Sain viime viikolla kuulla että minä joudun ympärileikkaukseen terveyssyistä. Jäin pohtimaan että saanko itse valita otanko leikkauksen puudutuksen kanssa, vai nukutuksessa. En tätä tietenkään muistanut siellä, mutta enemmänkin kysyn sitä täällä siksi että millaisia kokemuksia muilla on siitä puudutuksesta. Vähän epäröin sen ottamista kipujen takia.
Ympärileikkaus
7
1230
Vastaukset
Itselläni ympärileikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa. Puudutuspiikit kyllä tuntuvat ikävästi. Sen jälkeen leikkausalue oli kyllä tunnoton ja itse leikkaus kivuton. Sain reippaammin esilääkitystä (ns. sedaatio), joka vei pahimman jännityksen.
Keskustele ihmeessä anestesiamuodosta hyvissä ajoin ennen leikkausta.
Tsemppiä!
Täällä mun jutusta enemmän: https://keskustelu.suomi24.fi/t/12049638/ymparileikkaus-ihmetyttaa#comment-121832555- Anonyymi
Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16
Onko ahdas esinahka ainoa syy ympärileikkaukseen? Sen voit itse korjata tekemällä vaikka vessapaperista tai pumpulista pienen pallon jonka voitelet vaseliinilla ja tunget illalla esinahan alle. Jo kuukaudessa esinahka venyy sen verran, että voit sen vetää varovasti terskan puoleenväliin. Myöhemmin kun olet varma että saat sen takaisin, voit vetää sen kokonaan terskan taakse illalla ja takaisin alas aamulla.
Tietysti voi olla joku muu syy ympärileikkaukseen, mutta varmaan haluat mieluummin säilyttää esinahkasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ahdas esinahka ainoa syy ympärileikkaukseen? Sen voit itse korjata tekemällä vaikka vessapaperista tai pumpulista pienen pallon jonka voitelet vaseliinilla ja tunget illalla esinahan alle. Jo kuukaudessa esinahka venyy sen verran, että voit sen vetää varovasti terskan puoleenväliin. Myöhemmin kun olet varma että saat sen takaisin, voit vetää sen kokonaan terskan taakse illalla ja takaisin alas aamulla.
Tietysti voi olla joku muu syy ympärileikkaukseen, mutta varmaan haluat mieluummin säilyttää esinahkasi.No itselläni siellä on sellainen kiva kiinnike ni en saa sitä venytettyä. Sen takia jouduin leikkaukseen.
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16
Kyllä, juuri se oli minullakin.
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16
Sori, siis olen 40+
- Anonyymi
Mut leikattiin muutama vuosi sitten kireen esarin ja just joidenki kiinnikkeiden takia. Tehtiin selkäydinpuudutukses, mikä oli tosi jees. Oon kolmekymppinen ja voin halutessas kertoilla lisää vaikka kik:ssä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602