Mitä vaatimuksia kaasulieden asennukselle mökin keittiöön? Perus 2-liekkinen ei upotettava malli. Kaasupullo ulos ulkoseinään telineeseen ja siitä letku seinän läpi sisälle?
Kaasulieden asennus
8
1143
Vastaukset
- Anonyymi
https://tukes.fi/documents/5470659/6424402/Käytä+nestekaasua+oikein/d98935b0-90e1-4237-9455-dd10f1c0387f/Käytä+nestekaasua+oikein.pdf?t=1516702375000
"Kaasuletkua ei saa johtaa ulkoseinän läpi"
-Järjetön määräys joka aiheuttaa sen että pullo on sitten monella sisällä, kun kiinteän putken seinän läpi saa asentaa vain hyväksytty asennusliike. - Anonyymi
Miksi se pullo täytyy asentaa ulos?
- Anonyymi
Jos tulee vuoto niin kaasut jäävät ulos. Turvallisuusasia siis. 1.2 m letkun pituutta en ymmärrä. Omassa mökissä kaasupullo ulkoseinällä katetussa telineessä mistä letkulla kaasuliedelle. Läpiviennin kohdalla olen vetänyt kaasuletkun puutarhaletkun sisään jotta ei tule nirhaumia joille sinällään todennäköisyys on pieni koska letkuun kosketaan ainoastaan silloin kun kaasupullo vaihdetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tulee vuoto niin kaasut jäävät ulos. Turvallisuusasia siis. 1.2 m letkun pituutta en ymmärrä. Omassa mökissä kaasupullo ulkoseinällä katetussa telineessä mistä letkulla kaasuliedelle. Läpiviennin kohdalla olen vetänyt kaasuletkun puutarhaletkun sisään jotta ei tule nirhaumia joille sinällään todennäköisyys on pieni koska letkuun kosketaan ainoastaan silloin kun kaasupullo vaihdetaan.
Kaasuletkut ei ole ikuisia. Kesällä vaihdoin ulkogrilliin uuden letkun harastuneen tilalle. Grilli ja letku olivat vain 4 v vanhoja. Kaasuletkujen vaihtoväliksi suositellaan 3-5 vuotta ja paineensäätimien uusinta 10 v välein.
- Anonyymi
Tekeekö joku oikeasti reiän ulkoseinään, kaasupullon letkun vuoksi?
Oikeesti…?
Hae 2,5 kilonen kaasupullo, niin ei niin pelota.
Letkut kunnolla kiinni, tee vaahto ja tarkista kiinnitys.
Ole kunnolla, älä rymyytä, niin homma toimii.
Keittotaso turvalliselle alustalle, eikä mitään romua lähelle.
Siisti keittiö.- Anonyymi
Tiedän monia mökkejä ja pari asuintaloakin, joissa kaasupullo on ulkona. Jos pullon laittaa ulos, niin seinän läpi tulee putki, ei letku. Luvanvaraisia hommia, itse näitä ei saisi tehdä.
- Anonyymi
Samaa mieltä, ei missään tapauksessa letkulla, kupariputkella pitää tuoda seinän läpi!
Ehdottomasti kannattaa viedä kaasupullot ulos, mitä niitä turhaan sisällä säilyttää tilaa viemässä. Putken asentaminen ja liitokset ovat tosiaan luvanvaraisia, mutta helppo tehdä itsekin jos teon hetkellä sattuu vahingossa unohtamaan tuonvaatimuksen .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818