Tärkeä asia

Anonyymi-ap

Onko kyseessä trauma side (trauma bond) vai aito rakkaus? moni saattaa sekoittaa nämä keskenään. Traumasiteessä toinen ihminen yrittää kontrolloida sinua eri tavoin, suhde on monesti täynnä intensiivisiä vuoristoratamaisia tunteita ja siitä on vaikea lähteä, koska toinen osapuoli käyttää erinäisiä manipulointikeinoja pitääksesi sinut vankina suhteessa. Tällaista suhdetta pitää kasassa pelko ja ahdistus. Monesti roolit ovat hyväksikäyttäjä ja alistuja/mahdollistaja.

Aito rakkaus taas on turvallista, laajentavaa, inspiroivaa, sitä ohjaa luottamus ja vapaa tahto. Suhde on tasavertainen ja tasapainoinen ❤

12

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuttu juttu. Olen itse töissä sotealalla ja meillä työnohjauksiakin näistä

      • Anonyymi

        hyvä jos tietoisuutta on! moni nainen etenkin tuntuu ajatuvan tällaisiin suhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvä jos tietoisuutta on! moni nainen etenkin tuntuu ajatuvan tällaisiin suhteisiin.

        Jaa niinkö asiaintuntijamies, millaisen ko skenaario tekee niistä miehistä sitte?


    • Anonyymi

      Kuulostaa ihanalta tuo viimeinen kappale. Jotain traumaa kai tässä on jo tullut purettua. En silti usko, että kumpaakaan pystyy aidosti kokemaan palstalla.

    • Anonyymi

      Täällä välillä tuntuu että monen ”suhteet” on ikävöimäänsä tämmösiä:

      https://youtu.be/SzfwvfyMlG0?si=vleNh3fIKKwulBar

      Itse koen ettei ton tyyppisella suhteella oo elämänmittaista tulevaisuutta. Muutama kuukaus tapellaan yhdessä ja sit erotaan.. niin veikkaan suhteen elämänkaaren. Onko sellasiin edes sit järkee panostaa yhtään energiaa?

      Eiks sen vois skippaa kokonaan ja ottaa heti mieluummin semmonen kenen kans elämä ei oo jatkuvaa sotaa?

      T: Karoliina

    • Anonyymi

      Tietääkseni psykopaatit eivät rakasta(jos ei puhuta kognitiivisestä rakkaudesta).

    • Anonyymi

      Hei, vihdoinkin teoriaa! Tämä oli toisaalta vähän ahdistava syyllisyydentuntoinen pohdinta.

    • Anonyymi

      Hän ei ole kontrolloiva. Minäkään en osaa manipuloida ketään olemaan kanssani. Kysyä voin mutta ymmärrän täysin ei-sanan merkityksen. Enkä anna ei - sanan vaikuttaa itsetuntooni. Olen arvokas riippumatta muiden mielialoista tai mielipiteistä.

    • Anonyymi

      Joopa joo taas minkä sille voi kun aikuinen pelleilee kuin joku lapsi

    • Anonyymi

      Taisit sittenkin enenpi rakastaa vaikka et sitä
      koskaan myöntänyt tai sanonut ❤️
      Opetit kyllä jotakin tärkeää mies
      Naiselta

      • Anonyymi

        Sä mies et ole opettanut mitään tärkeää kenellekään, muuta kuin sen, että miten autistista misogyyninen porukka o


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä mies et ole opettanut mitään tärkeää kenellekään, muuta kuin sen, että miten autistista misogyyninen porukka o

        Tyhmyys ei ole niin hot


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1631
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1102
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      817
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    7. 68
      747
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      610
    Aihe