Ympärileikkaus

Anonyymi-ap

Sain viime viikolla kuulla että minä joudun ympärileikkaukseen terveyssyistä. Jäin pohtimaan että saanko itse valita otanko leikkauksen puudutuksen kanssa, vai nukutuksessa. En tätä tietenkään muistanut siellä, mutta enemmänkin kysyn sitä täällä siksi että millaisia kokemuksia muilla on siitä puudutuksesta. Vähän epäröin sen ottamista kipujen takia.

7

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni ympärileikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa. Puudutuspiikit kyllä tuntuvat ikävästi. Sen jälkeen leikkausalue oli kyllä tunnoton ja itse leikkaus kivuton. Sain reippaammin esilääkitystä (ns. sedaatio), joka vei pahimman jännityksen.

      Keskustele ihmeessä anestesiamuodosta hyvissä ajoin ennen leikkausta.

      Tsemppiä!

      Täällä mun jutusta enemmän: https://keskustelu.suomi24.fi/t/12049638/ymparileikkaus-ihmetyttaa#comment-121832555

      • Anonyymi

        Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16

        Onko ahdas esinahka ainoa syy ympärileikkaukseen? Sen voit itse korjata tekemällä vaikka vessapaperista tai pumpulista pienen pallon jonka voitelet vaseliinilla ja tunget illalla esinahan alle. Jo kuukaudessa esinahka venyy sen verran, että voit sen vetää varovasti terskan puoleenväliin. Myöhemmin kun olet varma että saat sen takaisin, voit vetää sen kokonaan terskan taakse illalla ja takaisin alas aamulla.

        Tietysti voi olla joku muu syy ympärileikkaukseen, mutta varmaan haluat mieluummin säilyttää esinahkasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ahdas esinahka ainoa syy ympärileikkaukseen? Sen voit itse korjata tekemällä vaikka vessapaperista tai pumpulista pienen pallon jonka voitelet vaseliinilla ja tunget illalla esinahan alle. Jo kuukaudessa esinahka venyy sen verran, että voit sen vetää varovasti terskan puoleenväliin. Myöhemmin kun olet varma että saat sen takaisin, voit vetää sen kokonaan terskan taakse illalla ja takaisin alas aamulla.

        Tietysti voi olla joku muu syy ympärileikkaukseen, mutta varmaan haluat mieluummin säilyttää esinahkasi.

        No itselläni siellä on sellainen kiva kiinnike ni en saa sitä venytettyä. Sen takia jouduin leikkaukseen.


      • ymppis1972
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16

        Kyllä, juuri se oli minullakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Luin tuon linkin ja kerroit että sulla on penissyöpä. Kuten sanoin niin penissyöpä on se mun suurin murhe että jos sellainen löytyy multa. Itse oon 16

        Sori, siis olen 40+


    • Anonyymi

      Mut leikattiin muutama vuosi sitten kireen esarin ja just joidenki kiinnikkeiden takia. Tehtiin selkäydinpuudutukses, mikä oli tosi jees. Oon kolmekymppinen ja voin halutessas kertoilla lisää vaikka kik:ssä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2498
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1922
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1393
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1270
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1265
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe