Kela-korvauksia korotetaan.

Anonyymi-ap

Hoitojonot lyhenee, kun varakkaat poistuvat kunnalisen hoidon jonoista.

24

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla , jos jokainen joilla varaa käyttäisi muita palveluja en ihan varma.

      • Anonyymi

        Esim kaihileikkausjonot supistuu puoleen. Yksityisairaalaan pääsee 2 viikossa, yli puolivuotta esim minä olin autonajokiellossa, kun lääkäri totesi kaihin ja pisti ajokieltoon.


    • Anonyymi

      Terve.En ole varaks käy yksityinen hammaslääkäri ,käynnyt jo 23v.Hamsläkäri pelon takia. Maksan hamsläkäri laskut ihan itse.Saan palvelua ja hyvä uutinen siksi SV korvauksia nostetaan.Miten rahaa yksityinen,vuokralla asuvalla itä Helsinki on,ilman puolisoa ja puolison rahoja.En tupakoi,en risteile,en tee lomamatkoja.Ihan oma valintani.Sen enempää ei velkaa,ei säästöjä joita kehuisin.Siti nautin elämästä.Kesä oli paljon ilmaistapahtumia ja on vielläkin.

    • Anonyymi

      Onhan se hyvä, jos isommat Kela-korvaukset palaisivat. On kiva käydä halvemmalla hammaslääkärillä ja ehkä käyttää muitakin yksityisiä terveyspalveluja. Jää enemmän rahaa säästöön! Korkojen noustessa nousee säästötkin.

      Asumismenotkin on pienet velattomassa omistusasunnossa.

      • Anonyymi

        23 vuotta olen käynyt yksityinen hammaslääkäri ja maksanut sen itse. Kallista on.Terve tullut uutinen jos sv-korvauksia korotetaan.Minä en rikas,ei velkaa,ei omaisutta.Hallitsen rahan käytön.Tarkoitaa ei vihde kanavia tv-ei ulkomaan matkoja,ei matkoja Helsingistä pidemälle Suomessa.Ei kampaajaa,ei risteilyä,ei ravintola maailmaa.Onneksi en tupakoi ,en käytä alkoholia.Mahdolistaa hammaslääkäri pelkoisena 1 ja sama hammaslekuri 23 vuotta yksityyinen sektori.Terveyskeskus käynnyt viimeksi 2015 lääkärillä.Yksityiseen läkäriin säästän rahat aina, mut kuin hammaslääkäri ei varaa. Edes työssä käyvät pitäisi käytää työpaikka läkäriä ,eikä terveyskeskus läkäreitä.Sama asia opiskelijat heillä on opiskelupaikan läkärit,kuin koulu läkärit.Helsinki 24.9.23.vanhempi yksin asuva nainen jolla ei sosiaali tukia ja asun vuokralla.Työstä eläkkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        23 vuotta olen käynyt yksityinen hammaslääkäri ja maksanut sen itse. Kallista on.Terve tullut uutinen jos sv-korvauksia korotetaan.Minä en rikas,ei velkaa,ei omaisutta.Hallitsen rahan käytön.Tarkoitaa ei vihde kanavia tv-ei ulkomaan matkoja,ei matkoja Helsingistä pidemälle Suomessa.Ei kampaajaa,ei risteilyä,ei ravintola maailmaa.Onneksi en tupakoi ,en käytä alkoholia.Mahdolistaa hammaslääkäri pelkoisena 1 ja sama hammaslekuri 23 vuotta yksityyinen sektori.Terveyskeskus käynnyt viimeksi 2015 lääkärillä.Yksityiseen läkäriin säästän rahat aina, mut kuin hammaslääkäri ei varaa. Edes työssä käyvät pitäisi käytää työpaikka läkäriä ,eikä terveyskeskus läkäreitä.Sama asia opiskelijat heillä on opiskelupaikan läkärit,kuin koulu läkärit.Helsinki 24.9.23.vanhempi yksin asuva nainen jolla ei sosiaali tukia ja asun vuokralla.Työstä eläkkellä.

        Työpaikkalääkäristä eli työterveyshuollosta sen verran, että sopimus on useimmiten sellainen minimi, että siellä hoidetaan vain työperäiset taudit. Sinne ei pääse labraan, saati rtg-kuvauksiin ihan noin vaan. Lääkäristä puhumattakaan, toki voi mennä, mutta maksat itse.
        Sama koskee oppilaitosten palveluita, ohjataan vain omalle terveysasemalle, lääkäri on monesti vain esim. kerran viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikkalääkäristä eli työterveyshuollosta sen verran, että sopimus on useimmiten sellainen minimi, että siellä hoidetaan vain työperäiset taudit. Sinne ei pääse labraan, saati rtg-kuvauksiin ihan noin vaan. Lääkäristä puhumattakaan, toki voi mennä, mutta maksat itse.
        Sama koskee oppilaitosten palveluita, ohjataan vain omalle terveysasemalle, lääkäri on monesti vain esim. kerran viikossa.

        Samaan ajatteluun törmäsin useinkin työelämässä vielä ollessani, että mitä teen terveyskeskuksessa, kun kerran on ”työterveyshuolto”. Mutta eihän se työterveyshuolto ollut tarkoitettu ”tavallisiin” tauteihin, vaan heillä oli keskitytty ainoastaan työkyvynarviointiin.

        Sellaiset sopimukset Helsingin kaupungilla suhteessa työterveyshuoltoon. Pelkkä vitsi koko ”työterveyshuolto”😂


    • Anonyymi

      Entä jos tuleekin Amerikan malli, jossa sairasvakuutuksen ottaneet ja rikkaat pärjäävät ja saavat palveluja. Julkiset terveyspalvelut ajetaan alas tai minimiin ja palvelut siirtyvät yksityiselle puolelle.

      • Anonyymi

        Se on helppoa Suomessa, missä sanotaan vaan viovoi!


    • Anonyymi

      Asia ei ole ihan noin suoraviivainen. Me veronmaksajat maksamme
      rikkaitten mehiläiset.

    • Anonyymi

      Veronmaksaja maksaa KELA-korvaukset.

    • Anonyymi

      Hallitus lahjoittaa veronmaksajien rahoista yli 300 miljoonaa yksityisille
      lääkäriasemille. MIKSI ? Hallitus otti kunnallisesta terveydenhuollosta pois
      1,5 miljardia.

      • Anonyymi

        100 ihmisen kaihijono kunnalliseen, odotusta yli 6kk. Kun kelakorvauksia korotetaan reilusti, niin joo lyhenee 30 ihmiseen, odotusaika silloin 2-3kk.

        Tavalliset keskituloiset siirtyy välittömästi yksityiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 ihmisen kaihijono kunnalliseen, odotusta yli 6kk. Kun kelakorvauksia korotetaan reilusti, niin joo lyhenee 30 ihmiseen, odotusaika silloin 2-3kk.

        Tavalliset keskituloiset siirtyy välittömästi yksityiselle.

        Yksityiseen pääsee viikon varoitusajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityiseen pääsee viikon varoitusajalla.

        Tervemenoa !


    • Anonyymi

      Te ette seuraa mutta akateemiset käyvät keskustelua suurista puolen miljoonan summista mielipuolisille tutkimuksille hukkaan heitettyä rahaa

      https://twitter.com/i/status/1695795589085110505

      Afroeurooppalaisen liikkuvuuden poetiikka ranskankielisessä afrikkalaisessa kirjallisuudessa

      Tutkimuksen kuvaus on varsin villiä luettavaa:

      • Anonyymi

        täyttä sontaa ja sinä maksat


    • Anonyymi

      Hyvä asia. Maksan kalisti yksityinen hammaslääkäri jo 23 vuotta.Mutenkin jos joku vaiva menen mieluiten yksityinen yleislääkäri ja hän kyllä tarvitaessa läheteen kirjoitaa julkisen sektorin sairaalan plk. Sanon suraan lapra,röngen ei varaa maksaa yksityinen.

    • Anonyymi

      Isoilla veroilla on elätetty ja elätetään jatkossakin. Näillä mennään ei auta maksettava on.

    • Anonyymi

      Oikeistohallitus korjaa vasemmistohallituksen virheet.

      Nyt pääsee jonosta hoitoon.

      • Ja höpö höpö. Kelakorvaus ei ole niin suuri että mitään hoitojonopurkua sieltä olisi tulossa.


    • Anonyymi

      Outo aloitus, selitä?

    • Anonyymi

      Korvauksia korotetaan , mutta enemmän korotetaan yksityislääkärin ja laboratorion maksuja.

      Olisi syytä korottaa. labraan on käytännössä 2-4 päivän jono. Erikoislääkäriin jopa pari viikkoa. Jopa kaksi erikoislääkärin käyntikertaa on varattuna kun käy vain kahdesti kuussa paikkakunnallamme.

    • Anonyymi

      Oikeistohallitus lisää kela-korvauksia.

      Niitä käyttävät vähentävät jonoa julkisella puolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe