Nyt ei enää tarvitse keksiä miksi tarvitsee abortin, Oma Tahto riittää. Vihdoin abortin hakija voi olla rehellinen: haluan abortin. Siinä se ainoa syy.
HUS: "Aborttilaki muuttuu – 1.9. alkaen asiakas voi olla suoraan yhteydessä keskeytyksiä hoitaviin yksiköihin"
Syyskuun alusta raskaudenkeskeytykseen ei tarvita enää kahden lääkärin lausuntoa ja 12. raskausviikkoon asti aborttiin riittää raskaana olevan oma pyyntö.
Suomen raskaudenkeskeytyksiä koskeva lainsäädäntö, eli aborttilaki, muuttuu 1.9.2023 alkaen. Jatkossa raskaudenkeskeytykseen ei tarvita enää kahden lääkärin lausuntoa, eli asiakkaalle tulee yksi lääkärikäynti vähemmän. Lisäksi 12. raskausviikkoon asti aborttiin riittää raskaana olevan oma pyyntö. Lakimuutoksen taustalla on potilaan itsemääräämisoikeuden lisääminen.
Lakimuutos ei koske yli 12 viikkoa kestäneitä raskauksia.
Raskaudenkeskeytystä toivova HUSin alueen asiakas voi olla suoraan yhteydessä oman alueen HUS Naistentautien poliklinikkaan, myös raskaudenkeston ollessa yli 12 viikkoa. Jos on vielä epävarma päätöksestään ja kaipaa pohdintaa ja tukea, potilas voi olla yhteydessä omaan terveysasemaansa."
Syiden keksimispakko poistuu
Anonyymi-ap
9
527
Vastaukset 9
- Anonyymi
Se on hyvä että jos on pitkä matka, asia on ratkaistu, ett omassa terveyskeskuksessa pienellä paikkakunnalla voi asioida.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.368848- 100842
- 76630
- 50625
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30576
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei133556Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540