Aurinko teho neliölle

Anonyymi-ap

Global Radiation 62 W/m²

17

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei oaljon lämmitä enää
      Elei 9lse suuret kalliit paneelit voi saada vielä 3 kwh

• Anonyymi

Paneelien teho ei vaikuta siihen mitenkään mikä on auringon keskimääräinen säteilyteho neliömetrille maailmanlaajuisesti.

• Anonyymi

Eteläsuomessa tuo max teho on noin 950W/m2.

• Anonyymi

Etelä Suomen teho on noin 800W/m2.
        Tuo Global Radiation 62 W/m² on todennäköisesti laskettu koko maapallon pinta-alalle samanaikaisesti kohdistuneena tehona eli myös yön puoli on mukana pinta-alassa.

• Anonyymi

Ei kun se oli se oli 60,wm2 miyaushetkellä

• Anonyymi

Yöllä vai varjossa mitattu? minulla on keskimäärin 60kwh vrk tuotanto niin ei kyllä ole 1000m2 paneeleita katolla, jokin mättää sinun "tiedoissasi"

• Sinulla on siis keskimäärin 2.5kW tuotto paneeleilla ja ei siihen nyt 1000neliöö tarvita. Jokunen kymmenen ihan piisaa.

• Anonyymi
        Pauke84 kirjoitti:

Sinulla on siis keskimäärin 2.5kW tuotto paneeleilla ja ei siihen nyt 1000neliöö tarvita. Jokunen kymmenen ihan piisaa.

Siis lähinnä tarkotin tuota alottajan viestiä jos keskiarvo auringon voimakkuudelle on tuo hänen sanomansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis lähinnä tarkotin tuota alottajan viestiä jos keskiarvo auringon voimakkuudelle on tuo hänen sanomansa.

Ku lasket, niin ei tuo 62W/m2 kaukana sinunkaan voimalasi keskimääräisestä tehosta ole vuositasolla.

Käsittääkseni 16 paneelin pinta-ala on luokkaa 30m2. 62W/m2*30m2*0.3=0.6kW keskimäärin tuottoq koko vuoden aikana. Aurinko säteilee paneeleille keskimäärin 1.9kW teholla eli kerroin 0.3 hyötysuhteesta. Vuodessa tuotat siis yhteensä noin 5000kWh sähköä.

Ja ennen ku joku tarkastaa lukuja, niin heittelin ne päästäni suuntaa antavina ja laskin päässä. Varmasti hyötysuhteet vaihtelee, myös pinta-alat jne. Valitsin helppoja lukuja laskea päässä pyöristäen.

• Anonyymi

• Anonyymi

Klo 8.40 Vaisalan nettisivuita ilmeiseti maailman tarkin mmittaus,tulos
        Veratuna ryhmän tietoisuuteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaisalan nettisivuita aurinkosöhkön teho neliölle ko klo aikan 8.40

https://go.vaisala.com/vantaaweather/default.htm

• Anonyymi
        Pauke84 kirjoitti:

Ku lasket, niin ei tuo 62W/m2 kaukana sinunkaan voimalasi keskimääräisestä tehosta ole vuositasolla.

Käsittääkseni 16 paneelin pinta-ala on luokkaa 30m2. 62W/m2*30m2*0.3=0.6kW keskimäärin tuottoq koko vuoden aikana. Aurinko säteilee paneeleille keskimäärin 1.9kW teholla eli kerroin 0.3 hyötysuhteesta. Vuodessa tuotat siis yhteensä noin 5000kWh sähköä.

Ja ennen ku joku tarkastaa lukuja, niin heittelin ne päästäni suuntaa antavina ja laskin päässä. Varmasti hyötysuhteet vaihtelee, myös pinta-alat jne. Valitsin helppoja lukuja laskea päässä pyöristäen.

Ei ole koskaan ollut yli 500 Wm2 kesälläkään
        Nyt baajmbiidesmosammaksimsita ja on vielö , elokuu

• Anonyymi

Teho nyt 130 w m2

• Anonyymi

Elikkä joku viides osa kesällä saatavasta

• Anonyymi

130mw m2

• Anonyymi

130mw 2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      112
      5825
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3927
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3332
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2946
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      1997
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1963
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      39
      1685
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1529
    Aihe