mitä on noni?

peku33

kysyn tyhmän kysymyksen, mitä on noni?

12

2582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ....

      ylihinnoiteltua ( 60 euroa litra) hyvinkin kiisteltyä hedelmämehua.
      Nonifanaatikot vannovat sen parantavan lähes kaiken....uskoo ken haluaa.
      Googleta, löydät tietoa ja esim. Olli Lind on kirjoittanut aiheesta kirjoja.
      Itse en usko Noniin, mutta kukin uskokoot puolestani vaikka joulupukkiin...

      • Milja

        Noni on hedelmä, jossa on luonnostaan paljon pääasiassa B-ryhmän vitamiineja sekä C- ja E-vitamiineja n. 30% päivän tarpeesta. Niin ainakin tuoteselosteessa on kerrottu.

        Noni oli alkuun myynnissä ainakin täällä Suomessa pelkästään verkostomarkkinoissa ja sen takia sitä tyrkytettiin joka mutkassa, missään ei saanut rauhaa sen tyrkyttäjiltä ja myyjät lupasivat käyttäjille melkein ikuista elämää. Nonille en aikaisemmin edes korvaani lotkauttanut, koska ärsytti sen myyntitapa. Olen päättänyt, että ostan kaikki tuotteeni kaupasta. Silloin minulla on ainakin osoite ja firma, joka vastaa, jos tulee vaikkapa haittavaikutuksia.

        Viikko sitten kävin yhdessä tavaratalossa ja konsulentti alkoi esitellä Nonia minulle. Kertoi, että se on otettu pois verkostomarkkinoinnista, koska sen kauppaaminen "meni niin villiksi".
        Piruuttain maistoin sitä ja tutkin samalla sen tuoteselosteen. Sehän on ihan selkeä vitamiinilisä, ei sen enempää eikä vähempää. Saman saat apteekista, luultavasti paljon halvemmalla.

        Maksoin tuotteesta (500ml) 49e, oli tarjouksessa. Ainoa positiivinen asia on ehkä, että on aitoa hedelmämehua ja mehuna saattaa imeytyä paremmin. Tosin ostin itse sellaisen version, jossa on lisänä pääryynää ja punajuurimehua, oli paremman makuinen.

        Yhteenvetona: Nonimehu on vitamiinilisä ja varmaan vaihtoehtoinen tuote henkilöille, jotka syystä tai toisesta tarvitsevat vitaaminilisää ruokavalioonsa esim. imeytymishäiriön tai muun syyn takia. Parantaa varmaan, jos on vitamiinin puute. Esim. joihinkin ihottumiin voi vaikuttaa myönteisesti.


        Mutta vastaavia lisiä saa apteekista ja ihan tavallisissa ruokakaupoissa on mehuja, joissa on esim. C- ja E-vitamiineja. Ja hedelmiä ja marjoja syömällä saa luonnollisesti vitamiineja ja hivenaineita. Esim. 10:ssä tyrnin marjassa on C-vitamiinin päivätarve.


      • Olli Lind
        Milja kirjoitti:

        Noni on hedelmä, jossa on luonnostaan paljon pääasiassa B-ryhmän vitamiineja sekä C- ja E-vitamiineja n. 30% päivän tarpeesta. Niin ainakin tuoteselosteessa on kerrottu.

        Noni oli alkuun myynnissä ainakin täällä Suomessa pelkästään verkostomarkkinoissa ja sen takia sitä tyrkytettiin joka mutkassa, missään ei saanut rauhaa sen tyrkyttäjiltä ja myyjät lupasivat käyttäjille melkein ikuista elämää. Nonille en aikaisemmin edes korvaani lotkauttanut, koska ärsytti sen myyntitapa. Olen päättänyt, että ostan kaikki tuotteeni kaupasta. Silloin minulla on ainakin osoite ja firma, joka vastaa, jos tulee vaikkapa haittavaikutuksia.

        Viikko sitten kävin yhdessä tavaratalossa ja konsulentti alkoi esitellä Nonia minulle. Kertoi, että se on otettu pois verkostomarkkinoinnista, koska sen kauppaaminen "meni niin villiksi".
        Piruuttain maistoin sitä ja tutkin samalla sen tuoteselosteen. Sehän on ihan selkeä vitamiinilisä, ei sen enempää eikä vähempää. Saman saat apteekista, luultavasti paljon halvemmalla.

        Maksoin tuotteesta (500ml) 49e, oli tarjouksessa. Ainoa positiivinen asia on ehkä, että on aitoa hedelmämehua ja mehuna saattaa imeytyä paremmin. Tosin ostin itse sellaisen version, jossa on lisänä pääryynää ja punajuurimehua, oli paremman makuinen.

        Yhteenvetona: Nonimehu on vitamiinilisä ja varmaan vaihtoehtoinen tuote henkilöille, jotka syystä tai toisesta tarvitsevat vitaaminilisää ruokavalioonsa esim. imeytymishäiriön tai muun syyn takia. Parantaa varmaan, jos on vitamiinin puute. Esim. joihinkin ihottumiin voi vaikuttaa myönteisesti.


        Mutta vastaavia lisiä saa apteekista ja ihan tavallisissa ruokakaupoissa on mehuja, joissa on esim. C- ja E-vitamiineja. Ja hedelmiä ja marjoja syömällä saa luonnollisesti vitamiineja ja hivenaineita. Esim. 10:ssä tyrnin marjassa on C-vitamiinin päivätarve.

        Kaupoista jos ostaa nonia, niin mitään tietoa ei niistä saa ja jos saa, niin ei myyjät mitään oikeea tietoa anna. Noni ei ole minkäänsortin vitamiinilisä. Nonissa on varsin vähän vitamiineja eivätkä vitamiinit mitenkään toimi vaikuttavina tekijöinä nonista. Niitä on itseasiassa 0,1-1% päivän annoksesta eikä alle 2%:n määristä saa edes väittää olevan vitamiinilisiä.

        Minusta on hullua maksaa 49 euroa puolesta litrasta,kun verkostosta saa litran 41 euroon tai kapseleita 47 euroon.

        Mutta jos haluaa maksaa puolet enemmän, niin mikäs siinä sitten muilla on nokan koputtamista.

        Nonissa on 23 fytokemikaalia, joista on tehty kymmeniä tuhansia tutkimuksia mm. niiden kyvystä ehkäistä syöpää sekä kymmenistä muista ominaisuuksita. Kirjoissani kerrotaan tarkemmin niistä ja niitä koskevasta tutkimustiedosta.

        Niiden vaikutuskirjo on uskomattoman laaja.

        Nonia maistamalla ei mitään hyötyä siitä saa. Sitä pitää käyttää vähintään 0,6 dl päivässä eli 4 kapselia kahden kuukauden ajan. Sitten tietää, onko siitä hyötyä.

        Olli
        www.nonitieto.fi


      • Milja
        Olli Lind kirjoitti:

        Kaupoista jos ostaa nonia, niin mitään tietoa ei niistä saa ja jos saa, niin ei myyjät mitään oikeea tietoa anna. Noni ei ole minkäänsortin vitamiinilisä. Nonissa on varsin vähän vitamiineja eivätkä vitamiinit mitenkään toimi vaikuttavina tekijöinä nonista. Niitä on itseasiassa 0,1-1% päivän annoksesta eikä alle 2%:n määristä saa edes väittää olevan vitamiinilisiä.

        Minusta on hullua maksaa 49 euroa puolesta litrasta,kun verkostosta saa litran 41 euroon tai kapseleita 47 euroon.

        Mutta jos haluaa maksaa puolet enemmän, niin mikäs siinä sitten muilla on nokan koputtamista.

        Nonissa on 23 fytokemikaalia, joista on tehty kymmeniä tuhansia tutkimuksia mm. niiden kyvystä ehkäistä syöpää sekä kymmenistä muista ominaisuuksita. Kirjoissani kerrotaan tarkemmin niistä ja niitä koskevasta tutkimustiedosta.

        Niiden vaikutuskirjo on uskomattoman laaja.

        Nonia maistamalla ei mitään hyötyä siitä saa. Sitä pitää käyttää vähintään 0,6 dl päivässä eli 4 kapselia kahden kuukauden ajan. Sitten tietää, onko siitä hyötyä.

        Olli
        www.nonitieto.fi

        ...tarkemmin katsottuna tuoteselostetta kutsuvat sitä RAVINTOLISÄKSI. Ja edelleen kun katson tuoteselostetta, niin näyttää siinä olevan suositellusta päiväannoksessa (30 ml) noin 30% päivän saantisuosituksesta niitä B-luokan vitamiineja, jotka on pakkauksessa lueteltu. Näin siis tuoteselosteessa.

        Kuten mainitsin, ehtaa vitamiinia saa apteekista, mutta pitipähän maistaa. Se, jolla näiden vitamiinien puutetta on, saattaa saada jotain apua mehusta. Kuten mainitset vasta n. 2 kk vitamiinien käyttö näyttää suunnan, auttaako ongelmiin.


    • EINO

      lyhenne sanoista "no niin"

    • Olli Lind

      Noni on 2000 vuotta vanha kansanparannusrohto, jota on käytetty niin Aasiassa, Tahitilla kuin Etelä-Amerikassa ja Hawaijilla lähes kaikkein tautien hoitoon niin ulkoisesti kuin sisäisestikin.

      Markkinoille se tuli 1996 ja nyt on jo yli 300 eri firmaa, jotka markkinoivat nonia, Suomessakin toimii jo kymmenkunta. Viime kuukausina uusia on tullut melkein viikoittain.

      Nonissa on erittäin merkittävä määrä vaikuttavia ainesosia ja siitä on tehty kymmeniä tutkimuksia ja siitä on tehty 25000 hengen seurantatutkimus, joka osoittaa sen tehoavan noin 80%:iin ihmisistä . Eniten siitä saavat apua kivuista kärsivät, väsymyksestä tai ruoansulatusongelmista kärsivät.

      Olen käyttänyt nonia 6 vuoden ajan ja minulta se on vienyt kaikenlaiset kivut selkä- ja jalkakivut, migreenit, hammassäryt, poskiontelon tulehdussäryt ja vaikka mitkä. Toisaalta sen on vienyt minulta kaikki allergiat. Nytkin oli taas ihanaa viettää toukokuuta, rankasta koivuallergiastani huolimatta, minulla ei ollut pienimpiäkään oireita.

      Myös mielialani ja pirteyteni ovat olleet hyviä.

      Olli
      www.nonitieto.fi

    • riskiä

      No se on se humpuuki tuote mitä täälä näköjään tukitaan joka juttuun mukaan. En menis kokeileen. Rahastusta se vaan on ja täälä sitä näköjään mainostetaan.

    • tietoa

      olin töissä alalla, joka tutkii elintarvikkeita, kun noni tuli markkinoille. Väitetään, että mehu parantaa aidsia ja syöpää. Miten ihmiset voivat olla noin sinisilmäisiä, että uskovat tuollaista? Tottakai kaikki vitamiinit parantavat elimistön puolustuskykyä, mutta ei vät ne ihmeitä tee. Nonia ei ole mitenkään tutkittu kuten ei muitakaan luontaistuotteita, jotka saattavat sisältää ties mitä. Monien vanhojen esimerkiksi kiinalaisten kansanlääkkeiden perustuu siihen, että ne ovat myrkkyjä. Tappavat pöpöt, mutta tekevät myös muuta hallaa elimistössä. Noni lienee kuitenkin vain tavallinen hedelmämehu. Nonista löytyy asiantuntija tietoa tästä

      http://www.hyvaterveys.fi/kysymys_vastaus.asp?path=1;614;721;4500;4528;4529

      • peku33

        mä en ole ennen nonista kuullut yhtään mitään. nyt täällä keskustelupalstalla. en itse henk koht usko tällaisiin. olen tyytynyt käyttämään allergialääkkeitä. ja ovat aika hyvin hillinneet pahimpia oireita.


      • NoniFani
        peku33 kirjoitti:

        mä en ole ennen nonista kuullut yhtään mitään. nyt täällä keskustelupalstalla. en itse henk koht usko tällaisiin. olen tyytynyt käyttämään allergialääkkeitä. ja ovat aika hyvin hillinneet pahimpia oireita.

        Minulla oli korkea verenpaine, ja kahden selkäleikkauksen jälkeen söin pari vuotta tulehduskipulääkkeitä. Vatsaa poltti ja päässä humisi.
        Sitten minulle esiteltiin Suomessa kehitetty uusi Nonin valmistusmenetelmä, ja päätin kokeilla. Aloitin viime tammikuussa. Kolmen kuukauden käytön jälkeen pääsin eroon verenpaineesta ja tulehduskipulääkkeistä. Nyt syön saman firman Suomessa valmistettuja tuotteita. Vatsaa ei polta, olen energinen 55-vuotias rouva, eikä apteekkiin ole asiaa, kuin hakemaan laastareita.


      • Nimetön

        Mielenkiintoista. Asiantuntijako on ihminen, joka ei ole kuullutkaan nonista ja lukenut pari juttua netistä.

        Nonista on suuri määrä erilaista tutkimusta. Sen ei ole mainostettu parantavan mitään. Itse asiassa se on hyvä monen oireen hillitsijänä.

        Nonin sisältökin tunnetaan erittäin tarkoin. Samoin on lääketieteen laboratorio tutkinut tarkoin, että se ei sisällä mitään kiellettyjä aineksia.

        Nonin vaikutus ei perustu pienimmässäkään määrin vitamiineihin.

        Olli


      • ritu70
        Nimetön kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Asiantuntijako on ihminen, joka ei ole kuullutkaan nonista ja lukenut pari juttua netistä.

        Nonista on suuri määrä erilaista tutkimusta. Sen ei ole mainostettu parantavan mitään. Itse asiassa se on hyvä monen oireen hillitsijänä.

        Nonin sisältökin tunnetaan erittäin tarkoin. Samoin on lääketieteen laboratorio tutkinut tarkoin, että se ei sisällä mitään kiellettyjä aineksia.

        Nonin vaikutus ei perustu pienimmässäkään määrin vitamiineihin.

        Olli

        Olen kärsinyt jo yli puoli vuotta jokapäiväisestä päänsärystä.Lääkärillä on juostu neurologia myöten, fysioterapia, hieronta ja hermoratahieronta kokeiltu. Hampaat remontoitu. Mikään ei tunnu auttavan. Nyt kuulin että noni-tuotteista voisi olla apua. Kaikki nonia käyttäneet, kertokaa kokemuksistanne!!! Kannattaako noinkin kalliiseen tuotteeseen satsata? Kumpi parempi, kapselit vai mehu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe