Seurasin tänä aamuna kun useammalla suojatiellä koululaiset yrittivät päästä yli, mutta autoilijat välillä letkoina ja välillä yksittäin (kuskeina miehiä, naisia, kaiken ikäisiä) ajoivat vaan läpi - pysähtymättä. Ei ollut ensimmäinen kerta - mutta aattelin nyt kysyä: te jotka tunnistatte itsenne tästä tai jonkun perheenjäsenen joka ajaa näin, mistä johtuu? Eikö osata liikennesääntöjä? Mikä mättää? Mikä lääkkeeksi vai onko lääkkeet syömättä?
Autoilijoiden suojatiekäytös ala-arvoista Loviisassa
10
370
Vastaukset
- Anonyymi
Keskustan alueella nopeusrajoitus tulisi laskea 30 km/h Tuollaisessa pieniruutuisessa kaavassa 40 on ihan liikaa. Mikä kiire?
- Anonyymi
Hölönpölön sun juttujas. Ennen oli taajamassa 50km/h rajoitus ja se olisi paras myös nyt.
Jos ajokyky on vajonnut niin alas, että kykenee ajamaan vain 30 joka tuntuisi riittävälle niin olisi parasta siirtyä julkisiin. Kiireellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että 50 olisi sopiva taajamarajoitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölönpölön sun juttujas. Ennen oli taajamassa 50km/h rajoitus ja se olisi paras myös nyt.
Jos ajokyky on vajonnut niin alas, että kykenee ajamaan vain 30 joka tuntuisi riittävälle niin olisi parasta siirtyä julkisiin. Kiireellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että 50 olisi sopiva taajamarajoitus.Pässinpäät ei tajuu että tuo keskusta on ihan eri asia kuin taajama ympärillä. Sielon mummoja ja pentuja ja kaikki tunkee keskustassa apteekista torille ja päin vastoin. Mene muualle ajelee sitä 50 joka on sallittu.
- Anonyymi
Vielä 70 luvulla Kotkassa ei ollut nopeusrajoitusta. Kaikki istui ratin takana katse oikealle. Olen ollut kyydissä 120 km tunnissa Keskuskadulla. Ei silloin tapahtunut mitään, mutta olihan vähemmän autoja liikenteessä.
- Anonyymi
Ei muuten pidä paikkaansa. Taajamanopeudet tulivat Kotkaan jo 50-luvun lopulla. Sitä ennen kaahaajia rangaistiin järjestyssakolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa. Taajamanopeudet tulivat Kotkaan jo 50-luvun lopulla. Sitä ennen kaahaajia rangaistiin järjestyssakolla.
Nopeusrajoituksen käsite ja liikennemerkki lisättiin tieliikennelakiin vuonna 1937.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa. Taajamanopeudet tulivat Kotkaan jo 50-luvun lopulla. Sitä ennen kaahaajia rangaistiin järjestyssakolla.
Ei pidä paikkaansa! Kotkassa ei ollut nopeusrajoituksia 70:luvun alussa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa. Taajamanopeudet tulivat Kotkaan jo 50-luvun lopulla. Sitä ennen kaahaajia rangaistiin järjestyssakolla.
Aivan
- Anonyymi
Sivistyskaupungeissa on jo laskettu keskustan nopeuksia
https://yle.fi/a/3-12626599 - Anonyymi
Tuntuu että monet vaan kiihdyttää keskustassa kun lähdet ylittämään suojatietä. Olen joutunut itse jos suojatielle astuttuani pakittamaan takaisin jalkakäytävän puolelle etten tullut yliajetuksi. Tuolloin muuten rauhallisesta luonteestani poiketen päästin kunnon kirosanat, tietenkään kuski ei näitä kuullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663042Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91801- 1121666
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241229- 123967
- 93933
- 60924
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil65907Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6825- 34800