Concerta ja jumitus

Anonyymi-ap

Mulla menee nyt neljättä päivää Concerta 18 mg. Olen siis diagnosoitu ADD. Aloituksesta alkaen on etenemissä määrin tullut aivan älytöntä jumittamista ja keskittyminen on vain heikentynyt entisestään. Nolottaa, kun kesken keskustelun saatan kadottaa sanoja tai ajatuksen enkä millään saa siitä enää kiinni. Aivot vetää ihan juntturaan. Huomaan kyllä että muistan esimerkiksi laulujen sanat aivan eri tavalla kuin aiemmin ja musiikista on näin ollen löytynyt uutta iloa, mutta muuten en saa tartuttua oikein mihinkään arjen hommaan. Keskustelutyössäkin pitäisi pystyä olemaan.
Onko kysymys liian matalasta annoksesta vai onko lääkitys nyt väärä? Kauheasti ei näillä kokemuksilla kyllä huvita ruveta sovitusti annosta nosteleen, kun ei ees viittis kotoa nyt tässä tilassa poistua.
Kertokaas kokemuksia?

2

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen 50+ diagnosoitu ADHD ja minulla ensimmäinen 18 mg Concerta toi ”nuijalla päähän”-ilmiön; päässä hiljeni, todella voimakas rauhoittuminen ja keskittyminen oli käsittämättömän hyvää. Se olikin ensimmäinen ja viimeinen hyvä vaikutus. Seuraavasta tabusta ei ollut enää vaikutusta keskittymiseen ja ”vaikutuksen” lakatessa tuli apaattisuus - ei saanut mitään tehtyä eikä mikään kiinnostanut. Nosto 27 mg - ei apua, enemmän apaattisuutta, vielä koitettiin 54 mg, eikä apua, vain hirveä apaattisuus. Minulle ei sopinut lainkaan, mutta yksilöllisiä nämä asiat ovatkin. Nyt testissä Elvanse, jonka avulla hyvä keskittyminen, mutta syke nousee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe