OMAT JUTUT !

Anonyymi-ap

Tänään A-studiossa politiikkaa ,

tuli outo tunne,
aivan kuin ne ei ikinä minua koskis,
tuli tunne kuin olisin täysin kaikkien vanhus -palvelujen ulkopuolella,

tällähetkellä todellisuudessa olenki,


tuli mieleen kauppareissu,
myyjä tuli avuksi kun tarvitsin ammatimaista asiantuntijaa paikalle,
nuori myyjä tietenki kun terve oli käveli pitkää käytävää reippasti kyseisen tuotteen luo ja minä jäin kauas kaus laahustamaan hitaasti,
kun kävely on hankaa , syd pistää hanttiin kävellessä,
pyysin anteeksi myyjältä kun niin hidas olin
en pystyny niin reippasti kävelemään kuin hän,
fiksu myyjä kyllä ymmärsi sanoi jotensakki ei tarvi pyydellä anteeksi,

siitä juontaaki seuraava ajatus,
olen ilmeisesti jo niin vanha ihminen,
kuuluisin jo palvelutalon asukkaaksi,
joku huolehtis kaikista minun tarpeistani,
kun itse en enään oikein jaksa,

missähän vaiheessa vanhuksen pitäisi hakeutua palveluitten tarvitsijaksi,

titaa vanhan oma ymmärrys siinäki mielessä haihtua taivaan tuuliin,
,, kuinka mun käy,,, kun voimat hiipuu ,
ja oma ymmärrys katoaa
siinäpä aluksi omia aatoksia muittenki mietittäväksi,

onneksi on nämä palstat
saa edes yksikseen pähkäillä omituisuuksiaan,,,

150

1298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsoin pitkästä aikaa A-studion ja olipa outo ohjelma,
      Juontaja tenttasi kysymyksin, vastaukset tulivat siitä mitä ei kysytty.
      Miten voikin ihminen olla noin kova, ilmeet ei juurikaan muuttuneet, olipa kysymys mistä tahansa.
      Sitä kai kansa saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Aivan!
        Sdp:stä oli A-studiossa kaksi kansanedustajaa Krista Kiuru ja Antti Lindtmaan (ovat kai sitten kansanedustajina kansan "tilaamia"). Toimittaja kysyi kummaltakin minkalaista tähteyttä heissä on. Kumpikaan ei vastannut kysymykseen, kuten toimittajakin siten totesi.
        Valtovarainministeri sen sijaan selvisi minusta oikein hyvin. Velkalaivaa käännetään hitaasti. Tilannehan on vaikea, kun valtion ja kuntien väliin on luotu uusi hallintohimmeli (hyvinvointialueet), joka nielee suunnattoman määrän rahaa - ja näin nyt vielä korkeiden korkojen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan!
        Sdp:stä oli A-studiossa kaksi kansanedustajaa Krista Kiuru ja Antti Lindtmaan (ovat kai sitten kansanedustajina kansan "tilaamia"). Toimittaja kysyi kummaltakin minkalaista tähteyttä heissä on. Kumpikaan ei vastannut kysymykseen, kuten toimittajakin siten totesi.
        Valtovarainministeri sen sijaan selvisi minusta oikein hyvin. Velkalaivaa käännetään hitaasti. Tilannehan on vaikea, kun valtion ja kuntien väliin on luotu uusi hallintohimmeli (hyvinvointialueet), joka nielee suunnattoman määrän rahaa - ja näin nyt vielä korkeiden korkojen aikana.

        Ministeri valehteli. Velkalaiva ei mihinkään käänny, kun hallitus ottaa
        10 miljardia vuodessa lisää velkaa, vaikka vaalipuheissa lupasi,
        että velanotto on nyt loppu.

        Kiuru ja Lindtman oli kutsuttu studioon, koska kohta on SDP uuden
        puheenjohtajan valinta ja he kaksi ovat ehdolla.
        Minusta kysymys: Minkälaista tähteyttä teissä on ?" oli asiaankuulumaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ministeri valehteli. Velkalaiva ei mihinkään käänny, kun hallitus ottaa
        10 miljardia vuodessa lisää velkaa, vaikka vaalipuheissa lupasi,
        että velanotto on nyt loppu.

        Kiuru ja Lindtman oli kutsuttu studioon, koska kohta on SDP uuden
        puheenjohtajan valinta ja he kaksi ovat ehdolla.
        Minusta kysymys: Minkälaista tähteyttä teissä on ?" oli asiaankuulumaton.

        Nyt sitten itketään siitä, kun ei leikattukaa tarpeeksi ihmisiltä, vaan otetaan lisää velkaa. Yrittäkää päättää mitä mieltä olette asioista, ettekä aina vaan valita valittamisen halusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten itketään siitä, kun ei leikattukaa tarpeeksi ihmisiltä, vaan otetaan lisää velkaa. Yrittäkää päättää mitä mieltä olette asioista, ettekä aina vaan valita valittamisen halusta.

        Ihan oikein Purra sanoo, kun muistuttaa,ettei velkalaiva käänny nopeasti. Nämäkin säästötoimet aiheuttavat vastarintaa, ja ammattiyhdistykset väläyttävät jo yleislakkoa.
        Yhteiseen hiileen on vaikea puhaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten itketään siitä, kun ei leikattukaa tarpeeksi ihmisiltä, vaan otetaan lisää velkaa. Yrittäkää päättää mitä mieltä olette asioista, ettekä aina vaan valita valittamisen halusta.

        Leikkaukset ovat poliittinen päätös. Emme äänestäneet pölhöpersuja emmekä
        Orpoa pienituloisten ja köyhien riistäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkaukset ovat poliittinen päätös. Emme äänestäneet pölhöpersuja emmekä
        Orpoa pienituloisten ja köyhien riistäjää.

        Enemmistö äänesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten itketään siitä, kun ei leikattukaa tarpeeksi ihmisiltä, vaan otetaan lisää velkaa. Yrittäkää päättää mitä mieltä olette asioista, ettekä aina vaan valita valittamisen halusta.

        Näillä poliittisilla lakoilla ei ainakaan säästöä synny, ja kiristyksiä on sitten kovennettava, että pysyttäisiin poissa kurjimpien EU-maiden joukosta.
        Sitten valitetaan tietenkin taas, lakkoillaan ja syytetään hallitusta ahneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikein Purra sanoo, kun muistuttaa,ettei velkalaiva käänny nopeasti. Nämäkin säästötoimet aiheuttavat vastarintaa, ja ammattiyhdistykset väläyttävät jo yleislakkoa.
        Yhteiseen hiileen on vaikea puhaltaa.

        "Velkalaiva" ja sen kääntyminen alkaa olla liian kulunut sanonta
        Keksisivät edes sen tilalle jotain uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten itketään siitä, kun ei leikattukaa tarpeeksi ihmisiltä, vaan otetaan lisää velkaa. Yrittäkää päättää mitä mieltä olette asioista, ettekä aina vaan valita valittamisen halusta.

        Molempi pahempi.
        Ei makseta, ei oteta lisää velkaa.
        Köyhät joutuvat tulemaan toimeen omillaan.

        Onneksi otetaan se lisävelka kuitenkin. Tietysti ajatellaan, etteivät rikkaiden verotulot riitä kattamaan kaikkia apuja ja tukia, Se kiristäminen on niin vaikeaa, annettua etua ei voi pois ottaa. Rikkaat ovat niin saitoja, haluavat pitää omaisuutensa itse.
        Ainoa ratkaisu on velanotto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkaukset ovat poliittinen päätös. Emme äänestäneet pölhöpersuja emmekä
        Orpoa pienituloisten ja köyhien riistäjää.

        Miksei demarihallitus poistanut köyhyyttä?


    • Anonyymi

      On niin paljon jo toitotettu kuinka vanhushoivat ovat vaikeuksissa

      nytki A-studiossa kävi selväksi, vain harva pääsee vanhushoivan piiriin, joten automaattisesti tämmöset vanhukset kuin minä
      me jäädään sivusta suraamaan elämän loppua omalla kohdalla,
      en vuosiin ole enään hakeutunu minkäänlaiseen lääkäriin,
      apteekista uusivat reseptit,



      --- kyllä on tehty meille sota-ajan jälkeläisille selväksi,

      ( pärjätkää itse, älkää tulko valittamaan vaivojanne
      teille ei raha riitä hoitoihin ) =======

      ---- tuo mielikuva on väkiste piirtyny vanhuksen alitajuntaan,
      meilkäläinen on liikaa ,

      -- en pistäis hanttiin jos kuolema armahtaisi jo meikäläisenki pois,

      kaikki ihan kaikki nuoremmatki kaverit ovat jo päässeet pois maalisista vaivoistaan,

      olen yksin, keskellä kaiken, heh, ihan yksin,

      --- hävettää kun olen vielä elossa,
      ja laahustan itse kauppaa hakemaan ruokani,

      -- syöminen on jo vähäistä,
      pitää kuitenki vielä syödä silloin kun tuntuu ,
      näläntunnekki kummasti katoaa,
      syön kuitenki jotain,


      sen verran tietoisuus vielä toimii ,
      pitää syödä vaikka ei nälkää enään tuntiskaa,

      • Anonyymi

        Mistä mahtaa johtua tuo monien ikääntyneiden arvelu, ettei heitä oteta lääkäriin, eikä hoideta sairauksia, joten eivät edes mene vastaanotolle?
        Minä en ymmärrä.
        Minä olen saanut aina sen avun, jota olen käynyt hakemassakin. Tai sitten vain en ymmärrä, että minua on väheksytty! Mutta lääkkeet on uusittu, labraan aina välillä lähetetty, vaivojani kuunneltu.
        Mutta ajattelin juuri tässä aamusella, että olen ollut nyt yhtä kauan eläkkeellä kuin työelämässäkin, kun olin kotiäitinä vuosia lasten ollessa pieniä. Ei siihen aikaan vielä ollut perhevapaita ja varhaiskasvatusta. Kyllä katson, että olen hyvässä asemassa, jos vertaan työttömäksi jääneisiin ihmisiin, joiden toimeentulo on erilaisten tukien varassa.
        Yritin katsoa minäkin A-studiota illalla, mutta en jaksanut kiinnostua. Tuleekohan se tänään uusintana päivällä.
        Ihmettelen tätä rasismikeskustelua. Nytkö se vasta on alkanut kiinnostaa poliitikkoja. eivät nyt pääse puusta pitkään sen asian kanssa. Meille annetaan se kuva, että olemme maailman rasistisin kansa. Miettisivät mitä sanovat, Amerikoissakin taas valkoinen rasisti ampui kolme mustaa miestä kauppakeskuksessa.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Miten niin kaikki eivät pääse vanhushoivan piiriin ?
        Soita kuntasi sosiaalitoimistoon jos apua tarvitset.
        Sieltä tulee henkilö arvioimaan avuntarpeesi hoitaja mukanaan.

        Ei ne tiedä tulla, jos et ota itse yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä mahtaa johtua tuo monien ikääntyneiden arvelu, ettei heitä oteta lääkäriin, eikä hoideta sairauksia, joten eivät edes mene vastaanotolle?
        Minä en ymmärrä.
        Minä olen saanut aina sen avun, jota olen käynyt hakemassakin. Tai sitten vain en ymmärrä, että minua on väheksytty! Mutta lääkkeet on uusittu, labraan aina välillä lähetetty, vaivojani kuunneltu.
        Mutta ajattelin juuri tässä aamusella, että olen ollut nyt yhtä kauan eläkkeellä kuin työelämässäkin, kun olin kotiäitinä vuosia lasten ollessa pieniä. Ei siihen aikaan vielä ollut perhevapaita ja varhaiskasvatusta. Kyllä katson, että olen hyvässä asemassa, jos vertaan työttömäksi jääneisiin ihmisiin, joiden toimeentulo on erilaisten tukien varassa.
        Yritin katsoa minäkin A-studiota illalla, mutta en jaksanut kiinnostua. Tuleekohan se tänään uusintana päivällä.
        Ihmettelen tätä rasismikeskustelua. Nytkö se vasta on alkanut kiinnostaa poliitikkoja. eivät nyt pääse puusta pitkään sen asian kanssa. Meille annetaan se kuva, että olemme maailman rasistisin kansa. Miettisivät mitä sanovat, Amerikoissakin taas valkoinen rasisti ampui kolme mustaa miestä kauppakeskuksessa.
        Mkr.

        Ihmeesti tämä rasistien maa vetää pakolaisa ja elintasoshoppailijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä mahtaa johtua tuo monien ikääntyneiden arvelu, ettei heitä oteta lääkäriin, eikä hoideta sairauksia, joten eivät edes mene vastaanotolle?
        Minä en ymmärrä.
        Minä olen saanut aina sen avun, jota olen käynyt hakemassakin. Tai sitten vain en ymmärrä, että minua on väheksytty! Mutta lääkkeet on uusittu, labraan aina välillä lähetetty, vaivojani kuunneltu.
        Mutta ajattelin juuri tässä aamusella, että olen ollut nyt yhtä kauan eläkkeellä kuin työelämässäkin, kun olin kotiäitinä vuosia lasten ollessa pieniä. Ei siihen aikaan vielä ollut perhevapaita ja varhaiskasvatusta. Kyllä katson, että olen hyvässä asemassa, jos vertaan työttömäksi jääneisiin ihmisiin, joiden toimeentulo on erilaisten tukien varassa.
        Yritin katsoa minäkin A-studiota illalla, mutta en jaksanut kiinnostua. Tuleekohan se tänään uusintana päivällä.
        Ihmettelen tätä rasismikeskustelua. Nytkö se vasta on alkanut kiinnostaa poliitikkoja. eivät nyt pääse puusta pitkään sen asian kanssa. Meille annetaan se kuva, että olemme maailman rasistisin kansa. Miettisivät mitä sanovat, Amerikoissakin taas valkoinen rasisti ampui kolme mustaa miestä kauppakeskuksessa.
        Mkr.

        Ainakin täällä ruuhkasuomessa on vaikeaa päästä kunnalliseen lääkäriin, mikäli sinulla ei ole entuudestaan mitään lääkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeesti tämä rasistien maa vetää pakolaisa ja elintasoshoppailijoita.

        Taas sana rasisti ??? onko se sivistys-sana???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeesti tämä rasistien maa vetää pakolaisa ja elintasoshoppailijoita.

        Miksi olet antanut aivopestä itsesi persujen rasisismiin ?


      • Anonyymi

        Laahustat itse kauppaan. ?? Häpeät?
        Onko ollut joku sääntö, että vanhuksien puolesta on käytävä kaupassa,ja nyt oikeistohallituksen päätöksellä poistettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin täällä ruuhkasuomessa on vaikeaa päästä kunnalliseen lääkäriin, mikäli sinulla ei ole entuudestaan mitään lääkitystä.

        Et pääse lääkäriin?
        Onko se omasta korkeasta iästäsi kiinni, vai resurssipulasta?
        Lakikin määrää, että päästävä on.
        Oletko paperiton maahanmuuttaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä mahtaa johtua tuo monien ikääntyneiden arvelu, ettei heitä oteta lääkäriin, eikä hoideta sairauksia, joten eivät edes mene vastaanotolle?
        Minä en ymmärrä.
        Minä olen saanut aina sen avun, jota olen käynyt hakemassakin. Tai sitten vain en ymmärrä, että minua on väheksytty! Mutta lääkkeet on uusittu, labraan aina välillä lähetetty, vaivojani kuunneltu.
        Mutta ajattelin juuri tässä aamusella, että olen ollut nyt yhtä kauan eläkkeellä kuin työelämässäkin, kun olin kotiäitinä vuosia lasten ollessa pieniä. Ei siihen aikaan vielä ollut perhevapaita ja varhaiskasvatusta. Kyllä katson, että olen hyvässä asemassa, jos vertaan työttömäksi jääneisiin ihmisiin, joiden toimeentulo on erilaisten tukien varassa.
        Yritin katsoa minäkin A-studiota illalla, mutta en jaksanut kiinnostua. Tuleekohan se tänään uusintana päivällä.
        Ihmettelen tätä rasismikeskustelua. Nytkö se vasta on alkanut kiinnostaa poliitikkoja. eivät nyt pääse puusta pitkään sen asian kanssa. Meille annetaan se kuva, että olemme maailman rasistisin kansa. Miettisivät mitä sanovat, Amerikoissakin taas valkoinen rasisti ampui kolme mustaa miestä kauppakeskuksessa.
        Mkr.

        Minun vanha äitini ainakin sai ihan hyvää hoitoa, vielä leikattiin aivoverenvuodostakin vaikka oli vanha. Huolto pelasi köyhänkin hyväksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laahustat itse kauppaan. ?? Häpeät?
        Onko ollut joku sääntö, että vanhuksien puolesta on käytävä kaupassa,ja nyt oikeistohallituksen päätöksellä poistettu?

        Meidät vanhukset on informoitu niin hyvin
        että me ei enään kehata mennä lääkäriin vaivojamme valittamaan
        on tehty meille selväksi meitä on liikaa yhteiskunnassa,

        vanhoja ihmisiä ei kannnata enään hoitaa,
        meistä ei ole yhteiskunnalle enään mitään hyötyä,
        olemme työ-elänän tehneet , kuhan nyt kuolisimme äkkiä pois,
        suomessa ON HÄPEÄ olla vanha ihminen
        vanha ja sairas,

        olen kitunu viimeset 3 -4 vuotta kauheissa kipukohtauksissa,
        vaikka olin koronan aikana muutaman viikon sairaalassa,
        koronan jäjet parannettiin,
        mutta vaikkka ne näki verikokeista että minulla on jokin sairaus
        ja vaikka kysyin niin hoitava lääkäri tokasi
        ei esdes minulle
        vaan vierressä olevalle sairaanhoitajalle
        kun sairaanhoitaja näytti sormella verikokeen tulosta,
        kyseinen lääkäri sanoa töksäytti s a i r a a n h o i t a ja l l e
        " tuosta pitää keskustella eri lääkärin kanssa "

        sitä eri lääkäriä ei minulle neuvottu eikä ohjattu mistä voisin hakea apua vaivoihini
        tänä päivänäki ole hiivatin kipee kävely on huonontunu
        sängystä ei taho millää päästä enään ylös,
        kaikesta huolimatta TUKILIIVIEN TURVIN vielä pääsen ylös ja jotensakki saan päiväni ja asiani toimitettua

        mutta
        lääkäreitä EN ENÄÄN OLE KEHANNU VAIVATA,
        OLEN LIIAN VANHA SAADAKSENI HOITOA tai edes tutkimusta,

        koen vanhuuden niin suureksi HÄPEÄKSI
        ettei kehtaa enään mennä lääkäriin,
        mieluummin haluaa KUOLLA

        KUOLEMAKI HIDASTELEE
        ja vanhuksen täytyy kärsiä KIPUJEN kannssa aivan liian kauan, kun apuakaa ei saa,
        vanhuus suomessa on SUURI HÄPEÄ entisille ihmisille

        nyt olemme vanhoja emme ole enään ihmisiä

        olemme häpeällisiä vanhuksia
        yhteiskunnan KULUERÄ jos hakeudumme lääkäriin tai jos kehtaamme hakeutua hoivan piiriin,

        elätämme itsemme omalla työ-eläkkellä,
        emme kelan
        emmekä sossun rahoilla,
        eikä meillä kaikilla ole mitään tukirahoja mistään,
        mutta me vanhat emme ole enään ihmisiä,
        kun olemme sairaita kipeita vanhuksia,

        joten voi vain todeta hyvin on menny perille vanhusten mollaamine ja että nyt varmasti vanhukset tajuaa etteivät ole enään hoivan ja hoidon arvoisia ihmisiä,

        harmi vaan kun sitä eutanasia pilleriä ei vieläkää saa vaikka me emme ole enään elämisen arvoisia ihmisiä, kummallinen on yhteiskuntamme,
        meitä ei mielellään enään hoideta, mutta annetaan kyllä KITUA kipujen keskellä viimeseen hengenvetoon asti,
        seki ihmetyttää, kun suomessa mainostetaan, kenekää ei tavi kärsiä kipuja,
        MUTT omalla kohdalla on käyny siinäki mielessä ihan kuperkeikka,
        mulle syötetään VAIN panadolia,
        kaikki muut kipulääkkeet ON kulemma minulte KIELLETTYJÄ , koska joudun käyttämään verenohennus löökitystä,
        jote viimeset 3-4 vuotta olen eläny maanpäällisessä HELVETISSÄ kipujen kanssa,
        ja lääkäriin EN KEHTAA MENNÄ ENÄÄN,
        HÄPEÄN VANHUUTTANI, en ole enään ihminen,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun vanha äitini ainakin sai ihan hyvää hoitoa, vielä leikattiin aivoverenvuodostakin vaikka oli vanha. Huolto pelasi köyhänkin hyväksi

        ai jaaaa missähän tämä tapaahtui
        ja minkä ikänen oli äitisi silloin,,,

        ei vanhuksia enään hoideta, tai jos hoidetaan niin pitää löytyä omaa rahaa EI yhteikunnan varoilla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidät vanhukset on informoitu niin hyvin
        että me ei enään kehata mennä lääkäriin vaivojamme valittamaan
        on tehty meille selväksi meitä on liikaa yhteiskunnassa,

        vanhoja ihmisiä ei kannnata enään hoitaa,
        meistä ei ole yhteiskunnalle enään mitään hyötyä,
        olemme työ-elänän tehneet , kuhan nyt kuolisimme äkkiä pois,
        suomessa ON HÄPEÄ olla vanha ihminen
        vanha ja sairas,

        olen kitunu viimeset 3 -4 vuotta kauheissa kipukohtauksissa,
        vaikka olin koronan aikana muutaman viikon sairaalassa,
        koronan jäjet parannettiin,
        mutta vaikkka ne näki verikokeista että minulla on jokin sairaus
        ja vaikka kysyin niin hoitava lääkäri tokasi
        ei esdes minulle
        vaan vierressä olevalle sairaanhoitajalle
        kun sairaanhoitaja näytti sormella verikokeen tulosta,
        kyseinen lääkäri sanoa töksäytti s a i r a a n h o i t a ja l l e
        " tuosta pitää keskustella eri lääkärin kanssa "

        sitä eri lääkäriä ei minulle neuvottu eikä ohjattu mistä voisin hakea apua vaivoihini
        tänä päivänäki ole hiivatin kipee kävely on huonontunu
        sängystä ei taho millää päästä enään ylös,
        kaikesta huolimatta TUKILIIVIEN TURVIN vielä pääsen ylös ja jotensakki saan päiväni ja asiani toimitettua

        mutta
        lääkäreitä EN ENÄÄN OLE KEHANNU VAIVATA,
        OLEN LIIAN VANHA SAADAKSENI HOITOA tai edes tutkimusta,

        koen vanhuuden niin suureksi HÄPEÄKSI
        ettei kehtaa enään mennä lääkäriin,
        mieluummin haluaa KUOLLA

        KUOLEMAKI HIDASTELEE
        ja vanhuksen täytyy kärsiä KIPUJEN kannssa aivan liian kauan, kun apuakaa ei saa,
        vanhuus suomessa on SUURI HÄPEÄ entisille ihmisille

        nyt olemme vanhoja emme ole enään ihmisiä

        olemme häpeällisiä vanhuksia
        yhteiskunnan KULUERÄ jos hakeudumme lääkäriin tai jos kehtaamme hakeutua hoivan piiriin,

        elätämme itsemme omalla työ-eläkkellä,
        emme kelan
        emmekä sossun rahoilla,
        eikä meillä kaikilla ole mitään tukirahoja mistään,
        mutta me vanhat emme ole enään ihmisiä,
        kun olemme sairaita kipeita vanhuksia,

        joten voi vain todeta hyvin on menny perille vanhusten mollaamine ja että nyt varmasti vanhukset tajuaa etteivät ole enään hoivan ja hoidon arvoisia ihmisiä,

        harmi vaan kun sitä eutanasia pilleriä ei vieläkää saa vaikka me emme ole enään elämisen arvoisia ihmisiä, kummallinen on yhteiskuntamme,
        meitä ei mielellään enään hoideta, mutta annetaan kyllä KITUA kipujen keskellä viimeseen hengenvetoon asti,
        seki ihmetyttää, kun suomessa mainostetaan, kenekää ei tavi kärsiä kipuja,
        MUTT omalla kohdalla on käyny siinäki mielessä ihan kuperkeikka,
        mulle syötetään VAIN panadolia,
        kaikki muut kipulääkkeet ON kulemma minulte KIELLETTYJÄ , koska joudun käyttämään verenohennus löökitystä,
        jote viimeset 3-4 vuotta olen eläny maanpäällisessä HELVETISSÄ kipujen kanssa,
        ja lääkäriin EN KEHTAA MENNÄ ENÄÄN,
        HÄPEÄN VANHUUTTANI, en ole enään ihminen,,,

        Vanhuus on demokraattinen asia.
        Joka päivä ikää tulee lisää.
        Se tulee kaikille.
        Rikkainkaan ei välty.
        En ymmärrä, mitä häpeämistä siinä koet.
        Onko mielessäsi jokin ikäraja, jonka jälkeen häpeä iskee?
        Suosittelen, että nostat sen mielessäsi 100 vuoteen.
        Hävetään vasta sitten! Yhdessä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai jaaaa missähän tämä tapaahtui
        ja minkä ikänen oli äitisi silloin,,,

        ei vanhuksia enään hoideta, tai jos hoidetaan niin pitää löytyä omaa rahaa EI yhteikunnan varoilla,

        85-vuotias veljeni on ollut aivoinfarktin vuoksi sairaalassa, ja hän on joutunut sinne pari kertaa muulloinkin, kun on kaatunut ja lyönyt päänsä. Hänellä on parantumaton sairaus, joka aiheuttaa heikkoutta ja haittaa liikkumista. Hänelle on tehty kaihileikkaus ja hampaiden hoito, kaikki yhteiskunnan kustannuksella.
        Onko hän erityistapaus, vai eikö hän ole vielä vanha?


    • Anonyymi

      Hallitus valehteli perustelut, kun se otti sote-rahoista pois 1,5 miljardia
      Hallituksella (Orpolla ja Purralla) olo kiire saada veronalennusrahat
      varakkaille, koska he tietävät, että hallitus ei ehkä ole pitkäikäinen.

      Hallitus perusteli 1,5 miljardin leikkausta, että soteen menee liikaa rahaa.
      Se oli huijausta, koska uudesta velasta menee 2,8 miljardia soteen.

      • Anonyymi

        "veronalennusrahat varakkaille".
        Jos ihmisellä on korkea koulutus ja hyväpalkkainen työ, häneltä pitää nyhtää mahdollisimman suuri osuus tienesteistä, sillä muut ovat köyhempiä.
        Rikkailta rahat pois ja korotus lapsilisiin, paha vain, että rikkaillakin on lapsia. Pahus!


      • Anonyymi

        Purra korosti, että verotusta ei kiristetä. Siitä on se seuraus, että vasemmisto katsoo, että nyt rikkaita suositaan, kun ei edes veroja nostettu.
        Mourutaan, että velkaa otettiin 10 miljardia. HYI.
        Oliko siis pitänyt kiristää ruuvia jostakin enemmän , kuin mitä nyt on tapahtunut?
        Tämäkin karsiminen on kiukustuttanut AY-väen, niin että uhkaavat lakkoilla.
        Lakoillako maan talous nousee? Omaa oksaansa sahaavat.


      • Anonyymi

        Soteen menee liikaa rahaa.
        Sitä ei ole suunniteltu järkevästi, ja aluevaltuutetut eivät ole ajan tasalla, ovat poliittisin perustein valitut. Ei ammattitaitoa, ei kokemusta, ei kykyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "veronalennusrahat varakkaille".
        Jos ihmisellä on korkea koulutus ja hyväpalkkainen työ, häneltä pitää nyhtää mahdollisimman suuri osuus tienesteistä, sillä muut ovat köyhempiä.
        Rikkailta rahat pois ja korotus lapsilisiin, paha vain, että rikkaillakin on lapsia. Pahus!

        Perusajatus on että kokainanvändningen pärjää itse. SIS aikuiset ihmiset, sen Batman allekirjoittaa kaikki puolueet.
        Kim toiset puhuvat koko skam avustuksista, behändig pitöisi aina olla väliaikaisia ratkaisuja. Isä äiti ja kaksi lasta käsittävä Pervez luulisi pärjäävän kun on kaksi aikuista töissä. Ei siinä Mittnytt avustuksia tarvita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soteen menee liikaa rahaa.
        Sitä ei ole suunniteltu järkevästi, ja aluevaltuutetut eivät ole ajan tasalla, ovat poliittisin perustein valitut. Ei ammattitaitoa, ei kokemusta, ei kykyä.

        Eivät osaa olla joustavia tersetten asioissa sitä se tekee kun teoreetikot päättää , erkänna hoiohenkilökunta saa olla mukana kertomassa että ihmiset jours hoitavat ovat eläviä ihmisiä , ei SIS mitäön muumioita joita siirtellään paikasta toiseen , ja heillä on myös tunteet, ja osaavat ajatella.


    • Anonyymi

      Kokoomuksen ja PS:n "vaalivoitto" perustuu pelkkään kylmäveriseen
      valehteluun, että ne pääsivät valtaan ajamaan äveriäitten ihmisten etuja.

      • Anonyymi

        Kokoomuksen ja PS:n "vaalivoitto" perustuu silloisen pääministerin Sanna Marinin (sdp) kylmäveriseen valehteluun, että PS on rasistinen puolue.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomuksen ja PS:n "vaalivoitto" perustuu silloisen pääministerin Sanna Marinin (sdp) kylmäveriseen valehteluun, että PS on rasistinen puolue.

        Sanna Mariinilta pääsi ruma rupi-sammakko suusta,

        tosi törkeä väittää omia kansalaisia rasistiksi,
        todellisuudessa suomi ei ole YHTÄÄN rasistisempi maa kuin mikä maa tahansa maailmassa,

        seki gallup joka muka tehtiin oli täysin suppealta määrätyn mielipiteen omaavalta ryhmältä kysytty,
        siis ei olenkaan todellisuutta suomessa,

        Mariin OLI PETTYMY
        täysin ajattelematon mitä suustaan päästli,,


      • Anonyymi

        Vuosiin niitä ei olekaan ajettu. On vain lypsetty rahat pois.


    • Anonyymi

      Käyttääkö kukaan panacod kipulääkitystä,
      minä otin illalla ennn nukkumaan menoa yhden pillerin,
      olen vieläki ihan tökkyrässä,
      se vie kyllä kivut pois, turruttaa koko ruumiin,
      kivut kyllä palaa ärhäkkäämpänä sitten kun sen vaikutus loppuu,
      harmi, ja hankala juttu,



      vanhalle ihmiselle ei anneta turvallista kunnon kipulääkettä
      annetaan tommosta panacod josta menee ihan sekasi moneksi päiväksi,

      keikkein eniten ne tyrkyttää
      panadolia
      sitä pitäs syödä kokoajan,
      miksikökähän ???? kun se ei edes vie kipua pois,

      • Anonyymi

        Ei kivun aiheuttaja häviä kipulääkityksellä. On korjattava vamma.


      • Käytän Pancodia jalkasärkyyn satunnaisesti.
        Minuun ei juuri vaikuta sen kummemmin kuin muutkaan kipulääkkeet.
        Otan josku Buranan ja Pandolin yhtä aikaa, tämä sekoitus auttaa paremmin kuin Panacord.
        Minun aivoni eivät käsittele kodeiinia siten että se vaikuttaisi riippuvuutta aiheuttavasti, siksi ei ole tullut riippuvuutta vaikka on ollut Panacodia ainakin 10-vuotta.
        Luin eräästä sairaanhoitajasta joka jäi koukkuun ensimmäisen Panacodin jälkeen. Lisäsi annosta ja otti jopa 6 kpl kerralla monta kertaa päivässä. Varasti työpaikalta kunnes jäi kiinni.
        Minulla on ärtyvä maha, kun ottaa Pancodin niin jopa vatsa rauhoittuu, siihen minulla auttaa loistavasti. Otan vain jos pitää saada nopeasti maha rauhoittumaan kun on meno jonnekin.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Käytän Pancodia jalkasärkyyn satunnaisesti.
        Minuun ei juuri vaikuta sen kummemmin kuin muutkaan kipulääkkeet.
        Otan josku Buranan ja Pandolin yhtä aikaa, tämä sekoitus auttaa paremmin kuin Panacord.
        Minun aivoni eivät käsittele kodeiinia siten että se vaikuttaisi riippuvuutta aiheuttavasti, siksi ei ole tullut riippuvuutta vaikka on ollut Panacodia ainakin 10-vuotta.
        Luin eräästä sairaanhoitajasta joka jäi koukkuun ensimmäisen Panacodin jälkeen. Lisäsi annosta ja otti jopa 6 kpl kerralla monta kertaa päivässä. Varasti työpaikalta kunnes jäi kiinni.
        Minulla on ärtyvä maha, kun ottaa Pancodin niin jopa vatsa rauhoittuu, siihen minulla auttaa loistavasti. Otan vain jos pitää saada nopeasti maha rauhoittumaan kun on meno jonnekin.

        Entinen mieskin sanoi, ettei hän ole riippuvainen.
        Vaikka on juonut lasillisen konjakkia joka päivä 40 v ajan, ei ole riippuvaiseksi tullut.
        :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entinen mieskin sanoi, ettei hän ole riippuvainen.
        Vaikka on juonut lasillisen konjakkia joka päivä 40 v ajan, ei ole riippuvaiseksi tullut.
        :)

        Samapa tuo näillä kymmenillä.
        Turha miettiä muuta kuin sitä että on taas päässyt uuteen päivään.
        En ole ottanut Panacodia pitkään aikaan, jos on maha sekaisin niin toimii takuu varmasti.
        Tuli mieleen hoitaja joka otti kuusikin tablettia kerralla että toimikohan vatsa :D


    • Anonyymi

      Koettakaa nyt nauttia kuitenkin joka päivästä -
      Tänään tässä huomenna missä????

    • Anonyymi

      Lonkkakipu on äitynyt jatkuvaksi juilimiseksi. Ei kärsi kyljellään nukkuu niitäkään vähäisiä unia mitä siinä asennossa saisi.
      Tämä oma juttu mulla tänään.
      Revi siitä, sanoisi nuoriso.

    • Anonyymi

      Minä kummastelen lehtiuutista, jonka mukaan kouluista katoaa oppilaita viikkokausiksi. Saattaa olla, että eivät saa peruskoulun päättötodistusta poissaolojen vuoksi. Syynä mm. motivaation puute, kertoo lehti.
      Omasta kouluajoistani kyllä muistan, että motivaation puute vaivasi aika-ajoin, mutta ei koulusta pois jääty.
      Oppivelvollisuus on jo tiedossa, ja lapsilla se käsitys, että perhe joutuu lain kanssa tekemisiin, jos oppilas pinnaa koulusta. En tiedä, joutuiko.
      Pitäisi joutua, sillä kysymyksessähän on oppilaan koko tulevaisuus. Lapsetkin ovat lain suojaamia.
      Mutta usein ennenkin olen ajatellut, että lapset ovat toisen luokan kansalaisia, Ei piitata, tuleeko kouluun, eikä piitata, jos hän joutuu siellä jatkuvan väkivallan kohteeksi. Laput silmillä selviää koulutyöstä helpommin.
      Millaista työuraa voi ajatella henkilö, jolla ei ole perustietoja turvanaan? Ei ole ihme, että jengejä syntyy ja lorvailuporukat syyllistyvät vahingontekoihin.
      Mkr.

      • Anonyymi

        En tuota lehtiuutista ole nähnyt.
        Ihmettelen miten onnistuu pakoilemaan oppivelvollisuutta, kun on se wilma. Siellä näkyy poissaolot. Eikö vanhemmat välitä?
        Ymmärtääkseni wilmassa näkyy ihan tuntikohtaisesti opettajan arvio miten oppilas on osallistut ja jos on poissa.
        Herää kysymys nyt, että ovatko pakoilevat oppilaat maahanmuuttajia? Ehkä vanhemmat eivät ymmärrä suomen kieltä, eikö osaa käyttää wilmaa. Siinäkin tapauksessa pitäisi puuttua ja sopeuttaa.
        Jos ovat ihan Matti ja Maija Meikäläisten jälkikasvua, niin ihmettelen vielä suuremmin.
        Luin kyllä artikkelin, missä nuorisorikollisuus on kasvussa.
        🤔


      • Anonyymi

        Suren lasten kohtaloa ja tulevaisuutta
        ennen ihailin suurella rakkaudella pieniä lapsia , edelleenki rakkauden hallyyden tunteet ovat, mutta
        nyt kun näen pieniä taaperoita, suru iskee aina puserooon,
        kauniit pienet taaperot ei tiedä minkälaiseen maalimaan ovat syntyneet,
        -- oi kuinka surenkaa heidän tulevia aikojaan,
        heille jää meidän ja edellisten polvien jättämät taloudelliset vaikeudet ,
        luoja heitä siunatkoon,
        ohjatkoon oikeaan,
        antakoon kestävyyttä ja selviytymistaidot
        pahan maailman keskellä,

        ---
        kun näkee venäläisiä turisteja, ym. ulkolaisia turisteja,
        jopa maahan muutajia,
        he ovat hyvin pukeutuneita , hyvin varakkaan näköstä porukkaa,

        ja kun vertaa meihin suomalaisiin,
        yleiskuva suomalaisista tulee ulkoisesti katsottuna
        suomi on köyhä kansa , suomalaiset ovat köyhiä,
        kulkee ryysyissä verrattuna vaikka ukrainan pakolaisiin,

        kun sota alkoi ja tänne tuli ukrainan pakolaisia he oli HYVIN puettuja varakkaan näköstä kansaa verrattuna suomalaisten pukeutumiseen,

        yleiskuva suomalaisista on näky köyhästä kansasta,
        suomalaisilla ei ole varaa ostaa uusia laadukkaita vaateitta,
        kuten näyttää olevan venäläisilla ja muilla ulkolisilla kansalaisilla,
        surku juttu,

        on tainnu suomen politiikka mennä jo piiiiitkältä ajata taaksepäin päin seiniä,
        suomi on korvia myörten suurissa veiloissa, ja rahavirrat on ohjiltu aivan muualle kuin kansalaisten tarpeisiin,
        ilmeiset jokunen taho käminy jopa valtion velkamiljaardeistaki osan omiin tarkotuksiin ja paratiisi saarille piiloon suomen verottajaa ja kaus suomen kansan tarpeista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suren lasten kohtaloa ja tulevaisuutta
        ennen ihailin suurella rakkaudella pieniä lapsia , edelleenki rakkauden hallyyden tunteet ovat, mutta
        nyt kun näen pieniä taaperoita, suru iskee aina puserooon,
        kauniit pienet taaperot ei tiedä minkälaiseen maalimaan ovat syntyneet,
        -- oi kuinka surenkaa heidän tulevia aikojaan,
        heille jää meidän ja edellisten polvien jättämät taloudelliset vaikeudet ,
        luoja heitä siunatkoon,
        ohjatkoon oikeaan,
        antakoon kestävyyttä ja selviytymistaidot
        pahan maailman keskellä,

        ---
        kun näkee venäläisiä turisteja, ym. ulkolaisia turisteja,
        jopa maahan muutajia,
        he ovat hyvin pukeutuneita , hyvin varakkaan näköstä porukkaa,

        ja kun vertaa meihin suomalaisiin,
        yleiskuva suomalaisista tulee ulkoisesti katsottuna
        suomi on köyhä kansa , suomalaiset ovat köyhiä,
        kulkee ryysyissä verrattuna vaikka ukrainan pakolaisiin,

        kun sota alkoi ja tänne tuli ukrainan pakolaisia he oli HYVIN puettuja varakkaan näköstä kansaa verrattuna suomalaisten pukeutumiseen,

        yleiskuva suomalaisista on näky köyhästä kansasta,
        suomalaisilla ei ole varaa ostaa uusia laadukkaita vaateitta,
        kuten näyttää olevan venäläisilla ja muilla ulkolisilla kansalaisilla,
        surku juttu,

        on tainnu suomen politiikka mennä jo piiiiitkältä ajata taaksepäin päin seiniä,
        suomi on korvia myörten suurissa veiloissa, ja rahavirrat on ohjiltu aivan muualle kuin kansalaisten tarpeisiin,
        ilmeiset jokunen taho käminy jopa valtion velkamiljaardeistaki osan omiin tarkotuksiin ja paratiisi saarille piiloon suomen verottajaa ja kaus suomen kansan tarpeista,

        Näinhän se on. Toisaalta nuoret voivat aina mennä ulkomaille töihin, ensin opiskella ja sitten vertailla Suomen ja muiden maiden työtarjontaa, palkkoja ym. etuja. Parempi palkka muualla lähes aina. Jos olisin itse nuori, ehkä häipyisin ulkomaille työn perässä. Ja uudesta asuinmaasta nuoret löytävät usein sen puolisonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Toisaalta nuoret voivat aina mennä ulkomaille töihin, ensin opiskella ja sitten vertailla Suomen ja muiden maiden työtarjontaa, palkkoja ym. etuja. Parempi palkka muualla lähes aina. Jos olisin itse nuori, ehkä häipyisin ulkomaille työn perässä. Ja uudesta asuinmaasta nuoret löytävät usein sen puolisonkin.

        Menisit elintasopakolaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisit elintasopakolaiseksi.

        Ei se ole elintasopakolainen, joka menee ulkomaille töihin. On ihan eri asia ulkomailla asuessa elättää itsensä/perheensä työtuloilla kuin notkua tukien varassa. Eikä monet maat edes maksa ulkomaalaisille mitään sodsutukia niinkuin meillä täällä Suomessa. Ausseihin ei edes pääse muuttamaan, ellei ole todistettavasti hankkinut valmiiksi työpaikan ja asunnon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole elintasopakolainen, joka menee ulkomaille töihin. On ihan eri asia ulkomailla asuessa elättää itsensä/perheensä työtuloilla kuin notkua tukien varassa. Eikä monet maat edes maksa ulkomaalaisille mitään sodsutukia niinkuin meillä täällä Suomessa. Ausseihin ei edes pääse muuttamaan, ellei ole todistettavasti hankkinut valmiiksi työpaikan ja asunnon!

        Olet oikeassa,
        se vaan harmittaa
        kun suomea suomalaiset ITSE mainostaa hyvinvointivaltiona, ja kuitenki totuus on täysin toinen,
        suomessa tehdään tyhmää politiikkaa,
        annetaan tääne muutaneillei "hyvinvointi pakolaisille " täys-hoito
        asunnot huonekaluineen ruoka ja vaatteet,
        kun omat kansalaiset niskalimassa koitta pienellä palkalla maksaa asuntovelkojaan,
        kaiken joutuvat ostamaan itse
        maksamaan itse omista rahoistaan,
        usein velaksi
        ja niitä pankkilainoja velkaansa suomalainen maksaa kituttaa usein hautaan asti,

        ei IHME kun suomalaisen yleiskuva katunäkymässä on hyvin KÖYHÄ KANSA

        kun taas nämä tänne muttaneet täyshoidossa olevat kansalaiset näyttäytyy kallissa MERKKIVAATEISSA
        ja suomen mustalisetki ajavat MERSUILLA kun taas työtätekevät käyttävät yleistä liikennettä ja polkupyöriä työpaikanssa välillä,

        VÄÄRYYS omia työtätekeviä kansalaisia kohtaan SIEPPAA SYVÄLTÄ,

        tämä kertomus kuvastaa omaa elämää silloin kun lapset oli pieniä j a niskalimassa pyörällä käytiin töissä
        ei ollu vara ostaa lapsille merkkivaateita , ompelin itse neki,
        ITSE MAKSETTIIN PANKKILAINAT pienistä palloista viimessstä penniä myöten,
        EMME saaneet emmekä hakeneet IKINÄ sosun apua rahottamaan työtä tekevän suurehkon lapsiperheen elämää,

        kun muut ja mustalaiset ajeli meruilla,
        ja sossun luukulta hakivat täysihoitoonsa rahat
        ja ilmaset asuntonsa ,


        jotain suomen politiikassa on ollu todella pahasti pielessä,


    • Anonyymi

      Mulla oli soppailu päivä rahaa tuhlasin jotain alle kaksisataa euroa,
      osa siitä rahasta meni veikkaukseen
      olisko menny kaikenkaikkiaan kuuskymppiä,
      ostokset oli pyykin pesuusn ym kodin hyödykkeitä
      suklaapatukanki ostin
      söin sen autossa nälissäni,
      olin monta tuntia reissussa ,, nälkäki pääsi yllättämään,
      olen ihan poikki,
      otanko vai enkö ota kipulääkettä, se saamarin selkä jaksaa vihotella,

    • Anonyymi

      Voi vain sanoa
      väsyttää

      on se helvetillistä elää tätä vanhan ihmisen loopu elämää,
      jokapaikkaa särkree, kipulääkkeitä ei ole m i t ä ä n apua,
      lääkäriin on turha mennä samat vaivat jatkuu ja samt särkylääkkeet joista ei ole mitään apua,

      jokohan ne saa sen autanasia lain voimaan, pääsis vanhat sairaat kivuistaan lopullisesti eroon,

    • Anonyymi

      Nyt nukkumaan
      huomenna kuulemma sataa vettä,
      syksy on tullu,
      nyt harviinaisen lämmin syksy,
      hyvä niin,,

      • Anonyymi

        Juu kiva syksy on ! Hyvää yötä sano mummu ku silmä puhkes :)


    • Anonyymi

      Aamu alkoi yskän puuskalla,
      tunnin yskin ja aivastelin keuhkoja tyhjäksi,
      aivan kauheita nämä aamut,
      keuhkot ovat tukossa heti aamusta ja yski sitten niitä auki että hengitys kulkee,
      kiukkuselta tuntuu olo
      kohta lähen omille reissuilleni kaikesta huolimatta,
      siellä huono olo ja kiukunpuuskat katoaa, luulisin,

      syksyinen on aamu
      kuuluu asiaan,
      kiva kun kohta taas vuosi vaihtuu kuhan muutama kuukausi jaksetaan sietää pimeyttä ja sateita,

    • Anonyymi

      Eilen satoi vettä kaatamalla,
      kävin auton pesemässä, sade puhdisti, taas kiiltää puhtuttaan, ei tarvi mennä maksulliseen pesulaan vähään aikaan,
      tänään harmaa syksyinen päivä, ei ole satanu,

      TV:ssä Ruotsi - Suomi urheilua,
      ihan kiva seurata ,
      rakkaat naapurit ovat kuin veljekset konsanaan,

    • Anonyymi

      Pakko panna tämä laulu


      SYKSY ! Heidi Kyrön esittämänä,

      laulu tuo ihanan muiston menneisyydestä
      kun puolisoni oli vielä hyväkuntoinen ja elossa ,

      ja olimme jälleen eräällä viikonloppu reissulla ,
      tääläkerralla olimme eteläsuomessa,
      silloin oli juuri samanlainen kaunis syky

      silloin olimme aampupalalla eräässä hotellissa
      ja tämä musiikki silloin tuli tausta musiikkina,

      tulee ikävä niitä aikoja kun olimme terveitä ja vielä elossa,
      itkua väkisin vääntää kun kuuntelee musiikkia,
      on kuin puolisoni olisi vieläki elossa,
      vaikka on nukkunu jo monta vuotta ijäistä untaan,,
      nyyh ,,
      musiikki lohduttaa,,,



      https://www.youtube.com/watch?v=2kAEvz1N568

    • Anonyymi

      Pimeä sateinen aamu,
      kuitenki elossa ollaan,

      kaikenlaista menoa tiedossa,

      vaikuttaa taas siltä,, meikä on aamun virkku illan torkku,
      näin se varmaan elämä parasta onki,


      joskun tuntuu hassulta, kun aamuisin jaksaa touhuta ja puoliltapäivin onkin sitten puolikuollu rätti väsyny,,

    • Anonyymi

      Raivostunut aviomies kirjoitti mediaan kamalan vuodatuksen julkisuudessa näkyvästä vaimostaan. Hän syytti vaimoaan uskottomuudesta ja monista muista asioista valikoimattomin sanankääntein. Hän oli jättänyt avioerohakemuksen.
      Raivo paistoi kirjoituksen sävystä.
      Nyt hän katuu kirjoitustaan ja pahoittelee kirjoituksen aiheuttamia seurauksia, jotka hänen vaimonsa on joutunut kohtaamaan.
      Tämä on juuri riitelyn ja vihanpurkausten yksi raadollisimpia asioita. Vihan vimmassa sanotaan tai kirjoitetaan raivokkaasti ilman kontrollia, ja sitten anteeksipyytäen sanotaan: "En minä sitä niin tarkoittanut.".
      Ja silläkö asia on kuitattu?
      Sehän osoittaa vain, että suuttunut ihminen haluaa loukata toista tarkoituksellisesti vielä pahemmin kuin olisi aihettakaan, ihan tarkoituksella aiheuttaa pahaa mieltä ja ahdistusta. Haluaa kääntää ystävätkin pois. Pahansuopaisuutta ja nöyryyttämistä.

      Niinä harvoina kertoina, kun minulle on noin sanottu ja pahoiteltu., olen kyllä nähnyt punaista! Sovinnontekoon ei todellakaan ole aihetta. Sanottua ei saa takaisin.
      Olen täysin vaimon puolella, on syy välirikkoon sitten mikä tahansa.
      Ennen vanhaan sanottiin, että pyykit pestään kotona. Ohje on ihan käyttökelpoinen yhä.
      Mkr.

      • Anonyymi

        Nyky nuoret ei tajua mitä meidän aikainen avioliitto tarkotti,,,
        se oli heti alusta asti s i t o u t u m i s t a toisen kanssa elämään
        h y v i n ä ja p a h o i n a päivinä, ei sitä mikää riidan takia erottu,
        meikäläisenki avio kesti 54 v kunne kuolema erotti

        eikä ollut mitenkään tasata,

        pitkän elämän tiellä riitti KÄRRYKELIÄ
        ja rytinää
        mutta loppuun asti elettiin yhdessä,

        vaikka oli kaikkea elämään kuuluvia vaikeuksia nyt leskeksi jäätyäni se elämä tuntui kuitenki elämältä,
        olihan siinä koko elämän mitainen työelämä, lapset ja paljon hyviäki aikoja ja ihania tapahtumia, kuten matkailu maailmalla, myös kotimaassa,
        ym.


    • Anonyymi

      "ym".?
      Oletko se sinä? Se muurahaispesän taulussa?

      • Anonyymi

        Eikös me olla jonkinlaisia muurahaisia,
        vai olimmeko työ-myyriä,
        kumpi sanonta se sopisi paremmin meihin,,,
        sota-ajan sekunda sukupolveen,,,


    • Anonyymi

      Hallitus tekee lamaa. Ensin tulee taantuma, sitten lama, mutta onhan meillä
      nyt persut hallituksessa, joten ei hätää? Persuthan on jo saaneet Orpon apureina Suomeen suuntautuvat investoinnitkin laskuun ja mihin vielä kykenevätkään?

    • Anonyymi

      Nyt TV:1 on entinen kokoomuksen politikko Riitta Uosukainen haastateltavana,
      onpa vielä vireä ja topakassa kunnossa,

      minkä ikänen hän mahtaa ollakkaa,
      on ainaki mua jonkinverran vanhempi, minä 84,
      en usko että olisin noin vireässäkunnossa,
      vaikka ehkä olenki ,, kävin uimassa tänään, mutt kovin kipee olen taas,

      • Anonyymi

        Voikauheeta suuri anteeksi pyyntö,
        katsoin goklesta oli nuorempi, ilmankos oli noin pirteä ja hyvässä
        kunnossa,
        nyt hävettää tyhmyyteni,, sori,,,
        aina pitäisi otta asioista selvää ennkuin aukoo suutaan,
        saattaa rupisammokoita loikkia suusta, sori,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voikauheeta suuri anteeksi pyyntö,
        katsoin goklesta oli nuorempi, ilmankos oli noin pirteä ja hyvässä
        kunnossa,
        nyt hävettää tyhmyyteni,, sori,,,
        aina pitäisi otta asioista selvää ennkuin aukoo suutaan,
        saattaa rupisammokoita loikkia suusta, sori,

        Mitä on rasismi? Siitä on viime aikoina puhuttu paljon,ja nyt alkaa pelottaa todella.
        Nuori japanilaisten vanhempien Suomessa syntynyt tytär on kohdannut rasismia, sillä häntä on luultu vaihto-oppilaaksi, ja häntä on puhuteltu englanniksi.
        Nyt mennään siihen tilanteeseen, että me emme saa olla huomaavinammekaan vastaantulijan ulkomaalaisia piirteitä.
        Nyt meidän velvollisuutemme on sivuuttaa kaikki ulkomaalaistaustaisuus vääränä ja tuomittavana. Meillä on opittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on rasismi? Siitä on viime aikoina puhuttu paljon,ja nyt alkaa pelottaa todella.
        Nuori japanilaisten vanhempien Suomessa syntynyt tytär on kohdannut rasismia, sillä häntä on luultu vaihto-oppilaaksi, ja häntä on puhuteltu englanniksi.
        Nyt mennään siihen tilanteeseen, että me emme saa olla huomaavinammekaan vastaantulijan ulkomaalaisia piirteitä.
        Nyt meidän velvollisuutemme on sivuuttaa kaikki ulkomaalaistaustaisuus vääränä ja tuomittavana. Meillä on opittavaa.

        Mitä ihmeen "uhriutumiskulttuuria" sinä harrastat ?
        Mikä ongelma sinulla on ?
        Tapaatko montakin ulkomaalaistaustaista päivittäin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on rasismi? Siitä on viime aikoina puhuttu paljon,ja nyt alkaa pelottaa todella.
        Nuori japanilaisten vanhempien Suomessa syntynyt tytär on kohdannut rasismia, sillä häntä on luultu vaihto-oppilaaksi, ja häntä on puhuteltu englanniksi.
        Nyt mennään siihen tilanteeseen, että me emme saa olla huomaavinammekaan vastaantulijan ulkomaalaisia piirteitä.
        Nyt meidän velvollisuutemme on sivuuttaa kaikki ulkomaalaistaustaisuus vääränä ja tuomittavana. Meillä on opittavaa.

        Nyt alkaa tuntua että meiltä vaaditaan liikaa,
        meillä on omat totuttu kultturi,
        varsinki vanhojen ihmisten on vaikea muuttaa ajatusmaailmaansa aivan muuksi kuin on opittu ja totuttu,

        nythän RANSAKASSA ei hyväksytä mulimien vaatetutusta
        ransakan kultuuri vaatii nyt muslimi naisilta SOPETUMISTA yleiseen ranskan kultuuriin myös pukeutumisen suhteen, oli tänään uutisissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alkaa tuntua että meiltä vaaditaan liikaa,
        meillä on omat totuttu kultturi,
        varsinki vanhojen ihmisten on vaikea muuttaa ajatusmaailmaansa aivan muuksi kuin on opittu ja totuttu,

        nythän RANSAKASSA ei hyväksytä mulimien vaatetutusta
        ransakan kultuuri vaatii nyt muslimi naisilta SOPETUMISTA yleiseen ranskan kultuuriin myös pukeutumisen suhteen, oli tänään uutisissa,

        Tuosta Ranskan uutisesta tuliki
        suomessa on menny liiallisuuksiin yli-äyräitten koko rasismi VIHA ja VOUHOTUS,

        onneksi ranska koittaa pitää euroopan kultuurin puolta edes omalta osaltaan,

        suomessa on jo erittäin OUTOA KOKO RÄHINÄ
        keskusteluksi ei enään rasismi hullutusta voi sanoa ainakaa suomessa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on rasismi? Siitä on viime aikoina puhuttu paljon,ja nyt alkaa pelottaa todella.
        Nuori japanilaisten vanhempien Suomessa syntynyt tytär on kohdannut rasismia, sillä häntä on luultu vaihto-oppilaaksi, ja häntä on puhuteltu englanniksi.
        Nyt mennään siihen tilanteeseen, että me emme saa olla huomaavinammekaan vastaantulijan ulkomaalaisia piirteitä.
        Nyt meidän velvollisuutemme on sivuuttaa kaikki ulkomaalaistaustaisuus vääränä ja tuomittavana. Meillä on opittavaa.

        Miksi "vastaantulijan ulkomaalaisia piirteitä" pitäisi jotenkin erityisesti huomioida? Etupäässähän hän on ihminen aivan kuten sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alkaa tuntua että meiltä vaaditaan liikaa,
        meillä on omat totuttu kultturi,
        varsinki vanhojen ihmisten on vaikea muuttaa ajatusmaailmaansa aivan muuksi kuin on opittu ja totuttu,

        nythän RANSAKASSA ei hyväksytä mulimien vaatetutusta
        ransakan kultuuri vaatii nyt muslimi naisilta SOPETUMISTA yleiseen ranskan kultuuriin myös pukeutumisen suhteen, oli tänään uutisissa,

        KUKA vaatii ? Sen kun elätte mökeissäne niinkuin ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta Ranskan uutisesta tuliki
        suomessa on menny liiallisuuksiin yli-äyräitten koko rasismi VIHA ja VOUHOTUS,

        onneksi ranska koittaa pitää euroopan kultuurin puolta edes omalta osaltaan,

        suomessa on jo erittäin OUTOA KOKO RÄHINÄ
        keskusteluksi ei enään rasismi hullutusta voi sanoa ainakaa suomessa,

        Persut ylittävät kaikki kynnykset vihallaan. Persut poikkeaa täysin kaikista
        muista puolueista. Persujen ihmisvihan eli rasismin on tullut kauhea meteli,
        koska heillä ei ole kunnioitusta muita ihmisiä ja muitten ihmisarvoa kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi "vastaantulijan ulkomaalaisia piirteitä" pitäisi jotenkin erityisesti huomioida? Etupäässähän hän on ihminen aivan kuten sinäkin.

        Jos kysyt ihmiseltä, onko hän kauankin asunut täällä Tampereella, olet kiinnostunut ja haluat keskustella.
        Mutta jos kyseessä on ulkomaalaisen näköinen henkilö, olet rasisti.
        Jos puhut vierasmaalaisen näköiselle tuntemattomalle englantia, olet rasisti.
        Hänhän voi olla kotoisin Porvoosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen "uhriutumiskulttuuria" sinä harrastat ?
        Mikä ongelma sinulla on ?
        Tapaatko montakin ulkomaalaistaustaista päivittäin ?

        Taloyhtiössämme asuu useampikin muualta muuttanut perhe. Ovat ujoja ja kääntävät päänsä öpois. Onneksi en ole koskaan kysynyt heiltä mitään.
        En halua leimautua rasistiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloyhtiössämme asuu useampikin muualta muuttanut perhe. Ovat ujoja ja kääntävät päänsä öpois. Onneksi en ole koskaan kysynyt heiltä mitään.
        En halua leimautua rasistiksi.

        Miedänki taloyhtiössä asuu joitaki ulkomaalisia perheitä

        me emme juttele emmekä pidä yhteyttä, vaan käyttäydytään asiallisest,i
        terveditään jos käytäväässä nähdään yhtäaikaa,

        meillä on hyvin rahuallinen taloyhtiö,


    • Katson aina A-studion ja muut ajankohtais lähetykset.
      Kun olen eri mieltä haastateltavien kanssa annan kuulua mielipiteeni. Onneksi kissa on tottunut käytökseeni.

      • Anonyymi

        Jos / kun kuuluttaa omaa mielipidettään oikein kovasti, ei kuule eikä siis myöskään ymmärrä, mitä haastateltava sanoo ja kertoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos / kun kuuluttaa omaa mielipidettään oikein kovasti, ei kuule eikä siis myöskään ymmärrä, mitä haastateltava sanoo ja kertoo.

        En nyt ollut ihan tosissani :D


      • Anonyymi

        Samoin,
        kun katsoo noita polittisia keskustelutilanteita, kuten nytki A-studio,
        montakertaa on täysin eri mieltä
        jonkun suuna päänä suu vaahdossa sössöttävän kanssa,
        eilen otti päähän se nainen, se luonnonsuojelija,
        joka vaatii että suomesta pitää turkistarhaus lopettaa,
        ei kertakaikiaan voi ymmärtää tommosta ajatusmaailmaa,
        kun jo
        RAAMATUSSAKIN on Jumala antanu ihmisen käyttöön koko luomakunnan,
        siis ihminen saa hoitaa ja hyödyntää myös eläinkuntaa,


        nyt kaikki hyvin monet asiat on yhteiskunnassamme raamatun vastaista,

        koko mooraali on muuttunu,

        kirkko on kahtiajakautunu
        kirkko ei enääm kaikilta osin kunnioita raamatun sanaa,

        ja tämä liiallisuuksiin menevä luonnosuojelu on myös raamatun vastaista monilta osin,

        voi vain todeta
        ihmiskunta on taantunu, jopa tekee tyhmyyksiä
        toimii monella sektorilla jumalan sanan vastaisesti,

        tosi huolestuttavaa ihmiskunnan kannalata,,, ikävä kyllä,


    • Anonyymi

      Sitämieltä
      Suomen turkistarhoja EI saa lopettaa,
      niissä hoidetaan hyöty eläimet hyvin
      saavat ruokaa jopa eläinlääkärin tarkkailussa kaikki, saavat rokotukset ym. huolenpitoa,

      turkistarhaus on Suomen taloudelle erittäin hyödyllinen tuootavaa työtä, antaa monelle työpaikkoja
      ja rahaa valtiolle,
      kaikki työpaikat ovat nyt suurien taloudellisten vaikeuksien aikana hyvin tärkeitä säilyttää suomessa,

      JYRKKÄ EI turkistarhausten lopettamiselle,
      ja kansalaisalotteen syrjäyttäminen on välttämätöntä eduskunnassa
      KAIKKI TUOTTAVAT TURKIS FIRMAT piää säilyttää suomessa,
      jokainen työpaikka on välttämättömyys ja tärkeä suomelle,,

      • Anonyymi

        Ajattelin samaa, että kun hallitus korostaa työllisyyden lisäämistä ja jokaisen oikeudesta ansioon, niin ei ole oikea hetki ruveta vähentämään turkisalan työpaikkoja. Kuultiin juuri, että VR: kin aikoo vähentää satoja työpaikkoja. Muistan, että ammoin sanottiin, että valtion leipä on kapea mutta pitkä. Ei pidä paikkaansa enää. Hallituksella on urakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin samaa, että kun hallitus korostaa työllisyyden lisäämistä ja jokaisen oikeudesta ansioon, niin ei ole oikea hetki ruveta vähentämään turkisalan työpaikkoja. Kuultiin juuri, että VR: kin aikoo vähentää satoja työpaikkoja. Muistan, että ammoin sanottiin, että valtion leipä on kapea mutta pitkä. Ei pidä paikkaansa enää. Hallituksella on urakkaa.

        . . . jupisee Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin samaa, että kun hallitus korostaa työllisyyden lisäämistä ja jokaisen oikeudesta ansioon, niin ei ole oikea hetki ruveta vähentämään turkisalan työpaikkoja. Kuultiin juuri, että VR: kin aikoo vähentää satoja työpaikkoja. Muistan, että ammoin sanottiin, että valtion leipä on kapea mutta pitkä. Ei pidä paikkaansa enää. Hallituksella on urakkaa.

        Turkistarhaus on lopetettava, koska emme tarvitse turkiksia.
        Katsokaa tarhojen sairaita eläimiä joiden kohtalot koskettavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turkistarhaus on lopetettava, koska emme tarvitse turkiksia.
        Katsokaa tarhojen sairaita eläimiä joiden kohtalot koskettavat.

        ÄLÄ HORISE,
        mikä sua vaivaa oletko normaali ihminen, vai jokin vouhake, ajattelematta mitä suustaan päästää,

        suomessa eläimiä hoidetaan hyvin
        ja turkistarhat on maailman parhaiten hoidettu

        sitäpaitsi turkistarhat antaa työpaikkoja
        ja töitä ihmisille,
        tuottaa myös taloudellisesti hyötyä valtiolle,

        varsinki nyt kun vihreitten sdp jälkeinen hallitus teki suomella älyttömästi velkaa,

        nyt jos koskaan tarvitaan kaikki mahdolliset firmat ja työpaikat
        ja kaikki pitää säilyttää

        EI MISSÄÄ TAPAUKSESSA HÄVITTÄÄ,

        NYT sinullekki jäitä hattuun,
        ja TYHMYYS on loputtava,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turkistarhaus on lopetettava, koska emme tarvitse turkiksia.
        Katsokaa tarhojen sairaita eläimiä joiden kohtalot koskettavat.

        Samaa mieltä kanssasi, ettei sivistynyt ihminen kaipaa turkiksia eikä tarhaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi, ettei sivistynyt ihminen kaipaa turkiksia eikä tarhaajia.

        Oikeasti sivistynyt ja valaistunut tyyppi tietää kyllä, että turkistarhaaja harjoittaa omaa elinkeinoaan eli tekee työtä, josta tienaa leipänsä. Ts. palkkansa, jos ymmärrät sanan merkityksen.


    • Anonyymi

      Ei se ole valtio joka on työpaikkoja lopettamassa noitten firmojen johdossa taitaa olla SDP:n porukkaa, ja ne tekee nyt tahallista TUHOTYÖTÄ
      että tämä uusi hallitus ei onnistuisi politiikassaan,
      suoessa on tosi kieroa touhua

      asiat saadaan näyttämään aivaan muulta kuin ne todellisuudessa on,

      • Anonyymi

        Tietenkään valtio ei ole työnantaja. Emme elä kommunistisessa järjestelmässä.
        Mutta hallitus on ohjelmassaan luvannut huolehtia työpaikkojen säilymisestä ja paneutua järjestämään edellytyksiä uusien työpaikkojen luomiselle. Onhan se koko maan etu, että työtä riittää ja työmahdollisuuksia luodaan.

        Siihen tulisi pyrkiä tietenkin Valtion Rautateittenkin. Tuskin poliittiset puolueet siellä määräävät työvoimasta. VR vetoaa hintojen nousuun ja matkojen vähenemiseen. Samaanhan kaikki muutkin firmat vetoavat, kun alkavat karsia työntekijöitään. Kauppa ei käy!
        Huono esimerkki kuitenkin tulevalle, että väkeä aletaan taas vähentää valtion omistamissa laitoksissakin.,
        jupisee Mkr. edelleen

        Kehitys kehittyy. Työn sujumiseen ei enää tarvita suuria työläisten joukkoja, sillä automatio ja digiaika ovat tulleet hihnalla huhkivien työläisten tilalle.
        Koneet ovat syrjäyttäneet ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään valtio ei ole työnantaja. Emme elä kommunistisessa järjestelmässä.
        Mutta hallitus on ohjelmassaan luvannut huolehtia työpaikkojen säilymisestä ja paneutua järjestämään edellytyksiä uusien työpaikkojen luomiselle. Onhan se koko maan etu, että työtä riittää ja työmahdollisuuksia luodaan.

        Siihen tulisi pyrkiä tietenkin Valtion Rautateittenkin. Tuskin poliittiset puolueet siellä määräävät työvoimasta. VR vetoaa hintojen nousuun ja matkojen vähenemiseen. Samaanhan kaikki muutkin firmat vetoavat, kun alkavat karsia työntekijöitään. Kauppa ei käy!
        Huono esimerkki kuitenkin tulevalle, että väkeä aletaan taas vähentää valtion omistamissa laitoksissakin.,
        jupisee Mkr. edelleen

        Kehitys kehittyy. Työn sujumiseen ei enää tarvita suuria työläisten joukkoja, sillä automatio ja digiaika ovat tulleet hihnalla huhkivien työläisten tilalle.
        Koneet ovat syrjäyttäneet ihmisen.

        "Tietenkään valtio ei ole työnantaja."

        Niinkö ?
        Ilman ministeriöitä, valtion virastoja ja laitoksia yhteiskunta ei pyörisi
        eikä meillä olisi mitään kunnallisia palveluja
        eikä kukaan vartioisi rajojamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tietenkään valtio ei ole työnantaja."

        Niinkö ?
        Ilman ministeriöitä, valtion virastoja ja laitoksia yhteiskunta ei pyörisi
        eikä meillä olisi mitään kunnallisia palveluja
        eikä kukaan vartioisi rajojamme.

        Valtion virastot ovat eri asia kuin Valtion Rautatiet.
        Annatko ymmärtää, että valtio on työnantajamme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion virastot ovat eri asia kuin Valtion Rautatiet.
        Annatko ymmärtää, että valtio on työnantajamme?

        Valtiolla on noin 80000 työntekijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion virastot ovat eri asia kuin Valtion Rautatiet.
        Annatko ymmärtää, että valtio on työnantajamme?

        VR Group on liikenne- ja viestintäministeriön toimialaan kuuluva, Suomen valtion kokonaan omistama osakeyhtiö. Omistajan valtaa käyttää valtioneuvoston kansliaan kuuluva omistajaohjausyksikkö. Konsernin emoyhtiö on VR-Yhtymä Oyj.

        Monille se on työnantaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla on noin 80000 työntekijää.

        Eli ilmeisesti liikaa, on ruvettava karsimaan, ja nyt on VR:n vuoro.
        Ohjeet VR;n johdolle, kuinka paljon henkilökuntaa vähennettävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ilmeisesti liikaa, on ruvettava karsimaan, ja nyt on VR:n vuoro.
        Ohjeet VR;n johdolle, kuinka paljon henkilökuntaa vähennettävä.

        EI OLE LIIKAA.

        Valtion henkilöstö on karsittu minimiin jo aikoja sitten.
        Joskus on ollut parisataatuhatta henkilöä töissä valtiolla.
        Digiaika on merkittävä syy, että on valtiolla on voitu vähentää
        henkilökuntaa.
        Sähköinen asiointi on lisääntynyt.
        Ihmisiä ei tarvita niin paljon, kun ihmiset saavat palvella itse itseään
        sähköisesti.


    • Anonyymi

      Pääministeri määritteli , mitä hänen mielestään on rasismi.

      ”Jos sydämessään ajattelee, että jokainen ihminen on samanarvoinen”, Orpo kuvailee sitä, mikä hänen mielestään on tärkeintä.
      ”Jos tästä poikkeaa, se on rasismia.”

      Miksei Orpo ajattele sydämessään Suomen pienituloisia ja köyhiä ?

      • Anonyymi

        Asia nyt vaan on se, että lain päätöksillä ei ihmisten asenteita muuteta. Tietysti on hyvä, jos lainsäädäntö huolehtii kaikista ihmisistä tasapuolisesti, kiitos siitä.
        Mutta epäluuloa ja vieraantumisen tunnetta ei voida määräyksillä hävittää.
        Suomessa ei ulkomaalaistaustaisia ihmisiä ole juurikaan asunut, joten monet vanhoilliset tahot suhtautuvat vierastaen tulijoihin. Meilläkin on sopeutumisaika. Ymmärrystä tarvitaan.
        Ehkä nyt jo on opittu.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Kylläpäs täällä paljon poliittista keskustelua, alkaa muistuttaa 70-vuotiaiden palstaa.
      Miten on päivä sujunut (jos ei oteta huomioon politiikkaa)? Minä tein parin tunnin kävelylenkin, köpöttelin hiljakseen. Kyllä oli kesäisen lämmintä täällä etelärannikolla, puin liian paljon ylläni ja hiostavaahan siitä tuli. Kävelyltä suoraan kauppaan. Nyt on kyllä ihan rätti poikki -olo. Iltapalan jälkeen voi uni maistua.

      • Anonyymi

        Huono päivä, kotosalla kokopäivän,
        vain kylppäin jaksoin siivoa,
        istuin parvekkeela jonkinaikaa ihana aurino lämmitti naamaa,

        miteinki usein, ostaisnko aurinko tuolin jonka voi levittää makuuasentoon,
        köllöttelisin parvekkeella vaikka nukahtaisinki, ei yhtää haittais,

        pitäisi hävittää pieni pöytä ja 2 tuolia jos laittaisin makuumahdollisuuden parvekkeelle,
        pyykin kuivaustelineet saaki limapttua kasaan ,
        en vaan raskisi luopua päydästä enkä tuolista,


    • Anonyymi

      Perjantaina ja lauantaiksi luvattu yli 20 celsiusta lämpöä etelästä pohjoiseen Lappiin saakka.

    • Anonyymi

      Moi, kun tulin kaupungilat olin ihan poikki väsyny, söin jotain ja sitten menin sohvalle pöttkölleen,
      olen nukkunu monta tuntia,
      saankohan ensi yönä ollenkaan unta,
      jää nähtäväksi,

      harmittaa tämä vanhuus,
      aina väsyttää,
      eikä väsy lähdet pois vaikka kuinka paljon nukkuisi,

      • Anonyymi

        Kun liikkuu paljon ja äkkiseltään asioilla kaupungilla, iskee iltayöstä suonenveto. Monta kertaa koettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun liikkuu paljon ja äkkiseltään asioilla kaupungilla, iskee iltayöstä suonenveto. Monta kertaa koettu.

        Siinä tapauksessa käytät tietenkin magneesiumia lisäravinteena.


    • Anonyymi

      Nyt kestää jo parvekkeen auringossa olla, kun ei paahda niin kuumasti
      enää. Voi kerätä D-vitamiinia auringosta talven varalla, tai syksyn,
      ei auringosta saatu riitä kauan.
      Pitäisiköhän D-vitamiinia saada joka päivä ?

      • Anonyymi

        Nykyisin syön purkista D-vitamiina joka päivä aamupalan yhteydessä,
        väsymys on hiukan lievittyny,
        kai siitä on jotain hyötyä,


      • Anonyymi

        Kyllä. Eikä se riitä, koska D ei imeydy ilman C-vitamiimia. Jos tahdot hyvän immuniteetin, niiin otat C- ja D-vitamiinia sekä sinkkiä. Muutakin voisi, mutta täällä on turha intoilla.


      • Anonyymi

        Jossain terveysaiheisessa jutussa suositeltiin ikääntyville, että ottaisivat läpi vuoden D-vitamiinia purkista, koska ikääntyvän ihmisen iho ei enää valmista auringonvalon avulla niin tehokkaasti sitä D-vitamiinia. Näin olen alkanut tehdä eli reilusti vitskuja purkista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain terveysaiheisessa jutussa suositeltiin ikääntyville, että ottaisivat läpi vuoden D-vitamiinia purkista, koska ikääntyvän ihmisen iho ei enää valmista auringonvalon avulla niin tehokkaasti sitä D-vitamiinia. Näin olen alkanut tehdä eli reilusti vitskuja purkista!

        Hyin monen muunkin kuin ikääntyvän kannattaisi ottaa D-vitamiinia ympäri vuoden. Aivan yleisesti suomalaisilla on liian alhaiset D-vitamiinitasot.


    • Anonyymi

      " Syntyi lapsi syksyllä
      tuulet niin vihansti vinkuu

      tuullut on koko elämä
      nähnyt ei kesää ei kevättä
      hän eli vain syksystä jouluun

      vuota vielä oi vanha vuosi
      tuulet niin vinhasti vinkuu "


      sillä
      tahdon mähdä uuden kevään ja kesäki
      paljon sanomatta jää
      jos lähteä täytyy

      vielä aurinko paistaa lämmittää
      tahdon nähdä uuden kevään ja kesänki,
      luoja kuule huutoni,


      kirj. 84 vuotta sitten lumisateessa tuulessa tuiskussa syntyny vanhus,

      alku on Aleksis Kiven runosta,

      loppuosan keksin nyt kun syntymäpäiväki on, ja aurinko paistaa ja olen elossa vielä,
      -- jostain syystä olen tuota runoa hokenu vuosia joka päivä
      kun yksiseni puuhastelen kotihommia
      kun ole jotenki kipee ja ja liian väsyny, ja elämä tuntuu raskaalta,

      • Anonyymi

        Hyvää syntymäpäivää iltaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää syntymäpäivää iltaa!

        Kiitos !

        älä kerro kellekää
        se onsalaisuus,


      • Anonyymi

        Oikein hyvää synttäriä - vielä näin myöhään !


    • Anonyymi

      Selkä kipee
      mihinkä lääkäriin osaisi hakeutua, jokin on vialla mahassa ja selässä,
      tukiliivien avulla voin jonkiverran liikkua mutta kipu pakottaa kokoajan,

    • Anonyymi

      Sisätautilääkäristä voisi olla hyvä aloittaa, vaikka se voi kuulostaa
      oudolta ehdotukselta. Sisätautilääkäri on se nero, joka pystyy päättelemään
      mistä oireet johtuvat ja osaa "poissulkea" sairauksia.
      Mieluummin kannattaa mennä kokeneelle, ei ihan nuorille lääkäreille.

      Toinen vaihtoehto voisi olla fysiatri. Fysiatri hoitaa tuki- ja liikuntaelimien
      sairauksia, esim. selkäkipuja.
      Itselläni on luukatoa, selkä ja lonkat (lanneranka) on kipeät, lonkkakipu tuntuu
      kuin vatsa olisi lähes aina kipeä.
      Kipuilevat luut heijastavat kipua ympäristöönsä.

      Erikoislääkäri voi myös laittaa lähetteitä tutkimuksiin.
      Yleislääkäri ei laita kaikkiin. Yleislääkäri voi suositella
      erikoislääkäriä, joka laittaa lähetteitä tutkimuksiin.

      Menin turhaan äskettäin yksityiselle yleislääkärille pyytämään TT-kuvaukseen.
      Hän ei kirjoittanut lähetettä. Lähete siihen pitää (kuulemma) saada
      erikoislääkäriltä.
      Sain kuitenkin häneltä lähetteen keuhkoröntgeniin ja luuntiheysmittaukseen.

      Normaalisti käyn aina terveyskeskuksessa, mutta sinne on parin kuukauden
      jono ja kutsua erikoislääkärille saa odottaa luultavasti kauan,
      jos lähetettä edes saa, kun on ikää. En halua kuulla sitä,
      että "se on vain vanhuuden vaiva, kiitos ja näkemiin !"

      Menen nyt sitten joskus syksyllä sisätautilääkärille, jolla olen käynyt
      aikaisemminkin,
      Hän on aina laittanut tutkimuslähetteen jos on katsonut aiheelliseksi
      tai jos ongelma ei ole hänen alaansa hän on ohjannut toiselle erikoislääkärille,
      esim. keuhkolääkärille tai sydänlääkärille.

      Kun on monenlaista oiretta, on todella vaikea tietää mille lääkärille
      menisi. Kun haluaa säästää rahaakin ei haluaisi juosta lääkäriltä
      toiselle eikä kipeänä jaksaisi juosta. Väsyneenä ja kipeänä on jo ponnistus,
      että ylipäätänsä jaksaa ja pystyy menemään lääkärille.
      Toivoisi aina, että ensimmäiseltä lääkäriltä ensimmäisellä käynnillä
      saisi apua. Aina ei käy niin, koska ei itse pysty päättelemään
      mistä oireet/kivut johtuvat.

      Toivon, että löydät hyvän lääkärin, joka syventyy sinun oireisiisi !

      • Anonyymi

        Ihan säikähdin, mulla tosiaan voiki olla luukato tai osteoproosi koska maha on kuin aina kipee lonkissa on selkeät kulumat ja oma kipunsa
        niustaipeet on myös kipeet,
        osteoproosi on voinu rikkoa myös selkänikamia osittain
        koska koskaan ennen ei ole ollu selkä kipeenä, nyt vasta viimesen puolenvuoden aikan on menny huonoksi,
        syvä huokaus, hohoijaa, mihin osaisi mennä että kerralla tutkisivat ja sanoisivat mikä vaivaa, voiko mitenkää hoitaa, vai pitääkö vain nyt ootella että kuolema armahtaa,
        ikää on runsaasti,
        aattelinki että ihan itse maksan kaikki kulut ettei kelan eikä sossun tarvi maksaa penniäkää,
        kaikki jälkeläiset pärjää ilman perintöäki
        joten hyödyn saisi yksityinen lääkäri tai sairaala,
        onkohan olemassa griatrista sairaalaa jossa kerralla vanha ihminen tutkittais, koska meikä EI jaksa juosta paikasta toiseen lähetteitten kanssa,
        mä vaadin minut pitää ottaa muutamaksi päiväksi sairaalaan ja tehdä kaikki mahdolliset tutkimukse ja haluan lausunnon onko elin aikaa ollenkaa
        vai olisko mahdollista antaa jokin hoito jos saavat selville mistä mun kipuni johtuu, esm. jos on osteoproosi, siihen on lääkitys ja vaivat helpottaa, sen tiedän erään sukulaisen sairastaessa osteoproosia,

        nyt vain pitäs jaksaa suunitella mihin lääkäriin jaksaisin lähteä,
        se onki suuri ponnistus jos jaksan lähteä, tai sitten jos kuolisin kotiin, siinä olisi ratkaisu minulle ja yhteiskunnalle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan säikähdin, mulla tosiaan voiki olla luukato tai osteoproosi koska maha on kuin aina kipee lonkissa on selkeät kulumat ja oma kipunsa
        niustaipeet on myös kipeet,
        osteoproosi on voinu rikkoa myös selkänikamia osittain
        koska koskaan ennen ei ole ollu selkä kipeenä, nyt vasta viimesen puolenvuoden aikan on menny huonoksi,
        syvä huokaus, hohoijaa, mihin osaisi mennä että kerralla tutkisivat ja sanoisivat mikä vaivaa, voiko mitenkää hoitaa, vai pitääkö vain nyt ootella että kuolema armahtaa,
        ikää on runsaasti,
        aattelinki että ihan itse maksan kaikki kulut ettei kelan eikä sossun tarvi maksaa penniäkää,
        kaikki jälkeläiset pärjää ilman perintöäki
        joten hyödyn saisi yksityinen lääkäri tai sairaala,
        onkohan olemassa griatrista sairaalaa jossa kerralla vanha ihminen tutkittais, koska meikä EI jaksa juosta paikasta toiseen lähetteitten kanssa,
        mä vaadin minut pitää ottaa muutamaksi päiväksi sairaalaan ja tehdä kaikki mahdolliset tutkimukse ja haluan lausunnon onko elin aikaa ollenkaa
        vai olisko mahdollista antaa jokin hoito jos saavat selville mistä mun kipuni johtuu, esm. jos on osteoproosi, siihen on lääkitys ja vaivat helpottaa, sen tiedän erään sukulaisen sairastaessa osteoproosia,

        nyt vain pitäs jaksaa suunitella mihin lääkäriin jaksaisin lähteä,
        se onki suuri ponnistus jos jaksan lähteä, tai sitten jos kuolisin kotiin, siinä olisi ratkaisu minulle ja yhteiskunnalle,

        En itse jaksa lääkäreille mennä. Ja se niin kallistakin yksityislääkärit. Jotenkin kyllä pärjään, ja näin menen jatkossakin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse jaksa lääkäreille mennä. Ja se niin kallistakin yksityislääkärit. Jotenkin kyllä pärjään, ja näin menen jatkossakin..

        Noin se on mullaki,
        en piiiiiitkiiin aikoihin ole jaksanu lääkäriin mennä just näitten hankalien kipujen takia,
        olen ootellu josko luoja haki minut pois, ettei tarvis olla kenenkää vaivoina,
        siksi olen usein paasannu eutanasiapilleristä,
        se olisi ainaki mun kohdalla ratkasu kaikkiin näihin vaivoihin,
        kun itse ei jaksa eikä missää tapauksessa jaksa juosta laporatorista toiseen eikä myöskää lääkäristä toiseen,
        eikö nuo MUKA JÄRKEVÄT terveyden asiantuntijat tajua, että kun vanhus tulee sairaaksi kipeeksi, hänet pitää ottaa muutamaksi päiväksi sairaalaan sisälle ja tehdä KAIKKI kokeet ja tutkimukset KERRALLA,
        ja niiten pohjalta antaa se eutanasia pilleri jos ei enään ole mitään liventävää hoitoa olemassa,
        meillä suomessa on vanhus hoiva järkyttävässä tilassa,
        joitaki kidutetaan vuositolkulla vaikka vanhus olisi itse valmis jo lähtemään maailsista vaivoistaan ikuisuuteen,
        toivottavasti tämä hallitus myöntää eutanasia lakipykälälle lainvoiman,
        jos olisi joku kaveri ja rahaa riittävästi niin matkustaisin Hollantiin tai Sweiziin hakemaan eutanasian,
        jälkeläisiäni en ota kaveriksi, mutta joku ystävä tai ystävällinen sivullinen ihminen, joka tietenki saisi korvauksen avunannostaan kun on tukena ja seurana matkalla, ja tuo tuhkan suomeen, puolison kanssa samaan hautaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se on mullaki,
        en piiiiiitkiiin aikoihin ole jaksanu lääkäriin mennä just näitten hankalien kipujen takia,
        olen ootellu josko luoja haki minut pois, ettei tarvis olla kenenkää vaivoina,
        siksi olen usein paasannu eutanasiapilleristä,
        se olisi ainaki mun kohdalla ratkasu kaikkiin näihin vaivoihin,
        kun itse ei jaksa eikä missää tapauksessa jaksa juosta laporatorista toiseen eikä myöskää lääkäristä toiseen,
        eikö nuo MUKA JÄRKEVÄT terveyden asiantuntijat tajua, että kun vanhus tulee sairaaksi kipeeksi, hänet pitää ottaa muutamaksi päiväksi sairaalaan sisälle ja tehdä KAIKKI kokeet ja tutkimukset KERRALLA,
        ja niiten pohjalta antaa se eutanasia pilleri jos ei enään ole mitään liventävää hoitoa olemassa,
        meillä suomessa on vanhus hoiva järkyttävässä tilassa,
        joitaki kidutetaan vuositolkulla vaikka vanhus olisi itse valmis jo lähtemään maailsista vaivoistaan ikuisuuteen,
        toivottavasti tämä hallitus myöntää eutanasia lakipykälälle lainvoiman,
        jos olisi joku kaveri ja rahaa riittävästi niin matkustaisin Hollantiin tai Sweiziin hakemaan eutanasian,
        jälkeläisiäni en ota kaveriksi, mutta joku ystävä tai ystävällinen sivullinen ihminen, joka tietenki saisi korvauksen avunannostaan kun on tukena ja seurana matkalla, ja tuo tuhkan suomeen, puolison kanssa samaan hautaan,

        Minä en halua eutanasiaa, elämänhalu on tallella vaik ikivanhus oonkin. Sydänvaivoja ei taida olla, nivelrikko on kyllä hankala ja selkä kipuilee, mutta pärjään kun vaan lähden köpöttelemään, hitaasti mutta varmasti. Sitten kipuilu hellittää toviksi. Mutta kohta kipu palaa. Lisäksi ärtynyt suoli aamuisin juoksuttaa vessassa jotenka en ole aamuihminen.
        Ilta on tämän ihmisen parasta aikaa, kivutkin silloin voivat olla poissa :) siis ainakin sen hetken....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en halua eutanasiaa, elämänhalu on tallella vaik ikivanhus oonkin. Sydänvaivoja ei taida olla, nivelrikko on kyllä hankala ja selkä kipuilee, mutta pärjään kun vaan lähden köpöttelemään, hitaasti mutta varmasti. Sitten kipuilu hellittää toviksi. Mutta kohta kipu palaa. Lisäksi ärtynyt suoli aamuisin juoksuttaa vessassa jotenka en ole aamuihminen.
        Ilta on tämän ihmisen parasta aikaa, kivutkin silloin voivat olla poissa :) siis ainakin sen hetken....

        Onnea sinulle, se on sinun onnesi että noin hyvin pärjäät ja olet elämänhaluinen,

        mentä on moneksi,

        mulla ei ole elämän haluja enään
        ku ei pysty mihinkää olisi vain avun tarpeessa muitten vastuksilla, enkä sitä itse halua,
        olen elämäni eläny, nyt tahdon pois, olen alle yhdeksänkymppinen vielä mutta täysin turha ihminen jo maanpäällä,
        haluun pois ja haluun eutanasia lakipykälät voimaan myös suomessa ettei kenkää sairaan ja vanhuksen tarvitse matkustaa Hollantiin tai Sweiziin hakemaan lähtöpilleriä,
        ameriikassaki saa pillerin valmiiksi kaapiinsa jos ihminen itse haluaa,
        saman haluun suomeen,
        olkaa te onnellisia joilla on elämänhalu tallessa, se on teidän onnenne ja ilonne, EI minun,


    • Anonyymi

      Miksi ihmisen elämä on niin vaikeeta ja monimutkasta,
      just TV:ssä
      KAKARAT ,,,, nuoripari sai vauvan mutta eivät halua pitää sitä,
      keskustelivan adoptiosta kuinka kukaan nuori vasta synnyttäny nuori äiti
      voi vauvansa antaa adotioitavaksi, ?????


      onko aina äidin osa elämässä se vaiken osa ihmisen elämässä,

      • Anonyymi

        juuu kuulin muinoin lauseen
        onnellinen se joka ei ole hankkilu lapsia maailmaan kärsimään,,

        niin elämähän on pelkkää kärsimystä, vai kuinka ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuu kuulin muinoin lauseen
        onnellinen se joka ei ole hankkilu lapsia maailmaan kärsimään,,

        niin elämähän on pelkkää kärsimystä, vai kuinka ?

        ON se ainaki opettelemista elämään ihmisenä ihmisten joukossa,
        eikä se taatusti helppoa ole,
        se on elämän taistelua selvitä hengissä itsenäisenä tasapainoisena aikuisena ihmisenä,,,
        tarvittaessa auttaa muitaki elämässä selviytymään,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuu kuulin muinoin lauseen
        onnellinen se joka ei ole hankkilu lapsia maailmaan kärsimään,,

        niin elämähän on pelkkää kärsimystä, vai kuinka ?

        Eilen dokkarissa nainen, jonka mies oli kuollut, ja myöhemmin molemmat lapset tekivät itsarin 15-vuotiaina.
        Kuka oli alun alkaen syntynyt kärsimään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ON se ainaki opettelemista elämään ihmisenä ihmisten joukossa,
        eikä se taatusti helppoa ole,
        se on elämän taistelua selvitä hengissä itsenäisenä tasapainoisena aikuisena ihmisenä,,,
        tarvittaessa auttaa muitaki elämässä selviytymään,,

        Olipa hyvin sanottu, just noin on,
        olen samaa mieltä,

        luoja jälkipolvia auttakoon
        suojelkoon ja ohjatkoon oikeaan,


    • Anonyymi

      Aurinko paistaa ja linnut laulaa, ei kai tuu kesä,, höh
      on tullu harvinaisen lämmin syksy,,,,,,

      nyt ulos ja äkkiä,



      tavataan myöhemmin uudeleen,,,
      ekä illemmalla,,
      siihen asti mukavaa päivää teille kamut,,,,,,,,,,,,,

    • Anonyymi

      Mikä siinä on
      aurinko paistaa ja ulos olisi kiva lahteä mutta
      ei kertakaikaan viitti alkaa pukemaan ja ähräämään itteään siihen kuntoon että kehtaisi lähteä ulos,
      apuuuuuwaaa,
      kuka tulee pukemaan mua
      ku itte en viitti,,,,

    • Anonyymi

      13 päivä ja keskiviikko,

      olisko 13 onnen päivä

      ei ole ny perjantai,
      perjantai on hauska sana ,
      jotkut sanoo voihan perjanta
      kun joku homma epäonnistuu, heh,

    • Anonyymi

      Ahdistaa,
      kaikki ahdistaa,

      • Anonyymi

        Tuohon aikaan illasta yleensä kaikki ahdistaa. Oletko jo herännyt ja vieläkö ahdistaa?

        Haluaisin kuulla, mikä sinua ahdistaa niin kovasti?

        Onko raha- tai perhehuolia, vai oletko lukenut/kuunnellut liikaa uutisia, joita miettimällä alkaa ahdistaa minuakin, etenkin aamuyön "suden tunneilla", joita en aluksi edes tiennyt olevan, mutta on niitä, ainakin minulla.

        Voisimmeko pohtia yhdessä keinoja, millä saisi elämän helpomaksi.
        ps.Liisa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon aikaan illasta yleensä kaikki ahdistaa. Oletko jo herännyt ja vieläkö ahdistaa?

        Haluaisin kuulla, mikä sinua ahdistaa niin kovasti?

        Onko raha- tai perhehuolia, vai oletko lukenut/kuunnellut liikaa uutisia, joita miettimällä alkaa ahdistaa minuakin, etenkin aamuyön "suden tunneilla", joita en aluksi edes tiennyt olevan, mutta on niitä, ainakin minulla.

        Voisimmeko pohtia yhdessä keinoja, millä saisi elämän helpomaksi.
        ps.Liisa

        Huomenta !

        ystävällistä ( vai uteliasko ) kysyä,
        tyhmyyttäni vastailen,
        -- ei taloushuolia, kiitos luojan,
        perheessä tietenki on sairautta ja kuoleman läheisyyttä,

        pahinta jatkuva kaikki tämä maailman nykytilanne,

        oma vanhuus avuttomuuteni ahdistaa,

        välillä on paremmin,
        aurinko paistaa,
        kevät saa aikaan iloa toivoa elämään,
        olen kevät ihminen,


        mutta
        jatkuvat huonot uutiset lähialueilla ja kotimaan ristiriitaiset jyrkkä vastakkainasettelu politiikassa
        ahdistaa,

        usein kysyn itseltä,
        jos lopettaisi uutisten kuuntelun ja lukemisen,
        ristiriitaisten ajankohtaisten ohjelmien seuraamisen ,
        helopptaisko se mun sielun maisemaa yhtää paremmin,
        -- ei helpottais,
        kaikesta kuitenki haluaa tietää, olla joolainlailla perillä missä mennään,
        ja kaiken kuitenki aistii ympäristössään,

        oma vanhuus ja avuttomuus ahdistaa,
        paljon tahtois,
        -- kyky ja voimat puuttuu,
        kaikesta on pakko lopua,

        kuuntelen jumalanpalvelukset joka sunnuntai, se luo aina hyvää oloa elämään.

        niin,,,,, millä saisi tämän loppuelämän helpommaksi ,
        se onki suurempi kysys,
        onko edes vastauksia.

        kirjoitellaan kuitenki jos luoja vielä suo sanoja ajatusmaailmaamme,

        ilmaisutaitoki ( minulta ) vaikeutuu vanhemmuten kuten varmasti kaikki sen huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta !

        ystävällistä ( vai uteliasko ) kysyä,
        tyhmyyttäni vastailen,
        -- ei taloushuolia, kiitos luojan,
        perheessä tietenki on sairautta ja kuoleman läheisyyttä,

        pahinta jatkuva kaikki tämä maailman nykytilanne,

        oma vanhuus avuttomuuteni ahdistaa,

        välillä on paremmin,
        aurinko paistaa,
        kevät saa aikaan iloa toivoa elämään,
        olen kevät ihminen,


        mutta
        jatkuvat huonot uutiset lähialueilla ja kotimaan ristiriitaiset jyrkkä vastakkainasettelu politiikassa
        ahdistaa,

        usein kysyn itseltä,
        jos lopettaisi uutisten kuuntelun ja lukemisen,
        ristiriitaisten ajankohtaisten ohjelmien seuraamisen ,
        helopptaisko se mun sielun maisemaa yhtää paremmin,
        -- ei helpottais,
        kaikesta kuitenki haluaa tietää, olla joolainlailla perillä missä mennään,
        ja kaiken kuitenki aistii ympäristössään,

        oma vanhuus ja avuttomuus ahdistaa,
        paljon tahtois,
        -- kyky ja voimat puuttuu,
        kaikesta on pakko lopua,

        kuuntelen jumalanpalvelukset joka sunnuntai, se luo aina hyvää oloa elämään.

        niin,,,,, millä saisi tämän loppuelämän helpommaksi ,
        se onki suurempi kysys,
        onko edes vastauksia.

        kirjoitellaan kuitenki jos luoja vielä suo sanoja ajatusmaailmaamme,

        ilmaisutaitoki ( minulta ) vaikeutuu vanhemmuten kuten varmasti kaikki sen huomaa.

        "ystävällistä ( vai uteliasko ) kysyä,"?

        Koska toin jo omia mielipiteitäni esille ja tarjosin kanssasi keskustelua, niin ei taida asia edistyä, jos tulkitsen sen uteliaisuudeksi?

        ps.Liisa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ystävällistä ( vai uteliasko ) kysyä,"?

        Koska toin jo omia mielipiteitäni esille ja tarjosin kanssasi keskustelua, niin ei taida asia edistyä, jos tulkitsen sen uteliaisuudeksi?

        ps.Liisa

        Kuten kerroin
        kaikki ahdistaa,
        ristiriita lakkoineen politiikassa,
        sota lähialueella
        heijastuu monnellatavalla suomeenki,

        vanhuus, oma avuttomuus,
        kuoleman läheisyys lähisuvussa, ym. elämän tuska,

        lähden ulos, aurinko kutsuu,

        tuletko matkaan,

        uskoisin ulkoilu on meille vanhuksille hyväksi,
        vaikka ehkä olemme huonokuntoisia,


        jaksellaan vaikka ei aina jaksetakkaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta !

        ystävällistä ( vai uteliasko ) kysyä,
        tyhmyyttäni vastailen,
        -- ei taloushuolia, kiitos luojan,
        perheessä tietenki on sairautta ja kuoleman läheisyyttä,

        pahinta jatkuva kaikki tämä maailman nykytilanne,

        oma vanhuus avuttomuuteni ahdistaa,

        välillä on paremmin,
        aurinko paistaa,
        kevät saa aikaan iloa toivoa elämään,
        olen kevät ihminen,


        mutta
        jatkuvat huonot uutiset lähialueilla ja kotimaan ristiriitaiset jyrkkä vastakkainasettelu politiikassa
        ahdistaa,

        usein kysyn itseltä,
        jos lopettaisi uutisten kuuntelun ja lukemisen,
        ristiriitaisten ajankohtaisten ohjelmien seuraamisen ,
        helopptaisko se mun sielun maisemaa yhtää paremmin,
        -- ei helpottais,
        kaikesta kuitenki haluaa tietää, olla joolainlailla perillä missä mennään,
        ja kaiken kuitenki aistii ympäristössään,

        oma vanhuus ja avuttomuus ahdistaa,
        paljon tahtois,
        -- kyky ja voimat puuttuu,
        kaikesta on pakko lopua,

        kuuntelen jumalanpalvelukset joka sunnuntai, se luo aina hyvää oloa elämään.

        niin,,,,, millä saisi tämän loppuelämän helpommaksi ,
        se onki suurempi kysys,
        onko edes vastauksia.

        kirjoitellaan kuitenki jos luoja vielä suo sanoja ajatusmaailmaamme,

        ilmaisutaitoki ( minulta ) vaikeutuu vanhemmuten kuten varmasti kaikki sen huomaa.

        Ainakin ilmaisutaito on sinulla hyvä. Lauseesi ovat ytimekkäitä ja hyvin muotoiltuja, joka kertoo ettei dementia ainakaan sinua vaivaa.

        Muistin säilyminen mahdollisimman hyvänä on meille itsellemme, omaisillemme ja mahdolliselle hoitohenkilöstölle tärkeä muiden sairauksien hoidon kannalta.

        Minulta on myös voimat vähissä ja liikunta vaivalloista, mutta elämä tuntuu kuitenkin vielä mielekkäältä.
        Kaksi kissaani tarvitsevat huolenpitoani päivittäin, ruokinta, kampaaminen ja vessan siistiminen ovat rutiineja, joita tehdessä ei huomaakaan omaa voimattomuuttaan.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille!
        t tepa


    • Anonyymi

      Tuohon edelliseen,

      on tullu mieleen minne pakenis nykyistä sekasortoa suomessaki,
      ei jaksais enään noin pahoja ristiriitoja nähdä omassa kotimassa ,lintukodossamme,
      nyt vaan lintukotommeki on rikki, muuttunu kovin turvattoman tuntukseksi,
      mikään ei ole kuin ennen,
      kun muita maitaa miettii
      ne ei lopulta ole yhtään parempia paikkoja,
      niissä on ihan samat ongelmat
      voi olla jopa levottomampaa,
      -- parasta on surra ja kärsiä vanhuksenki kotimaan uumenissa,
      -- jos olis nuori ja terve, kielitaitoinen,
      rahaa yllinkyllin käytettävissä,
      silloin voisi etsiä ulkomailtaki lintukota loppuelämäkseen,

      tai sitten ei,
      en tiedä, ehkä,

      tai vain matkustelis kyllikseen,
      tulis vanhuuta ja kuolemaa ootteleen kotimaahan.

    • Anonyymi

      Kun ammatit vähenevät ja työpaikat katoavat, pitäisi luoda uusia ammatteja,, esimerkiksi juuri ikääntyneiden ihmisten hoitoon paneutuvia firmoja, joista saisi tilata ammattilaisen apua ja tukea arkeen. Jos se olisi yleishyödyllinen firma, niin sen palveluista voisi saada kotitalousvähennyksen, joten pienemmilläkin tuloilla voisi sen palveluja käyttää.
      Kunnallisella puolella kotihoidon saa nykyisin 15 minuutiksi, joten suurta iloa ei siitä synny.
      50-60-luvuilla loppuivat kotiapulaisten ammatit, ja silloinen poliittinen suuntaus paheksui suuresti perheitä, joilla oli palvelusväkeä taloudessaan. Kaikki kotityöt siirtyivät perheenemännille, sillä ei tuona aikana ollut tapana, että perheenpää olisi tarttunut kotitöihin.
      Moni nainen jäi kotiin hoitamaan lapsia ja maksaa nyt siitä pienellä eläkkeellä, koska vuosien "työttömyys" lyhensi eläkkeeseen oikeuttavaa aikaa.
      Lapsille on lailla turvattu päivähoito, sama järjestelmä pitäisi luoda myös ikäihmisille. Nyt olisi tekijöitä, kun vanhat ammatit katoavat.
      Mkr.

      • Anonyymi

        Niimpä, meilläki oli 3 vuoden välinen synt. pienokaisia,
        jokaiselta olin koti-äitinä keskimäärin 2-3 vuotta ilman minkäälaista omaa palkaa,
        siihen aikaan ei ollu äitiyslomia kuin vain 3 viikkoa,
        eikä ollu äitiysrahaa minkäänlaista,
        vain yksistään aviopuolison työpalkalla elettiin kokoperhe,
        kunnes nuorin lapsiki oli noin 3 vuotias, menin itsekki töihin,
        mutta
        lapsia ei saatu tarhaan päivähoitoon, syynä kun olimme aviopari, siihen aikaan sillä paikkakunnalla kuulemma sai vain ero perheitten lapset tarhapaikan, huh,
        --- alkuun palkkasin nuren tyttön lapsille kaveriksi,
        myöhemmin omat vanhempani kävivät päivällä lasten kaverina
        kun olivat jo pieniä koululaisia,
        nyt hirvittää se aika,
        niin vain meki selvittiin, kun puolisolla oli hyvä vakituinen työpaikka ja itsekki sain vakituisen työpaikan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, meilläki oli 3 vuoden välinen synt. pienokaisia,
        jokaiselta olin koti-äitinä keskimäärin 2-3 vuotta ilman minkäälaista omaa palkaa,
        siihen aikaan ei ollu äitiyslomia kuin vain 3 viikkoa,
        eikä ollu äitiysrahaa minkäänlaista,
        vain yksistään aviopuolison työpalkalla elettiin kokoperhe,
        kunnes nuorin lapsiki oli noin 3 vuotias, menin itsekki töihin,
        mutta
        lapsia ei saatu tarhaan päivähoitoon, syynä kun olimme aviopari, siihen aikaan sillä paikkakunnalla kuulemma sai vain ero perheitten lapset tarhapaikan, huh,
        --- alkuun palkkasin nuren tyttön lapsille kaveriksi,
        myöhemmin omat vanhempani kävivät päivällä lasten kaverina
        kun olivat jo pieniä koululaisia,
        nyt hirvittää se aika,
        niin vain meki selvittiin, kun puolisolla oli hyvä vakituinen työpaikka ja itsekki sain vakituisen työpaikan,

        Lapset joutuivat pienestä pitäen tulemaan toimeen ilman silmälläpitoa. Avainkaulalapsiksi heitä sanottiin. Isommat sisarukset olivat jonkin.oisena rurvana, mutta meidänkin rapussa oli 6- vuotias ainokainen yksin kotona aamusta iltaan.
        Kovat ohjeet oli, ei saanut viedä ketään kotiin, eikä saanut mennä toisten luo leikkimään, pihalla piti olla,
        Turvaohjeita tietenkin.


      • Anonyymi

        Tarvittaisiin omaishoitajien lomapäivien tuuraajan ammattilainen.

        Eilen puhuin asiasta veljeni kanssa hänen ideastaan.

        Hän on aivan uupunut vaimonsa omaishoitajana. Vapaata hän ei ole vielä kolmeen vuoteen voinut pitää päivääkään. Vaimolle ei ole löytynyt luetettavaa hoitopaikkaa. Mieluummin veljeni pitäisi vaimonsa kotihoidossa jos saisi järjestettyä luotettavan hoitajan kotiin.
        Hänelle on myönnetty 3 päivää kk. vapaata ja nyt hän on ensi kertaa varannut itselleen Valamosta 3 päivän loman täysi hoidolla. Vaimo viedään siksi ajaksi yksityiseen hoitokotiin.
        Veli on todella loman tarpeessa, muistisairaan ja monisairaan 77vuotiaan vaimon hoitaminen on johtanut sydämen vakaviin rytmihäiriöihin jotka viime viikolla korjattiin sähköshokilla.
        Makriina mainitsi kotiapulaiset.
        Minulla on omakohtaista kokemusta kotiapulaisesta.

        Kun tyttäreni syntyi 1960 olin vuoden kotona ja sitten menin töihin.
        Minulla kävi hyvä onni kun sain kotiapulaiseksi napakan ,16 vuotiaan tytön, jolla oli jo kokemusta tätinsä lasten hoidosta.
        Hän oli erittäin napakka ja luotettava, jolle voi vuoden vanhan lapsen luottaa. Kun sitten poikani syntyi 1963 olin vain puoli vuotta äitiyslomalla ja tämä ihana nuori kotiapulaiseni hoiti myös puoli vuotiaan vauvankin. Hän oli meillä 6 vuotta ja meni sitten naimisiin ja työ loppui siihen.
        Minulle ei jäänyt kovinkaan paljon rahallista hyötyä kun apulaisen palkkaa ei voinut vähentää kuluna, mutta en voinut irtisanoutua kaupungin virastani.

        Nämä kotiapulaisen työt voisivat olla nyky nuorillekin hyödyllisiä oppimisen paikkoja, vaikka nyt ei pieniä lapsia voisi enää koko päiväksi uskoakaan nuoren huostaan.
        T tepa


    • Anonyymi

      Ahdistaa,
      nyt just uutiset kertoo että hautaanki on pitkä jono vainajia
      ei pystytä hautaamaan vainajia pitkiin aikoihin,
      oli kai krematorin toiminnasta kysymys, kai menee remonttiin,

    • Anonyymi

      Mitä mieltä olette,

      kuka uskaltaa enään hoitaa omia pankki asioitaan,
      kun joka tuutista ja lehtien palstoilla
      sekä pankin sivustoilla varotetaan u u s i s t a enttisäki kierommista huijauksista
      saada tili numerot vääriinkäsiin,
      huijarit entistäki ovelampia kuulemma,

      entä kun enään ei pääse henkilökohtaisesti pankkiin hoitamaan omia tiliasioita saadakseen t u r v a l l i s t a pankkipalvelua,

      entä kun ei enään pääse lääkäriin,

      entä kun ruumitaakaan ei enään pystytä hautaamaan,
      vasta ehkä heinäkuussa kun j o n o t on ruumishuonella niin pitkät,

      mikä meillä yhteiskunnassa on menny niin pahasti pieleen
      ettei enään ennen normaalina pidettyjä asioita pystytä hoitamaan
      yhteiskunnassamme,

      nyt jo tuntuu että jokin on tosi pahasti pielessä,


      ennen sentään kaikki toimi, ja kaikki asiat saatiin hoidettua,
      eikä pankin tiskillä ollu ikinä mitään ongelmia,


      kuka keksii kuinka yhteiskuntamme saataisiin takasi NORMALISOITUA

      niin että ihmiset voi TURVALLISESTI hoitaa asiansa kuntoon

      ja että yhteiskuntamme toimisi joka sektorilla
      ainaki yhtä hyvin kuin ennen tietokonietten keksintöjä,

      • Anonyymi

        Mielipide,

        kehitys on menny huonoon suuntaan,
        ihmistyövoima on käyny tarpeettomaksi,

        mutta

        silti palevelut tökkii ja pahasti

        mikään ei toimi enään normaalisti yhteiskunnasamme,

        nyt kului viimenen uutinen ettei vanhuksille enään löydy ympärivuorokautista hoitoakaan vaikka tarve on suuri,

        mikä ihme meidän yhteiskunnassa on menny noin pahoin pieleen,
        voiko syyttää pelkästää nyky politikkoja pelkästä tyhmyydestä, siis on politikkojen koulutus ja kehitys ihmisenä menny pahasti takapakkia,

        vaikuttaa kuin sodan jälkeen syntyneet ja sitä ennen olisivat olleet paljon älykkäämpi ja inhimillisempiä ihmisiä.


    • Anonyymi

      Kohta varmaan ei kirkoonka pääse ihmiset jumalnpalveluksiin, jos jonot on sinnekki niin pitkiä, vai toimiiko kirkko vielä normaalisti,

    • Anonyymi

      Varotus kaikille vanhoille,
      nyt ei passaa kuolla, ku ei pääse hautaankaa, ruumishuoneet on kuulemma ihan täynnä
      ja jonot pitkiä hautuumalla, uutiset kertoo,

      kuinkas tässä näin kävikää, hups,

    • Anonyymi

      Ihmetyttää tuo älytön lakkoilu,
      kuten tiedämme, nytki on jo saatu vahinkoa valtiolle uutisten mukaan jo
      miljaardi euron vahingot, ja lakkoilu jatkuu,
      eikö noilla AY-likkeillä ole minkäänlaista käsitystä omista vaatimuksistaan,
      nythän on kysymys k o k o kansan talouden tasapainootamisesta
      jos lakkoilijat ei ymmärrä tekojensa suerauksia, kohta loppuu työt jopa lakkoilijoilta itseltään, kun firmat menee konkurssiin,
      on pakko sanoa työntekijätki irti, kuinkas sitten suupannaan työntekijöitten lakko vimmaisilla.

    • Anonyymi

      Suomi on rikki revitty,
      oma kansa hämillään,
      mikään ei ole niin kuin ennen,

      lintukotoa ei enään ole.

    • Anonyymi

      Entäpä jos pelastuslaitos ja palokunta lakkoilee?
      Suomen puolustusvoimat menee lakkoon?
      Poliisit menevät lakkoon?
      Rajavartijat menevät lakkoon?

      Itärajan takana riemuitaan. Helppo liittää Suomi niminen kansa suureen ja mahtavaan Venäjään. Suomalaiset tekivät sen ihan itse romuttamalla yhteiskuntansa älyttömillä lakoillaan.

      • Anonyymi

        Suomi on käppyrä kansa, oikea jurrikka,
        varsikaan sak:n ja AY- järjestöjen jotajat typeryyden huippu,
        ei paljoo järki paian,


      • Anonyymi

        Jos rajavartijat menevät lakkoon niin eiköhän silloin NATO riennä hätiin !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rajavartijat menevät lakkoon niin eiköhän silloin NATO riennä hätiin !!

        Tosi murheellinen nyky tilasta suomessa,
        täytyy vain vanhan koitaa pitää itsestään huolta,
        muuhun ei enään pysty, vaikka nyky tila ahdistaa,
        suorastaan kammottaa,

        ei olis ikinä enään uskonu että naapuri maa on noin röyhkeä piitaamaton
        normi sivistyneestä käytännöistä, kuten hitler aikoinaan,
        hyökkäsi ukrainaan ja uhkaikee muitaki naapurimatiaan, kammottavaa,

        mihimpä sitä vanha ihminen pakoonkaa lähtis, ei mihinkää,
        harmi vaan ku oma ukko ei ehtiny nähdä tätä kammotavaa maailman tilannetta, hän sentään olisi ollu tukena , hän nukkuu nurmen alla ikuista untaan.


    • Anonyymi

      Siellä Rinnekki koittaa työntää lusikkaansa lakko soppaan,

      kumaa sakkia vasemmistolaiset,
      eivät tajua omaa etuaan, hah
      niiten oikein himoiten pitää vahingoittaa koko suomen talous kuralle,
      samalla itteki joutuvat työttömäksi,
      jaaaa, että,,,,, työttömyyskö onki SAK:n ja SDP:n vasemmistolaisten
      ihanne valtio ja olotila, siitä näkökulmasta katsottuna sitten ymmärtääki noi älyttömät lakkoilut, siis niillä on päämäränä tuhota suomen talous,
      hah,

    • Anonyymi

      Soppailin pitkin kaupunkia, harmittaa ku parkkipaikkoja ei ole keski kaupngilla, siellä olisi joitaki liikeitä joista löytäis jotain mieleistä,
      sainkoha sakot kamera kyllä välähti mutta olikohan takana tulija syynä kameran välähdykseen, entiedä, pikkusen harmittaa jos sain sakot,
      mielstäni en ansainnu, ainakaa vauhti ei ollu kuin hidas, nykyisin ne taitaa sakottaa hitaudestaki, harmi,

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      😍 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe