Seurasin tänä aamuna kun useammalla suojatiellä koululaiset yrittivät päästä yli, mutta autoilijat välillä letkoina ja välillä yksittäin (kuskeina miehiä, naisia, kaiken ikäisiä) ajoivat vaan läpi - pysähtymättä. Ei ollut ensimmäinen kerta - mutta aattelin nyt kysyä: te jotka tunnistatte itsenne tästä tai jonkun perheenjäsenen joka ajaa näin, mistä johtuu? Eikö osata liikennesääntöjä? Mikä mättää? Mikä lääkkeeksi vai onko lääkkeet syömättä?
Autoilijoiden suojatiekäytös ala-arvoista Loviisassa
10
408
Vastaukset
- Anonyymi
Keskustan alueella nopeusrajoitus tulisi laskea 30 km/h Tuollaisessa pieniruutuisessa kaavassa 40 on ihan liikaa. Mikä kiire?
- Anonyymi
Hölönpölön sun juttujas. Ennen oli taajamassa 50km/h rajoitus ja se olisi paras myös nyt.
Jos ajokyky on vajonnut niin alas, että kykenee ajamaan vain 30 joka tuntuisi riittävälle niin olisi parasta siirtyä julkisiin. Kiireellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että 50 olisi sopiva taajamarajoitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölönpölön sun juttujas. Ennen oli taajamassa 50km/h rajoitus ja se olisi paras myös nyt.
Jos ajokyky on vajonnut niin alas, että kykenee ajamaan vain 30 joka tuntuisi riittävälle niin olisi parasta siirtyä julkisiin. Kiireellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että 50 olisi sopiva taajamarajoitus.Pässinpäät ei tajuu että tuo keskusta on ihan eri asia kuin taajama ympärillä. Sielon mummoja ja pentuja ja kaikki tunkee keskustassa apteekista torille ja päin vastoin. Mene muualle ajelee sitä 50 joka on sallittu.
- Anonyymi
Vielä 70 luvulla Kotkassa ei ollut nopeusrajoitusta. Kaikki istui ratin takana katse oikealle. Olen ollut kyydissä 120 km tunnissa Keskuskadulla. Ei silloin tapahtunut mitään, mutta olihan vähemmän autoja liikenteessä.
- Anonyymi
Ei muuten pidä paikkaansa. Taajamanopeudet tulivat Kotkaan jo 50-luvun lopulla. Sitä ennen kaahaajia rangaistiin järjestyssakolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa. Taajamanopeudet tulivat Kotkaan jo 50-luvun lopulla. Sitä ennen kaahaajia rangaistiin järjestyssakolla.
Nopeusrajoituksen käsite ja liikennemerkki lisättiin tieliikennelakiin vuonna 1937.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa. Taajamanopeudet tulivat Kotkaan jo 50-luvun lopulla. Sitä ennen kaahaajia rangaistiin järjestyssakolla.
Ei pidä paikkaansa! Kotkassa ei ollut nopeusrajoituksia 70:luvun alussa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa. Taajamanopeudet tulivat Kotkaan jo 50-luvun lopulla. Sitä ennen kaahaajia rangaistiin järjestyssakolla.
Aivan
- Anonyymi
Sivistyskaupungeissa on jo laskettu keskustan nopeuksia
https://yle.fi/a/3-12626599 - Anonyymi
Tuntuu että monet vaan kiihdyttää keskustassa kun lähdet ylittämään suojatietä. Olen joutunut itse jos suojatielle astuttuani pakittamaan takaisin jalkakäytävän puolelle etten tullut yliajetuksi. Tuolloin muuten rauhallisesta luonteestani poiketen päästin kunnon kirosanat, tietenkään kuski ei näitä kuullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2504526Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1242961Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412722Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051543Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn171437- 521285
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2021067- 471055