Kaasulieden asennus

Anonyymi-ap

Mitä vaatimuksia kaasulieden asennukselle mökin keittiöön? Perus 2-liekkinen ei upotettava malli. Kaasupullo ulos ulkoseinään telineeseen ja siitä letku seinän läpi sisälle?

8

1230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

https://tukes.fi/documents/5470659/6424402/Käytä+nestekaasua+oikein/d98935b0-90e1-4237-9455-dd10f1c0387f/Käytä+nestekaasua+oikein.pdf?t=1516702375000

"Kaasuletkua ei saa johtaa ulkoseinän läpi"

-Järjetön määräys joka aiheuttaa sen että pullo on sitten monella sisällä, kun kiinteän putken seinän läpi saa asentaa vain hyväksytty asennusliike.

• Anonyymi

Miksi se pullo täytyy asentaa ulos?

• Anonyymi

Jos tulee vuoto niin kaasut jäävät ulos. Turvallisuusasia siis. 1.2 m letkun pituutta en ymmärrä. Omassa mökissä kaasupullo ulkoseinällä katetussa telineessä mistä letkulla kaasuliedelle. Läpiviennin kohdalla olen vetänyt kaasuletkun puutarhaletkun sisään jotta ei tule nirhaumia joille sinällään todennäköisyys on pieni koska letkuun kosketaan ainoastaan silloin kun kaasupullo vaihdetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tulee vuoto niin kaasut jäävät ulos. Turvallisuusasia siis. 1.2 m letkun pituutta en ymmärrä. Omassa mökissä kaasupullo ulkoseinällä katetussa telineessä mistä letkulla kaasuliedelle. Läpiviennin kohdalla olen vetänyt kaasuletkun puutarhaletkun sisään jotta ei tule nirhaumia joille sinällään todennäköisyys on pieni koska letkuun kosketaan ainoastaan silloin kun kaasupullo vaihdetaan.

Kaasuletkut ei ole ikuisia. Kesällä vaihdoin ulkogrilliin uuden letkun harastuneen tilalle. Grilli ja letku olivat vain 4 v vanhoja. Kaasuletkujen vaihtoväliksi suositellaan 3-5 vuotta ja paineensäätimien uusinta 10 v välein.

• Anonyymi

Tekeekö joku oikeasti reiän ulkoseinään, kaasupullon letkun vuoksi?
      Oikeesti…?

Hae 2,5 kilonen kaasupullo, niin ei niin pelota.
      Letkut kunnolla kiinni, tee vaahto ja tarkista kiinnitys.

Ole kunnolla, älä rymyytä, niin homma toimii.

Keittotaso turvalliselle alustalle, eikä mitään romua lähelle.

Siisti keittiö.

• Anonyymi

Tiedän monia mökkejä ja pari asuintaloakin, joissa kaasupullo on ulkona. Jos pullon laittaa ulos, niin seinän läpi tulee putki, ei letku. Luvanvaraisia hommia, itse näitä ei saisi tehdä.

• Anonyymi

Samaa mieltä, ei missään tapauksessa letkulla, kupariputkella pitää tuoda seinän läpi!

Ehdottomasti kannattaa viedä kaasupullot ulos, mitä niitä turhaan sisällä säilyttää tilaa viemässä. Putken asentaminen ja liitokset ovat tosiaan luvanvaraisia, mutta helppo tehdä itsekin jos teon hetkellä sattuu vahingossa unohtamaan tuonvaatimuksen .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1289
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1078
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1050
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      999
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      161
      978
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      953
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      866
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      725
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      724
    Aihe