Kokeileppa. Laita viski ja jääpala lasiin. Pyöritä lasia. Ei pidä kitka, eikä maan vetovoima viskiä lasin mukana pyörimässä..
Miksi viski ei pyöri lasin mukana?
39
649
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi hyvään viskiin pitäisi jäitä laittaa? Maku vain laimenee.
- Anonyymi
Laita huonoa viskiä lasiin, lisää jääpala, pyöritä ja kaada viemäriin.
- Anonyymi
Maku paranee kun laittaa tilkan vettä
- Anonyymi
Niin mutta köyhät juo huonoa ja halpaa viskiä ?
- Anonyymi
Riittää kunhan silmät alkaa pyörimään viskipaukuista. Kannattaa hommata seuraa, ettei tarvitse lasia pyöritellä yksin.
- Anonyymi
Kiinteä viski pyörii lasin mukana kun ruuvaa sen kiinni lasiin.
- Anonyymi
Jäädyttää viskin jääkuutioksi niin jo pyörii.
- Anonyymi
Katsele tätä ja mieti sitäkin:
https://youtu.be/fEVZ1r9ge7Y?si=sgz6o5Jtnn-C3VuM - Anonyymi
Se johtuu viskin matalasta viskositeetista.
- Anonyymi
Siitäkös tuo tulee viskositeetin nimikin, viskiä viskoo viskeeeeeeeeeeeeeeee
- Anonyymi
Kyllä se alkaa pyörimään pikku hiljaa, kun jaksaa pyörittää. Kyse on inertiasta.
- Anonyymi
Kun malttaa rauhalliseeen tahtiin riittävän kauan lasia pyörittää, juomakin alkaa kyllä pyöriä. Mutta jostain syystä koetta taitaa olla vaikea järjestää riittävän ajan kera?
- Anonyymi
Hienoa, että olet havainnut tällaista. Mikähän oli liityntäpinta purjehdukseen?
- Anonyymi
Purjehtijat ovat juoppoja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin, näin ja grotassa siemailu kuuluu arkeen ja kunnon pöhnässä sitten syntyi tällainen ajatus jaettavaksi muille purjehtijoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kyllä, mutta niinhän muutkin. Ei täällä keskustella hengityksestäkään, vaikka kaikki purjehtijat hengittävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kyllä, mutta niinhän muutkin. Ei täällä keskustella hengityksestäkään, vaikka kaikki purjehtijat hengittävät.
Purjehtijoiden pitäisi keskustella mielestäni myös oikeasta hengityksestä. Purjevenehän liikkuu ilmanvirtauksen voimalla.
- Anonyymi
Kiljukaan ei pyöri jääpalan kanssa lasissa, mutta mahassa kiertää niin jäällä kuin ilman. Tää viisaus ei syntynyt sitloorassa istuen vaan laiturin reunalla lusikallinen housuissa.
- Anonyymi
En ole tavannut niellä jääpaloja...eli en tiedä.
- Anonyymi
Kyllä se pyörii mutta tosiaan kaksi ohjetta:
- pysy kaukana veneilystä jos juot viskiä.
- älä laita jäätä. Tilkan raikasta vettä kyllä lisään itsekin jos kukaan ei näe. Ei vettä tai liian vähän vettä=maistuu vain alkoholi. Liikaa vettä=maistuu vain tammitynnyri. Tilkka vettä=saat maun hienosti esiin. Ideaalitapauksessa ehkä kokeilet ja lisäät aina tilkan.- Anonyymi
Eli vettä lisätään tilkka mutta ei liian paljon. Mikä silloin on sopiva määrä jos tilkka on liikaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vettä lisätään tilkka mutta ei liian paljon. Mikä silloin on sopiva määrä jos tilkka on liikaa?
Ei tilkka ole koskaan liikaa... lisätään tarvittaessa viskiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tilkka ole koskaan liikaa... lisätään tarvittaessa viskiä.
Jos ilmaistaan asia sanomalla että tilkka mutta ei liian paljon, silloin herää kysymys että kuinka pieni tilkka ei ole liian paljon jos kerran tilkkakin kuitenkin voi olla liian paljon jne.
- Anonyymi
Kun lasiin laittaa viskin pinnalle jonkin kelluvan neulaa muistuttavan vaikka puutikun ja alkuun asettelee sen esim. pohjois- etelä- suuntaan, voi lasia käyttää kompassina.
- Anonyymi
Magneettinen puutikku? Mielenkiintoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään magneettinen, sehän alkaisi kääntyilemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos viski lasissa ei pyöri eikä tikkukaan silloin pyöri, eikö se pysy asetellussa suunnassa ilman magnetismia?
Eikö olekin jännää, olet niiiiin nokkela.
- Anonyymi
a = F/m
F=µ m
µ riippuu mm. viskin viskositeetistä ja jääpalan koosta, eli tässä ollaan termodynamiikan äärellä. 38% viskin jäätymisiste on -21 astetta, jolloin viski pyöriikin jo lasin mukana. - Anonyymi
Johtuisiko kolioolisvoimasta?!? Toisella puolella maapalloa sitten EI pyöri myöskään toiseen suuntaan. Jännä olisi purjehtia päiväntasaajan yli ja katsoa kun viski vaan lasissa pysyy paikallaan.
- Anonyymi
Olen ollut etelänapamantereella eli aika pitkällekin yli päiväntasaajalta mennyt.
Mutta kas kummaa, viski pysyi lasissa siihen hetkeen kunnes juotiin. Ei edes tuntunut mitenkään jännältä... - Anonyymi
Purjehdin kerran päiväntasaajan yli, ja tosiaan, viski alkoi pyöriä toiseen suuntaan. Myös Foucaultin heilurini meni sekaisin.
- Anonyymi
Seuran pikkujouluissa rahastonhoitaja Tuiren pikkuhousut pyöri jalassa viskin voimalla...
- Anonyymi
Pyöriihän se viski lasin mukana maapallon akselin ympäri aikamoisella kehänopeudella. Eteläisillä leveysaseteilla jopa yli äänen nopeudella.
- Anonyymi
Eteläiset leveysasteet eivät ole siellä missä suomalaiset tapaavat käydä "etelänmatkoilla", ne ovat paljon etelämpänä ja suurimmillaan maapallon pyörimisliikkeen kehänopeus on päiväntasaajalla, suunnilleen siellä missä suomalaisturistit kuvittelevat olevansa etelässä...
- Anonyymi
Joku urpo tuolla ihmetteli mitä tekemistä tällä on purjehtimisen kanssa. Kyse on kääntäen samasta ilmiöstä kuin veneen rungon ja veden välissä. Kovasti niistä veden ja rungon välisistä liikettä vastustavista voimista pyritään eroon ja µ:tä koitetaan pienentää varsinkin kilpaa purjehdittaessa.
Jos ei muuten usko, niin voi kokeilla vertailun vuoksi pyörittää viskiä pinnltaan karheassa kuksassa tai sipaista grogilasin pintaan* teflonia. Empiirisen koesarjan suoritus on myös hyvä alibi, jos joku yrttää keskeyttää kokeen. (Huom*. lasin sisäpintaan!) - Anonyymi
Helpointa on vissiin olla juomatta viskiä, vaikeeksi menee. Mun jallukola ei kenties pyöri lasissa, mutta paskan väliä : kurkusta kulkee alas ja hyvin !
- Anonyymi
Tähän se keskivertopurjehtijan älykkyys tiivistyy ja loppuu. Koneella ajavat baarien laiturista toiseen jallupullo kompassina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän se keskivertopurjehtijan älykkyys tiivistyy ja loppuu. Koneella ajavat baarien laiturista toiseen jallupullo kompassina.
Kaverikin teki kerran tantabaarissa purjehtijalle epätyypillisen virheen. Hän pohti ottaako kossuvissyn vai kossukolan, ja tilasin lopulta vahingossa vissykolan. Se pyöri lasissa hyvän aikaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279