Jumalalla ei ole lastenlapsia, eikä Raamattu tunne kuin yhden välimiehen!

Anonyymi-ap

Eikö tosiaan mikään saa ihmisiä heräämään ihmisoppien ja ihmiskäskyjen unesta, Kristus valoon? Miksi ette lue Raamattua, kyetäksenne arvostelemaan opetuksia, vaan kuuntelette pelkästään näitä ihmisoppien pauloissa rypeviä, valtaansa rakastuneita julistajia?

78

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus olikin konsulttiainesta. Oikea välivouhka. Levottomat puheet, läysät lupaukset ja tosipaikan tullen luikkii karkuun eikä naamaansa näytä. Monialaluuseri.

      • Anonyymi

        Hellarit on väärässä taikauskossa ihmeisiin. Näitä ✡️✡️✡️


      • Anonyymi

        Pilkkaat Jeesusta juutalaisten kuningasta


    • Anonyymi

      Sitä minä tosiaan kysyn sinulta miksi et lue Matteuksen evankeliumin 5 luvusta 3 ja 4jaetta? Mikä siinä on niin vaikeaa avata Raamattu ja lukea? Jossa:
      "Kristus saarnaa vuorella: I. Oikiasta autuudesta"

      Ei siis mistään feikistä....

      • Anonyymi

        Miettikää, Kristus itse opettaa, mutta he eivät tahdo usko, he uskovat paljon mieluumin jotain späidermäniä mutta Kristusta he eivät usko!

        He uskovat mielellään sellaisia puheita jotka ovat muiden kuin Kristuksen omaa opetusta, ja jotka ovat irroitetut kontekstista. Sellaista he mielellään uskovat kun apostoli Paavali puhuu uskosta, vaikka he EIVÄT TIEDÄ ETTÄ KENELLE PAAVALI PUHUU SILLÄ HETKELLÄ!

        Mutta minä sanon teille, oppikaa ensin Kristusta ja sen jälkeen vasta apostoleita ettette eksyisi opin totuudesta, koska apostolit puhuvat seurakunnalleen, mutta eivät kaikki nyt kuulu apostoliseen seurakuntaa, ÄLKÄÄ SIIS LUULKO ETTÄ APOSTOLIT PUHUU TEILLE KUN HE PUHUVAT SEURAKUNNALLE! Vaan he puhuvat elävään uskoon tulleilla, kun he puhuvat uskosta niin he puhuvat niille jotka ovat käyneet nuo autuuden tuntomerkit lävitse nuo 12! Heille he puhuvat uskosta Jeesukseen!

        Mutta sinä joka olet katumaton synnintekijä, sinulle me emme puhu uskosta vaan me puhumme Matteuksen 5 luvun 3 jakeesta autuaat ovat Hengellisesti vaivaiset,ja autuaat ovat murheelliset sillä he saavat lohdutuksen, niitä me puhumme, ja me tahdomme puhua sellaista jumalansanaa että sinä tulisit vaivaiseksi ja murheelliseksi ja vasta sen jälkeen me osoitamme kunnian Herraa Jeesusta Kristusta ETTEI ARMONJÄRJESTYS kääntyisi ylösalaisin!

        Kuulkaa nyt te omanvanhurskauden siat mitä Kristus opettaa Matteuksen 5 luvussa ja oppikaa Jumalan Poikaa!


      • Anonyymi

        Palestiinassa on tabor niminen vuori missä turistit käy ajalta ennen ristiä Jeesus kulki siellä ja opetti tulevia apostoleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää, Kristus itse opettaa, mutta he eivät tahdo usko, he uskovat paljon mieluumin jotain späidermäniä mutta Kristusta he eivät usko!

        He uskovat mielellään sellaisia puheita jotka ovat muiden kuin Kristuksen omaa opetusta, ja jotka ovat irroitetut kontekstista. Sellaista he mielellään uskovat kun apostoli Paavali puhuu uskosta, vaikka he EIVÄT TIEDÄ ETTÄ KENELLE PAAVALI PUHUU SILLÄ HETKELLÄ!

        Mutta minä sanon teille, oppikaa ensin Kristusta ja sen jälkeen vasta apostoleita ettette eksyisi opin totuudesta, koska apostolit puhuvat seurakunnalleen, mutta eivät kaikki nyt kuulu apostoliseen seurakuntaa, ÄLKÄÄ SIIS LUULKO ETTÄ APOSTOLIT PUHUU TEILLE KUN HE PUHUVAT SEURAKUNNALLE! Vaan he puhuvat elävään uskoon tulleilla, kun he puhuvat uskosta niin he puhuvat niille jotka ovat käyneet nuo autuuden tuntomerkit lävitse nuo 12! Heille he puhuvat uskosta Jeesukseen!

        Mutta sinä joka olet katumaton synnintekijä, sinulle me emme puhu uskosta vaan me puhumme Matteuksen 5 luvun 3 jakeesta autuaat ovat Hengellisesti vaivaiset,ja autuaat ovat murheelliset sillä he saavat lohdutuksen, niitä me puhumme, ja me tahdomme puhua sellaista jumalansanaa että sinä tulisit vaivaiseksi ja murheelliseksi ja vasta sen jälkeen me osoitamme kunnian Herraa Jeesusta Kristusta ETTEI ARMONJÄRJESTYS kääntyisi ylösalaisin!

        Kuulkaa nyt te omanvanhurskauden siat mitä Kristus opettaa Matteuksen 5 luvussa ja oppikaa Jumalan Poikaa!

        Haukut vielä siaksi ihmisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palestiinassa on tabor niminen vuori missä turistit käy ajalta ennen ristiä Jeesus kulki siellä ja opetti tulevia apostoleja.

        Vuorisaarna oli ennen ristiä kuten tiedetään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää, Kristus itse opettaa, mutta he eivät tahdo usko, he uskovat paljon mieluumin jotain späidermäniä mutta Kristusta he eivät usko!

        He uskovat mielellään sellaisia puheita jotka ovat muiden kuin Kristuksen omaa opetusta, ja jotka ovat irroitetut kontekstista. Sellaista he mielellään uskovat kun apostoli Paavali puhuu uskosta, vaikka he EIVÄT TIEDÄ ETTÄ KENELLE PAAVALI PUHUU SILLÄ HETKELLÄ!

        Mutta minä sanon teille, oppikaa ensin Kristusta ja sen jälkeen vasta apostoleita ettette eksyisi opin totuudesta, koska apostolit puhuvat seurakunnalleen, mutta eivät kaikki nyt kuulu apostoliseen seurakuntaa, ÄLKÄÄ SIIS LUULKO ETTÄ APOSTOLIT PUHUU TEILLE KUN HE PUHUVAT SEURAKUNNALLE! Vaan he puhuvat elävään uskoon tulleilla, kun he puhuvat uskosta niin he puhuvat niille jotka ovat käyneet nuo autuuden tuntomerkit lävitse nuo 12! Heille he puhuvat uskosta Jeesukseen!

        Mutta sinä joka olet katumaton synnintekijä, sinulle me emme puhu uskosta vaan me puhumme Matteuksen 5 luvun 3 jakeesta autuaat ovat Hengellisesti vaivaiset,ja autuaat ovat murheelliset sillä he saavat lohdutuksen, niitä me puhumme, ja me tahdomme puhua sellaista jumalansanaa että sinä tulisit vaivaiseksi ja murheelliseksi ja vasta sen jälkeen me osoitamme kunnian Herraa Jeesusta Kristusta ETTEI ARMONJÄRJESTYS kääntyisi ylösalaisin!

        Kuulkaa nyt te omanvanhurskauden siat mitä Kristus opettaa Matteuksen 5 luvussa ja oppikaa Jumalan Poikaa!

        Väärää opetusta jälkeen ei sinulla mitään paikkaa taivaassa ole pelle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää, Kristus itse opettaa, mutta he eivät tahdo usko, he uskovat paljon mieluumin jotain späidermäniä mutta Kristusta he eivät usko!

        He uskovat mielellään sellaisia puheita jotka ovat muiden kuin Kristuksen omaa opetusta, ja jotka ovat irroitetut kontekstista. Sellaista he mielellään uskovat kun apostoli Paavali puhuu uskosta, vaikka he EIVÄT TIEDÄ ETTÄ KENELLE PAAVALI PUHUU SILLÄ HETKELLÄ!

        Mutta minä sanon teille, oppikaa ensin Kristusta ja sen jälkeen vasta apostoleita ettette eksyisi opin totuudesta, koska apostolit puhuvat seurakunnalleen, mutta eivät kaikki nyt kuulu apostoliseen seurakuntaa, ÄLKÄÄ SIIS LUULKO ETTÄ APOSTOLIT PUHUU TEILLE KUN HE PUHUVAT SEURAKUNNALLE! Vaan he puhuvat elävään uskoon tulleilla, kun he puhuvat uskosta niin he puhuvat niille jotka ovat käyneet nuo autuuden tuntomerkit lävitse nuo 12! Heille he puhuvat uskosta Jeesukseen!

        Mutta sinä joka olet katumaton synnintekijä, sinulle me emme puhu uskosta vaan me puhumme Matteuksen 5 luvun 3 jakeesta autuaat ovat Hengellisesti vaivaiset,ja autuaat ovat murheelliset sillä he saavat lohdutuksen, niitä me puhumme, ja me tahdomme puhua sellaista jumalansanaa että sinä tulisit vaivaiseksi ja murheelliseksi ja vasta sen jälkeen me osoitamme kunnian Herraa Jeesusta Kristusta ETTEI ARMONJÄRJESTYS kääntyisi ylösalaisin!

        Kuulkaa nyt te omanvanhurskauden siat mitä Kristus opettaa Matteuksen 5 luvussa ja oppikaa Jumalan Poikaa!

        Et kai tota opeta kristityille ?!!!! Herää jo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää, Kristus itse opettaa, mutta he eivät tahdo usko, he uskovat paljon mieluumin jotain späidermäniä mutta Kristusta he eivät usko!

        He uskovat mielellään sellaisia puheita jotka ovat muiden kuin Kristuksen omaa opetusta, ja jotka ovat irroitetut kontekstista. Sellaista he mielellään uskovat kun apostoli Paavali puhuu uskosta, vaikka he EIVÄT TIEDÄ ETTÄ KENELLE PAAVALI PUHUU SILLÄ HETKELLÄ!

        Mutta minä sanon teille, oppikaa ensin Kristusta ja sen jälkeen vasta apostoleita ettette eksyisi opin totuudesta, koska apostolit puhuvat seurakunnalleen, mutta eivät kaikki nyt kuulu apostoliseen seurakuntaa, ÄLKÄÄ SIIS LUULKO ETTÄ APOSTOLIT PUHUU TEILLE KUN HE PUHUVAT SEURAKUNNALLE! Vaan he puhuvat elävään uskoon tulleilla, kun he puhuvat uskosta niin he puhuvat niille jotka ovat käyneet nuo autuuden tuntomerkit lävitse nuo 12! Heille he puhuvat uskosta Jeesukseen!

        Mutta sinä joka olet katumaton synnintekijä, sinulle me emme puhu uskosta vaan me puhumme Matteuksen 5 luvun 3 jakeesta autuaat ovat Hengellisesti vaivaiset,ja autuaat ovat murheelliset sillä he saavat lohdutuksen, niitä me puhumme, ja me tahdomme puhua sellaista jumalansanaa että sinä tulisit vaivaiseksi ja murheelliseksi ja vasta sen jälkeen me osoitamme kunnian Herraa Jeesusta Kristusta ETTEI ARMONJÄRJESTYS kääntyisi ylösalaisin!

        Kuulkaa nyt te omanvanhurskauden siat mitä Kristus opettaa Matteuksen 5 luvussa ja oppikaa Jumalan Poikaa!

        Ja sinä joka olet kuuro, avaa korvas ja kuule! Älä luule että apostolit puhuvat, kun he puhuvat seurakunnalle, he eivät sinulle, eli niille jotka ovat seurakunnan ulkopuolella kun he puhuvat seurakunnalle!

        Vaan mitä apostolit puhuvat seurakunnan ulkopuolella, kuulkaa nyt Pietari, mitä Pietari puhuu seurakunnan ulkopuolisille? Puhuuko hän ensin uskot, avaa nyt kuuro korvasi ja kuule mitä Pietari puhuu:
        " Te olette ristiinnaulinnut kunnian Herran Jeesuksen Kristuksen!"

        Kuinka paljon sinä löydät siitä nyt lohdutusta? Avaa nyt korvasi kuuro ja kuule kuinka paljon sinä löydät lohdutusta Pietarin sanoista kun hän syyttää sinua murhaajaksi?

        Voi jos sinä kuulisit Pietarin parannussaarnaa ja antaisit sen viiltää sydämeesi silloin Pietari voisi huutaa sinulle voimalla: usko Herraan Jeesukseen ja anna kastaa itseäsi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi!

        Mutta kova sydämisille kuulu vain se saarna että sinä olet murhaaja ja katso ristinpuulle siellä riippuu viaton uhri jonka olet synneilläsi tappanut ja ripustanut ristinpuulle, muuta saarnaa sinulle EI kuulu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää, Kristus itse opettaa, mutta he eivät tahdo usko, he uskovat paljon mieluumin jotain späidermäniä mutta Kristusta he eivät usko!

        He uskovat mielellään sellaisia puheita jotka ovat muiden kuin Kristuksen omaa opetusta, ja jotka ovat irroitetut kontekstista. Sellaista he mielellään uskovat kun apostoli Paavali puhuu uskosta, vaikka he EIVÄT TIEDÄ ETTÄ KENELLE PAAVALI PUHUU SILLÄ HETKELLÄ!

        Mutta minä sanon teille, oppikaa ensin Kristusta ja sen jälkeen vasta apostoleita ettette eksyisi opin totuudesta, koska apostolit puhuvat seurakunnalleen, mutta eivät kaikki nyt kuulu apostoliseen seurakuntaa, ÄLKÄÄ SIIS LUULKO ETTÄ APOSTOLIT PUHUU TEILLE KUN HE PUHUVAT SEURAKUNNALLE! Vaan he puhuvat elävään uskoon tulleilla, kun he puhuvat uskosta niin he puhuvat niille jotka ovat käyneet nuo autuuden tuntomerkit lävitse nuo 12! Heille he puhuvat uskosta Jeesukseen!

        Mutta sinä joka olet katumaton synnintekijä, sinulle me emme puhu uskosta vaan me puhumme Matteuksen 5 luvun 3 jakeesta autuaat ovat Hengellisesti vaivaiset,ja autuaat ovat murheelliset sillä he saavat lohdutuksen, niitä me puhumme, ja me tahdomme puhua sellaista jumalansanaa että sinä tulisit vaivaiseksi ja murheelliseksi ja vasta sen jälkeen me osoitamme kunnian Herraa Jeesusta Kristusta ETTEI ARMONJÄRJESTYS kääntyisi ylösalaisin!

        Kuulkaa nyt te omanvanhurskauden siat mitä Kristus opettaa Matteuksen 5 luvussa ja oppikaa Jumalan Poikaa!

        Juu taborin vuorella ennen ristiä ei ollut vielä kuule seurakuntia olemassa. Olet pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu taborin vuorella ennen ristiä ei ollut vielä kuule seurakuntia olemassa. Olet pelle.

        Kukas sen sinulle opetti? Kyllä minä tiedän kuka sinä olet, mutta kuka antoi sinulle luvan mennä tuohon mieheen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas sen sinulle opetti? Kyllä minä tiedän kuka sinä olet, mutta kuka antoi sinulle luvan mennä tuohon mieheen?

        "kuka antoi sinulle luvan mennä tuohon mieheen?"

        Sairaaseen mieheen sinä menet ja asutat häntä, niin käy se sana toteen peto sinä todella olet, tule ulos hänestä!

        Mutta se olin minun sana, ei minulla varmaan ole sellaista voimaa...Mutta olisi kiva jos olisi, mutta älä kuitenkaan luule, jos sinä minun tyköni tulet käyttäen avutonta ruumista hyväksesi ettenkö minä sinua tunnistaisi siitä samasta äänestä jolla minua vastaan olet myös muiden ihmisten kautta käynyt, luullen ettei sinua tunnistettaisi, että minä ihmiseen sekoittaisin sinut ja ihmistä vihaaman alkaisin, mutta kuitenkaan en minä tahdo enään ihmiseen sekoittaa, etten minä sitä vihaisi jota ei kuulu vihata, vaan vihaisin aina sitä jota vihata kuuluu, joka taivaasta langennut on, muodoltaan häijy ja ruma..... Että yhden ja toisen ihmisen vangitsee mutta ei voi ääntään kuitenkaan peittää vaan yksi on hänen äänensä! Voi jos sinä osaisit monella äänellä puhua niin sitten olisi ehkä vaara että ihmiset alkaisivat keskenään riitelemään, mutta koska äänesi on aina sama *(ja sinun hajusi se on löyhkä) niin kristitty ei osaa silloin vihata muuta kuin sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu taborin vuorella ennen ristiä ei ollut vielä kuule seurakuntia olemassa. Olet pelle.

        "Olet pelle."

        Sitä samaa sinä aina sanot, mutta tiedätkö, minä en kuitenkaan ole taivaasta langennut niin kuin sinä, ja jatkan tuota viestiä jossa puhuin että sairaaseen ihmiseen sinä menet, että kun siitä sai käsityksen että itselleni vastasin mutta vastasin tähän viestiin,

        Niin yritä joskus käyttää toisia sanoja niin sitten ehkä voisi olla kiinnostusta vastata kun ei minua niin paljon kiinnosta sinun kanssasi jutella, ihmisten kanssa minä mielellään juttelen, jutelkoot henget henkien kanssa jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu taborin vuorella ennen ristiä ei ollut vielä kuule seurakuntia olemassa. Olet pelle.

        Mutta sille on kuitenkin syy miksi käytät tuota pelle sanaa, vaikka äkkiä voisi kuvitella että puhumme aika yksinkertaisesta olennosta jos hän on jo tuhansia vuosia maata asuttanut ja on vieläkin niin yksinkertainen ettei muuta sanaa osaa kuin "pelle", mutta kun hän on toisen ihmisen kautta päässyt ihoni alle sillä sanalla aika voimakkaasti siksi hän käyttää sinä sanaa, jos nyt joku mietti niin tuon takia, mutta et pääse enään...

        Jatkossa vastaan suoraan sinulle ja ohitan sen ihmisen, katso peiliin, näetkö kaunista siellä? Kysy nyt itseltäsi, pidätkö itseäsi kauniina? Mitä ajattelet tulevaisuudestasi?näetkö sen valoisana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sille on kuitenkin syy miksi käytät tuota pelle sanaa, vaikka äkkiä voisi kuvitella että puhumme aika yksinkertaisesta olennosta jos hän on jo tuhansia vuosia maata asuttanut ja on vieläkin niin yksinkertainen ettei muuta sanaa osaa kuin "pelle", mutta kun hän on toisen ihmisen kautta päässyt ihoni alle sillä sanalla aika voimakkaasti siksi hän käyttää sinä sanaa, jos nyt joku mietti niin tuon takia, mutta et pääse enään...

        Jatkossa vastaan suoraan sinulle ja ohitan sen ihmisen, katso peiliin, näetkö kaunista siellä? Kysy nyt itseltäsi, pidätkö itseäsi kauniina? Mitä ajattelet tulevaisuudestasi?näetkö sen valoisana?

        Jos joku saarnaaja jostain syystä lukee tuon, niin haluan vaan muistuttaa että jos rietas seisoisi mun edessä niin mä pelkäisin mut jos se sanois mua pelleksi niin mä vetäisin sitä turpaa välittömästi rietas tietää että se sana menee ihon alle siks se käyttää sitä eri ihmisten suulla siis uskottomien joissa perkele asuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku saarnaaja jostain syystä lukee tuon, niin haluan vaan muistuttaa että jos rietas seisoisi mun edessä niin mä pelkäisin mut jos se sanois mua pelleksi niin mä vetäisin sitä turpaa välittömästi rietas tietää että se sana menee ihon alle siks se käyttää sitä eri ihmisten suulla siis uskottomien joissa perkele asuu.

        Sit se tekee sitä sairaan ihmisen kautta, ja työnantajan kautta jne
        ..Se pelaa halpaa peliä, niinku onneks mä tajuun toi ihminen on niin flipannu etten osaa tohon suuttua mut niinku halpaa peliä riettaalta todella halpaa ja säälittävää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit se tekee sitä sairaan ihmisen kautta, ja työnantajan kautta jne
        ..Se pelaa halpaa peliä, niinku onneks mä tajuun toi ihminen on niin flipannu etten osaa tohon suuttua mut niinku halpaa peliä riettaalta todella halpaa ja säälittävää!

        Hyvä että meni tähän pisteeseen kun tästä olisi myös hyvä saarnata joskus jossain, että rietas tietää kristityn heikkoudet ja sitä saa kristitty olla aika varpaillaan varsinkin jos on kylmä sydän saa olla varpaillaan maailmassa kun rietas käyttää orjiaan välikappaleina kiusatessaan oikeita kristityitä siis eläviä kristityitä se osaa tulla juuri niillä sanoilla mitkä menee ihon vaikka olisi yksi sana yksi ainoa....Ja silloin voi kristitty ajatuu tilanteeseen että kristitty näyttäytyy huonolta ja se toinen on viaton hän käyttäytyä aivan normaalisti siinä tilanteessa mutta hän osasi käyttää juuri niitä sanoja jotka saavat suuttumaan, kuka antoi ne sanat, ja siksi kristitty voi joskus olla vähän varpaillaan varsinkin jos on kiivas luonne. Joskus pitää pelätä mennä töihin kun ei tiedä mitä ne tänään sanovat minulle, ja kestänkö minä sen, vai tuleeko mahdollisesti vasaraa päähän, kun en minäkään ihan terve ole impulsiivisuus puolelta rietas tietää sen ja se yrittää joka päivä iskee sen JOKA IKINEN PÄIVÄ se laittaa jonkun uskottoman orjansa jollain sanoin kiusaavan ja se osuu ne sanat aina ihon alle...Siinä on työ kestää sitä, kun sitten lähtee työpaikka ja sitten ei voi elää kun elämiseen tarvii rahaa... näin vihollinen toimii, kun se tietää jokaisen heikkouden niin se iskee juuri sinne ja käyttää orjiaan apunaan.


      • Anonyymi

        Satoja kertoja lukenut ja kuullut vuorisaarnan yli 70 vuoden aikana. Pidä napero pienempää lärviä. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satoja kertoja lukenut ja kuullut vuorisaarnan yli 70 vuoden aikana. Pidä napero pienempää lärviä. 😉

        HAUSKAA PORUKKAA MENKÄÄ NYT OIKEIN MATKALLE TUONNE TABOR VUORELLE AJALTA ENNEN RISTIIN NAULITSEMISTA SIELLÄ SAATTE RAUHAN SIELULLE MONET MATKATOIMISTOT TEKEE MATKOJA SINNE KUULKAA OIKEASTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HAUSKAA PORUKKAA MENKÄÄ NYT OIKEIN MATKALLE TUONNE TABOR VUORELLE AJALTA ENNEN RISTIIN NAULITSEMISTA SIELLÄ SAATTE RAUHAN SIELULLE MONET MATKATOIMISTOT TEKEE MATKOJA SINNE KUULKAA OIKEASTI

        YouTube taborin vuori JA KAIKKI MITÄ OLI ENNEN RISTIÄ ON SOVITETTU RISTILLÄ jos joskus pääsette ristille asti


      • Anonyymi

        Judet hellarit budhat jehovat muslimit ei usko Jeesukseen niillä on muut ikävää mut näin o . Lestat taas on eriseuralahko . Ja mitä Jeesus teki ennen ristiä ristiin naulittiin jo eikä hän enää kuole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satoja kertoja lukenut ja kuullut vuorisaarnan yli 70 vuoden aikana. Pidä napero pienempää lärviä. 😉

        Pelle miljoona ei usko Jeesukseen ? Entä joku muu julkkis


      • Anonyymi

        Autuas on onnellinen käännettynä. Kun uskoo poikaan muut pilkkaa on autuas sen takia kun uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää, Kristus itse opettaa, mutta he eivät tahdo usko, he uskovat paljon mieluumin jotain späidermäniä mutta Kristusta he eivät usko!

        He uskovat mielellään sellaisia puheita jotka ovat muiden kuin Kristuksen omaa opetusta, ja jotka ovat irroitetut kontekstista. Sellaista he mielellään uskovat kun apostoli Paavali puhuu uskosta, vaikka he EIVÄT TIEDÄ ETTÄ KENELLE PAAVALI PUHUU SILLÄ HETKELLÄ!

        Mutta minä sanon teille, oppikaa ensin Kristusta ja sen jälkeen vasta apostoleita ettette eksyisi opin totuudesta, koska apostolit puhuvat seurakunnalleen, mutta eivät kaikki nyt kuulu apostoliseen seurakuntaa, ÄLKÄÄ SIIS LUULKO ETTÄ APOSTOLIT PUHUU TEILLE KUN HE PUHUVAT SEURAKUNNALLE! Vaan he puhuvat elävään uskoon tulleilla, kun he puhuvat uskosta niin he puhuvat niille jotka ovat käyneet nuo autuuden tuntomerkit lävitse nuo 12! Heille he puhuvat uskosta Jeesukseen!

        Mutta sinä joka olet katumaton synnintekijä, sinulle me emme puhu uskosta vaan me puhumme Matteuksen 5 luvun 3 jakeesta autuaat ovat Hengellisesti vaivaiset,ja autuaat ovat murheelliset sillä he saavat lohdutuksen, niitä me puhumme, ja me tahdomme puhua sellaista jumalansanaa että sinä tulisit vaivaiseksi ja murheelliseksi ja vasta sen jälkeen me osoitamme kunnian Herraa Jeesusta Kristusta ETTEI ARMONJÄRJESTYS kääntyisi ylösalaisin!

        Kuulkaa nyt te omanvanhurskauden siat mitä Kristus opettaa Matteuksen 5 luvussa ja oppikaa Jumalan Poikaa!

        Kukaan ei voi tietää toisen sydäntä katuuko vai murehtiiko JEESUS TUTKII SYDÄMET SYDÄNTEN TUNTIJA ETTE TE VOI NOIN TOISIA TUOMITA VÄHÄÄKÄÄN. HYI. Kertakaikkiaan luoja yksin tuntee sielun sydämen ja mitä ihmisessä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuorisaarna oli ennen ristiä kuten tiedetään

        Toi höyryää omiaan ei ymmärrä muita yhtään. Edelleen Raamatussa on vain kirjoitettu muistiin tapahtumia mutta todella asiat muuttui ristiin naulitussa ja tabor oli ennen ristiä joten voitte aloittaa uuden lukemisen tyyliin mitä tapahtuikaan ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä joka olet kuuro, avaa korvas ja kuule! Älä luule että apostolit puhuvat, kun he puhuvat seurakunnalle, he eivät sinulle, eli niille jotka ovat seurakunnan ulkopuolella kun he puhuvat seurakunnalle!

        Vaan mitä apostolit puhuvat seurakunnan ulkopuolella, kuulkaa nyt Pietari, mitä Pietari puhuu seurakunnan ulkopuolisille? Puhuuko hän ensin uskot, avaa nyt kuuro korvasi ja kuule mitä Pietari puhuu:
        " Te olette ristiinnaulinnut kunnian Herran Jeesuksen Kristuksen!"

        Kuinka paljon sinä löydät siitä nyt lohdutusta? Avaa nyt korvasi kuuro ja kuule kuinka paljon sinä löydät lohdutusta Pietarin sanoista kun hän syyttää sinua murhaajaksi?

        Voi jos sinä kuulisit Pietarin parannussaarnaa ja antaisit sen viiltää sydämeesi silloin Pietari voisi huutaa sinulle voimalla: usko Herraan Jeesukseen ja anna kastaa itseäsi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi!

        Mutta kova sydämisille kuulu vain se saarna että sinä olet murhaaja ja katso ristinpuulle siellä riippuu viaton uhri jonka olet synneilläsi tappanut ja ripustanut ristinpuulle, muuta saarnaa sinulle EI kuulu!

        Et sä pelastu sun uskolla mihinkään. Jeesuksen uskolla pelastuu ! Älä esitä omaa uskoasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä pelastu sun uskolla mihinkään. Jeesuksen uskolla pelastuu ! Älä esitä omaa uskoasi.

        Amen kenenkään usko ei pelasta vain Jeesuksen usko pelastaa voitte miettiä tätä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä joka olet kuuro, avaa korvas ja kuule! Älä luule että apostolit puhuvat, kun he puhuvat seurakunnalle, he eivät sinulle, eli niille jotka ovat seurakunnan ulkopuolella kun he puhuvat seurakunnalle!

        Vaan mitä apostolit puhuvat seurakunnan ulkopuolella, kuulkaa nyt Pietari, mitä Pietari puhuu seurakunnan ulkopuolisille? Puhuuko hän ensin uskot, avaa nyt kuuro korvasi ja kuule mitä Pietari puhuu:
        " Te olette ristiinnaulinnut kunnian Herran Jeesuksen Kristuksen!"

        Kuinka paljon sinä löydät siitä nyt lohdutusta? Avaa nyt korvasi kuuro ja kuule kuinka paljon sinä löydät lohdutusta Pietarin sanoista kun hän syyttää sinua murhaajaksi?

        Voi jos sinä kuulisit Pietarin parannussaarnaa ja antaisit sen viiltää sydämeesi silloin Pietari voisi huutaa sinulle voimalla: usko Herraan Jeesukseen ja anna kastaa itseäsi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi!

        Mutta kova sydämisille kuulu vain se saarna että sinä olet murhaaja ja katso ristinpuulle siellä riippuu viaton uhri jonka olet synneilläsi tappanut ja ripustanut ristinpuulle, muuta saarnaa sinulle EI kuulu!

        Kuulkaas nyt VUORISAARNAN PUHUI JEESUS eikä apostolit teillä on päässä joku vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet pelle."

        Sitä samaa sinä aina sanot, mutta tiedätkö, minä en kuitenkaan ole taivaasta langennut niin kuin sinä, ja jatkan tuota viestiä jossa puhuin että sairaaseen ihmiseen sinä menet, että kun siitä sai käsityksen että itselleni vastasin mutta vastasin tähän viestiin,

        Niin yritä joskus käyttää toisia sanoja niin sitten ehkä voisi olla kiinnostusta vastata kun ei minua niin paljon kiinnosta sinun kanssasi jutella, ihmisten kanssa minä mielellään juttelen, jutelkoot henget henkien kanssa jne..

        NOITA OLETKIN OIKEASTI NOITUUDEN HENKI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu taborin vuorella ennen ristiä ei ollut vielä kuule seurakuntia olemassa. Olet pelle.

        Ei ollut kristittyjä vielä eikä apostolit sitä saarna nut vaan Jeesus siellä juutalaisille muutama kreikkalainen. Aramealaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas sen sinulle opetti? Kyllä minä tiedän kuka sinä olet, mutta kuka antoi sinulle luvan mennä tuohon mieheen?

        Riivaajahenki olet väärä opettaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sille on kuitenkin syy miksi käytät tuota pelle sanaa, vaikka äkkiä voisi kuvitella että puhumme aika yksinkertaisesta olennosta jos hän on jo tuhansia vuosia maata asuttanut ja on vieläkin niin yksinkertainen ettei muuta sanaa osaa kuin "pelle", mutta kun hän on toisen ihmisen kautta päässyt ihoni alle sillä sanalla aika voimakkaasti siksi hän käyttää sinä sanaa, jos nyt joku mietti niin tuon takia, mutta et pääse enään...

        Jatkossa vastaan suoraan sinulle ja ohitan sen ihmisen, katso peiliin, näetkö kaunista siellä? Kysy nyt itseltäsi, pidätkö itseäsi kauniina? Mitä ajattelet tulevaisuudestasi?näetkö sen valoisana?

        Käytät ihmisistä sanaa SIKA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satoja kertoja lukenut ja kuullut vuorisaarnan yli 70 vuoden aikana. Pidä napero pienempää lärviä. 😉

        Joka itsensä korottaa se alennetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NOITA OLETKIN OIKEASTI NOITUUDEN HENKI

        Noidat valehtelee kaikkea apostolit juttuja vuorisaarnassa kun Jeesus oli ihmisenä maan päällä


    • Anonyymi

      Paskanjauhaja, jätä nämä sivut rauhaan, kun et hallitse edes perusasioita kristinuskosta ja alat jo leimakirveen kanssa kulkemaan lunastettujen joukossa. 😉

      Sinun tehtäväsi on rukoilla parannuksen armoa Kristukselta omalle kohdallesi. Kokisit onnen ja ilon, jota et ole elämäsi aikana kokenut ihmisoppien ryteiköissä rypiessäsi. .

      • Anonyymi

        Mutta missä kohtaa autuuden tuntomerkeissä puhuttiin ilosta? Lasarus iloitsee sitten taivaassa kun rikas mies jatkaa iloansa helvetissä!


      • Anonyymi

        "12. Iloitkaat ja riemuitkaat*; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa+. Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat§."

        Tuo kaksoispiste todistaa että tuo ilo mistä tuossa puhutaan liittyy tuohon vainoamiseen ja siihen palkanmaksuun joka on taivaassa....

        Mutta ei ollut mitään puhetta mistään muusta ilosta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta missä kohtaa autuuden tuntomerkeissä puhuttiin ilosta? Lasarus iloitsee sitten taivaassa kun rikas mies jatkaa iloansa helvetissä!

        Olisi merkillistä, jos autuuden tunteminen ei toisi iloa uskovan elämään. Paavali kirjoitti: Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne. Olka aina iloiset, kärsivälliset murheessa. Hengen heemää ovat: Rakkaus, rauha, ilo jne. Raamattu on kokonaisuus.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Olisi merkillistä, jos autuuden tunteminen ei toisi iloa uskovan elämään. Paavali kirjoitti: Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne. Olka aina iloiset, kärsivälliset murheessa. Hengen heemää ovat: Rakkaus, rauha, ilo jne. Raamattu on kokonaisuus.

        Kuitenkaan se ilo ei ole autuuden perusta niin kuin kuollut usko saarnaa!

        Ja vielä muistutan kaikkia yhteisesti;

        Uskon saarna Jeesuksen armosta ei kuulu seurakunnan ulkopuolisille, vaan se kuuluu ainoastaan;

        Heränneille ja armoitetuille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan se ilo ei ole autuuden perusta niin kuin kuollut usko saarnaa!

        Ja vielä muistutan kaikkia yhteisesti;

        Uskon saarna Jeesuksen armosta ei kuulu seurakunnan ulkopuolisille, vaan se kuuluu ainoastaan;

        Heränneille ja armoitetuille!

        Että he tahtoisivat ihmisiä repiä väärän vanhurskauteen sillä lupauksella että sinä ilon saat, joka ilo ei kuitenkaan tule siitä minkä Jumala on Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta valituille lapsilleen valmistanut Getsemaneen verisaunassa ja Golgatan mäellä ristiinnaulittuna, häväistynä ja pilkattuna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että he tahtoisivat ihmisiä repiä väärän vanhurskauteen sillä lupauksella että sinä ilon saat, joka ilo ei kuitenkaan tule siitä minkä Jumala on Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta valituille lapsilleen valmistanut Getsemaneen verisaunassa ja Golgatan mäellä ristiinnaulittuna, häväistynä ja pilkattuna!

        Vaan mistä heidän ilonsa tulee? Minä huudan sen teille, vaikka se on ehkä yksinkertainen huuto ja yksinkertaisella palstalla hyvin yksinkertaisesti jossakin internetissä, mutta se ilo tulee perkeleestä, joka ei tahdo käydä sitä tietä lävitse jonka Jumala on itse asettanut joka lukee selvästi että Hengellisestä vaivaisuudesta se alkaa ja vainoon päättyy... Emme siis pysty sanomaan eli tunnustamaan että teidän ilonne olisi Jumalasta, koska te kiellätte Jumalan Pojan opin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan mistä heidän ilonsa tulee? Minä huudan sen teille, vaikka se on ehkä yksinkertainen huuto ja yksinkertaisella palstalla hyvin yksinkertaisesti jossakin internetissä, mutta se ilo tulee perkeleestä, joka ei tahdo käydä sitä tietä lävitse jonka Jumala on itse asettanut joka lukee selvästi että Hengellisestä vaivaisuudesta se alkaa ja vainoon päättyy... Emme siis pysty sanomaan eli tunnustamaan että teidän ilonne olisi Jumalasta, koska te kiellätte Jumalan Pojan opin!

        Nosta nyt pääsi sinä köyhä Lasarus ja usko että sinä olet jumalanlapsi, vaikka rikas mies*(*luulo armoitettu) aina ylönkatsoo sinua, sinulla on kuitenkin Isä taivaassa joka ei katso sinua ylön!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan mistä heidän ilonsa tulee? Minä huudan sen teille, vaikka se on ehkä yksinkertainen huuto ja yksinkertaisella palstalla hyvin yksinkertaisesti jossakin internetissä, mutta se ilo tulee perkeleestä, joka ei tahdo käydä sitä tietä lävitse jonka Jumala on itse asettanut joka lukee selvästi että Hengellisestä vaivaisuudesta se alkaa ja vainoon päättyy... Emme siis pysty sanomaan eli tunnustamaan että teidän ilonne olisi Jumalasta, koska te kiellätte Jumalan Pojan opin!

        Tuleeko nyt sitten myrtsiys ja köyhyys autuuden perustukseksi? Ilmeisesti Pyhä Henki on outo käsite?


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Tuleeko nyt sitten myrtsiys ja köyhyys autuuden perustukseksi? Ilmeisesti Pyhä Henki on outo käsite?

        No se on ensimmäinen askel taivaan tiellä, josta myös kirjoitettu on: että senkaltaisen on taivaan valtakunta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se on ensimmäinen askel taivaan tiellä, josta myös kirjoitettu on: että senkaltaisen on taivaan valtakunta!

        Eikö siitä ole tarkoitus kasvaa aikuisuuteen uskossa. Kyllä minä köyhyyden tunnen luonnollisen ja hengellisen, mutta eikö meillä ole rikas isä, emme siksi ole enää köyhiä Jumalan lapsina.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Eikö siitä ole tarkoitus kasvaa aikuisuuteen uskossa. Kyllä minä köyhyyden tunnen luonnollisen ja hengellisen, mutta eikö meillä ole rikas isä, emme siksi ole enää köyhiä Jumalan lapsina.

        Sitä voit käydä kysymässä joltain sananpalvelijalta minä en osaa siihen vastata nyt kun ei mitään kirkastu.. En ala omaani puhumaan..


        Mutta minä kerron yhä siitä josta tiedän ja olen vakuuttunut, että taivaan valtakunta on salattu viisailta ja toimellisilta ja ilmoitettu pienille, ja se koskee juuri tuota hengellistä vaivaisuutta, sellainen ihminen joka ei omasta puolestaan juurikaan mitään omasta vaan kaiken saa ylhäältä eli isältään ja äidiltään ja ei itsestään mitään luule!


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Eikö siitä ole tarkoitus kasvaa aikuisuuteen uskossa. Kyllä minä köyhyyden tunnen luonnollisen ja hengellisen, mutta eikö meillä ole rikas isä, emme siksi ole enää köyhiä Jumalan lapsina.

        Mutta kyllä minä sen ymmärsin jo aikaisemmin kun sanoit toisessa ketjussa ehkä viikkoja tai kuukausia sitten, minulla on huono muisti tai sitten siitä on jotain päiviä, mutta kirjoitit että "et mitään ymmärrä enään" se on hyvä tila...

        Mutta kun minä en tiedä sinusta että mitä etsit täällä?

        Tahdotkos sinä perässä vetää jotain ihmistä, vai tahtoisitko sinä synnit anteeksi saada?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyllä minä sen ymmärsin jo aikaisemmin kun sanoit toisessa ketjussa ehkä viikkoja tai kuukausia sitten, minulla on huono muisti tai sitten siitä on jotain päiviä, mutta kirjoitit että "et mitään ymmärrä enään" se on hyvä tila...

        Mutta kun minä en tiedä sinusta että mitä etsit täällä?

        Tahdotkos sinä perässä vetää jotain ihmistä, vai tahtoisitko sinä synnit anteeksi saada?

        Jatkan hieman, jos sinulla on omantunnon asiaa eli kaipausta saada synnit anteeksi keskustele saarnaajan kanssa seurakunnassa, mutta jos sinä tahdot jotain perässäsi vetää, niin olet valinnut väärän palstan, täältä ei sinua kukaan seuraa, ei väärät eikä oikeat...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyllä minä sen ymmärsin jo aikaisemmin kun sanoit toisessa ketjussa ehkä viikkoja tai kuukausia sitten, minulla on huono muisti tai sitten siitä on jotain päiviä, mutta kirjoitit että "et mitään ymmärrä enään" se on hyvä tila...

        Mutta kun minä en tiedä sinusta että mitä etsit täällä?

        Tahdotkos sinä perässä vetää jotain ihmistä, vai tahtoisitko sinä synnit anteeksi saada?

        Se on nyt sitten selvä, minä vetäydyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan se ilo ei ole autuuden perusta niin kuin kuollut usko saarnaa!

        Ja vielä muistutan kaikkia yhteisesti;

        Uskon saarna Jeesuksen armosta ei kuulu seurakunnan ulkopuolisille, vaan se kuuluu ainoastaan;

        Heränneille ja armoitetuille!

        Mekin ollaan istuttu kirkossa koko ikämme mutta lestat hellarit silti kiroaa meitä ei mitään kukin tekojensa mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että he tahtoisivat ihmisiä repiä väärän vanhurskauteen sillä lupauksella että sinä ilon saat, joka ilo ei kuitenkaan tule siitä minkä Jumala on Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta valituille lapsilleen valmistanut Getsemaneen verisaunassa ja Golgatan mäellä ristiinnaulittuna, häväistynä ja pilkattuna!

        No sauna tästä enää puuttuu ! Siionin vuori onkin nykyään moskeijana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että he tahtoisivat ihmisiä repiä väärän vanhurskauteen sillä lupauksella että sinä ilon saat, joka ilo ei kuitenkaan tule siitä minkä Jumala on Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta valituille lapsilleen valmistanut Getsemaneen verisaunassa ja Golgatan mäellä ristiinnaulittuna, häväistynä ja pilkattuna!

        Mekin käytetään golgate tahnaa ja isä meitää


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Olisi merkillistä, jos autuuden tunteminen ei toisi iloa uskovan elämään. Paavali kirjoitti: Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne. Olka aina iloiset, kärsivälliset murheessa. Hengen heemää ovat: Rakkaus, rauha, ilo jne. Raamattu on kokonaisuus.

        Ilo onkin aina kristityillä vaikka miten kidutetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan se ilo ei ole autuuden perusta niin kuin kuollut usko saarnaa!

        Ja vielä muistutan kaikkia yhteisesti;

        Uskon saarna Jeesuksen armosta ei kuulu seurakunnan ulkopuolisille, vaan se kuuluu ainoastaan;

        Heränneille ja armoitetuille!

        Älä selitä KAIKISTA KIELISTÄ HEIMOISTA KANSOISTA POJAN USKO VETÄÄ PELASTUKSEEN ILOITKAA AINA HERRASSA VIELÄKIN SANON ILOITKAA HENGEN HEDELMÄ ON ILO RAUHA RAKKAUS HYVYYS.ILOSANOMA JULISTETAAN KAIKESSA MAAILMASSA KAIKILLE LUODUILLE !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan mistä heidän ilonsa tulee? Minä huudan sen teille, vaikka se on ehkä yksinkertainen huuto ja yksinkertaisella palstalla hyvin yksinkertaisesti jossakin internetissä, mutta se ilo tulee perkeleestä, joka ei tahdo käydä sitä tietä lävitse jonka Jumala on itse asettanut joka lukee selvästi että Hengellisestä vaivaisuudesta se alkaa ja vainoon päättyy... Emme siis pysty sanomaan eli tunnustamaan että teidän ilonne olisi Jumalasta, koska te kiellätte Jumalan Pojan opin!

        Vainoista huolimatta pelastuksen ilo pään päällä ja ilo rauha rakkaus sydämessä !!!


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Eikö siitä ole tarkoitus kasvaa aikuisuuteen uskossa. Kyllä minä köyhyyden tunnen luonnollisen ja hengellisen, mutta eikö meillä ole rikas isä, emme siksi ole enää köyhiä Jumalan lapsina.

        Kyllä uskossa pitää kasvaa aikuiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta missä kohtaa autuuden tuntomerkeissä puhuttiin ilosta? Lasarus iloitsee sitten taivaassa kun rikas mies jatkaa iloansa helvetissä!

        Luukas 6: 21 te saatte nauraa ja vuorisaarna te saatte iloita iloitkaa sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "12. Iloitkaat ja riemuitkaat*; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa . Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat§."

        Tuo kaksoispiste todistaa että tuo ilo mistä tuossa puhutaan liittyy tuohon vainoamiseen ja siihen palkanmaksuun joka on taivaassa....

        Mutta ei ollut mitään puhetta mistään muusta ilosta...

        ILOITKAAAAA ILO HERRASSAAAAAAAA ILOITKAAAAAAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan se ilo ei ole autuuden perusta niin kuin kuollut usko saarnaa!

        Ja vielä muistutan kaikkia yhteisesti;

        Uskon saarna Jeesuksen armosta ei kuulu seurakunnan ulkopuolisille, vaan se kuuluu ainoastaan;

        Heränneille ja armoitetuille!

        Lestat on pihalla ilman iloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nosta nyt pääsi sinä köyhä Lasarus ja usko että sinä olet jumalanlapsi, vaikka rikas mies*(*luulo armoitettu) aina ylönkatsoo sinua, sinulla on kuitenkin Isä taivaassa joka ei katso sinua ylön!

        Rikas ja Lasarus olikin juutalaisia eikö niin. Mut me nyt ollaan kristittyjä siis ei lestat ole mut kristityt on.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Tuleeko nyt sitten myrtsiys ja köyhyys autuuden perustukseksi? Ilmeisesti Pyhä Henki on outo käsite?

        Hengessä köyhät voi iloita mut koittakaa nyt älyä jo toi ero juutalaisen ja kristityn välillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on ensimmäinen askel taivaan tiellä, josta myös kirjoitettu on: että senkaltaisen on taivaan valtakunta!

        Lasten kaltainen ei tarkoita kirjaimellisesti sesti lapsia vaan sen kaltaisia sielultaan että uskoo kuin lapsi uskoo mutta sekin oli ennen ristiä kun Jeesus oli judejen kanssa siinä. KATSOKAAS. Ristillä tuli lain muutos tuli uusi liitto ja kokonaan uusi pelastus kaikkeen maailmaan.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Eikö siitä ole tarkoitus kasvaa aikuisuuteen uskossa. Kyllä minä köyhyyden tunnen luonnollisen ja hengellisen, mutta eikö meillä ole rikas isä, emme siksi ole enää köyhiä Jumalan lapsina.

        Että te hänessä rikastuisitte mutta kyllä hellareissa on myös omat rikolliset hathaopit vääryydet ja muissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ILOITKAAAAA ILO HERRASSAAAAAAAA ILOITKAAAAAAA

        Ammentakaa vettä ilolla pelastuksen lähteistä uuden testamentin alku usko vasta alkoi kehittyä siinä siitä eteenpäin kun nämä apostolit ensin itse kasvoivat uskossa armossa eroon vanhasta HAPATUKSESTA ja riippumaan kiinni siinä pojassa ristillä kuten kirjoituksista kun voi lukea että me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta joka on joillekin kuten judeille hullutus. ✝️ Että jonkun verran lipsuu jos ei huomaa uudessakin testamentissa vuosia kuluu siinä evankeliumin työssä ja muutoksia tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "12. Iloitkaat ja riemuitkaat*; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa . Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat§."

        Tuo kaksoispiste todistaa että tuo ilo mistä tuossa puhutaan liittyy tuohon vainoamiseen ja siihen palkanmaksuun joka on taivaassa....

        Mutta ei ollut mitään puhetta mistään muusta ilosta...

        Toi on noita väärä opettaja oikeesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan se ilo ei ole autuuden perusta niin kuin kuollut usko saarnaa!

        Ja vielä muistutan kaikkia yhteisesti;

        Uskon saarna Jeesuksen armosta ei kuulu seurakunnan ulkopuolisille, vaan se kuuluu ainoastaan;

        Heränneille ja armoitetuille!

        Kaikki maapallon pojan uskoiset kristityt on syntisiä armahdettuja ja pojassa aina yhtä hereillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uskossa pitää kasvaa aikuiseksi

        Uskosta uskoon !! Teillä on vääriä opettajia ! Siirtymää omasta uskosta Jeesuksen uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskosta uskoon !! Teillä on vääriä opettajia ! Siirtymää omasta uskosta Jeesuksen uskoon.

        Enemmän Kristusta uskon kuin ihmistä.

        Jeesus kertoo hyvin selkeästi autuuden perustan ja tuntomerkit Matteuksen 5 luvussa, ja siinä kohta jossa puhutaan että heidän on taivaan valtakunta, ei ole mainintaa ilosta...

        Minun ongelmani onkin siinä että minä uskon Jumalan Poikaa, ja sehän ei nyt ollenkaan sovi, ei perkeleelle, ei teille, en tiedä ei se varmaan sovi kaikille saarnaajillekaan, kuitenkin kirjoitan yhä, enemmän minä uskon Jumalan Poikaa kuin ihmistä.

        Kyllä minä sen tiedän, että kun saa synnit anteeksi nii tulee ilo, mutta se ei ole autuuden perusta, myös perkeleet iloitsevat mutta heidän ilonsa on väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän Kristusta uskon kuin ihmistä.

        Jeesus kertoo hyvin selkeästi autuuden perustan ja tuntomerkit Matteuksen 5 luvussa, ja siinä kohta jossa puhutaan että heidän on taivaan valtakunta, ei ole mainintaa ilosta...

        Minun ongelmani onkin siinä että minä uskon Jumalan Poikaa, ja sehän ei nyt ollenkaan sovi, ei perkeleelle, ei teille, en tiedä ei se varmaan sovi kaikille saarnaajillekaan, kuitenkin kirjoitan yhä, enemmän minä uskon Jumalan Poikaa kuin ihmistä.

        Kyllä minä sen tiedän, että kun saa synnit anteeksi nii tulee ilo, mutta se ei ole autuuden perusta, myös perkeleet iloitsevat mutta heidän ilonsa on väärä.

        Mutta jos siinä vapaamuurareiden raamatussa on siitä jokin maininta, siitä minä en tiedä, mutta sen minä tiedän, että eri Raamattu synnyttää eri Jumalalle lapsia, sen olen minä nähnyt, ja sen näkevät myös muut.

        "3. I. Autuaat ovat hengellisesti vaivaiset; sillä heidän on taivaan valtakunta.

        (4. Autuaat ovat murheelliset; sillä he saavat lohdutuksen.)

        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.

        10. Autuaat ovat, jotka vanhurskauden tähden vainotaan; sillä heidän on taivaan valtakunta.

        12. Iloitkaat ja riemuitkaat*; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa+. Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat§."

        Tuossa ei ole mainintaa ilosta siinä suhteessa että se tekisi ketään autuaaksi!

        Vaan autuus on selkeästi kirjattu kun puhutaan Jumalan ja taivaan näkemisestä että se on tuossa;

        Hengellinen vaivaisuus, sydämen puhtaus, ja vaino vanhurskauden tähden, ne ovat ne kolme merkkiä eli perustaa eli tuntomerkkiä jotka ovat oikealla vanhurskaudella ja niillä joiden on taivaan valtakunta, ja siitä sitten seuraa ilo, niin se on hyvä, mutta se ilo ei ole autuuden perusta joka lunastaisi ketään taivaan valtakuntaan.

        Vaan ne ovat nuo kolme, Hengellinen vaivaisuus, sydämen puhtaus, ja vaino vanhurskauden tähden, siinä on ne jotka lunastetaan taivaaseen Kristuksen verellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän Kristusta uskon kuin ihmistä.

        Jeesus kertoo hyvin selkeästi autuuden perustan ja tuntomerkit Matteuksen 5 luvussa, ja siinä kohta jossa puhutaan että heidän on taivaan valtakunta, ei ole mainintaa ilosta...

        Minun ongelmani onkin siinä että minä uskon Jumalan Poikaa, ja sehän ei nyt ollenkaan sovi, ei perkeleelle, ei teille, en tiedä ei se varmaan sovi kaikille saarnaajillekaan, kuitenkin kirjoitan yhä, enemmän minä uskon Jumalan Poikaa kuin ihmistä.

        Kyllä minä sen tiedän, että kun saa synnit anteeksi nii tulee ilo, mutta se ei ole autuuden perusta, myös perkeleet iloitsevat mutta heidän ilonsa on väärä.

        Ja koska minä nyt olen jossain määrin tunnettu siitä, etten silleen kaunistele puheitani, vaan puhun niin kuin ajattelen, joka ei aina ole hyvä, koska vihollinen voi sitä käyttää myös hyväkseen...

        Mutta itse asiaan, niin muutamat kristityt tiedän että on vaikeaa joskus ymmärtää puheitani, joskus puhun suoraan, joskus vertauksella, joskus on ajatus jonka sanon niillä sanoilla kuin tulee, vaikka se ei sitten tule ihan suoraan, ja kaikki eivät sitä ymmärrä,

        Mutta se on muutamilla kristityillä tullut tavaksi, asettaa apostolien opetukset Jeesuksen opin edelle, että he ovat apostoleista tehneet itselleen Kristuksen joka on väärä Kristus, apostolit ainoastaan todistavat Kristuksesta. Jos siis asetat apostolin sanan Kristuksen sanan edelle, niin ei sinun Kristus ole oikea, ja et sinä myöskään apostolin sanaa oikein ymmärrä, koska apostolit tunsivat Kristuksen ja eivät opettaneet häntä vastaan.

        Jos siis joku teistä tahtoo autuaaksi jotain muuta tietä minkä Jumalan Poika on itse antanut, niin sinä tahdot johonkin toiseen taivaaseen minkä Jumala on lapsilleen valmistanut! Oikeat kristityt tosin eivät voi antaa sinulle sitä vakuutusta että se olisi oikea taivas, he taitavat sanoa sinulle, että se jota sinä taivaaksi luulet on helvetti, ja sitten he varmaan sanovat, että tee parannus! Että sinä tulisit tuntemaan oikean Jumalan Siionissa! Herra Sebaot on Hänet nimensä, ja vanhurskautensa on totinen, ja hänen kiivautensa niin tulen liekit ja ne polttavat kaiken väärän tieltään. Ei näy armahdusta väärille, jotka valheen teitä kulkevat, vaan tuomion kiivaus ja tulen liekit, palatkaa siis Siioniin te eksyneet lampaat, palatkaa Isän kurituksen alle, suudelkaa vitsaa ja ottakaa vastaan Hengellinen vaivaisuus. Ja tulkaa myös elämän veden tykö tulkaa puhdistus paikalle, karitsan verellä antakaa puhdistaa teidän sydämenne, ja älkää vainolle selkää selkäänne kääntäkö vaan iloiten ottakaa se vastaan tietäen että teidän palkkanne on suuri taivaassa... Siinä on oikeasta kristillisyydestä jotain jota kirjoitin sen ymmärryksen jälkeen kuin minulla on, ja Jumalan Pojan oppi vahvistaa sen, vaikka kirjoitettu on: älkää ensinkään vannoko taivaan eikä maan kautta, niin täytyy kuitenkin joskus muistuttaa siitä oikeasta opista, ettei väärä vanhurskaus ja vaiheen Henki niin paljon sijaa saisi ja viettelis totuuden lapsia jotka tulen ja vaivan kautta on revitty irti tämän maailman hekumasta joiden jalat on itkulla ja murheella rauhan tielle asetettu, joita perkele mielellään vetäisi takaisin maailman hekumaan, iloon ja riemuun, joka ilo vie kerran helvettiin jossa on itku ja hammasten kiristys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska minä nyt olen jossain määrin tunnettu siitä, etten silleen kaunistele puheitani, vaan puhun niin kuin ajattelen, joka ei aina ole hyvä, koska vihollinen voi sitä käyttää myös hyväkseen...

        Mutta itse asiaan, niin muutamat kristityt tiedän että on vaikeaa joskus ymmärtää puheitani, joskus puhun suoraan, joskus vertauksella, joskus on ajatus jonka sanon niillä sanoilla kuin tulee, vaikka se ei sitten tule ihan suoraan, ja kaikki eivät sitä ymmärrä,

        Mutta se on muutamilla kristityillä tullut tavaksi, asettaa apostolien opetukset Jeesuksen opin edelle, että he ovat apostoleista tehneet itselleen Kristuksen joka on väärä Kristus, apostolit ainoastaan todistavat Kristuksesta. Jos siis asetat apostolin sanan Kristuksen sanan edelle, niin ei sinun Kristus ole oikea, ja et sinä myöskään apostolin sanaa oikein ymmärrä, koska apostolit tunsivat Kristuksen ja eivät opettaneet häntä vastaan.

        Jos siis joku teistä tahtoo autuaaksi jotain muuta tietä minkä Jumalan Poika on itse antanut, niin sinä tahdot johonkin toiseen taivaaseen minkä Jumala on lapsilleen valmistanut! Oikeat kristityt tosin eivät voi antaa sinulle sitä vakuutusta että se olisi oikea taivas, he taitavat sanoa sinulle, että se jota sinä taivaaksi luulet on helvetti, ja sitten he varmaan sanovat, että tee parannus! Että sinä tulisit tuntemaan oikean Jumalan Siionissa! Herra Sebaot on Hänet nimensä, ja vanhurskautensa on totinen, ja hänen kiivautensa niin tulen liekit ja ne polttavat kaiken väärän tieltään. Ei näy armahdusta väärille, jotka valheen teitä kulkevat, vaan tuomion kiivaus ja tulen liekit, palatkaa siis Siioniin te eksyneet lampaat, palatkaa Isän kurituksen alle, suudelkaa vitsaa ja ottakaa vastaan Hengellinen vaivaisuus. Ja tulkaa myös elämän veden tykö tulkaa puhdistus paikalle, karitsan verellä antakaa puhdistaa teidän sydämenne, ja älkää vainolle selkää selkäänne kääntäkö vaan iloiten ottakaa se vastaan tietäen että teidän palkkanne on suuri taivaassa... Siinä on oikeasta kristillisyydestä jotain jota kirjoitin sen ymmärryksen jälkeen kuin minulla on, ja Jumalan Pojan oppi vahvistaa sen, vaikka kirjoitettu on: älkää ensinkään vannoko taivaan eikä maan kautta, niin täytyy kuitenkin joskus muistuttaa siitä oikeasta opista, ettei väärä vanhurskaus ja vaiheen Henki niin paljon sijaa saisi ja viettelis totuuden lapsia jotka tulen ja vaivan kautta on revitty irti tämän maailman hekumasta joiden jalat on itkulla ja murheella rauhan tielle asetettu, joita perkele mielellään vetäisi takaisin maailman hekumaan, iloon ja riemuun, joka ilo vie kerran helvettiin jossa on itku ja hammasten kiristys.

        En tiedä onko tämän puheen jatkoksi, tuli vain mieleen kun lapsena vielä kävin seuroissa se vanha nainen tai nuori vanha mutta siellä Lahden rukoushuoneella kun oli isot seurat ja hän tuli juttelee meidän kanssamme siellä...jätän sanomatta missä, muistan kyllä paikan... Mutta jos anonyymiydestäni on vielä jotain jäljellä niin säilytän sen... Mutta hän puhui siitä kuinka hän oli kasvanut perheessä jossa hänen muistaakseni äiti oli kirkon pappi, joo kyllä se oli äiti, ja hän kertoi siitä, että hänen äitinsä oli hakannut häntä kun hän oli lapsi, ja kertoi vielä siitä, kuinka hän oli aina sanonut siis äiti ettei oikeata kristillisyyttä ole missään, mutta sitten hän kertoi siitä kun hän oli löytänyt elävän seurakunnan tai tänne seurakuntaa en muista kuinka sanoi, niin hän kertoi siitä että kuinka kultaiset säteet hän oli nähnyt ne kuinka ne tulivat sieltä parvella sinne alas muihin kristittyihin... En silloin sanonut mitään eikä varmaan muutkaan pojat, me kuuntelimme vain, mutta muistaakseni olin jo silloin huutavan ääni korvessa kirjasta että niitä säteitä näkyi myös silloin kuin Laestadiuksen seurakunnassa tapahtui heräämisen merkkejä siis ihan alku aikoina...silloin mietin, mahtaako hän nyt valehdella tai en muista tarkkaan, vähän kuitenkin suhtauduin varauksella mutta en tiedä mitä hänelle nyt kuuluu ja käykö hän enään seuroissa ja missä... Mutta tuli vain mieleen...

        Ja ne kultaiset säteet ne taitavat olla niitä rakkauden säteitä. Mutta ne ei ehkä aina ole kristittyjen välillä.... kuka ne ottaa pois, ja mistä ne tulevat?

        Kyllä se varmaan on perkele joka ne pois ottaa, ja kyllä varmaan se on Jeesuksen priiskoitusveri joka ne säteet synnyttää? Niin minä ajattelen ja uskon!

        Mutta siitähän me voimme keskustella...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että te hänessä rikastuisitte mutta kyllä hellareissa on myös omat rikolliset hathaopit vääryydet ja muissa.

        ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko tämän puheen jatkoksi, tuli vain mieleen kun lapsena vielä kävin seuroissa se vanha nainen tai nuori vanha mutta siellä Lahden rukoushuoneella kun oli isot seurat ja hän tuli juttelee meidän kanssamme siellä...jätän sanomatta missä, muistan kyllä paikan... Mutta jos anonyymiydestäni on vielä jotain jäljellä niin säilytän sen... Mutta hän puhui siitä kuinka hän oli kasvanut perheessä jossa hänen muistaakseni äiti oli kirkon pappi, joo kyllä se oli äiti, ja hän kertoi siitä, että hänen äitinsä oli hakannut häntä kun hän oli lapsi, ja kertoi vielä siitä, kuinka hän oli aina sanonut siis äiti ettei oikeata kristillisyyttä ole missään, mutta sitten hän kertoi siitä kun hän oli löytänyt elävän seurakunnan tai tänne seurakuntaa en muista kuinka sanoi, niin hän kertoi siitä että kuinka kultaiset säteet hän oli nähnyt ne kuinka ne tulivat sieltä parvella sinne alas muihin kristittyihin... En silloin sanonut mitään eikä varmaan muutkaan pojat, me kuuntelimme vain, mutta muistaakseni olin jo silloin huutavan ääni korvessa kirjasta että niitä säteitä näkyi myös silloin kuin Laestadiuksen seurakunnassa tapahtui heräämisen merkkejä siis ihan alku aikoina...silloin mietin, mahtaako hän nyt valehdella tai en muista tarkkaan, vähän kuitenkin suhtauduin varauksella mutta en tiedä mitä hänelle nyt kuuluu ja käykö hän enään seuroissa ja missä... Mutta tuli vain mieleen...

        Ja ne kultaiset säteet ne taitavat olla niitä rakkauden säteitä. Mutta ne ei ehkä aina ole kristittyjen välillä.... kuka ne ottaa pois, ja mistä ne tulevat?

        Kyllä se varmaan on perkele joka ne pois ottaa, ja kyllä varmaan se on Jeesuksen priiskoitusveri joka ne säteet synnyttää? Niin minä ajattelen ja uskon!

        Mutta siitähän me voimme keskustella...

        On kyllä aika vaikea ymmärtää, siis saada mitään käsitystä siitä, mitä tuo esikoislestadiolainen saarnaaja haluaa meille lukijoille kertoa!!! Onkohan edes lähetysmies ja vain pikku paikkakunnan "sananpalvelija" tämä kirjoittaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä aika vaikea ymmärtää, siis saada mitään käsitystä siitä, mitä tuo esikoislestadiolainen saarnaaja haluaa meille lukijoille kertoa!!! Onkohan edes lähetysmies ja vain pikku paikkakunnan "sananpalvelija" tämä kirjoittaja?

        Korjaan heti kirjoitustani, ajattelen, että ei ole saarnaaja, vaan ihminen, joka on kokenut esikoislestadiolaisuudessa kovia kokemuksia. Hyvä, että voi niitä täällä purkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko tämän puheen jatkoksi, tuli vain mieleen kun lapsena vielä kävin seuroissa se vanha nainen tai nuori vanha mutta siellä Lahden rukoushuoneella kun oli isot seurat ja hän tuli juttelee meidän kanssamme siellä...jätän sanomatta missä, muistan kyllä paikan... Mutta jos anonyymiydestäni on vielä jotain jäljellä niin säilytän sen... Mutta hän puhui siitä kuinka hän oli kasvanut perheessä jossa hänen muistaakseni äiti oli kirkon pappi, joo kyllä se oli äiti, ja hän kertoi siitä, että hänen äitinsä oli hakannut häntä kun hän oli lapsi, ja kertoi vielä siitä, kuinka hän oli aina sanonut siis äiti ettei oikeata kristillisyyttä ole missään, mutta sitten hän kertoi siitä kun hän oli löytänyt elävän seurakunnan tai tänne seurakuntaa en muista kuinka sanoi, niin hän kertoi siitä että kuinka kultaiset säteet hän oli nähnyt ne kuinka ne tulivat sieltä parvella sinne alas muihin kristittyihin... En silloin sanonut mitään eikä varmaan muutkaan pojat, me kuuntelimme vain, mutta muistaakseni olin jo silloin huutavan ääni korvessa kirjasta että niitä säteitä näkyi myös silloin kuin Laestadiuksen seurakunnassa tapahtui heräämisen merkkejä siis ihan alku aikoina...silloin mietin, mahtaako hän nyt valehdella tai en muista tarkkaan, vähän kuitenkin suhtauduin varauksella mutta en tiedä mitä hänelle nyt kuuluu ja käykö hän enään seuroissa ja missä... Mutta tuli vain mieleen...

        Ja ne kultaiset säteet ne taitavat olla niitä rakkauden säteitä. Mutta ne ei ehkä aina ole kristittyjen välillä.... kuka ne ottaa pois, ja mistä ne tulevat?

        Kyllä se varmaan on perkele joka ne pois ottaa, ja kyllä varmaan se on Jeesuksen priiskoitusveri joka ne säteet synnyttää? Niin minä ajattelen ja uskon!

        Mutta siitähän me voimme keskustella...

        Perkelekö se pois ottaa? Mitä ajattelet sen perkeleen pois ottavan? Uskoa esikoislestadiolaisuuteenko?

        Uskotko sinä esikoislestadiolaisuuteen vai johonkin muuhun? Siis autuaaksi tekevänä ja pelastavana voimana. Esikoislestadiolaisuudessa kyllä saarnataan, että vain esikoislestadiolaisuus ja siihen uskominen voi pelastaa. Mitä ajattelette siitä? Onko aika julma oppi vai ei, en tiedä?


    • Anonyymi

      Mooseksen 6. & 7.
      kristuksen pimeyteen
      luku IV egitgim

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe