Kukkakaalivyöry

Anonyymi-ap

Sato valmistuu kertarysäyksellä eikä kaikkea ehditä käyttää. Hinta on halventunut noin puoleen. Viikko sitten maksoin lähes 4 e kilo, tänään 1,80 kilo. Tykkään syödä keitettynä , voinokare päälle. Kesäkeitossa hyvä, lisäksi perunaa ja porkkanaa.

12

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä tykkään kanssa keitettynä voisulan kanssa. Gratinoitu kukkakaali on hirmuisen hyvää. On vaan suuritöisempää.
      Pitänee ensviikolla hakea ja pakastaa. Sitähän sopii laittaa muihinkin keittoihin.
      Viljaa välttelevät loihtivat kukkakaalista vaikka mitä. Pyreetä.
      Minä olen laiska tai osaamaton ja menen sieltä missä aita on matalin.

      • Anonyymi

        Olisin ostanut kukkakaalia, mutta hinta on sapettanut keväästä asti. Kun ulkomailta tuotu on edullisempaa kuin kotimainen, en pane vähiä rahojani kalliimpaan.

        Kauppakin voisi olla sen veran isänmaallinen, että ei kesäaikana tuo ulkomaisia vihanneksia. Pitkän päälle se varmasi kannattaa, kun kasvattajatkin tietävät, että tuote menee kaupaksi eikä jää pellolle tai laariin.
        Joitakin vuosikymmeniä sitten ei ulkomailta saanut tuoda esim. omenaa syksyn satokauden aikaan, mutta siitä on luovuttu. Kotimaista omenaa ei juuri ole saatavilla.

        Joskus 70-80-luvuilla perunanviljelijät pilasivat menekkinsä pakkaamalla peruna 2 kg:n paperipusseihin, joista ei voinut laatua tarkastaa, ja joukossa oli aina huonoja pottuja, eikä laatu ollut kehuttava. Perunat kelluivat kattilassa.
        Siihen aikaan ei kuluttaja osannut edes kysyä "Timoa" tai "Annabellaa", peruna oli peruna. Opittiin syömään riisiä ja makaroonia.
        Meillekin ostettiin syksyllä säkillinen perunaa maalta, ja kun ne loppuivat. siirryttiin niihin pussiperunoihin. Vähitellen jäivät perunat sivuun ja riisi ja pasta tulivat tilalle.
        Vaikka nykyisin paperipusseista on luovuttu, ostetaan perunat kappaleittain laarista.
        Naurattaa, kun katson vihanneslokeroon ja totean, ettei tarvitse ostaa perunaa vielä, laatikossa on 6 kpl jäljellä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin ostanut kukkakaalia, mutta hinta on sapettanut keväästä asti. Kun ulkomailta tuotu on edullisempaa kuin kotimainen, en pane vähiä rahojani kalliimpaan.

        Kauppakin voisi olla sen veran isänmaallinen, että ei kesäaikana tuo ulkomaisia vihanneksia. Pitkän päälle se varmasi kannattaa, kun kasvattajatkin tietävät, että tuote menee kaupaksi eikä jää pellolle tai laariin.
        Joitakin vuosikymmeniä sitten ei ulkomailta saanut tuoda esim. omenaa syksyn satokauden aikaan, mutta siitä on luovuttu. Kotimaista omenaa ei juuri ole saatavilla.

        Joskus 70-80-luvuilla perunanviljelijät pilasivat menekkinsä pakkaamalla peruna 2 kg:n paperipusseihin, joista ei voinut laatua tarkastaa, ja joukossa oli aina huonoja pottuja, eikä laatu ollut kehuttava. Perunat kelluivat kattilassa.
        Siihen aikaan ei kuluttaja osannut edes kysyä "Timoa" tai "Annabellaa", peruna oli peruna. Opittiin syömään riisiä ja makaroonia.
        Meillekin ostettiin syksyllä säkillinen perunaa maalta, ja kun ne loppuivat. siirryttiin niihin pussiperunoihin. Vähitellen jäivät perunat sivuun ja riisi ja pasta tulivat tilalle.
        Vaikka nykyisin paperipusseista on luovuttu, ostetaan perunat kappaleittain laarista.
        Naurattaa, kun katson vihanneslokeroon ja totean, ettei tarvitse ostaa perunaa vielä, laatikossa on 6 kpl jäljellä.
        Mkr.

        Minä ostan perunat kilon paperipusseissa, joissa on läpinäkyvä sellofaani ikkuna. Kilo riittää viikoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin ostanut kukkakaalia, mutta hinta on sapettanut keväästä asti. Kun ulkomailta tuotu on edullisempaa kuin kotimainen, en pane vähiä rahojani kalliimpaan.

        Kauppakin voisi olla sen veran isänmaallinen, että ei kesäaikana tuo ulkomaisia vihanneksia. Pitkän päälle se varmasi kannattaa, kun kasvattajatkin tietävät, että tuote menee kaupaksi eikä jää pellolle tai laariin.
        Joitakin vuosikymmeniä sitten ei ulkomailta saanut tuoda esim. omenaa syksyn satokauden aikaan, mutta siitä on luovuttu. Kotimaista omenaa ei juuri ole saatavilla.

        Joskus 70-80-luvuilla perunanviljelijät pilasivat menekkinsä pakkaamalla peruna 2 kg:n paperipusseihin, joista ei voinut laatua tarkastaa, ja joukossa oli aina huonoja pottuja, eikä laatu ollut kehuttava. Perunat kelluivat kattilassa.
        Siihen aikaan ei kuluttaja osannut edes kysyä "Timoa" tai "Annabellaa", peruna oli peruna. Opittiin syömään riisiä ja makaroonia.
        Meillekin ostettiin syksyllä säkillinen perunaa maalta, ja kun ne loppuivat. siirryttiin niihin pussiperunoihin. Vähitellen jäivät perunat sivuun ja riisi ja pasta tulivat tilalle.
        Vaikka nykyisin paperipusseista on luovuttu, ostetaan perunat kappaleittain laarista.
        Naurattaa, kun katson vihanneslokeroon ja totean, ettei tarvitse ostaa perunaa vielä, laatikossa on 6 kpl jäljellä.
        Mkr.

        Kyllä kotimaista omenaa on jouluun asti vyvin saatavilla. On vaan kalliimpaa kuin esim Puolan omenat.


    • Anonyymi

      Eikä! Voieikä kyllä on hyvää, eikä rokkaa tartte lainkaa.

    • Anonyymi

      Ostakaa kotimaan tuotteita. En osta ulkomaisia ollenkaan paitsi omenia talvella. Kukkakaalia ja kesä porkkanoita,tomaatit jo huononee.
      Joko kotimaan omenia on marketeissa? Viime syksy oli hyvä omena kausi.
      Yritin säästää krs kellarissa 2kg mutta pilaantui muutamissa viikossa alle 2kk ja jätteisiin osa oli ihan mädäntynyt. Jääkaapissa ei,ole paljon tilaa kun on muutakin oltava. Asuntoon ei sovi viileä kaappia. Vain yksi jk/ pakastin.

    • Olen tehnyt kukkaaleista laatikkoa.
      Höyryllä vähän pehmennän ja sekaan raastan porkkanaa.
      Teen munamaidon ja päälle juustoraastetta.
      Sipulia hienonnettuna ja aromisuolaa.
      Oikein hyvää.

    • Anonyymi

      Vieläkö liotatte kukkakaalin etikkavedessä ennen käyttöä? Siinä voi olla etanoita tai matoja tai multaa.

      • Anonyymi

        En liota, mutta irrottelen ne ” kukinnot” ja huuhtelen hyvin. Koko loppukesän ja syksyn oli kotimainen kukkakaali edullista ja käytin paljon. Nyt taitaa olla jo ulkomaista. enkä osta. Keräkaalia käytän melkeimpä kerran viikossa, teen laatikkoa tai pataruokaa.


    • Anonyymi

      Mikset osta ulkomaista kukkakaalia ? Vihannekset ovat yleensä EU-alueelta,
      jos eivät ole Suomesta. Ostan yleensä sen mukaan, mitä mieleni tekee
      ja kroppani tarvitsee.

      • Anonyymi

        Puolakin on EU aluetta ja siellä vihanneksia ja marjoja kastellaan lantavedellä. Eikä alkuperämaihin ole luottamista.


    • Anonyymi

      Kukkakaalikeittoa olen nyt usein laittanut, on hyvää ja voi tehdä pariksi päiväksi kerralla.
      Porkkanaa, muutama peruna, pakastekalaa ja persiljaa, siinä hyvä keitto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1894
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1764
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1363
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1166
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1154
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1098
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      943
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      913
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      881
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      880
    Aihe