Moi,
Onko kellään kokemusta "robotti" imurista? Electrolux:lla on ainakin tuo Trilobite malli.
Tekeeko hyvää jälkeä, saako seinän vierustat puhtaaksi yms.? Hinta vähän hirvittää 1500Egee!!
Kommetteja/kokemuksia, please!!!!
Trilobite-imuri
10
5709
Vastaukset
- robottia
http://www.robokeskus.fi myy trilobiten lisäksi Roombaa (399, saksasta nettikaupasta 299), siellä on myös linkkejä testeihin.
- Kokemusta 3 vuotta
Ostimme Trilobiten kolme vuotta sitten. Pääosin olen ollut tyytyväinen koneeseen. Koska kone on pyöreä, ihan listoihin asti se ei putsaa eikä tietty matalien huonekalujen alusia eikä hyllyjä (!). Imuroimme yhden huoneen kerrallaan. Olemme laittaneet oviin magneettinauhaa (tulee mukana), jotta kone pysyy alueen sisäpuolella. Sänkyjen aluset se puhdistaa varmasti paremmin kuin imuria käyttäen. Yhden ohuen kesämaton se tahtoisi syödä, joten se täytyy poistaa imuroitaessa. Pölykoteloon kertyy pölyä reippaasti. Olen käyttänyt sitä pari kertaa viikossa. Tavallisella imurilla olemme imuroineet huushollin 1-2 krt/kk. Nyt tuli vaan kallis hankinta eteen. Akut ovat sikakalliita. Kaksi akkua maksaa 270 - 300 euroa. Elektrolux aitaa olla hintava kone ja ainakin lisävarusteista kynitään olan takaa. Selvittelemme vielä tätä akkuasiaa. Romban akku (1 kpl- kone vaatinee kaksi akkua) maksaa nettitietojen mukaan 89 euroa.
Imurointi taitaa olla useissa perheissä vielä naisten työtä. Jos tällainen helpotus suodaan, niin ilomielin sitä käytän. Miehet kun vaihtaa autoa, niin 1500 euroa on pieni raha lisävarusteistakin. Kaikille robotti-imuri! - että näin
Kokemusta 3 vuotta kirjoitti:
Ostimme Trilobiten kolme vuotta sitten. Pääosin olen ollut tyytyväinen koneeseen. Koska kone on pyöreä, ihan listoihin asti se ei putsaa eikä tietty matalien huonekalujen alusia eikä hyllyjä (!). Imuroimme yhden huoneen kerrallaan. Olemme laittaneet oviin magneettinauhaa (tulee mukana), jotta kone pysyy alueen sisäpuolella. Sänkyjen aluset se puhdistaa varmasti paremmin kuin imuria käyttäen. Yhden ohuen kesämaton se tahtoisi syödä, joten se täytyy poistaa imuroitaessa. Pölykoteloon kertyy pölyä reippaasti. Olen käyttänyt sitä pari kertaa viikossa. Tavallisella imurilla olemme imuroineet huushollin 1-2 krt/kk. Nyt tuli vaan kallis hankinta eteen. Akut ovat sikakalliita. Kaksi akkua maksaa 270 - 300 euroa. Elektrolux aitaa olla hintava kone ja ainakin lisävarusteista kynitään olan takaa. Selvittelemme vielä tätä akkuasiaa. Romban akku (1 kpl- kone vaatinee kaksi akkua) maksaa nettitietojen mukaan 89 euroa.
Imurointi taitaa olla useissa perheissä vielä naisten työtä. Jos tällainen helpotus suodaan, niin ilomielin sitä käytän. Miehet kun vaihtaa autoa, niin 1500 euroa on pieni raha lisävarusteistakin. Kaikille robotti-imuri!maahantuoja (jolla kone pakko huoltaa) sanoo huollon eli akkujen vaihdon olevan nykyään noin 450 eur.
Tämä kannattaa huomioida ainakin silloin kun on ostamassa käytettyä laitetta, jonka akut on todennäköisesti tulleet vaihto-ikään.
Vaikka myyjä sanookin usein, että se lataa itsensä itsestään, niin kahden tunnin lataus jokaisen ½ tunnin imuroinnin jälkeen tarkoittaa käytännössä sitä, että robotti hoitaa vain yhden huoneen ja "henkilö" loput, muutoin siivousaika venyy koko päiväksi.
- AA
2 kpl 3400mAh Saksassa kasattuja laatukennoja Härmään kotiin kannettuna 172,80€(79,95€/kpl):
http://www.akkukaufhaus.de/akkus/fuer-roboter/elektrolux-trilobite/32/akku-fuer-elektrolux-trilobite-nimh-nt-18v-/-3400mah
Täysin yhteensopiva ja yli puolet enemmän amppeeritunteja kuin alkuperäisessä 2200 mAh kennostossa. Alkuperäisen kokoiset 2200 mAh tarvikekennostot 55,75€/kpl:
http://www.akkukaufhaus.de/akkus/fuer-roboter/automower/238/18v-nimh-premium-akku-2200mah-fuer-automower-g2-modelle-wie-220ac-230acx-und-sh
Akut ovat kahdella T20-torx-ruuvilla kiinni olevan pohjalevyn alla ja kiinni molex-pikaliittimillä. Vaihto"työ" ei juuri eroa taskulampun pattereiden vaihdosta. Huomaa että Trilobiteen sekä ZA1 että ZA2 menee kaksi kennostoa ja molemmat on vaihdettava kerralla.
Just panin ite tilaukseen. Maahantuoja pitäköön tunkkinsa. - roboimuri
Meillä on kaksi robotti-imuria. Trilobite jo 8 vuotta ja kaksi kertaa akut vaihdettu huollossa. Koska sain lähes samaan hintaan uuden, hankin Neato imurin pari kuukautta sitten. Se ei ole niin vakuttava kuin Trilobite. Pitää niin pientä ääntäkin. :) Ihan kivasti putsaa, tosin ainakin seinänvieruksilla Trilobite on parempi. Nyt olen miettinyt Saksasta akkujen tilaamista.
Miten AA:lle kävi? Onnistuiko akkujen vaihto ja toimiiko kuten ennekin? Suomessa akut maksaa 190e*2 nettikaupassa. Saksasta saisi edullisemmat ja jos olisi tuollainen yhteensopiva pitkäkestoisempi.
Mutta toisaan. Kaikille robotti-imuri! Erityisesti pelittää talossa, jossa ei ole pieniä lapsia levittelemässä tarvaroita lattioille (toisin kuin meillä). Pois en vaihtaisi. Pesukoneiden jälkeen tärkein kotihärveli.- trilobite
Itse hankin akut tuolta AA:n mainitsemasta paikasta. Vaihtaminen oli helppoa ja laite toimii. Todennäköisesti ei lataa noita isompia akkuja ihan täyteen, koska koneen äly lopettaa latauksen vanhojen akkujen kapasiteetin mukaisesti. Tästä en tosin ole varma.
Nyt Trilobiten akkuja näkyy jo saavan halvemmallakin ainakin tuolta:
http://www.batteryupgrade.com/shopBrowser.php?shopGroupId=80136058&tracker=adwords_fi_Vacuum&langId=7&gclid=CN-N6YrAgLQCFQ97cAod5nsAXg#/shopGroupId/80136058
Omakohtaisia kokemuksia paikasta ei ole mutta jos tarvetta olisi kokeilisin.
jake trilobite kirjoitti:
Itse hankin akut tuolta AA:n mainitsemasta paikasta. Vaihtaminen oli helppoa ja laite toimii. Todennäköisesti ei lataa noita isompia akkuja ihan täyteen, koska koneen äly lopettaa latauksen vanhojen akkujen kapasiteetin mukaisesti. Tästä en tosin ole varma.
Nyt Trilobiten akkuja näkyy jo saavan halvemmallakin ainakin tuolta:
http://www.batteryupgrade.com/shopBrowser.php?shopGroupId=80136058&tracker=adwords_fi_Vacuum&langId=7&gclid=CN-N6YrAgLQCFQ97cAod5nsAXg#/shopGroupId/80136058
Omakohtaisia kokemuksia paikasta ei ole mutta jos tarvetta olisi kokeilisin.
jakeOnko keläkään kokemusta akkukaufhaus.de sivustosta ?
- Anonyymi00008
trilobite kirjoitti:
Itse hankin akut tuolta AA:n mainitsemasta paikasta. Vaihtaminen oli helppoa ja laite toimii. Todennäköisesti ei lataa noita isompia akkuja ihan täyteen, koska koneen äly lopettaa latauksen vanhojen akkujen kapasiteetin mukaisesti. Tästä en tosin ole varma.
Nyt Trilobiten akkuja näkyy jo saavan halvemmallakin ainakin tuolta:
http://www.batteryupgrade.com/shopBrowser.php?shopGroupId=80136058&tracker=adwords_fi_Vacuum&langId=7&gclid=CN-N6YrAgLQCFQ97cAod5nsAXg#/shopGroupId/80136058
Omakohtaisia kokemuksia paikasta ei ole mutta jos tarvetta olisi kokeilisin.
jakeOlen noita kopioakkuja kahdesti tilannut,mutta huonoiksi todennut,eivät käytössä kauaa kestä.
- Anonyymi
Demomiele käy nykylaatuun jos mainostaja niin uhkuu voittovoimaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221320
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä511259Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221183- 1381013
- 100879
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten325814Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602