anonyymi
Olen kokenut asian aika samalla tavalla.
- Anonyymi
Totta, lähes noin se menee, ja yleensä meneekin. Riippuu kumminkin myös joissain tapauksissa siitä, minkä tason kiinnostuksesta/tunteista on kyse. On nimettäin niitäkin 'kiinnostuksia' ettei välttämättä koskaan pääse täysin yli. Ei lopullisesti. Kaikki vaikuttaa; aika, ikä, kokemukset, tunteet, elämäntilanteet jne.
'Kiinnostuksissa' on eroja. - Anonyymi
Miten se niin vaan loppuu? Tiedätkö kun olet rakastanut ihmistä. Tunnet hänet. Tiedät ne huonotkin piirteet. Järjellä ei ole mitään tekemistä asiassa. Jos huomaat että vuosia välissä elät elämääsi et kuule, et nää, et ole missään tekemisissä. Silti jokainen rakkauslaulu muistuttaa hänestä. Silti haet katseella josko jossain näkisit vilauksen edes. Tiedät realiteetit. Olet aika varma ettei toinen edes ajatele sinua. Siltikin kaipaat häntä.
- Anonyymi
Tuo on sitä rakkautta ja se kestää kaikki epäilyt ja ristiriidat.
Mielestäni pitäisi puhua toisen ihmisen kanssa kaikesta mahdollisesta ennen kuin luovuttaa.
Usein vain oletetaan asioita mutta ei puhuta rehellisesti. - Anonyymi
Mulle kävi just noin hitto et ihminen voi olla tyhmä otus kun elättelee toiveita vuosia
- Anonyymi
Tuo ap nyt etsiikin vaan ihailijaa ja elättäjää. Istuu kädet ristissä nykyisen ukkonsa kanssa ja odottaa seuraavaa ukkoa viemään ihailtavaksi. Toiselta vaaditaan paljon mutta itseltä ei yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ap nyt etsiikin vaan ihailijaa ja elättäjää. Istuu kädet ristissä nykyisen ukkonsa kanssa ja odottaa seuraavaa ukkoa viemään ihailtavaksi. Toiselta vaaditaan paljon mutta itseltä ei yhtään mitään.
Kiitos tästä
Tämä vesitti kaikki rakkaudet sinuun. Enköhän pysty unohtamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla selvännäkijä, joka näkee ne rumat sävyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se minulle kuuluu? Ai täältä ajattelli sellaisen löytävän? Minusta kun tuntuu että suurin osa näistä kirjoittajista varmaan pesettää vielä pyykinsä äidin luona . Saa huolehdittua itseään saatikka elättäisivät toista 😅👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satusetä ja aloittaja se vaan jaksaa juontaa tuntemattomista epäjohdonmukaista misogyniahuttua mikä on varmaan jollekin ihan legit, sillä mikä tahansa tulokulma kelpaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla selvännäkijä, joka näkee ne rumat sävyt.
Etköhän sinä ole jo tovin viettänyt näitä miehen sävyjä tulkkaamassa et sikäli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satusetä ja aloittaja se vaan jaksaa juontaa tuntemattomista epäjohdonmukaista misogyniahuttua mikä on varmaan jollekin ihan legit, sillä mikä tahansa tulokulma kelpaa
Hmm..ihan legit. Onko sulla 15-vuotias elämänkokemusta. Ihan legit. Pyyyhhhh.
- Anonyymi
Ei niin pidä tehdä. Vaikka kuinka rakastuisit tai ihastuisit, niin et sinä voi tuntematta päättää että se ihminen on sellainen tai tällainen. Minä en tee niin.
En ihastu omiin kuvitelmiin toisesta vaan ihastun siihen tunteeseen minkä toinen herättää. Se tulee ihan muusta, se on sitä selittämätöntä kemiaa tai mitä lie. Ei siihen sisälly oletusta toisen persoonasta, luonteesta, tavoista... Tutustuminen on asia erikseen ja mielenkiintoinen prosessi ihastuksen sisimpään.
Siksi minulle ei vaan voi käydä noin. En ole mikään sinisilmäinen tyttönen enää.- Anonyymi
Eli unelmoit omassa päässäsi olevasta tunteesta.
Illuusiot häviävät kyllä lopulta.
"En ole mikään sinisilmäinen tyttönen enää."
Tekstisi kertoo täysin päinvastaista. - Anonyymi
Juuri näin se menee, ap ei taida olla ihastunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin se menee, ap ei taida olla ihastunut.
Ihastuminen on sinun itsellesi kertoma valhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekstisi kertoo täysin päinvastaista.Et ymmärtänyt sanakaan. Kun sinä ihastut ihmiseen niin et sinä kuvittelet tuntevasi häntä täysin etukäteen. Et ole ihan fiksu. En jaksa selittää uudelleen. Ihan sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekstisi kertoo täysin päinvastaista.Ymmärsit täysin päinvastoin mitä kirjotin. Tahallasi väänsit tai olet tyhmä. En jaksa. Ei vttu näitä. Olkoot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsit täysin päinvastoin mitä kirjotin. Tahallasi väänsit tai olet tyhmä. En jaksa. Ei vttu näitä. Olkoot.
Ihan legit
Hyvä kuvaus
- Anonyymi
Kyllä, lähes sama ilmiö kuin "olemme kasvaneet erilleen" kun suhde on jo vanha.
Ero taitaa olla siinä että tässä juuret ovat jo alunperinkin erilliään joten kuvitelma että lehmustot yhdistyisivät muuta kuin koskettamaan hetkeksi toisiaan on juuri sitä: kuvitelma.- Anonyymi
Ihan legit.
- Anonyymi
Juuri niin kuin ap kuvasi kävi minulle. Kaiken olin valmis anteeksiantamaan ja pyytämään jos hän olisi halunnut sopia. Mutta sovintoa hän ei halunnut, vain omien pahojen tekojensa villasella painamista. En ollut sovinnon arvoinen hänelle. Liittomme ei ollut hänelle se mistä olisi pitänyt kiinni. Hän ei siis rakastanut. Hänelle ei ollut ”meitä”. Oli vain hän. Lähdin pois.
- Anonyymi
Ihan legit.
- Anonyymi
Mä tiedän, ettei kaivattuni tekisi mitään kompromisseja minun vuokseni. Siksi en enää haaveilekaan parisuhteesta hänen kanssaan. Haluaisin vain lyhyen intohimoisen romanssin, joka saattaisi kaipauksen täyttymykseensä ja vapauttaisi meidät molemmat: minut tyydyttämättömästä halusta, ja hänet siitä, että kaipaan häntä.
- Anonyymi
Eli alunperin halusit vain seksiä ja minun olisi pitänyt erota sen vuoksi.
En tee päätöksiä jos sinä et ole valmis minua tapaamaan. En luota sinuun enää ollenkaan.
Vaikka haluan kyllä sitä sinun kanssa.. ei se lähde pois. Olisin halunnut suhteen. Sinä et. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tee päätöksiä jos sinä et ole valmis minua tapaamaan. En luota sinuun enää ollenkaan.
Vaikka haluan kyllä sitä sinun kanssa.. ei se lähde pois. Olisin halunnut suhteen. Sinä et.Ei pidä paikkaansa. Alunperin halusin suhteen. Sittemmin olen tajunnut, että sun kanssa olis mahdotonta saada tasavertaista suhdetta. Haluat mennä, tulla ja tehdä oman mielesi mukaan. Aina. Sen vuoksi en pidä suhdetta realistisena. Ei se silti tarkoita, ettei voitais ollenkaan tavata ja muutakin.
- Anonyymi
Ota se k.rpä kouraasi ja anna mennä. Ihan legit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka haluan kyllä sitä sinun kanssa.. ei se lähde pois. Olisin halunnut suhteen. Sinä et.Näinhän se oli. Totta. Sori.
- Anonyymi
Se tunne jättäessä omasta puolesta lestaluokan taakseen.
- Anonyymi
Niinkö
Mitä sotkeennuit tämmöiseen tapaukseen.
- Anonyymi
Nyt on se hetki.
- Anonyymi
Ihan legit.
- Anonyymi
Tajusin, että mies tsemppasi vuokseni ja vaikutti ihan erilaiselta kun oikeasti on. Oikeasti hän ei edes pidä urheilusta, hän vaan piti siitä miltä minun kiinnostus sai hänet tuntemaan itsensä. Oikeasti laiska ja vähän tätimäinen nössö. Enkä usko, että hän olisi pitänyt minusta ja karseasta ja kovasta huumoristani, oli häpeilevää tyyppiä jolle ulkoinen sosiaalisesti moitteeton status tärkeintä, joten no losses.
Vannoin rakastuneena, etten muuttaisi hänessä mitään, enkä muuttaisikaan, ei vaan enää kiinnosta kun pölly meni lopulta ohi👋
Nyt ainakin tajuan, että tarvin todella reippaan ja oma-aloitteisen miehen joka uskaltaa ja haluaa jopa puhua minulle ja on toimelias, en voi sietää laiskoja miehiä ja tosi harvat on minun tasoa energisesti:)- Anonyymi
Tää kuulostaa vähän narsistiselta paasaukselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos en kysynyt sinulta mitään psykologista mielipidettä itsestäni joten pidä se typerä turpasi kiinni.
Ja kun nyt kerrsäan jo annoit oman "arviosi", niin tässäpä minun sinusta:
Kuulut siihen joukkoon joka ei elämässään ole yhtään mitään muuta paitsi arvostelemassa ja haukkumassa kateellisina muita itseään aikaansaavampia ihmisiä milloin miksikin mitä luulet olevasi "oikeutettu" sanomaan ja mukamas tietämään.
Ota sinä tuo minun jämä, sovitte kaksi luuseria varmasti hyvin yhteen, voitte yhdessä ylentää itseänne muiden kustannuksella kun ette parempaan kykene. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos en kysynyt sinulta mitään psykologista mielipidettä itsestäni joten pidä se typerä turpasi kiinni.
Ja kun nyt kerrsäan jo annoit oman "arviosi", niin tässäpä minun sinusta:
Kuulut siihen joukkoon joka ei elämässään ole yhtään mitään muuta paitsi arvostelemassa ja haukkumassa kateellisina muita itseään aikaansaavampia ihmisiä milloin miksikin mitä luulet olevasi "oikeutettu" sanomaan ja mukamas tietämään.
Ota sinä tuo minun jämä, sovitte kaksi luuseria varmasti hyvin yhteen, voitte yhdessä ylentää itseänne muiden kustannuksella kun ette parempaan kykene.Kirjoitit näi nkaivatustasi:
oli häpeilevää tyyppiä jolle ulkoinen sosiaalisesti moitteeton status tärkeintä, joten no losses.
Voi vaan sanoa että jämistä puheen ollen, kuka sut huoliikaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja miksi vaikutan vihaiselta ja itsekeskeiseltä juuri nyt???
Koska v..tu hei MASENNUIN koska ihastuin ja ymmärsin vähän liikaa ihmistä joka vaan jatkoi rypemistään omissa luonteenpiirteellisissä ongelmissaan ja imi minusta kaiken energian saamattomuudellaan, joten jos joku tässä on narsisti niin minun ex-kaivattu, se helvetin vampyyri ja ihmishiiri.
Enkä enää tämän kokemuksen jälkeen anna MITÄÄN huomiota tai tilaisuutta nössöille miehille vaan mieluummin otan vaikka tatuoidun jännäpaskan ja vedän suoneni täyteen huumeita sekin on terveempää.
Ja sinäkin sen sijaan, että kykenisit edes jonkinlaiseen myötätuntoon, niin haukut siinä. Olet ihan ö-mappiasinesta sinäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska v..tu hei MASENNUIN koska ihastuin ja ymmärsin vähän liikaa ihmistä joka vaan jatkoi rypemistään omissa luonteenpiirteellisissä ongelmissaan ja imi minusta kaiken energian saamattomuudellaan, joten jos joku tässä on narsisti niin minun ex-kaivattu, se helvetin vampyyri ja ihmishiiri.
Enkä enää tämän kokemuksen jälkeen anna MITÄÄN huomiota tai tilaisuutta nössöille miehille vaan mieluummin otan vaikka tatuoidun jännäpaskan ja vedän suoneni täyteen huumeita sekin on terveempää.
Ja sinäkin sen sijaan, että kykenisit edes jonkinlaiseen myötätuntoon, niin haukut siinä. Olet ihan ö-mappiasinesta sinäkin.Masentuminen ei ole toisen ihmisen vika. Jos joku on näin sanonut sinulle, niin hän on väärässä.
Mitä tulee exääsi niin sinun ongelmasi on että koet edelleen vihaa jotain ihmistä kohtaan vaikka sinun tulisi pyrkiä olemaan välinpitämätön.
Sinun tulisi olla ITSELLESI vihainen koska käytit turhaan aikaa ihmiseen, joka ei tehnyt hyvää sinulle.
SINÄ valitsit sen ihmisen elämääsi, SINÄ olit hänen kanssaan, SINÄ teet jatkossakin valinnat.
On narsistista tehdä valinta ja sen jälkeen syyttää sitä toista ihmistä OMASTA valinnasta.
Get over it. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän naiset voi olla narsisteja vaan vahvoja itsenäisiä naisia. Go get them girl!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit näi nkaivatustasi:
oli häpeilevää tyyppiä jolle ulkoinen sosiaalisesti moitteeton status tärkeintä, joten no losses.
Voi vaan sanoa että jämistä puheen ollen, kuka sut huoliikaan?Ihan sama, huoliiko vai ei, not my problem.
V..tumaisinta on ihminen joka haluaa vaikka mitä, esim minut, muttei pysty mihinkään kunnolliseen. Niitä kyllä riittää ja on mulle riittänyt tässä maailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Masentuminen ei ole toisen ihmisen vika. Jos joku on näin sanonut sinulle, niin hän on väärässä.
Mitä tulee exääsi niin sinun ongelmasi on että koet edelleen vihaa jotain ihmistä kohtaan vaikka sinun tulisi pyrkiä olemaan välinpitämätön.
Sinun tulisi olla ITSELLESI vihainen koska käytit turhaan aikaa ihmiseen, joka ei tehnyt hyvää sinulle.
SINÄ valitsit sen ihmisen elämääsi, SINÄ olit hänen kanssaan, SINÄ teet jatkossakin valinnat.
On narsistista tehdä valinta ja sen jälkeen syyttää sitä toista ihmistä OMASTA valinnasta.
Get over it.Et sinä päätä mikä toisille on syy ja seuraus ja mikä niiden oikeudellisuus etkä sitä mitä minä "saan" tuntea. Taas vaan lisää kaikkitietävää paasausta.
Täysin perseestä nykyterapian paradoksihuuhaata, ettei toisten ihmisten teoilla ole mitään merkitystä ja on itse vastuussa kaikesta.
Maksakaa vaan huijariterapeuteillenne kovat rahat tästä "omavastuu"paskasta, ei mene minuun läpi tämä tyyli. Istutte pää syvällä omassa perseessä hautaan saakka terapeutin sohvalla ja huijarit nyökyttelee ja hymisee 100€/tuntipalkalla.
Kiitos, olen jo pääsemässä irti, mutta vihaan ja haukun ihan niin pitkään kun itseäni huvittaa ja tuntuu vaikka s.tsna koko loppuelämäni:))
Eikä minulla ole mitään "ongelmia", by the way, mun elämäni ei ole mikään v.tun terapeuttinen ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän naiset voi olla narsisteja vaan vahvoja itsenäisiä naisia. Go get them girl!
No en ole narsisti, mutta kusipää ja joskus vähän psyko:))
Et eihän se ihme ole, jossei miehet uskalla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on juuri sukupuolinarsismia ja kuvitelmia omasta suuruudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on juuri sukupuolinarsismia ja kuvitelmia omasta suuruudesta.
Mikä on kuvitelma omasta suuruudesta, kerrotko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on kuvitelma omasta suuruudesta, kerrotko?
Mä voin kertoa. Se on sitä, että kuvittelee merkitsevänsä yhtään mitään itselleen, kumppanilleen tai koko maailmalle.
Koska millään ja kellään täälä ei ole mitään merkitystä, me ollaan vaan hajonneita bittejä leijumassa avaruudessa ja ainoa kehen voi luottaa jotta edes jotenkin pysyy kasassa ja kurssissa niin on oma terapeutti!
Hän osaa ajaa sinut sinne sohvan nurkkaan minne merkityksetön lihasäkki kuulutkin ja myös keskittymään tärkeimpään eli olemaan ahkera työntekijä ja ansaita paljon rahaa jolla voi maksaa arvokkaan terapiansa hamaan iäisyyteen asti.
Usko elämään ja minkäänlaiseeen muuhun omaan merkitykseen paitsi totaaliseen syyllisyyteen omasta olemassaolosta, on pelkkää epätieteellistä huuhaata josta ei ole kuin haittaa täälä turhuuden ja kuoleman laaksossa päämäärättä vaeltaville hiukkasmassoille jliden ainos todellinen merkitys on lisääntyä hallitusti ja tuottaa.
Tai jos vaikka kuvittelee olevansa peräti hyvä jossain, ehkä jopa siinä parempi kun jotkut muut pikku nilviäiset!! Ei herranjestas eieiei tuollaista sovi ajatella!
Vaikka olisi myynyt miljoona levyä tai suunnitellut barokkilinnan tai säveltänyt oopperan jota on kuunneltu 300 vuotta, niin KUKAAN EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN EIKÄ SAA AJATELLA MINÄ HETKENÄ, EI EDES NANOSEKUNNIN AIKAA PYSTYVÄNSÄ MIHINKÄÄN. PISTE. VAIN TERAPEUTTI PYSTYY.
AINOA, MILLÄ ON VÄLIÄ, ON SYYLLISYYS TYÖ JA TERAPIA!
NIIN ja P.S Rakkaudella nyt ei sitten ainakaan ole mitään väliä, sekin on vaan yksi massiivinen ongelma jota pitää välttää ja järjellistää kunnes tunteiden kuolema meidät erottaa!!! Kumppaniehdokas on vihollinen ja ongelma ja terapeutin kilpailija koska rakastunut ihminen nyt aina on ihan täysin villiintynyt sekopää ja kuvittelee AINA liikoja itsestään ja omasta merkityksestään toiselle ihmiselle.
NIIN. Jos mies tunnistat itsesi, niin varo minua, sinä rakkautemme ja elämäni pilaaja ja vastenmielinen, typerä ja johdateltava surkimus. Ei enää hyvällä kohdata, sen vannon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä voin kertoa. Se on sitä, että kuvittelee merkitsevänsä yhtään mitään itselleen, kumppanilleen tai koko maailmalle.
Koska millään ja kellään täälä ei ole mitään merkitystä, me ollaan vaan hajonneita bittejä leijumassa avaruudessa ja ainoa kehen voi luottaa jotta edes jotenkin pysyy kasassa ja kurssissa niin on oma terapeutti!
Hän osaa ajaa sinut sinne sohvan nurkkaan minne merkityksetön lihasäkki kuulutkin ja myös keskittymään tärkeimpään eli olemaan ahkera työntekijä ja ansaita paljon rahaa jolla voi maksaa arvokkaan terapiansa hamaan iäisyyteen asti.
Usko elämään ja minkäänlaiseeen muuhun omaan merkitykseen paitsi totaaliseen syyllisyyteen omasta olemassaolosta, on pelkkää epätieteellistä huuhaata josta ei ole kuin haittaa täälä turhuuden ja kuoleman laaksossa päämäärättä vaeltaville hiukkasmassoille jliden ainos todellinen merkitys on lisääntyä hallitusti ja tuottaa.
Tai jos vaikka kuvittelee olevansa peräti hyvä jossain, ehkä jopa siinä parempi kun jotkut muut pikku nilviäiset!! Ei herranjestas eieiei tuollaista sovi ajatella!
Vaikka olisi myynyt miljoona levyä tai suunnitellut barokkilinnan tai säveltänyt oopperan jota on kuunneltu 300 vuotta, niin KUKAAN EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN EIKÄ SAA AJATELLA MINÄ HETKENÄ, EI EDES NANOSEKUNNIN AIKAA PYSTYVÄNSÄ MIHINKÄÄN. PISTE. VAIN TERAPEUTTI PYSTYY.
NIIN ja P.S Rakkaudella nyt ei sitten ainakaan ole mitään väliä, sekin on vaan yksi massiivinen ongelma jota pitää välttää ja järjellistää kunnes tunteiden kuolema meidät erottaa!!! Kumppaniehdokas on vihollinen ja ongelma ja terapeutin kilpailija koska rakastunut ihminen nyt aina on ihan täysin villiintynyt sekopää ja kuvittelee AINA liikoja itsestään ja omasta merkityksestään toiselle ihmiselle.
NIIN. Jos mies tunnistat itsesi, niin varo minua, sinä rakkautemme ja elämäni pilaaja ja vastenmielinen, typerä ja johdateltava surkimus. Ei enää hyvällä kohdata, sen vannon.Psykoista puheen ollen.
Huonolla tolalla on Suomen mielenterveyspalvelut.
Feminismi tuottaa tällaista Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NIIN. Jos mies tunnistat itsesi, niin varo minua, sinä rakkautemme ja elämäni pilaaja ja vastenmielinen, typerä ja johdateltava surkimus. Ei enää hyvällä kohdata, sen vannon.Kovinmpitkän litanian olet mies jaksanut taas möykätä itsellesi. Haistakaa jo home tällaisiin setteihin uskovat🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovinmpitkän litanian olet mies jaksanut taas möykätä itsellesi. Haistakaa jo home tällaisiin setteihin uskovat🤣
Tietenkin on ymmärrettävää jos elämässä ei ole muita sisältöä kuin demonisoida hyvin kaukaa hakien ihmistä jota kohtaan tuntee järjenvastaista katkeruutta, myös muussa merkityksessä kuin bimbokateus osaa ne muutkin teineillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykoista puheen ollen.
Huonolla tolalla on Suomen mielenterveyspalvelut.
Feminismi tuottaa tällaista Suomessa.En osaa tuohon kommentoida mitään. Yksi tuttu on saanut kyllä hyvää hoitoa ja ollut tyytyväinen.
Oma käsitys on, että terapeutin täytyisi olla psyykkisesti vahva ja tarpeeksi älykäs jotta voi pyörittää niitä abstraktioita joita elämä on muodoiltaan ja kyetä vaikuttamaan ongelmakohtiin terapeuttisesti.
Itse en näe ongelmaa siinä että elämä on usein kamalaa, vaikeaa ja traumatisoivaa. Siitä vaan täytyy puskea läpi joko joskus yksin tai muiden avulla. Elämän perusluonnetta ei voi muuttaa terapialla eikä millään muullakaan. Osa siitä on ihan kamalaa, kuten jokaisen ihmisenkin luonteessa on kamalia asioita eikä niitä terapia poista.
Semmoinen iäinen perseenkaiveluterapia? Onko siitä hyötyä todellakin, että vuosikaudet velloo omissa ikuisissa ongelmissaan ja pitää elämää tauolla ja muita ihmisiä loitolla?
Silloin ei voi itse kokea olevansa merkityksellinen jos on täysin sulkeutunut, koska ihmisen merkityksellisyys koostuu teoista ja kohtaamisista joita elämässä on massiiviset määrät, joten jokainen ihminen on erittäin merkittävä itselleen, muille ja universumille. Koko elämä ja kaikkeus on täynnä merkitystä, sekä positiivista, että negatiivista.
Tämä on sitä uskoa ja luottamusta ELÄMÄÄN, joka vakauttaa ytimen. Ja se ydin pysyy elämän hajotessa käsiin🎡 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin on ymmärrettävää jos elämässä ei ole muita sisältöä kuin demonisoida hyvin kaukaa hakien ihmistä jota kohtaan tuntee järjenvastaista katkeruutta, myös muussa merkityksessä kuin bimbokateus osaa ne muutkin teineillä
Semmoista se on kun on sekä energinen, että pohdiskeleva.
Siinä olet kyllä oikeassa, että oletukseni exkaivattuni terapiasta oli todella kaukaa haettua.
Oletus syistä hänen problemaattisen saamattomuutensa takana. Ehkä terapeutti tai naispuolinen "ystävä" kuiskuttelemassa korvaan huonoja neuvojansa siitä mitä ihmiset SAAVAT merkitä toisilleen ja mitkä tunteet ovat OIKEUTETTUJA. Latistamassa omaa etuaan tavoitellen. Niinhän se menee, tiedän kyllä.
Jos aikuisuus tarkoittaa unelmien ja itsensä kieltämistä ja omanarvontunteen sterilointia, niin ok oon sit teini, ikuisesti:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä olet kyllä oikeassa, että oletukseni exkaivattuni terapiasta oli todella kaukaa haettua.
Oletus syistä hänen problemaattisen saamattomuutensa takana. Ehkä terapeutti tai naispuolinen "ystävä" kuiskuttelemassa korvaan huonoja neuvojansa siitä mitä ihmiset SAAVAT merkitä toisilleen ja mitkä tunteet ovat OIKEUTETTUJA. Latistamassa omaa etuaan tavoitellen. Niinhän se menee, tiedän kyllä.
Jos aikuisuus tarkoittaa unelmien ja itsensä kieltämistä ja omanarvontunteen sterilointia, niin ok oon sit teini, ikuisesti:)Nyt on mielenkiintoista kommentointia kaksi kommenttia yllä!
Niin, ketä semmoinen ns. konttorihoito oikeasti auttaa, jos se ei koostu muusta kuin puhumisesta eikä kuuntelija/terapeutti aktiivisesti ohjaa potilasta uusien näkökulmien ja valintojen äärelle? Terapeutilla tulisi vähintään olla jonkinlainen näkemys potilaan ongelmien juurisyystä ja systemaattinen lähestymistapa, miten niitä lähdetään purkamaan ja korjaamaan.
Olen kuullut, että mielenterveyspalveluissa on jopa apua haettaessa kielletty puhumasta aiheista, jotka on kuulijalle liian rankkoja. Siis anteeksi mitä? Se potilas on ne asiat kokenut ja niihin hakee apua eikä avunantajataho kestä kohdata niitä edes puheen ja sanojen tasolla. Miten sitä apua sitten oikein saa, jos terapeutti, tai mielenterveyshoitaja itse on ns. elämänpelkuri?
Ja tarkoittaako aikuistuminen tosiaan oman itsensä kuohitsemista, sitä että lakkaa elämästä kuten itse tahtoo ja ahtaa itsensä, vaikka sitten väkisin ja masennuslääkkeiden avulla, yhteiskunnan kapeisiin muotteihin? Onko tärkeämpää olla sellainen kuin on, vai sellainen kuin muiden mielestä pitäisi olla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja persaukiselta. Oli saanut vissiiin häödön. MV?
Tehnyt rikoksen, petoksen, rikosrekisteri? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkin sen sijaan, että kykenisit edes jonkinlaiseen myötätuntoon, niin haukut siinä. Olet ihan ö-mappiasinesta sinäkin.Ihan legit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan legit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä päätä mikä toisille on syy ja seuraus ja mikä niiden oikeudellisuus etkä sitä mitä minä "saan" tuntea. Taas vaan lisää kaikkitietävää paasausta.
Täysin perseestä nykyterapian paradoksihuuhaata, ettei toisten ihmisten teoilla ole mitään merkitystä ja on itse vastuussa kaikesta.
Maksakaa vaan huijariterapeuteillenne kovat rahat tästä "omavastuu"paskasta, ei mene minuun läpi tämä tyyli. Istutte pää syvällä omassa perseessä hautaan saakka terapeutin sohvalla ja huijarit nyökyttelee ja hymisee 100€/tuntipalkalla.
Kiitos, olen jo pääsemässä irti, mutta vihaan ja haukun ihan niin pitkään kun itseäni huvittaa ja tuntuu vaikka s.tsna koko loppuelämäni:))
Eikä minulla ole mitään "ongelmia", by the way, mun elämäni ei ole mikään v.tun terapeuttinen ongelma.Ihan legit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aikuisuus tarkoittaa unelmien ja itsensä kieltämistä ja omanarvontunteen sterilointia, niin ok oon sit teini, ikuisesti:)Toivottavasti olet steriloinut terveydenhuollossa itsesi. Toivottavasti et ole lisääntynyt.
Kerran-pari tapasin vähän kopiosi ja heräsi huoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on mielenkiintoista kommentointia kaksi kommenttia yllä!
Niin, ketä semmoinen ns. konttorihoito oikeasti auttaa, jos se ei koostu muusta kuin puhumisesta eikä kuuntelija/terapeutti aktiivisesti ohjaa potilasta uusien näkökulmien ja valintojen äärelle? Terapeutilla tulisi vähintään olla jonkinlainen näkemys potilaan ongelmien juurisyystä ja systemaattinen lähestymistapa, miten niitä lähdetään purkamaan ja korjaamaan.
Olen kuullut, että mielenterveyspalveluissa on jopa apua haettaessa kielletty puhumasta aiheista, jotka on kuulijalle liian rankkoja. Siis anteeksi mitä? Se potilas on ne asiat kokenut ja niihin hakee apua eikä avunantajataho kestä kohdata niitä edes puheen ja sanojen tasolla. Miten sitä apua sitten oikein saa, jos terapeutti, tai mielenterveyshoitaja itse on ns. elämänpelkuri?
Ja tarkoittaako aikuistuminen tosiaan oman itsensä kuohitsemista, sitä että lakkaa elämästä kuten itse tahtoo ja ahtaa itsensä, vaikka sitten väkisin ja masennuslääkkeiden avulla, yhteiskunnan kapeisiin muotteihin? Onko tärkeämpää olla sellainen kuin on, vai sellainen kuin muiden mielestä pitäisi olla?Legit
- Anonyymi
En tiedä sitä hetkeä.
Koska en ole missään vaiheessa asettanut tuollaisia odotuksia hänelle. Että pitäisi tehdä mulle tilaa elämäänsä. Tai muuttaa elämäänsä.
Siitä että joskus on ajatellut minua, on ollut ehkä toive. En tiedä, miksi sitä toivoo vastavuoroisuutta.
Eroista tai maailmankuvistaan en tiedä tarpeeksi hyvin, en tiedä liittyykö ne mitenkään ihastumisiin.
Joillekin voi ehkä liittyä. Että vaatii tietynlaisen ajattelun, eli samanlaisen kuin itsellä on.- Anonyymi
"Eroista tai maailmankuvistaan en tiedä tarpeeksi hyvin, en tiedä liittyykö ne mitenkään ihastumisiin.
Joillekin voi ehkä liittyä. Että vaatii tietynlaisen ajattelun, eli samanlaisen kuin itsellä on."
Maailmankuva ja arvot päättävät lopulta ovatko ihmiset yhdessä vai ei.
Ihastuminen ja rakastuminen ovat satua, mutta yhteisten arvojen toteutuessa heräät noista rakkauteen joka vain on.
- Anonyymi
Tiedän. Vaikka en mä häntä ollut varsinaisesti ikävöinyt, niin tiedän tuon tunteen, kun yhtäkkiä tajuat, että joku on muuttunut ihan eri ihmiseksi. Mä törmäsin ensirakkauteeni silleen yllättäen ja hetken hänen kanssaan juttelin ja siinä jutellessa totesin, että hän on on nykyään aivan totaalisen eri ihminen. Sellainen, jonka kanssa mä oikein jaksanut edes kymmentä minuuttia puhua.
- Anonyymi
Entäs jos se olet sinä joka olet muuttunut eikä se toinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti näin onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se oli hän. Hän puhui täysin eri asioita, ajatteli täysin toisin, oli ylipäänsä jotain aivan muuta. Ja outoa, että otat muuttumisen jotenkin moitteena. Aloituksessakin sanottiin, että ei kyse ole mistään hyvä/huono akselista, vaan muutoksesta. Mä itse olen muuttunut noilta osin suorastaan hämmentävän vähän ja tämä on asia, jonka se ensirakkautenikin totesi, ihan ääneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se oli hän. Hän puhui täysin eri asioita, ajatteli täysin toisin, oli ylipäänsä jotain aivan muuta. Ja outoa, että otat muuttumisen jotenkin moitteena. Aloituksessakin sanottiin, että ei kyse ole mistään hyvä/huono akselista, vaan muutoksesta. Mä itse olen muuttunut noilta osin suorastaan hämmentävän vähän ja tämä on asia, jonka se ensirakkautenikin totesi, ihan ääneen.
No ehkä tunne oli molemminpuoleinen sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä tunne oli molemminpuoleinen sitten.
Mikä tunne. Se, että toinen ei ole muuttunut vai? Ei kun nimenomaan ei ollut molemminpuolinen. Hän oli minusta muuttunut ja minä taas hänen mielestään en.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tunne. Se, että toinen ei ole muuttunut vai? Ei kun nimenomaan ei ollut molemminpuolinen. Hän oli minusta muuttunut ja minä taas hänen mielestään en.
Ei vaan että sellainen, jonka kanssa mä oikein jaksanut edes kymmentä minuuttia puhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan että sellainen, jonka kanssa mä oikein jaksanut edes kymmentä minuuttia puhua.
Outoa, että pidät tuota jotekin erityisen negatiivisena. Minulle se on neutraalia ja valtaosa maailman väestöstä on sellaista, että en mä heidän kanssaan kauheammin jaksa jutella. Olemme vaan niin kovin erilaisia ja mielenkinnon kohteet aivan erit ja eipä jutunjuurta nyt kauheasti ole. Sitä voi sitten jutella vaikka toiset kymmenen minuuttia uudestaan kymmenen vuoden päästä. Hän kyllä olisi siinä halunnut mennä kahville ja jotain, mutta mä poistuin kiireeseen vedoten, mutta kyllähän hänellä saattoi olla ihan vaan tosi tylsää. Mene ja tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa, että pidät tuota jotekin erityisen negatiivisena. Minulle se on neutraalia ja valtaosa maailman väestöstä on sellaista, että en mä heidän kanssaan kauheammin jaksa jutella. Olemme vaan niin kovin erilaisia ja mielenkinnon kohteet aivan erit ja eipä jutunjuurta nyt kauheasti ole. Sitä voi sitten jutella vaikka toiset kymmenen minuuttia uudestaan kymmenen vuoden päästä. Hän kyllä olisi siinä halunnut mennä kahville ja jotain, mutta mä poistuin kiireeseen vedoten, mutta kyllähän hänellä saattoi olla ihan vaan tosi tylsää. Mene ja tiedä.
" Hän kyllä olisi siinä halunnut mennä kahville ja jotain, mutta mä poistuin kiireeseen vedoten, mutta kyllähän hänellä saattoi olla ihan vaan tosi tylsää."
Hän oli ystävällinen. Voisit opetella sitä joskus. Hyviä tapoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Hän kyllä olisi siinä halunnut mennä kahville ja jotain, mutta mä poistuin kiireeseen vedoten, mutta kyllähän hänellä saattoi olla ihan vaan tosi tylsää."
Hän oli ystävällinen. Voisit opetella sitä joskus. Hyviä tapoja.Et sinä sitä tiedä, en minä sitä tiedä. Kukaan muu ei tiedä kuin hän, että mitä hän ajatteli. Kaikki muu on pelkkään oletusta.
Minusta ei ole mitenkään ystävällistä esittää että kiinnostaa, jos ei todellakaan kiinnosta. Vaan kuka nyt mitäkin kohteliaisuutena pitää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän oli ystävällinen. Voisit opetella sitä joskus. Hyviä tapoja.Jos olisin erikseen hänet sopinut jossakin tapaavani, niin silloin voisi kohteliaisuudesta puhuakin. Vaan jos sattumalta johonkuhun jossakin törmäät, niin ei sinulla ole mitään kohteliaisuusvelvoitetta hänen kanssaan sen kummemmin aikaa viettää.
- Anonyymi
Voi uidu, ensirakkauteen.
Siitä on 40 vuotta. Ihan törmäsit, koska ei rillejä pääss. Oliko se varmasti edes se? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Hyvä kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Munas oli muuttunut. Monellakin tapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä turhaan jaarittelemaan. Äksöniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Munas oli muuttunut. Monellakin tapaa.
Toivottavasti ei olis muuttunu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä turhaan jaarittelemaan. Äksöniä.
No sitäpä juuri. Äksöniä tähä hommaa.
- Anonyymi
Lähes näin yhden vastaavan kerran matkalla.
- Anonyymi
Tiesän sen huono ihminen paha
- Anonyymi
Minulla on ollut viidentoista vuoden aikana muutama ihastuminen, mutta ihastumisen tunne on loppunut aika nopeasti, enkä ole kokenut tarvetta ruveta tutustumaan keneenkään. Ihastumiset ovat sattuneet sellaisina aikoina, kun elämässä tapahtui jotain minulle traumaattista. Ajattelin jo aikoinaan kun erosin kauan kestäneestä parisuhteesta etten halua uutta parisuhdetta.
- Anonyymi
Näin se menee minunkin mielestäni.
- Anonyymi
Ehkä noinkin, mutta yleensä pitäisi ihminen tuntea ennen kuin voi sanoa, että sopiiko yhteen vai ei. Jos ei tunne tai tutustu, ei voi olla koskaan varma toisesta, millainen hän on jne.
- Anonyymi
Mutta jos tämä on totta, niin silloin on sama rakastaa vain itseään.
Jos pitää samanlainen maailmankuva olla.
Ei noilla asioilla ole mitåän väliä. - Anonyymi
Näinpä ei ole munkaan ex muuttunut vaikka olen sitä niin toivonut mutta kun ei niin ei itse olen hänelle ollut tuki ja turva mutta kun aina täytyy minua kiusata sitä en siedä mieheltä naiselle
- Anonyymi
Kyllä ne turhat toiveet siitä horotteluksi muuttuu jatka samaan malliin
- Anonyymi
Se ei ole onnellinen loppu, josta oli unelmoinut, mutta se kaikki on osa sitä, mitä käy läpi. Tapa, jolla elämä muuttuu. Tapa, jolla ihmiset ja asiat katoavat. Sitten ilmestyy odottamatta ja pitää lähellään.
- Anonyymi
Ei. En tiedä, miltä tuntuu ikävän loppu. Luultavasti en tule tietämäänkään. En myöskään vielä tiedä, miltä tuntuu loppu. Kaiken loppu. Sen mitä luultavimmin tuun tietämään. Kuten me kaikki. Ajallaan. Niin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408227
- 1265247
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786