Veneilystä luopuminen lähestyy

Anonyymi-ap

Olemme harrastaneet matkaveneilyä yli 30 vuotta. Vene on on tuona aikana vaihtunut vähän isompaan, samoin mukavuuden halu iän myötä kasvanut. Työelämän aikaan pitemmät retket tehtiin vain lomalla ollessa. Nyt on sama milloin lähtee. Tuona aikana veneily on tuonut meille paljon iloa ja hienoja kokemuksia. Keväällä veneilykauteen valmistelut, kesällä pitemmät tai lyhyemmät veneretket sekä syksyllä tehtävät veneen huoltotyöt ja talveen valmistelut ovat rytmittäneet vuosia jo pitkän aikaa. Nyt alkaa kuitenkin mittarissa olla niin paljon, että luopuminen on pian edessä. Lähestyvä päätös veneen laittamisesta myyntiin on iso ja varmaan vähän haikea asia. Entä mitä sitten tilalle?
Uskon, että aika monella tämän palstan lukijoilla on omakohtaisia kokemuksia vastaavasta. Miten olette selvinneet ”eroahdistuksesta”, joka on varmaan pahimmillaan seuraavana keväänä , jos on saanut veneen myytyä syksyllä? Kevään venemessut varmaan helpottavat vähän. Joku on varmaan hankkinut pienemmän esim. ht - veneen, jolla voi tehdä lyhyitä päiväretkiä lähisaariin. Tuota olen itsekin harkinnut. Katsotaan, kuinka asia etenee.

21

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihdoin puolta pienempään veneeseen ja kesämökkiin. Maisemat ei vaihdu samalla tavalla, mutta meri on edelleen meri.

    • Anonyymi

      Ainahan voi vuokrata sopivan paatin silloin tällöin vieroitukseen.

    • Anonyymi

      Minä olen tehnyt kaikkea ihan Simona. Sitten kun on aika luopua luovun.
      Veneilyssä sama juttu.
      Ei tämä ihmis elo ikuisesti jatku.
      Tärkeintä on surutyö.

      • Anonyymi

        Simo Vaatehuoneelta?


    • Anonyymi

      Meillä on sama homma edessä. Tuntuu haikealta muutta eräs aikakausi on loppumassa.Tuli veneiltyä joku 34 vuotta.
      ent. Lihamylly.

      • Anonyymi

        Terve Lihamylly 1,
        Älä nyt vielä luovuta. Niin kauan kun pystyy veneeseen könyämään, niin veneilijä voi hyvin D.

        Ps. oletko lopettanut sen tunnusmerkkisi eli sinisen nimimerkin täältä Suomi24 sivustolta?
        Terveisin Masaesbosta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terve Lihamylly 1,
        Älä nyt vielä luovuta. Niin kauan kun pystyy veneeseen könyämään, niin veneilijä voi hyvin D.

        Ps. oletko lopettanut sen tunnusmerkkisi eli sinisen nimimerkin täältä Suomi24 sivustolta?
        Terveisin Masaesbosta

        Terve Masa
        Selkäni on mennyt niin huonoksi että en pysty enää hyppäämään veneseen
        mutta minulla on lähete jumppaan niin katsotaan ensi keväänä mikä on tilanne.Taloyhtiöömme on tulossa putkiremontti niin kesäika meni kahden autotallin tyhjentämiseen jossa 36 vuoden romut, vanha willysjeppi osina vene oli maissa koko kesän.
        En ole lopettanut nimimerkkini käyttöä, rupesi vain tökkimään nämä kirjoittjat jotka paskantavat ankkuriboxiin ja vastaavaa.
        Masa, kaikkea hyvää.
        P.S. Olen jo 74 v. Kaikkea hyvää muillekin.


      • Anonyymi
        lihamylly1 kirjoitti:

        Terve Masa
        Selkäni on mennyt niin huonoksi että en pysty enää hyppäämään veneseen
        mutta minulla on lähete jumppaan niin katsotaan ensi keväänä mikä on tilanne.Taloyhtiöömme on tulossa putkiremontti niin kesäika meni kahden autotallin tyhjentämiseen jossa 36 vuoden romut, vanha willysjeppi osina vene oli maissa koko kesän.
        En ole lopettanut nimimerkkini käyttöä, rupesi vain tökkimään nämä kirjoittjat jotka paskantavat ankkuriboxiin ja vastaavaa.
        Masa, kaikkea hyvää.
        P.S. Olen jo 74 v. Kaikkea hyvää muillekin.

        Selkävaivat ovat pirullisia elämän kumppaneita.
        Minulle tuli niistä ensimmäisen kerran seuraavana kesänä neljänkympin jälkeen kovat vihlomiset oikeaan reiteen.
        Jatkoin töitä vihlonnasta pahemmin välittämättä, mutta muutaman vuoden jälkeen oli pakko nostaa kädet ilmaan.
        Sain selkäliiton jumppaohjeet ja aloin tekemään niitä joka aamu ennen aamutoimia.
        Alussa siinä meni varttitunti, mutta nykyisin saan ne tehtyä 10 minuutissa.

        Mainittakoon, että siinä meni puoli vuotta kunnes aloin tuntemaan ensimmäisiä selviä paranemisen merkkejä.
        Nykyisin saan tehdä jopa useita tunteja raskasta työtä ilman että vihlonta tulee pilaamaan päivän.

        Kannattaa ottaa ne voimistelut tosissaan ja jatkaa useita kuukausia, sillä ensimmäiset paranemisen merkit tulevat toisi hitaasti esiin.

        Nyt kun olet pitänyt venettä kesän kuivilla, saattaa ensi kesä olla hienompi kuin monet muut edelliset ovat olleet D.
        T. Masaesbosta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selkävaivat ovat pirullisia elämän kumppaneita.
        Minulle tuli niistä ensimmäisen kerran seuraavana kesänä neljänkympin jälkeen kovat vihlomiset oikeaan reiteen.
        Jatkoin töitä vihlonnasta pahemmin välittämättä, mutta muutaman vuoden jälkeen oli pakko nostaa kädet ilmaan.
        Sain selkäliiton jumppaohjeet ja aloin tekemään niitä joka aamu ennen aamutoimia.
        Alussa siinä meni varttitunti, mutta nykyisin saan ne tehtyä 10 minuutissa.

        Mainittakoon, että siinä meni puoli vuotta kunnes aloin tuntemaan ensimmäisiä selviä paranemisen merkkejä.
        Nykyisin saan tehdä jopa useita tunteja raskasta työtä ilman että vihlonta tulee pilaamaan päivän.

        Kannattaa ottaa ne voimistelut tosissaan ja jatkaa useita kuukausia, sillä ensimmäiset paranemisen merkit tulevat toisi hitaasti esiin.

        Nyt kun olet pitänyt venettä kesän kuivilla, saattaa ensi kesä olla hienompi kuin monet muut edelliset ovat olleet D.
        T. Masaesbosta

        Moikka taas
        Magneettikuvaukseen minut määrännyt lääkäti kannusti minua myös sanoilla puoleen vuoteen ei tapahdu mitään.Ihan kiva.
        Mutta se homma vain on aloitettava ja sillä siisti.
        Kiitos pitkästä kirjoituksesta ja vielä kerran hyvää loppukesää.
        Taidan ottaa Irish coffet tämän päälle.
        Kippis Masa
        P.S. Tämä taisi hiukan mennä ohi veneaiheen.


      • Anonyymi
        lihamylly1 kirjoitti:

        Moikka taas
        Magneettikuvaukseen minut määrännyt lääkäti kannusti minua myös sanoilla puoleen vuoteen ei tapahdu mitään.Ihan kiva.
        Mutta se homma vain on aloitettava ja sillä siisti.
        Kiitos pitkästä kirjoituksesta ja vielä kerran hyvää loppukesää.
        Taidan ottaa Irish coffet tämän päälle.
        Kippis Masa
        P.S. Tämä taisi hiukan mennä ohi veneaiheen.

        Kyllä se veneilijän selkä on yhtä tärkeä kuin pohjan epoksikäsittelykin, joten siltä osin asia on kunnossa.
        Ota vain se kahvisi ja aloita ne selkäjumpat mahdollisimman pian, niin pääset keväällä veneeseen D.
        Hyvää kesäsyksyn aikaa sinullekin.
        Masaesbosta

        Ps. minulla suurin ongelma oli, etteivät selkälihakset ja vatsalihakset olleet tasapainossa.
        Vahvat selkälihakset vetivät selkärankaa liikaa.
        Terv. sama


      • Anonyymi
        lihamylly1 kirjoitti:

        Terve Masa
        Selkäni on mennyt niin huonoksi että en pysty enää hyppäämään veneseen
        mutta minulla on lähete jumppaan niin katsotaan ensi keväänä mikä on tilanne.Taloyhtiöömme on tulossa putkiremontti niin kesäika meni kahden autotallin tyhjentämiseen jossa 36 vuoden romut, vanha willysjeppi osina vene oli maissa koko kesän.
        En ole lopettanut nimimerkkini käyttöä, rupesi vain tökkimään nämä kirjoittjat jotka paskantavat ankkuriboxiin ja vastaavaa.
        Masa, kaikkea hyvää.
        P.S. Olen jo 74 v. Kaikkea hyvää muillekin.

        Mut on taas mainittu t mercury 9.9


    • Anonyymi

      Ketjun aloittaneena vähän kommentteja. Kiitos kannustuksesta ja hyvistä vihjeistä. Vähiin meni tällä kesällä veneily. Pari pienempää reissua tehtiin ja ajoa tuli vain reilu 10 tuntia eli aika tyhjän panttina vene oli laiturissa. Muutaman kerran käytiin iltakahvilla veneessä, olihan sekin jotakin. Olemme nyt kuitenkin päättäneet nostaa ainakin vielä kerran veneen ylös, tehdä syyshuollot yms. Katsotaan miten keväällä asia etenee. Hyvää veneilysyksyä kaikille palstan lukijoille.

    • Anonyymi

      Nostin veneen jo kaksi viikkoa sitten halliin, ikkunasta ja Forecasta vilkaisemalla voi itse kukin todeta, miksi.

      Itselläkin jäi veneilyt tänä kesänä neljään muutaman tunnin purjehdukseen, joten alkaa olla aika selvä, että tämä harrastus oli meikäläisen osalta tässä.
      Tolkuttoman kallista pitää venettä laiturin ja telakan koristeena kun sitä ei joko ehdi käyttää tai sitten säätilat ovat nytkin ulkona vallitsevan kaltaiset.

      Samaan fiilikseen pääsee ihan maissakin, kun menee uikkareissa tuonne sateeseen seisoskelemaan.
      Tuntee olonsa täsmälleen yhtä tyhmäksi, mutta rahaa menee paljon vähemmän kun "veneillessä".

      Seuraavaksi täytyy lähteä kiertämään maailmaa moottoripyörällä.

      • Anonyymi

        Lämppäristä 23 astetta ja mukavaa on vaikka ikkunasta ei näy mitään kun on niin pimeää. Viikonlonloppuna oli ulkosaaristossa oikein kaunista. Sunnuntaina Björköstä ja sen järvestä sai pitkästä aikaa nauttia yksin omassa rauhassa, keli kuin keskikesällä mutta ilman ruuhkaa. Tulee niitä hienoja syyspäiviäkin vielä.


      • Anonyymi

        Ei sade tunnu hyvältä pärrälläkään.


      • Anonyymi

        Voihan aina repiä satasia sateessa hytistessä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan aina repiä satasia sateessa hytistessä...

        Fiksumpi tekee niistä nuotion ettei tarvitse palella.


    • Anonyymi

      Tietokoneeseen venesimulaattori ja eukko heittämään ämpärillinen vettä päälle kerran vartissa.

    • Näinhän siinä tuppaa käymään. Meikäläinenkin joutui muutama vuosi sitten luovuttamaan kun jalat eivät enää kantaneet ja näkökin huononee, siis muukin kuin ulkonäkö :<))). Tätä on kuitenkin pidettävä iän ja sairauksien luomana tilanteena, johon on osansa sillä ettei aikanaan tullut pidettyään itsestään huolta. Pahimmalta kuitenkin tuntuu se ettei enää voi harrastaa kaikenlaista pikku rakentelua, se pännii.
      Tuolta jäljempää näkyy löytyvän vuosien takaisia keskustelukumppaneita, heille parhaimmat terkut!

      • Anonyymi

        Hyvää talven jatkoa sinulle Sepe.teus.
        Olemme saaneet vuosien saatossa sinulta hyviä neuvoja veneilyasioissa - kiitos paljon niistä.

        On mukava nähdä, että jaksat vielä muutaman sanan tänne laittaa, vaikka ne eivät aina kovin kivoja olekaan.
        Kaikesta huolimatta - yritä pysyä mukana D.
        Masaesbosta.


    • Anonyymi

      Nousi työeläke sen verran, että kattaa veneilykulut.
      Lopetan sitten kun moottori leviää.
      Tai eukko lopettaa veneilyn, minä jatkan Tappiin perärutkuveneellä teltta wöljyssä.
      Nam.
      30.4 pakkasta on nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2102
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 163
      1234
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe