Mopoautoilija joka lähdit eteeni katsomatta taustapeilistäsi tuleeko ketään ennenkuin rynnit eteeni. Katsoppa ensikerralla vähän tarkemmin miten ajelet! Onneksi autooni ei tullut naarmua. Karkasit paikalta, vaikka jäin odottamaan josko katsottais autoni vauriot yhdessä. Mutta ei, karkasit. Rekkarisi on onneksi silminnäkijän muistissa!
Päiviönkatu 13 ja ilvolankatu
26
738
Vastaukset
- Anonyymi
Olitko ohittamassa risteysalueella ja mopoautoiljako ei katsonut sinua taustapelistä ollenkaan ja kääntyi risteyksestä jonnekin.
- Anonyymi
Jonne on saattanut olla autopilotilla.
- Anonyymi
Tuulilasikamera tarpeen näitten pentujen takia.
- Anonyymi
Ja vanhojen horiskoiden myös!!
- Anonyymi
Kukaan ei ole liikenteessä mestari heti ensimmäisinä vuosina.
Kaikille sattuu törppöilyjä, vanhemmillekin autoilijoille ja minulle myös vaikka kortti ollut jo 42 vuotta.
Liikenteessä on syytä keskittyä myös siihen että joku voi tehdä virheen eikä luottaa siihen että kaikki ajaa sääntöjen mukaisesti mutta se että jos jotain sattuu niin selvittämään olisi syytä jäädä- Anonyymi
Eihän siitä ole kysekkään, mutta ei pitäisi paeta paikalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siitä ole kysekkään, mutta ei pitäisi paeta paikalta.
Niinhän minä sanoin että olisi syytä jäädä selvittämään asia.
Nykyään nuorilla takaraivossa ajatus: Pakene.
- Anonyymi
Pitäisi tuolla koulun luona autoilijoidenkin älytä ajaa varovasti ja huomioida, että siellä on lapsia liikenteessä. Ehkä juuri saanut mopokortin. Tuskin on tahallaan törttöilyt, vaan ei ole huomannut sinua. Kyllähän se mopoauto on aika heikoilla, jos tulee kolari oikean auton kanssa. Pieni naarmu autossa ei liene maailmanlopun asia. Hyvä, että ei sattunut henkilövahinkoja.
- Anonyymi
Kyllä se naarmu autossa on melkein maailmanlopun asia. Auton arvo putoaa varmasti.
- Anonyymi
Kyllähän jos on justiinsa saanut sen mopokorti niin eikös silloin pitäisi olla säännöt vielä aika hyvin muistissa? Ja nämä sähköhärpäkkeillä ajelevilla ei ole sitten edes järkeä päässä kun kurvailevat aivan holtittomasti jalkakäytävillä ja punaset valot risteykissä tuntuu olevan käsky törmätä liikenteen sekaan.
- Anonyymi
Mistäs tiedät, että pakeni paikalta? Ehkä ei vain huomannut tapahtunutta.
- Anonyymi
Minäkin epäilen ettei nuori vain hoksannut tilannetta.
Olikohan tällä autoilijalla ajovalot?
Liikenteessä kun muut autot havainnoidaan suurelta osin ajovaloista.
Olikin ko. autoilijalla ajonopeus mikä, oli kenties ylinopeutta!
Olen huomannut että suurin osa autoilijoista ajaa ylinopeutta myös kaupungissa. Ylinopeutta se on vaikka ajaa 47km/h neljänkympin alueella vaikkka ei tuosta vielä sakkoa tule ..tai 37km/h kolmenkympin alueella. Tuo 7km ylinopeus voi olla ratkaiseva, ei ehdi havainnoida esim kolmea tai neljää asiaa vaikkapa risteyksissä.
Itse olen ajanut autoa 42 vuotta ja olen mielestäni nopea havainnoimaan ja näkökyky on hyvä..silti olen huomannut että kaupunkiliikenteessä paras nopeus on tasan 30 tai jopa alle jos on ruuhkaa, valottomia suojateitä yms.
Ilmankos muut täräyttää vauhdilla vaan ohi kun pysähdyn suojatien eteen ja annan jalankulkijalle etuoikeuden mennä suojatien yli. Nämä ylinopeutta ajavat eivät ehdi havannoida eikä pysähtyä viereeni.
Joten ihan turha syyttää nuoria kun aikuiset törppöilee vielä enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin epäilen ettei nuori vain hoksannut tilannetta.
Olikohan tällä autoilijalla ajovalot?
Liikenteessä kun muut autot havainnoidaan suurelta osin ajovaloista.
Olikin ko. autoilijalla ajonopeus mikä, oli kenties ylinopeutta!
Olen huomannut että suurin osa autoilijoista ajaa ylinopeutta myös kaupungissa. Ylinopeutta se on vaikka ajaa 47km/h neljänkympin alueella vaikkka ei tuosta vielä sakkoa tule ..tai 37km/h kolmenkympin alueella. Tuo 7km ylinopeus voi olla ratkaiseva, ei ehdi havainnoida esim kolmea tai neljää asiaa vaikkapa risteyksissä.
Itse olen ajanut autoa 42 vuotta ja olen mielestäni nopea havainnoimaan ja näkökyky on hyvä..silti olen huomannut että kaupunkiliikenteessä paras nopeus on tasan 30 tai jopa alle jos on ruuhkaa, valottomia suojateitä yms.
Ilmankos muut täräyttää vauhdilla vaan ohi kun pysähdyn suojatien eteen ja annan jalankulkijalle etuoikeuden mennä suojatien yli. Nämä ylinopeutta ajavat eivät ehdi havannoida eikä pysähtyä viereeni.
Joten ihan turha syyttää nuoria kun aikuiset törppöilee vielä enemmän.No kyllä me nuoret törttöillään enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä me nuoret törttöillään enemmän.
Ettekä törttöile. Hyvin ajatte ja hyvin noudattelee liikennesääntöjä.
Vanhoja pappoja saa varoa liikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoja pappoja saa varoa liikenteessä.Mikä on vanha?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on vanha?
Autonkuljettajana yli 85-vuotiaalla hoksottimet ja huomiointikyky ei ole
enää niin terävä kuin nuoremmilla, silti heidän ajotaitonsa- ja muut kyvyt
ovat ok, eivät hurjastele liikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autonkuljettajana yli 85-vuotiaalla hoksottimet ja huomiointikyky ei ole
enää niin terävä kuin nuoremmilla, silti heidän ajotaitonsa- ja muut kyvyt
ovat ok, eivät hurjastele liikenteessä.Ja pillereissä ajetaan prrrrr hoplaa.Eikä kuulla mitään saati näkö on mitä sattuu.Korrti pois 75 kun täyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoja pappoja saa varoa liikenteessä.Kyllä vanhat naisetkin (yli 70 v ) osaavat törttöillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pillereissä ajetaan prrrrr hoplaa.Eikä kuulla mitään saati näkö on mitä sattuu.Korrti pois 75 kun täyttää.
Älä puhu potaskaa, 75-vuoden jälkeen on viiden vuoden välein lääkärintarkastus,
siinä todetaan kuljettajan oikeus ajokorttiin, yleensä 5v. eteenpäin.
Voi olla, että kun itse olet ylittänyt tuon rajapyykin, et pysty edes rollaattoria
työntämään tai olet jo routarajan alapuolella.
Vielä monet yli 90-vuotiaat ovat parempia kuljettajia kuin 20-30 vuotta
nuoremmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on vanha?
Yli 60v on vanha
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu potaskaa, 75-vuoden jälkeen on viiden vuoden välein lääkärintarkastus,
siinä todetaan kuljettajan oikeus ajokorttiin, yleensä 5v. eteenpäin.
Voi olla, että kun itse olet ylittänyt tuon rajapyykin, et pysty edes rollaattoria
työntämään tai olet jo routarajan alapuolella.
Vielä monet yli 90-vuotiaat ovat parempia kuljettajia kuin 20-30 vuotta
nuoremmat.Ja 65:na amp kortti pois ja isommat kirjaimet.Jääpi pelkkä B
- Anonyymi
Ykä tuli kolmion takaa ja meinas ajaa päälle
- Anonyymi
Ykä uhkasi poliiseilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ykä uhkasi poliiseilla
Ykä kävi suksisauvojen kanssa päälle!
- Anonyymi
Yritäppä uudelleen oikealta pientareen kautta ohi auton rotiskoinesi, niin ajan mautollani sinun autosi yli ja liiskaan sen kotteron! Siinä ajelet sitten sitten pannukakulla!
- Anonyymi
Jos se vaan näyttää pannukakulta vaikkei pannukakku olisikaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947