Millä saan fasaanit pysymään pois istutuksistani? Kasvimaalla on kateharsoa suojaamassa, mutta kukkapenkkejä ei oikein viitsisi peittää!
Kivikkokasvit kiinnostavat erityisesti, koska penkki on korkealla, josta fasaanilla on hyvät näkymät ympäristöön. Ärsyttää kun kaikki kukat tongitaan irti. Mehitähtikin on ollut sisällä turvassa jo monta vuotta.
Lintukoiraakaan en voi ottaa, koska olen allerginen :)
Fasaanien karkotus
3
2297
Vastaukset
- kansalainen13
voit hyvin pyydystää ja valmista ruuaksi nuita lintuja, erinomaisen makuisia.
aiemmin joku oli ampunut jousipyssyllä ja kehunut naapurilleen kuinka helppoa pyydystää ja hyvää ruokaa nuista tulee.omalla pihalla olevat elukat ja linnut voit huoletta tappaa mutta sen ulkopuolella lainsuoja astuu voimaan.- oziz
paras vaihtoehto on mennä eräaiheiseen kauppaan ja ostaa sieltä karkoitus tarkoitukseen myytäviä
haukan tai pöllön muovikuvia.Lisäksi löytyy kepin päähän asennettava liitelevä malli joka tehoaa myös erittäin hyvin.Paras malli on kanahaukka,sillä se on fasaanin luonnollinen
vihollinen.Näillä varmasti fasaanit jättävät puutarhasi rauhaan.Älä missään nimessä mene
tappamaan mitään lintuja tähän aikaan vuodesta
sillä kaikki riistalinnut ovat rauhoitettuja tähän aikaan vuodesta.Onnea yritykselle!!
- Anonyymi
mä oon taistelut fasaani kukon kanssa vuosi kaudet, ei hellitä elikko, toissa päivänä istutin 50 kukkasipulia, aamulla 8 tulppaanin sipulia mullan päällä, jopa yksi laukka, joihin ei ole aiemmin kajonnut. olenkin yrittänyt suojata tulppaan istutus koreja istuttamalla ympärille eri laukkoja, ovat saaneet olla rauhassa tulppaanit, nyt on näköjään se taika loppunut, kukko on entistä röyhkeämpi.- korjaan tuhot päivisin mutta joka aamu on taas sipuleita esillä.- olen halvaantunut toiselta puolelta joten kyykkääminen ei ole ihan helppoa, enkä tunnu pääsevän istutuksissa eteenpäin, kun aina on nuo tuhot edessä. yritän istuttaa koko takapihan kukka altaani, ja laittaa sitten jonkun kankaan/muovin/minkä vaan kaiken päälle., muovi verkko kohopenkin päällä ei tepsinyt sekään, raoista kukko pääsi nokkkimaan keväällä kasvun alkuun päässeitä sipuleita, ja reiítti niitä- ei tullut kukkia, ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969