Ympärileikkaus

Anonyymi-ap

Sain viime viikolla kuulla että minä joudun ympärileikkaukseen terveyssyistä. Jäin pohtimaan että saanko itse valita otanko leikkauksen puudutuksen kanssa, vai nukutuksessa. En tätä tietenkään muistanut siellä, mutta enemmänkin kysyn sitä täällä siksi että millaisia kokemuksia muilla on siitä puudutuksesta. Vähän epäröin sen ottamista kipujen takia.

7

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni ympärileikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa. Puudutuspiikit kyllä tuntuvat ikävästi. Sen jälkeen leikkausalue oli kyllä tunnoton ja itse leikkaus kivuton. Sain reippaammin esilääkitystä (ns. sedaatio), joka vei pahimman jännityksen.

      Keskustele ihmeessä anestesiamuodosta hyvissä ajoin ennen leikkausta.

      Tsemppiä!

      Täällä mun jutusta enemmän: https://keskustelu.suomi24.fi/t/12049638/ymparileikkaus-ihmetyttaa#comment-121832555

      • Anonyymi

        Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16

        Onko ahdas esinahka ainoa syy ympärileikkaukseen? Sen voit itse korjata tekemällä vaikka vessapaperista tai pumpulista pienen pallon jonka voitelet vaseliinilla ja tunget illalla esinahan alle. Jo kuukaudessa esinahka venyy sen verran, että voit sen vetää varovasti terskan puoleenväliin. Myöhemmin kun olet varma että saat sen takaisin, voit vetää sen kokonaan terskan taakse illalla ja takaisin alas aamulla.

        Tietysti voi olla joku muu syy ympärileikkaukseen, mutta varmaan haluat mieluummin säilyttää esinahkasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ahdas esinahka ainoa syy ympärileikkaukseen? Sen voit itse korjata tekemällä vaikka vessapaperista tai pumpulista pienen pallon jonka voitelet vaseliinilla ja tunget illalla esinahan alle. Jo kuukaudessa esinahka venyy sen verran, että voit sen vetää varovasti terskan puoleenväliin. Myöhemmin kun olet varma että saat sen takaisin, voit vetää sen kokonaan terskan taakse illalla ja takaisin alas aamulla.

        Tietysti voi olla joku muu syy ympärileikkaukseen, mutta varmaan haluat mieluummin säilyttää esinahkasi.

        No itselläni siellä on sellainen kiva kiinnike ni en saa sitä venytettyä. Sen takia jouduin leikkaukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16

        Kyllä, juuri se oli minullakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16

        Sori, siis olen 40+


    • Anonyymi

      Mut leikattiin muutama vuosi sitten kireen esarin ja just joidenki kiinnikkeiden takia. Tehtiin selkäydinpuudutukses, mikä oli tosi jees. Oon kolmekymppinen ja voin halutessas kertoilla lisää vaikka kik:ssä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe